Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^mäpä yllätän sut nyt ja kerron että yksi loistava naamio mun 60 cm pidennyksiin on ollut Loreal Elvital Nutri- Gloss :D Kampaajankin mielestä ;)
Toinen hyvä on ollut tosiaankin O&H, sekä shampoo että hoitsikka mutta kovin kauan en anna hoitsikan tosiaan vaikuttaa koska sinetit lähtee erittäin helposti kuitenkin liukumaan. Mulla on sellanen hiuslaatu ettei pidennykset pysy kauaa mun päässä :)
Muita hyviä on Redken All Soft-sarja sekä yllättäen Bonacuren vanhaa sarjaa oleva Repairshampoo ja Joico k-pak daily conditioner.
latvasuojaa olen alkanut nyt vasta laittamaan pidennystukkaaan, aiemmin tuntui turhalta laittaa siihen kun eihän se ole oma tukka ;) Mutta selvästi voivat nyt vielä paremmin kyllä.
Eikä kukaan ole tajunnut, ettei ole oma tukka, paitsi tutut jotkas tietysti huomasivat että tukka piteni yhtäkkiä 40 cm:stä 60 : neen :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja siili »

EyeCandy kirjoitti: Olis kiva jakaa kokemuksia muiden pidennyksien omistajien kans shampoista ja hoitiksista ym tuotteista. Mikä on sopinut hyvin pidennyksille ja mikä ei???
Silikonia, silikonia ja silikonia. Parani kunto silmissä. Hoidin ensin tuuhennostani ihan selkeästi väärin, eli käytin vaan niitä tuotteita mitä olen ennenkin käyttänyt. Pidennysosiot oli ihan kauheat ja erottui vielä tosi ihanana räjähtäneenä hamppukasana omaa kiiltävää ja suoraa tukkaani vasten. Lopulta kaikki huonot latvat leikattiin pois ja aloitin silikonin lätkimisen aitohius-osioihin.

Joicon silk result sarjan shampoo ja hoitoaine on olleet hyviä, norahin mainitsema elvitalin NG on myös loistava tehohoito ja halpa. Toisena tehiksenä käytän Joicon IHTtä, mutta aika kalliilta tuntuu lätkiä sitä "leikkitukkaan" joka on kuin imuri. Kaikki hoitoaineet pitkällä vaikutusajalla ja mieluiten saunassa tai ainakin pyyhkeenlämmössä hauduteltuna. Halo:n High Gloss Rinse on tuonut hyvän syvän kiillon hoitoaineen jälkeen. Bonacuren latvasuojaa koko pituudelta pesun jälkeen aitohius-osioihin ja joicon daily care suihkittavaa jätettävää koko tukkaan. HC keinona hajustamatonta seksiin tarkoitettua liukastusvoidetta vielä latvoihin vähän (suosittelen kokeilemaan, apteekista löytää varmimmin hajusteettomia.). Tigin girltoys silikonia vielä koko tukkaan ja hyvä tulee. Annan kuivua vapaasti muutaman tunnin ja loput koskeat kohdat kuivattelen föönillä, märällä tai kostealla tukalla ei kannata mennä nukkumaan kokemukseni mukaan.
SIMin energymask-naamio tuo jämäkkyyttä tukkaan, mutta vaatii itselläni vielä ehdottomasti pikahoitikseksi jonkun silikonipommin siihen päälle muuten tuloksena on latvoista harottava takkukasa.

Mulle ei sovi aitohiuspidennyksiin mitkään rakennepaikkaavat pelkästään käytettynä, tarvitsee näköjään aina siloitusta vielä siihen päälle. Ilman jätettäviä hoitoaineita ei myöskään tulis mitään. Aluksi mä varoin noita teippejä tosi paljon, eli en laittanut koskaan niiden päälle hoitoainetta. Nyt en oo enää viimeiseen kuukauteen viitsinyt ja hyvin näyttää pysyvän eikä ole liukunut sinetit mihinkään vaikka mun tukka on tosi liukas. Ajattelin kyllä seuraavalla kampaamokäynnillä jo luopua näistä enkä enää nostattaa sinettejä, ihanaa kun pääsee sitten pesemään päänahan kunnolla ja laittamaan tukkaa niin ettei aina tarvitse varoa sinettejä.

Edit. Ai niin yksi loistava tuote on ollut Ojonin tehohoito Restorative Hair Treatment, mutta tuotteen hinta on niin korkea etten raski laittaa kuin spesiaali tilaisuuksiin ja välillä käytän jätettävänä omiin hiuksiini. Tukka on kyllä kuin silkkiä tuon jäljiltä...
Viimeksi muokannut siili, 07 Huhti 2007, 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

Mä kanssa kaipaan kamalasti CO-pesuja. Toivottavasti nämä kohta tuota lähtisivät sen verran että voisi otattaa pois. Mutta en tietenkään tahdo edesauttaa sitä, sillä olivat aikas hintavat ;)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Ego
Haiven
Haiven
Viestit: 49
Liittynyt: 22 Huhti 2006, 17:02

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ego »

Kysymys teille, joilla on ollut pidennyksiä... kuinka paksut hiukset teillä on? Kuinka paksu ponnari esim. tulee? Ihmiset aina&nbsp; sanoo, että "mulla on tosi ohkaset hiukset", ja sitten niillä on kuitenkin tosi paksut... Itseäni kiinnostaisi ottaa tuuhennos hiuksiin, mutta pelottaa a) että sinetit näkyy, koska mulla on OIKEASTI tosi ohuet ja luirut hiukset... ja b) että ne repii un omia hiuksia pois ennätystahtiin, koska kärsin runsaasta hiustenlähdöstä.

- Onko kellään, jolla olisi samanlaisia ongelmia sattumoisin kokemuksia pidennyksistä?

- Kuinka pitkän välin voi jättää että käy nostattamassa sinetit, ilman että ne näkyy?
- Kuinka paksuja ne sinetit on?
- Mihin kohtaan ne hiuskuontalossa tulevat? Haluaisin voida sillon tällöin kammata hiukset sivulta taakse, tai tupeerata otsalle 80-luvun tötsän... kuinkas paljon nuo sinetit sitten rajottaisivatkaan kampausmahdollisuuksia?
- Kuinka paljon laitattaminen suunnilleen (pelkkä työ) maksaa, entä sinettien nostattaminen?
- Voiko sinettipäänä mennä esim. sävyttämään kampaajalle tukkaa, vai ovatko sinetit tälle este, tietääkö joku?
- Osaisiko joku sanoa, onko sinetit vai ompelu ohuelle luirulle tukalle parempi?

Kiitos etukäteen vastauksista! :)
Viimeksi muokannut Ego, 07 Huhti 2007, 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: luonnonkihara hieno, kuiva hius, oma väri maantienvaalea, tällä hetkellä raidoitettu eri vaalean sävyillä. Pituus leukaan asti. Kuiva päänahka...
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja siili »

Mulla on siis juuri nyt tuuhennos, aluksi piti laittaa vaan raitoja mutta tahdoinkin niitä niin paljon että tuli oikeasti tuuhennos. Omat hiukseni ovat "ihan tavalliset" eli ei super ohuet eikä huiman paksut. Sen sijaan yksittäinen hius on ohut, joten kovin lähelle jakausta ei teippejä voinut laittaa, muuten sinetit olisivat näkyneet.

Teippipidennyksen sinetit on leveitä lättänöitä, joten ne ainakin "hukkuu" aika kivasti oman tukan joukkoon. Mun on ehkä 3-4 milliä paksuja ja kolmisen senttiä pitkiä. Teipeillä ei siis saa kuin palkkiraitoja tehtyä, muilla tekniikoilla saa sitten myös sellaisia ohuita tuppoja kiinni kuontaloon. Liian kireälle laitettu sinetti irroittaa omaa hiusta, jos sinetti on oikein laitettu ei sieltä välistä irtoa muuta kun luonnollisestikin irtoava hius.

Sinettien noston määrittää kuinka nopeasti omat hiuksesi kasvavat, arvioisin että mun ihan peruskasvuvauhdilla siinä 1,5kk-2kk jälkeen alkavat olla niin hankalat että on noston paikka. Värjääminen onnistuu kyllä kampaajalta, pitää vaan varoa sinettejä eli siihen voi mennä hiukan enemmän aikaa. Itse värjääminen olisi niin hankalaa, etten lähtisi edes koettamaan. Kuituhiusta ei voi värjätä eikä käsitellä, mutta aitohiusta kyllä. Hinnoista en oikein osaa sanoa, kun ystäväni on kampaaja joka nämä laittoi, sain siis normaaleita hintoja edullisemmin.

Kampausta sinetit rajoittavat sen verran että kyllähän sä joudut katsomaan ettei ne törötä jostain valmiin kampauksen alta. Vaikka nämä teipit ovat tuollaiset leveät niin kyllä ne kuitenkin taipuu kivasti, eli saa piiloon. Mulle kampauksen tekeminen tuo tuskan hien otsalle koska teen niin harvoin ja varsinkin nyt kun alkavat olla taas kasvaneet ulos, niiden asettelu piiloon alkaa olla hankalaa. Korkealle tehtävä nuttura on kaikkein hankalin.
Voisin kuvitella että sinetit olisi parempi ohuelle tukalle, koska niitä saa jaettua tasaisemmin joka puolelle päätä, kun taas ompelupidennyksen nauha kulkee tasaisesti pään ympäri. Tosin en tiedä miten paksu ompelupidennyksen letistä ja lisäkkeestä tulee, mutta kuvittelisin kyllä sinettien liitoskohdan olevan "näkymättömämmät". Joku viisaampi osaa varmaan vastata tähän?
JulianaVonBella

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja JulianaVonBella »

Heip, Olen ottamassa hiusten pidennystä tai tavallaan kyllä tuuhennusta. Pituutta ei juurikaan tule lisää (itselläni jo pitkä tukka). Ne kiinnitetään sineteillä.

Niin siis ymmärsinkö oikein että tukkaa pitää jotenkin eri tavalla pestä? Eikö sinettikohtiin saa laittaa shampoota tai hoitsikkaa? Itseäni pelottaa se että tuuhennos tekee jotain rastoja omaan tukkaani tai muuten vahingoittaa sitä. Ja kaiken lisäksi tämä mun tukka on ensimmäinen tukka johon hän tekee tuuhennosta/pidennystä...
Kampaajani ehdotti että laitettaisiin minulle 2 punttia tukkaa vaan. Miltäs se kuulostaa? Oma tukka on aika paksu, haluisin vaan että latvoihin oikeastaan tulisi tuuhennosta.

Itse en tiedä siitä hoidosta juuri mitään. Antakaa mahdollisia hoito-ohjeita tai muita vinkkejä! :)

Yhdistelin viestejäsi tähän ketjuun. T. Kikka
Viimeksi muokannut JulianaVonBella, 08 Huhti 2007, 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ice »

päätä ei varsinaisesti hieroskella kun ne sinetit siellä on, panthenolittomalla (esim.) shampoolla pestään huolella ja hoitoainetta vältetään luttaamasta kiinnityskohtiin jotteivat ne tiettyjen aineiden vaikutuksesta pehmiä

kaksi punttia sinettiä tarkoittanee mitä? kunnei nuo määrät ole kumminkaan ihan standardeja

kun hius alkaa kasvaa kiinnityksen alta ja hiuksia sieltä luonnollisesti irtoilee, niihin saattaa alkaa tulla pikkuisia rastoiksi verrattavia takkuja jotka kumminkin ovat ihan selvitettävissä ja harmittomia jos homma on oikein tehty

jollet luota tekijään, älä anna tehdä
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Ego
Haiven
Haiven
Viestit: 49
Liittynyt: 22 Huhti 2006, 17:02

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ego »

Voikohan noita hiusnauhoja valmistaa itse? Ulkomaisessa nettikaupassa kun näyttäisi olevan halvemmalla aihiuskimppuja...&nbsp; Tietäisikö joku, mikä tuo 'hiusnauha' on englanniksi, niin voisi yrittää googailla aihetta... suomeksi ei löytynyt tietoa...
Hiukset: luonnonkihara hieno, kuiva hius, oma väri maantienvaalea, tällä hetkellä raidoitettu eri vaalean sävyillä. Pituus leukaan asti. Kuiva päänahka...
Ego
Haiven
Haiven
Viestit: 49
Liittynyt: 22 Huhti 2006, 17:02

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ego »

Vielä yksi kysymys... olen aivan sekaisin hiuslaaduista. Kun esim. b*long bodywave näyttää niin kovin kiharalta kuvassa vaikka sanotaan tekstissä että käy hiuksille, jotka ovat vain hieman laineikkaat. Onkohan mitään kauppaa (esim. Helsingissä), missä voisi päästä käsin hypistelemään eri pidennyslaatuja?
Hiukset: luonnonkihara hieno, kuiva hius, oma väri maantienvaalea, tällä hetkellä raidoitettu eri vaalean sävyillä. Pituus leukaan asti. Kuiva päänahka...
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^tosta tuli mieleeni sellanen pointsi, että vaikka se " käyttämättömänä" onkin todella kihara, niin ekassa pesussa tuo kihara loivenee aika lailla, näin ainakin remy-hiuksessa, mitä minun päähäni iskettiin.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kronia »

Onko kenelläkään kokemuksia Turkulaisesta paikasta nimeltä Demo? Soittelin sinne tänään ja kyselin pidennysten hintaa, joka oli mielestäni yllättävän halpa, 100*50cm "suikale" maksaisi 280€. Onko tuo hinta hirveän halpa vai olenko tähän mennessä kysellyt vain kalliista paikoista? En oikein osannut puhelimessa kysyä "oikeita" kysymyksiä, joten sovin meneväni käymään tänään. Mitä kannattaisi kysyä?

Toivottavasti tätä ei ole kysytty miljoonaan kertaan, mutta kuinka paljon suurin piirtein teille pidennyksekkäille on päähän tukkaa laitettu?
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^Oliko tuo hinta aidosta hiuksesta vai kuiduista? Tuo hinta siis sisältää työn? Ja millä tekniikalla se laitetaan? Ilmeisesti ompelemalla, jos on hiusnauha?
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kronia »

Kyseessä on aito hius ja hinta sisältää hiukset ja työn. Tekniikkaa en tajunnut kysyä, enkä tiedä onko hiusnauha vai ei (tuo suikale nimitys oli ihan oma keksintöni). Olen menossa töitten jälkeen kyselemään lisää..
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^Niin no aika paljon vaikuttaa hintaan se, onko kyseessä ompelu- vai sinettipidennys ;) Ompelupidennys on paljon halvempi, koska sen tekemiseen ei mene kauaa. Mulle se tehtiin tunnissa. Sinettipidennykseen meneekin sitten useita tunteja, koska jokainen pieni hiustuppo kiinnitetään erikseen. Siksi myös hinta on kalliimpi, koska useat kampaamot veloittavat työstä tuntitaksan mukaan.
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kronia »

No niin, kävin mainitsemassani paikassa kysymässä asioita tarkemmin. Kyseessä on siis aitohiuspidennys (merkki B*Long) keratiinisineteillä. Katsottiin sopivaa väriä ja näillä näkymin nyt sitten menen ensi viikolla laittamaan kuontalooni pidennykset&nbsp; :D Jännittää ja innostuttaa kovasti!
Viimeksi muokannut Kronia, 12 Huhti 2007, 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
Vastaa Viestiin