Keltaisuus pois hiuksista

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
ainokainen

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Ok, kiitos tiedoista!

Mä taidan sekoittaa loput aineesta shampooseen ja käytellä sen pois siten. Hopeashampooni alkaakin olla lopussa joten tuolla tavalla ehkä saisin tämän toimimaan.
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Venin »

^^^^, mulla tuo lähti askorbiinihappo-käsittelyllä. Eli se apteekista saatava pussillinen jauhetta + syväpuhdistavaa shampoota kuivaan tukkaan, ja oikein näin miten se vihertävä tunkkainen väri katosi ja alta paljastui silloinen neutraali vaaleanruskea. Ja olin tosiaan ite laittanut (muistaakseni) ihan lantraamattomana, ja pohjana siis joku 7-8-tason ruskea.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
rockabillykhaleesi

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja rockabillykhaleesi »

Taitaapi olla hieman epätavallinen kysymys tässä topicissa, mutta haluaisitteko jakaa kokemuksianne tuotteista, joilla on (vahingossa) tullut selkeästi harmaat hiukset? Vaalennan tässä pikkuhiljaa mustasta kohti vaaleaa, mutta lopullinen tavoite on jotakin mummonharmaan ja vaaleanvioletin välillä (tyyliin Kelly Osbourne). Tummuusasteen ei tarvitse olla mikään supervaalea (hyvä vaan, jos on suunnilleen samaa tasoa "maantienvärisen" tyveni kanssa), mutta värin pitäisi olla ihan kunnolla harmaa - ja mieluiten siis violettiin taittava, esim. vihreänharmaa kuulostaa jo vähän liian eksoottiselta :D
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Samanlaisia tuotevinkkejä olen miekin havitellut myös tässä ketjussa, mutta harmaa lopputulos on ainakin minun hiuksillani hankala saavuttaa muilla kuin kampaamoaineilla kampaamossa. Parhaiten tosiaan kampaaja on onnistunut saamaan hiuksiin harmaan vivahteen, joka peseytyy ihan liian nopeasti pois. Itse en ole saanut aikaan mitenkään erityisen harmaita hiuksia, mutta violetit hiuksista tulee aika helposti varsinkin jos hiukset ovat todella vaalennetut. Tummempiin hiuksiin vaaleanvioletti sävy on hankalampi saada aikaan.
Hiisi

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Hiisi »

^^

Kun kokeilin Schwarzkopf Blonde Refresher Moussea T1 Icy Platinum niin minusta se enemminkin veti hiukset harmaiksi kuin platinaksi. Tietenkin varmaan riippuu hiuksista, mutta näin minulle kävi.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja lynx »

Mä luulen kanssa, että kunnolla harmaan saa parhaiten tosi vaalennettuun pohjaan. Mutta noista kevyistä taittoväreistä ja muista vastaavista mun mielestä eniten harmaa on Crestolin Color Glossin hopeanvaalea värihoitoaine. Se aine on itsessäänkin sellaista tummanharmaata mömmöä. Mulle toi oli vähän turhan harmaa, ja käytän samasta sarjasta Helmenvaalea-sävyä. Mä tavoittelen ehkä sellaista pastellisen vaaleaa, jossa saa olla hiven lämpöäkin, mutta ei rumaa keltaisuutta.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Mulla harvoin tulee harmaat ja toi Crestolin hopeanvaalea on kyllä aika jytyä ainetta, jolla saa jo tähänkin pehkoon harmaan vivahteen.
Olen myös käyttänyt Crestolin helmenvaaleaa, jota voi pitää kauan aikaa saamatta harmaata lopputulosta.
Crestolin vaalea beige on myös aivan mahtava keltaisuuden poistoon, samaten KC:n caramel, luottotuotteet :ts
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Mistähän tuota crestolia kannattaisi metsästää? O:)
Cogito ergo doleo.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja lynx »

Mä ostan omani Prismasta. Prismoissa on se kampaamotuotteiden osasto, jolta sen löytää. Ei siis sieltä normi-shampoohyllystä vaan kampaamotuotteiden joukosta.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Onko noita kampaamotuoteosastoja joka Prismassa? En muista täkäläisessä nähneeni, mutta käyn vielä tarkistamassa asian.
Cogito ergo doleo.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Meillä täällä Pohjois-Suomessa ei ole Prismassa, ainoastaan monessa kampaamoissa.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja tipson »

^^ Ei ole joka Prismassa. Täällä on muutama Prisma, mutta vain yhdessä (suurimmassa) on kampaamotuotteita.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
ÄiskäVärjääTaas

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ÄiskäVärjääTaas »

Piti hieman arpoa, meneekö vaalennus ketjuun vai tänne...

Tavoitteena olisi hyvin kylmä tuhkan vaalea, mutta tukka tuppaa kellastumaan pikavauhtia -.- colour maskeilla ym. saa pikkaisen keltaisuutta pois, vaihtelevin tuloksin eikä ne tulokset oikein tahdo säilyä paria pesua enempää. Vähän "sillä silmällä" vilkuillut kc:n ice ice blondya, olisi aika lähellä omaa ihanne sävyä.

Mutta kysymys kuuluupi: riittääkö se pitämään keltaisuuden poissa?  ??? kellään kokemusta asiasta? Hakutoiminnolla ei oikein mitään keltaisuuteen liittyvää vastausta tuntunut löytyvän.

Ainakin näin omalla maalaisjärjellä ajateltuna kestovärin pitäisi olla riittävän jämerää keltaisuuden nujertamiseen, mutta mutta... Tukka parka aika kärähtäneessä kunnossa ja kuukausittaisten juurikasvujen paikkailun lisäksi ei haluaisi mitään kovin raakoja toimenpiteitä, varsinkaan kun tuloksesta ei ole varma  :-\
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Kannattaa toki kokeilla, jos ei ole aikaisempaa omaa kokemusta, mutta ainakin mulla kestovärien kylmät taittosävyt peseytyvät ihan siinä missä suoraväritkin. Jos on todella keltainen pohja, kestoväri saattaa kyllä auttaa hieman. Kuitenkaan todella tuhkaista tulosta ei taida saada kuin jatkuvalla suoravärien lotrauksella. Hopeashampoo on toki kova sana, oletko sitä käytellyt?
Cogito ergo doleo.
ÄiskäVärjääTaas

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ÄiskäVärjääTaas »

ZEN kirjoitti: Hopeashampoo on toki kova sana, oletko sitä käytellyt?
Hopeashampooseen en ole uskaltanut koskea, olen saanut sen käsityksen että sekin tuppaa kuivattamaan hiuksia. Mutta kai sekin pitää varmaan vielä ottaa kokeiluun jos vaan saa käsiinsä sellaisen, joka a) ei ole kovin kallis B) ei kuivata kovasti.

Eilen tuli taas keltaisuuteen pieni pika-apu combolla goldwell rich repairin jämät+schwarzkopf Blonde L101 mukana tulevan "hoito"aineen jämät+zx vanilla cafe hoitis+yli viikon jääkaapissa pyörineen kookoskerman jämät. Lopputulos ok ja pääsi kaapeissa pyöristä jämistä kätevästi eroon  :ts
Vastaa Viestiin