Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Winnie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 493
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:03

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Winnie »

Minä olen aina kärsinyt omasta hiuslaadusta, eli helposti haaroittuva, hieman luonnonkihara hius on riesana. Kunnon tuotteilla olen saanut hiukseni siedettävään kuntoon ja ihan kivan näköisiksi, jopa kiiltoa löytyy jo. 
Hiukset on oikeastaan se osa johon panostan ilman suurempia budjettilaskelmia. Eli käyn säännöllisesti kampaajalla ja testailen erilaisia tuotteita usein. Tuntuu tosin siltä, että hiukset ei osaa aina olla kiitollisia kaikesta tästä hoidosta ;)
Hiustenhoito on minullekin jollain tapaa harrastus ja hyvät hiukset saa aina hyvälle mielelle :)
2aMii
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

deko kirjoitti: minä olen jo  vuosia ostanut aina vuodenvaihteessa toisen ison kalenterin pelkästään tukkajuttuja varten. Siis pesut ja hoidot, tehisten seokset ja vaikutusajat, leikkaukset ja värjäykset lähtötilanteineen ja lopputuloksineen. Niitä on hauska jälkeenpäin selailla.
Minä pidin hiustenpesupäiväkirjaa jo yläasteella jääkaapin seinässä ja merkkasin eri shampoot ja hoitoaineet eri väreillä. Niistä sitten laskin että moneenko pesuun esim. yksi shampoopullo riitti!  ;D {pipipää}

Välillä en kirjoitellut hiustenpesuja moneen vuoteen minnekään mutta viime kesänä aloin taas pitää hiuspäiväkirjaa samaan tyyliin kuin deko. Sen lisäksi kirjoitan toiseen vihkoon hiustuotearviot jokaisesta käyttämästäni tuotteesta ja seuraan kauanko tuotteet kestää kirjaamalla ylös hankintapäivämäärän ja loppumispäivämäärän. Pipi, pipi.... Tämän lisäksi seuraan myös hiustenkasvuani laittamalla rastin kasvukalenteriin jokaisen kuun viimeisenä päivänä ja sarake kertoo hiusteni pituuden. Joka neljäs kuukausi taulukko vähentää 2cm kun leikkaan latvat. Tavoitepituuteen eli 60cm on vielä melkein 2 vuotta tällä kasvunopeudella....
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja almiros »

Voi hitto, tuo päiväkirjanpitohan on ihan mahtava idea  :D Kiitos. On meinaan muutamia tyhjiä vihkosia, ja nyt saa niillekkin käyttöä. Lisäksi kiroan sitä, kun muistelee joskus olleen hyvä tukkapäivä, muttei muista että mitä tuotteita käytti. Nyt voi sitten katsoa siitä vihkosesta  :)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
Säde
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 471
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 21:13

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Säde »

Hiustenhoito tuo mulla piristystä arkeen: sitä aina ihan odottaa iltaa pesupäivänä ja päivän aikana voi miettiä, millaisen koktailin tänään laittais päähänsä. On ihanaa kokeilla kaikkea uutta ja huomata miten se vaikuttaa hiuksiin. Tää on tällanen ikuisuusprojekti ja kai vois sanoa että tavallaan harrastuskin. Hiustenhoito antaa mulle elämyksiä laidasta laitaan.  :D
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Hiusten hoito tuo mulle harmaita hiuksia ja onnistumisen iloa. Etukäteen rassaa ajatus siitä, että täytyy pestä tukka ja laittaa hoitoaine tuntikausiksi ja sitten sitä saa vielä föönata ikuisuuden - täytyy suunnitella pesupäivän ohjelma tarkkaan. Mutta sitten kun operaation on tehnyt, niin riemastuttaa kovasti. Esim mun pehko oli ennen viime pesua karmivan rapiseva ja hamppuinen, ja pesun jälkeen silkinsileä ja pehmeä pitkästä aikaa.

Tuntuu kyllä hieman turhalta ruveta pitämään päiväkirjaa, saisihan siitä jotain irti jos analysoisi tuloksia jälkikäteen mutta tällä hetkellä ajatus ei kiehdo hirveästi tai tunnu tarpeelliselta.
Hang out the chick habit
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

NekoNeko kirjoitti: Hiusten hoito tuo mulle harmaita hiuksia ja onnistumisen iloa.
Mullekin tää hoitaminen tuottaa harmaita hiuksia - kirjaimellsiesti... :D Äiti totesi tänä iltana että hän yritää saada harmaat hiuksensa piiloon ja että on hassua kun mä pyrin tukan harmauteen. ::) Itse asiassa en halua harmaita hiuksia vaan puhtaanvaaleat, hopeaan/helmeen taittavat. Helposti tulee sitä harmauttakin matkan varrella.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Saan hiustenhoidosta tyytyväisyyttä: Ensinnäkin se on olennaisen tärkeä osa elämää, jotta pitkät hiukset pysyisivät kunnossa ja saisivat toivottavasti lisääkin pituutta. Toiseksi hiuksia hoitaessa rentoutuu ja tuntee itsensä kauniimmaksi. :)
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Itseni hellimistä. Ja toivottavasti parempikuntoiset kutrit  ::)
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
petomaani

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Siis joo, en ole minäkään päiväkirjaa hiustenhoidosta pitänyt, mutta not a bad idea! :D Pidänhän liikuntapäiväkirjaakin!
Heleena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 22:28

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Heleena »

Säde kirjoitti: Hiustenhoito tuo mulla piristystä arkeen: sitä aina ihan odottaa iltaa pesupäivänä ja päivän aikana voi miettiä, millaisen koktailin tänään laittais päähänsä. On ihanaa kokeilla kaikkea uutta ja huomata miten se vaikuttaa hiuksiin. Tää on tällanen ikuisuusprojekti ja kai vois sanoa että tavallaan harrastuskin. Hiustenhoito antaa mulle elämyksiä laidasta laitaan.  :D
Tämä oli jotenkin ihanasti kirjoitettu ja sopii hyvin omiinkin ajatuksiini! Olen alkanut ottaa hiustenhoidon tosissani ja pyrin nykyään panostamaan siihen niin mahdollisimman hyvin omille hiuksilleni sopivien tuotteiden kuin ajankäytönkin suhteen. Minäkin oikein odotan hiustenpesupäivää ja mietin mielessäni, mitä tuotteita aion tällä kertaa käyttää. Nyt kun hiuksissa on vielä hyvä malli (jonka aion pitää leikkauttamalla niitä säännöllisesti) niin muotoilukaan ei enää ole niin tuskastuttavaa. Kyllä voi siis sanoa, että hiustenhoito antaa mulle hyvää mieltä, ja toivottavasti pitkällä tähtäimellä todella upeat hiukset!  ;)
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!
Lauretta

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

Se on mulle ikäänkuin harrastus, josta en haluaisi luopua. Aivan kuin hiukseni olisivat minun lapseni, mistä täytyy pitää huolta. :D
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Hiusten hoito on mulle harrastus, johon saa menemään yllättävän paljon aikaa ja rahaa näinkin suppeasti toteutettuna. Toki hiusten hoitaminen on myös hemmottelua ja ihana lopputulos kohdalle osuessaan palkitsee. Lisäksi erilaisten tuotteiden ja seosten kokeilu on mielenkiintoista, ei kai tätä muuten tekisi. :D
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Minullekkin hiustenhoito on vähän kun harrastus, mutta toisaalta myös aika pakollista kun hiuslaatu on tämmönen kuiva luonnontaipuisa/-kihara. Tykkään myös kokeilla uusia tuotteita ja katsoa miten ne vaikuttaa hiuksiin. On myös kiva tutkia kaikkia ihania tököttipurkkeja. :D

Oon pitänyt kans nyt jonkin aikaa sellasta hiustenhoitopäiväkirjaa. Se on tosi kätevä kun siitä näkee sitten mitkä tuotteet toimii milläkin tavalla jos on vaikka jostain tuotteesta tullut taukoa eikä muista millasta se on. Merkkaan myös tuohon kirjaan millon olen ostanut minkäkin hiustuotteet ja milloin ne loppuu, niin voin myös laskea tuotteiden riittoisuuden kun käyttöpäivät on ylhäällä.
On hyvä myös tietää päivälleen millon on hiuksensa värjännyt, jotta voi seurata hiusten kasvuvauhtia tyvikasvusta. ;D
3b F ii
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Memmuuh kirjoitti: Minullekkin hiustenhoito on vähän kun harrastus, mutta toisaalta myös aika pakollista kun hiuslaatu on tämmönen kuiva luonnontaipuisa/-kihara.
Samoin, ja rentoutumiskeino myös. Tuntuu vähän hassulta sanoa, että hiukset ovat yksi harrastukseni, mutta niin ne vain ovat.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Tällä hetkellä en saa mitään hiusten hoidosta, se tuntuu vaan välttämättömältä pahalta. Hiukset tuntuu ja näyttää yhtä kamalalta kuivalta hampulta vaikka mielestäni laadukkaita tuotteita käytänkin (MOP ja Nexxus). En myöskään pidä tästä mallista, jota koitan kasvattaa pois. Mulla on siis tasainen polkka ja mun paksuhkoon luonnontaipuisaan tukkaan ei tasainen malli sovi. Ehkä mulla on vaan bad hair year...
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Vastaa Viestiin