Kasvojen muoto ja hiusmallit

Leikkaukset sekä kampaukset
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Kampaukset on ihan mahdoton asia! ;D Palmikotkaan ei ole kovin mukavia mun mielestä, vaikkakaan eivät aiheuta päänsärkyä niinkuin ponnarilla pitäminen. Nutturat tehtynä puikoilla, tai millä tahansa tavalla ei ole juuri ponnaria mukavampia myöskään.

Unohdin mainita, että mun pääni on kaiken lisäksi pieni. Katselin yhtä ryhmäkuvaa ja totesin että mun pääni on selvästi pienimmästä päästä kuvassa ja mulla on jotenkin kauhean pienet kasvot muutenkin. Siis perunamaisuudesta huolimatta. Ja vaikka peiliin piirustaessa tuntui että leuan kärki ei ollut mitenkään erottuva, ja että liioittelen leukaperien erottuvuutta, niin kyllä valokuvista vaan se leuka erottuu. Noh, ei sitä usko ennenkuin näkee todistusaineistoa.
(Muinainen työkaveri sanoi joskus tauolla rasvaisesti virnistellen että "tuhmilla tytöillä on lihaksikas leuka". Mikä ilkiö! ;D)
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Mitenkä leuan vahvuus liitty tuhmuuteen..?  ;D Ei siis joo, tavallaan ;D Mulla puolestaan tuntuu olevan kauhean iso pää! Pääni on jättipäärynä! Yo-lakin etsiminen oli aikanaan ihan tuskaa, samoin lippikset tuottaa välillä tuskaa. Onhan nyt tietty muotia nuo isot joujou-lippikset, mutta mä oon turhan (old) school to cool.

Kampaukset on kyllä aivan tuskaa! Vielä kun hiukset on tosi ohuet ja harvat ja kehtaavat rasvoittua herkästi juuri tuosta edestä. Rasvoittuisivat jostain tuolta niskasta, mutku ei. Jotain otsatukkaa on ihan turha edes haaveilla, sitä saisi pestä pari kertaa päivässä. Sitten mieheke voi vetää koko viikon pesemättä päätään eikä sen hiukset näytä pätkääkään likaisilta tai rasvaisilta. On tämä niin väärin. Miksi pitääkin olla niin nössö ettei uskalla pitää kaljua, ei tarttis tämmöisilläkään asioilla päätään vaivata.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Mulla on sitten taas suhteellisen paksu tukka, tai siis paksuus lienee ihan normaalin rajoissa, mutta karvaa vaan on ihan kauheasti. Kampaajani päivittelee hiusten määrää joka kerta, etenkin jos tukkaan on leikattu joku malli... Ohentaminen on se asia mihin kampaajalla käydessä menee tuhottomasti aikaa. Onnekseni en ole perinyt äidiltäni rasvoittuvaa ihoa (tai onni ja onni, ei se kuivuuttaan rutisevakaan nahka kiva ole), mutta päänahkani on muuten vaan hankala tapaus. Välillä tuntuu että senkin takia olisi ihana vaan ajaa tukka pooois että nahka pääsisi kunnolla tuulettumaan. ::)
Tuo "karvaisuus" onkin ongelma silloin kun suunnittelee hiusmallin muuttamista. Pitää suunnitella aika tarkkaan ettei tule lyhyellä tukalla tennispalloefektiä, mikä tekee kasvoista leveämmät. Puolipitkällä ongelmana on se, että jos ei ohenna tarpeeksi, näytän ihan sieneltä kun hiukset ovat luonnostaan pallomaisesti ja muhkeasti. Ja aina saa toppuutella kampaajien fööninkäyttöä... Kunnolla puhaltamalla mulle saa helposti runsaan ja ilmavan mummokampauksen, mikä ei kauheasti imartele kuin ehkä Dallas-teemaisissa bileissä.
Ja pitkä tukka nyt vaan on ja hengaa mukana roikkuen. ;D Se vaan käy tylsäksi, kun päivä toisensa jälkeen katsoo sitä samanlaista mallitonta hiusmassaa.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Kettusieni
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 267
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 21:19

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Kettusieni »

Kuva

Mä en millään pääse selvyyteen siitä, minkä mallinen mun pää on. Joten tässä teille analysoitavaa: just jumpasta tulleena  ;D

Kuva on otettu vähän alaviistosta joten saattaa korostaa leukaa vähän. Mutta mikähän tää nyt olisi. Olen myös pohtinut lyhyemmän tukan leikkaamista, koska punaisen poiskasvattaminen on melko tuskaa ja tyvestä väri on tällä hetkellä noin 7-asteinen kullanvaalea, mutta 3 sentistä eteenpäin ehkä 6 puna-mahonkinen. Mulla on toisella sivulla siiliksi ajeltu tukka, joten pohdin jotain tällaista:

http://www.pinterest.com/pin/414190496952570422/

Tai pienen kasvattelun ja värjäyksen jälkeen:

http://www.pinterest.com/pin/414190496952560168/
http://www.pinterest.com/pin/414190496952560119/

Miten mahtaisi toimia tuon naaman kanssa?
Viimeksi muokannut Kettusieni, 02 Touko 2014, 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

^Mun mielestä sulla näyttäisi ainakin tämän kuvan perusteella olevan aika pitkät ja kapeat kasvot, kun vertaa korkeutta leveyteen. Lyhyistä hiusmalleista ehkä sopisi jokin otsatukalla varustettu eikä liian lyhyt malli.Tosin en todellakaan ole mikään asiantuntija näissä, toivottavasti muutkin sanovat mielipiteitään. Joka tapauksessa tosi kivan muotoiset kasvot! :)

millamagia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 108
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 23:01

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja millamagia »

voitteko sanoa minkä malliset kasvot mulla on ja sopiiko millaiset hiukset? Itse haaveilen pitkistä. Nyt leukamittaiset.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/150 ... G_2251.jpg
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja elly »

Minulla on BSL-mittaiset hiukset ja kasvoilleni ei itseni (eikä muiden) mielestä sovi tämä tasapitkä malli. Itse huomaan olevani hehkeämpi, kun etummaiset hiukset  vedetään jotenkin pois kasvoilta, esim. lettiviritelmien tai pinnien avulla, ja kaverit ovat sanoneet tasapitkän mallin jotenkin vetävän piirteitäni huonomman näköisiksi. Minulla ei ole aiemmin ollut tämän pituista tukkaa ja ideoita on pyöreät nolla, joten sen vuoksi ajattelin kysäistä jos joku täällä osaisi auttaa miten lähtisin ratkomaan tätä ongelmaa.

Kasvonpiirteeni ovat kaiketi aika selkeät ja "klassiset". Tarkoitan tällä sitä, että niin leukaa, otsaa, poskipäitä, silmiä, nenää yms löytyy, mutta kaikkea aika samassa suhteessa, koska en osaa sanoa näistä yhtä joka korostuisi eniten. Tasapitkä malli ei siis mielestäni ole paras mahdollinen kasvoilleni ja hiuksista tuntuu kokonaan puuttuvan se hiusmalli. Pidän klassisesta ja luonnollisesta tyylistä, joten liian rikotut tai graafiset hiusmallit eivät ole yleensä tyyliäni. Hiuslaatuni on paksu ja taipuisa, ja arvostan hiusmallissa helppoutta. Millaista hiusmallia minun kannattaisi pyytää kampaajalta?

Tuhannet kiitokset, jos jollakin on pienintäkään tiedonmurua avukseni!
itachi

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja itachi »

millamagia78: Selkeiden poskipäiden ja otsaa kapeamman leuan perusteella arvailisin kasvojesi olevan timantin tai sydämen muotoiset, yleisilmeeltään kapeat ja hieman pitkulaiset? Sopivasta mallista en valitettavasti osaa sanoa, kun omakin on hukassa, mutta auttaisiko, jos selailisit mainitsemilleni kasvotyypeille yleisesti suositeltuja malleja? Tarkkasilmäisemmät tukkataiturit osaavat varmaan neuvoa tarkemmin. :)
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

Mun pitäisi käydä leikkauttamassa joku malli näihin mun hiuksiin, mutta kun en tiedä mikä malli näihin sopisi. Sen olen huomannut että pitkät hiukset ei oikein sovi, sillä ne jotenkin latistavat, mutta muuten olen aika hukassa. Yritin myös päätellä minkä muotoiset kasvot mulla on, mutta en oikein saannut siihen selvyyttä. Osaisiko joku auttaa? Tässä kuva http://s486.photobucket.com/user/QOW86/ ... 6.jpg.html

???
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^Mä en osaa muuta sanoa kuin että mulle jäi ikuisesti mieleen se valkoinen pixie mikä sulla oli, se oli aivan ihana  :l
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Salvia
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 203
Liittynyt: 16 Huhti 2008, 22:59

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Salvia »

^ ja ^^  Ihan samat terveiset täältä!! Se tukka oli tosi suloinen minustakin.  :)
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

QueenOfWinter, mullekin on jäänyt mieleen sama malli kuin catjuskalle ja Salvialle. Se oli todellakin aivan ihana ja sopi sinulle upeasti, (ja aiheutti mussa aikoinaan halua leikata itellekin lyhyet hiukset)! :)
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

http://www.ukhairdressers.com/ :ssa on judantsu, jossa voi mitata kasvokuvasta 4 eri mittaa, ja sit se kertoo mikä muoto on. Oon aina luullut, että pyöreä tai ovaali, mutta oonkin neliö! Tajusin sen tosin jo siinä vaiheessa, kun mallikuva käski mitata leukaperien leveimmän kohdan, ja mallikuvan viiva oli nenän ja huulten välissä - mulla se osuu huulien kohtaan, vaikka leuan kärki onkin pieni.

t. nimim. "ai siksi lyhyet otsahiukset on aina näyttäneet tosi hölmöiltä"
itachi

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja itachi »

Elinaelina: Kiitos linkistä, kasvojen muoto onkin aina askarruttanut ja testailen innolla kaikkia tällaisia juttuja! Tosin kun mittasin kasvojani kuvasta, jossa muoto tulee mielestäni todenmukaisimmin esiin, oli tulos tämä:

Kuva

Toisella kuvalla (hymyttömällä naaman roikotusilmeellä) sain tulokseksi ovaalin, mutta koska en passikuvaa lukuunottamatta ikinä näytä niin kuolleelta, olen ehdottomasti halukkaampi uskomaan, että minulla "hassunmuotoinen" naama :D

Edit. Vielä kertaalleen uusintamitattuna tulos oli sydämenmuotoinen. Nassu lienee aikamoista välimuotomallia, kun pienetkin vaihtelut mittauskohdissa/-kuvassa muuttavat tuloksen.
Viimeksi muokannut itachi, 07 Joulu 2014, 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

itachi kirjoitti: Elinaelina: Kiitos linkistä, kasvojen muoto onkin aina askarruttanut ja testailen innolla kaikkia tällaisia juttuja! Tosin kun mittasin kasvojani kuvasta, jossa muoto tulee mielestäni todenmukaisimmin esiin, oli tulos tämä:

Kuva
haha, ihana! mäkin olin vähän epävarma siitä, mihin kohtaan mittarit "kuuluu", ja odotin et saan vastaukseksi tiimalasin. mut oon vaan ihan tavallinen palikkapää.
Vastaa Viestiin