Keltaisuus pois hiuksista

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

Miksi tuo punainen sitten on niin vaikea saada peittoon? Minusta tuntuu, että mitä teenkin, tukka on ruskean värin jälkeen punainen ja vaalennuksen jälkeen oranssi. Nytkin enemmän punertavaan kuin tuhkaan taittava, vaikken ole yli vuoteen värjännyt punertavilla ja sen jälkeen monta kertaa tuhkaisella tai neutraalilla tummemmalla ruskealla päälle, lisäksi välissä ollut haalisteluja ja kevyitä vaalennusoperaatioita hieman. Edelleen punertaa.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Ice »

Punainen vaan on vaikea peittää niin että se pysyisi taiton alla pitkään. Siksi moni värinpoistaa punaisen pigmentin pois ennen kylmän ruskean laittoa, koska se keltainen ja jopa oranssikin pysyy helpommin piilossa :)

Ja tietty se että jos värjää markettiväreillä niin vihreää taittoa ei meinaa löytää, eikä muutenkaan meinaa kuin espanjalaisilta kampaamosarjoilta. Elumenin vihreää kannattaa kokeilla taittosävyn ominaisuudessa ruskeaan sekoitettuna.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

Jep, tuota punaisen poistamista ja sitten taittoa minäkin tässä vähän yrittelen, tosin paljon varsinaisia värinpoistoja lievemmin, ihan vaan sillä hunajavaalennuksella (joka toimi paremmin kuin odotin). Oikeastaan tuo periaate on ollut jo pidempään, en vaan saanut sitten taittosävyjä suoraväreillä pysymään joten värjäsin sitten markettiväreillä jotka vetivät liian tummaksi. No, siitä nyt oon jo muualle kirjotellu, ja tätä punaisuusongelmaa varten taitaakin olla oma ketju. Jota sitäkin on kyllä tullut kahlailtua.  ;D

Ymmärrän kyllä toisaalta ton markettivärien sävyjen lämpöisyyden, kun valmistajien on varmaan vähän pakkokin ottaa varman päälle asian suhteen.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
zoelle

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja zoelle »

En siis laittanut enää hunajaa hiuksiin mutta muuten olen lätrännyt oliiviöljyllä ja pessyt syväputsarilla. Tiedä sitten onko tuo keltaisuus minnekään kadonnut ja kärsimätön kun olen ostin Schwarzkopfin Blonde 10.2 kirkas helmenvaalea kestovärin. Tarkoituksena olisi laittaa se kun vapaapäivä koittaa. Ajattelin laittaa värin ensin juurikasvuun ja sitten vasta latvoihin. Vaikutusaika muistaakseni oli se 45min. Missä vaiheessa väri kannattaisi laittaa latvoihin? Taittaakohan tuo helmenvaalea tarpeeksi keltaisuutta. "Kuluuko" keltaisuus itekseen pois pidemmällä aikavälillä?  ;D

Edit: Nyt on tukka värjätty ja aika hyvin taittui tuo keltainen. Toivottavasti pysyisikin jonkin aikaa piilossa, tästä on hyvä jatkaa :)
Viimeksi muokannut zoelle, 19 Maalis 2012, 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LP_Alice

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Valitettavasti keltaisuus on se, joka ei tule koskaan kulumaan pois. :-\ Sen sijaan kaikki taittovärit viileämpään kuluvat pois hetkessä (myös kestovärit), eli kannattaa ihan suosiolla käyttää säännöllisesti hopeashampoita ja/tai hoitoaineita jos ei halua keltaisia hiuksia. Tuon värin levittämisestä sanoisin, että hiusten kunnon mukaan. :P Itse laittaisin ehkä n. 20 minuutiksi.
eivor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Marras 2009, 09:44

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja eivor »

On kyllä valitettava totuus että keltaisuuden kanssa joudun taistelemaan varmaan aina. Oikeastaan joka kerta kun pesee, pitäisi jaksaa laittaa edes se suoravärihoitis hiuksiin, jotta sävy pysyisi viileänä. Mut ei aina vaan jaksa ja sitten pian peilistä kurkistaakin se iloisen kellertävä pää...
Kaksi viikkoa sitten laitoin CrazyColorin Silveriä pari purkkia (ilman hoitoainetta) ja annoin vaikuttaa pitkään, lopputulos oli ihana harmaa :l Viikon päästä alkoi jo kellertää. Oon kyllä tullut siihen tulokseen että paras ja edullisin tapa ylläpitää sävyä pidemmän päälle on nuo violetit suoravärit sekoitettuna hoitsikkaan, vaikka sillä joutuisikin sitten läträämään sen pari kertaa viikossa. Eli ei enää minulle mitään tujuja värejä/vaalennuksia, paitsi tietysti tyvikasvuun. Sekin pitäs tässä hoitaa... Tuhkaisista kestoväreistä on oikeastaan ihan sama hyöty kuin noista suoraväreistä, eli korkeintaan pari pesua sävy pysyy viileänä, rahaa menee vaan enemmän kestoväreihin.
Eli suoraväreille täältä  :ts
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Luin koko ketjun läpi, mutta vain yksi viesti mainitsi Biozellin Viileän Vaalean... Löysin sitä Prismasta kun olin hakemassa XZ:n hunaja-xylitolitehistä, ja tarttui sitten yksi tuollainen Biozellin puteli mukaan. Onko kellään kokemuksia tuon taittavuudesta? Itsellä ei hirveästi ole kellertävyyttä juuri nyt päässä, mutta ajattelin kokeilla tuota kun se keltaisuus taas "hiipii esiin"... Onko muut käyttäneet tätä ja millaisin tuloksin?
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
Minsku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1169
Liittynyt: 07 Touko 2007, 17:10

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Minsku »

Mä käytin yhden tuubin tota viileän vaaleaa, mutta ei se mitenkään älyttömän tehokas ollut. Ihan vähän taittoi keltaisuutta pois, ehkä sopii sellaiselle, jolla ei just ole paljoa taitettavaa. Tosin itse en kyllä muhittanut sillä kauaa, vaan suihkussa laitoin ja annoin olla muutaman minuutin.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Mulla viileän vaalea ei toiminut oikeastaan ollenkaan, vaikka taitettavaakaan ei ole juuri yhtään. Pidin sitä tunnin päässäni, vaikutusta en huomannut oikeastaan lainkaan.. Eli en suosittele.
Kartsa

Uutena kiitän foorumista!

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Löysin vasta foorumin:WAU!Oon saanu paljon hyviä vinkkejä ja niitä tarvii myös tällänen vanhempi rouva. :)
Ja kuten kuvasta näkyy,idolina Nina Hagen,joten hiusten väri ja pituus muuttuu aika tiheetä tahtia!
En löytäny mitään esittely keskustelua,joten siirtäköön joku,jos mokasin.
Tällä hetkellä menossa blondaus mustasta,aika hyvin olen saanu blondattua,hiukset tosin lyhenikin samalla
radikaalisti.
Toi suoravärin käyttö shampoossa ja hoitoaineessa,oli mulle uutta!Kiitosta vaan tiedosta!
Tarkennusta hakisin;mulla hieman kellertävää jäljellä ja hiukset lyhkäset eli menikö se niin,että violettia
suoraväriä shampoo/hoitoaineeseen?Miten eroaa toisistaan shampooseen/hoitoaineeseen lisättynä,
Mikä määrä olisi lyhkäsiin hiuksiin hyvä taittaa keltasta?Mitkä merkit parhaita?
hopeashampoot ja hoitikset ei toimi mulla.


Viesti siirretty aihetta käsittelevään ketjuun =) - Penny
Viimeksi muokannut Kartsa, 20 Heinä 2012, 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Itse olen omistanut liilan Stargazerin jo parisen vuotta, ja olen aiemmin käyttänyt sitä tosi varoen, koska oon pelännyt, ettei se lähtis hiuksista, jos tulis ihan liilat tai harmaat. No nyt löysin tuubin uudestaan ja laitoin parina kertana hoitikseen sellasen kynnen kokoisen palan, jolloin hoitiksesta tuli tosi liila, siis melkein tummanliila. Muhittelin ekalla kerralla 1,5 tuntia ja tuli tosi lievä taitto, siis hyvä kun näkyi, tosin sekoitin suihkussa vielä hoitista lisää. Mutta eilen laitoin pelkkää sitä mun tummaa liilahoitissekoitusta ja annoin olla 2 tuntia, niin nyt on jo näkyvä lopputulos, sellainen harmahtava jopa mutta silti tosi luonnollinen ja ihan kiva. Eri valaistuksissa näyttää kyl tosi erilaiselta. Mulla on kyl varmaan sellanen ysin tukka, värillä vaalennan. Ton Stargazerin antamasta tuoksusta en kyllä oikein pidä, peittää alleen hoitiksenkin tuoksun. ???

Yllätyin vain, kun osa täällä sanoi, että pitää vaan 10 minaa päässä hoitissekoitusta, kun mä tarviin ton pari tuntia, mut toki mulla ei oo vaalennusaineella vaalennettu letti.

Kuinka usein käytätte suoravärihoitista? Joku sanoi, että joka kerta, kun pesee hiukset. Kerrostuuko toi jotenkin hiuksiin, et nyt ensi kerralla voin jättää liilavärin kokonaan pois tai jos laitan vähemmän, niin ne vanhat hiuksessa olevat vielä jeesaa ?  ;D  Kai se kokeilemalla selviää. Oon kokeillut Joicon sitä todella liilaa shampoota, mutta se jäi yhteen käyttökertaan, en tajua kuka sellaisia pystyy käyttämään säännöllisesti, tukka oli aivan kuiva takkukasa.  ???

Ainoo, et mulla jäi tyvi ihan samanväriseksi kuin ennenkin, kun en viitti hoitista laittaa ihan tyveen. Shampooseen en enää jaksais sekoittaa, koska tarviin tosi tummaa.
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Törmäsin äsken sattumalta Matrix Shade Memory sävyttävään hoitovaahtoon, onko kenelläkään kokemuksia? Haulla en löytänyt.. Kyseessä siis tämä: http://www.verkkokauppasunrise.fi/product_details.php?p=394

Laitoin tilaukseen kun lähti halvalla :) Saa nähdä miten tehoaa keltaisuuden taittoon.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Mindela »

^ Googlasin tuota vähän, ja käsitin tuon vaahdon olevan kylmä punainen...? Ei siis vaalealla hiukselle tarkoitettu, vaan nimenomaan punaisen kylmyyden ylläpitoon. Noita on erikseen punaisille, ruskeille ja vaaleille hiuksille, kaikille cool ja warm vaihtoehdot, ja tuo on se punainen cool.
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^Eikä  ;D Mäkin olin googlailevinani ja käsitin tuon olevan vaaleille hiuksille. Ties mitä olen googlaillut...  ::) Nyt kun katson uudelleen tuota, niin tottakai se on punaisille hiuksille, vitsi että olen joskus väsyneenä puusilmäinen  ;D
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

BlueBerry kirjoitti: Törmäsin äsken sattumalta Matrix Shade Memory sävyttävään hoitovaahtoon, onko kenelläkään kokemuksia? Haulla en löytänyt.. Kyseessä siis tämä: http://www.verkkokauppasunrise.fi/product_details.php?p=394

Laitoin tilaukseen kun lähti halvalla :) Saa nähdä miten tehoaa keltaisuuden taittoon.
Nuo on poistunu jo markkinoilta eikä niissä ollu mitään tehoa jos vertaa esim Goldwellin vaahtosävyyn
Vastaa Viestiin