INCI-inhokit ja suosikit

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
rolla

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja rolla »

Käsittääkseni kampaaja koulussa ei ole edes incejä aikaa paljoa opiskella vaan kampaajalla huomaa välillä, että me harrastelijat olemme paljon fiksumpia kuin pelkän koulun käyneet. Ishamael voi varmaan valaista lisää kuuluiko hänen koulutukseen incit.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Meidän koulutukseen ei ainakaan juuri kuulunut riippuu varmaan vähän koulusta ja linjasta,onko kaksi vai kolmivuotinen.
Hyvin pikaisesti käytiin läpi, lähinnä kerrottiin että mikä inci lista on, mistä sen löytää (pullon kyljestä) ja mitä se tarkoittaa.
Vaikuttavia ainesosia ei alettu käymään läpi, kuten mitä tarkoittaa jos protsku on hydrattu.
Yhdet incianalyysit taidettiin tehdä, eli otettiin lista pullon kyljestä ja suomennettiin mitä tehtävä aineosalla on.

Asiasta on kyllä olemassa paksuhko kirjanen jossa on kaikki inceistä, ja käytettävistä aineista ja niiden tehtävistä sekä vaikutuksista.
En vain muista kuollaksenikaan enää sen kirjan nimeä.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Nyt on sitten tietty kysyttävä että mistä te kaikki Tietäjät (parturikampaajat tai ei-sellaiset) olette hommanneet kaiken ainesosia koskevan tietoutenne? Pelkästään netistä? Mä tosiaan yritin perehtyä muutamankin illan Mercona Dictionaryyn mutta ei ne aineselitykset mulle siltikään mitään sanoneet koska en ole muuten perehtynyt kemiaan.
rolla

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja rolla »

Kyllä se mun inci tietous ainakin tullut netistä, mutta ei muista sivuja tai mitään ja sitten täällä kun on vuosia keskustellut, niin taito karttuu  ;) Tosin en mä enää kaikessa uudessa ole perässä, kun ei ne incit niin paljoa enää merkitse, riittää kunhan on hyvä tuote eikä ole muutamia ns. pahoja ainesosia.
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Ishamael kirjoitti: Meidän koulutukseen ei ainakaan juuri kuulunut riippuu varmaan vähän koulusta ja linjasta,onko kaksi vai kolmivuotinen.
Hyvin pikaisesti käytiin läpi, lähinnä kerrottiin että mikä inci lista on, mistä sen löytää (pullon kyljestä) ja mitä se tarkoittaa.
Vaikuttavia ainesosia ei alettu käymään läpi, kuten mitä tarkoittaa jos protsku on hydrattu.
Yhdet incianalyysit taidettiin tehdä, eli otettiin lista pullon kyljestä ja suomennettiin mitä tehtävä aineosalla on.

Asiasta on kyllä olemassa paksuhko kirjanen jossa on kaikki inceistä, ja käytettävistä aineista ja niiden tehtävistä sekä vaikutuksista.
En vain muista kuollaksenikaan enää sen kirjan nimeä.
Kuulostaa aivan samalta kuin meidän kosmarien koulutus. Ja kampaajakaverini ja luokkatovereideni kautta olen saanut sen käsityksen,että 90% opiskelijoista ko. asioiden oppiminen ei kiinnostaa hevon hännän vertaa.  ::)

Minäkään en muista tuon kirjan nimeä, selailin sitä juuri eilen. Siitä löytyy kuitenkin yli 10 000 INCI nimeä ja jonkin tason selityksiä. Hinta taisi kyllä ollaaika suolainen, reilusti yli 100e muistelisin.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Ippa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 476
Liittynyt: 14 Maalis 2006, 20:06

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Ippa »

Täällä on kyllä ihmisillä  ihailtavaa sisälmystietoutta :)

Itse koetan tutkia, ettei silikoni ole aivan listan kärjessä, jos shampoota tai hoitista olen ostamassa. Mieheni käyttämissä tuotteissa en halua olevan silikonia mielellään lainkaan, koska hänellä on niin kuiva päänahka. Kosmetiikassa yritän vältellä mineraaliöljyjä. En siksi, että niin kuuluu tehdä, vaan koska ne oikeasti tukkii meitsin posket ja leuan.

Sitten tunnustus. Mulla urea-merkintä hiusjutuissa/kosmetiikassa saa putelin nykyään jäämään hyllylle. Mua ajatus virtsa-aineesta puhdistautumis/hemmottelutuotteissani etoo. Joku kiltti voisi kertoa, että mitä se kosmetiikassa käytetty urea oikeasti on ja mistä se on  peräisin?

Neurootikko mikä neurootikko...
rolla

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja rolla »

Urean pitäisi säilyttää ihon kosteutta. Tarkempaa tarinaa en muista kyseiselle ainesosalle, mutta ei muistaakseni ollut niin paha miltä kuullostaa  ;)
Hanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:15

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Se urea on tosiaan ihan hyvä juttu  :D
Tässä olisi tälläinen linkki, voisi selventää hieman asiaa:

http://www.pirkka.fi/koti/kysy-maijalta ... -urea.aspx
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Synteettisestihän sitä tosiaan duunataan, se olisikin näky kun vaikka lorealin tehtaassa työntekijät lorottelisivat sammioon joka lisättäisiin kosmetiikka massaan  ;D
Sen muistan, että kun käsiteltyä ja rakennevauroitunutta hiusta käsitellään urealla, sen vetolujuus lisääntyy.
Eli vahvistaa heikentyneitä/katkeilevia hiuksia.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Todia kirjoitti:
Rihkamatyttö kirjoitti:
shivaree kirjoitti: Mitä tämä on ja mitä haittaa siitä on? Ei ole turha vaan mielenkiintoinen aihe ;)
Niin just: Mitä haittaa propyleeniglykolista on?? Korresin tuotteissakaan ei sitä ole. MIKSI?
korresissa mulle selitettiin tuon propylene glykolin olevan joku "liuotinaine", jolla ei ole kosmeettisesti muuta merkitystä kuin mahdollistaa esim. erilaisten kasviuutteiden säilymisen tuotteessa.
sen jälkeen, kun jätin tämän pois ihonhoidosta, olen saanut pieniä näppyjä tuotteista, jotka tätä sisältää. olen ehkä vaan yliherkkä, ei tämä monille varmaan tuota mitään ongelmia.


Edit: muokkailin lainauksen, oli livahtanut teksti väärään kohtaan. =) T:Penny
Siis mitä ...  ::) "liuotinaine" ... Onko tästä jotain haittaa esim. värjätyille hiuksille  ::) . Se ainesosa oli muutamalla inhokkilistalla, miksi, mitä se aiheuttaa ?
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja shivaree »

^Öö, eikös tuossa sanota mitä se aiheuttaa..? Näppylöitä siis, ainakin joillekin herkimmille.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
rolla

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja rolla »

Mielenkiintoista. Propylene Glycolia löytyy sieltä sun täältä, koska se antaa tuotteelle sen paksun koostumuksen mitä moni juuri arvostaa.
eOwyn
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 237
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 15:53

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja eOwyn »

sipe kirjoitti: himoitsen:

1. Hyaluronic acid (paras kosteudensitoja)
2. panthenol
3. Polyquaternium-10
4. Glycerin
5. Keratiinit
6. Avokado ja aloe (persea gratissima ja aloe barbadensis)
Missä hoitsikoissa tuota hyaluronic acidia on, katsoin Joicon Moisturizer-tuubistani, ettei siinä ainakaan ollut, höh :-[ Vaikka onhan siinä paljon muita kosteuttavia ainesosia...

Milla tavalla nuo avokado, papaija, aloe vera ym.hedelmäuutteet on hyviä hiuksille, osaako joku sanoa?
(OT tuo avokadon latinanimi "persea gratissima" jotenkin jaksaa huvittaa tätä ikivarhaisteiniä yhä uudelleen ;D)
Marylee
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 327
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 13:26

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Marylee »

Ainakin L'anzan Moisture treatmentissä sitä on.
Nadine
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 281
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:12

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Nadine »

eOwyn kirjoitti: Milla tavalla nuo avokado, papaija, aloe vera ym.hedelmäuutteet on hyviä hiuksille, osaako joku sanoa?
(OT tuo avokadon latinanimi "persea gratissima" jotenkin jaksaa huvittaa tätä ikivarhaisteiniä yhä uudelleen ;D)
Korjatkaa tietäväisemmät, jos olen väärässä. Avokado on ainakin kosteuttava aine, joten sitä sisältävät hiustuotteet kosteuttavat (esim. O&H). Aloe veran yksi vaikutus on ainakin rauhoittaa esim. ihoa. Sitä onkin usein esim. after sun-tuotteissa. Se myös kosteuttaa.  
1bMii
Vastaa Viestiin