Kasvojen muoto ja hiusmallit

Leikkaukset sekä kampaukset
haaveilija

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja haaveilija »

Minkälainen kampaus/leikkaus sopisi kapeille, pitkille kasvoille? Haluaisin, että pääni näyttäisi isommalta ja pyöreämmältä. Ennen mulla oli muhkeat rastat, jotka näyttivätkin tosi hyvältä, mutta meni hermot siihen, minkälainen operaatio niiden peseminen oli (hiustenkuivaajalla avustaenkin kuivuminen kesti ihan koko päivän ja vaikka miten olisi yrittänyt puristella ja kuivattaa, hiukset olivat tuntikausia ihan vettätippuvan märät ja oon aina inhonnut ihan ylipaljon märkiä hiuksia!). Nyt yritän kasvattaa pitkää tukkaa ja tää tuntuu rastojen jälkeen jo olkapääpituisena ihan kamalalta päätä myöten menevältä ohuelta liiskanalta. Vaatiiko kaikki muut "ison näköiset" kampaukset väistämättä joka-aamuista laittamista ja kaikenmaailman tököttejä? (en haluaisi yhtään käyttää mitään muotoilutuotteita, kun sitten pitäisi pestä shampoolla että ne saa pois hiuksista, mikä taas aiheuttaa mulle kauheat iho-ongelmat - shampoottomuuteen hiukset ovat kyllä tottuneet kivasti eivätkä näytä rasvaisilta, lättänäisyyteen shampoon käytöstä ei ole ollut mitään apua) En kyllä haluaisi permanenttiakaan. Enkä mitään leikkausta, joka vaatisi parturikäyntiä useammin kuin 1-2 kertaa vuodessa, kun rahaa ei vaan ole eikä sitä mistään tyhjästä tulekaan. Pakko tässä vissiin on tyytyä samaan vanhaan liimalettiin, vai olisko jollain jotain ideaa?
Orange

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Orange »

^ Suora otsis ainakin rikkoisi kasvojen pitkää linjaa ja toisi hieman pyöreyttäkin.Sitä olisi helppo itsekin fiksata, tai jonkun tutun jolla vakaa käsi, joten ei tarvitsisi kampaamossa käyntiä.
Hankalapa sitä varmaan on saada kunnon isoa kestävää kampausta ilman muotoilutuotteiden käyttöä.. Rikottu linja voisi auttaa jonkin verran, toisi keveyttä ja liikkuvuutta.
Viimeksi muokannut Orange, 19 Syys 2007, 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
haaveilija

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja haaveilija »

^ Kiitos, kiva tietää, että otsis voisi sopia, olen nimittäin semmoisesta haaveillutkin. Jostain syystä kaikilla tietämilläni tytöillä, joilla on kivannäköinen otsis, sattuu olemaan pyöreät kasvot, joten oon siksi miettinyt, että sopisikohan tuo minulle kuitenkaan yhtä kivasti. Sama homma muuten kaikkien muidenkin hiustyylien kanssa - kaikki kivat sopivat parhaiten just pyöreäkasvoisille!
Keltainen
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 85
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 14:48

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Keltainen »

sanna365 kirjoitti: Pyöreille kasvoille hieno malli:

http://beauty.about.com/od/hairstylepho ... ndfa_6.htm

Osa kunniasta menee tietty nätille naiselle  ;)
Tuo malli olis ihana!

Kävi siis tutut. Taas sain kampaajalla "pilattua hiukseni". Hiukset oli jo lapaluille asti ja leikkautin kaikki kuivat pois, eli nyt on sitten melkein hartioille ylettyvä tukka. Näytä ei ole sivuista kerrostettu, joten on aika kaamean näköiset, kun kasvoni ovat pyöreän muotoiset. Ensi keskiviikkona on uusi aika. Kävisikö tuo yllä oleva malli lyhennettynä tähän naamaan? Onko jotain muita hyviä ehdotuksia? Ensi keskiviikkoon mennessä pitäisi löytää hyvä malli, ettei sitten taas mene monta kuukautta hiukset kiinni.  :-\
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Minäkähänlainen malli sopisi puolestaan, jos on kapeat ja pienet kasvot ja matala otsa?
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Joku mikä jättää kasvot paljaiksi ja olisi päältä korkeahko.
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Jessie »

tiizku kirjoitti: ^Joku mikä jättää kasvot paljaiksi ja olisi päältä korkeahko.
Siis millä tavalla korkeahko? Rikottu otsis, joka kammataan taaempaa suoraan eteenpäin (tyyliin Salkkareiden Salla)?
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Esimerkiksi lyhyt tukka joka kohotetaan päältä. Näin sanotaan mun lapuissa ainaski :)
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja pekaani »

haaveilija kirjoitti: Sama homma muuten kaikkien muidenkin hiustyylien kanssa - kaikki kivat sopivat parhaiten just pyöreäkasvoisille!
Ooh, itselläni on juurikin pyöreähköt kasvot ja tuntuu, ettei mikään sovi! Tai oikeastaan mulla on omasta mielestäni vielä hankalampi kasvojen malli: pyöreää ja nelikulmaista sekaisin. Sopivat leikkaukset (joissa olisi vähän "särmää") ovat todella vähissä. Sen huomaa myös kampaajalla. Jokainen kampaaja jossa olen käynyt ja antanut vapaat kädet, tekee suunnilleen samaa tyyliä. Jonkinlainen otsis ja leukapituiset tai vähän lyhyemmät hiukset revittynä. Se on ihan kiva, mutta kaipaisin jo vaihtelua. Huoh. Otsiksesta tykkään, mutta jotain uutta yleisvaikutelmaan.

Mun piti liittää teidän arvioitavaksi mun kuva (olisin toivonut kanssa hiusmalli-apua) mutta ei löytynyt yhtään kuvaa, joka olisi otettu suoraan edestä. Jatkan etsintöjä.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Pelinainen kirjoitti: Millainen malli voisi käydä jos on pyöreät kasvot? Hiukset on pitkät, luonnonkiharat ja kerroksittain leikatut nyt?
Kulmikas etutukka lieventää pyöreyttä sekä kasvoille tulevat kerrokset.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Pitöisikö heittää haaste :D Minkälainen hiusmalli sopii neliömäisille kasvoille, sellaisille jossa se neliömäisyys lähinnä painottuu leukaperiin?

Itse olen hyvän mallin jo löytänyt, mutta olisi kiva kuulla millaisia ehdotuksia juurekset tähän antaa? :) Kun yksikään kampaaja jolla käyn ei näytä tietävän miten hiukset leikataan neliökasvoiselle ihmiselle..
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Efva »

^ Mulla on tuollaiset kasvot ja mielestäni paras malli on ollut (puoli)pitkä, jossa on sivuotsis ja kasvojen ympärillä kevyttä kerrostusta. Lyhyemmätkin sopii, mutta polkkapituus on ihan kauhea mulla. Toi sivuotsis on melkein pakko olla,  mutta toisaalta mulla tuokin myös otsan muoto sitä neliömäisyyttä.

Olis kiva kuulla millaisen mallin olet löytänyt. :)
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Mulle on aina sopinut todella "kuohkeat" mallit. Tosin tukkaakin löytyy eikä pahimmin tarvitse laittaa, tällanen pehko muutenkin. inhoan sellasta mikä litistyy päältä ja levenee latvoista, pää näyttää ihan kolmiolta!
Mulla on suht pyöreä otsa, sivuilta, ja minulle ei otsis sovi millään.. jotenkin korostaa kasvoja niin että näytän siltä kuin olisin pelkkää naamaa :D Tosin joidenkin mielestä otsis taas sopii, esim äidin mielestä ja muutamien kavereiden, on siis minulla sellainenkin ollut pariin otteeseen. Sellainen tosi ohut sopii ok, mutta kun hiukset ovat kiharat, niin otsis vaatisi niin paljon laittoa että ehkä kyse on laiskuudesta.. enkä pidä siitä kun minulla otsis rasvoittuu todella nopeasti, saa koko tukan näyttämään likaiselta.

Mutta parhaiten sopii sellainen olkapäille ulottuva malli, joka on melko kerrostettu ja jaksaa nousta. tasapaksu ei käy sitten millään, tulee tuo pyramidi efekti.
Aina pakko olla etuhiukset sen mittaiset että peittää nuo leukaperät.. Muuten tulee taas sellainen olen pelkkää naamaa-fiilis. Tosin, minulle sopii myös hyvin ihan lyhyt poikatukka malli. Sellainen geelillä pystyyn look.
Silloinkin täytyy tosin olla ne hiukset kasvoja kehystämässä.
Kasvot ei ole niin radikaalisti neliömäiset, mutta ei pyöreät tai soikeatkaan. Jos leukaperät olisivat kapeammat voisi sanoa että kasvot ovat soikeat.

Monesti kampaajat leikkaavatkin sellaisen pottamallin kun eivät osaa päättää minkälaisiksi kasvoni luokittelevat..

Ehkä tästä sai jotain selvää :D mutta ainakin Mirren kanssa samaa oli tuo että kerrostusta on pakko olla :)
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Efva »

^ Toi kuohkeusjuttu on muuten ihan totta. Mun mies jaksaa aina jankuttaa siitä, miten hyvin mulle sopis sellainen ysäri- / Kauniit ja rohkeat- / Tanja Karpela -tukka, mutta en mä ehkä ihan sellaiseen ryhdy  ;D Enkä tiedä miten saisin sellaisen edes pysymäänkään.

Tuota pyramidiefektiä täytyy tosiaan välttää...
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Sinänsä aika helppo mulla tuo kuohkeus kun hiukset on kihartuessaan aika samanlaiset kuin tuossa mulla profiilikuvassa
<-------
Paitsi että eivät noin pitkät ja noin hyvin laitetut :D
Vastaa Viestiin