Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
diamond
Haiven
Haiven
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Huhti 2014, 13:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja diamond »

Niin kumpikohan pidennystapa olis parempi ohuisiin hiuksiin? Lähinnä mietityttää kiinnitysten näkyminen...
Ja haittaako, jos omat hiukset on paljon lyhyemmät esim. hartioille ja pidennys olis n. 50cm, onko törkeen näkönen?
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Microring-tekniikkaan en ole perehtynyt, mutta teippipidennystä ainakin pidetään ohuille hiuksille sopivana menetelmänä. 50 cm pituiset pidennykset voi laittaa hartiamittaisiin hiuksiin, mutta jonkinverran joutuu ehkä omaa latvaa kerrostamaan pidennyshiusten joukkoon.
diamond
Haiven
Haiven
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Huhti 2014, 13:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja diamond »

Kiitos Kristiina, tilasinpa teipit katotaas kuinka käy ja onko nuo pidennykset ollenkaan mun juttu. Yli 5 vuotta oon niistä haaveillut ja nyt päätin että nyt tai ei koskaan.  :D
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Olehyvä. Ja saa ne sitten pois, jos ei jaksakaan pitää. Halpis-hiuslakalla olen saanut ne irrotettua hyvin. Laittaa paljon hiuslakkaa teippikohtaan,antaa vaikuttaa kunnolla ja irrottelee varovaisesti pois. Halpaa ja helppoa tehdä itse.
diamond
Haiven
Haiven
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Huhti 2014, 13:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja diamond »

Kiitos edelleen, olinkin unohtanut kiittää, vaikka vastauksen olin lukenut  :-[

Nytpä on teippipidennykset päässä vanhin tyttäreni laittoi ne mulle ja hyvät ovat, ainoa mikä harmittaa on se, etten ole jo aiemmin laittanut näitä.

Mieleeni heräsi vielä kysymys, että miten sitten kun on aika nostaa hiuksia, niin nuo teipit uusitaan? ja mistä kannttaisi teippi ostaa???
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

http://www.dreamhair.com/fi/supertape-12mm.html#.U49tUijNxr8 Mä olen ostanut netistä tämän Dreamhairin kautta. Mun teippihius paloille tämä teippi oli aika leveää, mutta ei kohtuuttoman. Jos omistaa hyvät terävät sakset, niin tästä valmiista teipistä leikkelet uudet teipit niiden vanhojen teippien päälle. Joskus raaputtelin vanhat teippien jämät pois, mutta kyllä siihen päälle voi laittaa uudet kerran-kaksi, sitten joutuu jo raaputtaan vanhat pois.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Ei vaikuta olevan pidennykset kovin kuumaa keskustelukamaa täällä enää.  :D
Onko kellään kokemuksia Mago-tekniikasta (Simply Natural)? Siinä siis puuvillalangalla solmitaan nippuja kiinni pieniin hiusosioihin. Harkitsen laittamista, koska mainostetaan hellävaraisena hennollekin tukalle. Vähän kyllä epäilyttää, vilkkuvatko nuo solmut sitten pahastikin. Mitä nyt netistä olen saanut ongittua tietoa, niin monissa kuvissa se lanka on jostain syystä melko poikkeavan väristä pidennyshiukseen nähden. Ihme juttu. Kaipa sitä sitten on helpompi saksia poikki poistovaiheessa...

Haluaisin löytää pidennyksen, jota voisin pitää kolme-neljä kuukautta ilman huoltoa, joka olisi hiusystävällinen oman tukan kasvattajalle, laadultaan tietysti erinomaista... Hinta ei ole niin oleellinen - maksan mieluummin hyvästä hiustenpidennyksestä enemmän, kuin säästän pari satasta ja pilaan oman tukkani projektissa. Huoltoon en aiemmin pääse, sillä oleskelen pääsääntöisesti ulkomailla. Kyseisessä maassa ei oikein löydy sellaista ammattimaista pidennyskulttuuria, joten huolto tai laitatus siellä ei tule kyseeseen. Hätätapauksessa minun pitäisi myös itse pystyä poistamaan pidennys (kaverin avustuksella).

Ensin kylmäkeratiinipidennys vaikutti lupaavalta, mutta olen löytänyt hiusten laadusta aika kehnoja arvioita, vaikka kiinnitystapa olisikin ihan ok. Ei hyvä siis? Lisäksi ongelmaksi muodostuu kampaamon löytäminen, kun en asu missään isossa kaupungissa. Helsinki lienee paras vaihtoehto, mutta mieluummin matkustaisin vaikkapa Loviisaan tai Porvooseen, jos jommasta kummasta löytyisi jokin osaava kampaamo. Perinteisiä sinettejä en uskalla ottaa jottei omat hiukseni turhaan kärsi liikaa, teipit vaativat huoltoa liian pian ja ompelupidennys ei varmaan toimisi, kun edessä hiukseni ovat hennommat kuin takana, ja kaipaavat eniten volyymia juuri siihen.

On tämä vertailu sitten hankalaa.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Joo, keskustelu pidennyksistä on näköjään vähentynyt.. harmi! :(

Olin kiinnostunut myös noista Mago-pidennyksistä, ja soitin kampaajalle kysyäkseni niistä lisää. kampaaja sanoi, että noita hiuksia ei voi uudelleenkäyttää, eli ne menevät roskiin joka huollon yhteydessä ja sitten pitää taas ostaa uudet hiukset! Mun mielestä se kuulostaa kauhealta kuluttamiselta, ja on ennenkaikkea todella kallista. Mago-hius on Simply Naturalin hiusta, tosi hyvälaatuista, mutta kallista on.

Kylmäkeratiinimenetelmällä tehtävistä pidennyksistä olen kuullut kyllä hyvää, en ole itse kokeillut. Teippipidennys on ollut mun hiuksille paras, tosin tässä on se lyhyt huoltoväli..
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Itseäni ei hinta niinkään kirpaise noissa Magoissa (tarpeitani vastaavalla pituudella ja määrällä hinnaksi tulee useimmissa paikoissa, joista hintatiedon olen löytänyt, korkeintaan noin 390 euroa, mikä minusta tuntuu ihan kohtuulliselta jos pidennys on laadukas ja hellävarainen) ja uusiokäyttöäkin keksin - taidetarvikkeena. Ehkä vähän tyyriinä taidetarvikkeena, mutta eipähän roskikseen tarvitsisi nakata kuitenkaan.  :P
Mitenhän nuo langat / solmut näkyvät hiusten seasta? Netissä on jonkin verran kaupallista kuvamateriaalia mutta mitään ns. kuvallisia käyttäjäkokemuksia en ole löytänyt. Sellaisia ainakaan siis, missä kiinnityskohtaa olisi esitelty. Harmi. Solmu näyttää makrokuvissa tietysti ihan valtavalta, mutta mitenhän lienee "livenä"..? Valitettavasti myös olen törmännyt vain sellaisiin kuviin, joissa vaaleassa tukassa on vielä vaaleampi lanka, jolloin ainakin itselläni se vilkkuisi (jos vilkkuisi?) ikävänä valkeana pallerona hivenen tummemmassa juurikasvussa, värini kun on luonnollisena latvaa kohti liukuva vaalea.
Sen verran sain selville, että Mago-hiuksia saa myös laineikkaana ja kiharana, mikä on tosi hyvä uutinen.
millamagia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 108
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 23:01

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja millamagia »

Tilasin rapunzel of swedeniltä klipsipidennykset sävyssä 18(dark blond), eli nyt pidennykset ovat aavistuksen tummat omaan hiusväriini. Miten kandee toimia? Yrittää värjätä suoravärillä omat hiukset lähelle pidennyksiä vai kandeeko pidennykset palauttaa? Noi vaaleat sävyt on todella vaikeita. Itselläni hieman kellertävyyttä hiuksissa. Kandeeko pidennykset muutenkin tilata ns. kaksivärisenä eli raidoitettuina ja raidoittaa omat hiukset vai yksivärisinä? Haluisin lähinnä kampauksiin muhkeitta ja pituutta kasvatukseen. Nyt hiukset olkapäille. Lisäksi tilasin sen normi paketin eli 110g, onko liian ohuet, pitäisikö tilata se paksumpi paketti? Omat hiukset on ohuet mutta niitä paljon. Ponnari 7cm
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Ehdottomasti kannattaa palauttaa pidennykset, eikä edes yrittää saada lähelle omaa väriä värjäyksellä. Pääset paljon helpommalla, kun saat vain ostettua pidennykset, jotka täsmää sun oman väriseen hiukseen. Minun muistaakseni Rapunzelilla oli joku värirengas-systeemi, ne lähettää sen sulle, ja voit näytevärien perusteella tilata omaan hiukseesi sointuvat pidennykset. Vai olikohan tämä näyteväri-systeemi Dreamhairilla sittenkin.

Vaaleiden pidennysten ostaminen on vähän hankalampaa, mutta ei auta kun tilata ja palauttaa niin kauan, että sopiva väri löytyy  :). 110 g on ihan sopiva määrä pidennyshiusta- ainakin minulle oli klipsipidennyksessä. Riippuu, kuinka paljon paksuutta haluat, mutta n. 100 g riittää pääsääntöisesti kokopään klipsipidennykseen. Klipsipidennykset kannattaa tilata oman hiuksen värisenä. Jos hiuksesi ovat yksiväriset, niin tilaa yksiväriset. Ja raidoitetulle hiukselle raidoitetut.
Viimeksi muokannut Kristiina, 02 Elo 2014, 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
millamagia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 108
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 23:01

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja millamagia »

Tilasin nyt uudet pidennykset rapunzelilta. hiukset on samanväriset kuin omat hiukset. Ainut vaan että kun pidennykset laittaa päähän, niin omat hiukset on paljon ohuempaa hiusta. Klipsit näkyy juuressa vaikka hiukset on samanväriset latvoista. Latvoja lyhensin itse ja nyt ne on paksut ja tönköt. Äsh,kaduttaa. Oon niin tarkka hiuksistani. Haluan että ne näyttää hyvältä päässä eikä miltään Tuksu tukalta. Ainut hyvä puoli on, että hiukset on kivat pitkänä. En malta odottaa että omat hiukset kasvaa pitkiksi. Ny siis polkka pituus. En vain taida kehdata pitää noita irtohiuksia missään tai koskaan. =(
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Mena »

Tupeerasitko tyveä ennen klipsien laittamista? Yleensähän noita kiharretaan tai laitetaan joku kampaus, ei kai ne suorana näytäkään kovin hyvältä jos oma hius on selkeästi lyhyempää eikä sulaudu pidennysten sekaan niin nätisti.
Hansu35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Hansu35 »

anannas kirjoitti: Ei vaikuta olevan pidennykset kovin kuumaa keskustelukamaa täällä enää.  :D
Onko kellään kokemuksia Mago-tekniikasta (Simply Natural)? Siinä siis puuvillalangalla solmitaan nippuja kiinni pieniin hiusosioihin. Harkitsen laittamista, koska mainostetaan hellävaraisena hennollekin tukalle. Vähän kyllä epäilyttää, vilkkuvatko nuo solmut sitten pahastikin. Mitä nyt netistä olen saanut ongittua tietoa, niin monissa kuvissa se lanka on jostain syystä melko poikkeavan väristä pidennyshiukseen nähden. Ihme juttu. Kaipa sitä sitten on helpompi saksia poikki poistovaiheessa...

Haluaisin löytää pidennyksen, jota voisin pitää kolme-neljä kuukautta ilman huoltoa, joka olisi hiusystävällinen oman tukan kasvattajalle, laadultaan tietysti erinomaista... Hinta ei ole niin oleellinen - maksan mieluummin hyvästä hiustenpidennyksestä enemmän, kuin säästän pari satasta ja pilaan oman tukkani projektissa. Huoltoon en aiemmin pääse, sillä oleskelen pääsääntöisesti ulkomailla. Kyseisessä maassa ei oikein löydy sellaista ammattimaista pidennyskulttuuria, joten huolto tai laitatus siellä ei tule kyseeseen. Hätätapauksessa minun pitäisi myös itse pystyä poistamaan pidennys (kaverin avustuksella).

Ensin kylmäkeratiinipidennys vaikutti lupaavalta, mutta olen löytänyt hiusten laadusta aika kehnoja arvioita, vaikka kiinnitystapa olisikin ihan ok. Ei hyvä siis? Lisäksi ongelmaksi muodostuu kampaamon löytäminen, kun en asu missään isossa kaupungissa. Helsinki lienee paras vaihtoehto, mutta mieluummin matkustaisin vaikkapa Loviisaan tai Porvooseen, jos jommasta kummasta löytyisi jokin osaava kampaamo. Perinteisiä sinettejä en uskalla ottaa jottei omat hiukseni turhaan kärsi liikaa, teipit vaativat huoltoa liian pian ja ompelupidennys ei varmaan toimisi, kun edessä hiukseni ovat hennommat kuin takana, ja kaipaavat eniten volyymia juuri siihen.

On tämä vertailu sitten hankalaa.

Otin Magon muutama päivä sitten. Tää tuntuu tosi hyvältä, koska fleda ei paina läheskään yhtä paljon kuin sinettien kans. En huomannut painavuusongelmaa kyllä ennenkään, mut nyt huomaan eron. Liitoskohdat on myös pienemmät kuin perinteisessä sinetissä.

Suurin ero on hiuksen laadussa. Tätä ennen mulla on ollut Blongin 60-senttiset. Tilasin samanpituiset Magot, jotka on ainakin kymmenen senttiä pidemmät kuin noi Blongit. Erilaiset mittanauhat ilmeisesti käytössä firmoilla. Simplyn hius on latvaan saakka ihanan paksua. En tiedä kyl, pitäiskö tota latvaa jopa rikkoa, koska nyt latva on tosi paksu ja oon tottunut hamppulatvaan, joka sopii myös omaan haperoon moppiinikin.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

millamagia78 kirjoitti: Tilasin nyt uudet pidennykset rapunzelilta. hiukset on samanväriset kuin omat hiukset. Ainut vaan että kun pidennykset laittaa päähän, niin omat hiukset on paljon ohuempaa hiusta. Klipsit näkyy juuressa vaikka hiukset on samanväriset latvoista. Latvoja lyhensin itse ja nyt ne on paksut ja tönköt. Äsh,kaduttaa. Oon niin tarkka hiuksistani. Haluan että ne näyttää hyvältä päässä eikä miltään Tuksu tukalta. Ainut hyvä puoli on, että hiukset on kivat pitkänä. En malta odottaa että omat hiukset kasvaa pitkiksi. Ny siis polkka pituus. En vain taida kehdata pitää noita irtohiuksia missään tai koskaan. =(
Klipsipidennyshiusta kannattaa suoristaa tai vähän kihartaa, jotta se sulautuu omaan hiukseen. Tämä on tärkeää varsinkin, jos eroa oman hiuksen pituuteen on paljon :). Toki muutenkin pidennys näyttää aina paremmalta, kun sen muotoilee omaan hiukseen sulautuvaksi. Kannattaa erityisesti suoristaa siitä oman hiuksen ja klipsin liitoskohdasta.
Älä vielä luovuta, se vaatii aikaa ja totuttautumista, että pidennys sulautuu omaan hiukseen! :)
Viimeksi muokannut Kristiina, 09 Elo 2014, 07:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin