Otsis

Leikkaukset sekä kampaukset
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja nukka »

Sillon ku mulla oli vielä sellainen edessä oleva suora otsis, niin muotoilin sen suoristusraudalla niin, että vedin raudalla ja "tiputin" otsiksen raudalta ranteen päälle jäähtymään. ELi ranne jäi otsiksen ja otsan väliin. Tosi hankala selittää, mutta sillä tavalla otsis muotoutui kaarevasti ja ilmavasti.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Itse olen kasvattelemassa otsista pois. Tämä on sinänsä harmillista, koska otsatukka sopii minulle tosi hyvin mutta kun on muutenkin ohuehkot hiukset niin haluan edes sen otsatukan verran lisää paksuutta pituuksiin. Lisäksi olen niin laiska etten jaksa laittaa otsista joka aamu - ja se täytyy laittaa oikein viimeisen päälle, koska otsalla on ärsyttävä pyörre joka muuten tekee kolon otsikseen... :P Niin, puhumattakaan rasvoittuvasta ihosta joka tekee hiuksista sekunnissa rasvaisen klimpin ellei otsista saa aseteltua niin ilmavasti ettei se koske ihoon...
Aluksi jaksoin laittaa otsista mutta sitten iski laiskuus ja otsis on useimmiten pinneillä tai hiuslakalla sutaistu pois tieltä, niin kasvatellaan sitten pois. Tosin olen aloittanut tämän kasvatusprosessin jo pari kertaa mutta aina olen jossain kohtaa sortunut leikkaamaan otsiksen uudestaan. Nyt ajattelin pysyä lujana ja olla leikkaamatta :D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Minä ostin Cybershopista semmoisen aitoa hiusta olevan klipsi-otsatukan. Ei nyt ehkä ihan parasta mahdollista laatua, mutta ajaa asiansa silloin, jos kaipaan otsista. Eikä tarvitse olla leikkailemassa ja kasvattelemassa pois.
Ihan just tarkalleen mun väristä ei ollut, mutta joka ei tiedä, ei huomaa pientä sävyeroa oman tukan ja feikki-otsiksen välillä.

Noita irto-otsiksia saa muualtakin ja parempia, jotka sulautuu niin hienosti tukkaan, ettei yhtään huomaa, ettei ole oma tukka kyseessä. Ne vaan on sitten vähän kalliimpia. Cybershopin malli maksaa kolmekymppiä aidosta tukasta ja synteettisenä on halvempi.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Sain kampaajalta vinkin kasvattaa otsista sivulle kun tuskailin miten lyhyt otsis saa naamani näyttämään suurinpiirtein pallolta. Taidankin kasvatella, onhan tämä kulmakarvoihin ulottuva otsis ollut mulla aika tarkalleen kaksi vuotta. Otsatukasta kun en kokonaan tahtoisi luopua kuitenkaan.  :) Eli sellaista minkä saisin korvan taakse tarvittaessa sutaistua. :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minulle jätettiin viimeisimmällä kampaamokäynnillä pitempi otsatukka, joka ylettyy nyt kulmakarvojen alapuolelle, silmälasien yläreunaan. Minulla on ollut ennen lyhyempi otsatukka, enkä osaa nyt muotoilla tätä kuin yhdellä tai kahdella tavalla. En halua leikkuuttaa, koska kasvatan hiuksia. Miten muotoilla otsahiuksia?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja nukka »

^Youtubesta löytyy paljon hyviä videoita hakusanoilla "how to style fringe" tai "how to style bangs".

Oletko siis kasvattamassa otsista kokonaan pois? Mulla ainakin poiskasvatusta helpotti huomattavasti kun otsis leikattiin viistoon. Yleensä sitten kierreletitin sen sivuun tai käänsin suoristusraudalla sivuun kiharalle.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Olin kasvattamassa hiuksia, mutta halusin lyhyemmät hiukset, jotka jätettiin edestä pitemmiksi kuin aikaisemmalla käynnillä. Mielestäni leikkaus epäonnistui, joten yritän kasvattaa nyt sen polkan, josta olen kauan haaveillut. Olen siis tottunut lyhyempään otsatukkaan, eikä sitä ollut tarkoitus kasvattaa, mutta nyt saa kasvaa sekin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Olen antanut otsatukan kasvaa silmille asti ja tämähän sopii minulle nätisti!  :) Jospa en kasvattelisikaan kokonaan pois, vaan pitäisin tällaisena ylikasvaneena. Enkä varmasti leikkaa enää itse, vaan käyn kampaajalla tasoittelemassa, koska tahdon pitää tämän rikottuna ja sivulla. Itseleikeltynä saan aina epätasaisen ja liian lyhyen ja sitten taas harmittaa.  ::)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mulla ei ollut mitenkään tarkoitus lähteä kasvattamaan otsatukkaa pois, mutta loppukesästä pinnitin sen joskus taakse ja tämä kampaus sitten ikäänkuin jämähti päähäni. Lyhyen ajan myötä mittaa oli tarpeeksi, että otsiksesta sai jo toteutettua tosi muhkean kuplan tuohon otsalle. Mun matalaotsaiseen kasvomuotoon ei sovi yhtään tiukasti taakse vedetyt hiukset, mutta tuollainen löyhempi versio käy yllättävän hyvin. Hauska huomata tällainen asia kolmekymppisenä.

Tähän tyyliin:

Kuva

Nyt, kun otsiksessa mittaa on jo kovasti silmille, saan jo toteutettua aika hyvin tämäntyyppisen letin:

Kuva

Tykkään tuosta etuletistä tosi paljon, se on aika näyttävä aika pienellä vaivalla.

Mun matalalla ja leveällä otsallani ei oikeastaan ole sellaista mahdollisuutta, että otsista voisi pitää joko auki tai kiinni, vaihtoehdot on joko-tai. Auki-kelpoinen otsis on mulla niin lyhyt, että sitä ei sidota yhtään mitenkään. Tällainen silmille tuleva taas ei sovi aukinaisena mulle ollenkaan.

Nyt kun tätä mittaa tässä kuitenkin on, kysyisin teiltä vinkkejä otsiskampauksiin. Löytyykö suosikkeja, vinkkejä tai ideoita?
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Jos on lyhyt otsa niin kumpi hiustyyli olisi parempi: otsiksella vai ilman?

Minullahan on hullun lyhyt otsa ja omasta mielestäni otsiksen kanssa kasvot näyttää tasapainoisemmalta, mutta monet ovat sanoneet, että minulle sopisi hiustyyli jossa ei ole otsatukkaa.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Mullakin on tosi lyhyt otsa ja oon samaa mieltä sun kanssa, otsis tasapainottaa kasvoja. Sama pitkäotsaisilla.
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

^ Mulla on pitkä otsa, ja otsis kyllä tasapainottaa kasvoja. Pitkä otsis on lyhyttä parempi, pitäisi ainakin n. puolet otsasta jäädä otsatukan peittoon. Ainoastaan meikinpoiston yhteydessä otan hiukset pois kasvoilta, ei todellakaan näytä hyvältä kun koko otsa näkyy.

Mun mielestä niin lyhyttä kuin pitkää otsaa on hyvä peitellä hiuksilla, jos haluaa ettei se lyhyys/pituus ota silmiin. Jossain olen nähnyt, että pitkäotsaisilla pitäis olla otsis ja lyhytotsaisilla ei. Ainakin mun äiti ajattelee päinvastoin ja hänen mielestään mulle sopii kyllä otsis, mutta eikös olisi ihana esitellä kauniin korkeaa otsaansa. ::) Sanoisin, että kukin tyylillään. :D

Mun keskiverto 1,5 cm/kk on turhan nopea kasvutahti otsatukalle, varsinkin kun en voi käyttää muotoilutuotteita päänahan takia ja tietyn mitan saavutettuaan otsahiukset alkaa kihartua eli sojottaa. Saisi trimmata oikeasti alle viikon välein.

Olen itse ratkaissut ongelman niin, että mulla on sellainen yli kasvanut sivuheitto ja sivujakaus. Noin osa otsasta on hiusten peitossa ja kasvot tasapainoisemmat, mutta leikkaamisen kanssa ei tarvitse olla niin tarkkana. Silti olen haikeana katsellut kuvia, kun kasvatin tasapitkää kevennettyä otsistani sivuotsiksena pois. Hyvin asettuneena oli tosi hyvän näköinen tuo sivuotsis, ja nythän sen voisi leikata paljon paremmin juuri sivuotsiksen malliin.

Aina otsatukan onnistuu leikkaamaan takaisin tai ainakin tekisi mieli leikata, jos pois koittaa kasvattaa. Otsiksesta ei pääse eroon. Ehkä se vaan sopii niin paljon paremmin, että turha yrittää olla ilman. :)
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Tuossa oli puhetta lisäkeotsiksesta, mistä löytyisi sellainen aidon näköinen noin seiska kasitason värillä? Googlailin noita ja joko väri oli väärä tai ne näytti tosi muovisilta.
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
hujanhajan

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja hujanhajan »

Miksi mun otsis näyttää hyvin usein tälläiseltä??? Sojottaa joka suuntaan eikä voi koskaan pysyä nätisti suorassa :#
Tuo sojotus on ihan villiä, ei mitään kevyttä laineilua vaan tukka sojottaa oikeasti kohti taivasta. Olen nyt kasvattamassa otsista pois ja sivuilla sojottaa...

Kuva

http://aijaa.com/APMIWv
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Oisko sulla pyörre tuossa otsalla, minkä vuoksi hiukset kääntyy sivullepäin? Osaavan kampaajan pitäisi osata huomioida asia, eli sano seuraavalla kerralla kampaajalla että sulla on tuollainen ongelma ja kysy onko otsalla pyörre joka vaikuttaa asiaan. Mulla on sivuotsis ja otsalla pyörre, mistä johtuen kampaaja suositteli jakausta vasemmalle puolelle, jotta otsis asettuisi nätimmin. Entä annatko otsiksen kuivaa itsestään vai föönaatko sen kuivaksi? Kannattaa ehdottomasti föönata, föönillä otsiksen saa asettumaan paljon nätimmin haluamaansa asentoon. Mullekin kampaaja nimenomaan suositteli föönin käyttöä otsiksen kanssa, että sen saa nättiin asentoon.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Vastaa Viestiin