Keltaisuus pois hiuksista

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Lila »

En ole pitkään aikaan tehnyt omalle tummanvaalealle hiukselleni mitään värjäysoperaatioita, mutta nyt olen testaillut SensiDo:n Indigo-hoitista. Pituudet alkavat minulla vähitellen taittaa keltaiseen, vaikka juuri on n. 10 cm:n matkalta täysin tuhkainen.

SensiDo:ssa ei ole tuoksua ollenkaan. Indigo on melko pigmenttinen, mutta nimestään huolimatta aika punasävyinen violetti, ei ihan täydellinen keltataiton poistoon. Pidemmällä vaikutusajalla hiukseen tulee sinänsä hieno pastellipinkkinen vivahde. Vähän tähän tyyliin, ei tosin ihan näin voimakkaana:

Kuva

Lyhyempi vaikutusaika taittaa keltaisuutta kyllä, mutta saisi tehdä sitä enemmän. Tätä kannattaa ehdottomasti testata, jos on onnistunut jollain luonnonsävyllä värjäämään hiuston vihertäväksi.

Aion kokeilla tämän sekoittelemista saman valmistajan sinimustaan sävyyn (Licorice).

Vaaleille hiuksille sarjassa on myös hopeasävy.
Viimeksi muokannut Lila, 24 Huhti 2014, 08:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
ainokainen

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Onko kukaan saanut KC Color Mask Vanilla -sävyllä mitään vaikutusta hiuksiin?

Mä kokeilin tätä äsken noin 8-asteisiin hiuksiini, joista haluaisin keltaisuutta pois. Pesin hiukset ensin syväpuhdistavalla shampoolla, sitten pyyhekuivasin ja annoin tukan kuivahtaa vähän ja sitten reilusti Color Maskia päähän, siis niin että olivat ihan aineen peitossa... ja muhittelin yli tunnin.

Tulos nolla. No tuoksuihan tää ihan hyvältä raikkaalta omenalta ja nyt hiukset tuntuvat ihanan pehmeiltä, mutta... ei ollut hintansa väärti!
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Mulla ei ainakaan tuo auta myöskään :-\ Vähän ehkä taittaa neutraalimpaan suuntaan, mutta siinä se. Samoin tekee sävy Silver. Vaikka siis pistää ihan kunnolla tuota hiuksiinsa ja muhittais parikin tuntia. Pitäs olla ihan platinahiukset, että ois mitään kunnon vaikutusta.

Noh, onpahan tehohoito, joka kumminkin tekee kivan tuloksen.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
ainokainen

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Pöh, hintaansa nähden musta aika vaatimaton tuote. Olisi pitänyt perehtyä ennen kuin ostin!

Entä saman sarjan sävy Latte, onko kellään kokemuksia siitä? Onko viileä beige, vai lämmin sävy? Mietin, voisiko se toimia mulla paremmin...
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Joo siis en mäkään noita enää toiste osta, se on varma.

Muistaakseni täältä oon lukenut, niin Latte menee punertavaan päin ja saattais ollla liian tummakin jopa!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
ainokainen

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Joo, voit olla oikeassa. Kokeilin sitä tuubista kädenselkämykselle pienen nokareen ja se näytti kivan viileän, harmahtavan beigeltä, mutta voihan se tosiaan hiuksissa olla sittenkin lämmin sävy. En viitsi riskeerata, kun oon kovalla vaivalla saanut tätä pissankeltaisuutta nyt tästä taiteiltua pois.

Viimeisin kokeilu oli Goldwellin Soft Color vaahto sävyssä 10BS yhdistettynä Star Gazer -suoraväriin sävyssä Silver. Toimi ihan hyvin, mutta aina se keltainen vaan puskee läpi...
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Joo tuo Colourmaskin Silver oli ihan yhtä tyhjän kanssa, pehmoiset hiukset kyllä teki. Paras sekoitus on ollut se että laitan violettia suoraväriä hoitsikan sekaan, se tekee aina kunnon hopean. Aina välillä sortuu valmiita hopeajuttuja kokeilemaan mutta ei ne vaan toimi...
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Mulla on sekä Latte että Caramel maskit ja tänään viimeksi laitoin molempia pyyhkeen alle vaikuttamaan, kun kävin saunassa. Mulla on kullanvaaleat hiukset ja latte sävy tekee sellasen toffee-hunajablondi- punertava sävyn, olipa siinä sana ;D.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
ainokainen

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Joo, toi itse asiassa kuvaa aika hyvin. Mä ostin itsekin tuon Latten, ja sekoitin noin 50/50 suhteessa sitä Goldwellin Soft Color -vaahdon 10BS kanssa. Tästä tuli sellainen lämmin tummahunaja, eli ei nyt ihan sitä mitä lähdin hakemaan, kun olisin nimenomaan sitä tuhkaisuutta halunnut. Mutta mitäpä tuosta, ihan kivalta tämä näyttää näinkin ja uskoisin että tämä haalistuu aika nopeasti.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mä olen muuten tehnyt tuon Goldwellin Soft Color -vaahdon kanssa niin, että olen laittanut sitä pyyhekuivaan tukkaan ja jättänyt siihen, kuivannut normaalisti ja huuhdellut mahdolliset ylijäämät vasta seuraavan pesun yhteydessä pari päivää myöhemmin. Joskus luin jostain, että noiden vaaleimpien sävyjen kanssa rohkenee ihan hyvin tehdä noin, ja ei siitä mitään negatiivista ole ainakaan seurannut (mitä nyt poikaystävä on joskus maininnut vahvasta tuoksusta). Ei mielestäni lähmää tukkaa tai tunnu erityisesti muutenkaan, mutta pääsee vähän helpommalla ja saa kaiken sävystä irti.

Tukkani ei sitten ole mikään supervaalea, ihan platinaan en ehkä jättäisi..
ainokainen

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Ok, kiitos vinkistä! Se pitää sitten varmaan föönata tukkaan kiinni, ettei kaikki paikat ole värissä... ja tosiaan noissa vaaleimmissa sävyissä ei ole pigmenttiä juuri nimeksikään, mulla ei ainakaan nuo vaaleimmat tuhkaiset sävyt ole edes ihan vaaleaan tukkaan tuoneet juuri mitään muutosta. Käytän noita koostumuksen vuoksi, eli sekoitan jotain stydimpää suoraväriä vaahtoon saadakseni sen levittymään kivasti.
NiinaP

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja NiinaP »

Mistäköhän päin helsinkiä tuota goldwell soft color ref -vaahtoa saisi ? Olen kierrellyt hairstoret ja useita kampaamoita mutta mistään ei oo löytyny  :-\

Pakko muuten jakaa kokemukset biozellin color maskeista  :)
Silver taittaa mulla hyvin keltasuutta jos sitä jaksaa pitää kauan hiuksissa ja hiukset on ihanan pehmoset sen jälkeen.  :l
Cappuccinoa käytin kun halusin vähän tummentaa blondeja latvoja ja purkin kyljessä lukee "Tuo hiuksiin kauniita, luonnollisia hiekan vivahteita ja upean kiillon." Joo alkuun oli tosi kiva mutta haalistu oranssiks ja jämähti hiuksiin  >:(
ainokainen

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kokeilin Wellan Color Fresh -sävytettä, sävy 7/19

Kuva
Siis aivan kamala tuote. Luin vasta nyt kokemuksia tästä ja muutkin ovat saaneet tällä vihreät hiukset.  :T

Mä sekoitin tätä Goldwellin vaahtosävytteeseen (jossa ei itsessään ole juurikaan pigmenttiä, mutta käytän levitettävyyden vuoksi yleensä tätä ja sekoitan tähän muita suoravärejä). En edes laittanut Wellaa kuin sellaisen kohtalaisen turauksen ison vaahtomäärän sekaan, en siis lähellekään edes puolta pullollista. Eli laimensin aika kohtalaisesti.

Lopputulos oli tummanharmaan-vihreät latvat erityisesti niissä kohtaa, missä kuivempi osa hiuksista oli imenyt ainetta enemmän. Aivan järkyttävä lopputulos. Voin vaan kuvitella mitä olisi tapahtunut, jos olisin laittanut ainetta laimentamatta suoraan pullosta!

Onneksi sain väriä irrotettua syväpuhdistavalla shampoolla ja korjailin sävyä vaalean beigellä suoravärillä, joka hieman tummensi kokonaisuutta, niin että se vihertävyys ei niin erotu. Tarkoitus olisi kuitenkin pysytellä blondina, joten joudun nyt kärvistelemään tämän vaaleanruskean värin kanssa kunnes saan sen vihreän latvasta haalisteltua pois. Miten teillä muilla jotka olette kokeilleet tätä, miten nopsaan se vihreä lähtee hiuksista? Odotanko vaan, vai pitäisikö tehdä vaalennuspesu?
Viimeksi muokannut ainokainen, 30 Heinä 2014, 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Tuon liemen aikaansaama vihertävyys lähtee aika nopeasti pesuissa pois, joten älä lähde vaalennuspesuilla turhaan hiuksia kuluttamaan. Mun hiuksista vihertävyys lähtee aika pian pois ja mullakin on vaalennettuja osuuksia hiuksissa runsaasti.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^^Minusta tuo tuote on ihan loistava - mutta annostelu tosiaan niin, että yksi-kaksi tippaa kouralliseen hoitoainetta. Siis blondeilla. Lisäksi, kun tuohan on sellaista sinivihreää väriltään, niin se taittaa tosiaan kauniimmin vähän tummempaa blondia ja vaaleanruskeita hiuksia, kuin oikein vaaleaa tukkaa, joille sopivampi taittosävy olisi lilahtava. Samassa sarjassa on kasiasteisia silvereitä myös, olen kokeillut ainakin 8/81 ja se ei ole vihreä.
Ensimmäisellä käyttökerrallani pari vuotta sitten sain tuolla 7/19-sävyllä luonnonvalossa vihertävän tukan, mutta se peseytyi pois lähes heti. Tukka oli muuten käsittelemätön, ellei sitten ehkä yksi vanha kevytväri ollut alla, en ihan muista enää.

Itse kokeilisin ensin pestä sävytettä pois ilman vaalennusta tai muita rankkoja keinoja: ainakaan itse en ole saanut sarjan sävytteitä jämähtämään.  :)
Vastaa Viestiin