Kasvojen muoto ja hiusmallit

Leikkaukset sekä kampaukset
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja catjuska »

No kyllähän tuo asian ytimeen aika hyvin osui.. *nolo hymy*
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Mieluummin noin päin! Mua aina laiskahkona ja toistaitoisena hiustenlaittajana ärsyttää kun kampaaja markkinoi hiusmallia helppohoitoisena. Karu totuus paljastuu vasta sitten aamulla, kun niitä töyhtöjä ja piippoja joutuu asettelemään ja föönailemaan hiki hatussa  ;D
Unnu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1303
Liittynyt: 03 Maalis 2010, 23:18

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Unnu »

^ Toi on kyllä niin totta. Usein kampaajat sanoo lyhyemmistä malleista että "vähän tälleen vahaa sormiin ja sit vaan pörrötät", yeah right! Oma pää ainakin tarvitsi föönaus+tupeeraus+pörrötys-operaation jotta hiukset näytti joltain. Lyhyt ois ihana mut ei vaan jaksa :)
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^Näin on näreet! Eka kampaaja teki mulle tosi hassun kampauksen mihin tuli pitkät siipat niskaan. Sanoin kyllä et mulla on tota kirottua luonnonkiharaa, mutta ne siipat piti olla toooooosi helpot pitää suorina. No minähän näytin jo seuraavana aamuna lähinnä kanadalaiselta jääkiekonpelaajalta kasaritakatukalla  :o
Onneks löytyi sitten omalta kylältä kampaaja, joka totaalisesti pelasti mun pääni ja hermoni, samainen totesi senkin et lyhyt on mulle kaikkein helpoin ratkaisu. Joutuuhan sitä sit käydä leikkauttamassa vähän useammin, mutta olkoon se mun hemmotteluhetkeni ihan vain itselleni&nbsp; <3
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja pekaani »

Mä olen täällä ennenkin tainnut mainita, että kyllä esim. pyöreille kasvoillekin sopii ihan lyhyt malli, vaikka se korostaisikin kasvojen pyöreyttä. Aina kasvojen muodon "piilottaminen" ei ole tarpeen, joskus reilu korostuskin voi olla jees. Itse haastavakasvoisena &nbsp;;D (ota tästä nyt selvää onko kyse pyöreästä vai nelikulmaisesta) oon ihan surutta pitänyt lyhyitä hiuksia ties miten kauan. Jos epäilyttää, kannattaa aloittaa vaikkapa sellaisella mallilla, jossa on edessä pari pidempää "haiventa" kehystämässä kasvoja ja muuten lyhyeksi.

^^ En muuten tajua miksi hyvätkin kampaajat haluaa aina nostaa ja pörröttää sen lyhyen leikkauksen ihan palloksi. Tulee semmoinen keski-ikäisefekti, jossa yritetään nostamalla saada illuusiota tuuheammista hiuksista. Nykyisin uutta kampaamoa kokeillessani mainitsen heti alkuun, ettei pliis sitten sellaista pallopää-kampausta. Jos kampaaja on täysin samaa mieltä, se voi olla ensimmäinen askel uuden vakikampaajan löytymiseen. ;D
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Tuo on niin totta! Monellakaan kampaajalla ei ole tullu tähän ikään mennessä käytyä, mutta olen huomannu saman jutun. Onhan se kiva et hiukset näyttää paksuilta, mutta en mä ainakaan halua näyttää tikkarilta enkä Marge Simpsonilta!
Lieneekö siinä joku selkärankaan hakattu vanha käsitys jonka mukaan päänmyötäiset hiukset saavat naaman näyttämään entistä isommalta (muistaakseni tämä vanha "viisaus" myös käskee myös kampaamaan kaikki hiukset pois kasvojen edestä).
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
scarface

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja scarface »

Siis ihan samaa olen miettiny :D varsinki aiemmin, kun en "kehdannu" kampaajalleni sanoa, ettei tukkaa tarvi laittaa, hää teki siitä todella muhkeen pallokampauksen (just sitä tupeerausta juureen ja pöyhkeyttä niin paljo ku peilin eteen mahtuu!) ja pyöree naamani oli varsin huvittavan näköinen.. Oven takana sulkiessani sit siloittelin kuontaloa niin paljon kuin kerkesin.
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Polkkatukka-aikoina kävin aina kampaajalla semmoisella tädillä, joka kyllä leikkasi aivan ihanasti, mutta loppumuotoilu oli jotain ihan hirveää. Pyöreisiin kasvoihini pöyheä polkkis sopi tosi nätisti, mutta kampaaja muotoili tukan latvoja lukuunottamatta ihan littanaksi. Latvat tätsykkä käänsi sojottamaan ulospäin. Näytin aina ihan jalkapallolta, kun ulospäin kääntyneet latvat alkoivat juuri poskien leveimmältä kohdalta ja päällitukka oli silieänä päätä myöten.
sellofaani

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja sellofaani »

Oih, oivallinen topicci!&nbsp; :)

Mulla on ikuisesti hiusmalli haussa ja tällä hetkellä jännään hääkampausta: en osaa lainkaan suunnitella mitään, koska en tiedä mikä mahtaisi tähän päähän sopia:

http://i18.photobucket.com/albums/b131/rosmikki/pandajaelli001.jpg

Mulla on siis aika laatikkomalliset kasvot, joissa piirteet ovat keskittyneet aika pienelle alalle. Etenkin hymyillessä tuo laatikkomaisuus vaan korostuu..

Minkälaisia vinkkejä kokeneemmilla olisi jakaa? Niin hiusmallin kuin kampaustenkin osalta. Tällä hetkellä hiukset ovat kuvan ylikasvaneesta mallista vieläkin ylikasvaneemmat&nbsp; :-X&nbsp; ;D Olisi kasvatus lyhyistä käynnissä, että jotakin hääkampauksen tynkää olisi ylipäätään mahdollista taiteilla ilman megalomaanisia kustannuksia.
Hius itsessään on itsepäinen, melko liukas ja kova.
ihQ

Millanen hiusmalli ja miten ne sit laittas?

Viesti Kirjoittaja ihQ »

Eli mulla on nyt just värjätyt ruskeet n. kyynärpäihin asti ulottuvat hiukset ja suora otsis. Ku on itteläni vähän luonnonkiharat ei otsis suostu pysyy kunnolla, vaikka sen joka aamu laitanki! (suoristan ja föönaan) &nbsp;:( Ni nytt tarvisin vähän vinkkejä millasen mallin vois leikata, tai miten niitä vois aamulla nopeesti laittaa..? Suurin ongelma on; ku mulla on niin hillittömän korkee otsa ni hiukset ei näytä kovin nätiltä ylhäällä!!! &nbsp; 0_0

Siirsin viestisi tänne olemassaolevaan ketjuun, jossa pähkäillään millainen hiusmalli kenellekin voisi sopia. -Hunis
Viimeksi muokannut ihQ, 29 Tammi 2011, 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Mulla on oikeastaan soikionmalliset kasvot.. Mulla tosin tulee aika selvä ulkonema poskipäiden kohdille, ja mun leukaperät erottuu kanssa jonkinverran, mutta ei niin paljon kuin poskipäät, joten muoto pysyy suunnilleen soikiona.
En osaa yhtään arvioida onko mulla korkea, matala vai keskiverto otsa.. Joskus joku kampaaja sanoi mulle että ompa mun hiusraja matalalla, mutta toiset taas suosittelevat mulle otsista ensi näkemällä. Otsa ei mulla ole kuitenkaan koskaan ollut omasta mielestä mitenkään erottuva piirre.
Tajusin luokkakokouksessa otetusta valokuvasta, että mulla on todella pienet kasvot, ja pieni pää muutenkin verrattuna samankokoisiin ikätovereihin. Se näytti valokuvassa niin tökeröltä, että mua alkoi vähän ahdistaa. En tiedä saako pitkä, suora tukka otsiksella mun pään näyttämään vieläkin pienemmältä, mutta musta tuntuu että pienet kasvot ja pieni pää saa mun kropan näyttämään isommalta kuin se onkaan. Etenkin tuntuu että hartiat näyttävät isoilta ja käsivarret kauheilta pötköiltä.

Osaako kukaan sanoa mitä tukkamalleja suositellaan lyhyelle, pienikokoiselle ihmiselle, jolla on pieni pää ja pienet kasvot?
Ps. Asun nukkekodissa ja juon aamuteeni tammenterhon kuoresta. ::)
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

^ Jos mää oisin sää ottaisin het sen Mia Farrown lookin Rosemaryn Painajaisesta, himoitsen sitä! Emma Watsonilla on nykyään samanlainen ja Ginnifer Goodwinillä sinnepäin. Minun suureen pallonaamaani ei sellainen käy kun pää näyttää entistä suuremmalta.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Unnu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1303
Liittynyt: 03 Maalis 2010, 23:18

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Unnu »

^^ Ihana tuon kirjoituksen loppu&nbsp; :D Irony, I love it!
Mun mielestä pitkä otsis pienentää naamaa, eli ei ehkä sitä? Toisaalta vaikea sanoa kun ei näe ihmistä. Kun olet petit, valitse kampaus jossa kasvonpiirteesi pääsee esille, etkä "huku" hiusten sekaan. Varmaan tästäkin taas oli hirveesti apua&nbsp; ::)
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Taisin ehkä keksiä... Tällainen voisi toimia, enkä näyttäisi ihan niin minipäältä? Näyttää todella kauniilta ja muunneltavalta mallilta.
Luulen olevani jotenkin vaikea, kun pitkässä tukassa tunnen pääni olevan minimaalinen, mutta ihan lyhyessä - sellaisessa mikä mulla on (toiselta puolelta) hiuslaatuketjussa sivulla 9 - tunnen olevani hartioistani suorastaan raamikas, ja muutenkin liian kookas. ;D
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja palekastro »

^Sinuna olisin ihan huoleti. Minusta on nolompaa olla humanoidi-pää niin kuin itse ja veljeni olemme. Meillä on isot päät ja molemmat käytimme samoja merkonomi- ja yo-lakkeja koossa 59. Sen sijaan meillä on molemmilla melko pienet kasvot ja sirot piirteet. Isopäisyys vaivasi minua joskus yläasteella, mutta on unohtunut nyt. Pieni pää on sen sijaan mielestäni kaunis ja ajattele positiivisesti - sinulla on vähemmän meikattavaa pinta-alaa kasvoilla, joka tarkoittaa selvää säästöä kosmetiikassa&nbsp; :O Plussapuolena on myös se, että voit pitää näyttäviä lyhyitä kampauksia, jotka eivät näytä isopäillä kovin naisellisilta.
Vastaa Viestiin