Goldwell colorance

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Musta 7G on normaalia 6-tasia noissa ph 6.8 väreissä. Ja sillä tulee minulle ihan kiva KULLAN ruskea. Ei oranssi, ei punainen. 6B on ihan selkeästi punainen.

Minulla vielä melkein kaikki värit vetää punaiseksi, mutta tuo 7G on toiminut ihan hyvin.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Sitä minä ihmettelen, miten 6B voi olla selkeästi punainen, kun eikös Goldwellilla B = ruskea. Kampaamokaupassa vielä oikein myyjän kanssa valkattiin tuota väriä ja hän sanoi sen olevan kultainen ja näytti näytetupsuakin, kun selitin että en halua punaruskeaa mutta lämmintä ruskeaa kuitenkin. Silti pieleen meni taas.

Paketista jäi puolet vielä käyttämättä, koska näihin ohuisiin liruihin ei mene koko pakettia. Olisikohan järkevintä sekoittaa jäljellä oleva väri 6N-sävyn kanssa seuraavalla värjäyskerralla? En todellakaan jaksa tätä punerrusta enää, koska se ei sovi mun ihonväriin yhtään.
Viimeksi muokannut Belle, 03 Helmi 2009, 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Neriana »

No itseasiassa goldwellilla tuo B-merkintä taitaa tarkoittaa Beigeä jos ihan oikein muistan.. Mutta sitä suuremmalla syyllä sen ei pitäisi olla punainen. Yleensä tätä ei voikkaan tietää jollei itse ole kokeillut ;) Minullekkin yritettiin tuossa myydä 6B kun etsin 6G.tä. Sanoi että ne on ihan samanlaiset. Totesin vähän törkeästi että no ei varmasti ole, tuo B on tosi punainen. Ostinkin siis 7G.n. Minusta tuo 7G on aika tumma. Enempikin 6-tasoa. Että kannattaa miettiä vaihtoehdoiksi jotain 7-alkuista sävyä jos normaalisti käyttäisit 6.sta. Goldwellilla nuo on jotenkin tummia nuo värit.

Ja ei saa ainakaan isoa vahinkoa sitten aikaan.

Vaahto 7G on aika kulta-kuparinen. Sellainen jännä toffee-karamellin ruskea. Tietyssä valossa näyttää enempi punertavalta, ja jossain sellaiselta oranssin ruskealta. Kun tuo vaahto kuluu, se ei jätä tukkaan punertavaa sävyä.

Minulla käytettiin tuossa taannin väripoistettuun tukkaan 7G ja 7N sävyjä sekä ihan vähän 6B.tä.
Ei tullut yhtään punainen.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Toi B on 7 ja sitä vaaleammissa väreissä beige kun taas 6 ja siitä tummemissa ruskea. Myös mun kokemuksen mukaan aika lämmin ruskea sävy ainakin noissa 7:aa tummemmissa.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Näin se mieli muuttuu.. Päätin nyt sitten luopua kuitenkin siitä toffeen ruskeasta kuvitelmasta, liian vaikea saada ja ylläpitää.

Haluankin nyt ihan perus vaaleanruskean suht kylmän, johon tulee sitten raitoja päälle.

Miten käy jos lyön 7N ph 6.8 värin tällaisen lämpöisen ruskean päälle? (jossain valossa punaruskea)
saanko taitettua väriä kylmemmäksi?

Amilo oli kokeillut 6N väriä, eikö niin? miten mahtaa käydä jos laitan tuon 7N värin?

Muutkin tietäjät saa vastata.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

voihan se vähän siinä auttaa, mutta voi myös käydä niin että tummuu kun on neutraali väri. TIetty vois kokeilla sekoittaa 6A sävyä tohon jolla sais siihen taittoväriä mukaan.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Jos siitä tulee vähän tummempi niin se ei haittaa.. Kunhan vähän veisi punaisuutta.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

en kyllä yhtään muista löytyykö tuota 6A sävyä niistä kotiin myytävistä pakkauksista. Vaahtona sitä ainakin on. Tosi kauniit toffee raidat saa tummaan pohjaan kun ensin vaalentaa raidat ja laittaa sit päälle colorancen 7B tai 7G sävyn.
Viimeksi muokannut maxfactor, 06 Helmi 2009, 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Niin ja jos saa tummua niin sit vois laittaa ihan vaan tuon 6A sävyn niin se taittaa ainakin sitä lämpöisyyttä tehokkaasti.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Varmaan kokeilenkin ostaa tuota 7N vaahtona.. Sillä saa jo varmaan taitettua aika hyvin. Tämä väri mikä nimittäin nyt on, on tehty 7G vaahdolla. Saapi sitten läträtä eikä tarvitse pelätä että jotain menee pieleen.

Illalla:

Ostinkin sitten 6N vaahdon, jotta tehot ainakin riittää..

Tukka kuivuu nyt 1.5h vaahtomuhituksen jäljiltä ja tuo kyllä taittoi väriä aika helkkaristi! Väri itsessäänkin jo huuhdellessa on vihertävää ja mietin jo että onkohan mulla sellasia vihertäviä kohtia ympäri päätä :D
No ei ole, väri muuttui selkeästi kylmemmäksi ja tummemmaksi. Goldwellilla todellakin on nuo väri asteet luonnossa tummempia kuin muilla. 6 on mielestäni 5, ja 7 on 6. Tämä on vähän sellainen kaakao/kahvi ruskea. Huomista päivän valoa odotellessa...
Viimeksi muokannut Neriana, 06 Helmi 2009, 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Withering
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 915
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:46

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Withering »

Mä laitoin mun hyvin neutraalin väriseen (jopa kylmään) kutosen tai vitosen tukkaan Soft Color 6B:n (halusin lämpöä). Selkeästi tuli punertavuutta, mutta jo ekan pesun jälkeen jäljellä vain kultavivahde, kuten halusinkin. Lähtökohtana siis värinpoisto + kampaamokestoväri, joka ei tarttunut vaalennettuihin kohtiin  niin hyvin kuin olisin toivonut´. Mutta suoraväri tasoitti värin nätisti ja otti hyvin kiinni.  :)
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Minulla tuo 6N jymähti tukkaan turhankin hyvin. Hiukset oli melkein mustat. Sellaset kahvin ruskeat joten vedän tuota aikaisempaa hypytystä takaisin.

Olen pessyt nyt tukkaa joka päivä, tavallisella shampoolla sekä syväpuhdistavalla. Väriä lähti koko ajan vähän, mutta eilen laitoin sitten kuivaan tukkaan pullollisen syväputsaria ja emulgoin pari kertaa, vesi oli aivan tumman ruskeaa ja väri vaaleni melkein entiseen. Tänään vielä sama uudelleen niin tuskin on tuota 6N väriä enää yhtään jäljellä.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Siis tuo värin tummenemiseen vaikuttaa se kuinka huokoinen hius on ja tietenkin nuo N-sävyt tummuvat helposti. Lisäksi jos värin antaa olla reilusti yli normaalin vaikutusajan niin varmasti tummuu.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^Sama kun MF ja se on totta että Goldwellin sävyt ovat tummempia kuin muilla. Siis kevyt, kesto ja vaahtoväreissä, kaikissa.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Tuo tuli minulle vaan yllätyksenä, kun yleensä minulla ei nuo goldwellin vaahdot pysy yhtään, eivätkä tartu. Olen käytellyt 5 asteisiakin vaahtoja ilman minkäänlaista tulosta ja pidän aina tunnin. Nyt tosiaan kun laitoin tuon 6N värin niin kylläpä jämähti.

Tämä on jo ihan  TAVALLINEN 7 asteinen ruskea, syväputsarilla olen saanut kaiken tuon vaahtovärin pois.
Luojan kiitos noilla ei saa mitään ihan hirveää katastrofia aikaan :D
Vastaa Viestiin