Kasvojen muoto ja hiusmallit

Leikkaukset sekä kampaukset
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Mä haluaisin todella paljon jonkun uuden hiusmallin. Mun tukka kun on tälläinen perustylsä. Mä en vain itse osaa määrittää sitä millainen malli mulle sopisi joten haluaisinkin teidän kommentteja. Kuvat ovat mustavalkoisia mutta tuskin haittaa. :)

http://i934.photobucket.com/albums/ad18 ... re1731.jpg

http://i934.photobucket.com/albums/ad18 ... ure852.jpg
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^ Musta tuntuu, etä sellainen latvasta kerrostettu, hieman leukapituista lyhyempi polkka voisi sopia hyvin. Se olisi kuitenkin sellainen klassinen malli, eikä liian radikaali muutos pitkistä hiuksista. Ja sellaista voi hyvin noihin kuviin mallailla peittämällä pituudet. :)
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

^ Kerrostettua mulla onkin jo ollut ja siitä tykkäänkin. :) Viimeks se oli takaa todella lyhyt ja edestä hieman polkkaa pidempi eli tuo tosiaan voisi olla kokeilemisen arvoinen. :)
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Mustakuu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 865
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 13:35

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Mustakuu »

Täys OT, mut tajusin tätä ketjua lukiessani et mie olen aina vaistomaisesti valinnut itselleni tähän neliönaamaan "sopivan" (suositusten mukaan) hiusmallin, vaikken ole asiaa koskaan miettinytkään. Jänskäävänskää  ;D
Chantel

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Chantel »

Osaisiko joku sanoa mitkä hiusmallit tekisivät kasvoista kapeamman näköiset?  :-\  Kasvoni ovat kyllä ehkä lähimmäksi ovaalit; korkeahko otsa (ei mikään Tyra Banks kuitenkaan  ;D) eikä missään nimessä pyöreä, mutta silti kaipaisin jotain joka saisi kasvot kapemman näköiseksi.

Mietin tällaista hiusmallia, mutta saakohan tuo otsis pärstäni entistä leveämmän näköiseksi?  :O Sivumallinen otsis on ollut nuorempana, mutta nyt jälkeenpäin kuvia katsoessa olen todennut, että olisi voinut jättää sen väliin  :O
Viimeksi muokannut Chantel, 17 Maalis 2011, 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Magdalena kirjoitti: Round

Best length: Longer than chin-length
Best Layers: Wispy and razor-cut
Best fringes: Tousled, long and gratuated (ones that are the longer at the sides) and towering quiffs
Best shape: Height at the crown
Steer Clear Of: Wide styles, really straight chin-length bobs and centre-partings - they enhance roudness
Try out: A one-length, long smoothie

Tässä on kuitenki aika vähän sanoja, joten kohtuullinen urakka suomentaa vaikka jonkun nettisanakirjan kera :)
Pikasesti suomennettuna ilman sanakirjaa (ittelläni aika pyöreet kasvot, sen takii näit etsin):

Paras pituus: Alle leukarajan
Paras kerroksittain tyyli: "Tuulentuivertama", partaveitsellä tai epätasasesti leikattu
Parhaat otsatukat: Sekotettu, pitkä, kerroksittain (pidemmät sivuilta ja kohotusta yläosasta )
Paras muoto: Kohotusta päälaelle

Pysyttele loitolla: Leveistä tyyleistä, todella suorista leukarajaan ulottuvista polkkatukista ja keskijakauksista - nämä korostavat pyöreyttä

Kokeile: Tasapitkiksi pehmeästi leikattuja hiuksia
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

^ Longer than-yli leuan. Mulla ei oo kyl mitään noista, kapinallinen  ;D
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Memi
Haiven
Haiven
Viestit: 34
Liittynyt: 20 Huhti 2008, 12:45

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Memi »

Tällä hetkellä tuntuu että hiusmallissani on kaikki pielessä, enkä oikein edes tiedä että minkämalliset hiukset mulle parhaiten sopis. Joku guru nyt siis analysoimaan, mitä iskisitte tähän päähän:

Kuva


Oon vasta hiljattain tajunnu että toi tumma ei taida ihan ollakaan mulle sopivin (:D) vaan saa mut näyttämään kauheen kalpeelta. Hiukset on tosta jonku pari senttiä kasvanu, mutta ohuus tuntuu vaan korostuvan enkä nyt oikein tiiä että pitäiskö leikata joku lyhyempi malli vai ei. Kauheen lyhyttä en haluais, mulla on joskus ollu ja en oikein tykänny.
1b M ii

leuka - hartiat - olkapäät - APL - BSL - midback
maatis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 612
Liittynyt: 15 Loka 2007, 14:07

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja maatis »

^ Sulle sopii kyllä melkein malli kuin malli. No ehkei ihan päätä myöten menevät lattanat pitkät hiukset, voisivat korostaa kasvojen kapeutta turhaan. Mutta siis sulla ei mielestäni ole mitään, mitä tarvisi häivytellä hiusmallilla. Voisit kokeilla jotain tosi rohkeaakin. Saatat hyvinkin olla oikeassa siinä, että noin tumma hiustenväri ei ole ihosi sävylle paras mahdollinen.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja catjuska »

http://www.lorealparis.fi/img/l10n/prod ... HCo3_9.jpg
Korostaako tuo hiusmalli kaksoisleukaa?  ???

Muoks, hiukset on taas siinä ärsyttävässä takatukkavaiheessa ja luonnollisesti alkaa himottaa leikkauttaminen  ;D

Kasvojen malli pulleuden takia on pyöreä, en sit tiiä mitä paljastuu jos joskus noista ylimääräisistä leuoista pääsis eroon.
Viimeksi muokannut catjuska, 05 Touko 2011, 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Lauramainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 632
Liittynyt: 19 Syys 2009, 14:18

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Lauramainen »

Mua turhauttaa, kun mikään kampaaja missä olen käynyt, ei osaa katsoa yhtään ammattilaisen silmästä sitä mallia. Mulla on lattatakaraivo ja mielestäni pyöreät, tai ehkä hieman neliömäiset kasvot.
Lähes joka kerta käsken kampaajaa katsomaan jotain, mikä sopisi kasvojeni, ja pääni malliin. Aina vastauksena, ettei voi tehdä, ellen kerro tarkkaan minkälaisen haluan.  ???

Kun oikeasti mulla on ollut aina sellanen vapaatkädet-meininki, että nyt repästään kunnolla. Sitten olenkin ollut vaan ärsyttävä asiakas, joka ei tiedä mitä  haluaa. Minusta vaan ammattilaisen kuuluisi nämä asiat tietää, ja ehdottaa jotain. Jos siis esimerkiksi olen sanonut että saa leikata paljon ja räväkkään lookin.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^Mulla on ihan samasta syystä parturin vaihto meneillään. Ja kun huolimatta siitä minkälaisen mallin kuvan olen sinne vieny tai sit antanu vapaat kädet, se leikkaa mulle aina saman lyhyen kampauksen. En mä oleta et musta tulis samannäköinen kuin siitä hiusmallista (kunpa tuliskin! :D ), mutta tuntuu vähän hölmöltä maksaa pitkä penni parturista missä saa aina sen yhden ja saman mallin.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Tajusin tässä että mun kuperan malliselle otsalle sopii hyvin otsatukka, joka ei onneksi tässä päässä kasva liian paksuna että se korostaisi ikävästi, ja muiden hiusten kanssa saman mittaiset etuhiukset saa otsan jotenkin pullottamaan sivusta katsottuna. Ottikohan tuostakaan nyt kukaan selvää... Mutta tarkoitan että tuo otsa ikään kuin automaattisesti "muotoilee" etuhiuksista sellaisen pyöreän.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Mjau

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Mjau »

Miun ongelmakohdat kasvoissani ovat iso otsa ja hervottoman isot poskipäät. Oikeanpuolimmainen kuva havainnollistaa poskipäiden korkeuden kun hymyilen. Minkä muotoiset kasvot miulla oikein on? En oo päässy mihinkään johtopäätökseen, vaikka oonkin yrittänyt tehdä diagnoosia lärvistäni  ;D Vanhat otsiksenjämät yltävät melkein korvan taakse. Oon pitänyt sivujakausta, mutta se on nyt alkanut tökkimään ja otsis taas kerran houkuttelemaan. Keskijakaustakin oon pariin otteeseen koittanut, mutta se näyttää miusta ihan siltä, kun joku olis viiltänyt pään keskelle jollain skalpellilla...  0_0


[align=center]
Kuva
[/align]
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ Hmm-m. Mietin hetken eri vaihtoehtoja ja tuntuu, että voisit olla joko neliömäinen tai timantti tai jotain niiden välimaastosta kasvojen muodoilta. Leuka sulla ainakin on hyvin vahva ja kulmikas joka viittaisi neliöön, mutta toisaalta nuo poskipäät ovat tosi leveät ja korkeat myös, josta tulisi mieleen timantti. Otsa sulla on kuitenkin myös leveä ja kulmikas. Pää on ehkä kuitenkin pidempi kuin mitä neliömäisellä tyypillä yleensä, mutta ei silti normaalia pidempi. Joten neliömäiseen ehkä kallistun. Pyöreyttä ja pehmeyttä pitäisi siis saada hiustyylillä ja värillä aikaan, ettei neliömäisyys ja kova kulmikkuus korostu liikaa. Oletko kokeillut, millainen lookki tulee jos kihartaa hiuksia? Tuo piikkisuora ja kasvoilta pois vedetty kampaus tuo kyllä kieltämättä tuon kulmikkaan päänmuodon helpommin esille.

edit. Ja niin, se suora jakaus luultavasti näytti siksi oudolta että se vaikuttaa kovin kovalta kulmikkailla kasvoilta ja lisää sitä graafista linjakkuutta.
Viimeksi muokannut keesha, 01 Loka 2011, 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Vastaa Viestiin