Satiinityynyliina?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Liisukka

Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Menin sitten viimein ostamaan silkkisatiinisen tyynyliinan. Oon nukkunut sillä vasta yhden yön. Tukka tuntui kyllä tosi hyvältä, mutta en vielä uskalla arvella, kuinka paljon tyynyliinalla oli asian kanssa tekemistä. Kuinka moni juureksista lepuuttaa kutrejaan satiinilla? Kokemuksia? Moonigalla taitaa ainakin olla käytössä?
tipitii
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 21:20

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja tipitii »

Oi, minulla on jo vuosia ollut käytössä vain satiinisia. Kiillottaa tukkaa kummasti. Tai oikeastaan eivät taida ihan oikeaa satiinia olla. Ostin aikoinaan paljon sellaista vuorikangasta (käytetään esim takin vuorissa) ja ompelin itse. Vuorikangas on liukasta ja kiiltävää ja sitä löytyy monissa väreissä mutta on myös suht halpaa. Peninvenyttäjille vinkiksi  ;)
Zippo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 345
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Mulla on polyestersatiinia olevan tyynyliina. Sileys on toki kiva kun tuppaan rullaamaan paljon unissani, mutta hiostavuus on asia sinänsä  :-\. Mistä sä löysit silkkisatiinisen tyynyliinan ja mihin hintaan?
MariAnn

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja MariAnn »

En oo itse huomannu satiinityynyliinoilla olevan mitään vaikutusta hiusten takkuuntumiseen. Tosin omat satiiniset tyynyliinat on jo aika vanhoja, liekö ne menneet sitten "huonoksi" kulumisen ja pesemisen seurauksena. Täytyisi varmaan hankkia pari uutta satiinityynyliinaa ja kokeilla oisko niillä mitään vaikutusta.
Liisukka

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Zippo kirjoitti: Mistä sä löysit silkkisatiinisen tyynyliinan ja mihin hintaan?
Ostin Stockalta ja maksoi 20 euroa, auh  :-X Mutta ajattelin, että kestänee kuitenkin kauemmin kuin useimmat kalliit tukkaputelini. (Selityksiä, selityksiä...)
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

Mulla on nyt jonkun aikaa ollut - kiitos HS:n foorun neuvojen - toisinaan käytössä puuvillasatiinisia tyynyliinoja. Enpä ole kyllä kauheasti eroa tavalliseen verrattuna huomannut. Mä kyllä pidänkin (melkein) aina tukan letillä yöllä, kun ärsyttää suuhun tunkevat hiukset. Mulla jo tuo letitys pitää hiukset suht takuttomina. :)
1c M ii, tjsp
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Btw, ihana nimitys tämä "juurekset"  ;D
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Zippo kirjoitti:
* Jos olet kova pyörimään öisin, hanki satiininen tai silkkinen tyynyliina vähentämään hankausta. Vaihtoehtoisesti voit koota hiukset päälaelle sykerölle tai kiertää nutturalle. Jotkut käyttävän esim. satiinista yömyssyä.
Tuleekos kenellekään mieleen, missä voitaisiin myydä tuollaisia satiinisia yömyssyjä?

Kuulostaisi omassa tapauksessa helpommalta, kuin vaihtaa tyynyliinat satiinisiin. Kun sitten pitäisi vaihtaa kaikki lakanatkin uusiin, kun niiden vain pitää sopia yhteen. Ja nykyisissä puuvillaisissa on niin kivat kuviot/väritykset, ettei satiinisista löydy yhtä ihania  ;D ;) *perfektionisti*
Zessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 681
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:51

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Zessa »

Elisa kirjoitti: Tuleekos kenellekään mieleen, missä voitaisiin myydä tuollaisia satiinisia yömyssyjä?
Mä olen tehnyt yömyssyn itse..Ostin satiinia ja ompelin siitä jonkinlaisen myssykän.. ;D Näyttää hiukan baskerin ja tonttulakin risteytykseltä...Mies sanoo, että näytän hattivatilta se päässä..Onko se sitten hyvä vai huono.. ;D



Korjasin ton lainausjutskan.   :)

Elisa ehtikin jo laittaa ohjeita.
-Ulpu



Thanks!
Viimeksi muokannut Zessa, 22 Tammi 2006, 00:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen Kuva
~vail~

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Zessa kirjoitti:
Elisa kirjoitti: Tuleekos kenellekään mieleen, missä voitaisiin myydä tuollaisia satiinisia yömyssyjä?
Mä olen tehnyt yömyssyn itse..Ostin satiinia ja ompelin siitä jonkinlaisen myssykän.. ;D Näyttää hiukan baskerin ja tonttulakin risteytykseltä...Mies sanoo, että näytän hattivatilta se päässä..Onko se sitten hyvä vai huono.. ;D
Hei, jäsensälää uudelle foorumille: juuresmyssyt :D Alkaisitkos Zessa valmistaa, sellainen oranssihtava, silkkinen, kolmionmuotoinen porkkanamyssy mulle ehdottomasti ;D
Liisukka

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

~vail~ kirjoitti: Hei, jäsensälää uudelle foorumille: juuresmyssyt :D Alkaisitkos Zessa valmistaa, sellainen oranssihtava, silkkinen, kolmionmuotoinen porkkanamyssy mulle ehdottomasti ;D
Hieno idea  ;D Mulle taas kirkkaanvihreä, matchaa mun suihkumyssyyn, alias sammakkopipoon!
Zessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 681
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:51

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Zessa »

Liisukka kirjoitti:
~vail~ kirjoitti: Hei, jäsensälää uudelle foorumille: juuresmyssyt :D Alkaisitkos Zessa valmistaa, sellainen oranssihtava, silkkinen, kolmionmuotoinen porkkanamyssy mulle ehdottomasti ;D
Hieno idea  ;D Mulle taas kirkkaanvihreä, matchaa mun suihkumyssyyn, alias sammakkopipoon!
No mutta tämähän on loistava idea!!! Porkkanapipot!!  ;D
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen Kuva
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja deko »

Ostin joulualeesta Jyskistä pari puuvillasatiinista aluslakanaa (250x140 cm, 7 euroa kappale) ja tarkoitus on ommella niistä täysi setti tyynynliinoja. Minäkö muka pihi ::) kun ne puuvillasatiiniset valmiit 50x60 tyynynliinat maksoi 5 EUROA KPL niin eihän sitä pystynyt...

Tosin homa on edelleen suunnitelma-asteella eli kankaat on pesty ja palat on valmiit mutta ompelupuoli vielä antaa odottaa.
this too shall pass.
Lilly Missy

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Miten muuten on, sähköistyttääkö polyestersatiiniset tyynyliinat hiukset? Jos mulla on takissa tai hameessa vuorikankaana polyestersatiinia, niin johan rätisee.
ilona
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 469
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:01

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja ilona »

Mun käsittääkseni puuvillasatiini on yhtä tyhjän kanssa.. Sehän on vaan sileemmän tuntusta kuin tavallinen puuvilla. Polyesterisatiini jo tuntuu satiinilta ( siis sellaiselta, millaiseksi itse olen satiinin käsittänyt..  ;) )
Itse käytän aina satiinityynyliinaa, ei minusta takuta yhtä pahasti kuin puuvilla. En kyllä usko, että tyynyliinalla on juurikaan vaikutusta hiusten kuntoon.
Vastaa Viestiin