Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
maarit
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 253
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja maarit »

Oonko nyt ymmärtäny oikein.. Siis sinettipidennystä pystyy pitämään 5kk mutta muut pidenykset joutuu ottaa 2kk jälkeen pois? Vai onko moni ottanu sinetit pois jo parin kuukauden päästä?  ::) Eli kauanko mitäkin pidennystä pystyy pitämään päässä?

Edit Eikö hairium enää myy netissä 100kpl erissä aitoa sinettihiusta? En ainakaan löytänyt...
Viimeksi muokannut maarit, 03 Tammi 2007, 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Paulina »

Niin se riippuu varmaankin myös hiuslaadusta, kauan pidennystä pystyy pitämään, takkuuntuuko oma juurikasvu tms. Teippipidennys on uusittava useammin, teippi vain vaihdetaan, samaa hiusta voi käyttää monta kertaa. Ompelupidennyksestä en osaa sanoa, mutta jos sinettipidennys on hyvin laitettu, hius hyvälaatuista ja oma hiuskin vahvaa, sen voi pitää päässä sen puolikin vuotta, olettaen ettei ne sinetit sieltä paistele päästä.. Itselläni on tusina sinettihiusta "uusiokäytössä" eli uudella keratiinisinetillä vahvistettu käytetty sinettihius.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Ice kirjoitti: mitä olen nähnyt ja kokemuksia kuullut, niin great lenghts sinetti on ollut hiuksena kaikkein kestävintä. B*longeista olen kuullut vain yhden kokemuksen ja se loppui sanoihin "räjähti värjätessä" -joskoos oli sitten jossain muualla vika kuin hiuksessa, siitä en tiedä
Mullakin räjähti värjätessä ja niissä ei pysynyt se väri yhtään.Mulle oli koululle tilattu mustia hiuksia mutta ne mun mustat oli laitettu yhden ärsyttävän akan päähän.Mulle siis laitettiin punaisia mitkä värjättiin mustiksi.Tokassa pesussa tukka punersi ja pahasti.Hiukset olivat kauheassa takussa ja älyttömän karheat kun vertasi muiden pidennyksiin.
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Paulina »

Taitaa vaihdella tuokin tapauskohtaisesti, nämä "uusiokäytössä" olevat B long-sinettini on ainakin kertaalleen värjätty tumman ruskealla kestovärillä (alkup.väri vähän vaaleampi ruskea), ei ole mitenkään negatiivisesti vaikuttanut näiden kuntoon.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^eihän se hius koskaan tasalaatuista ole, eli vähän onnenkauppaa minkälaista hiusta sattuu saamaan. Ihmisten päästähän ne on alunperin otettu ja sitten esikäsitelty ja värjätty puhki ;D Olettaisin, että monesti tummat ja mustat hiukset ovat parhaan laatuisia, ainakin aasialaisista hiuksista, koska niitä ei ole todennäköisesti vaalennettu, ennen värjäystä. Tosin viimeksi päässäni oli todella hyvää vaaleaa hiusta, joka kesti ilman ongelmia kolme värjäystä ja pysyi silkkisenä loppuun asti.
vivitsu

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja vivitsu »

elikkäs olen ottamassa ompelupidennystä, ja ajattelin että riittääköhän hairiumin puolikas hiusnauha, eli 55grammanen minulle?hiukseni ovat aika ohuet, niin ajattelin että jos laitatan kamalan ison tupun lisätukkaa niin sehän näyttää varmaan aika luonnottomalta.joten te jotka tiedätte, olis kiva jos vastailisitte :-*

Siirsin viestisi tänne. T. Kikka
Viimeksi muokannut vivitsu, 09 Tammi 2007, 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Oli tuolla toisessa ketjussa puhetta, että mulle saattaisi sopia violetinsävyiset hiukset.  Violetti kuitenkin on melko vaikea väri ylläpidettäväksi. Mietinkin tässä, että kun tuota hiusten tuuhennosta olen suunnitellut muutenkin, että miltähän näyttäisi violetit hiussinetit? Omat hiukset mulla on mustanruskeat/tummanruskeat.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ice »

näyttäisivät varmasti hyvältä siellä tumman seassa :) mustan kanssa ovat todella nätit, ja miksei vähän pehmeämmänkin värin kanssa
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Kyllä, värinä näyttää varmasti aivan loistavalta.
Mä saattaisin suositella enemmän teippipidennystä, sen saa huomaamattomammin ja lähemmäksi päälis osaa, lisäksi sen antama "väri" on tietyllä tavalla paljon voimakkaampi, kun hius on suurempina pintoina kuin sineteissä, joiden raidat voivat hukkua melko helpostikkin omien hiusten sekaan, ja niitä vaaditaan loppujen lopuksi melko paljon että kunnolla näkyvät.
Minä laitoin kaverille teipillä shokkivioletin pinkkiä hiusta tummanvioletteihin, vyötärölle asti oleviin hiuksiin ja näyttää todella hyvältä, väri tulee omien hiusten seasta sellaisina leveinä heijastuksina.
Teipit näyttävät ainakin hänellä paljon paremmalta kuin sinetit, joilla ollaan myös kiinnitetty saman väristä karvaa.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Tuosta keratiiniliimasta vielä. Elikkäs eikös se juuri ole sitä mikä on puikkomuodossa sellaista kovaa ja tuo kuumaliima on hieman pehmeää jo puikossa? Näin Ish muistaakseni kertoili tuolla aiemmin..ja näin olen itse ainakin aina luullut tietäväni, mutta mutta Hairiumhan mainostaa myyvänsä keratiiniliimaa ja silti kaikki sieltä tilatut liimat ovat olleet niitä pehmeitä eli mielestäni kuumaliimaa  ???

Muoks. tosin en ole noiden sivujen uusimisen jälkeen sieltä tilannut, eli ovat kyllä voineet vaihtaa tuotetta. Ja noissa tuote kuvissa liima näyttäisi kuumaliimalta? Ja on ollut todella huonoja nuo hairiumin liimat. Mietin vain, että kellä tässä on mennyt puurot ja vellit sekaisin, minulla vai Hairiumilla vai onko keratiiniliimaa erilaista sitten?
Viimeksi muokannut Amilo, 13 Tammi 2007, 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jadele
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 202
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 11:09

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Jadele »

Taitaa tulla melko hupsu kysymys mutta olen tätä monesti miettinyt että missä vaiheessa  heitätte teidän pidennyshiuksenne roskakoriin?
Kuinka takkuun tai huonoksi annatte sen ensin mennä?

Itselläni on klipsihiuspidennys ja sinnittelen ja sinnittelen sen kanssa. Harjaan hellävaroen ja käytän paljon hoitoaineita siihen mutta silti se menee päivän mittaan todella takkuiseksi palleroksi. Kukaan ei varmaankaan pystyisi tätä pitämään jokapäiväisessä käytössä pidennyksenä.
Siltikään en raaskisi vielä heittää pois kun saan sen näyttämään ihan kauniilta harjattuani ja laitettuani paksuilla patukoilla kiharaa tai lainetta.

Mietin usein että varmaankin monet heittävät aitohiusnauhat pois heti kun alkaa vähänkin takkuuntua ja minulle sellainen taas olisi kuin uusi ;D (no ehkä ei nyt ihan mutta käyttötarkoituksessani toimisi vielä).
EyeCandy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 428
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 15:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja EyeCandy »


Mä pidän aina aika kauan, en raaski heti ekojen takkujen ilmaannuttua heittää pois vaan sitten hoidetaan ja harjataan paremmin. Mulla on aina ollut vähintään puol vuotta pidennykset. Viimeks oli tosi hyväs kunnos vielä silloin kun poistettiin ne, kampaajakin ihmetteli. Ei mennyt kuin puoli tuntia ku irrotettiin sinetit.

Nyt meen pian ottaa yhteen toiseen paikkaan enkä tiedä mitä ajattelisin tästä paikasta ku tuntuu et se laittaja on niin "asiantuntija" et sen mielestä asiakas Ei ole oikeessa. Sellainen käsitys tuli siitä, ku puhuin sen kaa siitä, kuin kauan niitä voi pitää ja se sanoi et korkeintaan 3 kk! Eli höpsis! Mulla on kolmet pidennykset ollu ja jokainen on pysyny tosi hyvänä puoli vuotta. Niin ottaaks se sit aikanaan multa niitä ees pois jos se on niin jyrkkänä et heti 3 kk:den jälkeen ne pitää ottaa pois, vaikka oliski viel hyväs kunnos...

Toinen juttu mikä siinä arvelluttaa on se, et laittaakohan se mulle tarpeeks paksut hiukset.. mun kaverille se laittoi nimittäin vain jotain 100 sellaista sinettinippua ja mun mielestä se on LIIAN vähän. Ja kun mä puhuin siitä sille, et haluaisin sit tosi paksut, se alko selittää jotain luonnollisuudesta ja hyvästä laskeutumisesta. Eli olen ostamassa niitä punttei neljä kpl ja haluisin et ne kaikki laitetaan mun päähän, niin mitä jos se alkaaki sit jotain sönköttää ettei laiteta kaikkii niitä. Ku mä EN haluu luonnollisii vaan vähän paksummat. Jos haluisin luonnolliset, olisin näillä hiuksilla mitkä mulla nyt on.

No, sitten pyrin vaan maksavana asiakkaana vaatimaan sitä mitä haluun. Oon mä varmaan inhottava asiakas ku uskallan vaatia.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ kannattaa totisesti muistaa, että sen oman hiuksen ja päänahan pitää kestää se hiusten paino. Ikävä kyllä ammattilainen ei laita ylipainoa, ettei oma hius putoa siinä samalla päästä tai tapahdu muuta ikävää. Sinuna menisin kysymään toisen kampaajan mielipiteen ja vertailisin mihin kannattaa mennä

kyllä kuka vaan voi vierittää vastuun pois itseltään tuollaisessa tapauksessa, sanoo vaan asiakkaalle ettei anna takuuta jollei ole minkäänlaista tukkaa parin kuukauden päästä koska tietää ettei "jollain tietyllä lailla" saa tehdä koskei siitä hyvä seuraa. Kannattaa siis vähän kumminki katsoa haluaako olla yli-inhottava maksava asiakas omalla kustannuksellaan, halusi mitä halusi ja vaati mitä vaati kunneis e tietopohja kuitenkaan ole välttämättä sama kuin pidennyksiin koulutetulla kampaajalla -joskin heidänkin koulutuksissaan, metodeissaan ja järjen käytössään eroja on
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
EyeCandy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 428
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 15:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja EyeCandy »

Joo mut mulla on ollut jo 3 kertaa paksut ja melko suuri määrä pidennyksii ja on hyvin jaksanu hiukset kannatella niitä. Eli tää perustuu täysin mun kokemuksiin, et haluan vähän enemmän kuin ne "luonnolliset" hiukset. Tietenki ymmärrän, et omien hiusten pitää kestää sitä painoo, mut onhan jotain tylliin 100 sinettii aika vähän... Se on oikeestaan liian vähän.
Viimeksi muokannut EyeCandy, 12 Helmi 2007, 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ice »

no se riippuu ihan sineteistä, mutta jos sinulla kokemuksen mukaan voi olla jotain tiettyä merkkiä joku tietty määrä, voit toki sen kampaajalle kertoa ja pyytää laittamaan sen saman
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Vastaa Viestiin