Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
peppi

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja peppi »

Kysäisenpäs sellaista askaa että onko kukaan ottanut pidennyksiä lyhyisiin hiuksiin ja millaiset tuli? En osaa ehkä hyvin selittää mutta siis pidempiä hiuksia johonkin kohtaan vaan ei siis koko tukkaa "pitkän näköiseksi" :P Itse olen menossa kahden viikon päästä kampaajalle joka ehdotteli mulle pidennyksiä sivuille, muutaman tupsun pitäisi riittää. Hiukseni eivät kyllä ole aivan lyhyen lyhyet vaan juuri niskasta ja sivuilta pidemmät, päältä lyhemmät. Jänskättää vähäsen.
Kokemuksia itselläni on vaan hääkampauksen vuoksi laitetusta sinettipidennysosiosta toisella puolen niskaa/sivulla. Häämatkalla ne sitten poistin kynsileikkureilla  ;D
Atarga

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Atarga »

Täällä oli pientä keskustelua aiemmin siitä, että kannattaisi hiustenirtoamis syistä vielä ommella uusi ommel hiusnauhan päälle, mutta millainen? Jokun yhtä kapea ja tiheä siksakki?
Kyselen siksi koska ylihuomenna tulee pidennys ja tänään vasta tuosta uudesta ompeleesta hiusnauhaan lukasin.


Mulle siis laitetaan pidennys taakse ompelemalla ja eteen liimalla, koska ompelu näkyy edessä paremmin.
Liimaan itse eteen, jota olen joskus aiemmin kokeillut joka meni vähän hanurilleen.
Tuolloin siis leikkasin hiusnauhasta 0,5-1cm osioita (otin siis sen ompeleen mukaan)
ja laitoin suoraan siihen nauhaosuuteen liimaa. ja äkkiä tunkasin johonkin kohtaa juurta ja painoin sormilla vähän aikaa (auts, poltti ;>).

Tuloksena oli päivän mittainen kaunis pidennys, jonka jälkeen alkoi liimapidennys tippumaan joka harjauskerralla, kunnes niitä oli vain muutama.
Lisäksi taisivat olla liian paksuja tai jotain kun näkyvätkin melko selkeästi.

Auttakeehan blöndiä hädässä, että miten voisin menetellä toisin?  ::)

Siirsin kysymyksesi tänne. T. Kikka
Viimeksi muokannut Atarga, 11 Maalis 2007, 09:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vivitsu

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja vivitsu »

mitenköhän tälläinen pidennys tehdään ja toimiikohan...näyttäs ainakin olevan ehkäpä hellävaraisempi kun ei tarvitsisi laittaa niin montaa ringiä, joten ne eivät varmaan edes haittaisi...? www.medorian.se/generic/microandweft

linkki säädetty toimivaksi
Viimeksi muokannut vivitsu, 14 Maalis 2007, 00:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

Hitto nää on ollu päässä kohta vasta kuukauden ja jo on lähtenyt 12 sinettiä, onkohan tää ihan normaalia.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^eiköhän se oo, kun kahta kuukautta jo suositellaan uusimis väliksi . Toki voi myös epäillä onko nuo kyseiset hieman huonosti kiinnitetty. Sinuna menisin kampaamoon jossa olet ottanut ja pyytäisin kiinnittämään nuo uudestaan. Eipä siinä monta minuuttia mene.
EyeCandy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 428
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 15:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja EyeCandy »

^ Ei ole normaalia että tossa ajassa on jo 12 kpl sinettejä lähtenyt. Menisin sinuna kampaajalle puhumaan ja kyselemään. Ei niitä kuulu lähteä kuin maksimissaan pari kappaletta.
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

vivitsu kirjoitti: törmäsin tälläseen pidennystekniikkaan, mitenköhän tämä mahtaa erota esim.normaalista sinettipidennyksestä?niin tässä osoite:http://www.shrinkies.biz/ ja sieltä alhaalta valitse shrinkies tutorial
Shrinkiesithän on micro ringien kaltaisia renkaita, mutta kuten nimikin kertoo, ne kutistetaan kiinni. Kokemusta ei ole, mutta olettaisin, että se muovi on jotain (sisäpuolen liimalla varustetun) heat shrink tubingin kaltaista.
vivitsu kirjoitti: mitenköhän tälläinen pidennys tehdään ja toimiikohan...näyttäs ainakin olevan ehkäpä hellävaraisempi kun ei tarvitsisi laittaa niin montaa ringiä, joten ne eivät varmaan edes haittaisi...? www.medorian.se/generic/microandweft
Linkki ei toiminut, mutta nimen perusteella tulkitsen, että kyseessä on micro ringeilä kiinnitetty hiusnauha. Afrocare taitaa myydä hiusnauhoja, joissa on ringit ommeltu valmiiksi, ja yhdenlaista tutorialia löytyy ainakin tuolta: http://www.doctoredlocks.com/store/demo ... frames.htm
Jälkimmäisessä homma näyttää toimivan niin, että micro ringien avulla tehdään se track omiin hiuksiin, ja ommellaan nauha siihen.

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Hmm, mikäköhän tässä keväässä on kun taas rupes pidennys himottamaan?&nbsp; ;D

Mun kysymys on sellainen, että minkäköhänlainen ongelma muodostuu siitä, että oma tukka on luonnostaan kihara? Olen sitä kyllä suoristellut, ja saankin sen ihan suoraksi. Haluaisin teippipidennyksen, mutta mitenköhän onnistuu toi oman tukan suoristus? Onko kovin vaikeeta hommaa jos on hiusnauha päässä? Lyheneeköhän pidennyksen käyttöikä kuinka paljon jos joutuu koko ajan föönaamaan?

Toinen kysymys(rykelmä ;D): Mikäköhän olisi pääkaupunkiseudulla sellainen hyvä paikka missä pidennyksen voisi käydä laittamassa? Siis jos ostan Hairiumista sen nauhan valmiiksi, vai kannattaako? Haluaisin sellaisen paikan jossa olisi suht nuoria kampaajia, jotka nätist ja muodikkaasti ( :P)i sais leikattua sen pidennyksen sinne omien hiusten sekaan&nbsp; ;)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^Voithan sä laittaa jo valmiiksi kiharaa pidennyshiusta? Sitähän voi sitten suoristaakin, jos vaan silloin tällöin suorat hiukset haluat. Kyllähän se kuumalle altistaminen rasittaa pidennyshiusta sen verran, että en kovin usein sitä tekisi. Mulla kun oli ompelupidennys, niin en kyllä hirveesti viittiny hiuksia föönailla.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

^^ Cloxia http://www.clox.fi/index.php ovat ainakin muutamat kehuneet hyväksi ja edulliseksi paikaksi&nbsp; :)
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Kiitos Miracle ja efiina!&nbsp; :D ihanan nopeat vastaukset!

Toisaalta jos mulla ois sitä suoraa hiusta, niin sitähän ei tartteis sillon suoristaa, muutenkin tuntuu pääliosa hiuksista olevan se kihartuvampi osio, jos sitä vaan föönais? Mahtais olla kyllä upeen näkönen tukka kun ei jaksais suoristaa ja päällä ois sellanen lammas-permanentin näkönen höttö ja sit pitkä ja suora takaletti&nbsp; ;D Mut pitää miettiä :)

Nyt meen tutkiskeleen noita CLOX:n sivuja ;)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Menen ensi viikolla laitattamaan koko pään n. 50 cm kuitupidennyksen keratiiniliimalla. Kuituna käytetään jotain markkinoilla&nbsp; ilmeisesti aika uutta kuitulaatua. Valmistaja takaa, että se pysyy kolme kuukautta hyvänä ja kestää 180 asteen lämmön. Näin ollen siis muotoiluun voisi käyttää esim. suoristusrautaa myös kuituosioihin.

Onko kukaan kuullut moisesta kuitulaadusta? Onko kuiduissa ylipäänsä oikeasti suuria eroja?

Minulla oli vuosi sitten aitohiuspidennys ompelutekniikalla ja se oli todella upea. Hiukset menivät aitoudesta huolimatta kuitenkin todella nopeasti huonoon kuntoon. Pidennys oli minulla vähän reilu 2 kk. Mielenkiintoista tietää, onko tämä kuitu minkälaista sitten käytössä verrattuna aitoon hiukseen ja pysyykö todella 3 kk hyvänä, niin kuin valmistaja lupaa. Kun nimittäin aina sanotaan, että kuitu on huomattavasti lyhytikäisempää jne.
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Cherry »

Minkähän hintainen ompelupidennys aitohiuksesta on? En pikaisella haulla ainakaan löytänyt vastausta, vaikka varmasti se on täällä monestikin mainittu? Olen tullut siihen tulokseen, etten ikinä tule saamaan pitkiä hiuksia kasvatettua, joten pidennyksen taidan laittaa.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^Ompelupidennyksille on täällä oma ketjunsa, sieltä varmaan löytyy hintojakin.
Mulla oli kerran ompelupidennys aitohiusnauhalla ja se maksoi sen aitohiusnauha +kampaajan tuntiveloitus. Hiusnauhojen hinnat näet esim. www.hairium.com -sivuilta. Tunnin verran meni laitossa, joten se ei hirveän kalliiksi tullut. Eri kampaajien välillä on huimia eroja tuntiveloituksissa, joten kannattaa niitä katsella. Silti, ehkä se kannattaa maksaa se 20e enemmän, että pääsee oikeasti ammattitaitoiselle kampaajalle. Ompelupidennys on kamalan näköinen, jos se on tehty huonosti.
EyeCandy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 428
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 15:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja EyeCandy »

Olis kiva jakaa kokemuksia muiden pidennyksien omistajien kans shampoista ja hoitiksista ym tuotteista. Mikä on sopinut hyvin pidennyksille ja mikä ei???

Pidennykset kuitenki vaatii tosi hyviä tuotteita, et pysyis sileänä ja pehmeänä.

Mun Simply Naturaleihiin on sopinut tosi hyvin Tigin Moisture maniacit ja O&H. Myös Redkenin Smooth Down on ollut hyvää. Joskus kokeilin jotain Bonacuree (en muista mitä hoitista) niin ei toiminu. Jäi takkuun eikä hoitanu ja silottanu tarpeeks. Markettijuttui on ihan turha ikinä ees yrittää, jossain kaverin luona joskus yökylässä on tullu kokeiltuu jotain tyyliin Elvitalii ja huh, niin takkukasaa on sen jälkeen ollu.
Vastaa Viestiin