Keltaisuus pois hiuksista

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Minako
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 572
Liittynyt: 21 Heinä 2006, 13:31

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Minako »

Ellen, kiitoksia vastauksesta ja rohkaisusta :)

Laitoin nyt haarshop.nl:stä tilaukseen Elumen Preparen, 2 pulloa AB@9:ää ja pullon Lockia vielä varalta (vaikkei sitä varmaan tarviskaan välttämättä, kävin kurkkiin Elumen-ketjusta sun värjäyskokemuksia). Tulisivatpa äkkiä että pääsis testaileen. Mulla on kyllä joku neuroosi tästä kellertävyydestä jo, käyn peilaileen eri valoissa monta kertaa päivässä et milloin näyttää keltaisimmalta jne...  ;D
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Amilo »

pikkudevil kirjoitti: Tilasin Hairstorelta vaalennuspaketin ja keltaiseksihan se vetää....  :-\ Mulla on sinistä suoraväriä keltaisuuden poistoon, kysymys kuuluukin että uskallanko laittaa sitä vaalennusaineen sekaan kun alan värjätä? Säästyisi yksi värjäyskerta....

Voit laittaa suoraväriä vaalennusaineen sekaan, mutta ei se siellä kyllä mitään tee, korkeintaan laimentaa seosta. Ei auta siinä vaiheessa taittamaan keltaisuutta. Eli kyllä se täytyy jälkeenpäin vasta laittaa, jos siitä haluaa jotain hyötyä.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

Minako kirjoitti: Laitoin nyt haarshop.nl:stä tilaukseen Elumen Preparen, 2 pulloa AB@9:ää ja pullon Lockia vielä varalta (vaikkei sitä varmaan tarviskaan välttämättä, kävin kurkkiin Elumen-ketjusta sun värjäyskokemuksia).
Hih, sun tilaus oli ihan samanlainen kuin munki. Ja älä pelkää, ellulla värjääminen ei ole sen vaikeampaa kuin tavallisella värilläkään. Ja koska tuo väri on kuitenkin sen verran vaalea, paikkojen sotkemisestakaan ei ole suurta huolta. Ensimmäinen ellutus ei välttämättä kestää kovin kauaa, ainakaan mulla ei kestänyt, syy saattoi olla Preparen puuttumisessa, mutta toinen on jo varmasti eri luokkaa niin kiillossa, kestävyydessä kuin värissäkin.

Mutta jos tuntuu, ettei Elumen oo sun juttu, voin ostaa sulta jäljelle jäävät värit pois ;D ::) Onnea kokeiluun :D
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Luna »

ellen kirjoitti: Mutta jos tuntuu, ettei Elumen oo sun juttu, voin ostaa sulta jäljelle jäävät värit pois ;D ::) Onnea kokeiluun :D
Äläs tuu mun apajille, ehdin ensin ilmoittamaan (tai no siis hamuamaan sinun värejä...) että mulle ylimääräiset AB@9 -pullot!  ;D
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

Luna kirjoitti:
ellen kirjoitti: Mutta jos tuntuu, ettei Elumen oo sun juttu, voin ostaa sulta jäljelle jäävät värit pois ;D ::) Onnea kokeiluun :D
Äläs tuu mun apajille, ehdin ensin ilmoittamaan (tai no siis hamuamaan sinun värejä...) että mulle ylimääräiset AB@9 -pullot!  ;D
Tiiäkkö, mie eilen mietin, että hoksaakohan Luna tätä ketjua ollenkaan ;D Täällä on nyt sitte virallisesti kaksi AB@9-apajilla olevaa juuresta. Onko Lunakin siis nähnyt valon ja hoksannut kuinka ellu voi pelastaa blondit hiukset keltaisuudelta?

Onneksi mie tajusin vaikka vasta nyt vuosien blondauksen ja keltaisuuden vastaisen taistelun jälkeen, että tuo sävyhän on täydellinen keltaisuuden taklaamiseen.
Christine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 470
Liittynyt: 11 Helmi 2007, 12:03

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Christine »

Mites toi toimii astetta vaaleempiin hiuksiin eli 10:n? Paljon maksaa ellutus kampaajalla ja kuinka paljon tilattuna? Apua... kuulostaa liian hyvältä
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

Christine kirjoitti: Mites toi toimii astetta vaaleempiin hiuksiin eli 10:n? Paljon maksaa ellutus kampaajalla ja kuinka paljon tilattuna? Apua... kuulostaa liian hyvältä
Tuota AB@9äsvyä suositellaan tummuusasteille 8-10, joten ihan hyvin se varmaan käy sullekin. Ellutuksen hinta vaihtelee kampaamon ja paikkakunnan mukaan, ellun sivuilta voit hakea paikkakuntasi kampaamot. http://www.elumen-haircolor.com. Esim. haarshopista tilattuna pari pulloa väriä ja yksi Prepare maksaisi näillä tämän päivän hinnoilla 56,16 € ja siinä oli jo postikulut. Mie maksoin pelkästä ellutuksesta kampaamossa 64 €, ja mulla on melkein hartioille ylettyvät hiukset, joten tulee paljon halvemmaksi tilata ellut ja laittaa väri päähän itse.
Haylie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 180
Liittynyt: 23 Elo 2006, 20:52

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Haylie »

Itse en oo pysyvää ratkaisua keltaisuuden poistoon löytänyt. Hopeashampoo ja -hoitoaineet auttaa väliaikaisesti, mutta mulla hopeashampoo kuivattaa sen verran, että usein ei viitsi käyttää. Ja liian pitkällä vaikutusajalla vetää joistakin kohdista harmahtavaksi, että ei huvita noita senkään takia käyttää..
Tehokkain tapa keltaisuutta on poistaa mulla ainakin värjäys, jota ei tietenkään kovin usein oo järkevää tehdä..Värjäyksen jälkeen ei kyllä kauan mene kun taas rupee latvoista kellertämään..:)
Nykyään oonkin tyytynyt siihen, että tukassa on kellertävä (enemmänkin kai kultainen) sävy. Vaikka tuhkainen väri oiskin niin ihana.
1bMii
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Luna »

ellen kirjoitti: Tiiäkkö, mie eilen mietin, että hoksaakohan Luna tätä ketjua ollenkaan ;D  Onko Lunakin siis nähnyt valon ja hoksannut kuinka ellu voi pelastaa blondit hiukset keltaisuudelta?
Heti kun olit kirjoittanut salamyhkäisesti toiseen ketjuun haluavasi samaa väriä kuin minä, niin tuntosarvet alkoi väpättämään että nyt on jotain tekeillä ja löysin kuin löysinkin tämän ketjun  ;D

Olen nähnyt valon, kylläkin väärän tunnelin perällä ja ostin aiemmin BG@8 joka oli vikatikki. Ei tuonut oikein väriä eikä kiiltoa, ja vähäksi aikaa päätin unohtaa koko Ellun. Nyt sitten sinun kokemuksien perusteella olen päättänyt kokeilla tuota AB@9 kun blondina enempi vähempi kauan vielä olen ja ehdottomasti tuhkainen/viileä sävy on mulle sopivin vaaleissa hiuksissa. Olisin kylläkin saanut kokea kyseisen valaistumisen hieman aiemmin  :(

Värjäilin tuossa hetki sitten heräteostoksellani tukkaa, eli PC 15 keskivaalealla ja se taitto mukavasti kaiken keltaisuuden pois ja tuli noin asteen tummempi eli kasin tienoille meni (thänks deko avusta vielä kerran  :-* ) Ainut huono puoli, että tukasta tuli raastinraudalla vedetyn tuntoinen ja kiilloton, mutta värisävy on kuitenkin kohdallaan! Suuri toive on että Ellu ei tekis näin pahaa tuntua tukkaan, mutta uudestaan kokeilemalla selviää!

OT ellen, muistanko ihan väärin, että jossain kerroit olevasi Rovaniemeltä? Muistui mieleen tuosta tutun kuuloisesta murteesta!  ;)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

Luna kirjoitti: Ainut huono puoli, että tukasta tuli raastinraudalla vedetyn tuntoinen ja kiilloton, mutta värisävy on kuitenkin kohdallaan! Suuri toive on että Ellu ei tekis näin pahaa tuntua tukkaan, mutta uudestaan kokeilemalla selviää!

OT ellen, muistanko ihan väärin, että jossain kerroit olevasi Rovaniemeltä? Muistui mieleen tuosta tutun kuuloisesta murteesta!  ;)
Varsinkin tällä toisella ellutuskerralla hiuksista tuli todella kiiltävät ja hyväkuntoisen tuntuiset, ei siis yhtään värjätyn oloiset, eli kannattaa tosiaan kokeilla sitä AB@9:ä, vaikka edellinen kokeilu meni pipariksi. Vaikka kyllä siinä ekassakin ellutuksessa näki eron tavalliseen kestoväriin. Mieki harmittelin, että miksen oo tajunnu tuota tuhkaista ellua aikaisemmin, mutta better late than never ;)

Ja OT, sieltähän mie oon kotoisin, Rovaniemeltä. Olin palajasjalakanen roilainen 21 vuotta ;D
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Luna »

^Mulla menee varmaan kuukausi ennen kuin pääsen tuota väriä ostamaan, niin kirjoitteles tänne/Elumen-ketjuun siitä miten väri kestää! Tuhka on niin "heikko" sävy että kiinnostaa miten Elumen onnistuu pitämään sävyn tukassa muutamien pesujen jälkeen.

OT Toivon mukaan voin sanoa vuoden päästä että itse olin paljasjalkanen roilanen 23,5 vuotta  ;D Suunnitellaan meinaan kaupungin vaihtoa, mikä tulee kyllä tarpeeseen.
petomaani

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Ihan ykköstuote, jota suosittelen lämpimästi (eilen pesin + hoidin ja heti havaittavissa iso muutos sävyssä, kaikki keltaisuus katosi yhdellä huitaisulla - tepsii myös vaalean hiuksen vihertävyyteen!) CX Corrector- sarja, aika tyyris on, mutta tepsii. Linkissä vähän kuvaa..
http://www.hiusmeri.com/tuotetietoa_correctorcx.htm
maarit
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 253
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja maarit »

Mulla oli tuota joskus mutta myin sen pois koska hiukset tuntui menevän vaan huonompaan suuntaan.  ??? En tiedä missä sitten oli vika koska oon kuullu muittenkin kehuvan tuota. Mulla on paremmin toiminut violetit shampoot ja hoitoaineet.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Ice »

Selkeästi siis keltaisuuden syy oli erinäisissä kertymissä jotka syväputaus+metallinpoisto irrotti, vastaavasti nämä syväputsaajat irrottaa myös sävynkorjauksessa käytetyt pigmentit.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
MissSpookiness

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja MissSpookiness »

Mikä teistä olis paras markettikestoväri keltasuuden poistoon? Viimeksi käytin Ferian Silver Blondea, joka antoi kyllä kivan hopean vivahteen mutta latvoissa on vielä kellertäviä ja melkein oransseja raitoja. Haluisin saada tukan mahdollisimman samanväriseksi ja hopeanhohtoiseksi.
Vastaa Viestiin