Goldwell colorance

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
witura
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 319
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 21:28

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja witura »

Värikriiseilen nyt vähän lisää samaan syssyyn.. Mitä 8-asteisia näitä on myynnissä, punertavia? Olisiko 9 -alkuinen liian vaaleaa, kun joku (Neriana?) sanoi, että nämä olisivat asteen tummempia kuin muiden merkkien värit?
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Efva »

Laitanpa nyt tämän kuvan tähän, kun mielestäni tämä kuvastaa hyvin sitä, miten sävyjen nimitykset ja värjäyksen lopputulos eivät ehkä ihan täsmää. Mua se ei haittaa, kun asian tiedän ja osaan valita sävyn tämän ristiriidan tiedostaen, mutta joku muu voi ehkä hämääntyä.

Eli tässä olen värjännyt Goldwell Colorancen kevytväreillä sekoittaen sävyjä 7N (keskivaalea), 6N (tummanvaalea) ja 6B (olikohan tämä kullanruskea):

Kuva

Ja tässä auringonvalo vielä vaalentaa kuvaa.

Toki tuo tuosta haalistuu pesujen myötä, mutta vaikeahan tuosta on mitään vaaleaa löytää, vaikka sävyjen nimet siihen suuntaan viittaisivatkin.

Paka-08

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

^ Nuo N-sarjat, naturalit ovat peittokykyisempiä eli enemmän pigmenttiä kun ei ole vivahteita laimentamassa peittokykyä. Alle seiskan tummuuasteissa B tarkoittaa brownia ja yli seiskasta alkaen niin vaaleampia beigejä. Ruskealle on siis oma vivahde, vaikka se voi hassulle vaikuttaa, mutta myös Wellassakin sama juttu /7 sarjat ovat ruskeaa tarkoittavia. 6B:n ei pitäisi vivahtaa kultaan, koska GB on golden brown. Ehkä siihen ei olisi pitäny laittaa sekaan kutosen tummuisia värejä, koska ne tosiaan tummenti joten seiskan tummuutta se ei enää ollut. Kutonen on on jo sen verran tumma, että vaaleutta ei kamalasti kannata odottaa, mutta tietenkin se pesussa haalistuu.  Luonnolliselta ja kauniilta kuitenkin tuo värisi näyttää tuossa valaistuksessa, mutta tietenkin koneen näyttö vaikuttaa siihen miltä värit näyttää.

Ammattilaisten Colorancessa (ilman sitä pH merkintää) en ole huomannut (ainenkaan uudistuneessa), että olisi värjäystulokset tummempia ellei värjättävät hiukset ole olleet huokoiset tai muuten väriä kunnolla imevät. 7N:llä kun olen värjännyt niin tulos ei ole koskaan ollut tumma vaan kaunis sävy ja aikalailla sama mitä värikartassa. Olisivatko kenties kotipakettien väreistä tehneet peittävämpiä, että värjäystulokset myös huomaa tai sitten ajattelleet,että pesussa haalistuu niin ei haalene liian vaaleaksi. Kun kevytvärillä voi kuitenkin vain tummentaa, mutta siihen vaikuttaa tietenkin hiusten kunto ja laatu. Cutrinin Reflection kotipakettiväreissä olen huomannut, että tulokset ovat tummempia kuin mitä luvataan. Tai sitten tuo colorancen kotivärisarja ei ole uudistunut vaan ne on vanhojen reseptien mukaan.

Huomasin pieniä eroja colorancen kotivärien ja ammattilaisten värien INCI:ssä joten jotain erilaista niissä kuitenkin on. Mutta tulos on harvoin täsmälleen se mitä värikartassa on ja ne väritupsut on osviittaa antavia. Siksi harvoin annan värikartan asiakkaalle käteen, koska kun asiakas siitä jonkun sävyn valitsee niin odottaa välittömästi samanlaista tulosta eikä kaikki ymmärrä niistä vivahteista ja usein asiakaslähtöisesti sitten sekoitellaan sopiva sävy. Tietenkin silloin annan värikartan asiakkaalle kun halutaan varmistaa, että mihin sävy ei saa missään nimessä vivahtaa ja onko mielikuvat eri sävyistä samanlaiset. Kun usein sanotaan tyyliin "Mä haluan mokkakahvin ruskeat hiukset toffeekinuskiraidoilla" niin on pakko selvittää, että mikä asiakkaan mielestä on mokkakahvin tai kinuskin värit.


EDIT: Tästä Mintin linkittämästä sivulta:

http://www.haircity.ch/Goldwell_neue_fa ... r_City.jpg

..huomaa, että ammattilaisten värikartassa muutamat sävyt ovat hieman erilaisia kuin vastaavat tuossa oikeassa alanurkassa, jotka ovat siis niitä kotivärejä.
Viimeksi muokannut Paka-08, 01 Syys 2009, 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Efva »

Paka-08 kirjoitti: Alle seiskan tummuuasteissa B tarkoittaa brownia ja yli seiskasta alkaen niin vaaleampia beigejä. Ruskealle on siis oma vivahde, vaikka se voi hassulle vaikuttaa, mutta myös Wellassakin sama juttu /7 sarjat ovat ruskeaa tarkoittavia. 6B:n ei pitäisi vivahtaa kultaan, koska GB on golden brown.
6B-sävyn nimi tässä pH6.8-sarjassa on gold brown, ja omiin hiuksiini sillä saa kupariin vivahtavan ruskean (olen käyttänyt useasti joko pelkältään tai N-sävyihin sekoitettuna). Mistään muusta en tiedä ;D

Ehkä siihen ei olisi pitäny laittaa sekaan kutosen tummuisia värejä, koska ne tosiaan tummenti joten seiskan tummuutta se ei enää ollut. Kutonen on on jo sen verran tumma, että vaaleutta ei kamalasti kannata odottaa, mutta tietenkin se pesussa haalistuu. 
Olin varmaan sitten yrityksistäni huolimatta epäselvä: olin ihan tyytyväinen lopputulokseen, se oli sitä mitä tavoittelinkin. :) En odottanut vaaleutta. Tarkoituksenani oli vain havainnollistaa muillekin sitä, että etenkin näiden värien suhteen kannattaa suhtautua varauksella noihin sävyjen nimityksiin. 
Paka-08

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Efva kirjoitti: 6B-sävyn nimi tässä pH6.8-sarjassa on gold brown, ja omiin hiuksiini sillä saa kupariin vivahtavan ruskean (olen käyttänyt useasti joko pelkältään tai N-sävyihin sekoitettuna). Mistään muusta en tiedä ;D
Outoa, että siinä se on sitten kullanruskea vaikka ammattilaisten väreissä on GB tai BG kultaan vivahtava ja tossa nettikartassa se ei näytä kultaan vivahtavalta. Ehkä sitten tuo ruskea vivahde on lämpöinen siinä. En ole tosin käyttänyt GB tai B sarjaa kun ihmiset haluaa viileitä värejä nykyään niin paljon.
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Iskin eilen tukkaan 6N -kevytvärin, lähinnä siksi, että n. kuukausi sitten kampaajalla tummemmaksi värjätyssä tukassa oli ikävän näköistä vaaleampaa juurikasvua, ja oli väri pituuksistakin jonkin verran haalistunut. Värjäystuloksesta tuli tällä muuten oikein hyvä, mutta nyt aamun auringonvalossa huomasin, että omanvärinen tyvi jäi vieläkin muuta tukkaa vaaleammaksi. :-\ Vaikka vielä levitin tuon niin, että se ensin vain tyvessä n. 15 min, sen jälkeen koko tukassa 30min. Mutta muuten väristä pelkkää hyvää sanottavaa - ihana neutraali ruskea, ja tukasta tuli aivan älyttömän hyvän tuntuinen! Taatusti värjään näillä toistekin. Tulos oli toivotun tummuinen, ja tukassa olleet vaaleammat raidat ei kokonaan peittyneet, vaan ne tuo kivasti eloa tukkaan.

Mutta onkohan mitään keinoja, joilla tämän värin voisi saada tarttumaan tuohon tyveen paremmin?

Myös 6N -suoraväriä oon kokeillut tukkaan jo tätä ennen, mutta se ei tehnyt oikein mitään tukalle, joka oli ehtinyt aika lailla haalistua kampaajalla värjätystä kutosesta.

Viimeksi muokannut si3nna, 27 Syys 2009, 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Mun piti luopua Colorancen sävytteistä juuri siitä syystä, että ei tarttunut tyveen kunnolla. Jäi aina huomattavan paljon vaaleammaksi ja väri lähti 2 viikossa lähes kokonaan pois. Eli älytön värjäyskierre ja hermothan siinä meni, kun juurikasvu rehotti koko ajan vaikka vasta olin värjännyt. Siihen tarttuvuuteen ei kuulemma mitään voi, mulle kampaaja sanoi kun tästä kysäisin, että mun hiuksissa tyvikasvu on niin hyväkuntoista ja lasimaista että siihen ei tarraa kuin kestoväri.

Kaupan sävytteistä Casting on tarttunut paremmin tyveen, mutta en tiedä onko sekään loppupeleissä paljoa hellävaraisempi kuin peruskestovärit.
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Tekis mieli kokeilla tuota vaahtosävytettä. Mun hiusten luonnollinen väri on n. 7-asteinen maantie, alla on vanhaa blondausta joka on värjätty "omanväriseksi", päällä vaaleita raitoja. Hius on pitkä (n. bsl) ja varsinkin latvat huokoiset. Mitähän olisi odotettavissa jos lykkäisin tähän 7BN vaahdon? Haluaisin hieman lämmintä sävyä mutta varsinainen kultaisuus ei mun ihonväriin sovi vaan sellainen kastanjanruskea olisi hyvä.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Melisande

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Melisande »

^ Jos tuon sävyn nimi on Vesuvian, niin sain vaalennettuihin hiuksiini tuolla hieman punertavan vaaleanruskean. Kaunis sävy oli kyllä. Kokeilusta on pari vuotta aikaa, enkä tarkalleen muista mikä sävy oli alla. Vaalea kuitenkin, veikkaan 8-asteista. Kultaan ei mielestäni taittanut, suosittelen kokeilemaan. Luonnolliseen väriin tuo ei välttämättä kuitenkaan pahemmin tartu.
caessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 06:16

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja caessa »

Nyt tarvitsisi apua!

Parturi-kampaaja opiskelija kaverini tekee minulle seuraavalla viikolla ompelupidennyksen ja nyt olen yrittänyt saada oman värini ja pidennykset samanvärisiksi. Tein ensin tummanruskeaan tukkaani värinpoiston, jonka jälkeen laitoin päälle kaupan 6-asteista kestoväriä. No, enpä muistanut millään tavalla tarkistaa, että sopiiko kyseinen väri vaalennettuun hiukseen, joten väri ei oikein jaksanut tarttua hiukseen ja siitä tuli ehkä noin 8-7 asteinen. No, sen jälkeen kävin Hairstorelta katselemassa kevytvärejä pidennys mukanani ja myyjä möi minulle Wellan Color Touch sävyn 7/3. Vaan kuten arvelinkin, ei siitäkään tullut ihan tarpeeksi tummaa.

Kävin tänään Hairstorella uudestaan ja nyt eri myyjä möi minulle Goldwellin Colorance kevytvärin 6B. Vaikutti hiustupsun mukaan ainakin saman väriseltä kuin mitä pidennys on. Mutta mutta. Ennen kuin uskallan laittaa väriä päähän, kysyisin, että kuinka pitkään väriä kannattaa pitää päässä? Ohjeissa kun lukee 10-25 minuuttia ::)... Vetääkö helposti liian tummaksi vai haalistuuko nopeasti?

Tällä hetkellä tilanne on siis tämä:

[kuva poistettu]

Vasemmalla puolella pidennys ja oikealla tämän hetkinen väri. Aika kellertävä vieläkin sen värinpoiston jäljiltä.
Tosin minulta löytyy myös joskus kesällä ostettu Goldwellin vaahtosävy 6A. Kannattaisikohan sitä kokeilla keltaisuuden taittoon? Vai onko lopputulos harmaa? Vai voisiko tuo Goldwellin kevytväri peittää tuon ylimääräisen keltaisuuden? Aikaisemmin taitoin tuolla 6A:lla tummanruskeasta tukastani punaisuutta pois, koska tavoite oli saada tuhkanruskeat hiukset.
Viimeksi muokannut caessa, 12 Huhti 2012, 02:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ohuthius

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja ohuthius »

paranoia kirjoitti: Ennen kuin uskallan laittaa väriä päähän, kysyisin, että kuinka pitkään väriä kannattaa pitää päässä? Ohjeissa kun lukee 10-25 minuuttia ::)... Vetääkö helposti liian tummaksi vai haalistuuko nopeasti?
Minulle sanottiin, että nämä värit eivät koskaan läheskään mustaksi vedä, vaikka koko päivän pitäisit.&nbsp; Ovat kuitenkin kai tavallaan kuin värihuuhteluita..&nbsp; Mutta itse pidin kyllä reilusti yliaikaa.. olisko ollut jtn. kolmekin varttia niin tuli sama tulos mikä luvattiin siinä 20 minuutissa, eli.. :D&nbsp; Mutta jos kokeilisit niin, että pitäisit aluksi sen 10 min.&nbsp; Sitten jos ei ole tarpeeksi tumma niin päivän/parin päästä uudestaan tai vaikka samantien, miten vaan :D&nbsp; Mutta kuitenkin vähän kerrallaan ja useasti, niin saat aikalailla tarkasti sopivan värin..&nbsp; ;)

Luulisin kuitenkin, ettei sinun tarvi montaakaan kertaa värjätä, kun jo tulee suurinpiirtein sopiva tummuus ;)
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Minkähän väriseks mahtais tulla Farouks Systemsin Silk Therapy-sarjan 6N tai V sävynen kestoväri? Kannessa on violettiin vivahtava sävy; laitoin kesällä saman sarjan 4V sävyn Sauvignon Noir eli Musta viinirypäle, ja siitä tuli&nbsp; a) ihan liian tumma, ja&nbsp; b)&nbsp; ihan liian punanen, siis hehku auringonvalossa tummanpunasena mistä en tykänny.

Luulis että siinä tapauksessa toi 6 ois sopivan ei-niin-tumma, vaikka kutonen on joissakin sarjoissa jo sellanen keskiruskeen pohjasävynen mutta kun tässä 4 oli niin tumma.

---------

Onks täällä ketään joka ois mieltyny tähän sarjaan ?
esve

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja esve »

Duadanoin, mulla on kasvanut&nbsp; n.6cm omaa hiusta (7-8 asteiset) ja pituudet ovat n. puoli astetta tummemmat (6-7 asteiset) ja haluaisin mahdollisimman hellävaroen piilotella tuota juurikasvua ja siinä sivussa kasvatella oman värin takaisin. Ensin ajattelin raidoittamalla piilottaa juurikasvua, mutta kampaaja-aika peruuntui ja en sitten uutta aikaa varannut, kun tajusin että ei nämä hiukset kestäisi edes niitä raitoja.&nbsp; :-\. Asiaan siis, yritin tästä ketjusta etsiä, mutta ei osunut silmään seuraava asia: kuinka tymäkästi goldwellin vaahtoväri jämähtää värjättyyn hiukseen/neitsythiukseen? Ja rupeaako se ajan kanssa kerrostumaan tuohon omaan luonnolliseen väriin, näin ollen kumoten koko ajatuksen oman värin kasvatuksesta?
Melisande

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Melisande »

^ Voi olla ihan sävystä riippuvaa, mutta itse kirosin 8K:n jämähdettyä kertaalleen vaalennettuun tyveen kuin tauti. Tai tarkemminkin alempien kerrosten ja niskan tyveen. Muualta pituuksista, jotka kokeneet useampiakin värikäsittelyjä, sävyte lähti muutamassa pesussa. Olen yrittänyt taittaa tyven kuparisuutta tuhkasävyillä, mutta tuloksessa ei ole hurraamista. Onneksi päälikerrokset ovat tasaiset, joten pikkuhiljaa edetään.
esve

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja esve »

^ Niin siis jumahti kertaalleen vaalennettuun tyveen..? Sitä lähinnä pohdin, että rupeaako se kerrostumaan omaan koskemattomaan tyvikasvuun..
Vastaa Viestiin