Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja sipe »

Sanoisin, että ensisijaisesti harrastus. :)

Itse asiassa mua kiinnostaa hiukset teoreettisella tasolla enemmän kuin omassa päässä olevat karvat. On ihan älyttömän mielenkiintoista lukea esim. hiuksen rakenteesta, hiusten hoitamisesta, käsittelystä ja kampauksista. Niin ja jos jotakuta kiinnostaa, niin olenpa kirjahyllyyni saanut ihan ihkaoikean (joskin valitettavan suppean) hius-osastonkin, jossa on siis useampia hiuskirjoja ja erilaisista lehdistä kerättyjä mielenkiintoisia artikkeleita. :)

Mutta hyvänä kakkosena tulee siis omista karvoista huolehtiminen. Jostain syystä minä kuulun siihen vanhoilliseen porukkaan, jonka mielestä hiukset on naisen kruunu. Eli musta on kiva, jos tukka on huoliteltu. :-*
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Rosey
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 203
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 15:20

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Rosey »

calypso kirjoitti:
Paronitar kirjoitti: Tänä aamuna antoi paljon, kiitin luojaani, että olen löytäny tälläisen paikan. Hiukset oli ihanat, rakastuin!  :-* Iso kiitos tän foorumin guruille, ilman teitä pesisin vieläkin pääni Mäntysuovalla  ;D
OT
Oletko oikeasti pessyt pään aina mäntysuovalla  :o
Minä jouduin kerran tekemään kuusi pesua peräkkäin samana päivänä joista neljä oli mäntysuovalla. Siksi koska ilmasin kuorma-auton polttoainejärjestelmää ja katkaisin vahingossa ilmaruuvin --> naamalle & hiuksille suihkusi dieseliä. Se kamala dieselin haju ei lähtenyt tukasta millään ja hiukset jäivät rasvaisen näköisiksi ja kummallisen tuntuisiksi noiden kuuden pesun jälkeenkin vielä. En vain enää uskaltanut rääkätä tukkaa ja hiuspohjaa enempää vaikka tuntuikin että silmiä kirvelee ja oksettaa se lemu  :-X
Satunnaisesti...  ::)
Jadey
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 439
Liittynyt: 23 Elo 2006, 17:13

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Jadey »

Kyllä se aika pitkälle itsensä hemmottelua on ::) On niin ihana hoitaa hiukset ns. luksuskamoilla ja nähdä millaisia ihmeitä ne saavat aikaan kerta toisensa jälkeen. Todella palkitsevaa, kun hiukset ovat sileät, kiiltävät ja hyväkuntoiset :)
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Mä tajusin tuossa viikonloppuna, että hiustenhoito tuo mulle lohtua ja paremman mielen  ;D Voi kuulostaa hassulta, mutta aina, jos olen surullinen tai muuten vaan mieli maassa, niin kun pesen ja hoidan hiukseni oikein pitkän kaavan mukaan, niin johan näyttää koko maailma taas valoisammalta! Toisinaan auttaa jo pelkkä hiuspurkkilaatikon järjesteleminen. Silloin tulee siitä onnelliseksi, kun huomaa, mitä kaikkea ihanaa sieltä löytyykään  ;)
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Hiustenhoito antaa minulle kauniit ja pehmeät hiukset :) Ja onhan hiukset kuitenkin suuri osa ulkonäköä ja niistä haluaa pitää hyvää huolta. Mulla on ainakin aina paljon parempi fiilis, jos tietää hiusten näyttävän hyviltä. Ja onhan se rentouttavaakin levittää kunnon tehikset päähän  :-*
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Nuppu kirjoitti: Mä tajusin tuossa viikonloppuna, että hiustenhoito tuo mulle lohtua ja paremman mielen  ;D Voi kuulostaa hassulta, mutta aina, jos olen surullinen tai muuten vaan mieli maassa, niin kun pesen ja hoidan hiukseni oikein pitkän kaavan mukaan, niin johan näyttää koko maailma taas valoisammalta! Toisinaan auttaa jo pelkkä hiuspurkkilaatikon järjesteleminen. Silloin tulee siitä onnelliseksi, kun huomaa, mitä kaikkea ihanaa sieltä löytyykään  ;)
Mulla on vähän sama juttu. Joskus kun on kurja mieli ja kaikki harmittaa niin menen piiiiitkään lämpimään suihkuun ja lutraan siellä ihanien kasvoputsareiden ja hiustuotteiden kanssa, nautin kauniista pakkauksista ja hyvistä tuoksuista ja siitä että pesun jälkeen hiukset on pehmeät ja ihanat ja iho tuntuu sileältä ja paremman näköiseltä. Siitä tulee parempi mieli. Hiustenhoito on hemmottelua kuten meikitkin, samalla molemmat on harrastuksia (kosmetiikka vielä enemmän). Ja tykkään kans katsella erilaisia hius- ja kosmetiikkapurkkeja mitä mulla on ja järjestellä niitä sekä suunnitella mitä käytän ensi viikolla tai mitkä loppuvat seuraavaksi niin että pääsee ostelemaan uusia.  ::) Rakastan shoppailua ja olen aika hamsteri joten purnukoiden ostelu ja omistamieni purkkien hiplailu on musta kivaa. Kehtaakohan tällaista edes myöntää.  ;D Ja kun hyvillä tuotteilla saa itsensä edes vähän paremman näköiseksi niin se on toki aina plussaa..
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Trillian

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Trillian »

Myös mulle hiustenhoito on lohtua,se tuo mielihyvää ja on siis silkkaa  itseni hemmottelua. Pienen lapsen äitinä minulla ei ole kovin paljoa vapaa-aikaa, ja musta onkin täydellisen ihanaa suorittaa kerran-pari viikossa huolellinen kotihoitotuokio johon kuuluu hiusten pesu (ja pesun jälkeiset hoidot), kasvojen ja jalkojen hoito ja kylpy ...  :-* Hiustenhoidosta saatava hyöty on kuitenkin melkein aina vain kotiinpäin, eli esimerkiksi mieheni (ja ehkei sitten kukaan muukaan) ei juurikaan huomaa mitään tapahtunutta muuosta hiuksissani, vaikka omasta mielestäni juuresten antamista vinkeistä on ollut mieletön hyöty ja hiukset ovat nyt ihan erilaiset. :D
Tepsu

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Tepsu »

Tässähän oppii koko ajan noita incejä tietämään mitä ne tarkoittavat.  :D
Trouper

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Trouper »

Olen kyllä aina käyttänyt kampaajatuotteita hiustenhoidossa, mutta vielä noin puolisen vuotta sitten hoito koostui päivittäisestä pesusta ja pikahoitsikasta ja toisinaan jätettävästä hoitoaineesta. Nyt kun ihan oikeasti hoidan hiuksiani niin se antaa hiukan luksusta ja rentoutumista arjen keskelle - ja ihanan tuntuiset ja silminnähtävästi paremman näköisetkin!
Suihkussa läträäminen erilaisten pesu- ja hoitoaineiden (hiuksille, kropalle ja kasvoille) kanssa on loistava tapa sulkea kaikki arkinen hetkeksi pois!  :D
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Tavoitteena mulla on  hyvin hoidettu ja upea tukka "hiukset ovat naisen kruunu" - periaatteella.
En silti kiellä ajatelleeni myös tämän hössötykseni varjopuollia, eli viime aikoina on tullut mietittyä sitä, enkö todellakaan riitä itselleni ilman hienoa hiuksistoa? Kun ulkonäköön panostaminen luo mulle liiallisissa määrin jonkinlaisen arvotyhjiön ja nyt tuntuu että siihen tässä ollaan koko ajan menossa.

Tämä harrastus siis antaa jotain, mutta onnelliseksi mut tekee aika lailla muut asiat..
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Dudum kirjoitti: En silti kiellä ajatelleeni myös tämän hössötykseni varjopuollia, eli viime aikoina on tullut mietittyä sitä, enkö todellakaan riitä itselleni ilman hienoa hiuksistoa?
Mua on mietityttänyt vähän samat asiat. Mielessä kummittelee sellaisia ajatuksia, kuten "kyllä mä sitten olen ihan kivan näköinen kun mun tukka on niin ja niin pitkä, kasvaisi nyt 30cm niin oijoij voisi olla jotenkin tyytyväinen ulkonäköönsä". Höh, ihan kuin päästä kasvava karva lopullisesti parantaisi itsetunnon :D

Mutta hiustenhoito on ihanaa, enkä siitä aio luopua ;)
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
Beatrix
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 03 Marras 2006, 19:27

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Beatrix »

Olen huomannut vanhan latteuden "tukka hyvin - kaikki hyvin" pitävän omalla kohdallani aika hyvin paikkansa. Tai sanotaan ainakin "tukka ja naama hyvin".  ;) Eli kun hiukset tuntuvat hyviltä ja asettuvat kauniisti ja kasvoilla on kevyt meikki, alkaa päiväni kerrassaan loistavasti.
Hiusten- ja kauneudenhoito antaa minulle siis hieman stressittömämmän ja mukavamman elämän, joskaan onnelliseksi se ei voi tehdä. Sitten kun joku keksiikin onnellisuus-tehohoidon olen ensimmäisenä jonossa sitä ostamassa!  ;D
2c F ii
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Tukan helliminen on mukava harrastus, olis myös mielenkiintoista oppia hyvin eri hiustuotteiden ainesosia, niiden vaikutuksia sekä sitä miten ne toimii yhdessä. On niin ihanaa miettiä millä pesisi tukan, sitten laittaa tehis ja mennä saunaan istumaan. :) Pehmeää ja vastapestyä tukkaa on myös kiva kosketella.
Varsinaista hemmotteluterapiaa tää hiustenhoito kyllä on, en luopuisi.
Viimeksi muokannut Sheppa, 08 Marras 2006, 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Ice »

harrastushan tuo :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Earlybird
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 247
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:58

Vs: Mitä hiustenhoito antaa sinulle?

Viesti Kirjoittaja Earlybird »

Hiuksia on kiva hoitaa ja kokeilla kaikkia uusia hoitoja. Kunnon aineiden jälkeen hiukset ovat myös aivan unelman tuntuiset!
Vastaa Viestiin