Sivu 1/1

Goldwell colorance

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 00:43
Kirjoittaja bbee
Nonniin tänne voi laittaa sitten värjäilykokemuksia jne!!

Olen nyt tutustunut itsevärjäilyn ihmeellisen maailmaan ja aloittanut näillä goldwelin soft vaahtoväreillä, ja hommahan on helppoa kuin heinän teko!

-Sekoitan väriä OH hoitikseen ja annan vaikuttaa puolisen tuntia, toistan käsittelyn parin viikon välein

Edessä olisi vielä kevytsävytteen kokeilu samoilla väreillä mitä olen näitä vaahtoja testinyt.
Alatukka on 5R ja päälle olen laittanut keltaisuutta taittamaan 10v. Ja tästä voisikin hieman keskustella?`Joku puhui että ko värin valmistus on lopetettu. Minulle sanottiin Stopissa, että ei ole lopetettu kyllä sitä saa vielä tukusta  ??? Ketä nyt sitten uskoa ja pitäisikö hamstrailla....

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 03:32
Kirjoittaja Ice
10v on tosiaan lopetettu, sekä kevytväri että suoraväri. Näin kertoi minulle maahantuoja keväällä :)

Tukuilla voi sitä olla, eiväthän ne niitä hukkaan heitä vaan myyvät kaiken pois :) itse hamstraan jos jossain vaan näkyy, yhtä hyvää väriä ei ole löytynyt

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 09:21
Kirjoittaja bbee
Hei Ice!

Onnistuukohan juurikasvun värjääminen tuolla colorancen kestosävytteellä? Oma väri n.8 maantienharmaa ^^ Vai pitääkö ostaa blondausainetta.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 14:49
Kirjoittaja Sarastus
Vieläkin ihmettelen tuota 10 veetä että kuinka isot varastot kampaamokaupoilla on kun kyseistä väriä vielä kaikkialla näkyy.
En tosin valita ja omastakin varastosta löytyy 3 ja puoli pulloa.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 21:14
Kirjoittaja Ice
kevytväri ei vaalenna hiusta, eli juurikasvun vaalennus ei onnistu, mutta tummemmaksi värjäys kylläkin :) kevytvärihän haalistuu myös ajan myötä pois

eli jos haluat juurikasvun vaaleammaksi, tarvitset ensin värinpoiston, värimuutoksesta riippuen kevyen/vahvan tms ja sitten sitä väriä päälle :)

yleensä vaalennetussa tukassa kevytväri myäs pysyy paremmin kuin kestoväri. Samoin luonnonkiharassa hiuksessa, että permanentatussa hiuksessa on sama juttu. Hius on käsittelyjen jäljiltä tai luonnonkihara luonnostaan senverran auki, että kun siihen lyödään kokonaan avaava kestoväri, hius jää enemmän auki ja väripogmentit pääsevät valumaan pois. Mutta kevytväri avaa vaan osittain, joten ne eivät valu ihan niin herkästi

täällä päin ei enää ole kymppiveetä missään :-[

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 16:59
Kirjoittaja si3nna
Typerää kun tuon 10V:n ovat menneet lopettamaan! En kyllä meinaa millään uskoa etteikö sille riittäisi kysyntää  ??? Olen tuosta tykännyt kovasti, pitkällä vaikutusajalla (30-45min) taittaa keltaisuuden kokonaan. Ehkä tuota täytyy sitten hamstrata, vielä kun löytyy. ;)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 17:02
Kirjoittaja bbee
Mitenkäs muuten tuollaisten purkkien säilyvyys? Viitsiikö hirveää kasaa lähteä hamstrailemaan  ::)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 18:32
Kirjoittaja deko
mooniga kirjoitti: Mitenkäs muuten tuollaisten purkkien säilyvyys? Viitsiikö hirveää kasaa lähteä hamstrailemaan  ::)
Säilyy hyvin jos on tasalämpöinen paikka eli kannattaa ehdottomasti hamstreilla.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 04:09
Kirjoittaja Ice
sille ei riitä kysyntää, enkä ihmettele yhtään. Montako oikeasti vaaleaa päätä suomessa kävelee päivittäin vastaan? kaksi tai kolme, loput on harmaata tai ruskeaa.. niin,  kaikki alle kympin on hiekanruskeaa, ainakin minun silmääni ;)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 30 Tammi 2006, 10:29
Kirjoittaja Ananas
Tarttuuko colarance vaahto värjäämättömiin juuriin ollenkaan? Tarkoituksena olisi hieman tasoittaa väriä (peruskutonen, vähän latvoista punertava) ja juurikasvua (perusseiska). Peittäisiköhän tuo Soft color 6N noita värieroja, punerrusta ja vaaleampia juuria?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 01 Helmi 2006, 03:30
Kirjoittaja Ice
kyllä vaahto peittää punerruksia ja vaaleuksia asteen-pari :) en nyt juur muista millainen tuo 6N on,mutta periaatteena että jos on kylmä väri sen paremmin se punertavuutta peittää

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 02 Helmi 2006, 17:21
Kirjoittaja JoJo
Mulla ei vaahto tartu terveeseen tyveen, harmi :(

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 12:22
Kirjoittaja ~vail~
Sävyttelin tuolla vaahdolla syvyyttä 3N ja ihmeen tasaisesti tuli. Kuparinkin sain kätkettyä :-*
Se värin jälkeen tuleva karheus vain oli ilkeää, kun oon tottunut että suihkusta tullessa hiukset on liukkaat ja selkenevät pienellä kosketuksella. Laitoin värin irtoamisen pelosta huolimatta Nutri Gloss naamion vielä pieneksi hetkeksi, jotta sain sen pehmeyden hiukseen. Silti selvityksessä jäi pari takkukasaa sormiin :-\

Sävyyn olen tyytyväinen, tyveenkin otti oikein hyvin. Ainoa mikä kirpaisi oli hinta. Hairstoren postimyynnissä pullo on 9 euroa ja liikkeessä täydet 13 euroa. Jo kahden pullon tilaaminen toisi euron säästön vaikka postikulut ottaakin huomioon ???

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 02 Huhti 2006, 23:02
Kirjoittaja Ananas
Ananas kirjoitti: Tarttuuko colarance vaahto värjäämättömiin juuriin ollenkaan? Tarkoituksena olisi hieman tasoittaa väriä (peruskutonen, vähän latvoista punertava) ja juurikasvua (perusseiska). Peittäisiköhän tuo Soft color 6N noita värieroja, punerrusta ja vaaleampia juuria?
Vihdoin pääsin tuota testaamaan. Harmillisen vähän tarttui juuriin, korkeintaan hiukan meni harmaanpaan päin. Muualla, aiemmin värjätyssä tukassa lisäsi kiiltoa ja syvensi sävyä ihan kivasti.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 03 Huhti 2006, 00:58
Kirjoittaja rolla
Mulla ei tyveen tarttunut lainkaan ja kiiltoakin toi vaan parille pesuvälille. Siis omaan päähäni yhtä tyhjän kanssa mahonki sävy.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Huhti 2006, 12:29
Kirjoittaja Ella
Ostin eilen edullisesti (5.90) colorancen 10V -kevytsävytteen. Onko tämä nimenomaan sitä, mitä Ice on tarkoittanut sopivan keltaisuuden taittajaksi vai käykö tähän paremmin ja hellävaraisemmin tuo vaahto?  Laitan nyt purtilon kuitenkin kaappiin odottelemaan kevään vaaleammalla (värillä)raidoitusta, tarkoitus olisi sitten tuolla taittaa myöhemmin väliajoin ehkä hieman keltaisuutta pois, koska kylmä sävy tavoitteena.

Toisaalta koska olen saanut jopa poly colorilla vaalennettua omaa väriäni asteen verran, luulisi että tuolla 10-v:lläkin asteen verran vaalenisi? Mutta tarkoitus oli tosiaan käyttää tuota sellaisena pikakirkastajana hiusten vaaleaksi värjäyksen jälkeen (siis tarkoitus tehdä raitoja kahdella erisävyisellä, hieman vaalentavalla värillä). Voisiko colorancea pitää sitten myöhemmin hiuksissa vaikkapa viitisen minuuttia, mikäli tuntuu että väri alkaa kellertymään?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 17 Huhti 2006, 22:48
Kirjoittaja Ella
Kiitokset vastauksesta Platin Blonde, pitääpä kokeilla tuota kunhan saa ensin tukkaansa ne vaaleat raidat. Jatkuvaa jahkaamista. Kesällä pakkohan tuota on hieman vaalentua... ;) Menisiköhän hulluksi jos ensin laittaisi jotain kylmänsävyistä polycolorin vaniljaa ja jotain vaalentavaa hieman erisävyistä väriä ja silloin tällöin "pesisi" tuolla colorancella.. kaikkea pitää kokeilla..


Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 24 Huhti 2006, 22:28
Kirjoittaja Ananas
Sattuisiko kenelläkään olemaan kokemusta colorancen soft colorin sävystä 7N tai 8N? Vetävätkö vihreiksi, peittävätkö värinpoiston jälkeistä oranssia/keltaisuutta, millaisia sävyt muuten ovat?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 07 Joulu 2006, 12:26
Kirjoittaja bbee
Onko nyt sitten niin että vaahtona 10veetä kyllä saa vielä maahantuojaltakin, mutta kevytvärinä ei? Ostin taas 10V:tä ja sitten jotain uutta toista tummempaa öö 6K:ta. Mitenköhän värjää hiusta? Noh kohta se selviääpi :)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 07 Joulu 2006, 12:54
Kirjoittaja Shine
^ Vaihtelee kampaamoittain, ainakin vime viikolla Tampereen keskustan kampaamossa oli tuota 10V-vaahtoa vielä myynnissä. Taasen HS:llä sanottiin jo viime keväänä, että tuotetta ei enää tule.. Kevytväristä en osaa sanoa, sitä kun en käyttele.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 07 Joulu 2006, 19:16
Kirjoittaja bbee
Tuo 10vee oli just niin hyvvee kun muistinkin. Good bye keltaiset suortuvat :D Toi toinenkin oli jees. Semmonen kuparinen nätti. Vaaleat raidat imi sitä kivasti itseensä :D

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 07 Joulu 2006, 19:47
Kirjoittaja Erykah
Mäkin olen tykästynyt noihin colorance-vaahtoväreihin. Värjään kestovärillä vaan juurta ja muuta tukkaa sitten parin viikon välein mahonginpunaisella Goldwellilla. Iso purkki on riittoisa ja väri kestää ihan hyvin suoraväriksi, tulee siis halvemmaksi kuin esim. Color pulset. Mulla tuo tarttuu ihan hyvin käsittelemättömään tyveenkin jos on juurikasvua päässyt tulemaan, mutta lähtee nopeammin pois kuin pituuksista joihin väriä on kerrostunut monen vuoden ajan.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 14:00
Kirjoittaja Tazu
Ostin eilen 10V vaahtosävytteen keltaisuutta taittamaan. Miten pitkään uskallan pitää sitä päässä? Ohjeissa on 15 min ja joku täällä kirjoitti pitäneensä 45 minuuttiakin. Ei sillä että hiukset kärsis vaan ettei menis harmaaksi.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 15:38
Kirjoittaja Shine
^ Yksilöllistä. Jos huonokuntoista, blondattua tms. hiusta, saattaa jämähtää jo alle 15 minuutissa kunnon "mummolook". Tosi hyväkuntoiseen taasen ei välttämättä tahdo ottaa kiinni millään. Ja tietysti riippuu siitä miten vaalea pohja on, tummassa ei näy niinkään.

Kannattaa siis tarkkailla tulosta, ja pitää eka kerralla lyhyempi aika, niin näkee vähän miten se omaan tukkaan sopii  :)

Mutta tuohan ei mikään kestoväri ole, eli suurta vahinkoa ei pääse syntymään. Jos tulee mummonharmaa, niin sitten vaan esim. syväpuhdistavaa shampoota päälle.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 17:40
Kirjoittaja Tazu
^ Kiitos Shine. Täytyy kokeilla joko tänään tai huomenna että miten käy.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Joulu 2006, 12:20
Kirjoittaja Tazu
Kokeilin toissapäivänä tuota 10V:tä. Pidin 15 min kun en uskaltanut pitää pidempään. Kyllä se mielestäni vähän taittoi sitä keltaisuutta pois. Taidan vaan ens kerralla pitää vähän pidempään tuota päässä. Mutta taatusti kokeileen uudelleenkin, oli se niin hyvä väri.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Joulu 2006, 13:21
Kirjoittaja Miracle
^Minä olen pitänyt tuota päässä yli puoli tuntia ja hyvä tulos tuli. En usko, että tuolla mitään mummoharmaata saa aikaiseksi millään ,koska ei se ole sen sävyinen edes. Jos siis mummoluukilla tarkoitetaan sellaista harmaata lopputulosta. Tuollahan tulee ennemmin sellainen tosi vaalea (jos on tarpeeksi vaalea pohja). Senhän pitäisi olla paljon enemmän pigmenttiä sisältävää jos harmaata meinaa saada aikaiseksi..

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 20 Joulu 2006, 16:21
Kirjoittaja sininen kissa
Minä olen pitänyt tuota 10V suoraväriä päässä monta tuntia, eikä ole mennyt harmaaksi. Itse asiassa kaipaisin vielä paljon kylmempää, selkeästi hopeaan/siniseen taittavaa väriä. Mulla tuo 10V myös kuivattaa hiuksia inhottavasti eikä sävy kestä kuin pari pesua. Pohja on ihan platinanvaalea pienellä kellertävällä vivahteella. Pitäisi lähteä kiertelemään paikallisia parturi-kampaamoita siinä toivossa, että löytäisi 10V:tä kevytvärinä, niin kestäisi vähän kauemmin.

Edit. Voi kakka, 10V kevytvärin valmistus on lopetettu  >:(  Mitenhän sitä nyt saisi hopeisen vivahteen hiuksiin, kun ei suoraväristä ole mihinkään  >:(

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 21 Joulu 2006, 15:59
Kirjoittaja Shine
^Miracle_ kirjoitti: ^Minä olen pitänyt tuota päässä yli puoli tuntia ja hyvä tulos tuli. En usko, että tuolla mitään mummoharmaata saa aikaiseksi millään ,koska ei se ole sen sävyinen edes. Jos siis mummoluukilla tarkoitetaan sellaista harmaata lopputulosta. Tuollahan tulee ennemmin sellainen tosi vaalea (jos on tarpeeksi vaalea pohja). Senhän pitäisi olla paljon enemmän pigmenttiä sisältävää jos harmaata meinaa saada aikaiseksi..
Minun hiukset tuo 10V vetää harmaansinertäväksi (ei toki tummaksi sellaiseksi, mutta kuitenkin selkeä ero vaaleaan hiukseen), jos laitan suoraan hiuksiin (ilman hoitikseen sekoittamista) ja  pidän pitkään. Mun sävy on todella vaalea, joten siinä kyllä näkyy se "sinisyys". Ei 10v minulla mitenkään tosi vaaleaksi tee, vaan päinvastoin tekee hopeista/harmahtavaa väriä vähän liikaakin. No, minulla voimakkaasti vaalennettu pohja, joten siksi varmaankin siihen noin tarraa kiinni.

Näin erilailla siis käyttäytyy erilaisiin hiuksiin  ::)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 29 Tammi 2007, 13:02
Kirjoittaja zubi
Onkos teillä kellään kokemusta Colorancen 8N-sävystä, nimeltään light blonde? Ostin tänään 5 euron tarjouskorista tuon, ei ollut vaaleampia sävyjä jäljellä. Ajattelin kokeilla, jos tuolla hieman saisin kiiltoa ja kirkastusta tähän tukkaan.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 08:47
Kirjoittaja Shine
^ Minulla ei ole tuosta kokemusta. Mikäs tuo N nyt olikaan, onko kellertävään taittava vai kylmä savy? Melko huonosti noita vaaleita sävyjä on tarjolla, ainoastaan nuo keltaisuuden poistajat, jotka ihan harmahtavia sävyjä, ja sitten seuraavat vaaleat sävyt ovatkin jo melko tummia vaaleita  :-\ Varmasti tuo 8N sopii hyvin sun väriin kirkastamaan.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 13:21
Kirjoittaja zubi
Pidin tuota 8N:ää tänä aamuna tukassa noin 15 minuuttia, enkä oikeastaan huomaa mitään eroa... ehkä hieman lisääntynyttä kiiltoa vain. Niin ja juurikasvu erottuu entistä paremmin koska sävy ei tarttunut käsittelemättömiin hiusosiin.  :-\ ;D Taitaa olla niin sama sävy kuin tukassani muutenkin tällä hetkellä on, ettei suurempia muutoksia huomaa... Mutta eipä tässä mitään valittamistakaan ole. Voisin kokeilla seuraavaksi pidemmällä vaikutusajalla.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 20:39
Kirjoittaja Amilo
N on neutraali, eli sävy jonka ei pitäisi olla kylmä eikä lämmin vaan jotain siltä väliltä. Tosin goldwellillä N- sävyt varsinkin vaaleat ovat hiukan lämpimään vivahtavia.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 08:40
Kirjoittaja Luscious
Nyt oli ainakin tuol Ideaparkin hairstoressa tarjous näitten sävytteiden osalta et "osta kaks maksa yks" hyvä tilaisuus hamstrata?! Oli siellä ainakin vielä pari pv sitten 10V vaahtojakin.
Tietääkö joku tuleeko sen 10V tilalle joku vai häipyykö vaan?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 08:52
Kirjoittaja Shine
^ Kiva kuulla, täytyypä käydä hamstraamassa  ;)
10V:n puhuttiin häipyvän jo vuosi sitten, joten liekö ollenkaan valikoimista poistumassa kun edelleen joka paikassa normaalisti myynnissä.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 09:37
Kirjoittaja LaBimba
Amilo kirjoitti: N on neutraali, eli sävy jonka ei pitäisi olla kylmä eikä lämmin vaan jotain siltä väliltä. Tosin goldwellillä N- sävyt varsinkin vaaleat ovat hiukan lämpimään vivahtavia.
Pitääpä sitten kokeilla tota Goldwellin vaahtoa, koska Igoran 4N oli aika tiukan kylmä sävy, vähänkin haalistuttuaan näytti tummanharmaalta.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 09:57
Kirjoittaja Christine
Mulle on stopissa sanottu ettei se 10v mihinkään katoa. Tiedä sitten taas kuka puhuu totta  ???

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 10:19
Kirjoittaja Miracle
^Mä kans vähän veikkailen, et tuo ei katoa mihinkään. On kuitenkin aika suosittu sävy ja edelleen sitä on monessa paikassa myynnissä, vaikka sen valmistus muka lopetettiin jo joskus vuosi sitten.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 10:22
Kirjoittaja Christine
Tais olla joku mainoskikka. Stopissa sanoivat että sitä ainakin saa vielä tukusta :P

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 22:03
Kirjoittaja Ice
en ymmärrä minkä takia tehdas ilmoittaisi asiasta mainoskikkana? ehkä ja toivottavasti päättivät jatkaa sitä valmistusta/suomeen myymistä

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 22:24
Kirjoittaja Christine
En mäkään ymmärrä kyl miksi noin on aiemmin ilmoitettu. Sitä kuitenkin löytyy ainakin stopeista jossei muualta.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 02:07
Kirjoittaja Misato
Joo, ei ole kyllä 10V osoittanut minkäänlaisia katoamisen merkkejä.  Kysäisin asiasta Tampereen Hairstoressa pari kk sitten, ja ainakin kyseinen myyjä vakuutti että ei ole postumassa markkinoilta.  Hyvä niin, koska kevytväreistä ei niin hyvää keltaisen taittosävyä löydy oikein mistään merkistä (esim. Igorat tosiaan ihan liian harmaita...), tai ainakaan itselläni ei ole tullut vastaan.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 10:52
Kirjoittaja Christine
Joo 10V:ssä ei oo muuta pahaa kun se haju mikä jää hetkeksi hiuksiin. Tosin haiseehan hopeashampootkin.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 17:12
Kirjoittaja Senda
Olen nyt muutaman kuukauden ajan käyttänyt värjäysten välissä vaahtoa sävyssä 6B. Kampaaja aikoinaan vinkkasi tuosta. Eli siis todella nätisti saa ylläpidettyä ainakin omiin silmiin tumman ruskeaa väriäni, joka muuten on aina värjäysten välissä haalistunu melko ikävän väriseksi ja sameaksi. Me like it :)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 19:23
Kirjoittaja Amilo
LaBimba kirjoitti: Pitääpä sitten kokeilla tota Goldwellin vaahtoa, koska Igoran 4N oli aika tiukan kylmä sävy, vähänkin haalistuttuaan näytti tummanharmaalta.
Kokeilemaan vaan. Goldwellin 4N on oikein kaunis tummanruskea sävy ja ei harmaudesta tietoakaan.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 05 Maalis 2007, 18:07
Kirjoittaja Amilo
Misato kirjoitti: Joo, ei ole kyllä 10V osoittanut minkäänlaisia katoamisen merkkejä.  Kysäisin asiasta Tampereen Hairstoressa pari kk sitten, ja ainakin kyseinen myyjä vakuutti että ei ole postumassa markkinoilta.  Hyvä niin, koska kevytväreistä ei niin hyvää keltaisen taittosävyä löydy oikein mistään merkistä (esim. Igorat tosiaan ihan liian harmaita...), tai ainakaan itselläni ei ole tullut vastaan.
Edustajalta saa ainakin edelleen, eli tuskin on häviämässä mihinkään!

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 05 Maalis 2007, 18:29
Kirjoittaja Ice
olisi se tosiaan jo hävinnyt jolleivat olisi sitä päätöstä muuttaneet, sentään niin kauan aikaa siitä kun asiasta kuulin

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 12:34
Kirjoittaja funky_chicken
Jep, mä ainakin ostin 10V-vaahdon lauantaina ja hiplailin myös hyllyssä olevaa 10V-kevytväriä.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 14:10
Kirjoittaja ellen
Nokian Sitruunassa ainakin oli 10V:tä useita, ku käväisin siellä parisen viikkoa sitten. Mullekin se on ollut useita vuosia sellainen luottotuote, kun hiukset ovat olleet kylmät blondit ja oon halunnu taittaa keltasuutta kunnolla pois. Joskus pahimpina keltakausina tein niin, että kuivasin vaahdon hiuksiin föönillä  ::) Huuhtelin tietenkin pois sen mitä hiuksista enää lähti kuivaamisen jälkeen. Keltaisuus lähti pitkäksi aikaa pois tällä tavalla.


Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 13 Syys 2007, 15:19
Kirjoittaja maxfactor
sävy 10v on lopetettu ainoastaan kevytvärin kotimyyntipakkauksista, mutta ammattilaiset saavat sitä edelleen. Vaahtoa saa edelleen eli sen valmistusta ei ole lopetettu

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 01 Tammi 2008, 17:44
Kirjoittaja M_A
Onkohan tuo sävy 6K kovinkin kirkkaan kuparinen? Mitä olen netistä katsellut, sen pitäisi olla mukavan kuparinruskea, mutta en oikein luota niihin kuviin.. Kun en mitään oranssia halua missään nimessä, vaan nimen omaan kuparinruskean. Jos esim 6 tai 7 asteiselle pohjalle laittaa? En oikein itse hallitse vielä näitä tummuusasteita.. :-[

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 01 Tammi 2008, 18:07
Kirjoittaja Chaos
Mä en tykännyt yhtään 10V:stä. Sain sillä aikaan mattaset, sameat hiukset. Oli pettymys. Mulla toimii paljon paremmin hopeashampoo ja -hoitis. Ajattelin kokeilla seuraavaksi hoitiksen sekaan sitä sinistä karamelliväriä, kunhan saan sitä käsiini ;)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 01 Tammi 2008, 19:47
Kirjoittaja Ilyasviel
Vähän samanlaisia kokemuksia kuin Chaosilla. Eipä tuo hirveästi keltaista taittanut, esim. Indolan hopeashampoolla saa paljon parempia tuloksia.

Nim. operaatio poikaystävän hiuksista keltaisuus pois  8)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 06 Helmi 2008, 15:14
Kirjoittaja ellen
Tietääkö kukaan onko sävy 6A jokin uusi sävy? Löysin Hairstoren nettisivuilta tuollaisen tumman tuhkanvaalean sävyn 6A:n, mutta pikaisella soittokierroksella en löytänyt mistään juuri tuota sävyä, eikä kukaan kolmesta paikasta ollut tuosta sävystä kuullut mitään. Ainakin Hairstoren kuvan perusteella olisi uusi pullokin. Tuo sävy nimittäin saattaisi olla monen tummemman tuhkapään unelmien täyttymys, kun sitä vielä jostain saisi.

Edit: No jaa, metsästin tuotteen käsiini Ideaparkin Hairstoresta ja sehän on vain tummempi versio 10V:stä, on siis vain tummempaa violettia. Laitan sen huomenna testiin. Ehkäpä tuota voisi sekoittaa johonkin ihan perusruskeaan, niin saisi sellaista kylmänruskeata sävyä...

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 06 Helmi 2008, 22:33
Kirjoittaja Amilo
M_A kirjoitti: Onkohan tuo sävy 6K kovinkin kirkkaan kuparinen? Mitä olen netistä katsellut, sen pitäisi olla mukavan kuparinruskea, mutta en oikein luota niihin kuviin.. Kun en mitään oranssia halua missään nimessä, vaan nimen omaan kuparinruskean. Jos esim 6 tai 7 asteiselle pohjalle laittaa? En oikein itse hallitse vielä näitä tummuusasteita.. :-[
Vaikea sanoa mikä on kenenkäkin mielestä kirkas, mutta ei tällä oranssia pitäisi tulla jos tummuus aste pohjalla on 6-7. On kuitenkin enemmän rusehtavaan menevä sävy mielestäni. Ihan kaunis sävy. Jos epäilyttää niin voisihan sekaan lisätä hiukan jotain perus ruskean sävyä. Esim. 6B tai 7B. En vain muista oliko näistä kumpaakaan kotiin myytävissä ?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 07 Helmi 2008, 12:10
Kirjoittaja ellen
Nyt on sitten testattu 6A ja voi kääks, ekaa kertaa elämässäni vaaleat raidat ovat oikeasti siniharmaat. Toi 6A sopisi oikein hyvin mulle, jos mulla ei olisi vaalennettuja raitoja, sillä ihan tuota normitummanvaaleata tuo vaahto kyllä kylmentää todella tehokkaasti. Sainpa nyt sitten hyvän tekosyyn laittaa koko yöksi tehohoidon muhittelemaan hiuksiin, yön yli muhittamista en ole vielä kokeillutkaan. Pesen illalla hiukset pari kertaa syväpuhdistavalla, joten pesujen ja yön yli tehismuhittelun luulisi hiukan liuottavan pahimpia sinisyyksiä hiuksista pois. Himpatti, ku piti mennä tällaistakin kokeilemaan, ku lauantaina on tiedossa pippalot, ja pitäähän nyt pippaloissa olla edustavimmillaan :D

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 15 Helmi 2008, 16:34
Kirjoittaja Herya
Olisiko sarjalla mitään hyvää hieman tummepaa mutta vaaleata? Katselin netissä väriehdotuksia mutta näytti ainakin niin ihan liian tummilta. En siis olisi vaalentamassa vaan tummentamassa hieman tummemman vaaleaksi. Vaikee selittää kun en osaa niitä värikoodeja mutta mulla tällä hetkellä on platinanvaalea tukka. Kiinnostaisi nämä värit hellävaraisuutensa vuoksi kun mun päänahka on niin herkkä.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 15 Helmi 2008, 17:08
Kirjoittaja Ice
^ Hieman tummempaa mutta vaaleata 6 -tummuutta? ;D Vai puhuitko edes yllä mainitusta kuutosesta, en tiedä. Netin värikarttoihin ei paree luottaa koska näytöt valehtelevat värit.

Kumminkin siis 10 on vaalein, 9 ns luonnonvaalea, 8 tummempi luonnonvaalea/vaalea maantie, 7 se maantie ja 6 jo minun silmääni ruskea. Siinä tuo tummuusvalikoima oikeastaan on, lisättynä toki mittaan vielä puolikkaat asteet.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 15 Helmi 2008, 19:12
Kirjoittaja Herya
Mitäs kun moissa sävyissä on joku kirjain perässä ???. Esim. 8G. öööh.


Kiitos Amilo ja Realicer. Johan selkes :D

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 15 Helmi 2008, 22:34
Kirjoittaja Amilo
Kirjain tarkoittaa värin sävyä. G on kulta, B on beige, N on neutraali/luonnollinen, R on punainen, V violetti... näin karkeasti jaoitellen. 8G tarkkaa virallista nimimääritelmää en muista, mutta jokatapauksessa se on keskivaalea kulta.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 07 Huhti 2008, 18:00
Kirjoittaja Erykah
Mistä katselit noita sävyjä Hemppis? Löytyykö siis näistä netistä jotain hyvää värikarttaa? Olen yrittänyt googletella, mutta ei ole löytynyt.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 08 Huhti 2008, 07:53
Kirjoittaja Caudealis
Mulla on ollut jo aika kauan hyllyllä pari pulloa tuota sävyä 8G, pitkän aikaa käyttämättä tosin. Nyt päätin käyttää sitä säännöllisesti, ja olla muuten tekemättä hiuksille mitään, leikkausta ja ehkä vaaleita raitoja lukuun ottamatta. Jospa vaikka saisi sitten jossain vaiheessa sellaiset tumman vaaleat hiukset kultaisilla vivahteilla.

Osaako kukaan sanoa, miten tuo sävy 9GB eroaa tuosta 8G:stä? Siinä on ilmeisesti mukana jotain beigejä vivahteita, mutta eroaakohan käytännössä mitenkään?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 08 Huhti 2008, 15:45
Kirjoittaja Ice
^ Asteen vaaleampi, kultainen sävy on beigempi eli hellempi, haaleampi kullervankukertava.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 08 Huhti 2008, 17:59
Kirjoittaja Caudealis
^

Ihana kuvaus tuosta väristä.  :D Täytynee kokeilla sitäkin.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 08 Huhti 2008, 23:09
Kirjoittaja marrriik
Siis onko tuo 10V lopetettu? Kun siis ainakin Oulussa sitä on monessakin paikassa edelleen myynnissä  ???

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 00:09
Kirjoittaja Sheppa
Värjäsin juuren ihan äskettäin Garnierin 100% color XL1 ultra kirkkaalla tuhkanvaalealla, mietin mikä Soft colorin sävy matsaisi parhaiten juureen, joka on aika sama kuin väripaketin mallin hiustenväri. Epäilisin että 9GB, mutta en ole ihan varma. Toi kullan vivahde hämää, mutta haluan silti nimenomaan beigeäkin. Onko kukaan laittanut tota 9GB:tä blondattuun tukkaan ja miten on käyttäytynyt?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 03 Heinä 2008, 11:39
Kirjoittaja maxfactor
marrriik kirjoitti: Siis onko tuo 10V lopetettu? Kun siis ainakin Oulussa sitä on monessakin paikassa edelleen myynnissä  ???
10V:tä on edelleen saatavana vaahtosävytteenä ja kevytvärinä sitä edelleen valmistetaan, mutta ei ole enää kotikäyttöön myynnissä.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 07 Heinä 2008, 15:20
Kirjoittaja terde
Kellään kokemusta sävyistä 6B, 6K tai 7BN? Mulle laitettiin joskus tuoreen värin päälle tota 7BN:ää vaahtona ja ainakin sillon näytti tosi nätiltä.. en tiedä johtuko pohjasävystä vai oliko oikeesti kiva ;)

Tavotteena olis tosiaan lämmin sävy, joko kuparinen tai kultaan vivahtava tms..

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 07 Heinä 2008, 15:55
Kirjoittaja Neriana
Edellisellä sivulla on esitelty mitä kirjaimet tarkoittaa :) Mutta uusintana
G -kulta
B -biege
R- punainen
N-neutraali/luonnollinen
V-violetti.

Siitä voi hiukan päätellä. Mutta tuo 6B on tosi lämmin. itse käytän sitä värin ylläpitoon. Se on jopa hiukan punertava..

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 07 Heinä 2008, 16:04
Kirjoittaja terde
Juu, noi kirjainten merkitykset kyllä muistin, mut aattelin, josko jollain ois ihan käytännön kokemuksia ;)  Täs ollaan viel vähän hakoteillä mitä haetaan..

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 07 Heinä 2008, 21:49
Kirjoittaja Efva
Mä oon käyttänyt sitä hapetteellista versiota, siis Goldwell pH 6.8:n sävyä 6B, kullanruskea. Sillä tuli mielestäni aika vahva kuparitaitto. Tykkäsin kyllä ihan, kaunis sävy.

Tuota Colorance-vaahtoakin mulla on samassa sävyssä, mutta en ole vielä kokeillut sitä. En sit tiedä, onko noiden välillä suurikin väriero.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 08 Heinä 2008, 06:06
Kirjoittaja Neriana
Munkin on tehnyt mieli kokeilla tuolla hapetteella mutta minulla on niin paljon punapigmenttiä hiuksissa, että pelkään todella hiusten vetävän punaiseksi..  :-\ Tällä hetkellä garnier nutrissen 4.3 on ollut ainut joka peittää jopa punaiset hiukset, jättäen kivan tumman vivahteikkaan ruskean.. Pelkään kokeilla jotain muuta jos lyökin punaiseksi.

Yhdellä tutulla tiedän olleen tuolla värillä ja hiukset olivat mielettömän upeat! Mutta ei ole mitään tietoa minkä väristen hiusten päälle väri oli laitettu..

Mirre Sanoit että väri oli aika voimakkaasti kuparinen.. Tarkoitatko punaisena vai enemmänkin todella lämpimän keltaisena?
Minkä värinen pohja sinulla oli kun värjäsit? Tällä hetkellä omat hiukset vähän valosta riippuen hiukan kuparin ruskeat/hiukan punertavat, sellainen pieni mahongin vivahde.. Luuletko että tulee ihan punainen jos tuon tähän heitän?
Kiitos jos jaksat vastailla! :)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 08 Heinä 2008, 15:10
Kirjoittaja Efva
Neriana kirjoitti: Mirre Sanoit että väri oli aika voimakkaasti kuparinen.. Tarkoitatko punaisena vai enemmänkin todella lämpimän keltaisena?
Minkä värinen pohja sinulla oli kun värjäsit? Tällä hetkellä omat hiukset vähän valosta riippuen hiukan kuparin ruskeat/hiukan punertavat, sellainen pieni mahongin vivahde.. Luuletko että tulee ihan punainen jos tuon tähän heitän?
Kiitos jos jaksat vastailla! :)
:)

No siis, mähän värjäsin tuolla varsinaisesti vain tyviosan (joka on mulla seiskasävyistä) ja levitin sitten vain lopuksi pituuksiin, joissa oli jo ennestään punertavaa vaaleanruskeaa. Että sikäli en osaa sanoa, millainen tuosta tulisi "puhtaaseen" tai tasaväriseen pohjaan. Mutta kyllä se mielestäni aika punertava oli - olen vähän huono arvioimaan, mutta varmaankin vivahde on tuossa enemmän punainen kuin keltainen, koska värjäystulos varsinkin aluksi on aika tumma, joten ei siinä keltaisuus varmaan edes näkyisi. Väristä kyllä kului suht nopeasti tuo tummuus ja enin punaisuus pois.

En lähde veikkailemaan, minkälaisena tuo sävy sun hiuksissa näkyisi, mutta sanotaan näin, että ainakin mulle tuosta tuli punaisempi kuin kullanruskea-nimityksen perusteella olisin osannut odottaa.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 08 Heinä 2008, 18:32
Kirjoittaja Amilo
terde kirjoitti: Kellään kokemusta sävyistä 6B, 6K tai 7BN? Mulle laitettiin joskus tuoreen värin päälle tota 7BN:ää vaahtona ja ainakin sillon näytti tosi nätiltä.. en tiedä johtuko pohjasävystä vai oliko oikeesti kiva ;)

Tavotteena olis tosiaan lämmin sävy, joko kuparinen tai kultaan vivahtava tms..
6 B on tosiaan hiukan lämmin kullanruskea, toisilla menee hiukan jopa punertavaan (siis selkeästi punertavaan, ei keltaiseen)

6 K on voimakkaan kuparinen ruskea, sävy on lähellä mahonkista

7 BN on siitä jännä, että toisilla sillä tulee selkeästi sellainen mieto punaruskea kiva sävy, toisilla siinä ei taas tule esille lainkaan sitä punertavuutta. Eli riippuu paljolti pohjasta. Värjättyyn hiukseen lämpöä tulee enemmän, perusmaantien päälle laitettaessa ei juurikaan.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 08 Heinä 2008, 19:28
Kirjoittaja Neriana
Osaisiko joku suositella n. 6 pohjalle ruskeaa sävyä joka EI ole punertava? En halua yhtään punertavuutta, vaan sellaisen kultaisen ruskean.. Olen yrittänyt ko. väriä löytää mutta tuntuu että kaikissa on aina punaista..

Vaikka Coloranse PH 6.8 väreistä..?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 09 Heinä 2008, 12:22
Kirjoittaja terde
Onko sun omassa hiuksessa punapigmenttiä? Mulla joskus on muuttunu perusruskee hiuksissa kultaseks juuri sen oman taittovivahteen takia. Ehkä riittäis sit pelkkä 6 jos oma hius taittaa lämpimään? Tai sit sekottaa 6.0 ja 6.3 mistä tulee vähän lämpöö kuitenkin.

Mä vielä mietin, mikä ois kiva sävy.. kulta sopii ainakin eli toisaalta toi 6B vois olla kiva, muttei ehkä tarpeeks kuparinen tms... ;D

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 09 Heinä 2008, 12:28
Kirjoittaja Neriana
Minulla on niin paljon punapigmenttiä että juurta laitettiin pitkään värillä nolla kun kaikki muut värit muuttuivat punaisiksi.. Minulla ei siis ole luonnostaan punaiset hiukset, vaan perus maantien harmaa, eli punapigmenttiä ei siis näy vasta kun värjättäessä.. Tämä ruskea mitä nyt käytän on hyvin kultainen ja hiukan jopa vihertävä, mutta minulla siitä tulee pähkinän ruskea. Mikä on ok, kuitenkin toivoisin enemmän sellaista intensiivisyyttä ja kultaisia vivahteita.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 22 Heinä 2008, 13:32
Kirjoittaja Carmela
".....sävy 10v on lopetettu ainoastaan kevytvärin kotimyyntipakkauksista, mutta ammattilaiset saavat sitä edelleen. Vaahtoa saa edelleen eli sen valmistusta ei ole lopetettu....."

Pakko kommentoida; Ostin tänään Kampin Hairstoresta Goldwellin 10V-kevytvärin.  ;)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Elo 2008, 15:14
Kirjoittaja mois
Ostin Colorancen kestosävytteen mahonki. Hiukset ei oo ihan parhaassa mahdollisessa kunnossa, niin nyt on alkanut vähän epäilyttää uskallanko värjätä tolla sittenkään. Onko teillä hiusten kunto huonontunut tosta vaikka se onkin kesto"sävyte"? Vastaako se kuitenkin enemmän kestoväriä vai kevytväriä? Entä mitä luokkaa värin kesto on?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 15 Elo 2008, 16:43
Kirjoittaja Amilo
^kyllä tuo on kevytväri ja luultavasti hapetteen voimakkuus on  1,5 % - 2 % eli uskaltaa värjätä vähän heikommasakin kunnossa olevaa hiusta.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 17 Elo 2008, 15:47
Kirjoittaja mois
^Kiitti! Värjäsinkin jo tolla. Tuli tummempi mitä olin aatellu, vähän liilahtava, mut oon ihan tyytyväinen silti. :)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 15 Loka 2008, 13:42
Kirjoittaja Neriana
Miten teillä on goldwellin kevytvärit kestäneet? Puhun siis niistä hapetteellisista 1.5-2% hapete. Minulle tehtiin vaalennuspesu ja laitettiin toffeen ruskea väri goldwellilla. Kampaajakaverini oli sitä mieltä ettei tästä hyvä tule, mutta tuli kuitenkin. Sanoi myös että väri haalistuu tosi nopeasti. Miten teillä on värit pysyneet?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 17 Loka 2008, 01:55
Kirjoittaja Blushing
Onko kokemuksia Goldwell colorance soft color sävyistä 7G tai 8K? Kuinka tumma tulos on tullut?



Viesti siirretty aiheen ketjuun

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 18 Loka 2008, 17:43
Kirjoittaja Amilo
^Riippuu vähän millaiseen pohjaan aiot laittaa. Yleisesti ottaen nuo eivät tietenkään mitään kovin tummia sävyjä ole. 7G tummempi kuin 8 K. Lähinnä siis vaaleanruskeita. 8K saattaa hyvin vaaleassa pohjassa tulla hieman sellainen mahonkinen ja yllättävän punainen, mutta tummanvaaleassa toimii kuten pitääkin. 7G on sellainen hieman kultaan vivahtava vaalearuskea.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 18 Loka 2008, 17:56
Kirjoittaja Blushing
Multa värjätään kylmän vaaleat blondit kuparisella sävyllä, ei kovin tummalla, ehkä n. 8 asteisella. Kuparisella sävyllä siksi, ettei menisi vihreäksi. Varmaan ostan jonkun suoravärin ylläpitämään väriä. Jos tykkään tuosta kuparisesta, haluisin suoravärin joka ylläpitäisi sitä, mutta jos se on liian porkkana mun makuun, pitäisi hankkia suoraväri joka taittaisi liikaa kuparia pois, muttei kuitenkaan niin paljoa, että tarviisi pelätä vihreäksi menoa.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 19 Loka 2008, 17:09
Kirjoittaja Amber
Mulla on 5-6 asteiseksi värjätyt hiukset, viimeksi laitettu Wellan Color Touch 6/7. Haluaisin pysytellä nyt kevyt/suoraväri linjalla vähän aikaa ja mietin tossa miten esim. noi Goldwellin 6K tai 6B vaahdot vaikuttais tähän väriin? Nyt siis suklaanruskea ja haluaisin vähän enemmän lämmintä, joko kultaista ja kuparihtavaa, vivahdetta. Epäilyttää vaan, ettei esim. toi 6R näkyis tässä pohjassa ollenkaan :-\

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 15 Tammi 2009, 20:15
Kirjoittaja maxfactor
mois kirjoitti: Ostin Colorancen kestosävytteen mahonki. Hiukset ei oo ihan parhaassa mahdollisessa kunnossa, niin nyt on alkanut vähän epäilyttää uskallanko värjätä tolla sittenkään. Onko teillä hiusten kunto huonontunut tosta vaikka se onkin kesto"sävyte"? Vastaako se kuitenkin enemmän kestoväriä vai kevytväriä? Entä mitä luokkaa värin kesto on?
Colorancen kevytsävytteen voi laittaa huonokuntoisiin hiuksiin ja antaa niihin hyvän kiillon. Ei voi juurikaan tummentaa tuolla värillä. Toimii happamalla puolella ja ph on 6,8 ja hapete 2%.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 02 Helmi 2009, 19:57
Kirjoittaja Belle
Värjäsin 6B kestosävytteellä, alla oli Castingin 535. Mikä kumma mun hiuksissa on vikana, kun ne menee järkyttävän punaisiksi  :o. Casting oli todella punainen etenkin vaaleammassa tyvikasvussa ja nyt sitten ostin tuon 6B:n siinä toivossa, että olisi vähän neutraalimpi. Punaiseksi vetaisi sekin.

Näköjään lämmin ruskea on ihan mahdoton tehtävä, koska punaruskeaksi vetää aina  :(. Toki parempi sekin kuin vihreä, koska mulla on vanhat vaalennukset alla. Siksi en ole uskaltanut mitään neutraaleja sävyjä käyttää.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 02 Helmi 2009, 21:59
Kirjoittaja Iia
^Kyllä mullakin tuo 6B reippaasti punertavaksi vetää. Sekä tämä väri että vaahtoväri. Ja alla ei tarvi sen kummempaa punerrusta olla. Mikähän Colorancen väreistä olisi sellainen ei punainen ruskea? Mutta ei kyllä vihertäväkään houkuttele.  :)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 02 Helmi 2009, 22:51
Kirjoittaja Amilo
^muita ihan neutraaleja ei taida olla kuin 6 N ja Goldwellilla sekin on enemmän lämmin kuin neutraali, mutta ei nyt ainakaan punerra

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 03 Helmi 2009, 09:19
Kirjoittaja Neriana
Musta 7G on normaalia 6-tasia noissa ph 6.8 väreissä. Ja sillä tulee minulle ihan kiva KULLAN ruskea. Ei oranssi, ei punainen. 6B on ihan selkeästi punainen.

Minulla vielä melkein kaikki värit vetää punaiseksi, mutta tuo 7G on toiminut ihan hyvin.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 03 Helmi 2009, 22:39
Kirjoittaja Belle
^ Sitä minä ihmettelen, miten 6B voi olla selkeästi punainen, kun eikös Goldwellilla B = ruskea. Kampaamokaupassa vielä oikein myyjän kanssa valkattiin tuota väriä ja hän sanoi sen olevan kultainen ja näytti näytetupsuakin, kun selitin että en halua punaruskeaa mutta lämmintä ruskeaa kuitenkin. Silti pieleen meni taas.

Paketista jäi puolet vielä käyttämättä, koska näihin ohuisiin liruihin ei mene koko pakettia. Olisikohan järkevintä sekoittaa jäljellä oleva väri 6N-sävyn kanssa seuraavalla värjäyskerralla? En todellakaan jaksa tätä punerrusta enää, koska se ei sovi mun ihonväriin yhtään.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 04 Helmi 2009, 10:30
Kirjoittaja Neriana
No itseasiassa goldwellilla tuo B-merkintä taitaa tarkoittaa Beigeä jos ihan oikein muistan.. Mutta sitä suuremmalla syyllä sen ei pitäisi olla punainen. Yleensä tätä ei voikkaan tietää jollei itse ole kokeillut ;) Minullekkin yritettiin tuossa myydä 6B kun etsin 6G.tä. Sanoi että ne on ihan samanlaiset. Totesin vähän törkeästi että no ei varmasti ole, tuo B on tosi punainen. Ostinkin siis 7G.n. Minusta tuo 7G on aika tumma. Enempikin 6-tasoa. Että kannattaa miettiä vaihtoehdoiksi jotain 7-alkuista sävyä jos normaalisti käyttäisit 6.sta. Goldwellilla nuo on jotenkin tummia nuo värit.

Ja ei saa ainakaan isoa vahinkoa sitten aikaan.

Vaahto 7G on aika kulta-kuparinen. Sellainen jännä toffee-karamellin ruskea. Tietyssä valossa näyttää enempi punertavalta, ja jossain sellaiselta oranssin ruskealta. Kun tuo vaahto kuluu, se ei jätä tukkaan punertavaa sävyä.

Minulla käytettiin tuossa taannin väripoistettuun tukkaan 7G ja 7N sävyjä sekä ihan vähän 6B.tä.
Ei tullut yhtään punainen.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 04 Helmi 2009, 21:37
Kirjoittaja maxfactor
Toi B on 7 ja sitä vaaleammissa väreissä beige kun taas 6 ja siitä tummemissa ruskea. Myös mun kokemuksen mukaan aika lämmin ruskea sävy ainakin noissa 7:aa tummemmissa.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 11:26
Kirjoittaja Neriana
Näin se mieli muuttuu.. Päätin nyt sitten luopua kuitenkin siitä toffeen ruskeasta kuvitelmasta, liian vaikea saada ja ylläpitää.

Haluankin nyt ihan perus vaaleanruskean suht kylmän, johon tulee sitten raitoja päälle.

Miten käy jos lyön 7N ph 6.8 värin tällaisen lämpöisen ruskean päälle? (jossain valossa punaruskea)
saanko taitettua väriä kylmemmäksi?

Amilo oli kokeillut 6N väriä, eikö niin? miten mahtaa käydä jos laitan tuon 7N värin?

Muutkin tietäjät saa vastata.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 12:35
Kirjoittaja maxfactor
voihan se vähän siinä auttaa, mutta voi myös käydä niin että tummuu kun on neutraali väri. TIetty vois kokeilla sekoittaa 6A sävyä tohon jolla sais siihen taittoväriä mukaan.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 12:51
Kirjoittaja Neriana
Jos siitä tulee vähän tummempi niin se ei haittaa.. Kunhan vähän veisi punaisuutta.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 12:53
Kirjoittaja maxfactor
en kyllä yhtään muista löytyykö tuota 6A sävyä niistä kotiin myytävistä pakkauksista. Vaahtona sitä ainakin on. Tosi kauniit toffee raidat saa tummaan pohjaan kun ensin vaalentaa raidat ja laittaa sit päälle colorancen 7B tai 7G sävyn.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 12:55
Kirjoittaja maxfactor
Niin ja jos saa tummua niin sit vois laittaa ihan vaan tuon 6A sävyn niin se taittaa ainakin sitä lämpöisyyttä tehokkaasti.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 16:41
Kirjoittaja Neriana
Varmaan kokeilenkin ostaa tuota 7N vaahtona.. Sillä saa jo varmaan taitettua aika hyvin. Tämä väri mikä nimittäin nyt on, on tehty 7G vaahdolla. Saapi sitten läträtä eikä tarvitse pelätä että jotain menee pieleen.

Illalla:

Ostinkin sitten 6N vaahdon, jotta tehot ainakin riittää..

Tukka kuivuu nyt 1.5h vaahtomuhituksen jäljiltä ja tuo kyllä taittoi väriä aika helkkaristi! Väri itsessäänkin jo huuhdellessa on vihertävää ja mietin jo että onkohan mulla sellasia vihertäviä kohtia ympäri päätä :D
No ei ole, väri muuttui selkeästi kylmemmäksi ja tummemmaksi. Goldwellilla todellakin on nuo väri asteet luonnossa tummempia kuin muilla. 6 on mielestäni 5, ja 7 on 6. Tämä on vähän sellainen kaakao/kahvi ruskea. Huomista päivän valoa odotellessa...

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 10 Helmi 2009, 11:02
Kirjoittaja Withering
Mä laitoin mun hyvin neutraalin väriseen (jopa kylmään) kutosen tai vitosen tukkaan Soft Color 6B:n (halusin lämpöä). Selkeästi tuli punertavuutta, mutta jo ekan pesun jälkeen jäljellä vain kultavivahde, kuten halusinkin. Lähtökohtana siis värinpoisto + kampaamokestoväri, joka ei tarttunut vaalennettuihin kohtiin  niin hyvin kuin olisin toivonut´. Mutta suoraväri tasoitti värin nätisti ja otti hyvin kiinni.  :)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 10 Helmi 2009, 11:08
Kirjoittaja Neriana
Minulla tuo 6N jymähti tukkaan turhankin hyvin. Hiukset oli melkein mustat. Sellaset kahvin ruskeat joten vedän tuota aikaisempaa hypytystä takaisin.

Olen pessyt nyt tukkaa joka päivä, tavallisella shampoolla sekä syväpuhdistavalla. Väriä lähti koko ajan vähän, mutta eilen laitoin sitten kuivaan tukkaan pullollisen syväputsaria ja emulgoin pari kertaa, vesi oli aivan tumman ruskeaa ja väri vaaleni melkein entiseen. Tänään vielä sama uudelleen niin tuskin on tuota 6N väriä enää yhtään jäljellä.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 10 Helmi 2009, 17:22
Kirjoittaja maxfactor
Siis tuo värin tummenemiseen vaikuttaa se kuinka huokoinen hius on ja tietenkin nuo N-sävyt tummuvat helposti. Lisäksi jos värin antaa olla reilusti yli normaalin vaikutusajan niin varmasti tummuu.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 10 Helmi 2009, 23:48
Kirjoittaja Amilo
^Sama kun MF ja se on totta että Goldwellin sävyt ovat tummempia kuin muilla. Siis kevyt, kesto ja vaahtoväreissä, kaikissa.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 11 Helmi 2009, 10:06
Kirjoittaja Neriana
Tuo tuli minulle vaan yllätyksenä, kun yleensä minulla ei nuo goldwellin vaahdot pysy yhtään, eivätkä tartu. Olen käytellyt 5 asteisiakin vaahtoja ilman minkäänlaista tulosta ja pidän aina tunnin. Nyt tosiaan kun laitoin tuon 6N värin niin kylläpä jämähti.

Tämä on jo ihan  TAVALLINEN 7 asteinen ruskea, syväputsarilla olen saanut kaiken tuon vaahtovärin pois.
Luojan kiitos noilla ei saa mitään ihan hirveää katastrofia aikaan :D

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 15 Helmi 2009, 21:51
Kirjoittaja Paka-08
Kyselisin nyt Goldwellin värejä käyttävien kampaajien mielipidettä tuosta Colorancesta ja Topchicista. Opettaja sanoi jotain että colorance on kauheeta lirua kun mietin keltaisen taittosävyä. Hehkutti vaan Wellan värejä, että ne ovat hoitavimmat. Koululta on kadonnut kohta kaikki Goldwellin värit, kenties tämän yhden opettajan yksimielinen päätös. Itse kun olen alkanut tykästyä enempi Goldwellin väreihin, mutta kun olin miettimässä väritilausta niin opettaja marssi paikalle ja pisti pääni sekaisin kun kertoi kokemuksiaan. Jäi tilaus tekemättä. Haluaisin nyt siis kuulla muiden kampaajien mielipiteitä, että onko Goldwell tosiaan niin huono. Värimerkkejäkin on niin paljon eikä oikein tiedä että mitä alkaa käyttämään. Opettajakin tuntuu esittävän niin paljon jyrkkiä mielipiteitä ja näyttää "ohjaavan" meitä vain tiettyjen värimerkkien käyttäjiksi.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 16 Helmi 2009, 07:48
Kirjoittaja Neriana
No minusta goldwellissa ei ole mitään vikaa, ja minusta joku yksi ihminen ei voi julistaa kaikille, että jokin tuote on huono. Suosittelen itse kokeilemaan.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 16 Helmi 2009, 11:45
Kirjoittaja Amilo
Paka-08 kirjoitti: Kyselisin nyt Goldwellin värejä käyttävien kampaajien mielipidettä tuosta Colorancesta ja Topchicista
Jokaisessa sarjassa on varmasti hyvät ja huonot puolensa. Itse käytin Tophicia ja colorance vuosia, kunnes tänä vuonna otin käyttöön Kc- colorin. Goldwellin suurimmat ongelmat on ehkä punaväreissä, niissä ei ole lainkaan riittävästi pigmenttiä ja eivät pysy hyvin.
Tophicin hyvät puolet ovat mielestäni
+ paljon pigmenttiä
+  N- sarja loistava jopa yksistään käytettynä
+ värien kesto on ihan hyvä
+ muutamia todella hyviä värisävyjä
+ Hyvä harmaan peittokyky, kun sekoittaa oikein
+ Vaalennussarja ihan hyvä
miinukset
- värejä pitää sekoitella paljon (siis eri sävyjä keskenään, että tulee hyviä)
- Punavärit eivät pysy hyvin
- vähän viileitä sävyjä
- liian paljon sävyjä

Tässä nyt näitä mitä tuli ensimmäisenä mieleen. Itse olen esim. Wellaa käyttänyt niin vähän, etten voi suoraan vertailla siihen.
Olen vähän sitä mieltä että kun värisarjaa oppii käyttämään niin jokainen voi olla hyvä.

Colorancesta taas en ole kovinkaan vakuuttunut. Lähinnä vaan sellainen sävyte, muutamia kivoja värejä. Harmaata peittää aika huonosti.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 16 Helmi 2009, 17:46
Kirjoittaja maxfactor
Itse tykkään käyttää tosi paljon Goldwellin värejä. Varsinkin Colorancella teen paljon siten että sekoitan NN-sarjaa ja haluttua sävyä+4% tyveen ja pituuksiin sit ihan tavallisesti colorance+2%.
Mielestäni punaiset varsinkin max red-sarjan sävyt pysyy tosi hyvin.
Viileitä ruskeita löytyy ihan kivasti.
Uudet Triflective naturals sarjan sävyt todella kivoja ja voi käyttää hyvin vaikka ei olisikaan harmaita hiusia. Näitä käytettäessä täytyy vaan muistaa että tummuvat varsinkin huokoisissa hiuksissa helposti.
Vaalennusvärit on hyviä ja varsinkin se vaalennusvärien kartta on tosi hyvä kun näkee millaisena sävy tulee mihinkin luonnonpohjaan.
Tosiaan noita sävyjä on aikas paljon ja kokoajan tulee uusia ja jää vanhoja pois.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 23 Helmi 2009, 18:06
Kirjoittaja Hannele
Kuinka riittoisia nuo Goldwell colorance-värit oikeen ovat, elikkäs kuinka moneen värjäyskertaan yksi purkki riittää BSL-pituisissa, paksuhkoissa hiuksissa?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 24 Helmi 2009, 08:14
Kirjoittaja Neriana
Mulla riittää varmaan n. 5 kertaan. Ja pursotan sitä väriä varmaan kerralla n. 3-4 tennispallon kokoista möykkyä. Eli ihan hyvin riittää.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 25 Helmi 2009, 11:48
Kirjoittaja Efva
Ei kai noita pH 6.8 -kevytvärejä olla lopettamassa? Tuli vain mieleen, kun eilen löysin niitä alennuksesta CM-hiustalosta ja jonkun viestin perusteella niitä ollaan myyty halvemmalla pois muuallakin.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 08 Kesä 2009, 21:41
Kirjoittaja pekaani
Vähän on kuraa ekan kokemuksen perusteella. Tekisi mieleni antaa tälle värille uusi mahdollisuus, löysin Coloranceista just passelin sävyn, mutku mutku! Jotain sävyä tuli tosi epätasaisesti.. näyttää likaiselta. Yleensä jos väri ei kunnolla tartu, lopputuloksena saa edes hyvän kiillon hiuksiin. Juu eipä vaan oo semmoisestakaan tietoa. ::). Kysyin vielä kampaajalta, tarttuuko väri varmasti ilman vaalennuksia. Värikartan mukaankin olisi pitänyt tulla tumma mustaherukkainen ilman blondailuja. Miinusta käytettävyydestä, oli kyllä löysää.

Lähtökohta oli siis haalistunut "mustaherukka" (kuva löytyy hiusmuutoksista), johon yritin saada tuolla Goldwellin mustikalla vähän piristystä. Jos tää näyttää vielä kauhealta auringonvalossa huomenna, marssin töiden jälkeen kauppaan ja tukeudun marketin sinimusta/punamusta/violetinmusta - valikoimaan.

(Yliviivaus-muokkauksia. Okei, kuivuneena ja tarkemmin katsottuna, ei tää nyt epätasainen ja likainen oo. Ehkä ihan semi-ok. Haalea kyllä, ei tämä tuoreelta värjäykseltä näytä...)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 10:20
Kirjoittaja keesha
^ Mullakin on vähän samankaltaisia kokemuksia tän sarjan väreistä... Eikö tuota haalistunutta lilaa voisi piristää ihan suoraväreillä? Ne varmaan ainakin tarttuis. Mut elä suotta osta kaupasta violetinmustaa, saat multa postarien hinnalla! (Ferian 2.16)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 27 Heinä 2009, 11:04
Kirjoittaja ellen
Onko kellään kokemusta Soft Color -sävystä 5VR? Onko se pelkkä tummanvioletti vai kenties punaiseen menevä violetti? Ajattelin, että josko se kävisi sävyttävään tehismuhitteluun taittamaan sävyä tuhkaisempaan. Ainakin Friseurbedarf24-sivuilla olevassa värikarttakuvassa 5VR on ihan tummanvioletti, mutta jos menee yhtään punaiseen, niin se ei käy mun tarkoitukseen.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 07 Elo 2009, 18:30
Kirjoittaja Mintti
Värjäsin Soft Color 7-KG Copper-Goldilla, eikä tulos ole lainkaan kuparinen. Enemmänkin sellainen kullanvaalea, jollainen luonnollinen värinikin on. (Aiemmin tukassa oli kulahtanut Viva Color Moussen jokin punaväri ja puolentoista sentin juurikasvu.) Juurikasvulle ei siis tapahtunut juuri mitään, vähän kiiltoa tuli. Taisi sitten sävy oli niin lähellä luonnollista väriäni.

Onko kellään kokemusta Colorancen kupari/punasävyistä? Tarkoitus olisi siis saada kuparin värinen tai ruosteenpunainen tukka. Löysin Colorancea googlettamalla tällaisen värikartan: http://www.haircity.ch/Goldwell_neue_fa ... r_City.jpg. Nuo värit oikealla alakulmassa taitavat olla juuri tätä Soft Coloria, mutta mitä nuo muut värit ovat? Sävytteitä myös? Tuo 8-OR ja 7-OR vaikuttavat mielenkiinotoisilta, tosin näyttöhän vääristää sävyjä. Osaisikohan joku viisaampi auttaa?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 07 Elo 2009, 21:45
Kirjoittaja Paka-08
^ Goldwell Colorance kevytväri on ihan ammattikäytössäkin joten nuo muut sävyt, mitä ei ole kotipakkauksissa myynnissä, ovat käytössä vain siis ammattilaisilla. Tosin se kotikäyttöön myytävä kevytväri on nimeltään Colorance pH 6.8 ja muistaakseni pieniä koostumuseroja oli verrattuna ammattikäyttöön olevassa Colorancessa ja siis se vaahtoväri on Soft Color. Noita sävyjä löytyy myös Topchicista mikä on Goldwellin kestoväri ammattikäytössä. Muistaakseni 8OR eikä 7OR ole noissa kotikäyttöön myytävissä pakkauksissa/vaahtoväreissä. Korjatkaa jos olen väärässä. Ainoa kuparinen sävy on siis se 7KG Copper Gold ja punakupari 6KR Pomegranate niissä kotipakkauksissa. Jos tykkäät Colorancesta niin voisit etsiä Goldwellin värejä käyttävän kampaamon tai jos paikkakunnallasi on ammattikoulun kampaamo tai muu kampaamokoulu joka käyttää Goldwellin värejä niin värjäyttää siellä haluamallasi sävyllä, jos kukkaro sallii. Tietenkin noita samankaltaisia sävyjä löytyy muilta, mutta en nyt osaa sanoa onko kotikäyttöön myytävissä esim. Igoran Vibrancessa, Cutrin Reflectionissa tai Wellan Color Touchissa samanlaisia sävyjä. Suoraväreistä saatta löytyä ja  marketista varmaankin löytyy sitten.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 08 Elo 2009, 20:52
Kirjoittaja Mintti
Kiitos vastauksesta, Paka-08!
Olen tosiaan aiemmin käyttänyt noita marketin sävytteitä, mutta huomasinkin yllätyksekseni että esim. juuri tuo Soft Color tulee paljon halvemmaksi, 125ml puteli kympin verran, kun Vivan Color Mousse 30ml maksaa vitosen.
Voisin kokeilla seuraavaksi tuota 6-KR Pomegranatea, tai vaikka sekoittaa sitä ja 7-KG -sävyä keskenään.
Täytyypä tsekkailla nuo muutkin kampaamon kotivärit ensi kerralla!

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 09 Elo 2009, 21:59
Kirjoittaja Amilo
^6KR on muuten aivan loistava sävy Golwell Tophicissa (joka on siis ammattilais kestoväri). Mutta en muista olenko koskaan kokeillut sitä tuosta ph 6.8. tai soft colorista. Mutta sitä voisin suositella kokeilemaan, jos hakusessa on sellainen ruosteenpunainen kuparinen sävy.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 11 Elo 2009, 20:52
Kirjoittaja Mintti
Kiitos vinkistä, Amilo!
Sävytteillä värjäilen, elikkäs kokeilenpa tuota Soft Colorin 6-KR -sävyä seuraavaksi, jos värjäystulos olisi sillä yhtä hyvä kuin mainitsemassasi Tophicissa. Ja sävytteissähän on vielä se hyvä puoli, että epäonnistuneen värin saa aina halutessaan pois.:)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 25 Elo 2009, 14:26
Kirjoittaja witura
Värikriiseilen nyt vähän lisää samaan syssyyn.. Mitä 8-asteisia näitä on myynnissä, punertavia? Olisiko 9 -alkuinen liian vaaleaa, kun joku (Neriana?) sanoi, että nämä olisivat asteen tummempia kuin muiden merkkien värit?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 31 Elo 2009, 18:49
Kirjoittaja Efva
Laitanpa nyt tämän kuvan tähän, kun mielestäni tämä kuvastaa hyvin sitä, miten sävyjen nimitykset ja värjäyksen lopputulos eivät ehkä ihan täsmää. Mua se ei haittaa, kun asian tiedän ja osaan valita sävyn tämän ristiriidan tiedostaen, mutta joku muu voi ehkä hämääntyä.

Eli tässä olen värjännyt Goldwell Colorancen kevytväreillä sekoittaen sävyjä 7N (keskivaalea), 6N (tummanvaalea) ja 6B (olikohan tämä kullanruskea):

Kuva

Ja tässä auringonvalo vielä vaalentaa kuvaa.

Toki tuo tuosta haalistuu pesujen myötä, mutta vaikeahan tuosta on mitään vaaleaa löytää, vaikka sävyjen nimet siihen suuntaan viittaisivatkin.


Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 01 Syys 2009, 15:19
Kirjoittaja Paka-08
^ Nuo N-sarjat, naturalit ovat peittokykyisempiä eli enemmän pigmenttiä kun ei ole vivahteita laimentamassa peittokykyä. Alle seiskan tummuuasteissa B tarkoittaa brownia ja yli seiskasta alkaen niin vaaleampia beigejä. Ruskealle on siis oma vivahde, vaikka se voi hassulle vaikuttaa, mutta myös Wellassakin sama juttu /7 sarjat ovat ruskeaa tarkoittavia. 6B:n ei pitäisi vivahtaa kultaan, koska GB on golden brown. Ehkä siihen ei olisi pitäny laittaa sekaan kutosen tummuisia värejä, koska ne tosiaan tummenti joten seiskan tummuutta se ei enää ollut. Kutonen on on jo sen verran tumma, että vaaleutta ei kamalasti kannata odottaa, mutta tietenkin se pesussa haalistuu.  Luonnolliselta ja kauniilta kuitenkin tuo värisi näyttää tuossa valaistuksessa, mutta tietenkin koneen näyttö vaikuttaa siihen miltä värit näyttää.

Ammattilaisten Colorancessa (ilman sitä pH merkintää) en ole huomannut (ainenkaan uudistuneessa), että olisi värjäystulokset tummempia ellei värjättävät hiukset ole olleet huokoiset tai muuten väriä kunnolla imevät. 7N:llä kun olen värjännyt niin tulos ei ole koskaan ollut tumma vaan kaunis sävy ja aikalailla sama mitä värikartassa. Olisivatko kenties kotipakettien väreistä tehneet peittävämpiä, että värjäystulokset myös huomaa tai sitten ajattelleet,että pesussa haalistuu niin ei haalene liian vaaleaksi. Kun kevytvärillä voi kuitenkin vain tummentaa, mutta siihen vaikuttaa tietenkin hiusten kunto ja laatu. Cutrinin Reflection kotipakettiväreissä olen huomannut, että tulokset ovat tummempia kuin mitä luvataan. Tai sitten tuo colorancen kotivärisarja ei ole uudistunut vaan ne on vanhojen reseptien mukaan.

Huomasin pieniä eroja colorancen kotivärien ja ammattilaisten värien INCI:ssä joten jotain erilaista niissä kuitenkin on. Mutta tulos on harvoin täsmälleen se mitä värikartassa on ja ne väritupsut on osviittaa antavia. Siksi harvoin annan värikartan asiakkaalle käteen, koska kun asiakas siitä jonkun sävyn valitsee niin odottaa välittömästi samanlaista tulosta eikä kaikki ymmärrä niistä vivahteista ja usein asiakaslähtöisesti sitten sekoitellaan sopiva sävy. Tietenkin silloin annan värikartan asiakkaalle kun halutaan varmistaa, että mihin sävy ei saa missään nimessä vivahtaa ja onko mielikuvat eri sävyistä samanlaiset. Kun usein sanotaan tyyliin "Mä haluan mokkakahvin ruskeat hiukset toffeekinuskiraidoilla" niin on pakko selvittää, että mikä asiakkaan mielestä on mokkakahvin tai kinuskin värit.


EDIT: Tästä Mintin linkittämästä sivulta:

http://www.haircity.ch/Goldwell_neue_fa ... r_City.jpg

..huomaa, että ammattilaisten värikartassa muutamat sävyt ovat hieman erilaisia kuin vastaavat tuossa oikeassa alanurkassa, jotka ovat siis niitä kotivärejä.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 01 Syys 2009, 15:55
Kirjoittaja Efva
Paka-08 kirjoitti: Alle seiskan tummuuasteissa B tarkoittaa brownia ja yli seiskasta alkaen niin vaaleampia beigejä. Ruskealle on siis oma vivahde, vaikka se voi hassulle vaikuttaa, mutta myös Wellassakin sama juttu /7 sarjat ovat ruskeaa tarkoittavia. 6B:n ei pitäisi vivahtaa kultaan, koska GB on golden brown.
6B-sävyn nimi tässä pH6.8-sarjassa on gold brown, ja omiin hiuksiini sillä saa kupariin vivahtavan ruskean (olen käyttänyt useasti joko pelkältään tai N-sävyihin sekoitettuna). Mistään muusta en tiedä ;D

Ehkä siihen ei olisi pitäny laittaa sekaan kutosen tummuisia värejä, koska ne tosiaan tummenti joten seiskan tummuutta se ei enää ollut. Kutonen on on jo sen verran tumma, että vaaleutta ei kamalasti kannata odottaa, mutta tietenkin se pesussa haalistuu. 
Olin varmaan sitten yrityksistäni huolimatta epäselvä: olin ihan tyytyväinen lopputulokseen, se oli sitä mitä tavoittelinkin. :) En odottanut vaaleutta. Tarkoituksenani oli vain havainnollistaa muillekin sitä, että etenkin näiden värien suhteen kannattaa suhtautua varauksella noihin sävyjen nimityksiin. 

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 01 Syys 2009, 22:55
Kirjoittaja Paka-08
Efva kirjoitti: 6B-sävyn nimi tässä pH6.8-sarjassa on gold brown, ja omiin hiuksiini sillä saa kupariin vivahtavan ruskean (olen käyttänyt useasti joko pelkältään tai N-sävyihin sekoitettuna). Mistään muusta en tiedä ;D
Outoa, että siinä se on sitten kullanruskea vaikka ammattilaisten väreissä on GB tai BG kultaan vivahtava ja tossa nettikartassa se ei näytä kultaan vivahtavalta. Ehkä sitten tuo ruskea vivahde on lämpöinen siinä. En ole tosin käyttänyt GB tai B sarjaa kun ihmiset haluaa viileitä värejä nykyään niin paljon.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 27 Syys 2009, 13:35
Kirjoittaja si3nna
Iskin eilen tukkaan 6N -kevytvärin, lähinnä siksi, että n. kuukausi sitten kampaajalla tummemmaksi värjätyssä tukassa oli ikävän näköistä vaaleampaa juurikasvua, ja oli väri pituuksistakin jonkin verran haalistunut. Värjäystuloksesta tuli tällä muuten oikein hyvä, mutta nyt aamun auringonvalossa huomasin, että omanvärinen tyvi jäi vieläkin muuta tukkaa vaaleammaksi. :-\ Vaikka vielä levitin tuon niin, että se ensin vain tyvessä n. 15 min, sen jälkeen koko tukassa 30min. Mutta muuten väristä pelkkää hyvää sanottavaa - ihana neutraali ruskea, ja tukasta tuli aivan älyttömän hyvän tuntuinen! Taatusti värjään näillä toistekin. Tulos oli toivotun tummuinen, ja tukassa olleet vaaleammat raidat ei kokonaan peittyneet, vaan ne tuo kivasti eloa tukkaan.

Mutta onkohan mitään keinoja, joilla tämän värin voisi saada tarttumaan tuohon tyveen paremmin?

Myös 6N -suoraväriä oon kokeillut tukkaan jo tätä ennen, mutta se ei tehnyt oikein mitään tukalle, joka oli ehtinyt aika lailla haalistua kampaajalla värjätystä kutosesta.


Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 27 Syys 2009, 21:08
Kirjoittaja Belle
^ Mun piti luopua Colorancen sävytteistä juuri siitä syystä, että ei tarttunut tyveen kunnolla. Jäi aina huomattavan paljon vaaleammaksi ja väri lähti 2 viikossa lähes kokonaan pois. Eli älytön värjäyskierre ja hermothan siinä meni, kun juurikasvu rehotti koko ajan vaikka vasta olin värjännyt. Siihen tarttuvuuteen ei kuulemma mitään voi, mulle kampaaja sanoi kun tästä kysäisin, että mun hiuksissa tyvikasvu on niin hyväkuntoista ja lasimaista että siihen ei tarraa kuin kestoväri.

Kaupan sävytteistä Casting on tarttunut paremmin tyveen, mutta en tiedä onko sekään loppupeleissä paljoa hellävaraisempi kuin peruskestovärit.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 09 Loka 2009, 23:00
Kirjoittaja ZombieQueen
Tekis mieli kokeilla tuota vaahtosävytettä. Mun hiusten luonnollinen väri on n. 7-asteinen maantie, alla on vanhaa blondausta joka on värjätty "omanväriseksi", päällä vaaleita raitoja. Hius on pitkä (n. bsl) ja varsinkin latvat huokoiset. Mitähän olisi odotettavissa jos lykkäisin tähän 7BN vaahdon? Haluaisin hieman lämmintä sävyä mutta varsinainen kultaisuus ei mun ihonväriin sovi vaan sellainen kastanjanruskea olisi hyvä.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 09 Loka 2009, 23:40
Kirjoittaja Melisande
^ Jos tuon sävyn nimi on Vesuvian, niin sain vaalennettuihin hiuksiini tuolla hieman punertavan vaaleanruskean. Kaunis sävy oli kyllä. Kokeilusta on pari vuotta aikaa, enkä tarkalleen muista mikä sävy oli alla. Vaalea kuitenkin, veikkaan 8-asteista. Kultaan ei mielestäni taittanut, suosittelen kokeilemaan. Luonnolliseen väriin tuo ei välttämättä kuitenkaan pahemmin tartu.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 21 Loka 2009, 02:29
Kirjoittaja caessa
Nyt tarvitsisi apua!

Parturi-kampaaja opiskelija kaverini tekee minulle seuraavalla viikolla ompelupidennyksen ja nyt olen yrittänyt saada oman värini ja pidennykset samanvärisiksi. Tein ensin tummanruskeaan tukkaani värinpoiston, jonka jälkeen laitoin päälle kaupan 6-asteista kestoväriä. No, enpä muistanut millään tavalla tarkistaa, että sopiiko kyseinen väri vaalennettuun hiukseen, joten väri ei oikein jaksanut tarttua hiukseen ja siitä tuli ehkä noin 8-7 asteinen. No, sen jälkeen kävin Hairstorelta katselemassa kevytvärejä pidennys mukanani ja myyjä möi minulle Wellan Color Touch sävyn 7/3. Vaan kuten arvelinkin, ei siitäkään tullut ihan tarpeeksi tummaa.

Kävin tänään Hairstorella uudestaan ja nyt eri myyjä möi minulle Goldwellin Colorance kevytvärin 6B. Vaikutti hiustupsun mukaan ainakin saman väriseltä kuin mitä pidennys on. Mutta mutta. Ennen kuin uskallan laittaa väriä päähän, kysyisin, että kuinka pitkään väriä kannattaa pitää päässä? Ohjeissa kun lukee 10-25 minuuttia ::)... Vetääkö helposti liian tummaksi vai haalistuuko nopeasti?

Tällä hetkellä tilanne on siis tämä:

[kuva poistettu]

Vasemmalla puolella pidennys ja oikealla tämän hetkinen väri. Aika kellertävä vieläkin sen värinpoiston jäljiltä.
Tosin minulta löytyy myös joskus kesällä ostettu Goldwellin vaahtosävy 6A. Kannattaisikohan sitä kokeilla keltaisuuden taittoon? Vai onko lopputulos harmaa? Vai voisiko tuo Goldwellin kevytväri peittää tuon ylimääräisen keltaisuuden? Aikaisemmin taitoin tuolla 6A:lla tummanruskeasta tukastani punaisuutta pois, koska tavoite oli saada tuhkanruskeat hiukset.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 22 Loka 2009, 19:17
Kirjoittaja ohuthius
paranoia kirjoitti: Ennen kuin uskallan laittaa väriä päähän, kysyisin, että kuinka pitkään väriä kannattaa pitää päässä? Ohjeissa kun lukee 10-25 minuuttia ::)... Vetääkö helposti liian tummaksi vai haalistuuko nopeasti?
Minulle sanottiin, että nämä värit eivät koskaan läheskään mustaksi vedä, vaikka koko päivän pitäisit.  Ovat kuitenkin kai tavallaan kuin värihuuhteluita..  Mutta itse pidin kyllä reilusti yliaikaa.. olisko ollut jtn. kolmekin varttia niin tuli sama tulos mikä luvattiin siinä 20 minuutissa, eli.. :D  Mutta jos kokeilisit niin, että pitäisit aluksi sen 10 min.  Sitten jos ei ole tarpeeksi tumma niin päivän/parin päästä uudestaan tai vaikka samantien, miten vaan :D  Mutta kuitenkin vähän kerrallaan ja useasti, niin saat aikalailla tarkasti sopivan värin..  ;)

Luulisin kuitenkin, ettei sinun tarvi montaakaan kertaa värjätä, kun jo tulee suurinpiirtein sopiva tummuus ;)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 24 Loka 2009, 23:37
Kirjoittaja beachbunny
Minkähän väriseks mahtais tulla Farouks Systemsin Silk Therapy-sarjan 6N tai V sävynen kestoväri? Kannessa on violettiin vivahtava sävy; laitoin kesällä saman sarjan 4V sävyn Sauvignon Noir eli Musta viinirypäle, ja siitä tuli  a) ihan liian tumma, ja  b)  ihan liian punanen, siis hehku auringonvalossa tummanpunasena mistä en tykänny.

Luulis että siinä tapauksessa toi 6 ois sopivan ei-niin-tumma, vaikka kutonen on joissakin sarjoissa jo sellanen keskiruskeen pohjasävynen mutta kun tässä 4 oli niin tumma.

---------

Onks täällä ketään joka ois mieltyny tähän sarjaan ?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 16:10
Kirjoittaja esve
Duadanoin, mulla on kasvanut  n.6cm omaa hiusta (7-8 asteiset) ja pituudet ovat n. puoli astetta tummemmat (6-7 asteiset) ja haluaisin mahdollisimman hellävaroen piilotella tuota juurikasvua ja siinä sivussa kasvatella oman värin takaisin. Ensin ajattelin raidoittamalla piilottaa juurikasvua, mutta kampaaja-aika peruuntui ja en sitten uutta aikaa varannut, kun tajusin että ei nämä hiukset kestäisi edes niitä raitoja.  :-\. Asiaan siis, yritin tästä ketjusta etsiä, mutta ei osunut silmään seuraava asia: kuinka tymäkästi goldwellin vaahtoväri jämähtää värjättyyn hiukseen/neitsythiukseen? Ja rupeaako se ajan kanssa kerrostumaan tuohon omaan luonnolliseen väriin, näin ollen kumoten koko ajatuksen oman värin kasvatuksesta?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 21:27
Kirjoittaja Melisande
^ Voi olla ihan sävystä riippuvaa, mutta itse kirosin 8K:n jämähdettyä kertaalleen vaalennettuun tyveen kuin tauti. Tai tarkemminkin alempien kerrosten ja niskan tyveen. Muualta pituuksista, jotka kokeneet useampiakin värikäsittelyjä, sävyte lähti muutamassa pesussa. Olen yrittänyt taittaa tyven kuparisuutta tuhkasävyillä, mutta tuloksessa ei ole hurraamista. Onneksi päälikerrokset ovat tasaiset, joten pikkuhiljaa edetään.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 09:06
Kirjoittaja esve
^ Niin siis jumahti kertaalleen vaalennettuun tyveen..? Sitä lähinnä pohdin, että rupeaako se kerrostumaan omaan koskemattomaan tyvikasvuun..

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 15:30
Kirjoittaja Amilo
^jotenkin en usko tuon vaahtosävyn kyllä kerrostuvan värjäämättömään hiukseen. Joskus tuntuu tarttuvankin hyvin huonosti värjäämättömään, niin jotenkin kerrostuminen ei tunnut mahdolliselta. Mutta jos jollain on omakohtaista kokemusta?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 16:43
Kirjoittaja esve
^Tuota juurikin pallottelen päässäni sen faktan kera, että vaahtovärin kanssa tulisi kuitenkin läträttyä reilu vuosi ainakin (kunnes voisi jo leikata vaikka pitkän polkan, siinä lähtisi jo suurin osa värjättyä hiusta), josko se sittenkin rupeaa ajan kanssa kerrostumaan. Nnnnngghhh, tää on vaikeeta! Leikata kun ei haluaisi ja hiusten kunto ei todellakaan kestäisi raidoitusta.

Kun oman värin saan tähän kupoliin sitten joskus kasvatettua, niin en koske enää pitkällä tikullakaan hiusväreihin. Ei enää ikinä tällasta värjäilyrumbaa! A-h-d-i-s-t-a-v-a-a!

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 19 Helmi 2010, 16:05
Kirjoittaja Iia
Kellään kokemusta uudesta sävystä 6 MB? Käsittääkseni löytyy sekä kevytsävytteenä että vaahtovärinä. Mulla tosin voi olla jo illalla kokemusta jos vain tuon jostain löydän.  ;)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 20 Helmi 2010, 17:00
Kirjoittaja maxfactor
Tolla 6MB sävyllä tulee todella kaunis kylmä ruskea väri. riippuu tietty millaseen pohjaan sitä laittaa.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 20 Helmi 2010, 18:49
Kirjoittaja Iia
En saanut vielä sitä väriä, mutta jos ensi viikolla saisi testattua. Kuulostaa ihan hyvältä, sillä mulla olllut jo pidemmän aikaa käytössä 6 B ja muuten olen tykännyt, mutta pikkusen liian punaiseksi vetää, kun mulla ilmeisesti on punapigmenttiä myös omasta takaa. Ja olen siis tosiaan toivonut samantapaista, mutta vähemmän punertavaa väriä.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 20 Helmi 2010, 20:56
Kirjoittaja maxfactor
Tuota sävyä ei ole kuin tuossa vaahtovärissä myynnissä kuluttajille

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 21 Helmi 2010, 09:30
Kirjoittaja Iia
Minä sain semmosen käsityksen, että olisi myös kestosävytteenä, mutta en sitten tiedä. Mitähän värikoodia tuo vastaisi jos ajatellaan sitten "tavallisia" värikoodeja, kun Goldwellilahan nuo tosiaan menee noin, että on numeroita ja kirjaimia. Ymmärsikö kukaan mitä yritän kysyä?  ;D

Nyt on 6 MB päässä ja sitä tosiaan oli vain vaahtovärinä. Mikä voi koitua minun onneksi, sillä tämä aine näyttää erittäin epäilyttävältä. Myrkynvihreää. Että ootellaan mikä on lopputulos.  ::)

Noh, lopputulos ei minun päässä paljonkaan eroa 6 B:stä. En sitten tiedä onko itsellä niin voimakkaasti punapigmenttiä, mutta kyllä tämä pää edelleen enempi punertava on. Jossain valaistuksessa tuo vihreäkin saattaa pilkahtaa. Ei tästä mikään suosikkisävy mulle ainakaan tule.

Luonnonvalossa oma juurikasvu on kyllä selvästi vihertävä.

Edit. Edelleen sopiva väri etsinnässä Goldwellilta. Tuo 6 MB vaahtovärinä oli siis pettymys. Oisko jollakin kokemusta 5 N väristä, minkälainen siitä tulee? Tavoitteena olisi tosiaan saada vähemmän oranssi pää, mutta ei kuitekaan vihreäkään.

No ehkä mulla itellä on jo illalla kokemusta ko. väristä, kävin nimittäin jo ostamassa sen.  Jos nyt sitten uskallan pitää sitä päässä enkä taas ryntää muutaman minuutin jälkeen pesemään pois.  ::)

Väri sai olla päässä koko vaikutusajan. Onhan tämä tummepi, mutta tuo oranssi/punertava vivahde seuraa minua ilmeisesti laitoinpa tähän päähän mitä tahansa. En tykkää  >:(

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 26 Maalis 2010, 17:06
Kirjoittaja Paka-08
^Mitä käsittelyjä hiuksiisi on tehty kun ne niin kovasti punertavat? Oletko kokeillut iskeä vihreää suoraväriä siihen päälle? Siinä kun ei muuta vaihtoehtoa ole kuin lähteä taittamaan viherpohjaisella värillä jos siitä punertavuudesta haluaa eroon tehokkaasti. Valitse joku kevytväri/kestosävyte perusvärisarjasta eli goldwellilla ne on N päätteiset värit ja muilla usein nollat lopussa esim. 6/0, 6.0, 6-0, 600. Noissa on enemmän peittokykyä sillä jos siellä on niitä vivahteita niin se laimentaa peittokykyä eli esim. 6.1 ei peitä niin hyvin kuin 6.0 Joten sen punertavuuden kannalta nyt joku peittävämpi väri. Suoraväriä voisi käyttää myöhemmin vaikka sävyn ylläpitoon.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 26 Maalis 2010, 17:43
Kirjoittaja Iia
No kun mulla tuntuu punertavan eniten se osa, jossa ei kovinkaan monta käsittelyä  ole. Eli oisko sitten omassa värissä niin paljon tuota punapigmenttiä? Mulla oli goldwellin vaahtoväri 6 MB jade brown, joka oli vihertävä, mutta se lopputulos ei vain miellyttänyt silmää. Kaipa minä haen jotain sellaista, jota tähän päähän on kotikonstein mahdoton saavuttaa.  ::)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 26 Maalis 2010, 21:24
Kirjoittaja Paka-08
Se punaisuus on tullut esiin tosiaan kun käsittelyjä tekee niin hapete poistaa ensimmäisinä ne kylmät pigmentit omasta väristä joten sieltä se oma punaisuus on tullut esiin. Jos olet nyt jo aika monta putelia ostanut niin voi olla tosiaan vaikea mennä taas uutta ostamaan. Suoravärissä kun ei periaatteessa ole peittokykyä (huokoinen hius imaisee enempi pigmenttiä joten tulos on siinä tapauksessa tummempi) joten sillä ei sitä punaista saa piiloon kunnolla. Jospa nyt tyydyt nykyiseen väriin ja menet sitten myöhemmin kampaajalle?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Huhti 2010, 13:20
Kirjoittaja Iia
Minusta on alkanut tuntumaan, että jos tämä pää kerran haluaa punainen olla, niin olkoon sitten kunnolla punainen.  ;D Kaikkien kokeilujen jälkeen olen taas laittanut hiuksiin 6 B vaahtoväriä ja lopputulos periaatteessa ihan kiva, mutta jotain muutakin siihen haluaisin.  Mitähän on lopputulos jos laittaa puolet kevytväriä 7G ja puolet 6 B:tä? Vastaako esim. 6BG:tä vai mitä?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 22 Loka 2010, 20:39
Kirjoittaja maxine
Tietäisiköhän joku mistä sävyä 6a löytyy pääkaupunkiseudulla?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 26 Loka 2010, 13:01
Kirjoittaja Liina
Mä oon käyttäny hiusten alaosaan useamman kerran 5N kevytväriä. Mun oma hius on alaosasta noin 6:sta ja päälliosasta noin 7:aa. Väri haalistuu juuresta nopeammin kuin latvoista (tosin tää osa tukkaa on tosi liukasta), vaikka pidän juuressa n. 45 min ja latvoissa 15-20 min. Väri on ensin vajaan asteen tummempi kuin pitäisi, mutta vaalenee muutamassa pesussa oikean väriseksi. Mulla toi 5N ei todellakaan ole neutraali vaan melko lämmin tosi vivahteikas ruskea, ei kuitenkaan selvästi punertava. Tällaista väriä on vaikea löytää.

Hiusten päälliosaan oon käyttäny 7N ja 7G kevytvärejä. 7G on tosi kultainen ja 7N taas nimensä mukaan neutraali. Nää on heti värjäyksen jälkeen oikeaa tummuusastetta.

Plussaa Colorance pH väreissä:
-monivivahteinen lämpimähkö väri (5N, 7N)
-ei kuivata latvoja kovin pahasti
-helppo levittää, ei haise pahalle
-ei selvää juurikasvua

Miinusta
-tarttuu huonommin/haalistuu nopeammin juuresta (varsinkin liukkaasta hiuslaadusta)
-värivalikoima suppea, erityisesti seuraavat kiinnostaisi: 5G, 5BG, 5GB, 6BG, 6GB

Oon käyttäny myös 9BG vaahtoväriä raitojen sävyn paranteluun. Siihen oikein hyvä. Taittaa vähän keltasuutta, kun en halua käyttää mitään tuhkaista. Oon käyttäny hoitoaineen tavoin noin, 5 min vaikutus on jo näkyny positiivisesti.


Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 15 Maalis 2011, 21:30
Kirjoittaja neverknow
Sain aivan upean suklaanruskean värin 6 N sävytteellä.. alla ollut punertava sekoitus vähän kaikkea, kun yrittänyt saada hiukset johonkin kuntoon lukuisten blondausten jälkeen. Väristä tuli kuitenkin tummempi kuin oletin, eli näkyvää juurikasvua tiedossa. Tahtoisin pitää tämän sävyn, mutta se ei tosiaan tartu tarpeeksi juureen  :-[ Mikä avuksi? Kampaaja suositteli pysymään sävyissä, kun on hius sen verran kärsinyttä.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 02 Huhti 2011, 21:58
Kirjoittaja Gizmo
Mitkä ovat Soft Colorin tummimmat sävyt? Yhdessä kampaamossa muka 5N oli tummin, mutta ilmeisesti aikaisemmin joku tässä ketjussa on värjännyt 3N-sävyllä? Ei kai vaan ole lopetettu..

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 03 Huhti 2011, 12:29
Kirjoittaja LP_Alice
^Kyllä noita ainakin pari kuukautta sitten vielä löytyi, eikä vaikuttanut siltä, että olisivat poistumassakaan... :)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 12:02
Kirjoittaja Gizmo
^Goldwellilta vastasivat, että 5N on tummin sävy :( Eli ilmeisesti 3- ja 4-sävyt on jossain vaiheessa lopetettu, eivät tarkemmin kertoneet. Voiskohan sitä 3N löytyä vielä jostain..

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 12:10
Kirjoittaja LP_Alice
^Oho, en olisi uskonut! :o Noilla kun on valmiiksi jo aika suppea värivalikoima, niin että vieläkö sitä kaventavat... Onneksi siirryin sitten juuri oikeaan aikaan blondiksi, tuo oli nimittäin omakin luottoväri kun mustaksi värjäilin.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 04 Huhti 2011, 12:13
Kirjoittaja Gizmo
^Vähän väärä ketju kysellä, mutta löytyyköhän enää muuta vastaavaa mustan/tummanruskeaa värivaahtoa, joka ei sisällä PPD:tä?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 27 Huhti 2011, 13:03
Kirjoittaja tjj
Hei!

Valmistetaanko 10b:tä sellaisena vaahtosävytteenä? En ole mistään löytänyt ja netistäkin tutkimalla löysin vain GOLDWELL COLORANCE ACID COLOR 10b:tä. Onko tuo siis joku kestoväri vai mikä ja kuluttaako se hiusta paljon?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 27 Huhti 2011, 16:50
Kirjoittaja maxfactor
10B:tä ei ole vaahtovärinä. Ammattilaisille löytyy kevytvärinä tuota sävyä ja käytetään 2% hapetteen kanssa eikä rasita hiusta paljoa.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 28 Huhti 2011, 01:23
Kirjoittaja tjj
Okei, kiitos vastauksesta :)

Osaatko sitten sanoa millä saisin sellaisen pastellisen beigen sävyn vaaleisiin hiuksiini. Sen pitäisi olla mahdollisimman vähän hiusta rasittava, esim joku sävyttävä naamio tmv., koska hiukseni ovat aika kärsineet jatkuvasta blondauksesta.
Olen kokeillut goldwellin 10bg vaahtosävytettä, mutta siinä on vähän liikaa sitä kultaisuutta ja 10bs taas on liian violetti.

Vaikeaa tämä hiusten kanssa säätäminen  :-\

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 28 Huhti 2011, 16:04
Kirjoittaja Vivianna
Crestolilla on yksi hyvä beige sävy nro 11 vaalea beige, (Crestol Color Gloss sävy ja syvävaikutteinen hoitava hiusnaamio.) Ítse käytän tuota aina vaalennettuihin hiuksiin ja annan vaikuttaa jopa tunnin ja hiukset tykkää ja tuoksu on ihana :l. Ostan tätä aina uudestaan ja uudestaan. Sävy ei ole liian kultainen/keltainen, vaan just sopiva ;D

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 28 Huhti 2011, 16:32
Kirjoittaja tjj
Kiitos vinkistä, kuulostaa todella hyvältä! Testaankin seuraavaksi sitten tuota :)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 13 Elo 2011, 11:32
Kirjoittaja Anu77
Olen yrittänyt löytää noita vaahtosävytteitä Helsingistä ja netistä mutta huonolla tuloksella  :(

Aikaisemmin olen ostanut hairstoresta, mutta sieltäkin ne on ollut nyt loppu jo useamman viikon. Onko kellään vinkkejä mistä löytyisi.... Kiitos.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 13 Elo 2011, 12:58
Kirjoittaja marrriik
^ Hairlekiini niminen ketju pitää noita ainakin hyvin valikoimissa.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 13 Elo 2011, 16:39
Kirjoittaja Belle
^^ Oletko käynyt Sitruunassa jos Hairstorella ei ollut?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 13 Elo 2011, 17:33
Kirjoittaja Anu77
Kiitos vinkeistä, käyn etsimässä noista molemmmista.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 14 Elo 2011, 15:29
Kirjoittaja Anu77
Kiitos, Hairlekiinista löytyi. Hiuskriisi pelastettu  :)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 15 Elo 2011, 00:55
Kirjoittaja marrriik
Ollos hyvä :)

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 18 Loka 2011, 09:21
Kirjoittaja Belle
Tietääkö kukaan, saako Colorancea kotikäyttöön sävyssä 7KR? En ole koskaan missään nähnyt, eikä googlauksella löytynyt suomenkielisiä sivuja. Kauneus & Terveys-lehden edellisessä numerossa oli kannessa malli, jolla ainakin kuvan perusteella on juuri sama sävy minkä itse olen saanut hennaamalla, eli tyvikasvuun tuota väriä tarvisin. Meikki- ja hiustiedoissa hiusväriksi tosiaan mainittiin Colorance 7KR  ???.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 19 Loka 2011, 10:03
Kirjoittaja maxfactor
Ei valitettavasti löydy

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 22 Loka 2011, 15:50
Kirjoittaja lynx
Oisko jollain näkemystä mistä saisi Goldwellin vaahtoväriä sävyssä 10BS?

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 23 Loka 2011, 09:13
Kirjoittaja zubi
^ Prisma Kaleva Tampere. Ostin sieltä juuri samaista kamaa, ihan siis marketin puolelta niistä hiustuotehyllyistä löytyy.

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 23 Loka 2011, 09:38
Kirjoittaja lynx
Jes! Pitää sitten lähteä Prisma-ristiretkelle viimein ;D Mä jo vähän pelkäilin, että Hairstorelta joutuu tilaamaan...

Vs: Goldwell colorance

Lähetetty: 23 Loka 2011, 11:23
Kirjoittaja zubi
^ Tarkennuksena vielä, että löytyy kampaamotuotehyllystä, ne päivittäistavarashampoot on "loogisesti" eri paikassa.