Otsis

Leikkaukset sekä kampaukset
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja SC »

Otsatukan onnellinen omistaja ilmoittautuu. Siitä lähtien kun olen otsiksen saanut niin olen sen myös pitänyt, vaikka sen tyyli on vaihdellut rikotusta, sivuotsiksesta täysin suoraan ja vinosti leikattuun. Tällä hetkellä yritän saada otsatukkaa jota ei tarvitsisi muotoilla, vaan se toimisi hyvin suorana, aamulla otsiksen muotoileminen ei vie kauaa aikaa, mutta on kiireessä turhauttavaa.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

RAAH! Ennen tukan pesua kampasin pikkusen ylikasvaneen otsiksen eteen ja miksi, oi miksi, se näytti niin hyvältä, että tahdon taas kasvattamisen sijaan leikata sen takaisin! Jos mä nyt sen leikkaisin niin se edellyttäisi kyllä sitä että jaksaisin jatkaa suoravärjäämistä punaiseksi, ja hankkisin ohennussakset, joilla otsiksen reunan saisi vähän rikotummaksi... Katsotaan nyt. Kaksi viikkoa ainakin meinaan harkita asiaa. Voihan olla, että se näytti hyvältä vain siksi, koska olen tottunut näkemään itseni otsa paljaana kun olen jo monta kuukautta pinnittänyt sen sivuun, ja otsiksen kanssa näyttää vain erilaiselta, ei välttämättä oikeasti paremmalta...
Mustakuu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 865
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 13:35

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Mustakuu »

Mie olen päättänyt, että kun hiukset ovat kasvaneet olkapäille, niihin tulee vino otsis - ehkä.

Hiuslaatuni ei ole järin paksu, yksittäinen hius on lasimainen ja ohut. Hiukset "kuluu" edestä ja ohimoilta aika paljon ja mulla on korkea hiusraja. Kokeilin kammata hiuksistoa eteen ja katsoa, minkälaista rakennusmateriaalia mulla siihen otsikseen olisi.

Jos en ala kampaamaan takaraivolta (&nbsp; ;D ) niin otsatukka ei peitä otsaa kokonaan, vaan sieltä kuultelee otsa läpi. itse&nbsp; tykkäisin nimenomaan sellaisesta otsatukasta joka on niin paksu, ettei sieltä välistä kuulla mitään. Mutta haluan myös sen otsatukan...

Vaihdoin juuri jakauksen paikkaa, että monta vuotta päälimmäisenä ollut alue saa "levätä ja ehkä jopa pääsee kasvamaan kun ei ole jatkuvan kulutuksen kohteena.

Olisin kiitollinen jonkinnäköisistä kommenteista suuntaan tai toiseen&nbsp; :D
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Pähkäilen saman ongelman kanssa. Eli hiukset ovat ohuet ja jos ei leikkaa puolestavälistä päätä, niin otsa kuultelisi läpi. Mulla on ollut vaikka minkälaisia otsisviritelmiä vuosien varrella, paras on vino otsis koska siinä ohuusongelma ei korostu niin pahasti kuin suoraan eteen tulevassa otsiksessa. Myös föönaamalla ja esim. hiuspuuterilla otsista saa nousemaan vähän päänahasta ja huijattua tuuheammaksi. Eli rohkeasti vaan leikkaamaan&nbsp; :ts.

Mulla on tällä hetkellä edestä niin kuluneet hiukset, että jo katkeilleista hiuksista muodostuu melkeinpä ohut otsis&nbsp; :(. Kova hiustenlähtö keväällä ja kesällä + mekaaninen rasitus on tehneet tehtävänsä. On pakko seuraavalla kampaamokäynnillä jonkinlainen väkerrys leikkauttaa vaikka oon yrittänyt kasvattaa yli puoli vuotta ::). Jakausta olen vaihdellut sivulta toiselle, mutta hiukset on silti nirhautuneet katki molemmilta puolilta pinnityspaikoista. Etuhiukset ei yllä vieläkään korvan taakse vaan roikkuu naamalla, joten siksi pinnityspakko. Pannat painavat ja saan päänsäryn, joten niistäkään ei ole ollut apua.

pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Hmm mulla on ongelma sitten toisin päin. Vaikka otsis alkaisi aika edestä, se on aika paksu. Se näyttää aika tyhmältä jos alkaa liian edestä. Kampaaja onkin sitä sitten ohennussaksilla keventänyt. Itse pähkäilen josko leikkaisin vaihteeksi suoran otsiksen, kun mulla on pitkään ollut tälläinen vähän vino tyylinen. En vaan tiedä näytänkö ihan tyhmältä jos tuosta sivuista leikataan nuo vähän pidemmät lyhyiksi. Täytyy harkita.

Tälläinen on kyllä nätti (tiedä sitten johtuuko tuosta kauniista naisesta vai ihan vaan hiusmallista ::) ):
http://3.bp.blogspot.com/-C9k0LtdHfSM/TmZ7pMGr4bI/AAAAAAAAANA/WoHv_pjYTsA/s400/medium+hairstyles+with+bangs.jpg
Blushing
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 555
Liittynyt: 03 Heinä 2008, 15:14

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Blushing »

Sanokaas istuisko mun pärstään tämmönen aika lyhyt otsis:
Linkki

Sitten se pärstä.
http://imageshack.us/photo/my-images/23 ... muoks.jpg/

Niin ja vielä kertokaa onko tommonen otsis tosi vaikea pitää kivana. Vai töröttääkö se helposti joka suuntaan ilman joka aamuista laittamista?
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Mulla on ollut tuollainen otsis, oli älyttömän kiva ja tykkäsin kovasti :). Rohkeasti vaan kokeilemaan, äkkiä se kasvaa jos tuntuu ettei sovikaan tai ettet tykkää. Sullahan on otsis jo nyt, joten ei ole niin radikaali muutos kuin jos leikkauttaisi tasapitkistä hiuksista otsiksen, nyt vaan malli muuttuu lyhyemmäksi.

Itse kastelin + föönasin otsiksen joka aamu ja suihkin lakkaa päälle (pesen hiukset joka toinen päivä), koska ilman kastelua ja föönausta otsis ei olisi asettunut kivasti, vaan olisi sojottanut mihin sattuu tai sitten maannut lähmäisenä pitkin otsaa muotoilutuotteiden takia. Kyllähän se siis laittamista vaatii mutta ei minusta&nbsp; mikään mahdottoman haastava. Miinuspuolena tosiaan nopea uloskasvu.
Blushing
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 555
Liittynyt: 03 Heinä 2008, 15:14

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Blushing »

^Totta, pitäisi vaan kokeilla! Onnistuuko tota otsista taltuttaa tarvittaessa pinneillä päälaelle vai pitääkö aina vetää päähän Bad hair day- pipo jos pitäisi piipahtaa ulkona eikä viiti sen takia alkaa föönailemaan?
Lauramainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 632
Liittynyt: 19 Syys 2009, 14:18

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Lauramainen »

Mä meen huomenna leikkauttaan kunnon otsiksen. Tai no mulla oli itseleikattu otsis, mutta olen nyt kriisissä antanut sen yli kuukauden kasvaa. Se oli ihan kiva, mutta varmaan ammattilainen saa siitä kivemman. Itse sitten lyhentelen sitä, eli oman kokemuksen mukaan parin viikon välein.

Pitkät otsikset olis kivoja, mutta mua häiritsee ne ihan kamalasti, jotenkin näkökentässä ja saan päänsärkyä. Lyhyt taas nousee pystyyn kun on vähän pystyynnouseva tukkalaatu. Lol :D
Mä en vaan tiedä että suora vai vino. Apuaa... annan sen kampaajan arpoa. Suorassa otsiksessa näytän viattomalta, vino olis vähän monimuotoisempi.
Batsy

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Batsy »

Mulla on nyt vino sivuotsis, kevennytty bulkkiotsiksesta. Tarkoituksena kasvattaa sitä pois ja itse on tullu nyt käytettyä tämänkaltaista tukkajuttua tosi paljon, kun alkaa tuo 5cm pituinen lyhyin otsakarvasto ärsyttämään.

http://pupulandia.indiedays.com/2011/04 ... otsatukka/

Itse vaan lähen kiertämään sitä tukkaa tiukasti päänahkaa vasten, heti alusta, jolloin lyhyetkin karvat menevät sinne alle piiloon ja sitten sivusta pinnillä kiinni. Vähän lakkaa ja se on ihan bueno. Toimii myös liukkaalla tukalla.

Tämä ehkä vähän antaa osviittaa -> http://styles.chickapproved.com/37735-1 ... -clips.jpg
Kun itseltä löytyy myös puolikalju, joskus lähen kiertämään sitä hiuksen reunaa takaraivolta asti.

Voisi helpottaa sitä että treeneihin menossa heittää silleen tällä lailla pois naamalta.
Lauramainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 632
Liittynyt: 19 Syys 2009, 14:18

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Lauramainen »

^ Toi "kierrejuttu" kuuluu myn yleisimpiin "kampauksiin". Nyt ylipitkän ottatukan kanssa ja lyhyelläkin jos haluan sen pois tieltä.
Nala
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 149
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 14:12

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Nala »

Mua niin himottais taas otsis vaikka tiedän että mulla menisi samantien hermot sen kanssa. Arvasin että heti alkaa tehdä mieli kun sai vanhan kasvatettua pois. Ehkä yritän takoa itselleni järkeä etten tekis sitä.

Mutkun olis se toisaalta niin kivaa vaihtelua taasen&nbsp; ::)
Ensimmäisestä iHerbin alle 40$ tilauksesta 5$ alennusta ja yli 40$ tilauksesta 10$ alennusta koodilla IRA890
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Mulla on ollut otsishimotus jo varmaan vuoden, olin menossa jo leikkaamaankin mutta jänistin viime hetkellä. Mulla on aika iso otsa ja hiusraja suht korkealla. Mitään paksua lärpäkettä en haluaisi. Mallina ehkä kevyt U tai V mallinen, tai sitten sydämen mallinen. Ja haluaisin ne sivusuipot myös! Epäilyttää vaan jos otsiksesta tuleekin mun hiuslaadun takia sellainen lättänä. Ja se otsis olisi hiusten paksuudesta pois ::) Mut saa nähdä repäisenkö, mulla on ollut otsis viimeksi kymmenvuotiaana ja silloin tuli nähtyä pottamallia ihan liikaa :D Edit: Ja lähestulkoon kaikki otsismallit jotka hain googlella ovat karseita. Roikkuvat silmillä!
Viimeksi muokannut Chronos, 30 Marras 2011, 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Ellamari
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:01

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Ellamari »

Otsishimo yltyi ja työpaikan toiletissa silmiini sattui sopivat sakset&nbsp; :T
Mutta nyt onkin probleema,ei näistä tulleet ihan sellaiset kuin piti.. eli tarttes saada tällaiset:

Parhaiten näkyvät tuossa n.40-50 sekunnin kohdalla.
http://www.youtube.com/watch?v=UREq5uKk ... ure=fvwrel

Eli mun ongelma on se että nyt nämä otsahiukset valuvat alas klimppeinä,enkä saa niitä tasaiseksi "riviksi" niin ettei otsaa näe hiusosion alta,jos ymmärrätte.Miten nuo tulisi leikata jotta pysyisivät videossa olevalla tavalla?Nyt leikkasin vain toiselta puolelta otsaa eli toinen puoli saa jäädä pitkäksi.Ymärtääköhän kukaan..
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Videon tytöllä voisi olla myös ihan tasapitkä, paksuhko otsis, joka on johonkin alaripsien tasolle ja on vaan sutaistu sivuun. Ei välttämättä ole mitään ihmeempää leikkausta. Klimppisyydeltä välttyy, kun kastelee otsiksen joka aamu ja föönaa pyöröharjan kanssa, lopuksi suihkaus lakkaa päälle. Jos otsa näkyy läpi siltikin, niin sitten otsista kannattaa napsia paksummaksi.
Vastaa Viestiin