Otsis

Leikkaukset sekä kampaukset
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^^Tykkään enemmän tuosta tokan kuvan sivuotsiksesta. Se keventää kasvoja ja sopii sun kasvojen malliin ihan huisin hyvin, tuo suora otsis tekee kasvoista raskaamman näköiset kuin ovatkaan. Joten mun ääni menee tuolle "jotain kivaa sivulle" vaihtoehdolle. :) Upeat hiukset sulla kyllä on!
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Lullah

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Lullah »

Kiitos! Olihan nuo ihanat, mutta aika muutokselle. Ja taidan kallistua itsekkin tosiaan tuon jotain kivaa sivulle ajatuksen puolelle. Suoraan otsikseen voin palata sitten joskus.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Olen antanut otsiksen kasvaa muutaman sentin ja nyt ylettää kulmiin. Vielä ajattelin pari senttiä kasvatella, että olis himpun kulmakarvojen alapuolelle. Toista vuotta tulee jo taas otsiksen kanssa ja en ole kyllästynyt kertaakaan tai ajatellut, että kasvattaisin pois. Tää otsis on ihan osa minun identiteettiä.  :) On siis suora otsis, mutta taipuu kivasti kasvojen vasemmalle sivulle, kun taipuisuuttakin löytyy jonkun verran.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja nukka »

Katsoin yhden jakson tuota Vain elämää ohjelmaa ja kiinnitin huomiota Jenni Vartiaisen hiuksiin. Eikö sillä olekin välillä joku lisäkeotsis?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja calypso »

Olin hiusmallina tuossa vajaa kk sitten ja minulle leikattiin aika vekkuli otsis. Sellainen tasapitkä, paksu otsis joka lähtee tuolta keskeltä päätä kolmion muotoisesti. Tai varmaan lähempää takaraivoa kuin pään keskiosaa, mutta kuitenkin. Aluksi olin melko kauhuissani, en niinkään lopputukan puolesta (mullettilookkia en osannut pelätä :D ) vaan panikoin sitä että kuinka osaan laittaa sitä mitenkään. Etenkin kun kouluttajat/hiusmuotoilijat olivat sitä mieltä että meikäläiselle sopii keskijakaus parhaiten, ja noh, sen lookin olen kokenut ysärillä kyllä. Sopiihan se, mutta en oikein osaa siihen palata!  :P

No jokatapauksessa, tämä uusi ylipaksu ja ylipitkä otsis on osoittautunut todella kivaksi! Sen saa laitettua niin monipuolisesti eri tavoin, ja näyttää hauskalta etenkin kun pidän hiuksia kiinni. On vähän niin kuin polkkatukka ja hanurimittainen tukka samassa päässä!  :ts Olen mm tehnyt otsiksen päälliosaan kunnolla kiharaa, ja jättänyt otsaa lähimmän osion suoraksi, taikka sitten tehnyt kiharat koko otsikseen. Tai sitten kihartanut pituudet, ja suoristanut otsiksen aivan piikkisuoraksi siten, että toisella puolella näkyy suora polkka ja toisella pitkä kihara tukka.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja enna »

^^ En ole ihan varma mitä jaksoa tarkoitat, mutta mun mielestä Vartiaisella on nimenomaan joku lisäke, ei hällä mun mielestä otsista oikeasti ole.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja nukka »

enna kirjoitti: ^^ En ole ihan varma mitä jaksoa tarkoitat, mutta mun mielestä Vartiaisella on nimenomaan joku lisäke, ei hällä mun mielestä otsista oikeasti ole.
Ainakin siinä viime viikon jaksossa (Jennin oma jakso) oli vähän väliä otsis ja sitten taas ei ollut. Mutta tosi aidon näköinen kyllä oli! Jos olisin nähnyt vain ne pätkät joissa otsis oli, niin olisi mennyt ihan täydestä.

blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja enna »

^Joo nyt huomasin tuon itsekin, että esimerkiksi uusimmassa jaksossa hänellä ei taas ole otsista. Olen kyllä samaa mieltä, menee ihan täydestä ja luulin itsekin ensin, että hän on sen oikeasti leikkauttanut!
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja nukka »

Voi ei, taas kauhea himo leikata otsis. Nykyinen huitelee jo leukamitassa ja on nyt niin helppo erilaisten kampausten kanssa. Olen katsonut sitä Syke -sarjaa ja siinä Marleenalla (Tiina Lymi) on aivan ihana otsis. Samoin salkkareita erehdyin yksi päivä katsomaan niin voi että oli ihana otsis sillä Katariinalla (Jenni Banerjee). Ärsyttävää, aina sama tuska, että leikkaisiko vaiko eikö :-X
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Perjantaipäivänä aloin miettiä, mitkä olivatkaan ne syyt, miksi olin vannonut itselleni, etten leikkaa enää otsatukkaa. Perusteita tuli mieleeni lähinnä poiskasvattamisen alkuvaiheen tympeys ja hankaluus ja se, kuinka se otsatukka tuntuu sojottavan joka aamu pystyssä ja sen kontrollointi on niin vaikeaa. Sitten kuitenkin jonkun impulssin myötä kaivoin sakset esiin ja pätkäsin edestä ainakin ronskin, ainakin 30 senttisen hiusnipun, jota sitten viilailin parempaan muotoon.

Mulle teoriassa sopii otsatukka, ja näytän otsiksessa paljon nuoremmalta (viikonloppuna kuulin jopa näyttäväni 15 vuotta nuoremmalta.. ;D ). Mulla on myös arpinen ja ruma otsa, jonka peittäminen on kyllä kaikkien etujen mukaista. Mieltäisin itseni ihan mielelläni otsatukkatytöksi. Mun tukkani vaan on niin hankala, että oon toistaiseksi ollut vähän järkyttynyt. Otsis ei tahdo asettua alas, vaikka jätin sen aika pitkäksi. Mun otsikseni on aina ollut taipuvainen pyöristymään aika reilusti, mutta en muistanut, että ihan näin paljon, ja mua miellyttäisi sellainen suora enemmän. Toisesta laidasta kihara tahtoo kääntyä ulospäin, mikä on ihan perseestä.

Tämä on aina ollut tosi vaikea leikata, kampaajienkin mukaan. Mun hius taipuilee niin paljon ja mielivaltaisesti, että kun kuvittelee saaneensa leikattua suoraa, hetken päästä näyttääkin siltä, kuin olisi yrittänyt leikata portaita.

Oon tosi epävarma käyttämään muotoilutuotteita otsatukassa, kun pelkään niiden saavan otsiksen likaisen näköiseksi ja korppuiseksi. Onko jollain jotain hyvää suositusta tuotteesta, jolla tämän saisi kontrolliin? Kuivashampota käytin silloin, kun mulla viimeksi oli otsatukka, mutta sen muotoilutehot eivät aivan riitä.

Edit.

Jatkan otsatukkamonologejani vielä.

Tänään katsoin muutamia youtube-tutoriaaleja otsatukan leikkuuseen, ja harmitti vähän, että en malttanut ajatella tekoani sen vertaa, että olisin katsonut jonkun ohjeistuksen jo ennen leikkaamista.. Olen kerran aiemminkin leikannut pitkistä hiuksista itselleni otsatukan, 10 vuotta sitten, ja silloin tein sen juuri tällä samalla tekniikalla: Satunnainen määrä hiuksia edestä nipuksi, ja saksilla poikki vaakasuunnassa silmien korkeudelta. Näin sitä taas huomaa, ettei ole oppinut mitään. Eri kasvatusvaiheista takaisin lyhyeen palatessa on aina helpompaa leikata itse, kun ei tarvitse määritellä sitä, mitkä hiukset sinne otsikseen ylipäänsä kuuluvat.

Oon viime päivinä miettinyt, että tämä on niin kamala, etten kehtaa edes viedä tätä kampaajalle jatkokäsittelyyn. Youtubeohjeistuksella tartuin kuitenkin takaisin saksiin, tein tolkullisen kolmioinnin päälakeen ja lisäsin kokonaisuuteen vielä aika tuntuvasti lisää hiusta, sekä toteutin sivuhapsut, jotka varsinkin tällaisessa taipuisassa tukassa tuntuvat tosi välttämättömiltä kokonaisuuden toimivuuden kannalta. Juuri nyt otsatukka näyttää ihan nätiltäkin, vaikka sen taipuilun vuoksi se asettuu täydellisesti ehkä yhden päivän kahdestasadasta. Parhaimmillaan se joka tapauksessa on vastapestynä ja kuivuttuaan märästä suoraksi kammattuna, pyyheturbaanit tai nukkuminen pilaavat kaiken. Tämä nyt vaan tarkoittaa sitä, että aamuihin pitää uhrata jokunen minuutti lisää sille, että saa pestyä otsiksen lavuaarissa, ja kokonaisuutta pestessä pitää unohtaa se turbaanikuivaus (mikä on kyllä menetys, kun tukka kuivuu muutenkin yli 3 tuntia).

Jatketaan seikkailuja otsatukkamaailmassa.
Viimeksi muokannut bubbs, 11 Marras 2014, 04:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Vaiheilen taas tämän otsatukan kanssa vähän, ei tunnu ihan oikealta. Tykkään peittää ruman otsani ja periaatteessa otsis on söpö, mutta kihartuvan tukan kanssa on niin hankala yrittää hallita sellaista skarppia ja suoraa, paksua poninharja-verhoa, jota epätoivoisesti tavoittelen.

Nyt oon jotenkin ensimmäistä kertaa keksinyt, että otsis voi olla jokin muunkinlainen. Oon yrittänyt tehdä mun ranskanopinnoista sujuvampia kuuntelemalla runsaasti ranskankielistä musiikkia, ja viime aikoina on tullut kuunneltua paljon Coeur du piratea, ja videoilta oon vähän innostunut sen mimmin sivuotsiksesta.

Kuva

Tällaisella peittäisi isosti otsaa, mutta voisi toimia tasaotsista paremmin tässä kokonaisuudessa. Mua vaan mietityttää, miten otsiksen saa pysymään tuollaisessa loivassa diagonaalissa koko ajan? Leikataanko se jotenkin niin, että se kääntyy kätevämmin sivuun, vai pitääkö se joka päivä föönata ja lakata ja taivuttaa oikeaan suuntaan? Nyt ainakin tuntuu, että sama miten koittaa haroa sivuun, onnistun saamaan vaan kolon tuohon laitaan ja tasamitaiset hiukset eivät asetu sivuun kauniisti. Tuntuu myös, että tätä otsatukkaa on nyt ihan liikaa tuollaiseen - voiko sitä jotenkin ohentaa tms?
Louna
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 724
Liittynyt: 30 Syys 2012, 14:41

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Louna »

^Mun runsasta ja taipuisaa otsatukkaa on ohennettu reilusti ja leikattu vähän viistoon, niin sen on saanut pysymään tosi vaivattomasti ja nätisti noin toiselle puolelle sipaistuna. Kannattaa ehdottomasti ottaa kuva mukaan kampaajalle! Joskus olen koittanut selittää sanallisesti, ja olen lähtenyt kotiin sellaisen selvästi tiukasti vinoon leikatun otsatukan kanssa, jossa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta en olisi halunnut sellaista. Malli on ollut tosi helppo pitää, ja vaatinut korkeintaan vähän lakkaa päälle, mutta mulla hiukset taipivat luonnostaan toiselle sivuun ja leikattu sen mukaan. Tasapitkää ja/tai ohentamatonta otsatukkaa en saisi tuohon asentoon nätisti edes enemmän muotoilemalla, tukkaa on liikaa ja saan aikaan vain otsaa hiostavan kasan reilulla lakkakerroksella kuorrutettuna  ;D
2c F ii
kristiinan

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja kristiinan »

Alan olla aika epätoivonen tän otsatukkahaaveen kanssa. Haluisin kauniisti asettuvat otsahiukset ja ne on vielä leikattu ottamalla hiuksia takaa että olisi paksu otsatukka. No, onko teillä muilla otsatukka kauniin näköinen ihan vain tekemättä sille mitään?
Fööniä käytän sen verran otsatukkaan että kuivaan sen ylhäältä mutta en halua käyttää kihartimia tai suoristusrautaa, enkä mielellään fööniäkään muuta kun niin että kuivaan mahdollisimman kaukaa. En halua että hiukset menee huonoon kuntoon kuumentamalla hiusta.

Onko hiukseni siis SILTI liian ohuet vai mistä johtuu että otsatukkaan tulee rakoja ja hiukset ikään ku otsatukasta "klimppiintyy" tai menee silleen pieniin osioihin niin et otsatukka on täynnä rakoja. Karseen näköstä! :OO
Kuivashampoo ja hiuspuuteri auttaa jonkun verran mutta niitä aukkoja ilmaantuu silti. Huoh.
Aarrrgh, haluaisin niin kovasti otsatukan mutta pitääkö sitten luovuttaa?
Josefiina

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Josefiina »

Varmaan ainoa asia tukassani, jonka saan mieleisekseni, on otsis :) se täytyy vain ehdottomasti föönata ja vieläpä "oikeaan" aikaan eli pikkasen pitää antaa suihkun jälkeen kuivua, muttei liikaa. Ensin kampaan sen muotoonsa ja sitten föönaan ts. puhallan föönillä kuivaksi. Jos en tätä tee, mullekin tulee noita rakoja otsatukkaan. Suosittelen kristiinan siis vain reippaasti fööniin/suoristusrautaan/kihartimeen tai minkä lämpövempeleen sun otsis vaatiikaan tarttumista! Otsista kuitenkin täytyy leikata sen verran usein, etten pelkäisi sen vahingoittumista kuumasta.
Viimeksi muokannut Josefiina, 09 Tammi 2015, 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Miulla ainakin otsatukka klimppiintyi heti jos se oli kosketuksissa rasvoittuvan otsani kanssa. Pieni tupeeraus tai nostaminen raudan ja tai kihartimen kanssa auttoi. Ja miulla otsis (takaa asti vedetty paksu ja suora tai sivuotsis) ei ikinä ollu hyvä vaan vaati yön jäljiltä laittoa eli rautaa tupeerausta ja hiuslakkaa pysyäkseen ojennuksessa. Siksi siitä luovuin kun otsis oli useimmiten kiinni pinneillä tai vedetty pannalla naamalta  :D
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Vastaa Viestiin