Kasvojen muoto ja hiusmallit

Leikkaukset sekä kampaukset
xXemoXx

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja xXemoXx »

^ mun mielestä kyllä ainakin neliömäisille kasvoille sopii just nimenomaan semmonen rikottu otsis  :) Ja sopii just hyvin silleen, jos sitä tukkaa kerrostaa vähän muutenkin.
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Entä irokeesityylinen, pidemmillä sivuotsatukalla, miten sopii neliölle? Tuota pystyfledaa mietin, kun mun  ilmettä tuntuu kirkastavan kaikki ylöspäin menevät kampaukset.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Minkäslaista tukkaa suosittelisitte mulle? Mulla ei ole aavistustakaan minkä muotoinen naamani on, ehkä soikea (ehkä ei..), ja nyt on otsis ja muuten lyhimmät hiukset suupieliin ja takana aika lailla bsl-pituinen. Viimeksi ohenneltu ja kerrostettu reippaasti, mutta malli nyt on jo ylikasvanut reuhka lähinnä. Kaipaan jotain vauhdikkaampaa ja erikoista, pituutta saa lähteä mutta haluan kuitenkin pitkät hiukset että varmaan lapaluiden yläreuna sellanen pisimpien hiusten minimipituus ja muuten saakin olla mitä vaan, en vaan tahdo löytää mitään kiinnostavaa mallia. jotkut edestä ja päältä lyhyet ja takaa pitkät on alkaneet miellyttää, Kuitenkin haluan että malli on sellainen että se korostaa kasvoja tavalla tai toisella, mutta hankala etsiä kasvonmuodonkaan perusteella malleja kun ei oikein saa hahmotettua pärstää miltä se näyttää.. ja esim. tämä on tänhetkisistä paras mitä olen tähän mennessä löytänyt

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... ason%20Lea

mutta mites teidän mielestä? niin juu, ja nassun näkee avattaresta.

edit: Sopi tai ei sopinut mutta olen ilmeisesti vakaasti päättänyt että leikkuutan juurikin tuon mallin :) Kasvaahan ne hiukset siitä sitten taas jos ei sovi.
Viimeksi muokannut Auringonkukka, 24 Touko 2009, 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Division

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Division »

Miten nämä hiukset on leikattu? http://home.rasysa.com/xelha/style/image/26448_11.jpg

Mulla itsellä on aika pyöreät kasvot ja tällä hetkellä olkapäille ulottuvat paksut tummat hiukset. Voisiko tuollainen hiusmalli sopia tälläiselle?

Mutta kaikista eniten nimenomaan kiinnostaa noiden hiusten laittaminen.. Tarviiko kauheasti värkätä että saa näyttämään hyvältä? Onko nuo ollenkaan kerrostetut kun vähän näyttäisi siltä?
Paukku-chan

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Paukku-chan »

Division kirjoitti: Miten nämä hiukset on leikattu? http://home.rasysa.com/xelha/style/image/26448_11.jpg

Mulla itsellä on aika pyöreät kasvot ja tällä hetkellä olkapäille ulottuvat paksut tummat hiukset. Voisiko tuollainen hiusmalli sopia tälläiselle?

Mutta kaikista eniten nimenomaan kiinnostaa noiden hiusten laittaminen.. Tarviiko kauheasti värkätä että saa näyttämään hyvältä? Onko nuo ollenkaan kerrostetut kun vähän näyttäisi siltä?
Nuo ovat kauniit,ja tuollainen naama kuin kuvassa..
Itselläni on vaalea/ruskeat/siitäväliltä hiukset jotka ovat kiharat..
4.luokasta asti olen etsinyt uutta hiustyyliä joka sopisi minulle.Ongelma on siinä,jokainen jonka löydän on erivärinen(äiti ei anna värjätä hiuksia),ne ovat suorat hiukset tai ne eivät sovi minulle..
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja SC »

Itse olen aina luullut että kasvoni olisivat ovaalin muotoiset, eilen kuitenkin tein testejä ja näin niin tulin tulokseen että voisivat ne olla timantin muotoisetkin, mutta koska timantti ja ovaali, niille suositellaan täysin vastakohtaisia hiusmalleja olisi tosi kiva tietää kumpi olen ennenkuin  leikkaan sen lyhyen. Olen kyllä enempi sitä mieltä että kasvoni olisivat timantin muotoiset.

http://www.thehairstyler.com/features/a ... face-shape

http://www.thehairstyler.com/features/a ... face-shape
Viimeksi muokannut SC, 26 Joulu 2009, 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Camilla
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 11:49

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mulla on aika pitkähkön malliset hoikat kasvot, ja olen saanut tosi ristiriitaisia mielipiteitä siitä, sopiiko kasvoja kehystävät kerrokset mulle. Itse olen kuitenkin kerroksiin tykästynyt, joten elelen niiden kanssa ja toivon näyttäväni ihmiseltä&nbsp; ;) Otsatukka selvästi sopi kasvojeni muotoon, mutta nyt olen pirun kyllästynyt otsikseen ja toivon jaksavani kasvattaa sen vaihtelun vuoksi pois.
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.
maatis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 612
Liittynyt: 15 Loka 2007, 14:07

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja maatis »

Anile kuvan perusteella ihosi &nbsp;sävy on lämmin - jos kuvassa siis on värit oikein.
Kasvojesi muoto voisi hyvinkin olla tuo timantti (linkki SC:n postauksesta).

Tuosta timanttilinkistä... ei mun mielestä sovi kaikki mitkä sivun mielestä sopii eikä huonoja ole kaikki jotka sivun mielestä on... oliskohan nää osittain ihan mielipidekysymyksiä.
Viimeksi muokannut maatis, 28 Joulu 2009, 01:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


Mustakin Anile näyttää lämminsävyiseltä ja kasvojen muodosta mun tulkinta on pitkä ja jonkin verran kulmikkuutta. Mulle tuli mieleen Hilary Swank mutta sun kasvot näyttää kapeammilta kuin hänellä.

Musta tuntuu välillä että kasvojen mallikin on katsojasta kiinni&nbsp; ;D
Mulle on hoettu koko ikäni ettei näin pyöreille kasvoille voi leikata otsista, vaikka sitä erikseen kyselin välillä kampaajilta. Sitten kerran kun leikattiin isompaa mallin muutosta pitkästä lyhyeksi niin kampaaja totesi "kun sulla on tuota kulmikkuutta noissa kasvoissa niin otsis kävisi tähän tosi hyvin, leikataanko?" ja mainitsin sitten siitä pyöreydestä niin se ollut hänestä mikään ongelma. Sen jälkeen kaikki kampaajat onkin olleet sitä mieltä että kasvoissa on kulmikkuutta ja otsis on just hyvä. Ehkä mä narskutan öisin hampaita tai jotain kun nuo leukaperät on yhtäkkiä nousseet esiin&nbsp; :D Nyt en enää tiedä miten olen pärjännyt ilman otsista, enkä ole edes harkinnut sen kasvattamista pois.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
mittt
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 80
Liittynyt: 04 Tammi 2010, 01:27

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja mittt »

Olen jo jonkin aikaa miettinyt, minkä malliset kasvot minulla mahtaa olla ja minkälainen hiustyyli olisi kaikkein sopivin.. Tässä on kuva päästäni kun olen naama peruslukemilla. Kun hymyilen (kuvassa lähinnä kyllä irvistän :D), päänmuoto kuitenkin muuttuu aika paljon, siis leuan muoto, ja silloin se näyttää tältä.

Minulla on ollut aika lyhyt ja rikottu malli ja lyhyt suora otsis (nyt kun olen kuvia katsellut, niin olen huomannut että liiankin lyhyt joskus). Sitten aloin kasvattaa hiuksia ja otsista sivuun ja nyt minulla on sivujakaus, sivuotsis (hiusten pituus vähän nenän yli) ja hiuksissa vielä kerroksia aika paljon, lyhimmät reippaat kymmenen senttiä. Hiusten pituus vähän yli olkapäiden.

Nyt kuitenkin tuntuu, ettei sivuotsiskaan ole paras mahdollinen vaihtoehto, vaikka esim tää kuva saa haluamaan sivuotsiksen, muttei se kyllä käytännössä minulla ainakaan tuolta näytä. Tai jos hetken näyttää, niin ei enää parin tunnin päästä kun sitä joutuu koko ajan siirtämään silmien päältä pois. Ja jos sitä kasvattaa pidemmäksi, ei se varmaan enää peitä helpolla otsaa, luulisi että alkaa menemään sitten aika suorana sivuun..?

Mutta niin, yksi kivannäköinen malli olisi tällainen. Mutta en vain oikein tiedä, että sopisiko minulle paremmin suora vai vino otsis. Aika monet on sanoneet, että suora ehkä. Mutta toisaalta tässä vinossakin on oma kivoutensa.

Ja sopiikohan mulle tuo rikottu hius kasvojen ympärillä? En kyllä varmaan osaisi enää pitää ihan suoraa ja kerroksetonta tukkaa.. Mutta sitten taas kun minulla on tosi paksu tukka ja aika iso pää, tuntuu, ettei ainakaan lyhyet kerrokset takatukassa ole hyvä juttu. Voikohan kerroksia leikata niin, että jättää taakse palon pidempää, onko se tyhmännäköistä? Ja voiko pitää suoraa otsista, mutta vinoa jakausta? Suoran otsiksen kanssa mulla on taas aina ollut se ongelma, että kun se on pitkä, tulee siihen herkästi rumia rakoja. Johtuukohan se liian raskaasta otsikesta? Ja voikohan otsiksen leikata liian takaa lähteväksi, kun tuntui joskus että otsatukka lähtee puolesta päästä? :D

Joo epäselvä teksti ja liikaa tyhmiä kysymyksiä, mutta siis pääpointti oli, että minkämalliset hiukset mulle ehkä sopisi, kiitos jos joku jaksoi lukea ja ajatella!&nbsp; ;D
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja kleio »

Mun mielestä sulla on niin kaunis ja vahva kasvojen luusto sekä siron näköinen kaula, että siihen sopisi ehkä joku graafisempi kampaus, siis tiukka polkka, selkeä otsis tai jotain. Silloin kun on noin selvä ja kaunis leuka, on yleensä todella upean näköistä kun se erottuu edukseen selkeän ja yksinkertaisen kampauksen avulla.

Audrey Tautou esimerkiksi näyttää parhaalta silloin, kun sillä on simppeli kampaus, jonka kyllä saa elävämmäksikin, näin: Kuva

Kantsii googlata sen kuvia, sillä on mainioita kampauksia, ja ainakaan mun mielestä noi eripituisiksi leikatut kampaukset (pitkät ja lyhyet mallit) ei tee sille niin paljon oikeutta. Kun on tuollainen periaatteessa peruspolkkamalli oikean paksuisella ja pituisella otsiksella, saa siihen tosi paljon vaihtelevuutta ihan muutamalla pinnillä ja pienellä tupeerauksella, kevyellä kihartamisella tms.

Vaikka mä olen ehkä hieman jäävi, en nimittäin yhtään pidä tuollaisesta kerrostetusta ja rikotusta hiusreunasta (vai mikä lie) niinkuin tuossa sun yhdessä esimerkkikuvassa.&nbsp; ;)
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Ootteko koskaan kiinnittäny huomiota miten neliömäinen pää Tarja Turusella on?

Mun mielestä kuvan hiusmalli pistää silmään ja pahasti... :D Korostaa korkeeta otsaa ja ylipäätänsä kulmikkuutta. No mut se on vaan mun mielipide&nbsp; ;D

Kuva

Minkälainen pitkätukkamalli sopii sitten noinkin kärjistetyn neliömäisille kasvoille? Mulla on neliömäiset kasvot, mutta erittäin erottuva leuka, kuin implantti :D Avatar pikkasen vääristää, mun leukaluut on luonnossa paljon leveemmät, yhtä leveät kuin otsa. Kuva on otettu vähän kummasta kuvakulmasta ;)
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

^ Neliömäisille kasvoille sopii kaikenlainen pehmeys, eli pehmeät kihartuvat hiukset, vähän pidempi tukka yleensä sopii, kunhan on vaan pehmeät muodot.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
sommarsnö
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 110
Liittynyt: 05 Marras 2008, 11:24

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja sommarsnö »

Minkähän muotoiseksi mun kasvot luokiteltaisiin? Olen ihan sokeutunut omalle peilikuvalleni...

*kuva hus pois*

Siinä lärvi edestä (tosi kauniisti kiiltelee joo ::)).

Leuan tienoilta oon tällanen suhteellisen kulmikas tapaus:

*pois pois*

Mielipiteitä sopivista hiusmalleista otetaan erittäin mielellään vastaan. :)
Viimeksi muokannut sommarsnö, 06 Touko 2010, 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
octagon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 408
Liittynyt: 27 Helmi 2007, 15:45

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja octagon »

mittt: Ei taida tuollainen kovasti rikottu malli olla sinulle välttämättä paras. Sinulla kun on aika sirot ja selkeän malliset kasvot, ja epäilen että linkitetyn kuvan hiusmalli tekisi sinusta vaan vähemmän nätin ja pahimmassa tapauksessa sotkuisen näköisen.

Sulle varmaan sopisi tosiaan hyvin joku aika selkeä malli, esim. aika kerrokseton puolipitkä tai pitkä. Otsatukkaa ei välttämättä tarvisi olla ollenkaan, jakaus ehkä toisella sivulla. Lyhyistäkin taitaa sileämmät kasvoihin paremmin sopia, tuossa ylimmässä kuvassakin näytät hyvältä koska hiukset on laitettu niin että on sileästi kasvojen kehyksenä.
Vastaa Viestiin