Satiinityynyliina?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja deko »

ilona kirjoitti: Mun käsittääkseni puuvillasatiini on yhtä tyhjän kanssa.. Sehän on vaan sileemmän tuntusta kuin tavallinen puuvilla. Polyesterisatiini jo tuntuu satiinilta ( siis sellaiselta, millaiseksi itse olen satiinin käsittänyt..  ;) )
Itse käytän aina satiinityynyliinaa, ei minusta takuta yhtä pahasti kuin puuvilla. En kyllä usko, että tyynyliinalla on juurikaan vaikutusta hiusten kuntoon.
Siis nimenomaan polyesterisatiini on näistä kahdesta se selvästi heikompi vaihtoehto. Puuvillasatiini on luonnonkuituna sähköistämätön ja kudokseltaan sileä. Vain silkkisatiini on parempi (ja hinta huippaa). Polyesterisatiini vastaa hyvyydeltään sitä että käyttäisit tyynynliinana muovipussia. Samaa ainetta.
this too shall pass.
~vail~

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Kuulkaas, jos tuo satiini vaikuttaa hiuksiin niin vaikuttaako se teillä ihoon?

Mä en oo hiusten kunnosta huomannut mitään, kun nuo kaikki suositellut mullistukset (uudet tuottee jne.) tein kerralla, mutta takkuja ei ole - en tiedä mille muutokselle suurimmat kunniat kuuluu... Kuitenkin mun pitää parikin kertaa viikossa vaihtaa tuo liina, ettei tule kaulaan ihonalaisia tulehduksia :-\

Siis jättääkö tuo tyynyliina tavallaan normaalisti erittyvän rasvan siihen kankaan pintaan (sen sijaan että imisi sitä -> kuivattaisi) vai mikä se on se "virallinen peruste" tuolle hiusten kunnon paranemiselle? Koska se selittäisi sitten tuon kaulan ihon reagoimisen vai kuinka... ???
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja si3nna »

deko kirjoitti: Polyesterisatiini vastaa hyvyydeltään sitä että käyttäisit tyynynliinana muovipussia. Samaa ainetta.
Muahhahaa  ;D  ;D

Suosittelen katsastamaan Hemtexin valikoimat, reilu viikko sitten siellä oli vielä hyvässä alessa ainakin puuvillasatiinisia lakanoita.
ilona
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 469
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:01

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja ilona »

deko kirjoitti:
ilona kirjoitti: Mun käsittääkseni puuvillasatiini on yhtä tyhjän kanssa.. Sehän on vaan sileemmän tuntusta kuin tavallinen puuvilla. Polyesterisatiini jo tuntuu satiinilta ( siis sellaiselta, millaiseksi itse olen satiinin käsittänyt..  ;) )
Itse käytän aina satiinityynyliinaa, ei minusta takuta yhtä pahasti kuin puuvilla. En kyllä usko, että tyynyliinalla on juurikaan vaikutusta hiusten kuntoon.
Siis nimenomaan polyesterisatiini on näistä kahdesta se selvästi heikompi vaihtoehto. Puuvillasatiini on luonnonkuituna sähköistämätön ja kudokseltaan sileä. Vain silkkisatiini on parempi (ja hinta huippaa). Polyesterisatiini vastaa hyvyydeltään sitä että käyttäisit tyynynliinana muovipussia. Samaa ainetta.
Ja minä kun ainoastaan kerroin mistä itse pidän..  :(
Minulla se ei ainakaan tee yhtään sähköiseksi, toisin kuin joku muovipussi tekisi!
Vai oletkos, Deko, joskus käyttänyt molempia, sekä polyesterisatiinityynyliinaa että muovipussia tyynyliinana, niin että pystyt ne noin karkeasti rinnastamaan?
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Olen kyllä varsin huono näiden materiaalin kanssa, mutta jotain satiinia olevia tyynyliinoja olen käyttänyt jo pidemmän aikaa ja tukka takkuuntuu huomattavasti vähemmän niillä nukuttaessa. Huomaa aina eron kun nukkuu poissa kotoa "tavallisilla" tyynyliinoilla.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja deko »

ilona kirjoitti: ...
Vai oletkos, Deko, joskus käyttänyt molempia, sekä polyesterisatiinityynyliinaa että muovipussia tyynyliinana, niin että pystyt ne noin karkeasti rinnastamaan?
Polyesteri on oikeastaan karkeasti luokiteltuna eräs muovilaatu. Vaikka siitä massasta kuinka pursottaisi kuitua josta kankaan kutoo niin muovina se pysyy. Siitä vertaus. Itse pidän muutenkin tekokuituja "viimeisenä pahana" ja on vaikea ymmärtää miksi kukaan niitä vapaaehtoisesti luonnonkuitujen yläpuolelle nostaisi. Olen pahoillani jos kommenttini loukkasi tai vaikutti vihamieliseltä, se ei ole tarkoitus.
this too shall pass.
Eulaalia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 156
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:39

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Eulaalia »

Mäkin ostin viime viikolla polyesterisatiiniset tyynyliinan ja pussilakanan kun sai halavalla ;D(Jysk 6,50 e). Onhan se luxustunne nukkua niissä, kun ei oo aikaisemmin ollut. Pari kertaa oon heränny keskellä yötä hiestä märkänä, eli vähän hiostava se pussilakana ainakin. Tyynyliina on ihan jees. Täytyypi katsella niitä puuvillasatiinisettejä, jos jostain sais halvalla. Voisi olla parempi vaihtoehto. Voi olla, että ei oo niin takkuiset niskahiukset kuin ennen (jos niin haluaa uskoa) mutta luulenpa kuitenkin että Nexxuksen Keraphix+Humectress -sekoitus on enemmän syynä takuttomuuteen...
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja deko »

SippeK kirjoitti: Täytyypi katsella niitä puuvillasatiinisettejä, jos jostain sais halvalla. Voisi olla parempi vaihtoehto.
Niitä on välillä ollut Anttilassa ihan 20 eurolla (onkohan se enää voimassa?), se on jo ihan hyvä tarjous.
this too shall pass.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Minä suosin puuvillasatiinia.Iho ei oikein tykkää polyesteristä.Saan kauheata kutinaa ja muutenkin polyesterisatiini on kauhian liukasta.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Penny »

Lilly Missy kirjoitti: Miten muuten on, sähköistyttääkö polyestersatiiniset tyynyliinat hiukset? Jos mulla on takissa tai hameessa vuorikankaana polyestersatiinia, niin johan rätisee.
Mies uhmakkaasti nukkui polyesterisatiinisella tyynyliinalla taannoin (omistaa pitkät hiukset). Itse vaihdoin tavalliseen tyynyliinaan heti ensimmäisen yön jälkeen, koska pää hikoili ja tukka sähköistyi. Sama kävi miehellä vaikkei sitä uskonutkaan aluksi, sen tukka ja iho tuntuivat kuulemma likastuvan helpommin. Kai se ihosta kertyvä lika ja rasva jää jotenkin siihen polyesterin pinnalle (vai hengittääkö se?), minkä puuvilla imisi itseensä?

Ei muuten vieläkään olla saatu niitä ekstrapehmeitä lakanoita hommattua sieltä Hobby Hallista, pitäisi panna asian kanssa tuulemaan...
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Riiggis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 316
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 22:17

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Riiggis »

Tuli ostettua jokin aika sitten polyesterisatiinilakanat, mutta inhoan niissä nukkumista kun ne kahisee ja liukuu joka suuntaan. Ehkäpä nuo puuvillasatiiniset olis paremmat, mutta kalliimmat  :-\
1c F ii
Emiliana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 100
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:46

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Emiliana »

Puuvillasatiiniset lakanat on kyllä aika kalliita, ja niissäkin kai laatu vaihtelee (no, missäpä ei). Me saatiin pari settiä joululahjaksi, ja ihanat on  :-*. Tulee sellainen kiva "hotellivaikutelma". Hiuksissa en kyllä ole huomannut mitään vaikutusta.

Polyestersatiinilakanoista mulla ei oo kokemuksia, oon kuullut niitä haukuttavan hiostaviksi ja luistaviksi, ja kun muutenkin tulee nukkuessa usein kuuma, niin ne on meillä aivan poissuljettu vaihtoehto. Joskus oon kyllä virittänyt polyestersatiinisen yöpaidan tyynyliinan päälle, ja se oli ihan ok kokemus: kiharat säilyi ehkä vähän paremmin nätteinä "kimppuina" kuin tavallisen puuvillatyynyliinan kanssa. Miinuksena sitten pieni sähköisyys.
Liisukka

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Mä olen ollut kyllä nyt tosi tyytyväinen tähän silkkisatiiniseen liinaani. Mun hiukset ei yleensäkään mene takkuun yöllä, mutta tuntuu, että ne ovat olleet entistä vähemmän pörrössä. Poskea vasten silkkisatiini on aivan ihana, ei mitään valittamista.
Lilly Missy

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Outoa... mä kävin jokin aika sitten kirjoittamassa tähän ketjuun.. ei vaan näy missään ??? Ei edes mun profiilissa lähetetyissä viesteissä. Ei kai sitä nyt poistettu ole? Ei ainakaan mun mielestä ollu mitenkään sopimaton :-\

No kuitenkin, tein löydön siivotessani äskettäin. Vaatehuoneesta. Saatiin lahjaksi yli vuosi sitten kaksi pussilakana pakkausta, käyttämättömiä edelleen, koska ovat ns. tavallisia ja meillä on tuplapeite. No nyt huomasin, että nehän ovat puuvillasatiinia :-* Ja vielä tosi hyvännäköiset. Lahjan antaja on ollut hajamielinen mumma, joka on unohtanut hintalaput paikoilleen, 33e/paketti, törkeen kalliita. Täytyy varmaan hankkia normaalit peitteet, ihan noiden takia  ;D
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Penny »

Lilly Missy, muistelen myös että kirjoitit... omituista, en ainakaan ole poistellut mitään, enkä usko että muutkaan olisi. Ei asiallisia viestejä varmasti koskaan poistella, joitakin kyllä saatetaan yhdistää jos on kaksi viestiä peräkkäin.

Mutta palatakseni aiheeseen - tulipa mieleen, etsiskelin äsken HS:n puolelta sitä taannoista hotellilakana-keskustelua, mutta se tärkein eli Sipen viesti olikin poistunut. Muistaako joku (SIPE??), mitä ne silkkisen sileät ja viileät hotellilakanat oli laadultaan? Jotain egyptiläistä puuvillasilkkiäkö tms?? Miksi mulla tulee mieleen vaan Niili ja Egypti...

EDIT: Sipe ok, thanks. :)
Viimeksi muokannut Penny, 24 Tammi 2006, 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Vastaa Viestiin