INCI-inhokit ja suosikit

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Amy »

Mulla ois sellainen lisäkysymys, että onko sellaista tuotetta, jossa suosikkisi on mutta inhokkeja ei ole? Minua erityisesti kiinnostaisi onko tuotetta, joka vastaa Kikan toivomia/välttelemiä inceja.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mikäköhän olisi sellainen ainesosa, joka erottelisi hiukset? Tai siis kun tuntuu, että jotkut tuotteet saa hiukset klimppiytymään silleen ärsyttävästi, en kyllä tiedä minkä ainesosan johdosta...?
Merial
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 662
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 09:07

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Merial »

^ Minulla ainakin kaikki silikonit aiheuttavat tuota hiusten klimppiytymistä.

Itse inhoan kaikkia silikoneja, kun taas suosikkejani ovat ehdottomasti Pantheol ja erilaiset hedelmäuutteet, mm. juuri avokado. Tämän takia Freemanin hoitsikat ovatkin minulle juuri Ne Oikeat. :) Kamalasti en ole vielä näihin lempi- ja inhokkiainesosiin tutustunut, pitäisi tutustua niin voisi onnistua metästämään sitten lisää sopivia hiustenhoitotuotteita.
Tukka hyvin, kaikki hyvin!
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mer, MOP:in tuottesti löytyy paljon eriaisia hedelmäuutteita.
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Ohhoh! Tuota monen suosimaa Polyquaternium-10 löytyy Joicon Sculpting lotionista, ja se on heti toisena veden jälkeen :o Aikamoinen muotoilutuote. Pitäiskohän alkaa käyttämään ihan jätettävänä, kun se kerran kaapista löytyy (ostin kahdella eurolla alesta) ;)
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Keltis kirjoitti:

Glyseriinistä en pidä koska sitä on joka Xtran ja Euroshopperin tuotteissa, ajattelen sitä automaattisesti halpiskosteuttajana. :D
Ehkä halpis, mutta hyvä sellainen  ;)

Muuten, kasviuutteista ei sinänsä ole hiuksille juurikaan hyötyä, hiukset ovat jo kuollutt ainetta, johon  kukkaisuutteet eivät tee minkäänlaista hoitavaa vaikutusta...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Osaako joku tietäväinen sitten vertailla mikä näistä suosikkiaineista sitoo itseensä eniten kosteutta? Tuo H Acid ilmeisesti eniten, mutte entä nämä panthenolit sun muut?
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Todia »

NarnianQueen kirjoitti:
Keltis kirjoitti:

Glyseriinistä en pidä koska sitä on joka Xtran ja Euroshopperin tuotteissa, ajattelen sitä automaattisesti halpiskosteuttajana. :D
Ehkä halpis, mutta hyvä sellainen  ;)

Muuten, kasviuutteista ei sinänsä ole hiuksille juurikaan hyötyä, hiukset ovat jo kuollutt ainetta, johon  kukkaisuutteet eivät tee minkäänlaista hoitavaa vaikutusta...
Hmm.. Glyseriinistä, eli glyserolista pitikin kysellä:
Joskus joku täällä kertoi, että sekoittaa apteekista ostettua glyserolia hiustuotteisiin. Rupesin miettimään, tekeekö joku muu vielä näin, ja millä sekoitussuhteella?
Muistaisin nimittäin, että jos laittaa liikaa, niin se glyseroli sitoo kosteutta hiuksesta. Jos suhde on oikea, niin se kosteuttaa upeasti.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Ice »

rolla kirjoitti: Propylene Glycolia löytyy sieltä sun täältä
joo, se toimii myös ikkunanpesuaineena :D

Todia, glyseriinin sekoittamisesta, mihin perustuu tämä oletus yliannostelun kuivattavuudesta (ilmeisesti sitä meinasit)? avaavuuteen?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Todia »

Realicer kirjoitti:
rolla kirjoitti: Propylene Glycolia löytyy sieltä sun täältä
joo, se toimii myös ikkunanpesuaineena :D

Todia, glyseriinin sekoittamisesta, mihin perustuu tämä oletus yliannostelun kuivattavuudesta (ilmeisesti sitä meinasit)? avaavuuteen?
Glyseriini sitoo kosteutta, ja muistaakseni tämä henkilö, joka kertoi kokemuksistaan, sanoi, että "yliannostus" vetää sitä kosteutta sitten hiuksesta... Enpä tiedä ???.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Todia »

Keltis kirjoitti: " Glyseriinistä, eli glyserolista pitikin kysellä"

Eikös glyseriini ole jotenkin valmistettu glyserolista? Ja voisko olla että glyserolin epäilty kuivattavuus johtuisi siitä että kyseessä on alkoholi..taas näitä minun mielikuvia, tuokin on saanut juurensa varmasti deneroidusta alkosta.

Eikun huppista, wikipedian mukaan glyseriini ja glyseroli on tosiaan sama aine.
Joo, eli nimitys glyseriini viittaa siihen, että kyseessä olisi amiini (pääte -iini on varattu amiineille), joten nimi on vaihdettu glyseroliksi. Mutta esim. kosmetiikassahan nimeä glyseriini käytetään vielä ihan yleisesti, ehkä juuri siksi, etteivät ihmiset pelästy tuota -ol-lopuketta...
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Jos joku testailee tuota omaa glyseriiniterästystä, niin kertokaa miten kävi  :)

Itse välttelen kaikkia silikoneja hoitiksissa incin alussa ja shampoissa kokonaan, sillä aiheuttavat päänahan kutinaa. Hoitiksista etsin jo monesti mainittuja panthenolia, polyquartenium -10 ja keratiinia. Suosikkeja jojobaa ja karitevoita lisäilen itse hoitiksiin, mutta ei haittaakaan ole jos niitä sieltä jo valmiiksi löytyy.
Mellie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 704
Liittynyt: 29 Loka 2007, 22:20

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Mellie »

sipe kirjoitti: himoitsen:

1. Hyaluronic acid (paras kosteudensitoja)
2. panthenol
3. Polyquaternium-10
4. Glycerin
5. Keratiinit
6. Avokado ja aloe (persea gratissima ja aloe barbadensis)
Niin tätä kysyttiin aikaisemminkin, mutta ei tullut oikein kunnolla vastauksia, eli missä hiustuotteissa tuota hyaluronihappoa voi löytää? Ja onko sodium hyaluronate ollenkaan samantapaista, vai mitä se on? Sitä on ainakin L'anzan Leave-In Protectorissa..
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Hue »

^ Mun käsittääkseni Sodium hyaluronate on jonkinlainen humektantti yhdiste, josta löytyy hyaluronihappoa.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: INCI-inhokit ja suosikit

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

^^ Mä olen muistavinani että tuo sodium hyaluronate olisi suunnilleen samaa kuin hyaluronic acid. Emi-lyn ehtikin jo ensin..

Sitä oli ainakin Joicon IHT:ssa. En tiedä miten on uuden IH:n laita, inci varmaan löytyy omasta ketjustaan....
Vastaa Viestiin