Kasvojen muoto ja hiusmallit

Leikkaukset sekä kampaukset
maatis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 612
Liittynyt: 15 Loka 2007, 14:07

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja maatis »

^ Timantti ihan selvästi :)
Ihanat poskipäät. Voisit kokeilla sellaista kulmakarvojen kohille loppuvaa tasaista otsatukkaa ja sitten takaa lyhyeksi ja eteen poskien kohdalta kasvoille päin kaartuvat pidemmät suortuvat... siis kuvittelisin, että näin saisi hieman häivytettyä otsan kapeutta ja korostettua hyviä poskia :)
Fethenwen

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Fethenwen »

^ Juu, noi posket on todella korostettavan arvoiset  :)
---

Mietin tässä että vaikuttaa monesti siltä et pitkät kasvoit ovat vaikeimmat, ei oikein mikään taho sopia. Minulla on semmoset, ja kunnon pitkä leuka kaiken lisäks. Pehmeät luonnolliset kiharat ja pitkät hiukset toimivat nyt parhaiten, ja otsatukka tietenkin. Se tai sitten rastat :D
Neiem
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 19:19

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Neiem »

Pakko on minunkin liittyä kysyjien joukkoon. Omat kasvoni olen aina mieltänyt nelikulmioksi, mutta lihominen on tuonut lisävolyymiä leukaan, joka muutenkin on makuuni turhan vahva. Muoto lienee lähellä päärynää. Oletteko samoilla linjoilla?

http://upmyphoto.com/img/image.php?imag ... 07_loc.jpg

http://upmyphoto.com/img/image.php?imag ... 07_loc.jpg

Millaisia hiusmalleja (ja miksei värejäkin) minulle ehdottaisitte? Taustaa sen verran, että pitkät hiukset minulla on ollut aina. Nyt kovasti kaipaisin jotain lyhyempää, puolipitkää tai jopa lyhyttä. Hius on hieman taipuisa luonnostaan. Kuvassa väri on oma.

P.S: Kuvia en saanut näkymään kuin linkitettynä. Sorry!
Viimeksi muokannut Neiem, 28 Maalis 2010, 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
| 1b/c M iii |

Luonnostaan punaruskeat paksuhkot hiukset, pituutta on yli lapaluiden alaosan. Mallista ulos kasvanut otsatukka, jota kasvattelen (kenties?) pois. Latvoissa kerrostusta.
Sprite
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 615
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 02:36

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Sprite »

^ Tohon voisi saada paljon muutosta pelkällä otsatukalla. Otsiksia on niin monenlaisia, että ilmeen saa oivasti muuttumaan leikkauttamalla jännän otsatukan. Voi olla ihan nafti ja alhaalta leikattu otsis tai ylhäältä päälaelta leikattu vaikuttava otsis, esimerkiksi. Edestä kiintoisasti leikattu otsis tuo myös särmää. Ja sivuilta voi kasvojen pieluksia reunustaa lyhyemmillä hiusosiolla, tavallaan siis jotain kerrostusta muuallekin tukkaan voisi laittaa.
Mutta en leikkaisi lyhyeksi tai polkaksi, etenkin kun sulla näyttäisi olevan loistokunnossa tukka ja voihan sitä alkuun koklata otsatukkaa ja kerrostusideaa ja sitten pätkäistä lyhyeksi, jos haluaa kokeilla lyhyttä.

Edit: ahaa, luin tuon allekirjoituksesi. Otsatukka siis ollut... ja nyt kasvamassa pois..., no niin, taisi mennä ohi tuo mun ylläoleva ehdotus. Vaikka otsiksia on kyllä hyvin erimallisia, että jos jokin aiempi ei ollut nappiosuma, niin jokin muu voi olla.
Viimeksi muokannut Sprite, 29 Maalis 2010, 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neiem
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 19:19

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Neiem »

^ Juu, otsis on tosiaan pariinkin otteeseen ollut. Samoin olen elellyt ilman otsista niin, että kasvojen ympäriltä on kerrostettu. Tällä hetkellä kerrostusta on koko tukassa. Ainoa pysyvä nimittäjä on pituus välillä BSL-lantio.

Hiukset tosiaan on melko hyvässä kunnossa, mutta kun nämä on pitkät ja paksut niin niihin ei eri tyylejä vähällä vaivalla saa. Jos minulla olisi rahaa ja henkilökohtainen kampaaja, niin antaisin hiusten kasvaa ja värjäisin niitä vain jotenkin ja kampaaja voisi väkertää niihin kaikkea kivaa. Mutta kun olenkin opiskelija, joka ei jaksa valtavasti käyttää hiuksiinsa aikaa, mutta toivoisin kuitenkin, että niissä olisi jokin "juju". Äh. Värjääminen tähän päähän maksaa maltaita, ja hiukset kuivuvat pienen ikuisuuden.

Jos malttaisin vain lyhentää ja kerrostaa ehkä lisää, olisiko sinulla (tai jollakin muulla) ideaa väristä? Jos en radikaalimpaa muutosta tee, niin uutta väriä tai sävyä en ainakaan voi vastustaa!

Voisiko tästä soveltaa jotakin? Leventäisikö leukaa entisestään? Olisiko kamala taipuisissa hiuksissa? (Pahoittelen isoa kuvaa :-\ )
Kuva
| 1b/c M iii |

Luonnostaan punaruskeat paksuhkot hiukset, pituutta on yli lapaluiden alaosan. Mallista ulos kasvanut otsatukka, jota kasvattelen (kenties?) pois. Latvoissa kerrostusta.
Sprite
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 615
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 02:36

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Sprite »

^ Hankala sanoa, kyllä tuo kuvan tukkamalli saattaisi sopia ja voisihan sitä jättää hieman pidemmäksi, niin että pisimmät osiot osuisivat enempi hartianpäihin, sillä jos sulla on taipuisuutta tukassa niin näyttäisi aika söötiltä jos ne pisimmät osiot menisvätkin hieman laineilla.

Polkkamallisessa pituudessa taipuisa tukka voi mennä oudosti, eli ei välttämättä mene noin pyöreästi, mutta voihan sekin näyttää eri lailla hyvältä. Ja vielä tuosta tukkalaadusta, sulla näyttäisi olevan enemmän liukkaan paksu tukka, vaikea sen osalta sanoa miten kerrostetussa lyhyessä suostuisi menemään pöyhkeästi. Leuan kanssa ei pulmaa, koska kyllähän vahvan leuan voi nähdä seksikkäänä. Reese Witherspoon piti polkkaa ja leuka toi siihen vain särmää.

Ja sitten olisi sekin vaihtoehto, että tuon polkan leikkaisi eri tavalla eli ei noin kerrostettuna vaan enempi tasapituisena ja latvaa kohti ohennettuna vaikka puoleen väliin leukaluun ja olkapään väliä (eli keskiväliin kaulaa), niin silloin tulisi taas kaartuville latvoille jännyyttä.

Tässä tällainen, mallilla on kaartuva ja liukkaamman (kuin karhean pehmeä tms) puoleinen tukka, väri-ideaakin tuossa kuvassa samalla, mustemman ja punaisen vaihtelua: http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=9095&month1=&pg=1&styl1=Envision%20Acadamy

Tässä myös tällainen tukkamalli: http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=9945&month1=&pg=1&styl1=Boons%20Hair%20Salon Siinä on kivana ideana tuo latvapituuksien taakse soikeasti menevä linja, otsiksen voisi laittaa eri laillakin.

Väri-ideaa... No tulee mieleen punaisen eri sävyt ja jos haluat oikein pitää hyvänä tukkaa etkä käydä kampaajalla opisk.budjetin takia (ymmärrän!), niin hennaamalla saa pidettyä tukkaa hyvässä kuosissa, Juurikasvussa on erikseen vielä ketjuja hennavärjäyksille ja siellä on vaikka mitä vinkkiä. Muistaakseni esim. jotain Satva-hennaa saa joistain normaaleistakin tavarataloista ja hinta ei ole kummoinen.

Jos ei halua hennata, niin sitten jokin muu punaisen sävy tai miksei jokin vielä jännempikin olisi kiintoisa, kuten violettiin päin menevä sävy. Kyllä kaupan väreillä saa hyviä tuloksia ilman kampaamoaikojakin, joskus se vaatii vain vähän kokeilua ja ensimmäinen askel purkin ostoon on se jännin.

Ai niin, pakko muistuttaa että en siis ole ammattilainen, kampaaja tai parturi, vaan ihan tavispohjalta juttelemassa. Mutta tietenkin tyylitajuni on pettämätön.  :3  :P
Viimeksi muokannut Sprite, 30 Maalis 2010, 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neiem
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 19:19

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Neiem »

KIITOS, Sprite, vastauksestasi!  :-*

Ensimmäinen postaamasi malli on tosi kiva! Jotain sellaista, miltä oma pääni voisi näyttää suuremmin laittamatta  :) Toisesta en niin kovin pitänyt, jotenkin olen vierastanut tuota taakse päin pitenevää mallia, vaikka V-malli on pitkissäkin hiuksissa ollut... ::)

Punaisista hiuksista olen itsekin haaveillut, ja värjäyspuolelta punapäiden keskusteluja lukenut. Punaiset hiukset minulla on ollut aiemminkin, ja ne minulle sopivat, kun omakin väri hehkuu välillä luonnonvalossa kovinkin punaisena. Ehkä tällä kertaa päädyn johonkin kuparisempaan... Tarkoitus oli jo tällä viikolla mennä kampaajalle, mutta saas nähdä, ehdinkö. Ideoita otan edelleen mielelläni vastaan!
| 1b/c M iii |

Luonnostaan punaruskeat paksuhkot hiukset, pituutta on yli lapaluiden alaosan. Mallista ulos kasvanut otsatukka, jota kasvattelen (kenties?) pois. Latvoissa kerrostusta.
Sprite
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 615
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 02:36

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja Sprite »

Ole hyvä vaan.  :) Tosi kiva jos ensimmäinen tukkamalli tuntui natsaavan sinne päähän!

Ja jos kampaajalle menee, niin eikun kuvat mukaan. Ja jos tietää jonkun hyvän kampaajan, niin kampaaja osaa katsoa yksilöllisesti mikä sopii sitten kasvoihin. Mutta jollei tiedossa hyvää kampaajaa, niin menee tuurihommaksi. Mutta sittenkin voi tuloksena olla ainakin "vaihtelua"... :D
Viimeksi muokannut Sprite, 30 Maalis 2010, 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
taitu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 103
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 11:05

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja taitu »

Minkähän malliset mun kasvot mahtaa olla? Vanha kuva, mutta kasvojen malli ei oo tuosta muuttunu, hiukset on pidemmät ja kerrostetusti leikatut, etuhiukset on jonneki leuan alle. Tekis miel leikkauttaa noita pikkasen, mutta malli on vähän hukassa. Sopisko jonkinlainen ohut rikottu otsis ja muut edelleen kerrostetusti leikattuna? Olisko pituus jotain BSL-luokkaa tällä hetkellä.

Mahtaiskohan jompi kumpi noista malleista sopia mulle?
malli 1
malli 2
Viimeksi muokannut taitu, 06 Touko 2010, 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Nonni, nyt mä sitten löysin NIIIIIIIIIIIIIIIIIIN ihanan hiusmallin ja -värin ja ja ja..
Mutta sopiiko tuommoinen kampaus tähän pyöreään pallonassuun jossa on ainakin kaksoisleuka (jos ei enemmänkin..)

Lisäksi tuota luonnonkiharaa oli jonkin verran, joten joutuuko näkemään ihan yltiöpäisesti vaivaa saadakseen tällaiset?

http://www.ukhairdressers.com/style/ful ... ?pic=13255
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
maatis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 612
Liittynyt: 15 Loka 2007, 14:07

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja maatis »

^ Suoristusrautaa ton kanssa sais käyttää, mutta sitä on toisaalta aika helppo käyttää - tosin jatkuvassa käytössä voi rasittaa hiusta. Toisaalta välillähän hiuksia voi pitää kiharanakin, ei varmaan hassumpi tolla mallilla. Kampaajan kanssa voit keskustella sopivasta pituudesta, muutaman sentin heitto voi vaikuttaa siihen korostuuko kaksoisleuka vai ei.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja catjuska »

kiitos ja kumarrus, nyt vaan etsimään hyvää kampaajaa&nbsp; <3
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
scarface

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja scarface »

catjuska, kyl toi passaa pyöreälle kasvolle vallan mainiosti; tosin just tolla maatiksen saatesanalla varustettuna; mieti, haluatko ihan kasvoja noin kehystävän mallin vaiko hieman pidemmän ja kenties kerrostetumman? Mut otsis kantsii jättää pois (ja eihän tos kuvaskaan semmosta toki oo :) ), tai sit jos leikkauttaa otsiksen, sopevin pyöreisiin kasvoihin on ehkä puoliotsis? (nimim. itselläkin pallonaama :D )
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Heh, kampaaja sanoi lempeästi mutta ytimekkäästi et mä olen aivan liian laiska ylläpitämään tuota himoitsemaani kampausta&nbsp; ;D Joten eiköhän nyrhäistä lyhyeksi vaan! Kauhea lärääminen ollut päällä et mistä löytyisi helppohoitoinen, lyhyt mutta naisellinen leikkaus lihavalle nassulle.. tietenkin bonusta jos kampaus saisi kasvot näyttämään kapeammilta&nbsp; ::)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
scarface

Vs: Kasvojen muoto ja hiusmallit

Viesti Kirjoittaja scarface »

No niin! :) Ja mehän vaadimme tietysti kuvia tänne sitten! Ps. olitko sit samaa mieltä kampaajas kans laiskuudestasi? ;)
Vastaa Viestiin