Satiinityynyliina?

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja sipe »

jeps, olen poistellut omia viestejäni, joten varmaan siinä samassa kadonnut.

Kyseessä oli egyptiläinen kampapuuvilla. Ja siitä kudottu puuvillasatiini.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Fry

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Fry »

Joop itelläni polyestersatiininen tyynyliina ja pussilakanat, ja aika tuskaa niissä on nukkua.. Ugh.. Hiostavat ja saavat hiukset sähköisiksi.. Pitäisi joskus kokeilla tuota puuvillasatiinia..
Cassandra
Haiven
Haiven
Viestit: 39
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:30

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Mulla on ollut kuukauden verran käytössä satiininen tyynyliina ja hiukset ovat pysyneet paljon paremmassa kunnossa. Aiemmin herätessä hiukset oli vanuttuneet ja meni ikuisuus niiden selvittämisessä, nykyään ne ovat korkeintaan hieman sähköiset, mutta onneksi enää ei tarvitse nukkua hiukset letitettyinä  :)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Ice »

mielesäni myös nama heikommat satiinit ovat parempia kuin pellkä puuvilla. Se vaan karheuttaa ja takuttaa ihan uskomattomasti, jopa letillä ollessa
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja calypso »

Nyt on kyllä pakko kipittää kauppaan satiinityynyliinat hakemassa  :D
Jos muutaman vuoden ajan olen "tiennyt" että tyynyliinalla on vaikutusta tukan vanuttumiseen mutta en kai ole ottanut vinkkiä tosissani kun ei ole vieläkään tullut hankittua  ;D
Mutta jos sillä tyynyliinalla saa tosissaan ihan konkreettista tulosta aikaan niin ei se suuri sijoitus ole lopputulosta ajatellen!
Kiitos teille foorumilaiset että saitte (tietämättänne) taottua järkeä päähäni  ;D
Liisukka

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

sipe kirjoitti: Mutta esim. ainakin Helsingin stockalla löytyy noita kyllä valmiinakin, hinta vaan on tosin aika suolainen.
Jep, 20 e kuten aiemminkin mainitsinkin. Mutta suosittelen silti!
Zippo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 345
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Ajattelin toteuttaa idean tehdä silkkisatiinikankaasta jonkinmoisen yömyssyn  ;). Vaikka suihkumyssyn periaatteella, eli kuminauha vain reunaan, vois pysyäkin päässä. Silkkisiä hiusdonitsejakin voisi väkertää, niitä on joskus lapsena tullu tehtyä. Mietityttää vain että hautooko se kamalasti päänahkaa, jos nukkuu myssy päässä, vaikka oliskin silkkiä mikä hengittää?
stinttapo

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

Mulla ei kyllä toimi minkäänmoiset satiinijutut ollenkaan, vetää hiukset niiin sähkösiks ja takkusiks kun voi...Ite oon ihan hyvin pärjänny perus puuvilla tyynyliinoilla... Hassua että puuvillasatiinikin sähköstyy sillai...Oon kuvitellu ettei puuvilla vetäis niin sähköseks... :o
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Hemtexissä oli puuvillasatiinisia tyynyliinoja -50%, 5e/kpl sitten vain. Yhden hengen sängyn lakanakin vain 15e. Tuntuivat ihanan pehmeiltä, taidan itse noita hamstrata jokin päivä.  :D 
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Pitää kyllä varmaan joku tuollainen hommata. Kun kokeilee ihan kädellä puuvillaista tyynyliinaa, niin tuntuu kyllä aika karhealta kun sitä siltä kannalta ajattelee.. Ja sitten vielä kallisarvoisia hiuksia siihen hankaa melkein puolet vuorokaudesta.. (keskimäärin 33vuotta elämästä.. <-joku turha "nippelitieto")&nbsp; :-X

Pitäisköhän sitä silkkisatiinia ihan kangaskaupasta hommata ja ommella parit tyynyliinat.. Tietääkö joku yhtään metrihintoja, pääkaupunkiseudulta mielellään..??
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Zessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 681
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:51

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Zessa »

maya85 kirjoitti: Pitäisköhän sitä silkkisatiinia ihan kangaskaupasta hommata ja ommella parit tyynyliinat.. Tietääkö joku yhtään metrihintoja, pääkaupunkiseudulta mielellään..??
Hinta varmaan vaihtelee, mutta&nbsp; itse ostin silkkisatiinia Eurokankaasta 25 euron metrihintaan viime kesänä.
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen Kuva
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Zessa kirjoitti:
maya85 kirjoitti: Pitäisköhän sitä silkkisatiinia ihan kangaskaupasta hommata ja ommella parit tyynyliinat.. Tietääkö joku yhtään metrihintoja, pääkaupunkiseudulta mielellään..??
Hinta varmaan vaihtelee, mutta&nbsp; itse ostin silkkisatiinia Eurokankaasta 25 euron metrihintaan viime kesänä.
:o

Ehkäpä sitten ostan vaikka yhden tyynyliinan.. enhän mä tollaista kangasta uskaltais leikatakkaan..&nbsp; :P
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Magdalena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 588
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:43

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Magdalena »

sipe kirjoitti: Kyseessä oli egyptiläinen kampapuuvilla. Ja siitä kudottu puuvillasatiini.
Tuota matskuahan oli Hobby Hallista saatavat pussilakanasetit, kuten silloin jo mainitsitkin. Meillä on niitä settejä on paritkin kappaleet aluslakanoiden kera ja on tosi hyviä hinta-laatusuhteeltaan: mukavia ihoa vasten, eikä hiosta. Niiden vaikutuksesta hiuksiin en näin lyhythiuksisena osaa sanoa mitään.
"Kun kuulin siitä, oli liian myöhä. Oli järki mennyt syksyn myötä."
Lilly Missy

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Ompelin aiemmin ketjussa mainitsemistani pussilakanoista tupla leveän pussilakanan. Hain myös aluslakanan puuvillasatiinisen. Nyt on lauantaista asti nukuttu noilla. Hiuksista en tiedä, mutta unenlaatu on parantunut huomattavasti. Ei hierrä, ei kierry ympärille eikä ahdista lakanat, ihanaa. Oon nukkunutkin niin sikeesti, etten oo ees heräilly öisin, mikä noin muuten on yleistä. Täytyy varmaan laittaa tilausta hobbyhalliin...
Ella

Vs: Satiinityynyliina?

Viesti Kirjoittaja Ella »

Taisi vierähtää liian pitkä aika tämän ketjun lukemisesta kun menin ja ostin tuollaiset muovisatiinityynynliinan ja pussilakanan Jyskin alesta.Tuollaista lakanaa en kuitenkaan suosittele. Lakana ei pysy päällä ja hiostaa ihan mahdottomasti, lisäksi karheat kantapäät kuulostavat hirvittäviltä raapiessaan kangasta...&nbsp; :-X Tyynynliina kai on toiminut ihan kohtuullisesti. Ehkäpä ompelen tuosta pussilakanastakin pelkkiä tyynynliinoja, eihän sen alla voi edes nukkua.

Pitääpä nyt katsella, vaikuttaako tyynyliina kiharoiden koossapysymiseen...
Vastaa Viestiin