Goldwell colorance

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^jotenkin en usko tuon vaahtosävyn kyllä kerrostuvan värjäämättömään hiukseen. Joskus tuntuu tarttuvankin hyvin huonosti värjäämättömään, niin jotenkin kerrostuminen ei tunnut mahdolliselta. Mutta jos jollain on omakohtaista kokemusta?
esve

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja esve »

^Tuota juurikin pallottelen päässäni sen faktan kera, että vaahtovärin kanssa tulisi kuitenkin läträttyä reilu vuosi ainakin (kunnes voisi jo leikata vaikka pitkän polkan, siinä lähtisi jo suurin osa värjättyä hiusta), josko se sittenkin rupeaa ajan kanssa kerrostumaan. Nnnnngghhh, tää on vaikeeta! Leikata kun ei haluaisi ja hiusten kunto ei todellakaan kestäisi raidoitusta.

Kun oman värin saan tähän kupoliin sitten joskus kasvatettua, niin en koske enää pitkällä tikullakaan hiusväreihin. Ei enää ikinä tällasta värjäilyrumbaa! A-h-d-i-s-t-a-v-a-a!
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Iia »

Kellään kokemusta uudesta sävystä 6 MB? Käsittääkseni löytyy sekä kevytsävytteenä että vaahtovärinä. Mulla tosin voi olla jo illalla kokemusta jos vain tuon jostain löydän.  ;)
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Tolla 6MB sävyllä tulee todella kaunis kylmä ruskea väri. riippuu tietty millaseen pohjaan sitä laittaa.
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Iia »

En saanut vielä sitä väriä, mutta jos ensi viikolla saisi testattua. Kuulostaa ihan hyvältä, sillä mulla olllut jo pidemmän aikaa käytössä 6 B ja muuten olen tykännyt, mutta pikkusen liian punaiseksi vetää, kun mulla ilmeisesti on punapigmenttiä myös omasta takaa. Ja olen siis tosiaan toivonut samantapaista, mutta vähemmän punertavaa väriä.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Tuota sävyä ei ole kuin tuossa vaahtovärissä myynnissä kuluttajille
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Iia »

Minä sain semmosen käsityksen, että olisi myös kestosävytteenä, mutta en sitten tiedä. Mitähän värikoodia tuo vastaisi jos ajatellaan sitten "tavallisia" värikoodeja, kun Goldwellilahan nuo tosiaan menee noin, että on numeroita ja kirjaimia. Ymmärsikö kukaan mitä yritän kysyä?  ;D

Nyt on 6 MB päässä ja sitä tosiaan oli vain vaahtovärinä. Mikä voi koitua minun onneksi, sillä tämä aine näyttää erittäin epäilyttävältä. Myrkynvihreää. Että ootellaan mikä on lopputulos.  ::)

Noh, lopputulos ei minun päässä paljonkaan eroa 6 B:stä. En sitten tiedä onko itsellä niin voimakkaasti punapigmenttiä, mutta kyllä tämä pää edelleen enempi punertava on. Jossain valaistuksessa tuo vihreäkin saattaa pilkahtaa. Ei tästä mikään suosikkisävy mulle ainakaan tule.

Luonnonvalossa oma juurikasvu on kyllä selvästi vihertävä.

Edit. Edelleen sopiva väri etsinnässä Goldwellilta. Tuo 6 MB vaahtovärinä oli siis pettymys. Oisko jollakin kokemusta 5 N väristä, minkälainen siitä tulee? Tavoitteena olisi tosiaan saada vähemmän oranssi pää, mutta ei kuitekaan vihreäkään.

No ehkä mulla itellä on jo illalla kokemusta ko. väristä, kävin nimittäin jo ostamassa sen.  Jos nyt sitten uskallan pitää sitä päässä enkä taas ryntää muutaman minuutin jälkeen pesemään pois.  ::)

Väri sai olla päässä koko vaikutusajan. Onhan tämä tummepi, mutta tuo oranssi/punertava vivahde seuraa minua ilmeisesti laitoinpa tähän päähän mitä tahansa. En tykkää  >:(
Viimeksi muokannut Iia, 15 Loka 2011, 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paka-08

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

^Mitä käsittelyjä hiuksiisi on tehty kun ne niin kovasti punertavat? Oletko kokeillut iskeä vihreää suoraväriä siihen päälle? Siinä kun ei muuta vaihtoehtoa ole kuin lähteä taittamaan viherpohjaisella värillä jos siitä punertavuudesta haluaa eroon tehokkaasti. Valitse joku kevytväri/kestosävyte perusvärisarjasta eli goldwellilla ne on N päätteiset värit ja muilla usein nollat lopussa esim. 6/0, 6.0, 6-0, 600. Noissa on enemmän peittokykyä sillä jos siellä on niitä vivahteita niin se laimentaa peittokykyä eli esim. 6.1 ei peitä niin hyvin kuin 6.0 Joten sen punertavuuden kannalta nyt joku peittävämpi väri. Suoraväriä voisi käyttää myöhemmin vaikka sävyn ylläpitoon.
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Iia »

No kun mulla tuntuu punertavan eniten se osa, jossa ei kovinkaan monta käsittelyä  ole. Eli oisko sitten omassa värissä niin paljon tuota punapigmenttiä? Mulla oli goldwellin vaahtoväri 6 MB jade brown, joka oli vihertävä, mutta se lopputulos ei vain miellyttänyt silmää. Kaipa minä haen jotain sellaista, jota tähän päähän on kotikonstein mahdoton saavuttaa.  ::)
Paka-08

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Se punaisuus on tullut esiin tosiaan kun käsittelyjä tekee niin hapete poistaa ensimmäisinä ne kylmät pigmentit omasta väristä joten sieltä se oma punaisuus on tullut esiin. Jos olet nyt jo aika monta putelia ostanut niin voi olla tosiaan vaikea mennä taas uutta ostamaan. Suoravärissä kun ei periaatteessa ole peittokykyä (huokoinen hius imaisee enempi pigmenttiä joten tulos on siinä tapauksessa tummempi) joten sillä ei sitä punaista saa piiloon kunnolla. Jospa nyt tyydyt nykyiseen väriin ja menet sitten myöhemmin kampaajalle?
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Iia »

Minusta on alkanut tuntumaan, että jos tämä pää kerran haluaa punainen olla, niin olkoon sitten kunnolla punainen.  ;D Kaikkien kokeilujen jälkeen olen taas laittanut hiuksiin 6 B vaahtoväriä ja lopputulos periaatteessa ihan kiva, mutta jotain muutakin siihen haluaisin.  Mitähän on lopputulos jos laittaa puolet kevytväriä 7G ja puolet 6 B:tä? Vastaako esim. 6BG:tä vai mitä?
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja maxine »

Tietäisiköhän joku mistä sävyä 6a löytyy pääkaupunkiseudulla?
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Liina »

Mä oon käyttäny hiusten alaosaan useamman kerran 5N kevytväriä. Mun oma hius on alaosasta noin 6:sta ja päälliosasta noin 7:aa. Väri haalistuu juuresta nopeammin kuin latvoista (tosin tää osa tukkaa on tosi liukasta), vaikka pidän juuressa n. 45 min ja latvoissa 15-20 min. Väri on ensin vajaan asteen tummempi kuin pitäisi, mutta vaalenee muutamassa pesussa oikean väriseksi. Mulla toi 5N ei todellakaan ole neutraali vaan melko lämmin tosi vivahteikas ruskea, ei kuitenkaan selvästi punertava. Tällaista väriä on vaikea löytää.

Hiusten päälliosaan oon käyttäny 7N ja 7G kevytvärejä. 7G on tosi kultainen ja 7N taas nimensä mukaan neutraali. Nää on heti värjäyksen jälkeen oikeaa tummuusastetta.

Plussaa Colorance pH väreissä:
-monivivahteinen lämpimähkö väri (5N, 7N)
-ei kuivata latvoja kovin pahasti
-helppo levittää, ei haise pahalle
-ei selvää juurikasvua

Miinusta
-tarttuu huonommin/haalistuu nopeammin juuresta (varsinkin liukkaasta hiuslaadusta)
-värivalikoima suppea, erityisesti seuraavat kiinnostaisi: 5G, 5BG, 5GB, 6BG, 6GB

Oon käyttäny myös 9BG vaahtoväriä raitojen sävyn paranteluun. Siihen oikein hyvä. Taittaa vähän keltasuutta, kun en halua käyttää mitään tuhkaista. Oon käyttäny hoitoaineen tavoin noin, 5 min vaikutus on jo näkyny positiivisesti.

1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
neverknow

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja neverknow »

Sain aivan upean suklaanruskean värin 6 N sävytteellä.. alla ollut punertava sekoitus vähän kaikkea, kun yrittänyt saada hiukset johonkin kuntoon lukuisten blondausten jälkeen. Väristä tuli kuitenkin tummempi kuin oletin, eli näkyvää juurikasvua tiedossa. Tahtoisin pitää tämän sävyn, mutta se ei tosiaan tartu tarpeeksi juureen  :-[ Mikä avuksi? Kampaaja suositteli pysymään sävyissä, kun on hius sen verran kärsinyttä.
Gizmo

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Gizmo »

Mitkä ovat Soft Colorin tummimmat sävyt? Yhdessä kampaamossa muka 5N oli tummin, mutta ilmeisesti aikaisemmin joku tässä ketjussa on värjännyt 3N-sävyllä? Ei kai vaan ole lopetettu..
Vastaa Viestiin