Otsis

Leikkaukset sekä kampaukset
Ellamari
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:01

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Ellamari »

Kiitti Belle,en omista pyöröharjaa mutta ehkäpä sellaisen tulen hankkimaan.Ensi hätään voisi varmaan kokeilla muinaisaikaista ilmakiharrinta tai suurta tarrapaplaria.Keskellä otsaa oleva pyörre ei kauheasti auta asiaa,mutta kokeillaan..
Ellamari
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:01

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Ellamari »

Jatkan vielä tästä ja laitan toisen pätkän missä näkyy ehkä vielä paremmin 25-27 sekunnin kohdalla.Edelleen sama ongelma siis että mulla hiukset klimpittyy vaikka kastelen ne aamuisin.
Pitäisikö nuo etuhiukset leikata noin "kaukaa" alkaviksi jotta laskeutuisivat raskaammin otsalle ja pysyisivät paremmin?
Entä onkohan videon tytöllä tasapitkä otsis vai vinoon leikattu,mitä luulette?

http://www.youtube.com/watch?v=LCkclomLFJc
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

Ellamari, otsis pitäisi/kannattaa leikata n. kolmion muotoiselta alueelta jonka kärki lähenee päälakea, mitä kauempaa hakee otsatukkaa, sitä paksumpi siitä tulee. Paksun & peittävän näköisen otsatukan saa helpoiten leikkaamalla sitä määrällisesti tarpeeksi.

Ja mulla ainakin lievä vinoon leikkaus helpottaa otsatukan sivulle vetoa.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja deko »

Tekisi mieli napsaista taas otsis... ja se on siis tasapitkä hieman pehmennetty kulmakarvojen alapuolella oleva juttu, leikkaan ja tasaan sen kyllä itse.

Olen nyt pari vuotta kasvattanut edellistä älynväläystäni pois eli sen saa jo kiinni nätisti.

Otsiksen plussat:
Sopii kasvoihini täydellisesti. Minulla on korkea otsa ja otsis tasapainottaa kasvoni. Voisin pitää hiuksiani useammin täysin auki jos ei tarvitsisi miettiä kaikkialle tunkevaa ylipitkää etuosaa.

Otsiksen miinukset:
Pakko pestä otsis joka ikinen päivä. Se rasvoittuu ja näyttää epäsiistiltä. Nuttura näyttää mielestäni hassulta otsiksen kanssa. Eikä niitä hiuksia tule kuitenkaan pidettyä töissä auki koska ne pituudet ovat tiellä ja auki pitäminen vaatisi jätettävien ja silikonipikahoitisten käyttöä jatkuvasti.

Mutku...

Saa puhua minut pois tästä himosta.
this too shall pass.
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja nysimum »

Mulla oli jonkun aikaa tavallinen, rikottu otsis, josta kyllä tykkäsin. Nyt se on vaan päässyt kasvamaan, ja sivuotsis on niin helppo muotoilla ja pitää, etten ole jaksanut tehdä paluuta normiotsikseen.

Vaan hitsi kun se taas himottaisi...! Haluaisin sellaisen kevyen, aika vahvasti rikotun, joka kehystäisi kasvoja nätisti (eli olisi ne sivuhörselöt kanssa). Sellaiset kuin Tina Nordströmillä <3 on ollut, eli tämän tyyliset:

Kuva

Kuva
Ei noin pitkät, voi osin peittää kulmakarvoja mutta en halua otsista näkökenttään.

Mulla vaan on kolme ongelmaa otsiksen kanssa:
1) siitä tulee tosi helposti hurjan paksu, vaikkei sitä alottaisikaan mistään takaraivolta, TJEU:
Kuva
Tuosta puolet kevyempi joka suunnasta olisi kiva, heh. No, tämä varmaan ratkeaisi sillä että annan sakset kampaajakaverilleni ja jatkossa huolehdin itse vain lyhentämisestä :)

2) mulla on pyörre otsassa, eli otsikseen tulee helposti jakaus...

3) mulla on sen verran laineikkaat hiukset, että ilman muotoilua (ja usein muotoilusta huolimattakin) lopputulos näyttää otsiksen osalta tältä, vaikka haluaisin nimenomaan ihan suoran otsiksen ja/tai korkeintaan niin että suortuvat kehystävät kasvoja (eli latvat kääntyvät vähän kasvoihin päin, ei esim. molemmat puolet oikealle tai ulospäin ::) )
Kuva

Eli suomeksi: otsis pitäisi suoristaa joka ikinen tuskainen päivä. Eli pitäisi hankkia jostain suoristusrauta ja kärsivällisyyttä. Puhumattakaan otsatukkajumalan suojeluksesta otsahaivenilleni, etteivät ne kärähdä lopullisesti moisessa rääkissä... Eli järki sanoo: unohda koko asia, MUTKU! Se ois niin kiva!
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Virus »

deko kirjoitti: Saa puhua minut pois tästä himosta.
Pitkän tukan otsisvaara! Istu rauhassa, soitan apua! :D

- otsis pilaa kaikki klassiset (ja monet modernimmatkin) nuttura- ja lettikampaukset
- otsis pilaa jumalalliset juhlakiharat (sitä ei voi jättää suoraksi eikä aikanakaan kihartaa?!)
- otsiksen poiskasvattaminen on vuosien työ ja välivaihe on sietämätön hapsotushelvetti
- otsiksen poiskasvatus verottaa muunkin tukan pituutta, kun kasvavaa otsista pitää "yhdistellä" leikkaamalla pitempään osioon
- otsis on työläs huoltaa, laittaa ja pitää mitassaan
- vyötäröpituisia hiuksistoja on monella, tasapitkää vain hyvin harvalla
- feikkiotsiksen saa taiteiltua parilla pinnillä 1 minuutissa
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja deko »

^ Kiitos, totta turiset.

Menen piilottamaan hiussakseni.
this too shall pass.
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja nysimum »

Noni. Ensi tiistaina mulle tulee otsis ;D Ei saa ympäripuhua.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Riia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 811
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:13

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Riia »

Mä olen ihan jämähtänyt taas otsikseen, nyt se on sellainen ylipitkä liehuke silmillä. Ensi viikolla olisi kampaajakäynti, ja mietin täällä ihan tuskassa leikkaanko takaisin kulmakarvojen yläpuolelle, vai annanko taas kasvaa kunnolla pitkäksi. Töissä hiukset on ihan pakko pitää kiinni, yleensä pidän kahdella saparolla. Mulla on aika korkea ja ryppyinen otsa, mitä yritän epätoivoisesti piilotella otsiksella.
Deko otsisguru, voisitko antaa vinkkiä?
Kutrit: Alaselkään ulottuvat, tummat ja muutamalla punaisella raidalla tehostetut, kuivat, karkeat ja luonnonkiharat.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja deko »

Riia kirjoitti: Deko otsisguru, voisitko antaa vinkkiä?
Joko leikkaat / fiksaat otsiksen taas lyöntiin tai kasvatat sen pois.

Poiskasvattaminen on pers==stä.

Pinnejä, pantoja, tms.

Ja kun olet saanut otsatukan kivaan mittaan eli kun sen saa kiinni niin sitten tulee fiilis "pitäisiköhän leikata otsatukka" eli mennään ojasta allikkoon.

Minä olen nyt tukan kasvatuksen vaiheessa "pitäisiköhän leikata taas otsuri" mutta vastustan sitä fiilistä.
this too shall pass.
Riia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 811
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:13

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Riia »

^Sä oot nähnyt kuvia musta ilman otsista ;D, joten palaanko takasin siihen?
Kutrit: Alaselkään ulottuvat, tummat ja muutamalla punaisella raidalla tehostetut, kuivat, karkeat ja luonnonkiharat.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja deko »

^otsiksen poiskasvatus on hidasta, mutta toisaalta sinulle sopii molemmat eli ihan saat itse päättää :)
this too shall pass.
Riia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 811
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:13

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Riia »

No voi elämä! Kyllä tää on vaikeaa! No, paljastan tuloksen sit kampaajakäynnin jälkeen, jolloin mut on taas varmaan puhuttu ympäri lyhyeen otsikseen ja näytän ihan nössöltä ;D.
Kutrit: Alaselkään ulottuvat, tummat ja muutamalla punaisella raidalla tehostetut, kuivat, karkeat ja luonnonkiharat.
chai

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja chai »

Nyt mulle iski otsatukkainnostus. Edellisen otsatukan jäänteet ulottuvat leukaan ja ylettyvät siis mainiosti jo korvan taakse. Nyt kuitenkin olen alkanut miettiä, että mulle varmaan sopisi jonkinlainen sivuotsis paremmin kuin tällainen malli. Otsiksen kanssa eläminen on helppoa, koska minulla se ei vaadi suoristamista eikä rasvoitu muuta tukkaa nopeammin. Pitää kotikoneelta selailla vanhoja kuvia ja tehdä vertailua.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja SC »

Kuva

Oiva apu otsiksen leikkaamiseen. Tyhjä Lóreal Paris True Match Minerals purkki (harja jolla saa pienet hiuksenpätkät sutaistua pois ja alla on ns tavaratilaa vaikka pinneille). Colour Me blogin kirjoittajan hiusten innoittamana halusin kokeilla taas suoraa otsatukkaa, josko osaisin tällä kerralla muotoilla sen järkevän näköiseksi. Se siitä pitkästä kasvattelusta. Otsatukan sivulle kihartaminen alkoi jo olla niin työlästä että jos en olisi halunnut siitä sivuotsista niin sakset olivat ainoa vaihtoehto&nbsp; ::)
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Vastaa Viestiin