Parturi-kampaajan koulutus

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Amilo »

OT mutta mikä ihmeen "parturipula" ? Mikä tuossa artikkelissa mainittiin.  Meilläpäin ainakin tuntuu olevan niin paljon kampaamoja ja partureita, että suuresti ihmettelen onko kaikille muka töitä.
|Piija

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja |Piija »

armi kirjoitti: ^ Taisi mennä sulla numerot väärin päin, koulun hintahan on siis 7100€ ;)
Oho, niin taisikin. Siis kyllä tuo oli koulun hinta, sisältäen opiskeluvälineet, koulutuksen ym. 1700€ ei olisi edes kovin paha!
hallawasi

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja hallawasi »

Jyväskylän seudulla parturi-kampaajia etsitään koko ajan :) Itse opiskelen yksityisessä hiusmuotoilukoulussa tällä hetkellä ja olen kovasti tykännyt, ammattiopistoonkin minut hyväksyttiin, mutta valitsin tämän tien ammattiin.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Pääkaupunkiseudulla on myös aika hyvin työpaikkoja tarjolla niin isommissa kuin pienemmissäkin yrityksissä, myös oppisopimusoppilaita etsitään aika ajoin MOL:in ilmoitusten perusteella. Mullekin kävi hyvä tuuri, olen nyt puuhaamassa siirtoa Helsingin päähän kouluun, ja mut oikeastaan kutsuttiin Helsinkiin jo töihinkin (sikäli jos se koulupaikka nyt onnsituu, se on about 70-80% varma). Onpahan ainakin tekemistä ja saa vähän ylimääräistä koulun ohella, ja mikä tärkeintä, pääsee kartuttamaan sitä ammattitaitoa siinä samalla.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^ Ilmeisesti tilanne on sitten eri muualla päin Suomessa.

Onneksi olkoon Auringonkukalle, toivottavasti asia järjestyy :)
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Täällä päin ei ainakaan riitä asiakkaita. Kaverinikin joutuu luopumaan vuokratuolipaikastaan koska siitä ei jäänyt mitään käteen. Asiakkaita ei ole mutta silti pitäisi kaikki maksut maksaa.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Kiitos Amilo :)

Erot siis varmaan on hyvinkin suuria maan sisällä, en tiedä miten teidän kouluaikoina mutta meille on nyt kovasti höpötetty sitä että töitä tulee kyllä riittämään koska suuri osa porukkaa lähtee kohta eläkkeelle ja tukka kasvaa lamasta huolimatta.. No, toi palopuhe voi tietysti olla enempi nuoremmille ketkä on epävarmempia sen suhteen mitä haluaa, itse nyt en ehkä yhtä sinisilmäinen ole ja vähän kyseenalaistan, ainakin siihen asti kunnes saan selkeää näyttöä siitä kuinka moni prosentti on sitä suurta ikäluokkaa jne. :)

Mun kaverilla oli jo opiskeluaikana oma asiakaskunta ja teki töitä koulun ohessa suht tunnetussa kampaamossa mistä oli tietysti toki hyvä jaktaa, vuokratuolilla pärjäsi hyvin ja aika pian ostikin sit oman paikan ja asiakkaat seurasi mukana. Kurjaa että joutu lopettamaan (paha allergia), oli vielä sitä aikaa kun hän oli opiskelija kun kävin laitattamassa tukkaa ja vielä tähän päivään mennessä en ole yhtä hyvää karvastoa kampaajalta saanut  :-\ Mutta tosiaan, tämäkin Helsingissä.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Elena

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Elena »

Apuva.

Osaisiko joku neuvoa minua hieman? Olen nyt kahtena keväänä hakenut yhteishaussa Espoon Omniaan parturi-kampaajalinjalle pääsemättä edes pääsykokeisiin ja koska ala on täällä niin suosittu, en näillä peruskoulun arvosanoilla pääsisikään. Onko mulla jotain vaihtoehtoja?
tuutikuu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 227
Liittynyt: 04 Marras 2009, 01:11

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja tuutikuu »

Aktiivisuus koulunpenkin ulkopuolella palkitaan - itse olen lukiot ja ammattikorkeat kahlattuani päätynyt parturi-kampaajan opintoihin, ja opiskelun ohella ja jo ennen kampaajakoulun alkua kaikki koepäiksi suostuneet tutut ja tuntemattomat on tullut saksittua. Väreistä, muotoilutuotteista jne. löytyy valtavasti tietoa mm. netistä, eikä mikään estä aloittamasta vaikka juhlakampauksilla, joita koulussakin harjoitellaan hyvin pitkälti vain valmiiden kuvien pohjalta. Opiskelen aikusille suunnatussa, näyttötutkintoon valmistavassa koulutuksessa, ja vaikka paperit eivät ole vielä taskussa olen päässyt jo mukaan työelämään (tämäkin tosin Helsingissä). Käsityöammatista kun on kyse, ei huippukouluissakaan leivota kampaajia taikasanoilla tai piirtoheitinkalvoilla. Tarivtaan lukemattomia leikkuukertoja, erilaisia hiuslaatuja & malleja jne. ennen kuin saa edes perustuntuman työhön, eikä kouluttautuminen ja kehitysmahdollisuudet lopu koskaan. Paljon voi opiskella itse kun on alasta aidosti kiinnostunut, sen ammattipätevyyden saa kyllä sitten hankittua tavalla tai toisella jos edellytyksiä siihen on.
Viimeksi muokannut tuutikuu, 06 Marras 2009, 01:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

^Tämä on aivan totta.

Sitten vaihtoehtona on toki yksityinen koulu, ja hakeminen muiden paikkakuntansa kuin oman paikkakunnan kouluihin. Peruskoulun arvosanojakin voi korottaa jälkeenpäin, jos tuntuu että homma jää niistä kiinni. Jos on kiinnostunut hiusjutuista ja harrastuneisuutta, on jotain osaamista etukäteen, kannattaa koota vaikka portfoliota tms. joka on hyvä esittää hakemisen yhteydessä, monet valitsijat arvostavat tätä enemmän kuin huippupapereita.

Elena, 7,8 ei ole mitenkään huono pk-seudullakaan. Tiedän useita tämän alle olleita (Helsingissä) ketkä ovat opiskelleet pa-kaksi.
Viimeksi muokannut Auringonkukka, 06 Marras 2009, 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Elena

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Elena »

Ja vielä siitä, että onko täällä ihmisillä tietoa siitä, millaisilla keskiarvoilla on mahdollista päästä (pk-pohjaista) hiusalaa opiskelemaan? Pääkaupunkiseudulla on mulle mahdotonta, mutta riittääkö 7,8 ka esimerkiksi Iisalmessa tai Kuopiossa? Anyone?
Elena

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Elena »

Sorry tuplaposti, mutta mutta... Kellään kokemuksia Prof Hair Schoolista? Sivuilla lukee, että koulutus on käytännössä ilmainen lukuun ottamatta tarvikemaksuja (+ jos keskeyttää, niin joutuu maksamaan mansikoita). Onko tuohon joku koira haudattuna? Pääsykoekutsu tuli tänään, mutta olisi kiva vähän voida varautua.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^En kyllä tuota usko. Täällä ainakin Prof maksaa about 7000e ja sama ukko tuonkin omistaa. On sellainen rahamies (entinen pomoni).
Elena

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Elena »

"Yhdeksän kuukauden koulutuksen hinta 6500€ + työvälineet ja muut tarvikkeet, yhteensä n. 400-800€ laadusta riipuen.

9+9 kuukautta kestävä koulutus on käytännössä ilmainen, paitsi työvälinekustannus 400-800€. Ainoastaan siinä tapauksessa että keskeytät koulun, maksat saamastasi opetuksesta 30€/päivä ensimmäiseltä jaksolta ja 50€/päivä toiselta jaksolta."

Näin siellä sivuilla lukee. En kyllä tuota osaa tulkita mitenkään. ;D
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Parturi-kampaajan koulutus

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Pakko sen on maksaa kun ei se toiminta muuten olisi kannattavaa.
Vastaa Viestiin