Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
mangomeloni

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Ice kirjoitti: kiitoksia :) entäpäs sitten, minulla on tuossa tuommoisia japanilaisia, ilmeisesti & kuulemma käsintehtyjä, sinettihiuksia -tai siis sinetti ja sinetti, niissä on vaan se ohut pötkö jotain pehmeää vahaa päässä. Mitähän minä niille teen? kuulemma liimaa ei tarvitse, eli sulatetaanko se sitten vaan suoraan osion päälle? onpas vaikea selittää :-[
Voisivatko nuo sinettisi olla ihan tavallisia ns. vahasinettejä, jotka lämmitetään sormin pyörittämällä, ilman kolvia siis suoraan osioon? Epäilen kuitenkin koska yleensä nämä vahasinetit ovat kuituhiuksia, ja tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön. Microringeillä? Lukeeko missään mitään valmistajaa?
]ja oletettuna että lisäkettä laitetaan yleensäkin hauraampaan hiukseen (juu, ei suositella, ammattilainen ei tekisi etc mutten sitä nyt kysy), ehkä jopa niiden osioiden kannattaisi olla hiukan lisäkettä suurempia? meinasin, että paino jakautuisi paremmin. Entäpä oletus siitä, että sinetti hankaa hiuksia ja katkoo niitä? käykö tällaista oikein tehdyssä pidennyksessä? ja mistä se sinettihiusten huoltoväli 2-6kk johtuu, sinettien näkyviin kasvamisesta, omien hiusten rasittumisesta (hankaus?)? toki ne on irrotettava ja pidemmälle kiinnitettävä jos parin karvan päässä roikkuvat, mutta jos ovat nätisti kiinni eikä näkyviin tuleminen haittaa (ts. jäävät muiden hiusten alle)
Niin, ei suositella juuri siksi että hiukset eivät sitä kestä. Eriasia tietenkin on onko itse hius hauras vaiko hiuksen kiinnipysyvyys heikko. Sinetin painon kannalta katsoen ylisuuri osiohan olisi järkevä, mutta. Jos osio otetaan liian suurikokoisena osion reunahiuksiin tulee liian suuri "vetoisuus", reunimmaiset hiukset osiossa eivät laskeudu tasaisesti vaan kiristävät ja irtoavat. Samanlainen ilmiö kuin laitettaessa sinetti liian tyveen. Toisinsanoen kun hiuskarva käännetään kasvusuunnastaan voimakkaasti eri suuntaan se irtoaa erittäin helposti.

Sinetit voivat hyvinkin hangata ja katkoa hiuksia. Terävät, huolittelemattomat sinettien reunat tekevät sen hyvinkin helposti. Samalla päällä kun myöskin nukutaan, pestään jne joten hiukset liikkuvat myös siellä tyvessä. Huolella tehdyissä sineteissä tätä ei käy, ja siksi esimerkiksi itse kieltäisin lailla nämä ns.muotoilupihdit sinettien tekoon.

Sinettien, tai siis pidennyksen huoltoväli määritellään pääasiassa siksi, että omat hiukset uusiutuvat jatkuvasti joten sinetti on kokoajan vähemmässä määrässä omia karvoja kiinni. Tottakai sinettien näkyviin tuleminen vaikuttaa myös, sekä sinettimassan haurastuminen sekä mahdollinen omien hiusten rastoittuminen tyvestä. Jokainen valmistaja antaa sinettimassan kestolle oman suosituksensa, ja uusimisväliin vaikuttaa tietenkin myös omat hiukset. Kun sinetti roikkuu enää muutamassa karvassa, näille tulee kuitenkin koko sinetin paino ja silloin oma hius irtoaa liiasta painosta erittäin helposti. Tämän takia pidennystä ei tule pitää maksimiaikaa kauempaa.  Kuusi kuukautta on maksimiaika esimerkiksi GL:lle, vaikka itse sinetithän tavallaan pysyisivät valehtelematta latvaan saakka.

Jos sinettimassa alkaa jo haurastua ja hiuksia haluttaisiin käyttää uudelleen, silloin tietenkin kannattaa noudattaa huoltoväliä niin sinetit eivät pääse ohenemaan alkuperäisestä paksuudestaan.
entäpä kaljut laikut sinettien poiston jälkeen? tänään koulussa repivät oikein akkaporukalla eräältä..kamalaa katsottavaa muutenkin, kun ne osiot olivat peukalon pään kokoisia, ilmeisen väärässä kulmassa kiinnitettyjä ja liian kireällä (kyllä näilläkin puusilmillä senverran huomasi vaikkei muisti toimikaan ;D) saati että poistoainetta oli tasan yhtä lajia, asetonipitoista, joka ei tehnyt niille sineteille yhtään mitään. Ja surkeat ruosteiset liian isot pihdit. Mutta pidinpähän naamani kiinni

enpä tiedä, jotenkin tunnen kyllä taantuneeni :-X
Nämä kaljut laikut johtuvat suurimmilta osin tuosta ed. vastauksessa kerrotusta hiuksen kiinnipysyvyydestä eli juuri niistä virheistä mitä siellä on tehty kiinnitettäessä. Samoin huono kotihoito, esimerkiksi liian kireälle vedetyt ponnarit ja haikammat. Myöskin tuo repiminen tekee saman. Hiuksen katkeamisesta vielä, huonot poistopihdit ovat myöskin vihoviimeistä myrkkyä hiuksille! Poistopihtien pitää olla pyöristetyt reunoiltaan sekä tärkeintä; sileät, joten kannattaa jättää suosiolla kotipakkien pihdit sinne omaan lokeroonsa.

Oliko muita kysymyksiä, niitä vaikeampia kiitos  ;)

Ishamael kirjoitti:
Sorminkin ne voi pyöritellä (minä teen aina niin, saa parhaimman tuloksen) mutta normaalisti siinä käytetään semmoisia valkoisia pieniä silikinilätkiä, joiden sisään sinetti suljetaan ja pyöritellään. Silikoni ei tartu liimaan kiinni eivätkä sormet pala.

Keratiinisinetit, sek irto että valmiiksi karvassa olevat kiinitetään samalla tavalla kuin kaikki valmis sinetit.
Suunta alaviistoon (oliko se nyt 45 asteen kulma, virkistäkääs joku vanhuksen muistia?) osio hieman kolmiomainen tai neliö, pääasia että osio on siisti ja tasainen eikä karvoja tule muualta kuin tarkkaan rajatulta alueelta osioon.
Kuumaliimasinettejä ei kannata pyörittää sormin, koska sinettimassa kerkeää jäähtyä ennenkuin siihen voi sormin koskea joten niitä ei saa tiiviiksi. Itse käytän aina silikonilätkiä, joita saa erittäin ohuenakin. Sormista tarttuu myös helposti rasvaa (/likaa) joka vaikuttaa sinetin rakenteeseen.

Paras osion muoto on pehmeäreunainen kolmio, kärki alaspäin. Terävät kärjet osiossa kiristävät.
Viimeksi muokannut mangomeloni, 27 Marras 2006, 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iituliina

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja iituliina »

Hei vain. Liekkö jostakin palstan uumenista löytyisi vastauksia kysymyksiini mitä pidennyksistä haluaisin tietää, mutta aloitan siltikin oman palstan :) Elikkä olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä , ruusuja sekä risuja, pidennyksistä sekä asioita mitä olette saaneet kokea näiden pidennysten myötä, oletteko katuneet, jos niin miksi ym.. Kärsivätkö omat hiukset miten tuosta pidennyksestä?  Olen hyvin kiitollinen jos joku minulle viitsii kertoilla , hyvinkin kiinnostunut olisin kuulemaan. Tällainen "tuuhennus" tai miksi sitä ammattikielessä kutsutaan, kiinnostaisi, mutta arveluttaa kaiken tiedon puutteeni vuoksi.. Kiitos kiitos :)

Yhdistin viestisi tähän ketjuun. T. Kikka
Viimeksi muokannut iituliina, 06 Joulu 2006, 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Paulina »

Itselläni on ollut osapidennys (20 sinettiä) ja nyt hiustenleikkauksen jäljiltä "paikkailu" n. 15-20 sinettiä vähän siellä täällä ja kohta olisi tarkoitus ottaa taas osapidennys taakse (20-30 sinettiä). Ensin mulla oli SoCapin hiusta, joka sen kokemuksen perusteella -never again. Takkuuntui hirveästi enkä voinut pitää hiuksia kuin 2 kk. Hinta oli 100 e eli 5 e/sinetti. Kaverilla oli Kinnusen tukun Simply naturalia (koko pää n. 300 e) ja toisella Hairiumin BeLongia.

Molemmat kai ihan hyviä, itse pidän tuosta Hairiumin hiuksesta enemmän ja kaverilla olikin ne päässä (yli?) puoli vuotta, samoin toisella jolla oli Simplyn hiukset. Mitään negatiivistä en pidennyksestä keksi. Itselläni on tosi karhea ja itsepäinen hius, ja odotan että saan ne Hairiumin silkinpehmeät kutrit tuonne taakse : ). Jos vaan mahdollista, kannattaa ostaa itse ne hiukset ja mennä laitattamaan vaikka johonkin oppilaitokseen (jos ei ole ketään kaveria kolvin kera), tulee siten aika paljon edullisemmaksi. Työntunti kampaamossa on 40 e:stä ylöspäin, tai joku ottaa pari euroa/sinetti, 20:n sinetin laittoon menee kampaajalla jo se 40 e (+ hiusten hinta..)
teri

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja teri »

Tungenpas kysymykseni tänne ettei tarvi uutta topiccia alkaa pienelle asialle vääntämään.
Onko kenelläkään ollut kuiduista suoraa pidennystä/tuuhennusta? Miten toimi, menikö takkuun?
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ice »

teri kirjoitti: Miten toimi, menikö takkuun?
kyllä sen kuidun joutuu aikalailla päällystämään silikonilla ettei se ole kokoaikaa takussa

mitkäs aineet niitä keratiinisinettejä karuiten haurastutti? panthenol ainakin, mutta muita?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Lilly Missy

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Tungen nyt tähän ketjuun kysymykseni. Ei, mikä pidennys sopisi parhaiten kun haluaisin vain niskahiuksiin? Mun hiukset on tosi paksut, runsaasti kerrostetut, hipoo olkapäitä + "erikoisuutena" niskahiukset leikkautuneet blondauksen yhteydessä, ovat nyt noin 5 cm. Noiden päällä on nyt siis kerros pidempää. Kampaaja meni viimme kerralla ohentamaan niitä ilman mun lupaa ja nyt paistaa läpi ja erottuu että alla on lyhyempiä. Eikä tietty sais maksaa miljoonia, opiskelija pudjettiin sais sopia.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ minä laittaisin pieniä, siistejä sinetillisiä
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Olen tässä jonkin aikaa haaveillut pidennyksestä tai pikemminkin tuuhennuksesta, mutta en saa oikein hahmotettua mieleeni, että mikä pidennystapa olisi parhain. Toivoisin mahdollisimman hellää vaihtoehtoa hiuksilleni, mutta samalla kuitenkin haluaisin, ettei lisäkkeitä tarvitsisi olla tiheään tahtiin uusimassa. Jos pidän tuloksesta, on aikomukseni jatkaa hiuslisäkkeiden käyttöä hamaan tulevaisuuteen.

Mulla oli kerran liimasinettejä raitoina, mutten kauheasti tykännyt niistä. En tiedä oliko vika sitten laittajassa, mutta siis ne liimaklöntit näkyi hiuksien seasta, tukka löystyi liiman välistä (tuli sellaisia lenkkejä) ja poisottaessa multa lähti tupottain hiuksia.

Jos joku osaisi kommentoida, niin olisin oikein kiitollinen :)
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ice »

ilmeisesti se liima ei ollut jokapaikassa kuten olisi pitänyt olla vaan ne irralliset hiukset irtoilivat välistä ja löystyivät. Lähtö taas voi olla siitä väärästä laitosta, jollei sitten ihan normaalia hiusten irtoamista. Ja eihän liimjen kuulu näkyä, olivat siis laitettu huonosti ja ottamatta asiakkaan tukanlaittotapoja huomioon

ne sinetit edelleen lämmittää mieltäni eniten noissa tuuhennus/pidennysmenetelmissä
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

^Ehkä minun kannattaa yrittää jollain toisella (ja halvemmalla) kampaajalla uudelleen nuita sinettejä. Kaverini kävi samalla kampaajalla  ja hänellä kävi samoin kuin minulla: liimakohdat näkyivät ja hiukset löystyivät välistä.

Kiitos Ice. :)
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Paulina »

Itse liputan Hairiumin hiusten puolesta, B*long. Takkuuntumaton sileä "aidon näköinen" aitohius, ja ainakin kavereilla pysynyt todella hyvin, puolikin vuotta uusimatta. Kannattaa kokeilla toista kampaajaa kyllä.. Nuohan ovat kynsisinettejä, joita monet tykkäävät sitten vielä puolittaa "luonnollisemman" lopputuloksen saamiseksi, ja ovathan ne pienet sinetit mukavamman tuntuiset ja näköisetkin. Itsekin olen laitattamassa niistä osapidennystä.

Yksi kaveri vaihtoi nuo sinetit teippihiuksiin, ainakin toistaiseksi, niissä se uusimisväli on tiheämpi (1-2 kk?), jolloin teippipidennys täytyy "nostaa" ylöspäin eli vaihtaa teipit. Noissa ei taida olla kauhean pitkää hiusta,  vain n. 50 cm valikoimissa.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Mitä eroa nuissa hiussinettien päissä sitten on?
Viimeksi minulla oli näitä: http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=154
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ice »

mitä olen nähnyt ja kokemuksia kuullut, niin great lenghts sinetti on ollut hiuksena kaikkein kestävintä. B*longeista olen kuullut vain yhden kokemuksen ja se loppui sanoihin "räjähti värjätessä" -joskoos oli sitten jossain muualla vika kuin hiuksessa, siitä en tiedä

so.capia on täällä ollut minun testipäälläni nyt kuukauden verran sineteillä kiinni, yhtään mitään ei ole irronnut ja hius on oikein tuoreen näköistä. Ja hius on siis kertaalleen värjätty kevytvärillä, letitelty, harjailtu ja muuten vaan ihmetelty moneen kertaan

alunperin piti laittaa lenghtsillä tuo, mutta kun sain so capia niin ylihalvalla ostetuksi niin ajattelin kokeilla, taisi olla sen arvoista
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Paulina »

No juu, tuo GL on varmaan parasta, ajattelin tässä vaan taviksen näkökulmasta  ;).  GL on aika hinnakasta, mutta jos on kaveri/itse joka sitä tukusta saa ja laittaapi, niin sitten toki ei tule niin kalliiksi. Kampaajalla laitettuna GL on käsittääkseni tuplahintaista, tutullani 20 sinetin laitto maksaa n. 200 e.

Itselläni oli SoCapia, olin viikon jälkeen helisemässä, ja 2 kk myöhemmin nyhdin viimeisetkin pois. Onhan se hius tietysti joka kerta erilaista jossain määrin, mukava jos on toiminut.

Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Mulla on kyllä ainoastaan positiivisia kokemuksia B*longista. Tosin käytän hiusnauhoja, mutta niissä on ollut todella laadukasta hiusta, joka kestää hyvin myös värjäystä.
Vastaa Viestiin