Kasvojen muoto ja hiusmallit

Leikkaukset sekä kampaukset
maatis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 612
Liittynyt: 15 Loka 2007, 14:07

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja maatis »

Minulla on melko isot kasvot ja pitkähkö leuka, aika soikea muoto, mutta hieman kulmikas. Tiedän aika hyvin, millaiset hiukset naamalleni eivät sovi:

- lyhyet -> näytän mielestäni miesmäiseltä, ehkä nuorelta Elvikseltä
- otsatukka -> saa leukani näyttämään isolta (paljas otsa jotenkin tasapainottaa pitkää leukaa)
- suorat päätä myöten sivuilla roikkuen -> hevosnaama

tällaiset taas sopii aika hyvin:
- kiharat, melkein millaiset kiharat vain, jopa se mainittu kolmiotyyli -> pehmentävät kulmikkuutta
- pitkät hiukset
- keskijakaus ja paljas otsa
- ylös nostetut hiukset (nuttura) siten, että roikkuu muutama kihara tai suortuva ohimoilla tms
Sprite
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 615
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 02:36

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Sprite »

Mulla on pienet, ovaalit kasvot ja pää on Halle Berryn mallinen eli ei niin pikkiriikkinen pää kuin esimerkiksi Mia Farrowlla. Tähän päähän ja kasvoihin tuntuisivat sopivan monet hiusmallit, joskin epäilen ettei sellainen Rhiannan lyhyt, rikottu bob sopisi mulle tai muutkaan mallit, missä tukka on leikattu vahvalinjaisesti tönks, koska se vaatii vahvapiirteisiä, "komeita" kasvoja pienten kasvojen sijaan.
Polkasta en aikoinaan pitänyt, mutta ystävät pitivät, koska se oli taas kerran niin "pirteä". Perinteisen polkan lisäksi koettuna on myös Posh Spicemainen "takaa kupoli ja edestä pidempi"-polkka, josta en pitänyt.
Pitkät puolselkään yltyvät hiukset olivat hyvät vaikka laskeutuivatkin vähän päänmyötäisesti, eivät olleet "pirteät" mutta olivat nätit.
Tämä lyhyt pixie-tukka sopii myös, mutta en ole varma onko tämä leikattu parhaalla mahdollisella tavalla - jos olisi vähän lyhyempi vielä, saattaisi mennä söpömmin. Terveeltä ja vahvalta kyllä näyttää, pirteyttä on jo liikaakin. Pelkäsin alkujaan, kun olin leikkauttamassa tämän mallin, että näyttäisin jotenkin aneemiselta ja että hoikkuus korostuisi huonolla tavalla, mutta kävikin eri lailla; tukka on nyt niin voimissaan olevan näköinen että pääsisin varmaan amatsoniksi pelkän tukan ansiosta. Kasvot ovat nyt myöskin hyvin esillä eivätkä näytä aneemisilta vaan jotenkin "pehmeiltä" vaaleaa lyhyttä tukkaa vasten.

Kaikille jotka ovat miettimässä lyhyttä pixie-mallia sanoisin vinkiksi, että kannattaa pään ja kasvojen mallin lisäksi hahmottaa omaa hiuslaatuaan lyhyessä mallissa - jos tukka on jäyhää ja paksua laadultaan, voi olla enemmän muotoiltavaa kuin ohuemmassa hiuslaadussa.
Sugarfree
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 204
Liittynyt: 21 Tammi 2008, 14:43

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Sugarfree »

palekastro kirjoitti: Pyöreille kasvoille hieno malli:

http://beauty.about.com/od/hairstylepho ... ndfa_6.htm

Osa kunniasta menee tietty nätille naiselle  ;)
Eli tän linkin tekstin mukaan pyöreäkasvoiselle sopii kiharat, jos ne lähtevät huulien tasolta vasta. Jolloinka meikäläisen kasvoille sopis just tää nyt muodissa oleva tyyli, että päältä ja sivuilta suoraa ja kiharapilvi alkaa vasta korvan alta tai niiltä tienoilta! *iloitsee* Vähän kuin Euroviisujen juontajalla,, en keksi nyt muita esimerkkejä. Tosin hänen kasvonsa eivät liene pyöreät.

Kuva
Kuva
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja palekastro »

^Aahaa, tolla sivustolla noi kuvat näemmä vaihtuu välillä. Alunperin linkki vei kuvaan, jossa japanilaisennäköisellä naisella oli puolipitkä ja rikottu malli. On toikin kyllä hieno ja haluisin suunnilleen ton pituiset hiukset muutenkin.

Nihnaana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 190
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 16:37

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Nihnaana »

Mulla on pyöreä naama ja nyt haluisin lyhentää tukka enkä tiedä mikä sopisi. Miltä joku tän tyyppinen vaikuttaisi? Kuva
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja pekaani »

^ Kyllä toi  hyvältä näyttää. Vielä kun tulee otsalle hiuksia, uskoisin että on ihan jees.

Ääh, nyt olen täysin vakuuttunut että mun kasvojen muoto on jotain tosi epämääräistä. Itse oon pitänyt sitä pyöreänä ja sittemmin nelikulmaisen ja pyöreän yhdistelmänä. Toiset taas sanoo sitä leveäksi ovaaliksi.. jaja, no, kampaaja viimeksi sanoi että "sulla on persoonalliset kasvot ja kasvojen muoto..". No nii-in, olen neiti epämuodostunut :'(! Täälläkin olen usein valittanut, että kampaaja leikkaa aina mun hiukset samaan tyyliin, vaikka annan vapaat kädet (ja vaikka käyn eri kampaajilla..). Ehkä nää on sitten hiukan haastavat. Pitäisi löytää se lempparityyli jossa pysyä, ja vaihdella sitten vaan vaikka värejä..
MissWorld

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja MissWorld »

^Mulla vähän sama, mäkin oon aina aikasemmin ajatellut että mun kasvot on pyöreät, mutta nykyään tuntuu että kasvot ei ole oikein minkään muotoiset. Mun mieskin on sanonut että ei mun kasvot kyllä ihan pyöreätkään ole. Ärsyttää just vaikka hiusmallia valitessa kun ei yhtään osaa sanoa minkä muotoiset kasvot on, niin hankala yleensä valita mitään mallia.
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja palekastro »

Mulla on myös toi ongelma. Olen pitänyt itseäni pyöreäkasvoisena, mutta onhan mulla kulmikkuutta leukaperissä. Jostain muistan lukeneeni, että useimmat ovat välimuotoja mitä tulee kasvomalleihin. Olis kyllä kiva olla ovaali, mutta minkäs teet. Pyöreyden väittävät olevan söpöä. No, mua on aina pidetty ihqsöpönä  ;D
octagon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 408
Liittynyt: 27 Helmi 2007, 15:45

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja octagon »

Mulla on jotenkin tosi vaikea kasvojen muoto. On matala ja kapea otsa, mutta sitten silmien tasolta alaspäin leveät, neliömäiset kasvot, joissa myös poskissa pyöreyttä. Tällä hetkellä minulla on ehkä maailman kamalin hiusmalli näille kasvoille kun yritän kasvattaa: päätä pitkin valuva polkkatukka, joka loppuu juuri leveiden leukaperien kohdalle, ja saa koko pään näyttämään kummalliselta kolmiolta. Tuntuu että tuo Nerianan kuvaus kuohkeista hiuksista voisi sopia minullekin kasvojen muotoon, mutta milläs ne kuohkeat hiukset teet kun on luonnostaan lasimaiset, suorat ja ohuet perussuomalaishiukset... Lieneekö taas pakko palata lyhyeen, jos ei "munapää" halua olla?
lumimansikka

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja lumimansikka »

octagon kirjoitti: Lieneekö taas pakko palata lyhyeen, jos ei "munapää" halua olla?
Heh, munapääefekti on niin tuttu. Päälaki on mullakin jotenkin kapea, ja takaraivo olematon. Poskissa pyöreyttä joten päältä littana ja leuan kohdalta tuhti tukka vaan korostaa munapäätä.

Mä tykkään, että mun päälle sopii parhaiten kerrostettu puolipitkä sivuotsiksella. Tuo Nihnaanan postaama kuva on aika oivallinen, mutta siinä pitää olla aika paljon tukkaa, jotta pysyy noin. Myös pitkä tukka sopii, kunhan siinä ei ole volyymiä leuan kohdalla. Ja aina pitää olla huijausta takaraivolla ja otsalla :) Kerrostettu ilmava malli on hyvä, mulla lyhyt tukka vaan korostaa päälaen pienuutta, samoin liian tiukka ponnari.
mariea

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja mariea »

Mulla on pitkät ja kapeat kasvot, ja monet kampaajat leikkaamassa otsaria. Mun mielestä se taas isontaa päätä, ellei oo tosi lyhyt ja rikottu (= joka ikinen aamu pystyssä lippana). Lyhyet hiukset ei sovi missään tapauksessa, kaikki puolipitkästä lähtien ookoo. Kiharat näyttää ihanilta, pehmentää hyvin. Tosin pitää varoa sellaista spaniel-lookia :).

Oma lemppari on pitkä, suora tukka ja edessä tosi sivulla oleva jakaus, että otsaa peittyy hiuksilla. Tuosta kuvastani voi jotain vihrustaa. Nauratti, kun joku kertoi että näyttää liuhuletissä hevosnaamalta ja lyhyessa pojalta, sama vika täälläkin. Toi hevosnaamaefekti kyllä kauhein.. Sitä vältellessä!
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Liina »

Mun kasvot on myös jotain pyöreän ja kulmikkaan välimaastosta. Leukaperät ja leuka on voimakkaat, mutta poskipäätkin on melko korkeat. Ja kaksoisleuka jota inhoon syvästi ja joka tekee mut lihavan näköseksi vaikken olekaan. Pitkästä aikaa oon kuitenkin löytänyt hiusmallin, joka sopii paremmin kuin hyvin: noin leukapituus (kasvatus menossa), melko kerrostettu polkka, jossa sivuilta pyöreksi leikattu ja kauttaalltaan kevyesti hapsutettu melko paksu otsis. Luulis ettei tollanen kasvoja "pyöristävä" otsis sopis mitenkään, mutta se jotenkin korostaa poskipäitä ja leukaperiä ja peittää otsan pyöreyden. Otsis myös feikkaa runsautta mun littanaan tukkaan vaikka sen jättäs sileäksi. Vie huomiota pois myös kaksoisleuasta kun hiukset tulee lähelle kasvoja, jess!

Kaikkein pahin malli mulle on suorana roikkuva tasapitkä tukka (kaikilla pituuksilla) ilman minkäänlaista otsista. Tai sitten ohut otsis, josta otsa näkyy läpi. Itseasiassa tiukasti taakse vedetty ponnarikin ilman otsista on ok, vaikka "oppaissa" varmasti vältettävien listalla.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja nelma »

Kuva

Pitäisikö minun kasvoni luokitella pyöreiksi vai ovaaliksi vai miksi?
Millainen malli olisi hyvä/imarteleva? Itsestä tuntuu että leuka/poskien alaosa näyttää vähän raskaalta...
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja SH »

^Sen verran täytyy sanoa, että ei missään nimessä pyöreä. Kulmikas ennemminkin. Suora ja pitkä, mutta kulmikas leuka mun milestä. Kaunis kasvojen malli&nbsp; :) Olisko sulla myös korkea otsa, joten otsatukka voi olla hyvä tai just tolleen, et otsalla on hiuksia vinosti, mutta ei paljasta otsaa.
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Neve »

Sopiikohan neliömäisille kasvoille kevyt, rikottu otsis? Vai onkohan vino otsis imartelevampi vaihtoehto? Jos muutenkin leikkaa sitten tukkaa hieman kerrostetusti.
Ettei näytä ihan laatikkopäältä.. :D

Vastaa Viestiin