Otsis

Leikkaukset sekä kampaukset
hujanhajan

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja hujanhajan »

hujanhajan kirjoitti: Miksi mun otsis näyttää hyvin usein tälläiseltä??? Sojottaa joka suuntaan eikä voi koskaan pysyä nätisti suorassa :#
Tuo sojotus on ihan villiä, ei mitään kevyttä laineilua vaan tukka sojottaa oikeasti kohti taivasta. Olen nyt kasvattamassa otsista pois ja sivuilla sojottaa...

Kuva

http://aijaa.com/APMIWv
Yritän kyllä föönata, mutta tuntuu että tuossa on niin voimakas tuo veto sivulle, ettei siihen tehoa mikään. Sekin on ihan "kiva", kun nuo etuhiukset tutuvat olevan niin taipuisaa tyyppiä, mutta loput hiukset onkin semmoista lasipintaa, ettei kihara tartu ollenkaan. Ei taida monilla olla ihan tämmöistä tukkaa.
Joanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 20:18

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Joanna »

^ Heh, kuulostaa ihan mun tukalta.  ;)

Välillä aina pidän otsista ja sitten hermostun siihen kun pyörre vetää sen just noin ja kasvatan taas pois.. ja sitten leikkaan uudestaan.

Mulla otsis pysyy parhaiten paikoillaan tällä reseptillä:
Pesun jälkeen märkänä muotovaahtoa + föönaus pyöröharjalla.
Tarvittaessa myös joka aamu uudelleen föönaus, hiusten tyveen hiuspuuteria ja päälle lakkaa. Joskus olen myös kevyesti tupeerannut tyven.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja elly »

Mulla on akuutti otsishimo. Tää koskee pääosin sellaisia 60-luvulla(?) nähtyjä rennon ja huolettoman oloisia otsiksia. Kuva
Tän tyylisissä otsiksissa on jotenkin ihan oma seesteinen ja kaunis tunnelma. Mulla ei ole ollut otsista päiväkoti-iän jälkeen, minkä vuoksi tuntuu aika radikaalilta harkitakaan tuollaista. Mulla on ollut pitkään asennevamma otsista kohtaan, sillä mun mielikuvissa se on liittynyt aina ns. söpöön tyyliin. Kuvassa oleva nainen on kuitenkin klassisen kaunis, vaikka otsis koristaakin kasvoja. Mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon ekaa otsista himoitessa? Pitkän poiskasvattelun uhka ainakin pelottaa, mutta ihan yhtä suurella todennäköisyydellä oon voinut jäädä jostain paitsi eläessäni aina ilman otsista. :D
Reese
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1099
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 21:35

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Reese »

^Ainakin varmaan leikkauttaisin sen alkuun kampaajalla, jos en olisi itse supervarma omista pyörteistä tai siitä mikä sopii kasvojen malliin ja hiuslaatuun. Vie mukana useampia eri inspiskuvia, niin kampaajan on helpompi saada kiinni siitä, mikä niissä on yhteistä eli mitä haet. Jopa joku "ei missään nimessä tällaista" -kuva voi olla avuksi, kunhan teet sitten selväksi kampaajallekin, että se on se nounou-kuva eikä oikea malli :D

Jos leikkautat pitkän otsiksen kuten tuossa sun kuvassa, niin muutamassa kuukaudessahan se sitten alkaa jo yltää korvien taaksekin, jos tuleekin katumapäälle.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja elly »

Kiitos vastauksestasi Reese! Kampaajalla leikkauttaminen on kyllä ainoa vaihtoehto mulle. Mua mietityttää juurikin tuo hiuslaatu ja kasvojen malliin liittyvät tekijät. Mulla ei tosiaan oo otsista ollut, niin kyseenalaistan tosi paljon onko mulla jotenkin väärän mallinen otsa/hiusraja otsikselle, vaikka tuollaisia "ongelmiahan" monesti peitellään otsiksella. Taitava kampaaja osaa varmasti kommentoida noita. :)

Ai tuo on virallisesti pitkä otsis, hyvä tietää! :D Tuollainen sivulle vedetty malli taitaa tosiaan olla armollisin poiskasvatettava. Tää on oikeesti radikaaleinta, mitä oon ikinä suunnitellut hiuksilleni. ;D
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Toi sun laittama otsiskuva on tosi kiva, ihana otsiksen malli. Musta otsis sopii kyllä aikalailla kaikille, kunhan malli on sopiva. Kampaajalta voi myös kysellä mielipidettä, onko tukassa jotain mikä voisi vaikuttaa otsikseen. Mulla kampaaja esim suositteli jakausta nimenomaan vasemmalle puolelle, koska mulla on otsalla pieni pyörre toisella puolella ja se vaikuttaa siihen ettei otsis laskeutuisi niin nätisti jos jakaus olisi sillä puolella. Mulla on aikalailla tuollainen otsis juuri nyt, ensin se leikattiin noin kulmakarvoihin yltäväksi ja nyt kun en ole ehtinyt käydä kampaajalla lyhennyttämässä niin se on kasvanut vähän pidemmäksi, mutta näyttää edelleen ihan kivalta. Tällainen sivulle vedetty malli on tosi helppo kasvattaa halutessaan pois, joten jos yhtään kiinnostaa niin kannattaa kyllä kokeilla. Tällainen hieman pidempi sivuotsis pysyy myös helpommin nättinä ainakin mulla, tasaotsis sojottaa helpommin joka suuntaan ja vaatii vähän enemmän muotoilua.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Oon varmaan kolmatta vuotta haikaillut otsiksesta, mutta en vaan raaski. Josko nyt  0_0 :o
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja kuskus »

Leikkasin itelleni hetken mielijohteesta otsiksen pari viikkoa sitten. Mulla on ollut otsis monta kertaa, eli tiesin mitä tuleman pitää. Kyllä kannatti!  :l Tää jotenkin piristää ulkonäköä ja olen saanut paljon kehuja muutoksesta. Erityisesti tykkään siitä, että otsatukan kanssa näyttää aina siltä, että on joku kampaus tai että hiukset "on jotenkin" sen sijaan, että ne vaan roikkuu pään molemmin puolin ja pitkin selkää. Pidän tätä nyt ainakin tämän kevään, kesäksi saatan kasvattaa vähän pidemmäksi jotta saan sen helteillä pinnillä ylös.
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Mikä on paras otsiksen pituus mielestänne? Itse käytän vain sivuotsista (molemmille puolille laskeutuu siis, mutta jakaus enemmän vasemmalla). Leikkaan aina aika lyhyeksi, sitten kadun sitä ja kasvatan ja kasvatan pari vuotta, sitten se on taas vihdoin leuan alle ulottuva pitkä otsis, ja siinä vaiheessa huomaan että se ei oikeastaan enää mitenkään erotu muista hiuksista ja tukka menee jatkuvasti korvan taakse tai poninhännälle eikä otsis enää tuo minkäänlaista ryhtiä kasvoihin jos ei ehdi joka aamu erikseen laittaa sitä ja erottaa muusta tukasta. Silloin se ei tuo enää mitään nuorekasta ryhtiä kasvoihin. Toisaalta sillä ehkä paremmin voi peittää paksuja poskia. Kai mä tän taas kohta nykäisen lyhemmäksi ja sitten taas kasvattelen ja kasvattelen...
Viimeksi muokannut Anamaria, 20 Elo 2020, 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin