Sivu 1/1

Muotovaahdot

Lähetetty: 16 Huhti 2006, 23:36
Kirjoittaja emi
Minkälaisia kokemuksia teillä on eri muotovaahdoista?

Itselläni on CUTRININ sensitive, on ollut ihan hyvää (tavallista parempaa), mutta olisi kiva kokeilla jotain muuta välillä. Missä ei olisi hirveästi hajusteita ja alkoholittomuuskaan ei olisi pahasta? :)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 17 Huhti 2006, 11:36
Kirjoittaja Kikka
Mä käytän tällä hetkellä Tigin Extra Strong moussea, joka on kyllä alkoholiton mutta ei ihan tuoksuton. On toimiva tuote, antaa kestävän tuen, lisää tuuheutta eikä tahmaa tai lähmää hiuksia. Ei tuoksukaan ole niin paha, etteikö sitä kestäisi, aika puhdas ja mieto.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 17 Huhti 2006, 14:09
Kirjoittaja Axamit
Multakin löytyy Catwalkin Extra Strong, ja täytyy sanoa, etten kyllä huomaa mitään tuoksua. Ehkä se vaan on ollut mulla niin kauan, että olen tottunut :P . Eli siis ihan kestotuote mulle, käytän lähestulkoon aina, todellakin suosittelen.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 18 Huhti 2006, 14:27
Kirjoittaja Fredrika
Käytän www sarjan hoitavaa muotovaahtoa. (Vaihdan merkin kun tuote loppuu) Kiharoille ihan ookoo. En moittisi.
Kysymys: Kampaaja moitti www sarjaa huonoksi ja hänen mielestään se voi pilata hiukset, Onko näin???

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 18 Huhti 2006, 14:35
Kirjoittaja Kikka
Fredrika kirjoitti:
Kysymys: Kampaaja moitti www sarjaa huonoksi ja hänen mielestään se voi pilata hiukset, Onko näin???
No itse en käyttäisi WWW-sarjaa enää, vaikka maksettaisi. Olen löytänyt tämän foorumin myötä kymmeniä parempia tuotteita. Ennen tätä foorumia minäkin tosissani luulin, että www-sarja on jotain tosi hienoa ja laadukasta, onhan se kampaamotuote!.
Lueskeleppa ketjuja, niin sullekin tulee himo kokeilla oikeasti hyviä, hoitavia ja laadukkaita tuotteita.  :D

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 18 Huhti 2006, 17:46
Kirjoittaja Manna
Mulla on Sebastianin Fizz XL ja se toimii ainakin tällä hetkellä, tosin latvat saattavat olla sen käytön jälkeen tavallista huonomman näköiset. Olinkin "unohtanut" koko muotovaahdon, pitää kokeilla miten se käyttäytyy uudehkon harjakihartimen kanssa.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 19 Huhti 2006, 20:12
Kirjoittaja Euphoria
OT. WWW-sarja on saanut uuden ulkonäön. Yrittävät varmaan parantaa imagoaan.  ;D

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 19 Huhti 2006, 20:55
Kirjoittaja calypso
Aika epämääräisiä oli nuo uudet kuvat www-purkeista. Ei saanut mitään selvää oikeastaan  :D

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 16:07
Kirjoittaja Erykah
Mä en oo ikinä käyttänyt muotovaahtoa, pitäisi varmaan kokeilla. Mihin tarkoitukseen yleensä käytätte sitä? Kiharoiden tekoon, tuuheuttamiseen föönin kanssa?

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 19:36
Kirjoittaja Euphoria
Tuuheuttamiseen minä käytän ja aina föönin kanssa. Sillä tavalla hiukset ainakin kestävät kuosissaan.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 19:42
Kirjoittaja Avena
Mä käytin muotovaahtoja varmaan 20 vuotta, mutta luin siten jostain, että ohuen tukan muotoilussa muotoilunesteet ja -suihkeet olisivat parempia ja vaihdoin niihin. Kyllä ne ovatkin tosi ohuelle tukalleni parempia, nuo muotovaahdot olivat usein liian voimakkaita.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 20:56
Kirjoittaja emi
Hyviä vinkkejä/ideoita/neuvoja jälleen kerran teillä, kiitos! :)

Voisi omiinkin hiuksiin kokeilla muotoilu suihkeita ja nesteitä, kun hiukseni eivät ole paksuimmasta päästä.
Mikä olisi hyvä alkoholiton ja mielellään aika mieto tuoksuinen/hajustamaton sellainen?

Aion kyllä kokeilla TIGI:n extra strongia myös (jos vain tuoksu allergia antaa myöten).

Itse käytän muotovaahtoa antamaan hiuksille rakennetta ja tuuheutta (en föönää).

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 21:53
Kirjoittaja Euphoria
Minä vaihtelen välillä tuotteita. Jos haluan tuuheamman tukan, niin silloin laitan vaahtoa, jos taas luonnollisemman niin kampausnestettä.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 22 Huhti 2006, 17:32
Kirjoittaja Tiizku
Mulla käytössä osiksen grip ja ihan hyvää tavaraa.Käytän aika harvoin muotovaahtoa.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 23 Huhti 2006, 14:56
Kirjoittaja shivaree
Arrakki kirjoitti: Mä käytin muotovaahtoja varmaan 20 vuotta, mutta luin siten jostain, että ohuen tukan muotoilussa muotoilunesteet ja -suihkeet olisivat parempia ja vaihdoin niihin. Kyllä ne ovatkin tosi ohuelle tukalleni parempia, nuo muotovaahdot olivat usein liian voimakkaita.
Miekin olen kuullut tämän, mutta olen eri mieltä!! Muotovaahto/tyvivaahto on ainut muotoilutuote millä saan omaan päähäni lisätuuheutta. Miusta se on loogista ihan kun ajattelee aineiden olomuotoa, vaahto on paksua ja siinä on paljon ilmaa kun taas neste on "vain" nestettä... Lisäksi alkottomat kampausnesteet on kiven alla, kun taas alkottomia muotovaahtoja löytyy marketeistakin. Että se siitä liiasta voimakkuudesta ;).

Niin ja by the way Arrakki, siun tukka ei ole tosi ohut, ole ylpeä hyvästä tukastasi!

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 23 Huhti 2006, 21:06
Kirjoittaja Euphoria
Muotovaahdolla saan paremman tuloksen. Tuuheamman. Kampausnestettä käytän lähinnä silloin, jos haluan luonnollisempaa. Nesteet eivät kuitenkaan pidä minun ohuita hiuksiani koko päivää tuuheana.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 24 Huhti 2006, 08:29
Kirjoittaja Tuikkuli
Tuossa ohuiden hiusten tuuheuttamisessa on sekin puoli, että kuinka paljon hiuksia on. Mulla on yksittäinen hius aika ohut, mutta hiuksia on muuten tosi paljon eli kuontalo tuntuu sen takia raskaalta. Ennen olin aina käyttänyt kevyen tuen antavia muotoilutuotteita, koska olin lukenut, että jos haluaa tuuheutta, ei saa käyttää liian voimakkaita tuotteita, sillä ne vain latistaa ohuen tukan entisestään. No, näin siis menettelin ja ihmettelin, kun en mitään tuuheutta saa aikaiseksi ja jos vähän saankin, niin se kestää vain pienen hetken. Sitten yksi kampaaja neuvoi, että koska mulla on niin paljon hiuksia, niin minun pitää käyttää voimakkaan tuen antavia tuotteita, jotta saan ne muotoiltua ja kampauksen kestämään. Otin uudet vinkit käyttöön ja johan rupesi kestäviä kampauksia syntymään! :D

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 24 Huhti 2006, 20:14
Kirjoittaja Triina
Samaten minä tarvitsen ohuen tukkaani vahvan tuen, koska hius on niin hentoa ja velttoa. Mielestäni ei pitäisikään toimia automaattisesti "sääntöjen" mukaan, vaan etsiä omalle päälle sopivimmat tuotteet ja hoito-ja muotoilutavat.

Sitten itse vaahtoihin, Osis Volume Shot on aika hyvää. Suutin on vain outo, kannattaa laittaa käsien kautta ja olla varovainen määrässä. Matrixin MousseTrix on voimakasta, mutta kuivattaa ja tuoksu ei välttämättä ole mieleen.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 24 Huhti 2006, 23:21
Kirjoittaja Iiris
Ostin pitkästä aikaa muotovaahdon, kun ajattelin sen olevan hyvä kiharoiden tekemiseen. En tiedä, oliko kiharataktiikassani muuten vikaa, mutta ainakin tulos oli ihan floppi verrattuna kampaukseen, jonka tein Root Boostilla. :-[ Ostin Hairstoren alesta Matrixin jonkun Extra Strong Moussen ja mietin nyt, onko vika siinä vai jäi kuontaloni vain liian kosteaksi, mikä olisi sitten pilannut kampauksen. ???

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 08 Touko 2006, 10:35
Kirjoittaja emi
Ostin TIGIN EXTRA STRONGIN, muttei tuote sovi hiuksilleni ollenkaan, vaan korppuunnuttaa/lätistää/"tönkköönnyttää" :-\
CUTRININ medium hold:lla saan TIGIIN verrattuna mahtavan tuloksen (tuuheuttaa/antaa rakennetta/joustavuutta/luonnollisen näköiset hiukset ja kiharat).

Olisiko suosituksia kevyeistä muuotovaahdoista? Ja ehdottomasti ALKOHOLITON pitäisi olla? :)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 08 Touko 2006, 12:11
Kirjoittaja RockQueen
En oo kampaamojen vaahtoja käyttänyt, mutta jokusta marketin kylläkin.

-Fructiksen oli hyvä, tykkäsin! Antoi hyvän pidon ja tuoksuikin kivalta. Voisin ostaa uudelleen!
-Herbina tuoksuu kivalta mutta on aika kevyttä, en osta uudelleen.
-XZ piti hyvin, tuoksu ei jäänyt mieleen, joku aika mitäänsanomaton kai. Voisin ostaa.
-Sunsilk tuoksuu myös mukavalta ja pitää vallan mainiosti.

Käytän vaahtoja otsatukkaan niin että kampaan sitä märkään tukkaan. Noi jotka oli liian kevyitä katosi tukkaan kovaa vauhtia, tiukemmat tavarat vaati vähemmän vaahtoa määrällisesti.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 12 Touko 2006, 02:59
Kirjoittaja Silver
Entäpä nuo goldwell color glow sävyttävät muotovaahdot..onko niistä mihinkään..tai lähinnä tuota sävytystä haen.

Kuva

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 12 Touko 2006, 06:39
Kirjoittaja Tiizku
Silver kirjoitti: Entäpä nuo goldwell color glow sävyttävät muotovaahdot..onko niistä mihinkään..tai lähinnä tuota sävytystä haen.

Kuva
Sarjan muut tuotteet ovat ainakin huonoja.Sisältävät alkoholia eivätkä tuo väriä.Vaahdosta ei kyllä ole kokemusta.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 12 Touko 2006, 11:19
Kirjoittaja Silver
^ Joo no tuo mulla oli jo tiedossa tuosta sarjasta ;D
Yksi sellanen tehis on ainut mikä on ihan jeesh kyllä.
Mut aattelin josko tuosta muotiksesta olis johonkin.Tosin onhan noita sävyttäviä muillakin merkeillä.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 14 Touko 2006, 22:40
Kirjoittaja Amilo
Osiksen Grip, on hyvä, mutta aika jämäkkä, sopii kyllä mun pehkoon. Sitten Wellan Add Some Body- muotoiluneste on erittäin hyvä ja se menee ohuempaakin hiukseen ja paksuunkin käypä

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 17 Touko 2006, 10:02
Kirjoittaja sus-su
Kenelläkään kokemuksia lorealin vaaleanpunaisesta (hot&straight sarjan) muotovaahdosta?
NG sarjaan ei muotovaahtoa ilmeisesti ole tulossa.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 17 Touko 2006, 13:08
Kirjoittaja Kerttu
Ei kyllä pysty kehumaan Osis Grip -muotovaahtoa. Mulla sen pito ei kestänyt kuin ehkä tunnin (?) vaikka pitäis olla voimakasta pidoltaan. Vaahto ikäänkuin hävisi hiuksiin.. mun kokemuksen mukaan vaikuttaa enemmän kevyen tuen antavalta muotovaahdolta kuin voimakkaalta.

Ajattelin että tuohon muotoilupuoleen voisikin panostaa.. eli kaipaillaan lisää muotovaahtosuosituksia tällaiselle normaalipaksuiselle liukkaalle veltohkolle hiustyypille. Nesteistä pidän periaatteessa enemmän kuin vaahdoista, mutta niillä ei saa tähän päähän kestävää kampausta.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 17 Touko 2006, 19:23
Kirjoittaja Triina
sus-su kirjoitti: Kenelläkään kokemuksia lorealin vaaleanpunaisesta (hot&straight sarjan) muotovaahdosta?
NG sarjaan ei muotovaahtoa ilmeisesti ole tulossa.
Minulta löytyy. Tuki on aika olematon enkä ole havainnut kummoistakan tuuheuttavaa vaikutusta, tosi kevyt vaahto. Tuoksu on suht neutraali. Omissa hiuksissani ei toimi, käyttelen pois lähinnä tilanteissa, jolloin haluan föönata hiukset vähän sileämmiksi ilman sen kummepaa muotoilutarkoitusta.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 18 Touko 2006, 15:01
Kirjoittaja sus-su
Triina kirjoitti:
sus-su kirjoitti: Kenelläkään kokemuksia lorealin vaaleanpunaisesta (hot&straight sarjan) muotovaahdosta?
NG sarjaan ei muotovaahtoa ilmeisesti ole tulossa.
Minulta löytyy. Tuki on aika olematon enkä ole havainnut kummoistakan tuuheuttavaa vaikutusta, tosi kevyt vaahto. Tuoksu on suht neutraali. Omissa hiuksissani ei toimi, käyttelen pois lähinnä tilanteissa, jolloin haluan föönata hiukset vähän sileämmiksi ilman sen kummepaa muotoilutarkoitusta.
No hyvä tietää, taitaa jäädä kauppaan sitten! Mulla on ennen ollut jotain wellaflex- muotovaahtoa, sellainen lila lyhyt ja paksu puteli marketista, mutta sitä en enään löytänyt.  :( Se antoi mukavasti tuuheuttakin ja tuoksui hyvälle.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 22 Heinä 2006, 00:56
Kirjoittaja Avena
shivaree kirjoitti:
Arrakki kirjoitti: Mä käytin muotovaahtoja varmaan 20 vuotta, mutta luin siten jostain, että ohuen tukan muotoilussa muotoilunesteet ja -suihkeet olisivat parempia ja vaihdoin niihin. Kyllä ne ovatkin tosi ohuelle tukalleni parempia, nuo muotovaahdot olivat usein liian voimakkaita.
Miekin olen kuullut tämän, mutta olen eri mieltä!! Muotovaahto/tyvivaahto on ainut muotoilutuote millä saan omaan päähäni lisätuuheutta. Miusta se on loogista ihan kun ajattelee aineiden olomuotoa, vaahto on paksua ja siinä on paljon ilmaa kun taas neste on "vain" nestettä... Lisäksi alkottomat kampausnesteet on kiven alla, kun taas alkottomia muotovaahtoja löytyy marketeistakin. Että se siitä liiasta voimakkuudesta ;).

Niin ja by the way Arrakki, siun tukka ei ole tosi ohut, ole ylpeä hyvästä tukastasi!
Olen jo kyllästynyt vaihteeksi muotoilusuihkeisiin ja siksi palasinkin tänne ketjuun etsimään vinkkejä muotovaahdoista . Nyt olen saanut päähäni, että ehkä muotovaahdoilla sittenkin saisi paremmin tukan laitettua...(tuuliviiri  :)). Pitäisi vain löytää tarpeeksi kevyttä, mutta kuitenkin pitävää. Tuolla voimakkuudella en tarkoittanut mitään alko-juttuja vaan sitä, että voimakkaat vaahdot korputtavat ohuen tukan ennen kuin ehdin tekemään sille mitään (vai alkoko siihen korppuuntumiseen juuri on syynä?). Vaahdon pitäisi siis pysyä ikään kuin märkänä sen aikaa, että ehdin sen ilmakihartimen avulla laittamaan.

Ja Shivaree, mulla on TOOOSI ohut tukka! Luulen, että se on jopa tämän foorumin ohuimpia ja ohenee vain lisää koko ajan. Tuossa avattaressa mulla on hiuslisäkkeitä.


Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 25 Heinä 2006, 22:34
Kirjoittaja Syaani
Löysin aika hyvän pidon lasimaiselle ja ohuehkolle tukalle Joicon I.C.E. Whipistä. Se on pitänyt kosteuttakin hyvin. Ostin samalla Joimist Firm -hiuslakkaa, ja tukka on pysynyt tiukasti kuosissaan. Täytyy käydä hamstraamassa lisää, kun tuota vanha Joicoa on vielä tarjouksessa.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Heinä 2006, 11:32
Kirjoittaja Shi Shi
Oletko, Arrakki, ajatellut, että hankkisit tyvikohottajan erikseen ja sen kaveriksi jonkin hyvän muotoilutuotteen pituuksille? Mun kokemuksella pitävät vaahdot on aika kuivattavia. Jos haluat pärjätä yhdellä tuotteella, suosittelisin kokeilemaan Tigin Cockya. Se on voidemainen ja hoitava, jättää hiukset pehmeiksi ja antaa hennoille hiuksille puhtia. Mulla kuivuu pituudet tosi herkästi, ja ne on pysyneet aika hyväkuntoisina nyt kun olen vaihdellut Cockya ja Creative Geniusta - ja muistanut sen latvasuojan.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Heinä 2006, 11:49
Kirjoittaja Avena
Jep, on mulla tyvikohottajaakin, mutta en ilmeisesti osaa käyttää sitä, koska en huomaa sen auttavan yhtään. Tai luultavammin mun föönaustaitoni ovat puutteelliset  :). Mä olen nyt pari päivää käytellyt taas muotovaahtoja, mutta en huomaa mitään eroa suihkeisiin nähden. Paitsi, että suihkeet ovat näppärämpiä käytössä eli taidan siirtyä takaisin Tigin Queen for a dayhin (paras tähän astisista). Mun pitäisi vihdoinkin uskoa, että huonoa hiusta ei saa hyvän näköiseksi millään aineella, ei sellaista taika-ainetta oilekaan, mutta kun en usko. Tuosta Cockystä olen lukenut kahta eri mielipidettä (mistäpä aineesta ei olisi) ja olen kyllä itse asiassa harkinnut sen kokeilemista.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Heinä 2006, 20:44
Kirjoittaja Shi Shi
Niin, monen mielestä Cockylla tulee rasvaletti, ja tuleehan sillä, jos sitä laittaa liikaa tai jos hiuspohja on rasvoittuvaa sorttia. Kuivumaan taipuvaiselle hiukselle se on kuitenkin hyvä. Mäkin föönaan sen verran usein, ja sitä luonnonkiharaa on ilmeisesti tarpeeksi tekemään tukasta rapsakan ilman tuhteja hoitoja. Joillekinhan O&H:kin on lätsäyttävää, mutta mulle se riittää nippa nappa.  :)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 29 Heinä 2006, 11:07
Kirjoittaja babei
Mun mielestä Paul Mitchellin Sculpting Foam on ihana muotovaahto. Alkoholiton ja kosteuttava, keskivahvan tuen antava. Tuoksua siinä kyllä on jonkun verran, kookosta. Mutta toi on kosteuttavin ja hellävaraisin vaahto mitä oon kokeillut. Loistava myös "kiharanvirkistäjänä".

Mullakin toi Catwalkin Extra Strong antoi jotenkin kummallisen kuivahkon lopputuloksen, vaikkei siinä alkoholia kai olekaan  :o Mitchell pesee sen sata-nolla!

Alkoholiton pitäisi olla myös L'orealin tecni.art color show volume mousse, joka allekirjoittaneella on myynnissä tuolla itselle sopimattomat tuotteet-ketjussa  ;) *vink-vink*

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 29 Heinä 2006, 11:33
Kirjoittaja Euphoria
Ostin L'orealin muotovaahtoja ennen sitä uudistusta. Toinen oli Volume +, ja se oli sellaisessa läpinäkyvässä muovisessa pumppupullossa. Ihan kamalaa ainetta! Teki kunnon lähmätukan. Body Volume puolestaan oli toimivampi, ei tahmannut.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 10 Elo 2006, 10:23
Kirjoittaja stinttapo
Triinalla ja Ephorialla tais olla kokemuksia Osiksen Volume Shotista...Oonko käsittäny nyt iha oikein että se ois tavallaan tyvikohottaja? Miten on toiminu? Kannattaako hankkia,miten toimii parhaiten? Ja mitä ite siittä ootte maksanu?
Kiitoksia :) etukäteen...

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 10 Elo 2006, 19:53
Kirjoittaja Euphoria
Volume Shot on mielestäni aivan toimiva tuote. Kannattaa tosin laittaa käsien kautta, koska se koostumus tuntuu vähän epätasaiselta alussa. Siis jokaisella kerralla, kun sitä laittaa. En ole käyttänyt sitä nyt pitkään aikaan, kun olen käytellyt muita aineita. Hintaa en muista. Oli varmaan jotain 10 euron paikkeilla.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 10 Elo 2006, 20:27
Kirjoittaja MerGirl
En lukenut koko ketjua mutta johtuisko vaalennetusta tukasta se että muotovaahto kuivattaa? Ihan semmoseks kärventyneen tuntuiseksi. Tummaan päähän tuo käyttämäni Schwarzkopf Osis Grip oli aina todella hyvää, muut vaahdot jättivät aina jälkensä ja tuntuivat.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 23 Elo 2006, 12:08
Kirjoittaja pinkpepper
Onko joku kokeillut Matrixin Amplify -sarjan muotovaahtoa?

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 23 Elo 2006, 13:13
Kirjoittaja JoJo
pinkpepper kirjoitti: Onko joku kokeillut Matrixin Amplify -sarjan muotovaahtoa?
Mulla on. Sehän on alkoholiton, mistä voi arvatakin, että pito on aika kevyt, mutta e imyöskään tahmaa. Hyvä kiharoiden puristeluun ja ehkä hennompaan tukkaan, mutta omaan jouheen ei oikein riitä.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 27 Elo 2006, 10:51
Kirjoittaja emi
Kuivattaakohan alkoholiton muotovaahto hiuksia jollain tapaa? Tai onko muulla tapaa vahingollista?
Tykkäisin usein käyttää, mutta epäilyttää että jollain tapaa se olisi vahingollista hiuksille. Kun olen pitkiä aikoja putkeen käyttänyt muotovaahtoa, joka pesun jälkeen, alkaa lopulta hiukset tuntumaan jotenkin hampuilta, jolloin pidän taukoa niin pitkään että hiukset palautuvat entiselleen (yleensä muutaman pesun jälkeen) ja jatkan taas muotovaahdon käyttöä.
Nyt olen pitänyt taukoa melkein kolme viikkoa siinä pelossa että se kuluttaa hiusta.
Onko muotovaahdoilla muuten jotain suosituskäyttöä kuinka usein olisi "normaalia" käyttää?

CUTRININ alkoholittoman muotovaahdon inci:
Aqua/water, butane, PVP/VA Copolymer, Propane, PVP, Polyquaternium 11, Panthenol, Quaternium-52, Oleth-20, Sodium Methylparaben, Sodium Propylparaben

Jos joku viisaampi viitsisi kommentoida, tack så mycket :-*

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 27 Elo 2006, 10:54
Kirjoittaja Tiizku
En tiedä pitääkö ihan paikkansa mutta opettaja sanoi että kaikki muotoilutuotteet kuluttavat jonkin verran hiusta.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 30 Elo 2006, 20:26
Kirjoittaja babylissa
Giovanni Hair Caren Natural Mousse Air-Turbo Charged on ollut hyvä muotoiluvaahto hennohkoille hiuksille, ei sisällä hirveetä kasaa kemikaleja. Mitään hillitöntä kiiltoa ei anna mutta hyvän tuen ja pidon föönatessa, vapaasti kuivuessa jää vähän tönköksi. Joutuu vain tilaamaan netin kautta, ei saa Suomesta.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 31 Elo 2006, 14:23
Kirjoittaja Tanya
Mikä olisi hyvä muotovaahto marketista? Ajattelin leikkauttaa otsatukan, niin tarvin ehdottomasti muotovaahdon, mutta ei olis nyt varaa kampaamotuotteisiin. Olisiko XZ muotovaahto hyvää? Joku taisi kehua sitä jossain muussa keskustelussa. Hyviä vaihtoehtoja kaipaillaan  :)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 31 Elo 2006, 18:55
Kirjoittaja RockQueen
Tanya kirjoitti: Mikä olisi hyvä muotovaahto marketista? Ajattelin leikkauttaa otsatukan, niin tarvin ehdottomasti muotovaahdon, mutta ei olis nyt varaa kampaamotuotteisiin. Olisiko XZ muotovaahto hyvää? Joku taisi kehua sitä jossain muussa keskustelussa. Hyviä vaihtoehtoja kaipaillaan  :)
Mä tykkäsin Fructisin muotovaahdosta tosi paljon. Tuoksui kivalta ja pito oli riittävä :)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 02 Syys 2006, 18:46
Kirjoittaja Rory
Herbinan muotovaahto on minusta ihan hyvää, ei liian tujua.

Nyt käytän Tigin muotovaahtoa. Se on pitävää ja laadukasta mielestäni.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 20:18
Kirjoittaja funky_chicken
Kerttu kirjoitti: Ei kyllä pysty kehumaan Osis Grip -muotovaahtoa.
Olikohan tuo Grip sellaisessa punaisessa purtilossa ennen? No, mä käytin sitä silloin muutama vuosi sitten kun iso tukka oli in... Mulla se piti tosi hyvin, föönatessa tuli tosiaan massiivinen tukka ja jos sen kanssa meni nukkumaan, niin aamulla oli ihan kuosissa vielä :)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 10 Tammi 2007, 12:36
Kirjoittaja Tiukunen
Mä käytän Cutrinin Chooz Elastic Shaping Mousse - muotovaahtoa ja on kyllä hyvä tuote mielestäni. Tuntuu sopivan hyvin kiharoiden puristeluun, muuhun en oikein muotovaahtoa käytäkään. Tuoksu on oikein hyvä, sellainen marjaisa ja raikas, ja pullokin on kivan näköinen. Todennäköisesti ostan uuden kun tämä pullo joskus loppuu.  :D

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 10 Tammi 2007, 22:28
Kirjoittaja Jadele
Olettekos kokeilleet Andrew Collingen tuuheuttavaa muotovaahtoa?
Pitäisi ostaa joku uusi vaahto ja tuo vaikuttaa kiinnostavalta kun olen tykännyt saman sarjan muistakin tuotteista hoitosuihkeesta ja poispestävästä hoitiksesta.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 13 Tammi 2007, 19:42
Kirjoittaja petomaani
Vaaleille hiuksille suosittelen lämpimästi Goldwellin color glow Mousse de blondea. Hoitava vaahto (kirkastaa omaa väriäkin) ja yksinkertaisesti aivan loistavaa kamaa (ainakin mun hiuksilleni!)  :-*

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 19:38
Kirjoittaja psychohawk
Elikkä osaisiko joku sanoa joitakin muotovaahtoja jotka pitäisivät ERITTÄIN hyvin? Olen ostanut kahta eri vaahtoa, Wellaflexin Styling moussea (Ultra strong) ja Shockwaves Power volume moussea (myös Ultra strong). Kumpikaan ei tahtonut hirveän hyvin pitää vaikka föönillä kuivattelin (kokeiltu vain kuiviin hiuksiin, purkkien ohjeiden mukaan voi kyllä käyttää näinkin). Ajattelin kokeilla seuraavaksi L'Orealin Studio Linen kamoja, Mega Strongit taitavat olla rajuimpia myrkkyjä Studio lineistä? Tuollakin pitotasolla on Studio Linellä useampia muotovaahtoja, osaisiko joku sanoa mikä olisi minulle SE aine?

Kiitos etukäteen ;)

EDIT: Niin ja http://irc-galleria.net/view.php?nick=Nekrobill tuossa sitten näkee millasta tukkaa yritän väsätä (kuvan vasemmalla puolella) :)

Yhdistelin viestisi muotovaahtoketjuun. =) T:Penny

EDIT: Oolrait =)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 23:04
Kirjoittaja Hunajapupu
^Riippuu tietty vähän hiuksista jne, mutta itselläni on pitkät hiukset ja käytin Studiolinen jotain vahvaa muotovaahtoa (en muista oliko vahvin vai toiseksi vahvin) eikä sillä ollut omiin hiuksiini oikeastaan mitään vaikutusta, ei huomannut ollenkaan että hiuksissa mitään muotoilutuotetta onkaan. Tietty lyhyemmissä hiuksissa voi toimia paremmin. :) Oiskohan muotovaahtoa parempi vaihtoehto tavoittelemasi tyylin luomiseen sittenkin geeli tai muu muotoilutuotetyyppi kuin vaahto? Ainakin geelillä pystytukan luominen voisi onnistua, kannattaa myös kokeilla geeliä märkään hiukseen ja muotoilu kun hius on kosteaa, föönaamalla sitten viimeistely. Esimerkiksi mieheni itsepäisiin hiuksiin ei pahimmillaan tepsi muu kuin geeli märkään hiukseen, ahkera muotoilu ja sitten hiusten kuivaaminen, vaikka sillä pisimmät hiukset mitä tarvii saada pystyyn on vain jotain 5-8 cm pitkiä.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 23:28
Kirjoittaja Ice
^ kyllä minä arpoisin the aineeksi ennemmin paul mitchellin LAB -tahnaa, wellan high hair flubberia, osiksen rought up -vahaa. Eli tähän suoraan tsydeemiin, vasemmanpuoleiseen, ehkä ennemmin kokeilisin ensin tuota flubberia ja jotain vahvaa lakkaa (osiksen sessions, eli se ennen mustapulloinen, taitaa pullo olla uusitussa sarjassa ihan vaan hopean värinen) ja jos tuntuu että flubberin liimaisuuden takia on vaikea laittaa koittaisin ohentaa sitä hiukan veden kanssa

ja kannattaa tehdä niin, että kuivaa töyhdön ensin asentoonsa jonkun vaahdon/vesigeelin kanssa eli tuolla tavalla juuri pystyyn ja alkaa muotoilla sitten vasta tosiaan kuivana näillä viagran veroisilla pystyttäjillä

lab on vielä liimaisempaa kuin flubber ja hinta käsittämättömän suolainen, vaikka niin on riittoisuuskin. Rought up taas tekee mattapinnan joka ei välttämättä ole suotava tässä tapauksessa, samoin sillä ei oikein onnistu se suorista suorin jälki


tässä taas huomasinkin jorisevani kampaamokamoista vaikka markettiaineiden puolelle vihjattiin, eli fructisin vahvimmasta muotovaahdosta olen kuullut kehuja ja sitä voisi käyttää hyvinkin tuohon föönikuivatukseen, fructisin purkissa oleva geeli on aikalailla tanakkaa tavaraa ja se voisi korvata flubberin koska kuitenkin tuo pystyyn laitettavien hiusten mitta on aika lyhyt eli lienee piisaavaan. Ja kun nyt linjaan päästiin, niin fructisin pumppulakka on aikalailla kovaa ja sillä voisi viimeiset muotoilut tehdä jos katsoo parhaaksi, mutta aerosolilakkaa ennemmin suosittaisin ainakin lisänä (pumppulakka=märkää ensimmäisen minuutin verran, sillä voi tehdä äkkiä senkin että geeli pehmiää alla ja tuloksena on lättänä geelikampaus).

näin. Mutta kumminkin periaatteena se että luovu vaahtoideasta kun muilla pääsee vähemmällä ;)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 23:33
Kirjoittaja Hunajapupu
^Hyvä että Realicer tuossa muistutti lakan tärkeydestä. Osiksen vahvimmissa lakoissa kyllä löytyy loistavasti pitoa ja niiden ansiosta hius myös pysyy pystyssä sen muotoilun jälkeen pidempäänkin, eli suosittelisin psychohawkille että Osikseen lakkaan voisi ehkä satsata vaikka muut muotoilutuotteet hankkisikin ihan markettisarjoista. Se on niin pitävää että pullo kestää myös suht kauan kun ei tarvi hulluna suihkia sitä hiuksiin, tarjouksesta voi saada suht edullisestikin (esim. Stoccan hulluilla päivillä on ollut usein alessa, jos sattuu Stocca löytymään jostain lähitienoilta ja jaksaa huhtikuun seuraavia päiviä odotella) eikä se normaalihintakaan kovin paha ole. Nyt en minäkään muista että mikä tuon vahvimman lakan purkin väri on nykyään kun ennen oli se musta, olisikohan sitten se hopeanvärinen mitää Realicerkin tuossa ehdotti. Jos tuon meinaa hankkia niin kannattaa varmistaa ehkä vielä myyjältä että mikä se vahvin noista Osiksen lakoista olikaan.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 23:36
Kirjoittaja Ice
rönsyän, tuli vielä mieleen että jos sitä tukkaansa ihan päivästä päivään pitää noin niin kannattaa harkita sinne permanenttia alle, siis sellaista ei-kiharaista, joka nostaa tyvestä ja suoristaa (hehtaarirullat/suoristustekniikka, parturi kyllä tietää) -> paljon helpompi saada törö paikalleen

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 23:40
Kirjoittaja Hunajapupu
^Onkos tuo siis ihan sama asia kuin tyvikohotus vai jokin eri juttu? Sori rönsyilyt mutta kävi pohdituttamaan kun tyvikohotus on tuttu termi mutten ole varma tarkoitatko vielä jotain eri juttua. Tsekkailin muuten noita Osiksen lakkoja netissä ja sopiva voisi olla tämä:
Osis SESSION HAIRSPRAY Erittäin voimakas hiuskiinne 300 ml
Erittäin pitkäaikainen tuki. Äärimmäistä kontrollia. Nopeasti kuivuva luovaan muotoiluun. Ei tahmaa.
Kuva
Hintaa tuolla on noin 12 euroa.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 23:47
Kirjoittaja Ice
^ periaatteessa samakin juttu, riippuu vähän tekijästä ja hänen mielikuvituksestaan, homman voi toteuttaa perus-tyvikohotuksella mutta jos haluaa saada tukevuutta ihan sinne pituuteen asti niin sitten isoilla rullilla (ja vielä korostaen, niin ettei kiharaa haeta)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 23:48
Kirjoittaja Hunajapupu
^Ok, kävin vain pohtimaan että millainen tuo ehdottamasi juttu on kun äidilläni on ollut useampaan otteeseen tyvikohotus eikä hänen tyylinsä ole ihan sellainen kuin mitä psychohawk tavoittelee.  ;D

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 27 Helmi 2007, 17:23
Kirjoittaja psychohawk
Heh, kiva että mun kysymys herätti näinkin paljon keskustelua :) Nyt on parina päivänä tuo tukan laitto onnistunut niin, että ensin pesen hiukset ja sitten pyyhkeellä aika riuskasti kuivaan ja sitten vedän hiukset eteenpäin. Sitten ei tarvitse kuin sivulta hiuksia vain n. puoleen väliin juuresta nostaa lakalla, ja sitten etuhiukset lakalla kokonaan. Eli oikeastaan ei tarvitse kuin tuommoinen n. sentin paksu pätkä edestä nostaa, mutta siihen muotovaahto toimisi varmaan paremmin kuin lakka, kun lakalla ei oikeen asetu aivan kuten pitäisi. Tuo Realicerin mainitsema Fructis-muotovaahto kuulostaa ihan hyvältä, lakka on samaa "merkkiä" ("Extreme"-pitotaso) ja toimii hyvin.

Suoristusaineet on muuten kanssa alkanut kiinnostamaan, onko niistä mihinkään, joutuuko niitä käyttämään joka päivä ennen tukanlaittoa ja saako "maitokaupoista"? Kun nuo omat hiukset tahtovat latvoista kartumaan aika ikävästi.

(Uskokaa tai älkää, mutta vaikka näin paljon olen hiuksistani huolissani niin olen silti miespuolinen :D)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 27 Helmi 2007, 21:32
Kirjoittaja Amilo
funky_chicken kirjoitti: Olikohan tuo Grip sellaisessa punaisessa purtilossa ennen? No, mä käytin sitä silloin muutama vuosi sitten kun iso tukka oli in... Mulla se piti tosi hyvin, föönatessa tuli tosiaan massiivinen tukka ja jos sen kanssa meni nukkumaan, niin aamulla oli ihan kuosissa vielä :)
oli kyllä, juurikin sama aine. Käytin tätä lyhyempään tukkaan ja komppaan Kanasta joka sanassa.

En jotenkin enää tykkäile muotovaahdoista, tuntuu niin pönäköiltä. Käytän mieluummin nestämäisiä/voidemaisia tuotteita. Mutta joihinkin hiuslaatuihin kyllä vaahto on parempaa tietysti.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 28 Helmi 2007, 18:08
Kirjoittaja Minako
Mä käytän aina alkoholittomia muotoiluvaahtoja. Kokemuksia:
- Matrix Amplify, mun lemppari. Aika mieto pito, hyvä ja raikas tuoksu. Ei koppuroita hiuksia.
- Joico K-Pak -muotovaahto, tekee hiukset tosi koviksi ja takuttaa. En suosittele.
- Tigi Catwalk Mousse, Strong. Hyvä, ei liian vahva pito, ei takuta/koveta. Ainoa miinus ihan kauhea mummotuoksu, jonka takia en pysty käyttämään.

Matkakokoisena olen käyttänyt Cutrin Choozin muotovaahdon, en muista oliko alkoholiton. Tykkäsin tästä, pito oli sopiva eikä kovettanut hiuksia, tuoksu oli kivan hedelmäinen tms.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 28 Helmi 2007, 19:03
Kirjoittaja Ice
psychohawk kirjoitti: Suoristusaineet on muuten kanssa alkanut kiinnostamaan, onko niistä mihinkään, joutuuko niitä käyttämään joka päivä ennen tukanlaittoa ja saako "maitokaupoista"? Kun nuo omat hiukset tahtovat latvoista kartumaan aika ikävästi.

(Uskokaa tai älkää, mutta vaikka näin paljon olen hiuksistani huolissani niin olen silti miespuolinen :D)
Voi kuule, ei tukkaharrastus katso ikää eikä sukupuolta - se vaan yhdistää ihmisiä :D

oletko muuten koittanut tupeerausta sinne alle? kunnolla kun silottelisi pintahiuksen kammalla niin se ei näkyisi sieltä mihinkään.

Suoristusaineet ovat periaatteessa samaa kuin muotoiluvoiteet=perusteiltaan samaa kuin vaahdot, eli käyttö on se ihan perus pesun jälkeen föönin ja harjan kanssa -> hiusten pitäisi pysyä suorina lakan kanssa sen jälkeen. Maitopuodeista saa ainakin lorealin hot-jotain, jota täälläkin on kehuttu. Mutta jos hius on kuitenkin tuon verran lyhyttä ja haluttu tulos pysty niin nuo suoristavat voivat taas pehmentää liikaa eli hiusta ei sinne ylös saa jäämään niiden jälkeen, niissä itsessään ei oikein ole muuta kuin se ns. silikonipito eli hörsööntymiset alhaalla pitävä ominaisuus

isolla pyöröharjalla siihen voisi pohjaa tehdä myös, se suoristaisi samalla ne kiharuudet sieltä ja kun ylöspäin pyörittäisi niin antaisi vähän tukeakin sinne, vaikka sitten sen vaahdon kanssa -> peruspystytys geelillä-lakalla

täytyy kyllä todeta että jumalattoman vaikean tukkatyylin olet sattunut valitsemaan, vaikka noita laittovaihtoehtojakin on todella paljon niin mikään niistä ei kovin aikaa säästävä ole jollei se hius luonnostaan niin mene kuin kuuluisikin ;D

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 11:39
Kirjoittaja Hunajapupu
^Jos kyseessä on Big&Bigger, niin Tigin muotoiluaine-ketjussa onkin ollut siitä juttua että se tosiaan koppuroittaa hiuksia helposti. Osa on ratkaissut ongelman mixaamalla sitä esimerkiksi Tigin Small Talkin kanssa. :)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 13:23
Kirjoittaja MAS
Minako kirjoitti: Mä käytän aina alkoholittomia muotoiluvaahtoja. Kokemuksia:
- Joico K-Pak -muotovaahto, tekee hiukset tosi koviksi ja takuttaa. En suosittele.
tuli tässä mieleen että tarkoitatko sitä K-pak Leave-in protectant vaahtoa? sehän ei varsinaisesti kai muotovaahto olekaan vaan enemmänkin sellainen suoja/jätettävä. Voin kuvitella että kovettaa jos saman määrän laittaa kuin muotovaahtoa   8)

Mutta jos k-pakilta on joku muotovaahto olemassa, niin sitten kiinnostaisi kovastikin..?
edit: kappas, näyttää tuolla joicon sivuilta löytyvän tuollainen K-PAK Thermal Design Foam. Nyt kiinnostaisi kokeilla.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 10 Maalis 2007, 11:19
Kirjoittaja purppura
Millaista muotovaahtoa suosittelette hieman leuan yli ulottuvalle hiukselle? Hiukset ovat sellaiset peruspaksut eivät ohuet muttei todella paksutkaan.  Nyt on ollut käytössä VO5 vaahto, mutta vaahto tuntuu häviävän käsiin ja alkoholin takia kuivattaa hiuksia. Olisiko Osis Grip millainen? Alkoholittoman ostaisin mieluummin.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 10 Maalis 2007, 19:08
Kirjoittaja purppura
^ Kiitos suosituksista,  pitää käydä maanantaina katsomassa jos Tigiä löytyisi täältä kampaamosta.  :)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 03 Huhti 2007, 16:13
Kirjoittaja Luscious
Mä oon aina käytsinyt paljon muotovaahtoja.. Oon kyllä saanut samasta aiheesta kuulla olevani totaali out  8)
Ehkä vaahdot on nyt tehny comebackin? Anyway mun pöyhkeän taipuisaan tukkaan aikas kiva tuote. Ajattelin seuraavaks kokeilla garnieria, ihan vaan kun sen tuoksua on niin hehkutettu.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 05 Huhti 2007, 14:34
Kirjoittaja Merial
Jadele kirjoitti: Olettekos kokeilleet Andrew Collingen tuuheuttavaa muotovaahtoa?
Pitäisi ostaa joku uusi vaahto ja tuo vaikuttaa kiinnostavalta kun olen tykännyt saman sarjan muistakin tuotteista hoitosuihkeesta ja poispestävästä hoitiksesta.
Itse tuota juuri päähäni pistin ja föönäsin, koostumus oli kevyttä (vaahto kevyempää kuin esim. Fructiksen vastaavassa) ja levittyi mukavasti, tuoksu ihan neutraali, raikas. Tuuheutti kyllä jonkin verran ja jätti hiukset liikkuviksi ja luonnollisiksi. :) Katsoo nyt, miten pitää, usein kyllä en ole siihen kiinnittänyt huomiota kun en ole koskaan oikein ollut siinä uskossa että mikään muotoilutuote pystyisi pitämään tätä kuontaloa kasassa koko päivää.

Ediit. Seuraavana päivänä herätessäni hiukset eivät olleet rasvoittuneet niin paljon kuin normaalisti. ??? Noh, jännä huomata.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 11 Kesä 2007, 18:38
Kirjoittaja hubbabubba
Tänään tarttui mukaan Matrix - Vavoom Volumizing Foam muotovaahto. Stockalla olin, en tahtonut mitään markettisarjan vaahtoa, mutta en sillä hetkellä ollut valmis maksamaan monia kymppejä muotovaahdosta, josta en ole ensin lukenut ja kysellyt täällä..  ;D Hintaa tällä Matrixilla oli vaan 8.50€. Voin kertoilla kokemuksia sitten kun olen käyttänyt sitä ekan kerran.
Kuva
    *  Maximum volume, lift and body
    * Brushable styles with lasting memory
    * Lightweight


Kokeiltu on ja  :-* Tämä tosiaan tuuheuttaa! Jättää hiuksen kivan tuntuiseksi ja näköiseksi. Tuote on aika neutraalin tuoksuinen ja hiukset tuntuu ihanan ilmavilta. Suosittelen.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 12 Kesä 2007, 12:56
Kirjoittaja Miracle
^Kokeilitko tuota föönin kanssa vai ilman fööniä? Mulla olis haussa joku hyvä tuuheuttava muotovaahto, joka toimisi myös ilman fööniä. Joicon vaahto mulla oli ja se ajoi hyvin asiansa, mutta se meni rikki kun tiputin sen lattialle!  :P

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 12 Kesä 2007, 13:04
Kirjoittaja hubbabubba
Laitoin vaahtoa lähes kuivaan tukkaan ja pikkusen ilmakihartimella muotoilin. Voin kertoilla miten toimii myös ilman föönia tai ilmakiharrinta. :)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 12 Kesä 2007, 14:17
Kirjoittaja devil
Yleensä en muotovaahtoa käytä, kun on aika pitkät hiukset, mutta äidille ostin tuon Joico K-Pak Thermal Design Foamin ja on tykännyt siitä hirveesti. Itsekin kerran kokeilin, ja eipä tuo hullumpi ole.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 15 Kesä 2007, 14:30
Kirjoittaja hubbabubba
Matrixin vaahtoa kokeiltu nyt myös ilman fööniä. Toimii loistavasti! Paras muotovaahto jota olen käyttänyt. Hintakaan ei ole paha tälle 250ml purkille, 8.50€

Incistä en sitten tiedä. Osaako joku tulkata tätä paremmin?
Hajusteet aika incin alussa, mutta ei tämä mielestäni ole kovin voimakashajuinen. Kun vaahtoa on juuri pursottanut pullosta tuoksuu se jonkun verran, sitrukselle ehkä. Hiuksissa en huomaa hajua lainkaan. Silikoniakin on, mutta se on incin loppupäässä.

Aqua/water, isobutane, propame, vp/va copolymer, pvp, poluquaternium-4, poluquaternium-11, parfum/fragrance, methylparaben, olealkonium chloride, steareth-20, cocamidopropyl betaine, propylparaben, cyclopentasiloxane, polyquaterniu-7, butylphenylmethylpropional, ethyl linoleate, ethyl linolenate benzyl salicylate, lomonene, ethyl oleate, peg/ppg-18/18, dimethicone, benzophenone-4

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 20 Kesä 2007, 12:24
Kirjoittaja assta
Onko kellään käytössä Osiksen Volume Shot -muotovaahto ?
Harkitsen tämän ostamista mutten löytänyt täältä minkäänlaisia kommentteja kyseisestä tuotteesta (:

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 21 Kesä 2007, 16:50
Kirjoittaja Tuikkuli
Mulla on Volume Shot, mutta en ole tykännyt. Samantapainen tuote, joka toimii upeasti tässä tukassa on Tigin Root Boost!

Volume Shot annostelee vaahtoa liikaa, vaikka yrittäisi laittaa ihan vähän. Lisäksi aine on mielestäni liian paksua vaahtoa. Sellainen koostumus on yleensä muotovaahdoissa ja niissä se toimii, kun vaahto levitetään käsin. Volume Shotia on kuitenkin tarkoitus suihkuttaa hiusten tyveen, mutta sieltä tulee vain hirveitä vaahtokasoja, joita joutuu hinkkaamaan päänahkaan ja hiuksiin, että saa ne katoamaan. Loput onkin varmaan helppo arvata, tällä annostelulla hiuksista tulee helposti tahmeat ja likaisenoloiset...

Sen sijaan Root Boot on nestemäisempää, joten sitä on helpompi annostella ja levittää hiuksiin ja tyveen. Tällä ei saa tahmaista eikä likaista tukkaa, vaikka laittaisi reilustikin! Ja kohottaa tyveä tosi hyvin ja antaa muutenkin tuuheutta!

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 21 Kesä 2007, 18:22
Kirjoittaja Euphoria
^Minä laitan Volume Shotin käsien kautta juuri tuon takia.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Kesä 2007, 17:56
Kirjoittaja heijji
Onko kenelläkään kokemuksia Garnierin muotovaahdoista? Mikä niistä on paras? :)

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Kesä 2007, 18:35
Kirjoittaja Luscious
Kyllähän tässä topicissa fructis kokemuksiakin muutama löytyy.. Itseeni kanssa kiinnostais seuraavaks ostaa, hyvän tuoksun takia. Kerran sitä kaverilta testasin ja se mitä jäi mieleen, oli että on aika tiivistä vaahtoa.. ei sellaista ilmavaa kuin monet.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 28 Kesä 2007, 08:17
Kirjoittaja heijji
Ostin sitten tuon Garnierin muotovaahdon, joku turbo volume vai mikä olikaan :) On kyllä tosi hyvän tuntusta ainetta ja tuoksu on aivan ihana.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 09 Elo 2007, 13:30
Kirjoittaja Seela
Vaikuttaa hyvältä tuo Tukkiksen postaaman muotovaahdon inci. Kampaaja laittoi minulle eilen Matrixin Amplify -muotovaahtoa joka sekin näyttää toimivan tosi hyvin niin mietin vaan miten nämä kaksi mahtaa erota toisistaan....

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 11 Elo 2007, 16:54
Kirjoittaja emi
Olen tykästynyt GOLDWELL Power whip muotovaahtoon ("vahvuus" 3). On ollut ihan parasta hiuksilleni, jotka ovat ohuet ja joita on paljon. Tarpeeksi kevyttä ja voimakasta yhtä aikaa :-* Hiukset näyttää/tuntuu luonnolliselta ja saavat mukavasti tuuheutta.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 24 Loka 2009, 20:18
Kirjoittaja maarit
Nostetaanpa ketjua. Mitä muotovaahtoa suosittelisitte pitkille vaaleille hiuksille kampaamo sarjoista? Etsin sellaista jolla saisi tuuheutta hiusten tyveen. Marketti muotovaahdot on tullut jo testailtua läpi eikä sieltä suosikkia ole löytynyt.  :P

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 26 Loka 2009, 08:44
Kirjoittaja pinkpepper
^Miten olisi tyvivaahto? Täällä on oma ketju noista tyvivaahdoista ja tuuheutuksesta (en nyt muista tarkkaa nimeä, mutta löytyy kuitenkin jos jaksat hieman selata).

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 18 Kesä 2013, 13:03
Kirjoittaja Heidijohanna
Täälläkin hyvä muotovaahto etsinnässä. Ainut loppuun kuluttamani muotovaahto on Tresemmen volume&lift muotovaahto. Ainut ongelma tämän kanssa on se ettei se kuitenkaan tuuheuta kovin paljoa. Mutta ei lähmää laisinkaan ja hiukset tuntuvat lähes siltä ettei niissä olisi mitään tuotteita.

Schwarzkopf volume lift mousse jonka ostin aika vasta on varmaan yksi huonoimmista minun hiuksille. Jättää hiuksiin aivan selkeän pinnan joka lähmää käsiä jos kosken hiuksiin. Lisäksi aiheutti näppylöitä niskaan ja korvien taakse  :# Olisikohan silikonit asialla?

Seuraavaksi voisi laittaa Goldwellin Power whipin tai Matrixin tuuheuttavan kokeiluun.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 18 Kesä 2013, 15:59
Kirjoittaja Vivianna
Täällä myös toimivan muotovaahdon metsästys käynnissä.
Tresemmen Naturals mulla on nyt, mutta enpä tiedä onko sillä minkäänlaista vaikutusta, en oikein tykkää. Herbina on myös kokeiltu sekä Goldwellin joku vaahto, joka olikin ihan jees.
Haluan voluumia ennenkaikkea.
Aussien muotovaahtoa tekisi mieli kokeilla. Onko kellään kokemusta?

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 20 Kesä 2013, 00:43
Kirjoittaja RockQueen
Ostin No Nothing-sarjan muotovaahdon, ja tää on yllättävän hyvää! Hiukset jää pehmeiksi mutta tulee ihan ok:sti runsautta ja jämäkkyyttä. Ainakin parempi kuin sitä aiemmin käyttämäni XZ Tyrni :D

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 27 Heinä 2015, 21:18
Kirjoittaja tipson
Mä ostin monen vuoden tauon jälkeen muotovaahtoa, enkä tajua miksi koskaan luovuin muotovaahdosta. Mikään muu muotoilutuote ei toimi mun melko ohuisiin hiuksiin näin hyvin. Ostin Herbinan hajusteetonta ja tää jättää hiukset pehmeiksi ja antaa runsautta tosi paljon. Käsiinkään ei jää tästä tuotteentuntua. Mahtava tuote  :-* parasta on just se kun hiuksia haromalla ei edes tunne, että muotoilutuitetta ois käytetty, mutta tuotteen antama tuuheus on huomattava!

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 27 Heinä 2015, 22:11
Kirjoittaja tiiti2
Minäkin olen viime aikoina palannut kokeilemaan muotovaahtoa, jota ei ole tullutkaan käytettyä sitten 90-luvun alun.  ;D Käyttöindikaationi on sama kuin silloinkin eli haluaisin oman loivan luonnonkiharani nätisti pompsahtavaksi luonnolliseksi kiharaksi. 80-luvun aineilla tuli tosi nätti kihara, mutta luonnollisuudesta jäi vähän puuttumaan.  ;) Näillä nykyisillä taas tulee tosi luonnollinen look, mutta kiharatkin vähän huonommiksi...

Tällä hetkellä käytössä on Aussien muotovaahto Miracle Styling Mousse ja lisäksi kampaajalta ostamani L'oreal Tecni.art Dual Stylers Bouncy & Tender, joka on olomuodoltaan vähän epämääräisempi kahden sekoitettavan ainesosan tuote. Molemmilla tulee kyllä ihan identtinen lopputulos. Kaipaisin kikkaroille vähän enemmän tukea, mutta kyllä näitäkin käyttelee - ainakin seuraavaan kampaajareissuun saakka.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 10 Marras 2018, 11:16
Kirjoittaja Marie Corelli
Kokeilin tänään Dermosilin Structure & Volume Superstrong -muotovaahtoa. Tuntuu, ettei se tehnyt mitään minun hiuksille, vaikka ihan harjan kanssa föönasin hiukset. Lisäksi tuo sisältää alkoholia ja se tuoksuu levitettäessä aika voimakkaasti. Menee ehkä arkikäytössä, kuten Herbinan tuoksuton muotovaahto. Joko kuvittelen, tai sitten nämä hajusteettomat vaahdot vain ovat huonompia. Hiukset kyllä kaipaisivat kampaajakäyntiä, joten se voi myös vaikuttaa muotoiltavuuteen.

Vs: Muotovaahdot

Lähetetty: 25 Marras 2019, 14:46
Kirjoittaja Neve
Erisan Extra Strong muotovaahto on todellinen löytö :l Tällä saan juuri kaipaamaani tekstuuria ja muotoiltavuutta tukkaan, hiuksista tulee ihanan kuohkeat. Ilman muotovaahtoa tukka on helposti mulla liian liukas ja lättänä.
Aiemmin käytin Garnier Fructiksen jotain XXL-moussea, mikä oli toimivaa sekin. Useampi kuukausi meni ilman vaahtoa ja nyt en voi ymmärtää miksi lopetin muotovaahdon käytön. Ero on niin huomattava.

Erisanissa plussaa alkoholittomuus, tuoksuttomuus (välillä kun olen migreeniherkillä en voi sietää mitään hajusteita), kotimaisuus + edullinen hinta  :ts

Täytyy tunnustaa, että odotukseni eivät olleet kovin korkealla tämä tuotteen kohdalla (mielessäni muistin kokeilut Herbinan muotovaahdon kanssa, joka ei tehnyt tukalle mitään. Ajattelin ettei kotimaiset vaahdot ehkä vain ole niin hyviä  ::)) mutta tämä yllättikin positiivisesti. Paras muotovaahto tähän mennessä.