Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
helka

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja helka »

Kävin kampaajalla siistimässä tukkaa ja hiukset tuntuvat nyt ihanilta! Pituutta ei lähtenyt kuin sentti pari, mutta hiukset tuntuvat ja näyttävät nyt paljon paremmilta kuin ennen, kun kerrostusta ei enää ole niin paljoa ja etuosan hapsuuntuneet latvat hävisivät. Kampaaja myös kertoi, että uutta hiusta on kasvamassa tosi paljon. Olin niin tyytyväinen kampaajakäyntiin, että innostuin jopa tilaamaan shampoota ja hoitoainetta, joita pesussa käytettiin (en sentään raaskinut ostaa kampaajalta).
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Kampaajan käsittelyn jälkeen hiukset tuntuu yleensä aina kivalta  :)  itsellä ei juuri koskaan tule tehtyä mitään extraa föönaamisen yhteydessä (kaikki eri tuotteet ja tropit ja harjaaminen siinä samalla) enkä suoristusrautaakaan käytä, mutta oli kiva katsoa, mitä ammattilainen saa aikaan. Hiukset on kivan jäntevät ja vasta leikatut latvat tuntuu hyvälle.
lumimansikka

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja lumimansikka »

BSL-mitta saavutettu!!!&nbsp; <3 Oon ollu raskaana ja saanut vauvan, joka on nyt 4kk ja mitä se onkaan tehnyt mun tukalle! Hiukset ovat kasvaneet ja hiuslaatu tuuhentunut/karkeutunut. En oo vauvan syntymän jälkeen käynyt missään ulkona hummailemassa, mutta tänään lähden ja sen kunniaksi laitoin hiukset isolla kihartimella. Nyt nää on hyvin lähellä sitä, mitä olen hiuksiltani pitkän aikaa toivonut :) Kasvaa saa edelleen jos on kasvaakseen. Kyllä tekee nannaa kauhtuneen kotiäidin itsetunnolle tuntea olonsa nätiksi vaihteeksi.

Kuva
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^Sulla muuten on ihan huikean kauniit hiukset!!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Retro

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja Retro »

^^ Kompskomps, tosi nätit hiukset!&nbsp; :)
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja Kauris »

^^^ Jooooo, onpas superpehmoisen näköiset ja kiiltävät!
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
scarface

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja scarface »

Lumimansikka&nbsp; :ts&nbsp; :l kauniit on hiukset! Kauanko meni kasvatella tuohon mittaan, mikä oli lähtötilanne?

Itte värjäsin viime vkolla hiukset Garnierin luonnollisella hiusvärillä (en muista nyt mikä 5.3 jotain punertavanruskea, anyway) ja tykkään ihan kunnolla :) edellisen kerran tuli värjättyä syyskuun alkupuolella, joten teki oikeen hyvää saada hiuksiin eloa ja kiiltoa.
lumimansikka

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja lumimansikka »

Kiitos scarface, Harlequina, Ducky ja catjuska&nbsp; :l

scarface: Pituus on elänyt jotakuinkin näin...
- vuoden 2011 lopulla A-linjainen polkka (sitä ennen BSL)
- kasvoi nopeasti hartiamittaiseksi, jossa pidin sitä vuoden 2012 ajan (muutama kampaajakäynti).
- "kasvatus" alkoi/annoin hiusten kasvaa v. 2012 joulukuusta asti
- solisluumittaan pääsin alkuvuodesta 2013, latvat tasoitettiin kampaajalla helmikuussa ja huhtikuussa 2013, jolloin myös leikattiin paksu sivuotsis, mutta sivut ja takaosa jätettiin kerrostamatta
- ei kampaajakäyntejä tämän jälkeen, kerran tasoitin latvoista itse sentin syyskuussa 2013
- nyt takaa U-malli, edessä ylikasvanut sivuotsis (menee korvan taakse), pituudet kuvasta huolimatta päällyhiuksissa aikamoista risua eikä niin pehmoista, koska tähän on tehty pari liukuvärjäystä kasvatusaikana.

Eli hartiamittaisesta BSL-pituuteen meni ehkä vuosi, välissä leikattiin ihan kunnolla pari kertaa, että saatiin kerroksia pois enkä edes varsinaisesti silloin haaveillut pituuden lisäämisestä. Solisluumitasta BSL-pituuteen kesti yhdellä tasoituskerralla 8kk. En osaa sanoa onko tämä hidasta vai nopeeta, mutta nopeiten tuntui menevän tuo polkasta-harteille vaihe ja sitten tämä loppu meni ihan huomaamatta siksi kun oli muuta ajateltavaa (raskaus ja vauva). Sillonhan se ei kasva yhtään, kun sitä vahtaa :D

Nälkä kasvaa syödessä, nyt tää saa kasvaa vaikka puoliselkään, jos on kasvaakseen. Mulla on aiemmin ollut vain reilusti kerrostettu pitkä tukka, ja mun hiuslaadulla se tarkoittaa hiirenhäntää. Luulin, että mulle ei paksua ja pitkää voisi tullakaan, mutta kyllä voi. Piti vaan saada ne ohennukset pois! Sillon riittää massaa pitää suoranakin. Ja lähelle omaa väriä, ettei tartte koko ajan värjätä. Mun mies pitää mua ihan hassuna näine tukkahössötyksineni, mutta kyllä se hyvä-tukka-päivä tuo tämmöiselle juurekselle vaan niin paljon iloa&nbsp; <3
anilliini
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 107
Liittynyt: 15 Touko 2012, 22:18

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja anilliini »

Eilen oli hyvä hiuspäivä. En ole ihan varma mistä se johtui. Innostuin taas kokeilemaan Curly girl methodin oppeja. Muhittelin hiuksia (mitä en yleensä ikinä tee) kookosöljyllä. Varsinkin latvoja. Sitten suojasin latvat silikonittomalla hoitoaineella pesun aikana. Pesin huolella sulfaatittomalla shampoolla ja en huuhdellut kaikkea hoitoainetta pois. Laitoin vähän jätettävää hoitoainetta. Annoin kuivua t-paita turbaanissa melko kauan. Alun karheudesta huolimatta kiharat olivat ihan villiintyneet ja menivät laineille jopa niskasta. Alahiukset kuitenkin suoristuivat aika paljon yön aikana.

Saisinpa useammin tällaiset hiukset. Se kuitenkin vaatii pesua aamulla ja pitkää kuivatteluaikaa, mikä ei usein onnistu. Olen pitkään pessyt hiukset EHS:llä ja käyttänyt vain jätettävää hoitista. Ajattelin että se riittää. Aloin vähän kyseenalaistamaan tätä yksinkertaista hoitometodia kun katsoin kihartuvia latvoja jotka on yleensä suoremmat. Täytyyköhän minun alkaa taas käyttää sulfaatitonta, vaikka sitä pitää hinkata ja vaahdottaa kolme kertaa että pesee, ja käyttää jopa hoitoainetta pesun yhteydessä, mitä olen aina pitänyt lätsäyttävänä. Latvat on yllättävän kuivat, vaikka hiukset ovat muuten hyvässä kunnossa, enkä rääkkää niitä juurikaan.

oi!Tuli inspiraatio käyttää isoa kiharrinta noista lumimansikan hiuksista. Harvemmin käytän sitä kun tuntuu että hiukset ei ole tarpeeksi pitkät että ne kiharat näkyisi kunnolla ja se lähinnä suoristaa hiukset. Onkohan ne kiharrettu isolla kihartimella aika isoissa osioissa.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja naapio »

Tänä aamuna ihastelin peilistä kuinka hiukset kiilsivät upeasti harjatessani niitä ponnarille. Vaaleassa hiuksessa on minusta tosi vaikea saada kiilto näkymään mutta hiuksia nostellessa ne oikein hohtivat.
Raitoja käpälään!
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja nima »

Muhittelin Garnier Olia -väripaketissa tullutta&nbsp; hoitoainetta n.tunnin ja on muuten kiiltoa tukassa. Ihanan kiiltävä, jäntevä, suora ja sileä lopputulos. En tahdo pestä tukkaa enää koskaan :D Tuo hoitsikka oli jäänyt jemeliin jostain syksyllä suoritetusta värjäyksestä niin iskin sen suoravärin kanssa päähän vaikuttelemaan. Tuli hymy huulille kun katsoin peilistä hiusten kuivuttua :)
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
höpönasu

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Öljy-hunaja-tökötti lähti EHS:llä hyvin pois, nyt hiukset on silkkiset eikä yhtään pörröset. Tosin, jouduin peseen kylmällä vedellä koska lämmintä ei tullu, liekö tälläkin osuutta asiaan.
:l
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja Virus »

Jouduin menemään lannerangan röntgenkuvaan, eli piti stripata kaikki vaatteet pois alkkareita lukuunottamatta. Tukkaan eivät kuitenkaan kieltäytyneet verhoutumasta. ;D
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Oi ekaa kertaa elämässäni sain laitettua hiukset puikolla (eli pitkällä meikkisiveltimellä) suht järkevän näköiselle nutturalle! Aiemmin mikään nutturaviritys ei ole pysynyt minuuttia kauempaa kasassa, mutta nyt sain väänneltyä hiukset aika jämäkästi paikalleen eikä vedä tai purista mistään. En yleensä tykkää olla hiukset kiinni, mutta tämä näyttää kivalta&nbsp; :)
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Good Hair Day - Ilonaiheita hiuksista

Viesti Kirjoittaja wilma »

Mä kävin eilen ihan hetken mielijohteesta "ilman ajanvarausta" kampaajalla, kannatti! Latvat näyttää nyt ihan superpaksuilta, tukka näyttää yleensäkin todella paksulta ja ryhdikkäältä vaikken ole tänään edes laittanut sitä mitenkään.&nbsp; :D
Vastaa Viestiin