Sivu 1/1

Satiinityynyliina?

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 22:54
Kirjoittaja Liisukka
Menin sitten viimein ostamaan silkkisatiinisen tyynyliinan. Oon nukkunut sillä vasta yhden yön. Tukka tuntui kyllä tosi hyvältä, mutta en vielä uskalla arvella, kuinka paljon tyynyliinalla oli asian kanssa tekemistä. Kuinka moni juureksista lepuuttaa kutrejaan satiinilla? Kokemuksia? Moonigalla taitaa ainakin olla käytössä?

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 23:00
Kirjoittaja tipitii
Oi, minulla on jo vuosia ollut käytössä vain satiinisia. Kiillottaa tukkaa kummasti. Tai oikeastaan eivät taida ihan oikeaa satiinia olla. Ostin aikoinaan paljon sellaista vuorikangasta (käytetään esim takin vuorissa) ja ompelin itse. Vuorikangas on liukasta ja kiiltävää ja sitä löytyy monissa väreissä mutta on myös suht halpaa. Peninvenyttäjille vinkiksi  ;)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 23:00
Kirjoittaja Zippo
Mulla on polyestersatiinia olevan tyynyliina. Sileys on toki kiva kun tuppaan rullaamaan paljon unissani, mutta hiostavuus on asia sinänsä  :-\. Mistä sä löysit silkkisatiinisen tyynyliinan ja mihin hintaan?

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 23:02
Kirjoittaja MariAnn
En oo itse huomannu satiinityynyliinoilla olevan mitään vaikutusta hiusten takkuuntumiseen. Tosin omat satiiniset tyynyliinat on jo aika vanhoja, liekö ne menneet sitten "huonoksi" kulumisen ja pesemisen seurauksena. Täytyisi varmaan hankkia pari uutta satiinityynyliinaa ja kokeilla oisko niillä mitään vaikutusta.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 23:06
Kirjoittaja Liisukka
Zippo kirjoitti: Mistä sä löysit silkkisatiinisen tyynyliinan ja mihin hintaan?
Ostin Stockalta ja maksoi 20 euroa, auh  :-X Mutta ajattelin, että kestänee kuitenkin kauemmin kuin useimmat kalliit tukkaputelini. (Selityksiä, selityksiä...)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 23:32
Kirjoittaja Tuulikaappi
Mulla on nyt jonkun aikaa ollut - kiitos HS:n foorun neuvojen - toisinaan käytössä puuvillasatiinisia tyynyliinoja. Enpä ole kyllä kauheasti eroa tavalliseen verrattuna huomannut. Mä kyllä pidänkin (melkein) aina tukan letillä yöllä, kun ärsyttää suuhun tunkevat hiukset. Mulla jo tuo letitys pitää hiukset suht takuttomina. :)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 00:06
Kirjoittaja RockQueen
Btw, ihana nimitys tämä "juurekset"  ;D

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 00:31
Kirjoittaja Elisa
Zippo kirjoitti:
* Jos olet kova pyörimään öisin, hanki satiininen tai silkkinen tyynyliina vähentämään hankausta. Vaihtoehtoisesti voit koota hiukset päälaelle sykerölle tai kiertää nutturalle. Jotkut käyttävän esim. satiinista yömyssyä.
Tuleekos kenellekään mieleen, missä voitaisiin myydä tuollaisia satiinisia yömyssyjä?

Kuulostaisi omassa tapauksessa helpommalta, kuin vaihtaa tyynyliinat satiinisiin. Kun sitten pitäisi vaihtaa kaikki lakanatkin uusiin, kun niiden vain pitää sopia yhteen. Ja nykyisissä puuvillaisissa on niin kivat kuviot/väritykset, ettei satiinisista löydy yhtä ihania  ;D ;) *perfektionisti*

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 00:36
Kirjoittaja Zessa
Elisa kirjoitti: Tuleekos kenellekään mieleen, missä voitaisiin myydä tuollaisia satiinisia yömyssyjä?
Mä olen tehnyt yömyssyn itse..Ostin satiinia ja ompelin siitä jonkinlaisen myssykän.. ;D Näyttää hiukan baskerin ja tonttulakin risteytykseltä...Mies sanoo, että näytän hattivatilta se päässä..Onko se sitten hyvä vai huono.. ;D



Korjasin ton lainausjutskan.   :)

Elisa ehtikin jo laittaa ohjeita.
-Ulpu



Thanks!

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 01:08
Kirjoittaja ~vail~
Zessa kirjoitti:
Elisa kirjoitti: Tuleekos kenellekään mieleen, missä voitaisiin myydä tuollaisia satiinisia yömyssyjä?
Mä olen tehnyt yömyssyn itse..Ostin satiinia ja ompelin siitä jonkinlaisen myssykän.. ;D Näyttää hiukan baskerin ja tonttulakin risteytykseltä...Mies sanoo, että näytän hattivatilta se päässä..Onko se sitten hyvä vai huono.. ;D
Hei, jäsensälää uudelle foorumille: juuresmyssyt :D Alkaisitkos Zessa valmistaa, sellainen oranssihtava, silkkinen, kolmionmuotoinen porkkanamyssy mulle ehdottomasti ;D

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 01:09
Kirjoittaja Liisukka
~vail~ kirjoitti: Hei, jäsensälää uudelle foorumille: juuresmyssyt :D Alkaisitkos Zessa valmistaa, sellainen oranssihtava, silkkinen, kolmionmuotoinen porkkanamyssy mulle ehdottomasti ;D
Hieno idea  ;D Mulle taas kirkkaanvihreä, matchaa mun suihkumyssyyn, alias sammakkopipoon!

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 14:33
Kirjoittaja Zessa
Liisukka kirjoitti:
~vail~ kirjoitti: Hei, jäsensälää uudelle foorumille: juuresmyssyt :D Alkaisitkos Zessa valmistaa, sellainen oranssihtava, silkkinen, kolmionmuotoinen porkkanamyssy mulle ehdottomasti ;D
Hieno idea  ;D Mulle taas kirkkaanvihreä, matchaa mun suihkumyssyyn, alias sammakkopipoon!
No mutta tämähän on loistava idea!!! Porkkanapipot!!  ;D

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 19:50
Kirjoittaja deko
Ostin joulualeesta Jyskistä pari puuvillasatiinista aluslakanaa (250x140 cm, 7 euroa kappale) ja tarkoitus on ommella niistä täysi setti tyynynliinoja. Minäkö muka pihi ::) kun ne puuvillasatiiniset valmiit 50x60 tyynynliinat maksoi 5 EUROA KPL niin eihän sitä pystynyt...

Tosin homa on edelleen suunnitelma-asteella eli kankaat on pesty ja palat on valmiit mutta ompelupuoli vielä antaa odottaa.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 21:14
Kirjoittaja Lilly Missy
Miten muuten on, sähköistyttääkö polyestersatiiniset tyynyliinat hiukset? Jos mulla on takissa tai hameessa vuorikankaana polyestersatiinia, niin johan rätisee.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 15:22
Kirjoittaja ilona
Mun käsittääkseni puuvillasatiini on yhtä tyhjän kanssa.. Sehän on vaan sileemmän tuntusta kuin tavallinen puuvilla. Polyesterisatiini jo tuntuu satiinilta ( siis sellaiselta, millaiseksi itse olen satiinin käsittänyt..  ;) )
Itse käytän aina satiinityynyliinaa, ei minusta takuta yhtä pahasti kuin puuvilla. En kyllä usko, että tyynyliinalla on juurikaan vaikutusta hiusten kuntoon.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 15:29
Kirjoittaja deko
ilona kirjoitti: Mun käsittääkseni puuvillasatiini on yhtä tyhjän kanssa.. Sehän on vaan sileemmän tuntusta kuin tavallinen puuvilla. Polyesterisatiini jo tuntuu satiinilta ( siis sellaiselta, millaiseksi itse olen satiinin käsittänyt..  ;) )
Itse käytän aina satiinityynyliinaa, ei minusta takuta yhtä pahasti kuin puuvilla. En kyllä usko, että tyynyliinalla on juurikaan vaikutusta hiusten kuntoon.
Siis nimenomaan polyesterisatiini on näistä kahdesta se selvästi heikompi vaihtoehto. Puuvillasatiini on luonnonkuituna sähköistämätön ja kudokseltaan sileä. Vain silkkisatiini on parempi (ja hinta huippaa). Polyesterisatiini vastaa hyvyydeltään sitä että käyttäisit tyynynliinana muovipussia. Samaa ainetta.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 15:34
Kirjoittaja ~vail~
Kuulkaas, jos tuo satiini vaikuttaa hiuksiin niin vaikuttaako se teillä ihoon?

Mä en oo hiusten kunnosta huomannut mitään, kun nuo kaikki suositellut mullistukset (uudet tuottee jne.) tein kerralla, mutta takkuja ei ole - en tiedä mille muutokselle suurimmat kunniat kuuluu... Kuitenkin mun pitää parikin kertaa viikossa vaihtaa tuo liina, ettei tule kaulaan ihonalaisia tulehduksia :-\

Siis jättääkö tuo tyynyliina tavallaan normaalisti erittyvän rasvan siihen kankaan pintaan (sen sijaan että imisi sitä -> kuivattaisi) vai mikä se on se "virallinen peruste" tuolle hiusten kunnon paranemiselle? Koska se selittäisi sitten tuon kaulan ihon reagoimisen vai kuinka... ???

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 15:35
Kirjoittaja si3nna
deko kirjoitti: Polyesterisatiini vastaa hyvyydeltään sitä että käyttäisit tyynynliinana muovipussia. Samaa ainetta.
Muahhahaa  ;D  ;D

Suosittelen katsastamaan Hemtexin valikoimat, reilu viikko sitten siellä oli vielä hyvässä alessa ainakin puuvillasatiinisia lakanoita.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 16:07
Kirjoittaja ilona
deko kirjoitti:
ilona kirjoitti: Mun käsittääkseni puuvillasatiini on yhtä tyhjän kanssa.. Sehän on vaan sileemmän tuntusta kuin tavallinen puuvilla. Polyesterisatiini jo tuntuu satiinilta ( siis sellaiselta, millaiseksi itse olen satiinin käsittänyt..  ;) )
Itse käytän aina satiinityynyliinaa, ei minusta takuta yhtä pahasti kuin puuvilla. En kyllä usko, että tyynyliinalla on juurikaan vaikutusta hiusten kuntoon.
Siis nimenomaan polyesterisatiini on näistä kahdesta se selvästi heikompi vaihtoehto. Puuvillasatiini on luonnonkuituna sähköistämätön ja kudokseltaan sileä. Vain silkkisatiini on parempi (ja hinta huippaa). Polyesterisatiini vastaa hyvyydeltään sitä että käyttäisit tyynynliinana muovipussia. Samaa ainetta.
Ja minä kun ainoastaan kerroin mistä itse pidän..  :(
Minulla se ei ainakaan tee yhtään sähköiseksi, toisin kuin joku muovipussi tekisi!
Vai oletkos, Deko, joskus käyttänyt molempia, sekä polyesterisatiinityynyliinaa että muovipussia tyynyliinana, niin että pystyt ne noin karkeasti rinnastamaan?

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 16:12
Kirjoittaja Stationery
Olen kyllä varsin huono näiden materiaalin kanssa, mutta jotain satiinia olevia tyynyliinoja olen käyttänyt jo pidemmän aikaa ja tukka takkuuntuu huomattavasti vähemmän niillä nukuttaessa. Huomaa aina eron kun nukkuu poissa kotoa "tavallisilla" tyynyliinoilla.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 16:16
Kirjoittaja deko
ilona kirjoitti: ...
Vai oletkos, Deko, joskus käyttänyt molempia, sekä polyesterisatiinityynyliinaa että muovipussia tyynyliinana, niin että pystyt ne noin karkeasti rinnastamaan?
Polyesteri on oikeastaan karkeasti luokiteltuna eräs muovilaatu. Vaikka siitä massasta kuinka pursottaisi kuitua josta kankaan kutoo niin muovina se pysyy. Siitä vertaus. Itse pidän muutenkin tekokuituja "viimeisenä pahana" ja on vaikea ymmärtää miksi kukaan niitä vapaaehtoisesti luonnonkuitujen yläpuolelle nostaisi. Olen pahoillani jos kommenttini loukkasi tai vaikutti vihamieliseltä, se ei ole tarkoitus.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 16:30
Kirjoittaja Eulaalia
Mäkin ostin viime viikolla polyesterisatiiniset tyynyliinan ja pussilakanan kun sai halavalla ;D(Jysk 6,50 e). Onhan se luxustunne nukkua niissä, kun ei oo aikaisemmin ollut. Pari kertaa oon heränny keskellä yötä hiestä märkänä, eli vähän hiostava se pussilakana ainakin. Tyynyliina on ihan jees. Täytyypi katsella niitä puuvillasatiinisettejä, jos jostain sais halvalla. Voisi olla parempi vaihtoehto. Voi olla, että ei oo niin takkuiset niskahiukset kuin ennen (jos niin haluaa uskoa) mutta luulenpa kuitenkin että Nexxuksen Keraphix+Humectress -sekoitus on enemmän syynä takuttomuuteen...

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 16:32
Kirjoittaja deko
SippeK kirjoitti: Täytyypi katsella niitä puuvillasatiinisettejä, jos jostain sais halvalla. Voisi olla parempi vaihtoehto.
Niitä on välillä ollut Anttilassa ihan 20 eurolla (onkohan se enää voimassa?), se on jo ihan hyvä tarjous.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 17:36
Kirjoittaja Tiizku
Minä suosin puuvillasatiinia.Iho ei oikein tykkää polyesteristä.Saan kauheata kutinaa ja muutenkin polyesterisatiini on kauhian liukasta.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 18:38
Kirjoittaja Penny
Lilly Missy kirjoitti: Miten muuten on, sähköistyttääkö polyestersatiiniset tyynyliinat hiukset? Jos mulla on takissa tai hameessa vuorikankaana polyestersatiinia, niin johan rätisee.
Mies uhmakkaasti nukkui polyesterisatiinisella tyynyliinalla taannoin (omistaa pitkät hiukset). Itse vaihdoin tavalliseen tyynyliinaan heti ensimmäisen yön jälkeen, koska pää hikoili ja tukka sähköistyi. Sama kävi miehellä vaikkei sitä uskonutkaan aluksi, sen tukka ja iho tuntuivat kuulemma likastuvan helpommin. Kai se ihosta kertyvä lika ja rasva jää jotenkin siihen polyesterin pinnalle (vai hengittääkö se?), minkä puuvilla imisi itseensä?

Ei muuten vieläkään olla saatu niitä ekstrapehmeitä lakanoita hommattua sieltä Hobby Hallista, pitäisi panna asian kanssa tuulemaan...

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 18:52
Kirjoittaja Riiggis
Tuli ostettua jokin aika sitten polyesterisatiinilakanat, mutta inhoan niissä nukkumista kun ne kahisee ja liukuu joka suuntaan. Ehkäpä nuo puuvillasatiiniset olis paremmat, mutta kalliimmat  :-\

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 22:06
Kirjoittaja Emiliana
Puuvillasatiiniset lakanat on kyllä aika kalliita, ja niissäkin kai laatu vaihtelee (no, missäpä ei). Me saatiin pari settiä joululahjaksi, ja ihanat on  :-*. Tulee sellainen kiva "hotellivaikutelma". Hiuksissa en kyllä ole huomannut mitään vaikutusta.

Polyestersatiinilakanoista mulla ei oo kokemuksia, oon kuullut niitä haukuttavan hiostaviksi ja luistaviksi, ja kun muutenkin tulee nukkuessa usein kuuma, niin ne on meillä aivan poissuljettu vaihtoehto. Joskus oon kyllä virittänyt polyestersatiinisen yöpaidan tyynyliinan päälle, ja se oli ihan ok kokemus: kiharat säilyi ehkä vähän paremmin nätteinä "kimppuina" kuin tavallisen puuvillatyynyliinan kanssa. Miinuksena sitten pieni sähköisyys.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 11:45
Kirjoittaja Liisukka
Mä olen ollut kyllä nyt tosi tyytyväinen tähän silkkisatiiniseen liinaani. Mun hiukset ei yleensäkään mene takkuun yöllä, mutta tuntuu, että ne ovat olleet entistä vähemmän pörrössä. Poskea vasten silkkisatiini on aivan ihana, ei mitään valittamista.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 11:54
Kirjoittaja Lilly Missy
Outoa... mä kävin jokin aika sitten kirjoittamassa tähän ketjuun.. ei vaan näy missään ??? Ei edes mun profiilissa lähetetyissä viesteissä. Ei kai sitä nyt poistettu ole? Ei ainakaan mun mielestä ollu mitenkään sopimaton :-\

No kuitenkin, tein löydön siivotessani äskettäin. Vaatehuoneesta. Saatiin lahjaksi yli vuosi sitten kaksi pussilakana pakkausta, käyttämättömiä edelleen, koska ovat ns. tavallisia ja meillä on tuplapeite. No nyt huomasin, että nehän ovat puuvillasatiinia :-* Ja vielä tosi hyvännäköiset. Lahjan antaja on ollut hajamielinen mumma, joka on unohtanut hintalaput paikoilleen, 33e/paketti, törkeen kalliita. Täytyy varmaan hankkia normaalit peitteet, ihan noiden takia  ;D

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 12:25
Kirjoittaja Penny
Lilly Missy, muistelen myös että kirjoitit... omituista, en ainakaan ole poistellut mitään, enkä usko että muutkaan olisi. Ei asiallisia viestejä varmasti koskaan poistella, joitakin kyllä saatetaan yhdistää jos on kaksi viestiä peräkkäin.

Mutta palatakseni aiheeseen - tulipa mieleen, etsiskelin äsken HS:n puolelta sitä taannoista hotellilakana-keskustelua, mutta se tärkein eli Sipen viesti olikin poistunut. Muistaako joku (SIPE??), mitä ne silkkisen sileät ja viileät hotellilakanat oli laadultaan? Jotain egyptiläistä puuvillasilkkiäkö tms?? Miksi mulla tulee mieleen vaan Niili ja Egypti...

EDIT: Sipe ok, thanks. :)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 12:33
Kirjoittaja sipe
jeps, olen poistellut omia viestejäni, joten varmaan siinä samassa kadonnut.

Kyseessä oli egyptiläinen kampapuuvilla. Ja siitä kudottu puuvillasatiini.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 13:24
Kirjoittaja Fry
Joop itelläni polyestersatiininen tyynyliina ja pussilakanat, ja aika tuskaa niissä on nukkua.. Ugh.. Hiostavat ja saavat hiukset sähköisiksi.. Pitäisi joskus kokeilla tuota puuvillasatiinia..

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 16:38
Kirjoittaja Cassandra
Mulla on ollut kuukauden verran käytössä satiininen tyynyliina ja hiukset ovat pysyneet paljon paremmassa kunnossa. Aiemmin herätessä hiukset oli vanuttuneet ja meni ikuisuus niiden selvittämisessä, nykyään ne ovat korkeintaan hieman sähköiset, mutta onneksi enää ei tarvitse nukkua hiukset letitettyinä  :)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 04:49
Kirjoittaja Ice
mielesäni myös nama heikommat satiinit ovat parempia kuin pellkä puuvilla. Se vaan karheuttaa ja takuttaa ihan uskomattomasti, jopa letillä ollessa

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 10:40
Kirjoittaja calypso
Nyt on kyllä pakko kipittää kauppaan satiinityynyliinat hakemassa  :D
Jos muutaman vuoden ajan olen "tiennyt" että tyynyliinalla on vaikutusta tukan vanuttumiseen mutta en kai ole ottanut vinkkiä tosissani kun ei ole vieläkään tullut hankittua  ;D
Mutta jos sillä tyynyliinalla saa tosissaan ihan konkreettista tulosta aikaan niin ei se suuri sijoitus ole lopputulosta ajatellen!
Kiitos teille foorumilaiset että saitte (tietämättänne) taottua järkeä päähäni  ;D

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 22:10
Kirjoittaja Liisukka
sipe kirjoitti: Mutta esim. ainakin Helsingin stockalla löytyy noita kyllä valmiinakin, hinta vaan on tosin aika suolainen.
Jep, 20 e kuten aiemminkin mainitsinkin. Mutta suosittelen silti!

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 22:16
Kirjoittaja Zippo
Ajattelin toteuttaa idean tehdä silkkisatiinikankaasta jonkinmoisen yömyssyn  ;). Vaikka suihkumyssyn periaatteella, eli kuminauha vain reunaan, vois pysyäkin päässä. Silkkisiä hiusdonitsejakin voisi väkertää, niitä on joskus lapsena tullu tehtyä. Mietityttää vain että hautooko se kamalasti päänahkaa, jos nukkuu myssy päässä, vaikka oliskin silkkiä mikä hengittää?

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 22:24
Kirjoittaja stinttapo
Mulla ei kyllä toimi minkäänmoiset satiinijutut ollenkaan, vetää hiukset niiin sähkösiks ja takkusiks kun voi...Ite oon ihan hyvin pärjänny perus puuvilla tyynyliinoilla... Hassua että puuvillasatiinikin sähköstyy sillai...Oon kuvitellu ettei puuvilla vetäis niin sähköseks... :o

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 29 Tammi 2006, 23:35
Kirjoittaja si3nna
Hemtexissä oli puuvillasatiinisia tyynyliinoja -50%, 5e/kpl sitten vain. Yhden hengen sängyn lakanakin vain 15e. Tuntuivat ihanan pehmeiltä, taidan itse noita hamstrata jokin päivä.  :D 

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 30 Tammi 2006, 11:32
Kirjoittaja Hipsu
Pitää kyllä varmaan joku tuollainen hommata. Kun kokeilee ihan kädellä puuvillaista tyynyliinaa, niin tuntuu kyllä aika karhealta kun sitä siltä kannalta ajattelee.. Ja sitten vielä kallisarvoisia hiuksia siihen hankaa melkein puolet vuorokaudesta.. (keskimäärin 33vuotta elämästä.. <-joku turha "nippelitieto")&nbsp; :-X

Pitäisköhän sitä silkkisatiinia ihan kangaskaupasta hommata ja ommella parit tyynyliinat.. Tietääkö joku yhtään metrihintoja, pääkaupunkiseudulta mielellään..??

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 30 Tammi 2006, 11:36
Kirjoittaja Zessa
maya85 kirjoitti: Pitäisköhän sitä silkkisatiinia ihan kangaskaupasta hommata ja ommella parit tyynyliinat.. Tietääkö joku yhtään metrihintoja, pääkaupunkiseudulta mielellään..??
Hinta varmaan vaihtelee, mutta&nbsp; itse ostin silkkisatiinia Eurokankaasta 25 euron metrihintaan viime kesänä.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 30 Tammi 2006, 11:39
Kirjoittaja Hipsu
Zessa kirjoitti:
maya85 kirjoitti: Pitäisköhän sitä silkkisatiinia ihan kangaskaupasta hommata ja ommella parit tyynyliinat.. Tietääkö joku yhtään metrihintoja, pääkaupunkiseudulta mielellään..??
Hinta varmaan vaihtelee, mutta&nbsp; itse ostin silkkisatiinia Eurokankaasta 25 euron metrihintaan viime kesänä.
:o

Ehkäpä sitten ostan vaikka yhden tyynyliinan.. enhän mä tollaista kangasta uskaltais leikatakkaan..&nbsp; :P

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 31 Tammi 2006, 00:41
Kirjoittaja Magdalena
sipe kirjoitti: Kyseessä oli egyptiläinen kampapuuvilla. Ja siitä kudottu puuvillasatiini.
Tuota matskuahan oli Hobby Hallista saatavat pussilakanasetit, kuten silloin jo mainitsitkin. Meillä on niitä settejä on paritkin kappaleet aluslakanoiden kera ja on tosi hyviä hinta-laatusuhteeltaan: mukavia ihoa vasten, eikä hiosta. Niiden vaikutuksesta hiuksiin en näin lyhythiuksisena osaa sanoa mitään.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 31 Tammi 2006, 07:35
Kirjoittaja Lilly Missy
Ompelin aiemmin ketjussa mainitsemistani pussilakanoista tupla leveän pussilakanan. Hain myös aluslakanan puuvillasatiinisen. Nyt on lauantaista asti nukuttu noilla. Hiuksista en tiedä, mutta unenlaatu on parantunut huomattavasti. Ei hierrä, ei kierry ympärille eikä ahdista lakanat, ihanaa. Oon nukkunutkin niin sikeesti, etten oo ees heräilly öisin, mikä noin muuten on yleistä. Täytyy varmaan laittaa tilausta hobbyhalliin...

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 14:11
Kirjoittaja Ella
Taisi vierähtää liian pitkä aika tämän ketjun lukemisesta kun menin ja ostin tuollaiset muovisatiinityynynliinan ja pussilakanan Jyskin alesta.Tuollaista lakanaa en kuitenkaan suosittele. Lakana ei pysy päällä ja hiostaa ihan mahdottomasti, lisäksi karheat kantapäät kuulostavat hirvittäviltä raapiessaan kangasta...&nbsp; :-X Tyynynliina kai on toiminut ihan kohtuullisesti. Ehkäpä ompelen tuosta pussilakanastakin pelkkiä tyynynliinoja, eihän sen alla voi edes nukkua.

Pitääpä nyt katsella, vaikuttaako tyynyliina kiharoiden koossapysymiseen...

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 14:16
Kirjoittaja Penny
^&nbsp; Kaverilla on muuten juuri tuollaiset Jyskin satiinilakanat, jotka ovat kuluneet pesuissa aivan taivaallisen pehmeiksi ja silkkisiksi, eivätkä kuulemma hiosta enää yhtään nykyisin. Ihmettelinkin niitä kun taannoin viikattiin sen pyykkejä, liekö pesuaineesta kiinni tms... Mullakin on yhdet vastaavat lakanat, joita olen yrittänyt pestä ahkerasti saman efektin toivossa, toistaiseksi turhaan.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 04 Loka 2006, 14:24
Kirjoittaja Ella
Penny kirjoitti: ^&nbsp; Kaverilla on muuten juuri tuollaiset Jyskin satiinilakanat, jotka ovat kuluneet pesuissa aivan taivaallisen pehmeiksi ja silkkisiksi, eivätkä kuulemma hiosta enää yhtään nykyisin. Ihmettelinkin niitä kun taannoin viikattiin sen pyykkejä, liekö pesuaineesta kiinni tms... Mullakin on yhdet vastaavat lakanat, joita olen yrittänyt pestä ahkerasti saman efektin toivossa, toistaiseksi turhaan.
*lähtee pesutupaan*&nbsp; &nbsp; :D

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 19 Loka 2006, 18:01
Kirjoittaja Huuhkaja
Täytyykö sen olla jostain syystä nimenomaan satiinityynyliina vai kävisikö silkkinen?

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 19 Loka 2006, 19:22
Kirjoittaja calypso
Huuhkaja kirjoitti: Täytyykö sen olla jostain syystä nimenomaan satiinityynyliina vai kävisikö silkkinen?
Silkkinenhän on paljon paljon parempi, mutta valitettavasti kalliimpi.&nbsp; :-\&nbsp; Mutta tottakai jos sinulla on silkkiset tyynyliinat tai olet aikeissa hankkia niin pään alle vaan! Tukka kiittää varmasti 8)

muoks: ai niin, satiini on itseasiassa kudostyyppi? (vai miten se nyt sanotaan, kudoksesta tulee joku liha mieleen..&nbsp; ::))
Siis on olemassa puuvillasatiinia, polyesterisatiinia ja silkkisatiinia. Ajatuksena kuitenkin on että tavalliset puuvillaiset tyynyliinat takuttavat ja hinkkaavat tukkaa enemmän kuin satiiniset. Ja silkkihän on niin ylellistä etten usko sen tekevän samaa..

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 20 Loka 2006, 00:45
Kirjoittaja eOwyn
Mä aion löytää kirpparilta jonkun silkkiyöpaidan, ja tehdä siitä tyynyliinan tai pari, ehkä. säästäisi siinä jokusen lantin valmiin silkkisysteemin ostamiseen verrattuna (UFFilla meneillään tasarahapäivät) Toisaalta pidän nykyisin aina myynutturaa päälaella öisin, joten eivätpä hiukset taida muutenkaan nukkuessa kauheasti kulua. Mutta onhan se silkki muutenkin ihana, vilpoinen poskea vasten :)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 20 Loka 2006, 01:51
Kirjoittaja Ryövärintytär
^&nbsp; Kääks, naama jonkun tädin pyllynutussa... Tuli vaan heti tällanen mielleyhtymä liittyen nutun aiempaan käyttöön ::)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 20 Loka 2006, 02:35
Kirjoittaja Suomineito
Mä käytän polyestersatiinisia yöjuttuja. Mun hiuksille ne tuntuvat olevan kaikista parhaita (hellimpiä) ne liukkaat, mulla ei ole ollut pahemmin ongelmia niiden kanssa onneksi. Kesällä ostin ensimmäisen sellaisen tyynyliinan, ja huomasin että se hiosti niin että se piti pestä jo parin käyttökerran jälkeen. Olin nyt varautunut siihen hiostukseen kun aloin hiljattain uudestaan käyttämään noita polyestersatiinityynyliinoja (ja lakanoita). Nyt syksyllä kun on muutenkin kylmempi asunnossani, niin se hiostavuus ei ole mulla ollut enää kamalaa, toki se hiostaa enempi kuin vaikkapa puuvillasatiini, mutta mun hiuksille jokatapauksessa on ollut paras tämä polyestersatiini. Nyt mulla on kaksi tyynyliinaa ja kaksi lakanaa (sitten kun mulla on piiiitkät hiukset niin pitäähän lakanankin olla hellä :) ) polyestersatiinia, ja olen tehnyt myös hassun yömyssyn sellaisesta kankaasta. Tiedättehän hamevuorikankaan, sellaisen liukkaan. Sehän taitaa useimmiten olla juuri polyestersatiinia, ja sitä mulla on ehkä vähän ylimääräistä varastossa, kun olen ommellut hameisiini vuorikankaita paljon.

Löysinpä siis hiljattain pienestä kangasvarastostani ison kasan tuota liukasta ruskeaa hamevuorikangasta jonka totesin polyestersatiiniksi, ja askartelin siitä sitten samantien yömyssyn! Se oli helppo ainakin suunnitella, ja tehdäkin:
-Leikkasin ensin valtavankokoisen pyöreän palasen kangasta (halusin aika ison myssyn tulevalle pitkälle tukalleni, tosin myssy ei saisi kai olla liian iso jotta se pysyy päässä hyvin?).
-Sitten ompelin sen pyöreän kankaan reunoihin sellaisen (mikä se sana olikaan? ;D )...noh "tunnelin" kuminauhaa varten.
-Sitten vain hakaneulan avulla pujotin pitkän pätkän kuminauhaa sen "tunnelin" läpi, niin että kuminauhan molemmat päät jäivät hyvinkin ulos "tunnelista".
-Sovitin myssyä päähäni ja kiristin kuminauhan tiukalla rusettisolmulla sopivan kireäksi/löysäksi itselleni. Jätin kuminauhan päät siis näkyviin, että voin säädellä tarvittaessa myssyn kireyttä.
-Siitä tuli hauskan näköinen ja iso yömyssy jota olen käyttänyt jo useat yöt ihan hyvällä menestyksellä! :) Mikään kaunis näky se ei ole, mutta suojeleepa hiuksiani silloin kun mulla on tavalliset puuvillatyynyliinat käytössä.
Olen ajatellut tehdä noita vielä pari erivärisiä. :D

Selvennän vielä että en todellakaan ole käsityöammattilainen tai edes hyvä käsitöissä, ja varmasti jostain löytyy teko-ohjeet kauniimmillekin/paremmillekin yömyssyille, mutta ajattelimpa jakaa tuon kokemukseni teidän kanssanne, kun ainakin itse olen ihan hyvin pärjäillyt tämän jättiyömyssyni kanssa. ;) Heh...

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 20 Loka 2006, 17:53
Kirjoittaja Axamit
Toi myssyhän vaikuttaa hauskalle :). Mutta mites, tuleeko tukka nopeammin likaiseksi, jos yot pitää tollasta?
t. Pesuväli mahd. pitkänä

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 20 Loka 2006, 21:28
Kirjoittaja Suomineito
manka kirjoitti: Toi myssyhän vaikuttaa hauskalle :). Mutta mites, tuleeko tukka nopeammin likaiseksi, jos yot pitää tollasta?
t. Pesuväli mahd. pitkänä
:) Se saattaa tietysti vähän hiostaa päänahkaa, joten käytän sitä vain aina välillä. Mulla se ei kuitenkaan niin paljon ole hiostanut että tarvitsisi aamulla mennä pesemään hiuksia, eli ei ole tuntuneet rasvaisilta myssy-yön jälkeen. Käytän sitä myssyä vaan aina välillä, eniten ehkä käytän noita polyestersatiini-tyynyliinoja, mutta kyllä se myssykin on ollut jo aika paljon käytössä, ei kuitenkaan joka yö. Eli välillä jos käyttää niin ei pitäisi hirveästi rasvoittaa normaaleja hiuksia (toki en uskalla luvata mitään, jos jollain muulla se hiostaminen on pahempaa...). Mutta jos epäilee liikaa hiostamista/rasvoittumista, niin sellaista myssyähän voi käyttää vain juuri aamupesua edeltävänä yönä, tai silloin kun ei ole niin väliä onko tukka seuraavana päivänä rasvainen. Kuitenkin, mä olen nyt onnistuneesti venyttänyt shampoopesuväliä niin että pesen "vain" joka kolmas päivä (ennen pesin joka toinen päivä), eikä myssyn kanssa ole ollut ongelmia pesujen suhteen ainakaan kun olen vain välillä sitä käyttänyt, välillä niitä polyestersatiini-tyynyliinoja/-lakanoita, vuorotellen kaikkia... :)

Edit. Ainiin, piti vielä mainita että tuo mun myssy on sellaista aika ohuehkoa polyestersatiinia, niitähän näyttäisi olevan himpunverran eripaksuisia (ainakin minusta on siltä tuntunut), eli ohuempi kangas voi olla vähän hengittävämpää joten jos kangaskaupassa vertailee niitä polyestersatiinikankaita tuollaista myssyä varten, niin ehkäpä (maalaisjärjellä ajatellen) suosittelen sellaista ohuempaa jos vaihtoehtoja löytyy!

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Loka 2006, 18:39
Kirjoittaja Axamit
No hyvältähän toi vaikuttaa, kiitos infosta (kunpa joskus saisin oikeasti aikaiseksi tehdä tuon, kun vaikuttaa niin hyvältä...)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Loka 2006, 02:51
Kirjoittaja Suomineito
manka kirjoitti: No hyvältähän toi vaikuttaa, kiitos infosta (kunpa joskus saisin oikeasti aikaiseksi tehdä tuon, kun vaikuttaa niin hyvältä...)
Eipä mitään. :) Joo, se ompelutöiden aloittaminen on usein ongelma mullakin, mutta kunhan pääsee vauhtiin niin... No joo, mutta mun piti vielä tähän laittaa tuosta polyestersatiinista (oli sitten tyynyliina tai myssy) se, että varmasti se huoneen lämpötila vaikuttaa siihen hiostamiseen myös jonkin verran, ehkä paljonkin. Nimittäin niinkun taisin aikaisemmin kirjoittaa tuonne, niin kesällä käyttäessäni noita tyynyliinoja se hiostaminen oli tosi inhottavaa kun asunnossakin oli niin kuuma myös öisin. Mutta nyt syksyllä ja talvella mun asunto on tosi kylmä (joutuu pitämään päivällä seinäpatterit täysillä), ja laitan aina nukkumaan mennessäni seinäpattereita reilusti pienemmälle niin että kämpän ilma on sopivasti viileää nukkuessani. Nyt syksyllä olenkin pystynyt pitämään paljon pidempään polyestersatiinista tyynyliinaa tai myssyä ennen niiden pesuun laittamista. Silloin kesällä pystyin vain korkeintaan pari yötä käyttämään samaa sellaista tyynyliinaa kun se oli jo niin hiessä että oli pakko pestä. Ainakinpa opin sen että sitten kesäkuumalla taidan suosiolla jättää nuo polyestersatiiniset lakanat/tyynyliinat/myssyt kaappiin odottamaan syksyä. ;)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 02 Marras 2006, 13:39
Kirjoittaja Huuhkaja
calypso kirjoitti:
Huuhkaja kirjoitti: Täytyykö sen olla jostain syystä nimenomaan satiinityynyliina vai kävisikö silkkinen?
Silkkinenhän on paljon paljon parempi, mutta valitettavasti kalliimpi.&nbsp; :-\&nbsp; Mutta tottakai jos sinulla on silkkiset tyynyliinat tai olet aikeissa hankkia niin pään alle vaan! Tukka kiittää varmasti 8)

muoks: ai niin, satiini on itseasiassa kudostyyppi? (vai miten se nyt sanotaan, kudoksesta tulee joku liha mieleen..&nbsp; ::))
Siis on olemassa puuvillasatiinia, polyesterisatiinia ja silkkisatiinia. Ajatuksena kuitenkin on että tavalliset puuvillaiset tyynyliinat takuttavat ja hinkkaavat tukkaa enemmän kuin satiiniset. Ja silkkihän on niin ylellistä etten usko sen tekevän samaa..
Mä taidan sitten hankkia (tai tehdä itse) silkkisen tyynyliinan, koska jostain syystä en pysty käyttämään satiinisia petivaatteita tai yöasuja, sillä alan hikoilla niissä aivan tajuttomasti. Ainakaan silkkisen yöasun kanssa ei&nbsp; ole ilmennyt sitä ongelmaa.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 21:02
Kirjoittaja matskupupu
Mitenhän mahtaa kestää täysin silkkinen tyynyliina.. satiini kestää paremmin ja eihän niissä kovin suurta eroa ole!

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 20 Helmi 2007, 14:04
Kirjoittaja Nienna
Mulla oli ennen ongelmana, että vaikka miten edellisenä iltana oli hyvin tehohoidot päässä ja tukka oli unelmaa, niin aamulla koko hiuksisto oli pörröinen , kiilloton ja takkuinen. Nyt olen sitten nukkunut jollain koristetyynyllä( :D ) pari kuukautta ja&nbsp; vielä aamullakin kehtaa näyttäytyä ilman huivia.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 20 Helmi 2007, 20:03
Kirjoittaja sipe
matskupupu kirjoitti: Mitenhän mahtaa kestää täysin silkkinen tyynyliina.. satiini kestää paremmin ja eihän niissä kovin suurta eroa ole!
Varmaankin riippuu silkin paksuudesta. Ohut silkki kestää huonosti, mutta esim. itse olen tehnyt pari tyynyliinaa todella paksusta silkkisatiinista (vinkki: pyytäkää jotain thaimaahan matkaavaa tuomaan pari metriä silkkisatiinia), ja se on kestänyt erinomaisesti.

Silkki on kyllä materiaali, joka ei tykkää hiestä tai muista ihmiseritteistä. Eikä pesusta. :-\

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 09:36
Kirjoittaja Lilly Missy
Silkki tarvitsee oman pesuaineen, ei käy tavallinen, se ph on väärä. Muistaakseni villalle ja silkille kävisi sama pesuaine, mutta kannattaa käydä tutkailemassa pesuainehyllyjen välissä tarkemmin(tai googlettaa). Mulla on tullut kamala kammo polyestersatiiniin jo pelkän tuntunsa ja sähköistymisen takia, lisäksi olen kuullut kauhutarinoita polyestersatiiniin pukeutuneista ja tupakanpoltosta. Se polyesteri nimittäin ihan roihahtaa tuleen(eikä meinaa sammua) ja sulaa samalla, mahtaisi tuntua mukavalta iholla kun sulaisi kiinni... Että puuvillasatiini tuntuu turvallisemmalta ja paljon miellyttävämmältä ihollakin.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 09:56
Kirjoittaja MAS
Lilly Missy kirjoitti: Että puuvillasatiini tuntuu turvallisemmalta ja paljon miellyttävämmältä ihollakin.
Onhan siinä eroa että onko keinokuitua vai luonnonmateriaalia. Tosin minulla ei mikään tavallisistakaan puuvillatyynyliinoista ei ole aiheuttanut sähköistymistä tai ylimääräistä takuttumista.

muoks: ot:t pois

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Helmi 2007, 13:47
Kirjoittaja Gigli
Lilly Missy kirjoitti: Mulla on tullut kamala kammo polyestersatiiniin jo pelkän tuntunsa ja sähköistymisen takia, lisäksi olen kuullut kauhutarinoita polyestersatiiniin pukeutuneista ja tupakanpoltosta. Se polyesteri nimittäin ihan roihahtaa tuleen(eikä meinaa sammua) ja sulaa samalla, mahtaisi tuntua mukavalta iholla kun sulaisi kiinni...
Kaikki vaatetuksessa käytettävät 100% keinokuidut sulavat palamisen sijaan ja niiden sulamislämpötilat ovat melko matalia. Polyester, nailon, polyamidi, viskoosi, lycra... Itseasiassa villakin "sulaa" syttyessään. Eipä kannata ottaa paniikkia, ellei aio vaihtaa vaatevarastoaan täyspuuvillaiseksi, -pellavaiseksi tai kevlariksi.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 18 Heinä 2007, 22:51
Kirjoittaja eOwyn
Ryövärintytär kirjoitti: ^&nbsp; Kääks, naama jonkun tädin pyllynutussa... Tuli vaan heti tällanen mielleyhtymä liittyen nutun aiempaan käyttöön ::)
Joo, sellaista etsin, jossa mielellään jotain persvakoryppyjä ja ruosteviiruja, enkä takuulla pese ennen käyttöä!
Perseestähän se silkki alunperinkin putkahtaa ihmisten ilmoille :-X&nbsp; Maailma on kovin vaarallinen ja yököttävä paikka kun oikeen alkaa pohtimaan. Sääliksi käy ;D

Pahoitteluni OT

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 19 Heinä 2007, 12:08
Kirjoittaja Mella
Mie rakastan satiinista ja/tai silkistä tehtyjä tyynyliinoja, ovat todella hyväksi (ainakin minun) tukalle mutta puhtaasta silkistä tehdyt ovat aikas kalliita ellei tuo mukanaan Thaimaasta. Täti toi mukanaan useampaa raakasilkkirullaa mukanaan, tosin en tiedä haluanko että tekee minulle paria tyynyliinaa (silkkijakku ois mieluisin).

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 08 Syys 2008, 17:26
Kirjoittaja Cabello
Minä löysin kirpputorilta sellaisen liukaskankaisen tyynynpäälisen. Ei se varmastikaan mitään silkkiä tai satiinia ole, mutta liukas se ainakin on. ::) Vaikka eihän sillä liukkaudella varmaankaan mitään vaikutusta ole (?), mutta tulipa se silti ostettua, kun maksoikin vain 20 senttiä.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 14 Syys 2008, 15:40
Kirjoittaja pallopaita
Yksi yö on vasta lepuutettu tukkaa puuvillasatiinisella tyynyliinalla mutta heti tuntuu tukka paljon pehmeämmältä  :o Ennen muuttuivat hiukset yön aikana jotenkin karkeammiksi vaikka illalla olisivat pesun jäljiltä oikein pehmoiset.Mutta nyt tuli ihan erilainen fiilis kun vaihtoi erilaiseen tyynyliinaan. Saas nähdä vaikuttaisiko tyynyliinan vaihdos myös jokin aika sitten alkaneeseen hiusten katkeiluun. Ehkä entinen tyynyliinani oli sitten niin karkea ettei tukka tykkää. Mutta toivottavasti nyt tulee muutos :)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 16 Syys 2008, 18:35
Kirjoittaja Jouana
Hipelöin noita tyynyliinoja Hemtexillä (kun saan vielä alennustakin) mutta en sitten kuitenkaan päätynyt ostamaan. Eli jos koska täällä kerran on noin hyviä kokemuksia ja mulla jo itsesyntyinen kiinnostus, nii se on sitten huomenna marssittava kauppaan  ::) Mulla oli aiemmin käsitys että ovat erityisen kalliita, mutta eihän ne mitään maltaita maksakaan!


EDIT. nyt on hankittu tyynyliinat. Vielä kun saan pestyä niin pääsen käyttelemään. Ihanaa!

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 14:47
Kirjoittaja pitkätukka
Puuvillasatiiniset tyynyliinat ovat olleet käytössä jo kauan, mutta menin äsken tilaamaan silkkisatiinisen liinan. Keinokuituliinat eivät innosta, koska kokemukseni mukaan ne ovat ikävän hiostavia. Omistin joskus polyestersatiinisen yöpaidan enkä kerta kaikkiaan sietänyt sitä parin yön jälkeen. Oletan, että tyyyliinan ja lakanan kanssa tulisi samanlaisia kokemuksia. Siksi siis kokeiluun silkkiä. Toivottavasti se täyttää odotukset&nbsp; ;D.

Puuvillasatiinista saisi varmaan maksimaalisen hyödyn, jos viitsisi silittää /mankeloida liinat, mutta olen silittämisen suhteen toivottoman saamaton tapaus.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 04 Marras 2008, 00:30
Kirjoittaja Blushing
Onko puuvillasatiinityynyliinat melkein saman tuntuisia kuin puuvillaiset? Vai huomaako eron ihan selvästi? Ostin kesällä puuvillasatiinina myydyt petivaatteet, mutta äsken katsoin niin ne on kuitenkin ihan 100% puuvillaa. Ja melkein samanlaisilta ne tuntuu kuin tavikset, vähän pehmoisemmat ja "hienomman" tuntuiset vain.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 04 Marras 2008, 00:40
Kirjoittaja si3nna
^ On aika saman tuntuista, neulos on vain jotenkin "hienompaa", jonka takia puuvillasatiini tuntuu sileältä, tavallinen puuvilla taas karheammalta. Ja materiaali on puuvillasatiinissakin 100% puuvillaa, neulos vain on erilainen. :)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 04 Marras 2008, 00:46
Kirjoittaja Blushing
Hahaa! Eli mussa todellakin on jotain sisäsyntyistä juuresta! Oon aina ittelleni laittanut hienommat, pehmeämmät ja ylellisemmät tyynyliinat, avo ottakoot karheat ja ohkaset&nbsp; ;D

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 04 Marras 2008, 15:38
Kirjoittaja Antur
Saakos täysin uusi lautalainen ensimmäiseksi syöksähtää tänne jakamaan suurta viisauttaan karttakeppi (/sukkapuikko) ojossa? Kiitos&nbsp; :D

Miehän en siis mistään mitään tiedä mitä hiuksiin tulee, mie vaan kasvatan. Mutta näistä kangasmateriaaleista ja -sidoksista pystyn tekstiilialan ammattilaisena sanasen sanomaan. Satiini, toiselta nimeltään pomsi, on siis kankaan sidos, kuten joku aiemmin jo sanoikin (joskin hiukan omilla termeillä ;)), sillä ei ole materiaalin kanssa mitään tekoa. Satiini voi olla 100% puuvillaa, polyesteria, silkkiä, tai yhtä hyvin jotain sekoitetta. Satiiniin yleisesti yhdistetty sileyden tuntu tulee kankaan pinnalla olevista pitkistä lankajuoksuista. Sitä voi kutoa vaikka paksusta villalangasta, olen sitä itsekin tehnyt, ja siitä huolimatta se on "ihan oikeaa satiinia" :D&nbsp; Kauppamiehet ovat vain keksineet syöttää kuluttajille uskomusta, että satiini-nimitys kulkee käsi kädessä "ylellisen" tuntuisten materiaalien, lähinnä halvan polyesterin kanssa.

Mitä materiaaleihin tulee, se muovipussivertaus jonka joku polyesterista lausui, ei loppujen lopuksi kovin kaukaa heitä. Kaikissa tekokuiduissa tahtoo olla näitä heikkoja puolia verrattuna luonnonkuituihin; sähköisyys ja hengittämättömyys tässä tapauksessa olennaisimpina. Petivaatemateriaalina puuvilla ei turhaan ole se yleisin, se on miellyttävä ihoa vasten (etenkin satiinisidoksella ;)),&nbsp; hengittää, imee kosteutta kärsimättä siitä ja on sitä myöten ihoystävällinen materiaali.

Noniin. Olisikohan se oppitunti siinä, jatkakaatten :D

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Marras 2008, 17:23
Kirjoittaja choc-au-lait
Tease kirjoitti: Onko puuvillasatiinityynyliinat melkein saman tuntuisia kuin puuvillaiset? Vai huomaako eron ihan selvästi? Ostin kesällä puuvillasatiinina myydyt petivaatteet, mutta äsken katsoin niin ne on kuitenkin ihan 100% puuvillaa. Ja melkein samanlaisilta ne tuntuu kuin tavikset, vähän pehmoisemmat ja "hienomman" tuntuiset vain.
Satiini on kylla kudontatyyppi, ei materiaali. Satiinityynyliina voi siis olla silkkia, puuvillaa tai tekokuitua (tai niiden sekoitusta).

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 19:05
Kirjoittaja nukka
Pistättekö te kuitenkin hiukset kiinni yöksi vaikka nukkuisittekin "paremmalla" tyynyliinalla?

Mietein tässä että tekisinkö joistakin silkkihuiveistani tyynyliinoja vai pitäiskö tehä ihan sellainen myssy. Voi kyllä olla että en osaisi edes nukkua semmoisen myssyn kanssa. No, jos käärisi yöksi silkkihuivin tyynyn päälle ja kokeilisi että miltä se tuntuu..

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 19:31
Kirjoittaja MAS
Täällä on kanssa muutama puuvillasatiininen tyynyliina ollut käytössä. Onhan ne mukavantuntuisia, mutta tukan kannalta en ole sen suurempaa eroa huomannut tavallisella puuvillaliinalla nukkumiseen. Ennemminkin mun niskatakkuni tulee päiväsaikaan, jos jokin kaulus hankaa.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 19:58
Kirjoittaja pitkätukka
nukka kirjoitti: Pistättekö te kuitenkin hiukset kiinni yöksi vaikka nukkuisittekin "paremmalla" tyynyliinalla?
Juu, letille tai kahdelle letille. Nukun niin levottomasti, että tukan heittäminen sängyn päädyn yli tms. ei estäisi sitä takkuuntumasta yöllä pahemman kerran. Lakkasin nukkumasta hiukset auki siinä vaiheessa, kun ylitin BSL-pituuden.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 01 Huhti 2009, 08:48
Kirjoittaja ellen
pitkätukka kirjoitti: Keinokuituliinat eivät innosta, koska kokemukseni mukaan ne ovat ikävän hiostavia. Omistin joskus polyestersatiinisen yöpaidan enkä kerta kaikkiaan sietänyt sitä parin yön jälkeen. Oletan, että tyyyliinan ja lakanan kanssa tulisi samanlaisia kokemuksia.
Ainakin yksi materiaali taitaa tehdä poikkeuksen, nimittäin lyocell, myyntinimeltään Tencel. Meillä on Ikeasta ostetut, pelkästään lyocellistä tehdyt pussilakanat ja tyynyliinat, ja vielä en ole löytänyt mitään lakanamateriaalia, joka olisi niin pehmeä, hengittävä, ei-sähköistyvä, vähän rypistyvä ja todella ihana nukkua. Ne onkin mun lempilakanat ja juuresnutturalla öisin olevat hiukset ovat paljon vähemmän räjähtäneen näköiset aamuisin kuin jos nukkuisi puuvillalakanoilla.

Lyocelliä käytetään myös vaatteissa, jolloin vaatteista tulee ihanan pehmeitä, kestäviä ja vähän rypistyviä. Materiaalia tehdään selluloosasta ja valmistuprosessi on ympäristöystävällistä, sillä valmistusprosessista ei jää jälkeensä paljon mitään, kun valmistuksessa käytettävät kemikaalit kierretetään. Siksipä lyocell onkin ekoihmisen materiaalivalinta. Harmi vain, että lyocell on hiukan kalliimpaa kuin muut materiaalit ja lyocelliä on vähän saatavilla. Mutta muuten kyllä soveltuu hiushörhön tyynyliinaksi oikein hyvin, suosittelen :ts.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 03 Tammi 2011, 12:46
Kirjoittaja Luciana
Minulla on käytössä satiinityynyliina. Koen, että se ei ime kosteutta yhtä paljon hiuksista kuin puuvillainen.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 20 Tammi 2011, 04:04
Kirjoittaja WilloTheWisp
Minulla on ollut satiinityynyliinat käytössä jo monta monta kuukautta, mutta en ole mitään erikoista kiiltoa hiuksissani huomannut. Toisaalta, en kyllä muista miltä hiukset tarkalleen näyttivät ennen näiden "hienojen" tyynyliinojen käyttöönottoa :D ei siis varmasti mitenkään suurta muutosta ole tapahtunut kun en ole huomannut mitään. Toisaalta, en ole uskaltanut "tavallisilla" tyynyliinoilla nukkuakaan yhtä yötä pidempään, hyvin satunnaisesti siis. Ainakin alitajuisesti nämä tyynyliinat ovat ilmeisesti vaikuttaneet :P

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 20 Tammi 2011, 10:05
Kirjoittaja Jouana
Olin unohtanut koko tyynyliinojen olemassaolon, kunnes silmät osui yksi päivä tän ketjun otsikkoon ja aloin pitkästä aikaa käyttämään. Kyllä ne on jotenkin miellyttävämmät kuin tavalliset puuvillaiset. Hiuksien suhteen en osaa kyllä sanoa mitään, kikkailen niin paljon hiustenhoidon kanssa muutenkin, että vakea sanoa miten paljon tyynyliina vaikuttaa.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 20 Tammi 2011, 12:18
Kirjoittaja WilloTheWisp
^ Sama homma, on alkanut kohta niin välineurheiluksi mennä tämä hiustenhoito, ettei ota selvää mistä oma tukka todella tykkää ja mistä ei :D itse käytän näitä tyynyliinoja mieluummin kuin tavallisia, koska tuntuvat mukavammilta ja luulen/toivon, että olisi hiuksillekin parempi vaihtoehto. Kuten sanottua, alitajuinen vaikutus ainakin on&nbsp; ;D

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 19 Joulu 2012, 21:31
Kirjoittaja Säihke
Mä olen käyttänyt jo yli kymmenen vuotta "kiiltosatiinista" yöpaitaa tyynyliinana. On hellävaraisempi hiuksille kuin karkea puuvillainen, eikä ime kosteutta hiuksesta, mutta ei ole kuitenkaan oikotie onneen. Kuluttaa varmasti hiusta silti joten tukka kiinni yöksi.

Aloin käyttämään noita yöpaitoja koska silloin kauan sitten yksi kampaaja tiesi mun hiuksista että nukun oikealla kyljellä kun tukka oli niin kulunut oikealta puolelta. Enää ei ole huomauteltu, mutta tiedä sit.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 20 Joulu 2012, 14:27
Kirjoittaja Jenje
Mä en kyllä tykkää (polyesteri)satiinisista tyynyliinoista. Ne saavat mun hiukseni etenkin talvella todella sähköisiksi. Meillä on siis käytössä ihan tavallisia puuvillaisia tai vähän sileämpiä puuvillasatiinisia tyynyliinoja, enkä mä kyllä ole huomannut, että ne erityisen pahasti hiuksia katkoisivat.

Kyllähän mullakin tosin hiukset kuluvat oikealta puolelta nopeammin, kun sillä kyljellä yleensä nukun, mutta eipä se satiinin aikaansaama sähköinen pörrökään mikään toivottava lopputulos ole.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Joulu 2012, 10:03
Kirjoittaja Shirley
Mä en kyllä tykkää (polyesteri)satiinisista tyynyliinoista. Ne saavat mun hiukseni etenkin talvella todella sähköisiksi.
Mulla on ihan sama juttu. Aikanaan käytin polyesterisatiinityynyliinaa ja hiukset olivat aamuisin ihan pörröiset. Ja tuohon aikaan kärsin hirveästi hiusten katkeilemisesta nimenomaan oikealta puolelta päätä eli siis siltä puolelta, jolla nukuin. Siihen aikaan en kyllä muutenkaan kiinnittänyt huomiota hiusten hoitoon, joten katkeilu oli monen tekijän summa.

Itse suosin puuvillasatiinityynyliinoja, mutta käytän myös ihan peruspuuvillatyynyliinoja. Varmaan joku silkkinen olisi paras vaihtoehto, se ei varmaan sähköistäisi? Mutta uskon tai ainakin toivon, että hiusten pitäminen kiinni yöllä auttaisi parhaiten tähän katkeiluongelmaan. Ainakaan latvat eivät kulu tyynyliinaa vasten.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Joulu 2012, 12:40
Kirjoittaja Aridith
Koitin tätä satiinityynyliina juttua, kun juuri sopivasti kun tyhjensin kaappeja matkaan varten löysin yhden.

Ei ainakaan talvikäyttöön mulla. Lievästi sanottuna sähköinen kuontalo oli :D.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Joulu 2012, 17:00
Kirjoittaja Neulanen
Mulla on silkkisatiinityynyliinat ja tykkään kyllä kovasti, ei tosiaan sähköistä ollenkaan. Olen käyttänyt niitä jo niin monta vuotta etten osaa sanoa vaikutusta hiusten kuntoon, mutta yleisesti ottaen mun tukka on kyllä mielestäni hyväkuntoinen.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 31 Joulu 2012, 23:54
Kirjoittaja Nemilie
Mistä noita silkkisatiinityynyliinoja löytää? :o Puuvillasatiinisia on joka paikassa mutta silkkisatiinisia en ole löytänyt (eikä äiti, jonka pistin metsästämään ;D ), meinasin hankkia puuvillasatiinisen mutta kun niitä kaupassa sormeilin niin näyttivät ja tuntuivat ihan samoilta kuin tavalliset tyynyliinat, joten en ostanut. Mitään hiostavaa ja sähköistävää keinokuitua en halua, vaan silkkiä silkkiä! :D Haluaisin säästää tukkaa öisin kun tykkään nukkua hiukset auki ja välillä tukka on kostea nukkumaan mennessä.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 01 Tammi 2013, 01:11
Kirjoittaja Kalevalatar
Jos siis haluaa oikeaa silkkiä, niin valmistaudu maksamaan 50-60 euroa yhdestä tyynyliinasta. Löytyy varmaankin alan liikkeistä tai paremmista tavarataloista kuten Stokka ja ehkä Sokos, Kodin1.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 01 Tammi 2013, 11:03
Kirjoittaja Neulanen
Joo, Stockalta ostin ja kyllä ne noissa hinnoissa on.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 01 Tammi 2013, 14:27
Kirjoittaja juuriska
Silkkityynyliinan pitäisi kuulemma ehkäistä kasvojen rypistymistä. Mulla onkin aika usein tyynyn kuva aamulla poskessa ja se häviää vuosi vuodelta hitaammin. Tarttee varmaan rikkoa säästöpossu ja painella Stockalle...

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 01 Tammi 2013, 19:25
Kirjoittaja catjuska
Tyynyliinan ompeluhan ei ole maailman hankalin homma, eli jos sattuu kangaskaupasta löytymään sopuhintaan kangasta tai jos löytyy takavuosilta varastosta/kirppikseltä joku vaate mistä saisi tarpeeksi materiaalia, ni voisi jokunenkin euro säästyä&nbsp; :)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 01 Tammi 2013, 19:38
Kirjoittaja piste
^ Eikä sitä edes välttämättä tartte ommella (valmiista vaatteesta), kuvittelisin että esim. yöpaidan vois vaan sujauttaa tyynyliinaksi.. tajuaako joku?&nbsp; ;D

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 07 Marras 2013, 23:39
Kirjoittaja SabbraCadabra
Lueskelin tän ketjun läpi ja pistin samantien soittoa äitille, jos se sattuu kirpparikierroksellaan huomenna löytämään jonkinlaiset satiinilakanat, pakkohan tuota on ainakin kokeilla :) Tavallisten puuvillalakanoiden jäljiltä takatukka on aina kuiva hamppu, oli se sitten kiinni tai ei :( Toivon kovasti et satiinityynynliinasta ois ees jotain apua tähän harmiin!

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 10 Marras 2013, 06:42
Kirjoittaja Puf
ellen kirjoitti:
pitkätukka kirjoitti: Keinokuituliinat eivät innosta, koska kokemukseni mukaan ne ovat ikävän hiostavia. Omistin joskus polyestersatiinisen yöpaidan enkä kerta kaikkiaan sietänyt sitä parin yön jälkeen. Oletan, että tyyyliinan ja lakanan kanssa tulisi samanlaisia kokemuksia.
Ainakin yksi materiaali taitaa tehdä poikkeuksen, nimittäin lyocell, myyntinimeltään Tencel. Meillä on Ikeasta ostetut, pelkästään lyocellistä tehdyt pussilakanat ja tyynyliinat, ja vielä en ole löytänyt mitään lakanamateriaalia, joka olisi niin pehmeä, hengittävä, ei-sähköistyvä, vähän rypistyvä ja todella ihana nukkua. Ne onkin mun lempilakanat ja juuresnutturalla öisin olevat hiukset ovat paljon vähemmän räjähtäneen näköiset aamuisin kuin jos nukkuisi puuvillalakanoilla.

Lyocelliä käytetään myös vaatteissa, jolloin vaatteista tulee ihanan pehmeitä, kestäviä ja vähän rypistyviä. Materiaalia tehdään selluloosasta ja valmistuprosessi on ympäristöystävällistä, sillä valmistusprosessista ei jää jälkeensä paljon mitään, kun valmistuksessa käytettävät kemikaalit kierretetään. Siksipä lyocell onkin ekoihmisen materiaalivalinta. Harmi vain, että lyocell on hiukan kalliimpaa kuin muut materiaalit ja lyocelliä on vähän saatavilla. Mutta muuten kyllä soveltuu hiushörhön tyynyliinaksi oikein hyvin, suosittelen :ts.
Muistatko mitä värejä Ikean pussilakanavalikoimasta löytyy? Ja mitä hintaluokkaa pussilakanasetti voisi olla? Ikean nettisivuilla oli vuodetekstiileissä vain muutama tuote eikä yksikään niistä tainnut olla Lyocell. Silkkiset petivaatteet ovat aika kaukana budjetistani ja Lyocell kuulosti muutenkin viestisi perusteella ihanalta materiaalilta :)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 10 Marras 2013, 11:18
Kirjoittaja ellen
^ Tällä hetkellä Ikealla taitaa olla vain yksi 100 % lyocellistä valmistettu vuodevaatesetti, Malin Figur -niminen setti. Materiaali lakanoissa on aivan ihanan liukasta ja silkkistä, todella miellyttävää iholle mitä nyt olen lakanoita silitellyt Ikeassa. Yksi yhden hengen pussilakana + tyynyliina -setti on melko hinnakas, olisikohan 40 €:n pintaan, jos nyt oikein muistan.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 10 Marras 2013, 11:49
Kirjoittaja Kalevalatar
Täytyy sanoa etten täsmälleen tiennyt mitä on lyocell/tencel. Tencel nimenä on tuttu, koska olen tullut tutustuneeksi esim. Familonin ja Annon Tencel tyynyihin ja peittoihin.


Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 28 Helmi 2016, 20:35
Kirjoittaja millamagia
Mistä silkkinen tyynyliina edulisesti? Ajaako satiininen saman asian? Stockalta katsoin silkkistä tyynyliinaa netistä mutta maksoi yli 70€ ja siihen ei just nyt olisi varaa.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 28 Helmi 2016, 20:44
Kirjoittaja Kalevalatar
Oikea silkki on tosiaan kallista, seuraavaksi paras varmaankin puuvillasatiini tai percale. Satiinissa ja percalessa puuvilla on siis kudottu tiuhempaan ohuemmalla langalla kuin normaalissa puuvillakankaassa, jolloin kankaasta tulee kestävämpää ja kiiltävämpää. Puuvillaa on niissä käytetty huomattavasti enemmän ja sen takia hinta on korkeampi kuin tavallisissa puuvilla-pussareissa, mutta huomattavasti halvempi kuin oikea silkki. Vastaus on siis, että ei niin hyvä kuin silkki, mutta melkein :) Satiinissakin on tietenkin eroja laadun suhteen.

Itse olen ostanut aikaisemmin Finlaysonin puuvillasatiinisia pussareita ja tyynyliinoja, mutta mielestäni niiden laatu on huonontunut huomattavasti viime vuosina. Nykyään ostan joko Ellokselta tai Anttilasta.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 28 Helmi 2016, 20:56
Kirjoittaja millamagia
ajattelin kun jyskissä myydään satiinisia tyynyliinoja alle 10€, onkohan kuin hyviä käytössä?

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 01 Maalis 2016, 18:26
Kirjoittaja kaarina
^ Jyskin halpa satiinityynyliina on mitä todennäköisimmin polyesteria. Polyesterisatiini on karmein materiaali, mitä henk.koht. tiedän. :P Se hiostaa, sähköistää hiukset, tuntuu muovilta, menee rumaksi nopeasti. Itse kiertäisin kaukaa, mutta eipä tuo toisaalta kallis investointi ole, jos haluaa kokeilla ja kuosit miellyttää omaa silmää... Tosin puuvillasatiinisen tyynyliinan löytänee samaan hintaan jostain muualta, alesta ainakin. :)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 01 Maalis 2016, 18:49
Kirjoittaja Kalevalatar
Heh joo, katso ettei vain ole polyesterisatiinia. Mulla on ollut kerran polyesterisatiinista tehdyt pussilakanat ja se on ehkä kauhein materiaali minkä tiedän :D Se ei hengitä yhtään, on sama kuin nukkuisit muovipussissa! Ja niin liukas, että aamulla heräät siihen, että sun peitto on lattialla ja pussari on jossain päin huonetta,

Jos on tosiaan puuvillasatiinia, niin on aika halpa. Laatu ei ehkä ole kovin hyvä, mutta tuolla hinnalla voisi jo vaikka kokeilla. Sanoisin että normaalisti puuvillasatiiniset tyynyliinat on 15+ euroa, percale tyynyliinat 25+ euroa.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 02 Maalis 2016, 20:17
Kirjoittaja Tähkäpää
http://jysk.fi/makuuhuone/tyynyliinat/g ... a-kronborg

Tuolla tosiaan lukee 100% puuvillasatiini :P Onkohan sitten millaista laadultaan...

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 02 Maalis 2016, 20:52
Kirjoittaja Triina
Jyskin tuotteista ei ole kokemusta, mutta edullisia satiinityynyliinoja on muuallakin: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80230479/
Meillä on näitä Ikean liinoja ja ovat ihan hyvälaatuisia, ei pahemmin eroa esim. Finlaysonin satiineihin, joita meillä on myös. Joku tyyris luksusmerkki on varmaan ihan eri tasolla, mutta itse tykkään näistä kun en paremmasta tiedä&nbsp; :D Langantiheys on 310, mikä mun tietääkseni on jo ihan laadukas.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Maalis 2016, 11:07
Kirjoittaja Midnight
Mä en teknisesti ottaen ymmärrä miksi satiinityynyliina ois hiuksille parempi? Ei muovinen, eikä puuvillainen. Silkki? Miksi olisi?

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 22 Maalis 2016, 11:38
Kirjoittaja Kalevalatar
Pehmeä, sileäpintainen. Hellä iholle sekä hiuksille. Pää kuitenkin painaa tyynyä vasten 8 tuntia yössä :)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 23 Maalis 2016, 21:41
Kirjoittaja nukka
Mulla on ollut noita jyskin puuvillasatiinisia vuodevaatteita ja ovat tosi ihania. Ja tyynyliinat tosiaan jotain 7-8 euron luokkaa.

Sitten mulla on pari finlaysonin puuvillasatiinisettiä ja toinen niistä on niin karkea etten ole voinut tyynyliinoja
edes käyttää. Jopa mies huomasi asian vaikkei ole mikään herkkäihoinen.

Eli aina ei hintakaan kerro koko totuutta&nbsp; :)

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 05:46
Kirjoittaja Kalevalatar
No, ihan totta. Olen huomannut saman Finlaysonista, ikävä kyllä :( Mulla on paljon Finskun pussarisettejä ja 5-8 vuotta vanhat puuvillasatiiniset on pehmeitä ja kiiltäväpintaisia, uudet on kovia, karheita ja tuntuu kuin tärkätyiltä. Eivätkä pehmene pestessä.


Mä taidankin siirtyä kokonaan Annoon, ostin pussilakanasetit ja se oli ihan uber pehmeä&nbsp; ;D

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 29 Maalis 2016, 12:49
Kirjoittaja Nunna
Mulla on ollu testissä erilaisia tyynyliinoja ja semmonen liukas silkkinen on ollu ihan paras. Mulla on ollut siis niskassa sekä hiusten päälaella takana semmonen karhee kohta, joka menee aina takkuun ja valehtelematta joskus rastalle. :3 Nukun selälläni ja pyörin ihan sairaasti, ja jossain vaiheessa puuvillaisella tyynyliinalla nukkuessani hiukseni hinkkaantui ihan katki takaa. Pidän paljon yläponnareita, ja huomasin sen selvästi lyhyistä katkenneista tupoista jotka ei ylttänyt ponnariin. Olinsamoihin aikoihin "valaistunut" ja alkanut nukkumaan hiukset kiinni, isolla ylänutturalla, joka oli tietysti hinkuttanut hiuksia sieltä niskasta.. Nyt olen myös repässyt, ja ostanut semmosen silkkisen yömyssyn jossa on ruusukuviointi&nbsp; :l Se on niin ihanan ruma, mies ei tykkää.. Mutta sullon siis vapaana olevat hiukseni sinne ja on kyllä ollut aamulla hiukset siloiset. Vähän on kokeilussa vielä, koska en tiä tekeekö päänahalle kauheen hyvää muhia myssyssä, se jääköön nähtäväksi.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 29 Maalis 2016, 13:04
Kirjoittaja Kalevalatar
Saanko kysyä, mistä ostit silkkisen yömyssyn? :) Olen miettinyt jotain samantapaista. Huivit ei oikein tuppaa pysymään mun päässä, ne löytyy yleensä lattialta, mun pepun alta tai siipan pallien ympäriltä aamulla&nbsp; ;D

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 29 Maalis 2016, 13:10
Kirjoittaja Nunna
Kalevalatar kirjoitti: Saanko kysyä, mistä ostit silkkisen yömyssyn? :) Olen miettinyt jotain samantapaista. Huivit ei oikein tuppaa pysymään mun päässä, ne löytyy yleensä lattialta, mun pepun alta tai siipan pallien ympäriltä aamulla&nbsp; ;D
Tilasin sen eBaystä se on tämä: http://www.ebay.com/itm/New-100-pure-si ... 1991485070
Just hyvän kokonen ja suihkumyssyn muotoinen ja nyt on sit helppo tehdä samanlaisia vaikka itte (oon siis kyllä todellä käsi näissä asioissa..)
En ees valehtele, mutta kun toi tuli postissa niin suorastaan hykertelin sovittaessani tota&nbsp; ;D Onhan se ehkä vähän tommonen intohimontappaja, mutta suosittelen kyllä kokeilemaan.

Vs: Satiinityynyliina?

Lähetetty: 29 Maalis 2016, 22:08
Kirjoittaja Jewely
^Mun oli pakko tilata myös tuollainen! Otin samalta myyjältä sellaisen oikein värikkään ja kuviollisen :D Kauanko kesti että tuli? Oon pitkään halunnut testata yömyssyä mutta enpä ollut vielä ebaysta hoksannut katsoa, kiitos vinkistä siis :)

Jatkoa: Mun myssy tuli tällä viikolla ja viime yön nukuin se päässä. Pysyi hyvin koko yön vaikka pyörin aina jonkin verran ja hiukset pysyi sen sisällä. Nyt aamulla hiukset oli myssyn jäljiltä sileämmät kuin illalla muttei kuitenkaan yhtään painuneet tai littanat, ihan "normaalit". Eikä kuminauhasta jäänyt mitään painaumaa, pidin kuminauhan hiusrajan tuntumassa. Ei yhtään huono vaihtoehto yökampauksille! Vaikka onhan toi siis ruma&nbsp; ;D