Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Hei Hansu35, olisi kiva kuulla lisää! Millainen oma hiuslaatusi on? Miten isot käytännössä ne Mago-solmut ovat, kuinka paksua se lanka on? Mitä väriä sinulla on? Erityisesti kokemukset vaaleista sävyistä kiinnostavat itseäni.

Minulle laitettiin kylmäkeratiinipidennys, ja alkuun olin aika pettynyt (ensimmäisinä päivinä jopa kauhistunut ja olisin halunnut perua koko operaation) - nyt, kun on vähän aikaa saanut totutella ja hius on mukautunut paremmin omaan tukkaan, tuntuu kivemmalta. Hyvin, hyvin luonnollinen lopputulos. Tämä ei paina mitään ja päätä voi silittää tuntematta mitään liitoksia. Minulla on kahta vaaleata sävyä sekaisin, ja ainakin toinen näistä on valitettavan hamppua, etenkin jos vertaan omaan hyväkuntoiseen ja pehmeään hiukseeni. Silottavat ja kiillottavat hoitoaineet on ihan ehdottomat tai muuten näytän rölliltä. Minulle laitettiin kaksi pakettia hiusta, eli omasta mielestäni aika vähän, mutta pituuttakaan ei sitten tullut lisää kuin muutama sentti, eli kyseessä on vähän niinkuin tuuhennus enemmänkin. Olisin loppujen lopuksi kuitenkin toivonut radikaalimpaa muutosta ja seuraavalla kerralla joko poistatan koko pidennyksen tai pyydän lisää tukkaa, tai jos tuo Mago on tosi paljon parempi, niin vaihdan kampaamoa ja otan Magon. Mielestäni jos kerran lisäkehiusta on päässäni, mieluummin sitten toivoisin sellaista supertuuheaa jumalatartukkaa kuin tällaista "kuin oma, mutta aavistuksen parempi".  ;D
Mutta onhan tälle kylmäkeratiinillekin aivan varmasti olemassa tarvitseva asiakaskuntansa. Voisin kuvitella tämän sopivan sellaisille ihmisille, joilla on jostain syystä tukka harventunut tai pälvikaljua tms, ja halutaan korjata oman hiuksen kolot mahdollisimman luonnollisesti. Itselläni on ihan normaalipaksuinen ja terve tukka, joten tämä tuntuu siksi vähän turhalta. Samaan lopputulokseen olisin päässyt hyvällä leikkauksella ja kolmen kuukauden kasvattelulla.
Hansu35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Hansu35 »

Moi.

Mullakin on ollut tuo kylmäkeratiinipidennys muutama vuosi sitten. Otin sen QHairissa ja hinta oli melko suolainen. Sinetit olivat ihania, mutten tykännyt hiuksen laadusta. Koska tuo hius oli latvasta melkoista hamppua, sitä piti lyhentää tosi paljon, ja mä nyt kuitenkin tykkään superpitkästä tukasta. Ei ehkä tyylikästä mutta...

Tän Magon sinetit ovat tosi paljon pienemmät kuin perinteiset keratiinisinetit. Eivät ehkä ihan yhtä pienet kuin kylmäkeratiinisinetit, jotka oli muistaakseni ihan litteät. Mut silti. Mulla on ihan kylmänvaaleat pidennykset ja langat ovat myös vaaleat. Haluun aina tosi ylös ja eteen noita sinettejä, ja nyt nää on tähän tarkoitukseen  oikein mainiot.

Eniten on pakko hehkuttaa hiuksen laatua. En muistanut, että Simplyn hius on näin ihanaa &nbsp; <3
BLongin jälkeen ero on valtaisa! Olen pessyt nää hiukset, ja nää on edelleen ihanan silkkiset. Lisäksi nää 60-senttiset on alas asti ihanassa kunnossa. Aivan mahtavaa.

Luulen, että otan tästedes pelkästään Magoja. Aina kaljuuteen saakka! (Tää kuulostaa maksetulta mainokselta...)

Joo, ja mun oma tukka - se, mitä siitä on jäljellä - on perinteinen suomalainen hamppukasa: ohutta ja huonokuntoista tukkaa. Vaalennus- ja pidennyskierre ei varsinaisesti saa hiuksiani kukoistamaan. Mutta hyvin nää menee tän ostotukan kans kyllä. Ei ongelmaa.
Viimeksi muokannut Hansu35, 13 Elo 2014, 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Kiitos Hansu35! Kuulostaa kyllä tosi hyvältä. Harmi, etten kuullut tätä vähän aikaisemmin. &nbsp;:D Ajattelin, että Magon solmut olisivat melko isoja eivätkä siten sopisi kovin ylös asti laitettavaksi. Itselläni on jonkinlainen liukuväri, kun on omanväristä juurikasvua reilu kymmenen senttiä, ysiasteista, ja sitten latvat puolestaan kymppiä. Tämän vuoksi ajattelisin että solmut voisivat olla liian vaaleita ja pilkistellä valkeina. Olen onnistunut googlailemaan vain sellaisia kuvia ja videoita, joissa se lanka on vähän vaaleampi kuin itse tukka, mutta missään ei mainita, onko kyseessä tavalliseen käyttöön tarkoittu nippu vai havainnollistamissyistä valmistettu erikoisväri.

Kuinka pitkä huoltoväli Magossa todellisuudessa on?
Eikö oma hius tykkää pahaa siitä "mutkallaolosta" ja painosta? Katkeaako paljon omia hiuksia tuon mutkan vuoksi?

Mitenhän tämän tuoreen kylmäkeratiinipidennyksen saisi tuhoa aiheuttamatta kotioloissa itse poistettua... &nbsp;;D
Kylmäkeratiinia kai mainostetaan suht pitkäikäisenä, muistaakseni 3-4 kuukautta, mutta oma kampaajani sanoi että tosiasiassa tukka "harjautuu" irti ja huoltoväli on 6-8 viikkoa. Tiedä sitten, miksi, ja kuinka yleistä tämä on...
Viimeksi muokannut kaarina, 10 Elo 2014, 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
diamond
Haiven
Haiven
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Huhti 2014, 13:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja diamond »

Vähän myöhässä tulee kiitos, mutta mulla oli tietsikka rikki ja puhelimella en jaksanut näpytellä&nbsp; :(

Joten kiitos edelleen vinkistä.
Mutta uus kysymys: Otin pidennykset pois kun teipit oli laskeutuneet tai siis oma hius oli kasvanut senverran paljon ja takaraivolla oli omat hiukset päässeet takkuuntumaan sellaiseksi kunnon hampputakuksi, että jouduin leikkaamaan sen takun irti&nbsp; :o ei paljon naurattanut...missä tein väärin osaako joku sanoa ettei toiste käy samoin, teipit aion laitattaa uudelleen kunhan nuo takaraivon hiukset vähän kasvaa
Hansu35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Hansu35 »

Jaa-a. En tiedä, millainen huoltoväli tässä on. Mä aion pitää tätä puoli vuotta, jos mikään ei mene keturalleen. On niin kallis tukka, ettei tällaista voi monesti vuoteen uusia.

Mielestäni solmut jäävät paljon paremmin piiloon kuin keratiinisinetit. Vaikka lanka on ihan vaaleaa, eivät Liitoskohdat näy, vaikka mullakin on ylhäällä ja edessä näitä.

Kylmäkeratiinisinettien poisotto jäi mulle epäselväksi. Muistan käyneeni poistamassa QHairissa ottamani sinetit muualla. Mikään mömmö ei tepsinyt sinetteihin, ja näinpä ne revittiin väkivalloin hiuksistani. Kauhea tuho se oli omalle tukalle! En tajua, miksen poistanut QHairissa noita, kun olin siellä ne ottanutkin.

Mutta jollei tässä mitään ihmeitä tapahdu, vaihdan pysyvästi Magoon. Tää on paras pidennys tähänastisista.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Onko sulla pidennyshiuksille tarkoitettu hiusharja käytössä? Se on erilainen, kuin normaali hiusharja. Pidennyshiuksia ja omia hiuksia pitää harjata usein, ja sillä tavalla, että harjaat ihan tyvestä, takaa, ja niskasta. Olisikohan tässä syy?

Minkälaiset hoitoaineet ja shampoo sulla oli käytössä? Rakennepaikkaavia tuotteita ei kannata käyttää, koska ne eivät sopi pidennyshiukselle. Kosteuttavat ja silottavat tuotteet on hyviä. samoin silikonia sisältävät jätettävät (-ja tavalliset) hoitoaineet.
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

^^
Kristiinalta tulikin hyviä vinkkejä ja itse lisäisin vielä että pidennysten huoltoväli kannattaa pitää tarpeeksi lyhyenä, pidempi tyvikasvu menee helpommin takkuun. Itse myös tsekkailen iltaisin aina ihan käsituntumalla miltä teippikohdat tuntuvat, eikä takkujen kanssa ole ollut ongelmaa.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Totta, kannattaa myös käsillä tunnustella teippikohdan ja oman hiuksen liitoskohtaa, siihenkin saattaa muodostua jotain pieniä takun alkuja. Ne voi selvittää samantien, niin ei ala muodotustua isompia takkuja.
diamond
Haiven
Haiven
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Huhti 2014, 13:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja diamond »

Kiitos Kristiina ja Firestarter&nbsp; Todennäköisesti mulla tuli liian pitkä huoltoväli ja myöskin vääränlaisella harjalla harjasin hiukset ja ehkäpä liian huolimattomasti. No osaanpa jatkossa pitää varani.
Mulla on ihan hirvee olo, kaipaan pidennyksiäni ja luulen että laitan kyllä ne pian takas, vaikka vähemmän ensiavuksi. Minäkö turhamainen??? Mutta hemmetti, että tunnen itteni rumaksi nytten&nbsp; >:(
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

Miten ehkäisisi mahdollisimman pitkälle pidennystukan lyhenemistä? Olen sillä tavalla perfektionisti että tykkäisin tukan olevan tietyssä mitassa koko ajan mutta tuntuu että väistämättä pidennykset kuluvat jonkin verran ja lyhenevät aina ajan kuluessa hiukan (ts. kuukausien/useiden huoltojen aikana). Kun hius on muuten hyvälaatuista ja takutonta niin on sääli pelkän pituuden takia vaihtaa tukkaa uuteen (eikä se kukkarollekaan tee hyvää :-X). Varmaan tietysti samat säännöt pätevät lisäkkeisiin kuin omaankin tukkaan että ei pese/käsittele tukaa muuten hirveän usein esim. kuumilla raudoilla mutta olisiko muita hyviä vinkkejä? Käytän latvasuojaa vähintään joka pesun jälkeen.
diamond
Haiven
Haiven
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Huhti 2014, 13:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja diamond »

Moikka

Olis taas muutama kysymys asioista enemmän tietäville. Mullahan oli kesällä teippipidennykset ja oon nyt ajatellut muuttaa ne sinettipidennyksiksi, koska ne on edelleen hyväkuntoiset. Mutta neuvotteko miten se käytännössä onnistuu ja mitä siihen tarvitaan. Tutulla on kolvi ja hän kyllä kiinnittää ne, mutta tuosta muutoksesta ei ole tietoja kunnolla kummallakaan miten se käy.
Vastaa Viestiin