Satiinityynyliina?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja MAS »

Täällä on kanssa muutama puuvillasatiininen tyynyliina ollut käytössä. Onhan ne mukavantuntuisia, mutta tukan kannalta en ole sen suurempaa eroa huomannut tavallisella puuvillaliinalla nukkumiseen. Ennemminkin mun niskatakkuni tulee päiväsaikaan, jos jokin kaulus hankaa.
1b F ii
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

nukka kirjoitti: Pistättekö te kuitenkin hiukset kiinni yöksi vaikka nukkuisittekin "paremmalla" tyynyliinalla?
Juu, letille tai kahdelle letille. Nukun niin levottomasti, että tukan heittäminen sängyn päädyn yli tms. ei estäisi sitä takkuuntumasta yöllä pahemman kerran. Lakkasin nukkumasta hiukset auki siinä vaiheessa, kun ylitin BSL-pituuden.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja ellen »

pitkätukka kirjoitti: Keinokuituliinat eivät innosta, koska kokemukseni mukaan ne ovat ikävän hiostavia. Omistin joskus polyestersatiinisen yöpaidan enkä kerta kaikkiaan sietänyt sitä parin yön jälkeen. Oletan, että tyyyliinan ja lakanan kanssa tulisi samanlaisia kokemuksia.
Ainakin yksi materiaali taitaa tehdä poikkeuksen, nimittäin lyocell, myyntinimeltään Tencel. Meillä on Ikeasta ostetut, pelkästään lyocellistä tehdyt pussilakanat ja tyynyliinat, ja vielä en ole löytänyt mitään lakanamateriaalia, joka olisi niin pehmeä, hengittävä, ei-sähköistyvä, vähän rypistyvä ja todella ihana nukkua. Ne onkin mun lempilakanat ja juuresnutturalla öisin olevat hiukset ovat paljon vähemmän räjähtäneen näköiset aamuisin kuin jos nukkuisi puuvillalakanoilla.

Lyocelliä käytetään myös vaatteissa, jolloin vaatteista tulee ihanan pehmeitä, kestäviä ja vähän rypistyviä. Materiaalia tehdään selluloosasta ja valmistuprosessi on ympäristöystävällistä, sillä valmistusprosessista ei jää jälkeensä paljon mitään, kun valmistuksessa käytettävät kemikaalit kierretetään. Siksipä lyocell onkin ekoihmisen materiaalivalinta. Harmi vain, että lyocell on hiukan kalliimpaa kuin muut materiaalit ja lyocelliä on vähän saatavilla. Mutta muuten kyllä soveltuu hiushörhön tyynyliinaksi oikein hyvin, suosittelen :ts.
Luciana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 534
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 15:25

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Luciana »

Minulla on käytössä satiinityynyliina. Koen, että se ei ime kosteutta yhtä paljon hiuksista kuin puuvillainen.
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

Minulla on ollut satiinityynyliinat käytössä jo monta monta kuukautta, mutta en ole mitään erikoista kiiltoa hiuksissani huomannut. Toisaalta, en kyllä muista miltä hiukset tarkalleen näyttivät ennen näiden "hienojen" tyynyliinojen käyttöönottoa :D ei siis varmasti mitenkään suurta muutosta ole tapahtunut kun en ole huomannut mitään. Toisaalta, en ole uskaltanut "tavallisilla" tyynyliinoilla nukkuakaan yhtä yötä pidempään, hyvin satunnaisesti siis. Ainakin alitajuisesti nämä tyynyliinat ovat ilmeisesti vaikuttaneet :P
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Olin unohtanut koko tyynyliinojen olemassaolon, kunnes silmät osui yksi päivä tän ketjun otsikkoon ja aloin pitkästä aikaa käyttämään. Kyllä ne on jotenkin miellyttävämmät kuin tavalliset puuvillaiset. Hiuksien suhteen en osaa kyllä sanoa mitään, kikkailen niin paljon hiustenhoidon kanssa muutenkin, että vakea sanoa miten paljon tyynyliina vaikuttaa.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

^ Sama homma, on alkanut kohta niin välineurheiluksi mennä tämä hiustenhoito, ettei ota selvää mistä oma tukka todella tykkää ja mistä ei :D itse käytän näitä tyynyliinoja mieluummin kuin tavallisia, koska tuntuvat mukavammilta ja luulen/toivon, että olisi hiuksillekin parempi vaihtoehto. Kuten sanottua, alitajuinen vaikutus ainakin on&nbsp; ;D
Säihke

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Säihke »

Mä olen käyttänyt jo yli kymmenen vuotta "kiiltosatiinista" yöpaitaa tyynyliinana. On hellävaraisempi hiuksille kuin karkea puuvillainen, eikä ime kosteutta hiuksesta, mutta ei ole kuitenkaan oikotie onneen. Kuluttaa varmasti hiusta silti joten tukka kiinni yöksi.

Aloin käyttämään noita yöpaitoja koska silloin kauan sitten yksi kampaaja tiesi mun hiuksista että nukun oikealla kyljellä kun tukka oli niin kulunut oikealta puolelta. Enää ei ole huomauteltu, mutta tiedä sit.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Mä en kyllä tykkää (polyesteri)satiinisista tyynyliinoista. Ne saavat mun hiukseni etenkin talvella todella sähköisiksi. Meillä on siis käytössä ihan tavallisia puuvillaisia tai vähän sileämpiä puuvillasatiinisia tyynyliinoja, enkä mä kyllä ole huomannut, että ne erityisen pahasti hiuksia katkoisivat.

Kyllähän mullakin tosin hiukset kuluvat oikealta puolelta nopeammin, kun sillä kyljellä yleensä nukun, mutta eipä se satiinin aikaansaama sähköinen pörrökään mikään toivottava lopputulos ole.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Mä en kyllä tykkää (polyesteri)satiinisista tyynyliinoista. Ne saavat mun hiukseni etenkin talvella todella sähköisiksi.
Mulla on ihan sama juttu. Aikanaan käytin polyesterisatiinityynyliinaa ja hiukset olivat aamuisin ihan pörröiset. Ja tuohon aikaan kärsin hirveästi hiusten katkeilemisesta nimenomaan oikealta puolelta päätä eli siis siltä puolelta, jolla nukuin. Siihen aikaan en kyllä muutenkaan kiinnittänyt huomiota hiusten hoitoon, joten katkeilu oli monen tekijän summa.

Itse suosin puuvillasatiinityynyliinoja, mutta käytän myös ihan peruspuuvillatyynyliinoja. Varmaan joku silkkinen olisi paras vaihtoehto, se ei varmaan sähköistäisi? Mutta uskon tai ainakin toivon, että hiusten pitäminen kiinni yöllä auttaisi parhaiten tähän katkeiluongelmaan. Ainakaan latvat eivät kulu tyynyliinaa vasten.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Koitin tätä satiinityynyliina juttua, kun juuri sopivasti kun tyhjensin kaappeja matkaan varten löysin yhden.

Ei ainakaan talvikäyttöön mulla. Lievästi sanottuna sähköinen kuontalo oli :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Neulanen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 511
Liittynyt: 04 Maalis 2006, 17:40

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Neulanen »

Mulla on silkkisatiinityynyliinat ja tykkään kyllä kovasti, ei tosiaan sähköistä ollenkaan. Olen käyttänyt niitä jo niin monta vuotta etten osaa sanoa vaikutusta hiusten kuntoon, mutta yleisesti ottaen mun tukka on kyllä mielestäni hyväkuntoinen.
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

Mistä noita silkkisatiinityynyliinoja löytää? :o Puuvillasatiinisia on joka paikassa mutta silkkisatiinisia en ole löytänyt (eikä äiti, jonka pistin metsästämään ;D ), meinasin hankkia puuvillasatiinisen mutta kun niitä kaupassa sormeilin niin näyttivät ja tuntuivat ihan samoilta kuin tavalliset tyynyliinat, joten en ostanut. Mitään hiostavaa ja sähköistävää keinokuitua en halua, vaan silkkiä silkkiä! :D Haluaisin säästää tukkaa öisin kun tykkään nukkua hiukset auki ja välillä tukka on kostea nukkumaan mennessä.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Jos siis haluaa oikeaa silkkiä, niin valmistaudu maksamaan 50-60 euroa yhdestä tyynyliinasta. Löytyy varmaankin alan liikkeistä tai paremmista tavarataloista kuten Stokka ja ehkä Sokos, Kodin1.
Neulanen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 511
Liittynyt: 04 Maalis 2006, 17:40

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Neulanen »

Joo, Stockalta ostin ja kyllä ne noissa hinnoissa on.
Vastaa Viestiin