Parturi-kampaajan koulutus

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
tuutikuu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 227
Liittynyt: 04 Marras 2009, 01:11

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja tuutikuu »

^Tuohan on hyvinkin kannattava liikeidea - kouluttamalla itse työntekijät saa vastineeksi 9kk ilmaista työvoimaa.

Vaikuttaa silti ihan asialliselta systeemiltä. Mielummin itsekin, mikäli yksityisen koulun olisin aikanani valinnut, maksaisin opiskeluni työllä - työjakson ajaltakin kun ilmeisesti saa opintotukea. Mikään koulu kun ei valmista hetkessä ammattilaista käsityöhön, se antaa vain peruslähtökohdat ja todellinen oppiminen tapahtuu vasta työtä tekemällä - jatkuen koko uran ajan. Ensimmäiset työkuukaudet kun saa työskennellä ohjatusti, on se taatusti etu tulevaisuutta ajatellen.
Elena

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Elena »

Ja käsittääkseni työministeriö (?) maksaa jotain korvauksia jokaisesta valmistuneesta opiskelijasta. Varmaankin siksi tuo maksaa keskeyttäneille noin paljon.
Pinni

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Pinni »

No jos jättää kesken tuon 9 + 9 -systeemin, niin kylähän siitä jotain täytyy maksaa.
Ajatuksena on siis että jälkimmäsen 9 kk työskentelee liikkeessä ja "maksaa" sillä sen opiskelun. Jos jättää homman kesken vaikka 9 kk:n jälkeeneikä joudu maksamaan mitään, niin siinähän olis ollut ilmainen 9 kk:n koulutus.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Elena kirjoitti: Ja vielä siitä, että onko täällä ihmisillä tietoa siitä, millaisilla keskiarvoilla on mahdollista päästä (pk-pohjaista) hiusalaa opiskelemaan? Pääkaupunkiseudulla on mulle mahdotonta, mutta riittääkö 7,8 ka esimerkiksi Iisalmessa tai Kuopiossa? Anyone?
Mulla oli keskiarvo 7,5. Kuopioon ei silä päässyt edes soveltuvuuskokeisiin mutta Iisalmeen pääsi ihan hyvin. :)
3b F ii
|Piija

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja |Piija »

Minullakin keskiarvona tuo n. 7,2 eikä Kuopioon ollut viime vuonna mahdollisuutta soveltuvuuskokeisiin, eikä tänäkään vuonna joten en edes sinne hae. Mietinkin nyt, mitä minä teen?
Opiskelen tällä hetkellä tarjoilijaksi, mutta opinnot aion keskeyttää sillä en luovu hiusala haaveistani ja haluan tehdä työtä joka minua oikeasti kiinnostaa. Iisalmeen tiedän olevan helpompi päästä, mutta siellä kys. koulutus ei ala 2010 syksyllä, joten mitä jää, minne minäkin pääsisin? - Olen päättänyt että voin lähteä vaikka Helsinkiin täältä, sillä ei väliä kunhan pääsisi tekemään sitä mistä oikeasti pitää. Oppisopimusta olen kysellyt PALJON, ei ole toistaiseksi Kuopiosta vielä tärpännyt, enkä usko tärppäävänkään..
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Ota myös huomioon että sulta lähtee pisteitä jos kouluun haet koska peruskoulunsa juuri päättäneet ovat etusijalla.
|Piija

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja |Piija »

^ Saisiko joskus kuulla jotain positiivista... ?  :-[ Ei ole mukavaa olla alalla, josta ei pidä suoraansanottuna p*skaakaan.
Kuitenkin olen valmis lähtemään vaikka 600km päähän täältä ja soittelemaan kaikki suomen parturikampaajat läpi oppisopimuskoulutusta varten, jotain mahdollisuuksia?
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Itellä oli keskiarvo 8 enkä päässyt kampaajapuolelle ja hain sitten seuraavana vuonna kouluun johon piti olla helppo päästä. Siinä vaiheessa mulle selvisi että yhteishaussa menetän kolme pistettä, empä päässyt kouluun. Soittelin sinne kouluun koko kesän jos ois tullu peruutuspaikkoja. Pari päivää ennen koulun alkua kun taas soitin niin oli tullut paikka ja pääsin jonon ohi koska olin ollut niin sinnikäs.
|Piija

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja |Piija »

Itse olen soitellut Kuopion ja Siilinjärven kaikki parturikampaamot oppisopimusmahdollisuuksien varalta viime vuonna, sekä tänä vuonna, eikö se ole sinnikkyyttä?

- Soittelin tänään eri koulutusyksiköihin ja sain kuulla jotain positiivistakin välillä! Voi kunpakunpa tänä vuonna...
Viimeksi muokannut |Piija, 19 Tammi 2010, 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Nanette »

^Hirveää ajatella, että kun joku haluaa noin kovasti opiskelemaan parturi-kampaajaksi, niin ei vain pääse. Itse opiskelen nyt viimeistä vuotta ihan tätä kolmen vuoden tutkintoa. Meitä oli 16 kun koulu alkoi ja nyt meidän luokalla on enää yhdeksän oppilasta. Vanhojen tilalle on tullut jo uusiakin, että ei todellakakaan alkuperäinen porukka ja meistä ehkä yksi tai kaksi aikoo jäädä alalle. En minä.
Että sitä vain miten harmi on se, että itse kärsin vielä koulussa tämän kevään ja sitten pääsen onneksi pois kun toiset haluaisi sinne niin kovasti.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
|Piija

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja |Piija »

^ Kyllä, jotkut kuten minä, todellakin ovat yrittäneet kaksi vuotta aktiivisesti hakea alalle, tuloksetta! Saanko kysyä missä päin opiskelet ( missä päin noin vähän aloittaineita.. ) ?

Jospa tänä vuonna, edes jonnekin täällä Suomen rajojen sisällä..
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^mikä juttu tuo tuolla ylempänä on, että yhteishaussa menettäisi pisteitä? ??? Siinä tapauksessahan kaikki menettävät pisteitä, mitäs järkeä tässä nyt on vai enkö nyt tajua...
irso
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 11:46

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja irso »

^ Eikös se niin mennyt että täydet pisteet saa, jos tulee suoraan peruskoulusta (lukiosta lukiopohjaiselle?) ja jos välivuosia niin menettää ne kolme.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^ahaa, eli siis jos lähden suoraan lukiosta niin en menetä pisteitä :) oukkei.
|Piija

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja |Piija »

^^ Eihän minullakaan mitään välivuosia ole, vaan olen opiskellut ammattikoulussa vuoden...  ::)

* Tänään olen saanut jo 2 mahdollisuutta. Nyt vain toivotaan, toivotaan ja toivotaan että tulisi haastattelupyyntö!
Viimeksi muokannut |Piija, 19 Tammi 2010, 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin