Satiinityynyliina?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Lilly Missy

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Silkki tarvitsee oman pesuaineen, ei käy tavallinen, se ph on väärä. Muistaakseni villalle ja silkille kävisi sama pesuaine, mutta kannattaa käydä tutkailemassa pesuainehyllyjen välissä tarkemmin(tai googlettaa). Mulla on tullut kamala kammo polyestersatiiniin jo pelkän tuntunsa ja sähköistymisen takia, lisäksi olen kuullut kauhutarinoita polyestersatiiniin pukeutuneista ja tupakanpoltosta. Se polyesteri nimittäin ihan roihahtaa tuleen(eikä meinaa sammua) ja sulaa samalla, mahtaisi tuntua mukavalta iholla kun sulaisi kiinni... Että puuvillasatiini tuntuu turvallisemmalta ja paljon miellyttävämmältä ihollakin.
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja MAS »

Lilly Missy kirjoitti: Että puuvillasatiini tuntuu turvallisemmalta ja paljon miellyttävämmältä ihollakin.
Onhan siinä eroa että onko keinokuitua vai luonnonmateriaalia. Tosin minulla ei mikään tavallisistakaan puuvillatyynyliinoista ei ole aiheuttanut sähköistymistä tai ylimääräistä takuttumista.

muoks: ot:t pois
Viimeksi muokannut MAS, 12 Maalis 2007, 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b F ii
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Gigli »

Lilly Missy kirjoitti: Mulla on tullut kamala kammo polyestersatiiniin jo pelkän tuntunsa ja sähköistymisen takia, lisäksi olen kuullut kauhutarinoita polyestersatiiniin pukeutuneista ja tupakanpoltosta. Se polyesteri nimittäin ihan roihahtaa tuleen(eikä meinaa sammua) ja sulaa samalla, mahtaisi tuntua mukavalta iholla kun sulaisi kiinni...
Kaikki vaatetuksessa käytettävät 100% keinokuidut sulavat palamisen sijaan ja niiden sulamislämpötilat ovat melko matalia. Polyester, nailon, polyamidi, viskoosi, lycra... Itseasiassa villakin "sulaa" syttyessään. Eipä kannata ottaa paniikkia, ellei aio vaihtaa vaatevarastoaan täyspuuvillaiseksi, -pellavaiseksi tai kevlariksi.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
eOwyn
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 237
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 15:53

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja eOwyn »

Ryövärintytär kirjoitti: ^  Kääks, naama jonkun tädin pyllynutussa... Tuli vaan heti tällanen mielleyhtymä liittyen nutun aiempaan käyttöön ::)
Joo, sellaista etsin, jossa mielellään jotain persvakoryppyjä ja ruosteviiruja, enkä takuulla pese ennen käyttöä!
Perseestähän se silkki alunperinkin putkahtaa ihmisten ilmoille :-X  Maailma on kovin vaarallinen ja yököttävä paikka kun oikeen alkaa pohtimaan. Sääliksi käy ;D

Pahoitteluni OT
Viimeksi muokannut eOwyn, 18 Heinä 2007, 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 994
Liittynyt: 23 Syys 2006, 17:03

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Mella »

Mie rakastan satiinista ja/tai silkistä tehtyjä tyynyliinoja, ovat todella hyväksi (ainakin minun) tukalle mutta puhtaasta silkistä tehdyt ovat aikas kalliita ellei tuo mukanaan Thaimaasta. Täti toi mukanaan useampaa raakasilkkirullaa mukanaan, tosin en tiedä haluanko että tekee minulle paria tyynyliinaa (silkkijakku ois mieluisin).
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-
Cabello

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Cabello »

Minä löysin kirpputorilta sellaisen liukaskankaisen tyynynpäälisen. Ei se varmastikaan mitään silkkiä tai satiinia ole, mutta liukas se ainakin on. ::) Vaikka eihän sillä liukkaudella varmaankaan mitään vaikutusta ole (?), mutta tulipa se silti ostettua, kun maksoikin vain 20 senttiä.
pallopaita

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja pallopaita »

Yksi yö on vasta lepuutettu tukkaa puuvillasatiinisella tyynyliinalla mutta heti tuntuu tukka paljon pehmeämmältä  :o Ennen muuttuivat hiukset yön aikana jotenkin karkeammiksi vaikka illalla olisivat pesun jäljiltä oikein pehmoiset.Mutta nyt tuli ihan erilainen fiilis kun vaihtoi erilaiseen tyynyliinaan. Saas nähdä vaikuttaisiko tyynyliinan vaihdos myös jokin aika sitten alkaneeseen hiusten katkeiluun. Ehkä entinen tyynyliinani oli sitten niin karkea ettei tukka tykkää. Mutta toivottavasti nyt tulee muutos :)
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Hipelöin noita tyynyliinoja Hemtexillä (kun saan vielä alennustakin) mutta en sitten kuitenkaan päätynyt ostamaan. Eli jos koska täällä kerran on noin hyviä kokemuksia ja mulla jo itsesyntyinen kiinnostus, nii se on sitten huomenna marssittava kauppaan  ::) Mulla oli aiemmin käsitys että ovat erityisen kalliita, mutta eihän ne mitään maltaita maksakaan!


EDIT. nyt on hankittu tyynyliinat. Vielä kun saan pestyä niin pääsen käyttelemään. Ihanaa!
Viimeksi muokannut Jouana, 18 Syys 2008, 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Puuvillasatiiniset tyynyliinat ovat olleet käytössä jo kauan, mutta menin äsken tilaamaan silkkisatiinisen liinan. Keinokuituliinat eivät innosta, koska kokemukseni mukaan ne ovat ikävän hiostavia. Omistin joskus polyestersatiinisen yöpaidan enkä kerta kaikkiaan sietänyt sitä parin yön jälkeen. Oletan, että tyyyliinan ja lakanan kanssa tulisi samanlaisia kokemuksia. Siksi siis kokeiluun silkkiä. Toivottavasti se täyttää odotukset&nbsp; ;D.

Puuvillasatiinista saisi varmaan maksimaalisen hyödyn, jos viitsisi silittää /mankeloida liinat, mutta olen silittämisen suhteen toivottoman saamaton tapaus.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Blushing
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 555
Liittynyt: 03 Heinä 2008, 15:14

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Blushing »

Onko puuvillasatiinityynyliinat melkein saman tuntuisia kuin puuvillaiset? Vai huomaako eron ihan selvästi? Ostin kesällä puuvillasatiinina myydyt petivaatteet, mutta äsken katsoin niin ne on kuitenkin ihan 100% puuvillaa. Ja melkein samanlaisilta ne tuntuu kuin tavikset, vähän pehmoisemmat ja "hienomman" tuntuiset vain.
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja si3nna »

^ On aika saman tuntuista, neulos on vain jotenkin "hienompaa", jonka takia puuvillasatiini tuntuu sileältä, tavallinen puuvilla taas karheammalta. Ja materiaali on puuvillasatiinissakin 100% puuvillaa, neulos vain on erilainen. :)
Blushing
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 555
Liittynyt: 03 Heinä 2008, 15:14

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Blushing »

Hahaa! Eli mussa todellakin on jotain sisäsyntyistä juuresta! Oon aina ittelleni laittanut hienommat, pehmeämmät ja ylellisemmät tyynyliinat, avo ottakoot karheat ja ohkaset&nbsp; ;D
Antur
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1510
Liittynyt: 04 Marras 2008, 04:08

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Antur »

Saakos täysin uusi lautalainen ensimmäiseksi syöksähtää tänne jakamaan suurta viisauttaan karttakeppi (/sukkapuikko) ojossa? Kiitos&nbsp; :D

Miehän en siis mistään mitään tiedä mitä hiuksiin tulee, mie vaan kasvatan. Mutta näistä kangasmateriaaleista ja -sidoksista pystyn tekstiilialan ammattilaisena sanasen sanomaan. Satiini, toiselta nimeltään pomsi, on siis kankaan sidos, kuten joku aiemmin jo sanoikin (joskin hiukan omilla termeillä ;)), sillä ei ole materiaalin kanssa mitään tekoa. Satiini voi olla 100% puuvillaa, polyesteria, silkkiä, tai yhtä hyvin jotain sekoitetta. Satiiniin yleisesti yhdistetty sileyden tuntu tulee kankaan pinnalla olevista pitkistä lankajuoksuista. Sitä voi kutoa vaikka paksusta villalangasta, olen sitä itsekin tehnyt, ja siitä huolimatta se on "ihan oikeaa satiinia" :D&nbsp; Kauppamiehet ovat vain keksineet syöttää kuluttajille uskomusta, että satiini-nimitys kulkee käsi kädessä "ylellisen" tuntuisten materiaalien, lähinnä halvan polyesterin kanssa.

Mitä materiaaleihin tulee, se muovipussivertaus jonka joku polyesterista lausui, ei loppujen lopuksi kovin kaukaa heitä. Kaikissa tekokuiduissa tahtoo olla näitä heikkoja puolia verrattuna luonnonkuituihin; sähköisyys ja hengittämättömyys tässä tapauksessa olennaisimpina. Petivaatemateriaalina puuvilla ei turhaan ole se yleisin, se on miellyttävä ihoa vasten (etenkin satiinisidoksella ;)),&nbsp; hengittää, imee kosteutta kärsimättä siitä ja on sitä myöten ihoystävällinen materiaali.

Noniin. Olisikohan se oppitunti siinä, jatkakaatten :D
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."


Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.
choc-au-lait

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja choc-au-lait »

Tease kirjoitti: Onko puuvillasatiinityynyliinat melkein saman tuntuisia kuin puuvillaiset? Vai huomaako eron ihan selvästi? Ostin kesällä puuvillasatiinina myydyt petivaatteet, mutta äsken katsoin niin ne on kuitenkin ihan 100% puuvillaa. Ja melkein samanlaisilta ne tuntuu kuin tavikset, vähän pehmoisemmat ja "hienomman" tuntuiset vain.
Satiini on kylla kudontatyyppi, ei materiaali. Satiinityynyliina voi siis olla silkkia, puuvillaa tai tekokuitua (tai niiden sekoitusta).
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja nukka »

Pistättekö te kuitenkin hiukset kiinni yöksi vaikka nukkuisittekin "paremmalla" tyynyliinalla?

Mietein tässä että tekisinkö joistakin silkkihuiveistani tyynyliinoja vai pitäiskö tehä ihan sellainen myssy. Voi kyllä olla että en osaisi edes nukkua semmoisen myssyn kanssa. No, jos käärisi yöksi silkkihuivin tyynyn päälle ja kokeilisi että miltä se tuntuu..
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Vastaa Viestiin