Keltaisuus pois hiuksista

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
eOwyn
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 237
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 15:53

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja eOwyn »

Mua kyllästyttää, kun mun hiusten väri aina jotenkin samenee ja tummuu syksyisin ja talvisin. Kesällä aurinko kai vaalentaa väriä, niin ettei tällaista tapahdu. Syväpuhdistavaa shampootakin käytän aina silloin tällöin, n. kerran kuukaudessa, en tiedä, pitäisikö sitä sitten laittaa koko päähän eikä vain juuriin, jos tummuminen johtuu jostain ainekertymistä hiuksissa? Miten vaaleaa raitaa saisi kirkastettua helposti, ja mielellään hiusta kauheasti rasittamatta enkä siis tarkoita nyt mitään taittoväriä? Joku on joskus väittänyt, että kamomilla ja sitruuna kirkastavat, onko näillä mitään todellista tehoa? Vai onko ainoa vaihtoehto lämpimänbeigenvaaleisiin hiuksiin jokin vaalennusväri?

Muutenkin mun hiukset on jotenkin oudot, kun niistä ei tahdo lähteä väri pois millään, sillä jollain uudella extreme-vaalentavalla myrkyllä(olikohan polyblonde) vaalensin vaaleanruskeaa juurta, ja siltikin jäi tosi tummankeltaiseksi vaikka pidin maksimi vaikutusajan. Käsittääkseni noin vaalean, värjäämättömän hiuksen kuuluisi mennä sillä aineella kerrasta ihan valkoiseksi ???
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Sitruuna ja kamomilla kannattanee unohtaa, sillä ne eivät hiusta vaalenna. Mistähän muuten koko legenda on saanut alunperin alkunsa? Kenties siitä, että valelemalla hiukset sitruunalla ja istumalla sitten kook komeus päässä kuumassa auringosssa tuntitolkulla, voi väri vaalentua mutta silloinkin vain vähän, ei astetolkulla.
Ja muistaakseni kun sitruunalla ei juurkaan ole tekemistä koko prosessiaa, hiukset vaalenevat myös vedellä kasteltuina auringossa, olikohan niin että auringon uv-säteily hajoittaa pieniä määriä vettä jolloin vapautuneet happiatomit toimivat hapettajina.

Eipä siihen oikein tahdo olla muuta konstia kuin vaalea väri, aika uskomattomalta kuulostaa tuo kokemus poly blonden kanssa, sillä sehän on tosi vahvaa blondoria ja vaalentaa jopa tummat hiukset vaaleiksi. Aikamoiset ongelmahiukset ;D

Tuosta vaalean värin samentumisesta ja tummumisesta tässä olikin puhetta ihan vähän aikaa sitten.
Syväputsaajat siihen ei oikein auta, vaan se väri samenee ja tummuu ja muuttuu mattaiseksi siitä huolimatta.

Kuten sanottua, itse koin parhaiten toimivaksi konstiksi ikin pestä hiukset kerran-pari puolessa vuodessa vaalennuspesulla (jauhe+hapete+shampoo+kuuma vesi).
Muutaman minuutin vaikutusaika riitti kirkastamaan hiukset aivan eri näköisiksi ja se ehti vaalentaakkin 1-2 astetta.
Sen jälkeen vaan vaaditaan lähes aina joko kunnon hopeashampoota ja hoitoa, tai neutraali/hopea väri, sillä vaalennuspesu purkaa nopeiten hiuksesta sini- ja violettipigmentit jolloin hiuksista tulee enemmän tai vähemmän kullanvaaleat.
10-v vaahto toimi muuten kuin unelma aina tuin jälkeen, ensin vaalennuspesu ja sitten muutama kerta 10-v vaahtoa ja hiukset olivat kirkaanvaaleat.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Ice »

kamomillassa on muuten ainetta, jonka nimi ei nyt tule mieleen, joka on sinistä -josta siis legenda sen kirkastavasta vaikutuksesta

ettei eowynillä olisi mahdollisesti jotakin kerrostumaa, metallia tms siellä tyvihiuksessakin joka vaikeuttaisi vaalentumisprosessia (tosin yleensä myös savuttaisi..). Itselläni aikanaan auttoi sim cx corrector shampoo ja hoito (uusiutuneet juuri, hyvän oloisia edelleen) siihen pahimpaan samenemiseen jollei muu syväputsari purrut
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Serena-82
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 06 Loka 2006, 08:52

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Serena-82 »

En nyt tiedä mihin ketjuun tämä kysymys kuuluu mutta siirtäköön joku jos siltä tuntuu.

Eli käytän toisinaan Cutrinin catch&keep the color hopeashampoota ja hoitista taittamaan pientä kellertävyyttä. Noi toimii hyvin mut jättää hiukset vähän kuivaks. Jos laitan vielä hopeahoitiksen jälkeen jonkun kosteuttavan hoitoaineen/tehohoidon, niin viekö se juuri laitetun pigmentin mennessään? Eli meneekö hopeahoitis hukkaan jos sen perään pistää vielä jotain muuta huuhdeltavaa vaikuttamaan? Muuten ei pysty tarpeeks usein noita cutrineita käyttämään jos haluaa että hiukset pysyy pehmeinä.

Edit. Ja vielä sellasta, että toimiiko noi sh+ha jos hiukset on edellisessä pesussa "vuorattu" silikonilla eikä välissä ole käytetty syväpuhdistavaa? Vai pitääkö noi laittaa aina syväpuhdistettuun hiukseen? Onpas mulla taas tyhmiä kysymyksiä...  ::)
Viimeksi muokannut Serena-82, 04 Huhti 2007, 09:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Shine
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 244
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:06

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Shine »

^ Periaattessahan hoitis vie väriä, mutta kyllä mun tukassa tuo sävy säilyy hoitiksista huolimatta. Ja tietysti syväputsattu hius imee tuota hopeaa paremmin, mutta mulla ainakin tarttuu myös muutenkin. Kokeilemalla selviää  :)
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^^Mä oon usein tehny niin, et laitan ensin jonkun kunnon kosteuttavan tehiksen ja sitten kun huuhdon sen pois, laitan hopeahoitsikan vaikuttamaan. Niin ollen se tehis kosteuttaa hiuksia ennen hopeahoitista, eikä vie väriä pois.. Toimii ainakin mulla hyvin.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Ice »

Serena-82 kirjoitti: Edit. Ja vielä sellasta, että toimiiko noi sh+ha jos hiukset on edellisessä pesussa "vuorattu" silikonilla eikä välissä ole käytetty syväpuhdistavaa? Vai pitääkö noi laittaa aina syväpuhdistettuun hiukseen? Onpas mulla taas tyhmiä kysymyksiä...  ::)
useimmiten kun ne silikonit lähtevät ihan normaalishampoolla, eikä muutenkään yhden kerran kerrostus missään käytännön puuhassa oikein hidastuksia tee. Eri asia jos kerrostaa puoli vuotta liukenemattomalla kumilla ja aloittaa heti sen päälle tehohoitokuurin niin siitä ei välttämättä ihan kaikkea irti saa

ja useimmiten sarjat on suunniteltu siten, että ne jäämät joita sarjan hoitoaine jättää -> sarjan shampoo seuraavalla kerralla poistaa

hopea-asiasta, periaatteessa kannattaisi toki laittaa hopeahoitis mahdollisimman aukinaiseen hiukseen mutta käytännön kannalta kun ei ne suoraväripigmentit kuitenkaan mihinkään kovin paljon syvemmälle matkaansa tee (riippuen toki vaurioista, onko siinä edes sitä suomukerrosta välttämättä koko matkalla edessä) kannattaa katsoa ihan sen mukaan mikä itsellä parhaiten toimii.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Hyvä markettituote keltaisuuden poistoon on Elvitalin vaaleiden hiusten naamio. Violettia väriltään, kokeilin puolen tunnin vaikutusajalla ja taittoi hyvin keltaisuutta pois. Vaaleimpiin osiin tuli selkeästi tuhkaista/hopeista hohdetta, ja upea kiilto. Ja tuntui hoitavankin oikein hyvin! Tästä tuli heti yks mun lempparituotteista  :)
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
Serena-82
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 06 Loka 2006, 08:52

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Serena-82 »

sininen kissa kirjoitti: Hyvä markettituote keltaisuuden poistoon on Elvitalin vaaleiden hiusten naamio. Violettia väriltään, kokeilin puolen tunnin vaikutusajalla ja taittoi hyvin keltaisuutta pois. Vaaleimpiin osiin tuli selkeästi tuhkaista/hopeista hohdetta, ja upea kiilto. Ja tuntui hoitavankin oikein hyvin! Tästä tuli heti yks mun lempparituotteista  :)
Onko tuo jo ihan yleisesti myynnissä vai vasta tulossa? Olin lukevinani että suurin osa on ton naamion saanut siitä elvitalin kyselystä. Niissä kaupoissa joissa yleensä käyn niin tota ei ole näkynyt.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Ainakin äsken kun kävin Anttilassa niin tuota oli hyllyssä siellä. Pitäisi siis olla saatavilla. Hinta oli jotain vähän päälle 7 euroa, en muista tarkkaa hintaa.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Serena-82
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 06 Loka 2006, 08:52

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Serena-82 »

Nyt on toi Elvitalin naamio testattu. En kyllä oikein tiedä olenko yhtään tyytyväinen. Jotenkin tuntuu että tammikuisen vaalennuksen jälkeen koko tukka on tummunut ennalleen  :-\  Voi olla että hivenen on kylmempi sävy kuin ennen naamiota mutta ei enää sellainen kun aiemmin oli. Jotenkin ruma sävy nyt. En ole kyllä vähään aikaan tehnyt syväputsaustakaan kunnolla, joten voi olla että sekin vähän auttaisi.

Mietin kyllä että jos täs ottais tyven vaalennuksen ja samalla vaalentaisi koko lettiä asteella. Tai sitten vain odottaisi auringonpaisteita. Kesäisin mun hiusten sävy on omasta mielestäni just hyvä, mutta aina se talvella tummuu rumaksi. Siis varsinaisesti keltainen tää ei ole, saati mikään oranssi, mutta jotenkin ikävän samea.

Pitäis olla asiantunteva kaveri ihan livenä neuvomassa että mitä tälle päälle nyt pitäisi tehdä, että saisi toivotun värin. Ihan mikään platinablondi ei mulle kuitenkaan sovi, siis mallia Gwen Stefani tai Christina Aguilera (vaikka niiden päässä valkosesta tykkäänkin).

10-asteella tää vaalennettiin/värjättiin siis mut ei kyl näytä niin vaalealta  :-[
Bambi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 659
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:29

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Bambi »

Yksi mahdollisuunskeltaisuuden taittamiseen on ihan hopeashampoo. Siis en ollut tullut tätä ajatelleeksi aiemmin, muuta kampaaja ehdotti että antaisin hopeashampoon vaikuttaa 15-20 min. ja sitten päälle hoitis vaikuttamaan, kun on huuhtonut shampoon pois. Hyvän taiton sain. Lorealilla on myös kampaamosarjana lilahtava hoitis jota voi laittaa jätettäväksi ja lila jätettävä hoitovaahto, jolla myös saa pikkusen taitetta.

Nämä kaikki yhdessä toimii yhtä tehokkaasti, kun kopeinen vaahtoväri.  :)
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Markettijätettävistä VO5 Absolute Blonde -hoitovoide on lilaa väriltään  :)  En osaa vielä sanoa onko tuolla vaikutusta keltaisuuden estoon, en ole vielä montaa kertaa kokeillut. Tuntuu ihan hyvältä hiuksissa, eikä lähmää vaikka laittaisi reilustikin. Oli kyllä yllätys tuo lila väri, kun saman sarjan pikahoitis on keltaista.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
Minako
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 572
Liittynyt: 21 Heinä 2006, 13:31

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Minako »

sininen kissa kirjoitti: Markettijätettävistä VO5 Absolute Blonde -hoitovoide on lilaa väriltään  :)  En osaa vielä sanoa onko tuolla vaikutusta keltaisuuden estoon, en ole vielä montaa kertaa kokeillut. Tuntuu ihan hyvältä hiuksissa, eikä lähmää vaikka laittaisi reilustikin. Oli kyllä yllätys tuo lila väri, kun saman sarjan pikahoitis on keltaista.
Mulla on tuo pikahoitis, ja oon ollut tyytyväinen vaikka en markettituotteita enää muita oo pariin vuoteen omistanutkaan eli en yleensä käytä. Kirjoitahan sitten kokemuksia mitä oot tykännyt tuosta jätettävästä: lähmääkö, millainen tuoksu, auttaako keltaisuuteen jne.  :)
eOwyn
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 237
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 15:53

Vs: Keltaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja eOwyn »

mulla toimii keltaisuuden taittoon color pulsen sähköinen musta, se täytyy tietenkin sekoittaa hoitsikkaan, ja tosi vähän laittaa vain, niin että hoitsikasta tulee sellaista vaalean siniliilaa. Siinä on siis pääosin sinistä, ja kai himpun verran punaistakin pigmenttiä, taittaa keltaisuutta hyvin. Niin, sitten kun tuota vielä jostain sais, hamstrattuna on neljä purkkia, mutta kyllä nekin loppuu joskus, vaikka taittovärinä käytettynä tosi riittoisaa onkin :-\ Täytyy toivoa, että joku muukin sinertävänmusta suoraväri toimii yhtä hyvin...
Vastaa Viestiin