Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Hei! Minkälaisia kokemuksia teillä noista ebay hiuksista? Meinasin hiusnauhan ostaa ja micro ringsejä. Halpahan sen pitää olla ja että edes kuukauden päässä pysyy ilman pahaa hamppua  ;D Onko sellainen 30e nauha ihan hirveetä hamppua aina vai onko joillakin tullu vastaan tosi hyviäkin yksilöitä? En viitsi rahaa tukkaan laittaan kun ainakin teipit ja sinetit on aiheuttanut kutinaa ja tukka irrotettu 2viikon jälkeen. Järkeilin että nuo ringsit ei välttis kutina ku niissä ei ole noita teippi/liima kemikaaleja  :D Mutta pitää nyt testata jos uskaltaudun tilaamaan..
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Diana-M

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Diana-M »

Hei, mulla olis sellainen ongelma, kun mulla on nyt ollut kaksi viikkoa nämä teippipidennykset, niin jo kolme (!!) on lähtenyt irti oman hiusteni juurten kanssa. Molempien korvien päältä on lähtenyt ja se yks kans tuosta sivusta. Ja niissä kohdin on hiuksettomat kohdat nyt tietenkin. Olen käsitellyt ohjeiden mukaan. Alussa pidin letillä yön ohjeen mukaan ja letti tuossa sivulla, mutta nyt olen pitänyt vapaana. Olenko tehnyt jotain väärin vai miksi hiukset lähtevät päästä? Onko teippihius liian painava omille hiuksilleni? Olen harjannutkin ihan kevyesti, vaikka ohjeen mukaan saa aika ronskistikin harjata. Auttakaa ennen kuin olen kalju?!
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

^Kuulostaa ikävä kyllä siltä, että pidennyksesi saattaa olla aika huonosti tehty.

Oma hiustupsu jaksaa kantaa tietyn määrän pidennyshiusta. Jos liian ohueen hiustupsuun laitetaan liian painava satsi pidennyshiusta, pahimmillaan irtoaa teippi omine hiuksineen juuri noin kuin kuvailit. Teippihius on siis liian painava omille hiuksillesi. Tosin kyse ei ole sun hiuslaadusta vaan siitä, että tekijä ei ole osannut tehdä pidennystä sulle sopivaksi. Jos pidennyshius on pidempi (ja siis painavampi), tulee se kiinnittää paksumpaan nippuun omaa hiusta kuin lyhyempi ja kevyempi pidennyssuortuva. Samoin jos oma hiuslaatu on kovin hentoa, tarvitaan isompi tupsu omaa hiusta kantamaan pidennyssuortuvaa kuin vahvemmalla hiuslaadulla.

Suosittelen kyllä vakaasti harkitsemaan koko pidennyksen poistoa, sillä aika hurjaltahan tuo kuulostaa.  >:( Kannattaa varmaan olla pikapikaa yhteydessä työn tehneeseen kampaajaan ja tarvittaessa käydä kysymässä toinen mielipide joltain toiselta pidennyksiä tekevältä kampaajalta.

Itselläni on ollut teipit tuuhennoksena varmaan puoli vuosikymmentä yhtä mittaa, eikä siitä ole omalle karvastolle ollut mitään havaittavaa haittaa. Joskus saattaa joku yksittäinen teippi lähteä nätisti irti liimauksen irrotessa, mutta useimmiten kuuden viikon huoltovälillä kaikki teipit ovat asiallisesti paikoillaan. Hyvin tehty pidennys kestää kyllä kaikkea normaalielämää (harjaamiset, föönaamiset, uimiset...).
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Diana-M kirjoitti: Hei, mulla olis sellainen ongelma, kun mulla on nyt ollut kaksi viikkoa nämä teippipidennykset, niin jo kolme (!!) on lähtenyt irti oman hiusteni juurten kanssa. Molempien korvien päältä on lähtenyt ja se yks kans tuosta sivusta. Ja niissä kohdin on hiuksettomat kohdat nyt tietenkin. Olen käsitellyt ohjeiden mukaan. Alussa pidin letillä yön ohjeen mukaan ja letti tuossa sivulla, mutta nyt olen pitänyt vapaana. Olenko tehnyt jotain väärin vai miksi hiukset lähtevät päästä? Onko teippihius liian painava omille hiuksilleni? Olen harjannutkin ihan kevyesti, vaikka ohjeen mukaan saa aika ronskistikin harjata. Auttakaa ennen kuin olen kalju?!
Laitettu liikaa hiusta sinulle. Käy otattamassa pidennys pois. Voisi onnistua samassa paikassa, missä sen laitatit. Eikös pidennyksillä ole joku takuu, ja kun tuo on vielä väärin tehty. Oma hius on kuitenkin se tärkein.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja bast »

Mitäs sanotte kannattaisiko tilata tämmöiset: http://www.ebay.com/itm/100g-pcs-100-re ... 1e77bbcc00

Tota pisintä mietin. Saisko tuollaisesta tehtyä klipsipidennukset? Riittääkö 100g noin pitkässä mihinkään?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
kemp
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Loka 2012, 05:09

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja kemp »

käyköhän AUSSIE MIRACLE MOIST shampoo + hoito-aine teippipidennyksille?
kms

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja kms »

Tilasin Dreamhairilta klipsipidennykset (aitoa hiusta tietääkseni), mutta ne vaikuttavat kovin sähköisiltä/hapsottavilta. Miten niitä kannattaisi hoitaa? Käykö samat hoitoaineet kuin omaankin hiukseeni?
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

kms kirjoitti: Tilasin Dreamhairilta klipsipidennykset (aitoa hiusta tietääkseni), mutta ne vaikuttavat kovin sähköisiltä/hapsottavilta. Miten niitä kannattaisi hoitaa? Käykö samat hoitoaineet kuin omaankin hiukseeni?
Kosteuttavia, silottavia tuotteita. Itse en käyttäisi rakennepaikkaavia tuotteita.
Hansu35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Hansu35 »

Oletteko huomanneet B*Long-hiusten laadussa muutoksia?

Minulle laitettiin puolen vuoden tauon jälkeen B*longin sinetit. Aivan järkyttävän huonokuntoista hiusta ja latva aivan luiru!
Mitä on tapahtunut?
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Hansu35 kirjoitti: Oletteko huomanneet B*Long-hiusten laadussa muutoksia?

Minulle laitettiin puolen vuoden tauon jälkeen B*longin sinetit. Aivan järkyttävän huonokuntoista hiusta ja latva aivan luiru!
Mitä on tapahtunut?
Minulla oli B Longin teippipidennykset vuosi sitten. Väriltään keskiruskea. Pidin niitä vain kuukauden, vähän yli, koska ne menivät aivan älyttömän huonoon kuntoon. Mikään kosteus ja silotus ei tuntunut riittävän. Latva oli kyllä ok. Verrattaen tuota Simplyn pidennyksiin, tuo on huono. Simplyllä ja B longilla ei ole paljoa hintaeroa, ja toista kertaa en B Longia päähäni halua.. Hius oli muutenkin paljon kovempaa materiaaliltaan.

Edit. Minulla ei ole vertailukohtaa aiempaan B Longin hiusten laatuun, mutta tässä yksi kokemus.
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

Onko hiuslakan käyttö ehdoton nounou teippipidennyksen kanssa? Unohdin kysyä kampaajalta suosituksia muotoilutuotteista joita pidennystukan kanssa kannattaa käyttää. En oikein osaa olla laittamattakaan tukkaa kun kaipaan aina tyveen vähän kohotusta. Millaisia tuotteita itse käytätte pidennysten kanssa, vai annatteko tukan olla sellaisenaan?
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^Silloin kun mulla oli teipit, niin käsittelin tukkaa samalla lailla kuin ilman pidennyksiäkin. Kampaajakin kun teki hääkampauksen, niin ihan surutta se tupeerasi ja suihkutti lakkaa eikä tukalle käynyt mitään.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
EyeCandy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 428
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 15:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja EyeCandy »

Juu todellakin voi käyttää lakkaa pidennysten kanssa. Muotoilutuotteethan kuitenkin lähtee pesussa pois. Mullekin on tehty vaik mitä tupeerauskampauksia pidennyksien kans ja kaikki tökötit käytös.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Jos hius on väärinpäin pidennyksessä, eli niitä tummia palloja latvassa, niin miten se vaikuttaa pidennykseen? Kun ulkomailta on tilannut hiusta, aika isossa osassa on noita palloja latvassa.

Tilasin pidennyshiusta sävyä 613. Omat hiukset ovat keskivaaleat, Poly Color keskivaalealla värjätty. En ole koskaan tilannut vaaleita pidennyksiä, joten nuo sävyt on vaikeita valita. Eikö tuo 613 ole joku kellertävän vaalea sävy luonnossa? Pidennyshius on varmaan vaaleampi kuin oma hiukseni, niin värjäänkö pidennykset Poly Colorilla vai laitanko niihin vain suoraväriä (pysyykö hyvin) esim. Crestol Color Glossia Vaalea Beige?
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Mena »

Pidennykset menevät takkuun helpommin, jos osa hiuksista on väärinpäin. Värjäytyvyys riippuu hiuksesta, mutta ainakin mun halpakiinahiukset eivät pitäneet suoravärejä yhtä pesua kauempaa. Kestoväri tarttui ja pysyi ihan ok.
Vastaa Viestiin