Kasvojen muoto ja hiusmallit

Leikkaukset sekä kampaukset
quuwee

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja quuwee »

Mun hiuksethan on ihan hirveässä kunnossa nyt. Tekisi mieli lyhyitä hiuksia, mutten tiedä, että sopisko ne, kun mun naama ei ole mitenkään kovin siro. Mielipiteitä, millaiset hiukset mulle voisi sopia?
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3420_n.jpg  tälläset kasvot mulla siis. Ja mun hiukset on aika karheat ja usein todella sähköiset...
Viimeksi muokannut quuwee, 10 Loka 2011, 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LP_Alice

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Olen ikuisesti pähkäillyt minkä muotoiset kasvot mulla on. ::) Mun kasvot on siis aika tismalleen tämän muotoiset:

Kuva

Mulle sopii siis lyhyet ja pitkät hiukset, mutta ei siitä väliltä.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Belle »

Kasvojen muodon määrittelyyn kirjavinkki: Mariela Sarkiman Makeup Bible. Mä lainasin tuon kirjastosta ja siinä on tosi hyvin määritelty eri kasvonmuodot. Olen aikaisemmin luullut olevani neliö, mutta kirjan kuvien + piirrosten perusteella totesinkin että kasvoni ovat pyöreät. Voin todellakin suositella. (Lainasin uusien meikki-ideoiden toivossa, mutta niitä en oikeastaan saanut, ainoa hyöty oli uusi kasvojenmuoto  ;D)
Chantel

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Chantel »

Omat kasvoni ovat jotain pitkähkön, pyöreän ja ovaalin välimaastosta - laihempana, kun kasvojen luusto oikeasti pääsee oikeuksiinsa, selvästi enemmän ovaali ja nyt 5kg syöneempänä enemmän pyöreän puolella  :(

Kampaajalla harmittaa aina eniten, etten ole vielä tähänkään päivään mennessä löytänyt kampaajaa, jolla oikeasti olisi mitään käsitystä kasvojen muodoista tai siitä, mikä oikeasti kenellekin sopii. Voi kun pääsisi joskus jollekin Hollywood-kampaajalle, joka oikeasti osaisi ammattinsa  :ts

Tämän kuvan kanssa on tullut maalailtua peiliin huulipunalla jos jonkinlaista naaman ääriviivaa ja siitä koitettu päätellä:
Kuva
 :O
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Mulla on ihan selkeästi tuossa kuvassa ekana näkyvät pitkulaiset kasvot.

Otsa mulla ei ole mitenkään kovin korkea, mutta silmien ja suun väli on aika pitkä (eli iso nenä :P). Nyt kun olen vähän lihonut niin että posket ovat pyöristyneet, niin muun naamani on suoraan sanottuna aika typerän mallinen. Sitä painoa pudotellessa... ::)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mun kasvot on jotain sydämen muotoisen ja ovaalin välimaastossa. Mä oon miettinyt pitkään, että kävisikö mulle ihan lyhyet hiukset tai sitten irokeesi. Saattaa mennä hetki ennenkuin uskallan niin radikaalin muutoksen päälleni tehdä, koska tukka on aina ollut pitkä, mutta hirveästi mua haluttaisi sellainen ihan lyhyt tukka jonka saisi sitten muotoiltua villeiksi piikeiksi ympäri päätä ja jotain väriäkin sinne olisi helpompi laittaa. Tai sitten se irokeesi.&nbsp; <3
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
Raita

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Raita »

Hei!

Olen menossa ekaa kertaa viiteen vuoteen kampaajalle.. olen värjännyt itse ja antanut vaan tukan olla sellainen kuin se nyt on, eli pitkä, lässähtänyt ja suora. Olen kuitenkin ollut jo pitkän aikaa kyllästynyt ja haluan jotain uutta, ei vain ole ollut rahaa. Minulla on tällä hetkellä rinnan alle yltävät hiukset, joissa on rusehtava väri. En oikein tiedä minkä mallinen nuppi on, ehkä pyöreä, on kuitenkin voimakastahtoinen työntyvä leuka.

http://img37.imageshack.us/img37/3060/dscf0920i.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/3466/kaarina001.jpg

Haluan pitää hiukset pitkänä, kun on kerran niin kauan olleet silleen.. polkka on joskus ollu, mut sai mut näyttämään pojalta ainakin nuorempana. Tällä hetkellä unelma olisikin ehkä pidennykset, jos ois rahaa sellaseen. Ja jotain tämän suuntaista hiuksiin.
http://img804.imageshack.us/img804/866/kiharat.jpg

Onko kellään paremmin tietävällä mielipiteitä jakaa, sopisko tuollainen hiusmalli minulle ja kuinka paljon ja millaista hoitoa vaatii? Laineita on tehnyt mieli jo jonkun aikaa, ihan koska oma hiuslajike on niin pliisu ja haluaisin jotain paksumpaa. Aion kanssa vetää suosiolla mustaksi, punainen tuntuu jotenkin "lihottavan" entisestään. Ihmisenä, joka ei kuitenkaan enää vuosiin ole ulkomuodostaan paskaa ollut kiinnostunut, toivoisi jotain ei liian vaikeahoitoista, ettei kävisi ylläpito ihan ylivoimaiseksi.

Tällä hetkellä näyttää, että varaa olisi kohennukseen helmikuun puolella, joten odotan innolla vastauksia.&nbsp; ;D

PS. Olkaa huoleti, en odota näyttäväni hiusmallin jälkeen noin hemaisevalta, tiedän, että olen ylipainoinen. Mietin vaan saako se mun näyttämään vielä isommalta..&nbsp; :o
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

Raita, en tiedä joko olet päättänyt jo jotain. Sanoisin että sulla on neliönmuotoiset kasvot, ja voimakas leuka, eli ainakaan suoraa & paksua otsatukkaa en suosittelis koska se yleensä korostaa esim. voimakasta nenää tai leukaa. Musta on aika kova väri ja tuntuu pitkässä tukassa kanssa korostavan erikoisempia mittasuhteita, ihon virheitä ja kaikkea mahdollista. (Itselläni on mustat.)

SE tosin on makuasia, haluaako hiukset, joilla on mahdollisimman keskiverron näköinen vain näyttääkö omalta omituiselta itseltään - itse tajusin just (luultuani aina kasvojani pyöreiksi) että itseasiassa ne on enemmänkin neliönmuotoiset, niin että kasvonpiirteet sijaitsevat aika alhaalla - siksi mulle on sopinut se otsis että se piilottaa tuon christina ricci-otsan.
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja nysimum »

Hallonnikas kirjoitti: [...] musta tuntuu että pienet kasvot ja pieni pää saa mun kropan näyttämään isommalta kuin se onkaan. Etenkin tuntuu että hartiat näyttävät isoilta ja käsivarret kauheilta pötköiltä.
MerGirl kirjoitti: Mia Farrown lookin Rosemaryn Painajaisesta
Mun mielestä nää kaks ei vaan sovi yhteen. En kylläkään Hallonnikas ole sua tavannut, joten en osaa mitään henkilökohtaista räätälöintiä antaa, mutta jos on sopusuhtaisen petite, silloin tuollainen todella lyhyt 60-luvun pixie-tyyli on loistava. Mutta jos pää on suhteessa muuhun kroppaan pieni, se vaan korostaa epäsopusuhtaisuutta.

Puhun ikävä kyllä kokemuksesta... En ole itse pieni ja siro, vaan pitkä ja aika leveäharteinen, mutta pääni on todella pieni (53–55 päähineestä riippuen, H&M:n mukaan samankokoinen kuin n. 10-vuotiaalla tytöllä :P). Kerran kampaaja leikkasi minulle tuollaisen tosi lyhyen mallin, koska se kuulemma "sopisi tosi hyvin sun kasvonmuotoihin ja korostaisi sun korkeita poskipäitä ja isoja silmiä". No ei se kyllä niitä korostanut, vaan näytin kropaltani tavanomaistakin enemmän itäblokkilaiselta kuulantyöntäjältä, jonka pään tilalle vaan oli vaihdettu epämuodostuneen nuken pää 0_0 Asiaa ei yhtään auttanut, että mulla ei ole erityisen muhkea takaraivo tai pyöreä pää muutenkaan. Silloinen heilanikaan ei voinut vastustaa kiusausta huomauttaa, että "sun pää kyllä näyttää todella pieneltä" ::)

Mulle ainakin lyhyistä hiuksista sopivat sellaiset vähän pidemmät, joihin saa helposti (tai, omalla kohdallani, jumalattomalla vaivalla) volyymia niin että pää näyttää isommalta. Se sun linkkaama malli näytti kyllä ainakin mun silmään hyvältä :)
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
saila
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Touko 2010, 14:35

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja saila »

mulla ei oo mitään hajuu et minkä muotonen oon ja yritin eilen netistäkin ettiä jotain mihin sais oman pärstän ladattuu että se kertois. löysin kyllä paljon ohjeita et pitäis mittailla ym mut en jaksanu. tarttis varmaan pistää pärstä tänne, nii joku vois kertoo?&nbsp; ;D
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja pekaani »

^ Kasvojen muodonhan voit myös esim. piirtää peiliin (jollain joka lähtee helposti pois). &nbsp;Siitä näkee kuviin vertailemalla aika hyvin sen oman muodon.
Viimeksi muokannut pekaani, 12 Maalis 2012, 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja palekastro »

SannaS kirjoitti: Tajusin tässä että mun kuperan malliselle otsalle sopii hyvin otsatukka, joka ei onneksi tässä päässä kasva liian paksuna että se korostaisi ikävästi, ja muiden hiusten kanssa saman mittaiset etuhiukset saa otsan jotenkin pullottamaan sivusta katsottuna. Ottikohan tuostakaan nyt kukaan selvää... Mutta tarkoitan että tuo otsa ikään kuin automaattisesti "muotoilee" etuhiuksista sellaisen pyöreän.
Luulin olevani melkein ainoa, jolla on tällainen otsa. Pidän kans kulmakarvamittaista otsista, jota on vähän kevennetty niin ettei otsis korosta otsan kokoa. Tää on harmillinen pään muoto kun ei voi pitää kampausta ilman otsatukkaa. Lapsena jopa kiusattiin ulkonäön vuoksi mut minkäs sitä geeneilleen mahtaa >:D
Permis

Minkälainen hiusmalli sopisi minulle?

Viesti Kirjoittaja Permis »

Olen tällä hetkellä kaljuna oleileva 24-vuotias mies. Olen haaveillut taas kasvattavani hiuksia, mutta en oikein tiedä minkälainen malli minua pukisi. Kasvon mallini on suhteellisen pyöreä. Hiuslaatuni on paksu ja kuiva. Se tahtoo sojottaa jokaiseen ilmansuuntaan. Varsinkin sivut tahtovat sojottaa kuin pellehermannilla.

Parhaimman kuvan siitä minkälaiset hiukset minulla oli vuosi sitten saa tuosta:
http://vimeo.com/39176246

Osaisitteko antaa myös vinkkejä hiustököteistä. Aiemmin huomasin hyväksi Schwarzkopfin Osis+:n. Tähän kuitenkin tarvitsisin jotain, joka lisäisi kiiltoa kuiviin hiuksiin ja helpottaisi muotoilua pitkin päivää. Mitä se voisi olla? Joku öljy, vaha tms??? Miten saisi sellaista "vetistä" lookkia niinkuin tuossa kuvassa?
Viimeksi muokannut Permis, 04 Tammi 2013, 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Olen vuosia miettinyt minkä malliset kasvot mulla oikein on ja tänään sitten kokeilin yhtä kikkaa määrittääkseni muotoni. Pistin tukan kiinni tiukasti ja piirsin kulmakynällä kasvojeni ääriviivat peiliin. Tuloksena oli peruna. Mulla on perunan muotoinen pää. No ei vaan. Jos mun leuan kärki olisi yhtään vahvempi ja mun piirteeni olisivat hiukan kulmikkaammat, veikkaisin neliötä, mutta kai se pyöreälle sitten taipuu.
Otsa, poskiluut ja leuka ovat jotakuinkin saman levyiset. Mulla on aika vahvan näköiset leukaperät, mitkä korostuu erityisesti jos päässä on joku päähine. Varsin pieni suu tuntuu myös korostavan leuan leveyttä. Mies sai nauruhepulin joskus kun kokeilin kaverin koppalakkia, mulla oli kuulemma niin sotilaallinen leuka. ::) Ei se ole mitään verrattuna David Coulthardiin, mutta jos nyt erityisesti analysoida pitää, niin leuka on mun naamassani terävän nenän ja silmien lisäksi ehkä erottuvin asia.

Pään muoto tekee ainakin sen, että näytän omasta mielestäni ihan idiootilta tukka kiinni, etenkin jos kaikki hiukset on tiukasti takana. Tuntuu että naama pullistuisi uskomattomiin mittoihin ja näyttäisi valjulta. Mulla on varsin isot silmät, mutta nekin näyttää jollain tapaa hölmöiltä silloin kun tukka on jotenkin muuten kuin vapaana. Tästä syystä kuljen jatkuvasti hiukset auki. Ja saankin päänsäryn jos tukka on pitkään kiinni.
Pitkät hiukset kaventavat kasvojani, samoin jotkut lyhyet mallit. Harmi vaan etten ole aiemmin keksinyt analysoida tarkemmin kasvojen muotoa, olisin ehkä onnistunut välttämään jotkut kehnommat hiusmallit aikojen saatossa. ;D
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^Kylläpäs meidän ajatukset menee nyt monessa asiassa samaa rataa, mä meinaan juurikin tässä tänään katselin peiliin ja koitin keksiä minkä malliset kasvot miulla oikein on&nbsp; ;D Paksut posket jne saa kyllä näyttämään pyöreäkasvoiselta, mutta yleensä tässä kohtaa ajatusta mä alan vääntelemään naamaani tai esittämään huippumalliposeerauksia (sama asia?) ja itse pääasia (hekoheko) jää kesken. Jossain kohtaa mielsin kasvoni päärynän mallisiksi&nbsp; ;D

Mä pidän hiuksia johtoponnarilla sen helppouden takia, musta sileä ponkkari olisi paljon siistimpi mut saan kans tosi nopeasti siitä päänsäryn. Lisäksi ne hiukset ei KOSKAAN ole kunnolla, vaan aina jostain kiristää ja ahistaa&nbsp; >:(
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Vastaa Viestiin