Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Charleen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 04 Huhti 2008, 08:51

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Charleen »

^ mulla on kans tullut kevyille laineille pesun jälkeen. mut oon laittanut niihin Swartskopfin Smooth n' shine -mömmöä ja Tigin Afterpartyä ja suoristanut GHD:llä. Noin olen saanut ne takasin piikkisuoriksi.

Mulla meni muuten hermo klipsipidennysten suoristamiseen ja kihartamiseen aina bilelookin mukaan.
Eli kiharsin ne mun vanhat ja tilasin uudet jotka pidän suorina  ;D
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mistä himputista mä löytäisin pidempiä teippi- tai klispsijatkeita?? 20 tuumaset on liian lyhyet kun omat on jo sen mittaiset. Mutta onhan niitä nyt pakko olla olemassa kun kaikenmaailman Johanna Tukiaisillakin on peppuun asti olevia hiuksia!?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
piia

Vs: Hiusten pidennys lyhyisiin hiuksiin..?

Viesti Kirjoittaja piia »

moi! mä haluisin hiustenpidennyksen, mut mul on vähän vaikeuksia löytää oikeenlainen hiusnauha (en haluu klipsejä tms) kun mulla on aika luonnonkihara hius, vähän kuivahko (tai ainakin sen näköinen) ja hieman laineikas (varsinki päältä) ehkä vähän tän tyyppiset:
Kuva
oon katellu joitain tuotteita esim:
http://www.hairtrade.com/product_info.p ... cts_id/254
mut mietin että onkohan toi miten sileää ja kiiltävää, että erottuuko se mun tukasta liikaa, voi ollai jopa liian laineikastaki. tietääkö kukaan että onko tää aasialaista/intialaista hiusta tms? entä onko kellää kokemuksii tosta tuotteesta, millaseks menee esim pesun jälkeen?
sit mietin myös tätä:
http://www.rapunzelofsweden.fi/1/fi/eur ... -55-cm.php
onkohan ehkä sit taas liian suoraa? entä kokemuksii tästä tuotteesta?

mietin myös sitä kiinnitystapaa, se ompeleminen kuuulostaa tosi monimutkaiselta mut se kai on paras omille hiuksille? mun kaveri laitto jollai ihme "sandwich" tyylillä omansa, se tehään kait sillee et leikataa siitä hiusnauhasta kaks samankokosta palaa ja sit laitetaa niihin sellaset teipit ja oma hiussuikale väliin ja sit läts. sillä on pysyny ne TOSI hyvin, mut mitenköhä se niitten irrottaminen sit, repiikö se ne omat hiukset ihan paskaks? mulla on aika kärsineet hiukset (otin just rastat pois vähä aikaa sit) nii en haluis että ne kärsii enempää!

nii ja sit että jos tilaa tuolt ulkomailta nii miten kauan kestää että tulee jos maksaa sen tilauksen heti (jollain paypalilla tms)?

Edit. siirtelin viestisi tänne ja muokkasin samalla ketjun nimeä. Yhdistin myös peräkkäiset viestisi (omaa viestiään voi muokata modify-napin avulla tarvittaessa). =)
Viimeksi muokannut piia, 02 Heinä 2010, 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiusten pidennys lyhyisiin hiuksiin..?

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mulla oli joskus lainehtivat klipsipidennykset. Ne oli hyyyvin loivaa lainetta, kiharampi olisi sitten ollut jo kihara. Parhaan tuloksen saat jos ostat laineikasta tai suoraa ja pidät öisin hiuksia nutturalla päälaella tai letillä, aamulla hiukset on taipuisat.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hiusten pidennys lyhyisiin hiuksiin..?

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mulla on luonnonkiharat hiukset ja oon kokeillut sekä tollasta laineikasta että suoraa hiusta. Laineikas oli ruskeaa, sävy #4 ja ei se kyllä mitään kiiltävää ollut viikkoa kauempaa. Aika samanlaista hamppua siis kuin oma hiukseni.  ;D Nyt mulla on hennattu tukka, hennaaminen suoristaa ainakin mulla ihan kiitettävästi ja käytän vielä Joicon suoristavaa jätettävää (ei saa enää mistään, vanhaa mallia), päässä on suorat hiukset. Nää kyllä menee helposti vähän laineille jos ei föönaa pesun jälkeen. Pidän öisin letillä joten on kokoajan hieman kiharalla. Suorat on kyllä olleet huomattavasti parempikuntoista hiusta kuin nuo laineikkaat.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Luscious kirjoitti: Mistä himputista mä löytäisin pidempiä teippi- tai klispsijatkeita?? 20 tuumaset on liian lyhyet kun omat on jo sen mittaiset. Mutta onhan niitä nyt pakko olla olemassa kun kaikenmaailman Johanna Tukiaisillakin on peppuun asti olevia hiuksia!?
Hairtrade.comista saa ainakin nauhana joitain sävyjä 26 tuumasenakin. :)
http://www.hairtrade.com/index.php/cPath/92_21

Teippi- ja klipsipidennyksiä ei tainnut nuin pitkinä olla, mutta nauhaanhan voi itse ommella klipsit tai laittaa teipit, tulee sillä tavalla halvemmaksikin.
3b F ii
Nihnaana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 190
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 16:37

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Nihnaana »

En tiiä mihin ketjuun olisin tän laittanut, mutta koitetaan jos täältä saisi mielipiteitä/apuja... :)

Eli teippipidennystä ajattelin laittaa, mutta ongelmana on hiusten väri. Mä on monesti tilannut rapunzelin tukkaa itelle ja tutuille ja mulla on niiden sellainen hiusten värimalli-rengas, josta on helppo katsoa oikea sävy.
Ennen mulla oli kuparin värinen tukka mutta nyt olen saanut sen luonnollisen vaaleaksi värinpoistoilla ja värjäämällä. Tähän täysin sopivaa sävyä ei rapunzelilta löydy, uskaltaisko tehdä niin, että ostais sen ihan blondin värisen, joka tää mun omakin tukka oli ennen tän luonnonvaalean värin laittamista, ja laittais siihen blondiin pidennykseen(ennen päähän laittamista) sen saman hiusvärin jolla värjäsin oman tukan tällä viikola just.. toivottavasti en selittänyt liian vaikeasti  ;D

Kiitos etukäteen avuista!
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Anteeksi tämmöinen typeryskysymys mutta en viitsinyt ketjua lukea läpi; Kuinka pitkä pidennyshius saa korkeintaan olla omaan tukkaan verrattuna? Harkitsen tukan nykäisemistä lyhyeksi (niin huonossa kunnossa) ja pidennysten ottamista jossain vaiheessa. Jos oma tukka on pidennysvaiheessa n.9-12cm niin saako siihen millään pitkähköjä jatkoja? Lähinnä YO-kampausta ajatellen tätä mietin, haluaisin kampauksen jossa hiukset ovat auki ja kiharalla.
Teipit ovat luultavimmin paras ratkaisu hiuslaadulleni. Ja olisi kiva jos joku voisi vinkata parhaan paikan tilata kohtuuhinnalla teippijatkot, ei todellakaan ole varaa maksaa 300-400 euroa pidennyksistä :-\ Paras olisi tilata itse kohtuuhinnalla ja kiinnityttää kampaamossa.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Tintu kirjoitti: Anteeksi tämmöinen typeryskysymys mutta en viitsinyt ketjua lukea läpi; Kuinka pitkä pidennyshius saa korkeintaan olla omaan tukkaan verrattuna? Harkitsen tukan nykäisemistä lyhyeksi (niin huonossa kunnossa) ja pidennysten ottamista jossain vaiheessa. Jos oma tukka on pidennysvaiheessa n.9-12cm niin saako siihen millään pitkähköjä jatkoja? Lähinnä YO-kampausta ajatellen tätä mietin, haluaisin kampauksen jossa hiukset ovat auki ja kiharalla.
Teipit ovat luultavimmin paras ratkaisu hiuslaadulleni. Ja olisi kiva jos joku voisi vinkata parhaan paikan tilata kohtuuhinnalla teippijatkot, ei todellakaan ole varaa maksaa 300-400 euroa pidennyksistä :-\ Paras olisi tilata itse kohtuuhinnalla ja kiinnityttää kampaamossa.
Ei siihen varmastikkaan ole mitään sääntöä, että kuinka pitkät ne pidennyshiukset saisi olla omaan tukkaan verrattuna, mutta oikeestaan voisi sanoa että mitä pienempi pituusero, sitä luonnollisempi lopputulos on mahdollista saavuttaa. Joku 10cm on aika minimi mihin pidennykset saa.

Itsellä oma hius on tällä hetkellä noin 10cm mittasta ja mulla on melko pitkät pidennykset. Vaatii aika paljon kerrostusta että tämän mittasista saa edes hiukan luonnollisen näköiset pidennyksillä, eli se pidennysten kerroksittain leikkaaminen ja yhdistäminen etenkin näin lyhyiden hiusten kohdalla on tosi tärkeää. On mulle monet sanoneet että näyttää ihan omalta tukalta, mutta toisaalta tiedän myös varmaksi että ihmiset jotka vähänkin enemmän on pidennyksiin perehtyneet tai joilla itsellä on ollut pidennykset, niin todennäköisesti tunnistaa että pidennykset on kysessä, riippuen tietenkin millä tavalla hiukset on laitettu. Auki ollessa tunnistaa pidennyksiksi parhaiten, mutta jos esim. leittää tai pitää muuten jollain tavalla kiinni niin en tiedä kyllä tunnistaisinko itse pidennyksiksi jos en tietäisi.  ;D  Eli ainakin mun mielestä ainut asia mikä on semmonen tosi oleellinen ero hiustenpidennyksiin pitkissä ja lyhyissä hiuksissa, on se luonnollisuus.

Hairtrade.comista on tainneet aika monet tilata suht edullisesti pidennyshiuksia.  :)
3b F ii
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^Kiitoksia :) Ihailinkin pidennyskuvaasi, ainakin näin koneelta katsottuna sulautuu todella hyvin omaan tukkaan! Täytyy miettiä sitä pidennysasiaa, ei välttämättä lyhenekään niin lyhyeksi kuin luulin -ei toki ole varmaa. Jos ei lyhene ihan niin lyhyeksi niin pärjään omallakin letillä. Muussa tapauksessa tilaan varmaan jotan 20cm pidennykset tai lyhyemmät, sikäli kun raaskin kerrostaa! Nimim. kasvattanut kerrostuksia vuoden pois :D
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Tintu kirjoitti: Jos ei lyhene ihan niin lyhyeksi niin pärjään omallakin letillä. Muussa tapauksessa tilaan varmaan jotan 20cm pidennykset tai lyhyemmät, sikäli kun raaskin kerrostaa! Nimim. kasvattanut kerrostuksia vuoden pois :D
Lähinnä niitä pidennyshiuksia tarvitsee kerrostaa, ja omissa hiuksissa rikkoa latvaa. :)
3b F ii
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja bast »

Joku puhui, että jatkeet menee pestessä laineille. Käykö niin kaikille? Mulla on ongelmana se että valmiiksi laineikkaissa on huonosti pituuksia ja värejä. Oma tukka on laineikas ja haluaisin että jatkeet kävisivät siihen.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

bast kirjoitti: Joku puhui, että jatkeet menee pestessä laineille. Käykö niin kaikille? Mulla on ongelmana se että valmiiksi laineikkaissa on huonosti pituuksia ja värejä. Oma tukka on laineikas ja haluaisin että jatkeet kävisivät siihen.
Kyllä minun pidennykset ainakin menee laineille. :)
3b F ii
Diamond

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Diamond »

Memmuuh kirjoitti:
bast kirjoitti: Joku puhui, että jatkeet menee pestessä laineille. Käykö niin kaikille? Mulla on ongelmana se että valmiiksi laineikkaissa on huonosti pituuksia ja värejä. Oma tukka on laineikas ja haluaisin että jatkeet kävisivät siihen.
Kyllä minun pidennykset ainakin menee laineille. :)
Sama täällä.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Mena »

Jos nukkuu tukka letillä niin hyvin se sopeutuu sinne sekaan. Mulla on nyt laineikasta hiusta jonka hennasin, joten se on nyt suoraa jos en letitä kosteita hiuksia. Hennaus kyllä suoristaa omaakin hiusta mutta ajattelin lainekäsittelyn olevan sen verran järeä ettei vaikuttaisi. Toisin kävi.  ;D Saahan noita hiuksia myös värjättyä.
Vastaa Viestiin