Goldwell colorance

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Mistä katselit noita sävyjä Hemppis? Löytyykö siis näistä netistä jotain hyvää värikarttaa? Olen yrittänyt googletella, mutta ei ole löytynyt.
Caudealis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 636
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 12:31

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Caudealis »

Mulla on ollut jo aika kauan hyllyllä pari pulloa tuota sävyä 8G, pitkän aikaa käyttämättä tosin. Nyt päätin käyttää sitä säännöllisesti, ja olla muuten tekemättä hiuksille mitään, leikkausta ja ehkä vaaleita raitoja lukuun ottamatta. Jospa vaikka saisi sitten jossain vaiheessa sellaiset tumman vaaleat hiukset kultaisilla vivahteilla.

Osaako kukaan sanoa, miten tuo sävy 9GB eroaa tuosta 8G:stä? Siinä on ilmeisesti mukana jotain beigejä vivahteita, mutta eroaakohan käytännössä mitenkään?
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Asteen vaaleampi, kultainen sävy on beigempi eli hellempi, haaleampi kullervankukertava.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Caudealis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 636
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 12:31

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Caudealis »

^

Ihana kuvaus tuosta väristä.  :D Täytynee kokeilla sitäkin.
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja marrriik »

Siis onko tuo 10V lopetettu? Kun siis ainakin Oulussa sitä on monessakin paikassa edelleen myynnissä  ???
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Värjäsin juuren ihan äskettäin Garnierin 100% color XL1 ultra kirkkaalla tuhkanvaalealla, mietin mikä Soft colorin sävy matsaisi parhaiten juureen, joka on aika sama kuin väripaketin mallin hiustenväri. Epäilisin että 9GB, mutta en ole ihan varma. Toi kullan vivahde hämää, mutta haluan silti nimenomaan beigeäkin. Onko kukaan laittanut tota 9GB:tä blondattuun tukkaan ja miten on käyttäytynyt?
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

marrriik kirjoitti: Siis onko tuo 10V lopetettu? Kun siis ainakin Oulussa sitä on monessakin paikassa edelleen myynnissä  ???
10V:tä on edelleen saatavana vaahtosävytteenä ja kevytvärinä sitä edelleen valmistetaan, mutta ei ole enää kotikäyttöön myynnissä.
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja terde »

Kellään kokemusta sävyistä 6B, 6K tai 7BN? Mulle laitettiin joskus tuoreen värin päälle tota 7BN:ää vaahtona ja ainakin sillon näytti tosi nätiltä.. en tiedä johtuko pohjasävystä vai oliko oikeesti kiva ;)

Tavotteena olis tosiaan lämmin sävy, joko kuparinen tai kultaan vivahtava tms..
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Edellisellä sivulla on esitelty mitä kirjaimet tarkoittaa :) Mutta uusintana
G -kulta
B -biege
R- punainen
N-neutraali/luonnollinen
V-violetti.

Siitä voi hiukan päätellä. Mutta tuo 6B on tosi lämmin. itse käytän sitä värin ylläpitoon. Se on jopa hiukan punertava..
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja terde »

Juu, noi kirjainten merkitykset kyllä muistin, mut aattelin, josko jollain ois ihan käytännön kokemuksia ;)  Täs ollaan viel vähän hakoteillä mitä haetaan..
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Efva »

Mä oon käyttänyt sitä hapetteellista versiota, siis Goldwell pH 6.8:n sävyä 6B, kullanruskea. Sillä tuli mielestäni aika vahva kuparitaitto. Tykkäsin kyllä ihan, kaunis sävy.

Tuota Colorance-vaahtoakin mulla on samassa sävyssä, mutta en ole vielä kokeillut sitä. En sit tiedä, onko noiden välillä suurikin väriero.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Munkin on tehnyt mieli kokeilla tuolla hapetteella mutta minulla on niin paljon punapigmenttiä hiuksissa, että pelkään todella hiusten vetävän punaiseksi..  :-\ Tällä hetkellä garnier nutrissen 4.3 on ollut ainut joka peittää jopa punaiset hiukset, jättäen kivan tumman vivahteikkaan ruskean.. Pelkään kokeilla jotain muuta jos lyökin punaiseksi.

Yhdellä tutulla tiedän olleen tuolla värillä ja hiukset olivat mielettömän upeat! Mutta ei ole mitään tietoa minkä väristen hiusten päälle väri oli laitettu..

Mirre Sanoit että väri oli aika voimakkaasti kuparinen.. Tarkoitatko punaisena vai enemmänkin todella lämpimän keltaisena?
Minkä värinen pohja sinulla oli kun värjäsit? Tällä hetkellä omat hiukset vähän valosta riippuen hiukan kuparin ruskeat/hiukan punertavat, sellainen pieni mahongin vivahde.. Luuletko että tulee ihan punainen jos tuon tähän heitän?
Kiitos jos jaksat vastailla! :)
Viimeksi muokannut Neriana, 08 Heinä 2008, 06:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Efva »

Neriana kirjoitti: Mirre Sanoit että väri oli aika voimakkaasti kuparinen.. Tarkoitatko punaisena vai enemmänkin todella lämpimän keltaisena?
Minkä värinen pohja sinulla oli kun värjäsit? Tällä hetkellä omat hiukset vähän valosta riippuen hiukan kuparin ruskeat/hiukan punertavat, sellainen pieni mahongin vivahde.. Luuletko että tulee ihan punainen jos tuon tähän heitän?
Kiitos jos jaksat vastailla! :)
:)

No siis, mähän värjäsin tuolla varsinaisesti vain tyviosan (joka on mulla seiskasävyistä) ja levitin sitten vain lopuksi pituuksiin, joissa oli jo ennestään punertavaa vaaleanruskeaa. Että sikäli en osaa sanoa, millainen tuosta tulisi "puhtaaseen" tai tasaväriseen pohjaan. Mutta kyllä se mielestäni aika punertava oli - olen vähän huono arvioimaan, mutta varmaankin vivahde on tuossa enemmän punainen kuin keltainen, koska värjäystulos varsinkin aluksi on aika tumma, joten ei siinä keltaisuus varmaan edes näkyisi. Väristä kyllä kului suht nopeasti tuo tummuus ja enin punaisuus pois.

En lähde veikkailemaan, minkälaisena tuo sävy sun hiuksissa näkyisi, mutta sanotaan näin, että ainakin mulle tuosta tuli punaisempi kuin kullanruskea-nimityksen perusteella olisin osannut odottaa.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Amilo »

terde kirjoitti: Kellään kokemusta sävyistä 6B, 6K tai 7BN? Mulle laitettiin joskus tuoreen värin päälle tota 7BN:ää vaahtona ja ainakin sillon näytti tosi nätiltä.. en tiedä johtuko pohjasävystä vai oliko oikeesti kiva ;)

Tavotteena olis tosiaan lämmin sävy, joko kuparinen tai kultaan vivahtava tms..
6 B on tosiaan hiukan lämmin kullanruskea, toisilla menee hiukan jopa punertavaan (siis selkeästi punertavaan, ei keltaiseen)

6 K on voimakkaan kuparinen ruskea, sävy on lähellä mahonkista

7 BN on siitä jännä, että toisilla sillä tulee selkeästi sellainen mieto punaruskea kiva sävy, toisilla siinä ei taas tule esille lainkaan sitä punertavuutta. Eli riippuu paljolti pohjasta. Värjättyyn hiukseen lämpöä tulee enemmän, perusmaantien päälle laitettaessa ei juurikaan.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Goldwell colorance

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Osaisiko joku suositella n. 6 pohjalle ruskeaa sävyä joka EI ole punertava? En halua yhtään punertavuutta, vaan sellaisen kultaisen ruskean.. Olen yrittänyt ko. väriä löytää mutta tuntuu että kaikissa on aina punaista..

Vaikka Coloranse PH 6.8 väreistä..?
Vastaa Viestiin