Sivu 1/1

Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 11:20
Kirjoittaja blackcat85
Otsikossa tulikin jo tärkein, eli miten punaisuuden saa hiuksista pois?

Värjäsin hiuksiani pitkään punaruskealla ja pari kertaa punaisella, mutta nyt tahtoisin ihan "tavalliset" ruskeat hiukset joissa tuota punaisuutta ei ole. Ruskean värin laitto tuohon päälle ei ainakaan auttanut, punaisuus paistaa läpi. Enkä värinpoistoa halua tehdä kun hiukset on muutenkin jo aivan hamppua :P

Pitääkö siis vain odotella että punainen väri kasvaa pois hiuksista (johon menee ikuisuus ja pitäisi melkein leikata lyhyeksi...) vai onko jotain muita konsteja?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 11:42
Kirjoittaja rolla
Värinpoistokaan ei vie punaisuutta .. se on hyvin vahva väri..

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 12:26
Kirjoittaja Henriikka
Tietenkin voi koettaa laittaa jotain kylmiä ruskeita päälle, saattaisi auttaa, mutta kuten Rolla sanoi, punainen on tosi vahva väri eikä se sen jälkeen kun hiukseen tarttuu oikein poiskaan meinaa lähteä.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 13:02
Kirjoittaja blackcat85
No voihan.... Pitää sitten vaan kasvattaa tuo punainen pois - ja lyhentää hiuksia huomattavasti. Se siitä hiusten kasvattamisesta. Noo, ehkä mulla kahden vuoden päästä on sitten täysin ruskeat hiukset, ellen sitä ennen taas värjää punaisella.. heh. ;D

--

muoks: mitä kylmiä ruskean sävyjä noista markettiväreistä suosittelette? Ainahan sitä voi yrittää... Saisi olla joku melko vaalea tai keskiruskea (haluaisin jonkun mahdollisimman lähelle omaa sävyä osuvan, ettei juurikasvu sitten kauheesti häiritse. :) Nyt on vaaleanruskea, ja vaikuttaa aika hyvältä, mutta ainakaan se ei peittänyt punaisuutta.)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 13:11
Kirjoittaja deko
blackcat85 kirjoitti: muoks: mitä kylmiä ruskean sävyjä noista markettiväreistä suosittelette? Ainahan sitä voi yrittää... Saisi olla joku melko vaalea tai keskiruskea (haluaisin jonkun mahdollisimman lähelle omaa sävyä osuvan, ettei juurikasvu sitten kauheesti häiritse. :) Nyt on vaaleanruskea, ja vaikuttaa aika hyvältä, mutta ainakaan se ei peittänyt punaisuutta.)
L'Oreal exellencella olen saanut hieman vihertävää sävyä vaaleisiin, eli saattaisi taittaa punakkuutta hieman pois. Testattu sävyt 8.0 ja 7.0.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 13:28
Kirjoittaja JoJo
blackcat85 kirjoitti: muoks: mitä kylmiä ruskean sävyjä noista markettiväreistä suosittelette? Ainahan sitä voi yrittää... Saisi olla joku melko vaalea tai keskiruskea (haluaisin jonkun mahdollisimman lähelle omaa sävyä osuvan, ettei juurikasvu sitten kauheesti häiritse. :) Nyt on vaaleanruskea, ja vaikuttaa aika hyvältä, mutta ainakaan se ei peittänyt punaisuutta.)
Mulla on ihan sama ongelma kun sulla. Ja olen jo luopunut toivosta. Viimeksi laitoin garnier 100% vaaleanruskea beige 5.12, joka on tosi kylmä vaaleenruskee. Se kyllä taittoi vähäsen.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 16:36
Kirjoittaja ilona
Juu, toi punainen on kyllä jännä väri. Itse en ainakaan saa sitä millään pysymään kirkkaa kuin muutaman pesun ajan. Sitten kun siitä haluaa eroon ainut konsti on värjätä tummalla päälle. Minä olen ainakin saanut näin peittymään, mutta odotas kun tumma alkaa haalistua, niin se punainen rupeaa taas kummittelemaan sieltä alta. Ainakin kirkkaassa auringonvalossa näkyy selvästi.

Toisaalta mulla on hiuksissa nyt myös vaaleita raitoja ja ihan yhdellä värinpoistolla lähti tämä tummanruskea ja sen alla oleva punainen. Tietysti lievää oranssisuutta havaittavissa mutta melko vähän.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 17:16
Kirjoittaja rolla
Mä olen laittanut punertavan päälle mustaakin ja silti punainen paistaa läpi. Ja värinpoistolla saanut oranssit hiukset.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 17:26
Kirjoittaja Ishamael
Ihan rehellisen vihreää suoraväriä kannattaa kokeilla, löytyy ainakin crestolilta. Siitä voi sekoittaa myös viher(!) shampoon ja hoitiksen. Mikään ei taita punaista niin tehokkaasti kuin puhdas vihreä. SOpii hyvin hieman tummemmille pohjille, vaaleisiin pohjiin en menisi kyllä kokeilemaan.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 18:39
Kirjoittaja blackcat85
Myydäänkö noita suoravärejä jossain kampaamoissa vai saako ihan tavallisesta kaupasta? Ja otatko vastuun jos kuljen ensi viikon viherpäänä? ;D

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 19:00
Kirjoittaja ilona
Jos siitä vihreästä kyselet, niin sitä saa vain kampaamoista. Muita ns. normaaleja värejä saa myös tavarataloista.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2006, 19:22
Kirjoittaja Henriikka
Jossain liikkeissä myydään vihreitäkin suoravärejä. Riippuu kyllä paikkakunnasta, kauhean pieniltä tuskin löytää.. Esimerkiksi Mortician, Leather Heavenin nettisivuilla on noita värejä, luultavasti siis paikan päälläkin. :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 23 Maalis 2006, 09:54
Kirjoittaja rolla
Riippuu ihan mitä suoraväriä haluaa. Kaikkea vihreää/sinistä/punaista/keltaista jne saa juuri mm. morticiasta ja helsingin asematunnelista (shop tetuan), tilattua niitä myös saa jos ei pääse hakemaan. Crestolista en taas tiedä, kun että mm. tampereen prisma myy (muut prismat eivät taida myydä, muuten saa ilmeisesti kampaamoista). Kaupasta saakin sitten myös suoravärejä, taitaa kulkea kevytvärien nimellä (mm. live toner, wella, color pulse). Niin ja esim. fudge ja igora suoravärejä myy kampaamot.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 25 Touko 2006, 13:01
Kirjoittaja Bembo
Mitenkäs sellainen punaisuus/oranssisuus hiuksessa joka on värjäämätön ja juuresta pukkaa kauniin tuhkanruskeaa mutta pitemmäksi kasvaneet hiukset alkavat aina punertaa? Voiko tätä punertavuutta mitenkään poistaa? Johtuuko siitä että hius kuluu ja aukeaa ja punaisuus tulee sieltä, vai voisiko olla jotain mineraalikertymää? Tosin eivät ne punaiseksi taida värjätä. Ei toimi enää vaahtosävytteet taittajana kun eivät hiukseen imeydy. On liian hyväkuntoinen...mitenkäs joku sininen tai vihreä shokkiväri? Luulen että sekin vain valuu viemäriin. Mua ärsytttää vaan kun hiuksesta tulee likaisen värinen kun siinä on kaikkia mahdollisia värejä vähäisen ja haaleena enkä halua enää värjätäkään kun hiusvärit kiusaa päänahkaa...

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 09 Kesä 2007, 13:40
Kirjoittaja devil
Mulla on ihan sama ongelma. Kaupassa ostin vahingossa punertavan värin, ja punaiset tuli... Päälle olen monta kertaa värjännyt tummanruskealla, mutta väri on aina haalistunut parissa pesussa ja punertava sävy pysyy tiukasti. Haluaisin värjätä vaaleanruskeaksi, koska oma värini on lähellä sitä, enkä jaksa enää tätä juurikasvun kanssa pelleilyä. Ongelma on vain se, etten tiedä miten se vaalea tarttuu tähän vaaleanpunaruskeaan (?)  tukkaan, ja miltä näyttää vaalea juurikasvu sen kanssa..  :-\ Jotain on kuitenkin tehtävä, tämä nykyinen väri on niin kamala.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 09 Kesä 2007, 13:59
Kirjoittaja Ice
^ Värinpoistoa ja oikein valittu eli riittävän viherpohjainen taittoväri pituuteen. Ei sitä oikein voi tarkemmin sanoa joten suosittelen parturissa poikkeamista.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 09 Kesä 2007, 15:54
Kirjoittaja devil
Realicer, värinpoistoa en aio missään nimessä ottaa, kun nyt olen saanut nämä vihdoin hoidettua edellisestä kerrasta kuntoon.. Parturiin aionkin värjäyttämään mennä, pitää sitten hänen kanssaan keskustella siitä väristä.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 09 Kesä 2007, 17:56
Kirjoittaja Ice
No etpä sinä siitä vaaleampaa ilman värinpoistoa saa :) Mitkään öljyhaalentelutkaan eivät erityisesti tummuusasteeseen vaikuta.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 19 Kesä 2007, 17:16
Kirjoittaja emi
Ja täällä yksi epätoivoinen :(
Värjäsin Garnierin punakuparilla 7.64. Luulin että väri haalistuessaan muuttuisi kupariseksi, mutta toisin kävi. Väri on seiska asteen vaalehkon punertavan kupari. Aivan kauhea väri :(
Tarkoituksena olisi saada jotain neutraalimpaa tästä. Punaisuus minimiin, kuparista tykkään.
Laimentaisiko tätä sävy kullanruskea?
Eikös jos punaiseen sekoittaa keltaista, niin pitäisi tulla oranssi? Vai mitenkäs se nyt meneekään..

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 19 Kesä 2007, 19:51
Kirjoittaja Autumn
Kannattaa mennä kampaajalle värjäämään, jos uskaltaa ja rahaa riittää.
Itsellä on sama ongelma vaikken vuosiin ole punaiseksi hiuksiani värjännyt - hiuksessa on punapigmentti luonnostaan, vaikka se onkin ruskea, ja värjäys tuo pigmentin esille. Kampaaja onneksi tietää sävyt, joilla punaisuutta voi taittaa, ja se peittyy kyllä oikein hyvin. Punaisuustulee esiin, kun väri on ollut jonkin aikaa hiuksissa.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 19 Kesä 2007, 23:08
Kirjoittaja Ice
No siis vastaväreillähän värejä taitetaan ilman ihmeempiä taikoja :) Punaiselle vihreää niin päästään ruskeaan, keltaiselle violettia jne. luonnon punapigmentin käsitettä sen kummemmin tässä yhteydessä kritisoimatta.

Kannattaisi ehkäpä tosiaan sitä kampaajalla käyntiä harkita, on erittäin vaikea neuvoa näin näkemättä että mitä taittoa ja kuinka paljon mihinkin, ennenkaikkea mistä leipoa sellainen väri ilman erillisiä puna/kelta/sini/vihreä/tmv pigmenttejä.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 23 Kesä 2007, 15:17
Kirjoittaja devil
Raidoittamalla aloin näitä sitten vaalentaa ja todella nätisti vaalentuivat, eivät ole edes kellertävät. Aion laittaa ehkä jossain vaiheessa enemmänkin raitaa. Vaalennetut kohdat kyllä hamppuuntuivat ihan kiitettävästi, mutta uskon että hyvällä hoidolla saan nämäkin lähes entisen veroisiksi :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 25 Kesä 2007, 22:51
Kirjoittaja emi
emi kirjoitti: Ja täällä yksi epätoivoinen :(
Värjäsin Garnierin punakuparilla 7.64. Luulin että väri haalistuessaan muuttuisi kupariseksi, mutta toisin kävi. Väri on seiska asteen vaalehkon punertavan kupari. Aivan kauhea väri :(
Tarkoituksena olisi saada jotain neutraalimpaa tästä. Punaisuus minimiin, kuparista tykkään.
Laimentaisiko tätä sävy kullanruskea?
Eikös jos punaiseen sekoittaa keltaista, niin pitäisi tulla oranssi? Vai mitenkäs se nyt meneekään..
Itseäni lainaten värjäsin hiukseni WELLA COLOR TOUCH 6/77, intense chocolate. Kampaamosta ostettu väri.
Punainen taittui hieman, mutta on alkanut haalistuessaan taas pahasti pistämään silmään :-\
Ei uskaltaisi hirveästi kestovärjäilläkään näitä, kun kunto huononee. Olisikohan paras vaihtoehto pelkkä 6 sävy, tummemmaksi en halua missään tapauksessa. Vaahtosävylläkin olen valmis värjäämään, kun ei tässä muu taida auttaa :-\
Kun kysyin kampaajalta mitä meinaa 6/77, niin kuulemma ruskeaa? Lähinnä nuo seiskat kutosen perässä jäivät mietityttämään, mitä väriä ne tarkoittavat. Joku viisaampi täällä varmaan osaa sanoa? :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 26 Kesä 2007, 19:43
Kirjoittaja ellen
emi kirjoitti: Kun kysyin kampaajalta mitä meinaa 6/77, niin kuulemma ruskeaa? Lähinnä nuo seiskat kutosen perässä jäivät mietityttämään, mitä väriä ne tarkoittavat. Joku viisaampi täällä varmaan osaa sanoa? :)
Täällä on kerrottu värien koodauksista perusteellisesti :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 29 Kesä 2007, 21:06
Kirjoittaja emi
ellen kirjoitti:
emi kirjoitti: Kun kysyin kampaajalta mitä meinaa 6/77, niin kuulemma ruskeaa? Lähinnä nuo seiskat kutosen perässä jäivät mietityttämään, mitä väriä ne tarkoittavat. Joku viisaampi täällä varmaan osaa sanoa? :)
Täällä on kerrottu värien koodauksista perusteellisesti :)
Onhan siellä ja sieltä olen monta kertaa käynyt kurkkimassa, mutta ei siellä tuollaista ole ???

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 29 Kesä 2007, 21:43
Kirjoittaja Luna
^Olen kanssa ihmetellyt mitä nuo yli kutosen menevät numerot tarkoittaa, olen nähnyt 1-9 -numeroinnin mutta paha mennä tilaamaan kun ei tiedä mitä on sitten tulossa!

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 29 Kesä 2007, 22:07
Kirjoittaja ellen
Totta muuten tytöt turisette, kutoseenhan nuo vivahteet loppuvat. En edes huomannut koko asiaa, aina vain oletin, että jokaiselle numerolle löytyy vivahdeparinsa.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 30 Kesä 2007, 13:33
Kirjoittaja Ice
Kysehän on vain eri numerointitavasta, foorumillamme on esiteltynä vain yleisempi numerointi jota käyttää esmes Loreal. Muunmuassa Wellalla ja Schw. on useimmissa tapauksissa omansa, mielellään tietoiskua vastaan otettaisiin näistä eri merkkien eroista sävyissä. Kannattaa myös muistaa että sarjojen välillä erot löytyy niistäkin, kaikissa siis kolmonen ei ole kulta ja kuutonen punainen - kannattaa olla varovainen.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 03 Heinä 2007, 12:46
Kirjoittaja JoJo
Oisko ideoita...
Eilen aloitettiin kaverin kans operaatio tummanruskea vaaleammaksi. Kokeiltiin ensin vaalennuspesulla, joka vaalensi tyven keltaiseksi, mutta latvat edelleen ruskeat. Sitten tehtiin voimakkaampi seos, jossa myös hapetetta ja latvatkin vaaleni sellaiseksi 7-6 asteiseksi oranssi-kupariksi. Siihen päälle lätkäistiin 7- asteinen ruskea ja väri näytti hyvältä, sellaiselta hieman kupariin taittavalta toffeelta. sitten tehtiin päällyosaan raitoja garnierin highlight kitillä M1 ja kun aine pestiin pois, oli koko tukka taas aika kuparinpunainen. eli toi ruskea taittoi sitä punaisuutta kokonaista yhden pesun ajan. Väri on ihan sievä, mutta kaveri ei tunne oloaan kovin kotoiseksi näin punertavissa hiuksissa.

Mitäs nyt tehdään, kun pitäis saada taitettua vähän neutraalimmaksi? Tulos on siis noin 7-6 tasoinen kultakupari vaaleilla raidoilla. Jos nyt lätkii siihen päälle vaikka jonkun 7 tason kylmän/neutraalin kevytvärin/sävytteen, niin meneeköhän ne raidat aivan tunkkaisen värisiksi? Ihan vaaleat niiden ei ole pakko ollakkaan, kun tarkoituksena olikin saada yleisilme vaaleaksi.

Helppikää vähän :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 03 Heinä 2007, 13:19
Kirjoittaja Ice
Suosittaisin 8 asteista kevaria/sävytettä ettei hius ime itseään värjäysten/vaalennusten vuoksi enää sitä 7-6 astetta tummemmaksi ja jotta raidat jäävät näkyviin, ne ovat hauraammat kun garnierin myrkky on tehnyt tehtävänsä joten ne tummenevat herkemmin kuin muu pää - tuloksena siis saattaa olla muutoin sellainen punaoranssi tummilla raidoilla.

Se 7 asteen ruskea olisi pitänyt olla valittu ottaen huomioon se minkä vaalennuspesu tuo aina esille eli punaoranssin, eli siis sen olisi pitänyt olla sitä taittava elikkä niinkuin 7.1/7.12 tms. jotta se olisi pystynyt taittamaan sen mikä pohjasta vedettiin esille ennen väriä. Neutraali on neutraali eli käytännössä taittamaton, se jättää esille sen vivahteen joka pohjassa on.

Hakuun siis vihervä/sinervä väri eli vivahde tarpeen mukaan mitä halutaan taittaa, punaista/oranssia/keltaista. Ja lohdutuksena, useimmiten oikeaoppinen taitto on se kohta jossa mennään metsään urakalla :)

Esimerkeissäni^ puhun lorkun numerointijärjestelmästä.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 03 Heinä 2007, 15:02
Kirjoittaja JoJo
^Kiitokset! Täytyypi kokeilla, meni syteen tai saveen  ;D

Ice: Mitä luulet, toimisko esim. 8.1 eli tuhkataitto vai onko se enemmän keltaiselle tarkoitettu? Aika vähän näyttää olevan tuollaisia 8 tason sopivia värejä. Igoralla oli joku 8.4 joka oli beige nimellä. Siinä ei vissiin mene ihan samallai nuo numeroinnit, kun 8.7 näytti olevan kupari.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 03 Heinä 2007, 15:39
Kirjoittaja Ice
Igoralla tosiaan menee numerointi erilailla, ikävä kyllä en ulkoa niitä muista, alkupää kuitenkin sama eli 1. tuhka 2. helmiäinen.

Tuo 8.1 purisi oranssisuuteen nasakasti koska on sininen, mieleni tekisi kuitenkin lisätä siihen jotain - tässä vaan tulee esiin se ongelma ettei oikein taida markettipuolella olla mitään mitä lisätä ja sekoittaa :-\

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 03 Heinä 2007, 16:59
Kirjoittaja Luomo
Ishamael kirjoitti: Ihan rehellisen vihreää suoraväriä kannattaa kokeilla, löytyy ainakin crestolilta.
Saakos tätä tai jotain muuta vihreää suoraväriä ostettua jostain ihan kotona käytettäväksi?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 03 Heinä 2007, 21:39
Kirjoittaja Ice
^ Crestol on ihan kotishokkivärejä myyvä, samoin fudgellahan on eri sävyisiä vihreitä muutamaa.

**
ediit. ja crestolia löytyy siis kampaamoista, ainakin CM hiustalo myy.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 03 Heinä 2007, 21:50
Kirjoittaja Hue
Manic Panicilta, Directions:lta ja Stargazerilta löytyy myös vihreitä shokkivärejä. Näitä myy ainakin Morticia ja Leather Heaven (Directions). Ovat halvempia, kuin aissin mainitsemat, joskaan pysyvyys ei ole niin hyvä kuin Fudgessa. Luulin että käyvät kuitenkin taitamaan punaista pois hiuksista.

Itse olen tilannut Stargazerin värejä netistä, yhden eBay myyjän nettikaupasta. Loistava palvelu, ovat erittäin ystävällisiä ja toimitus oli nopea. http://www.subculturewear.com/index.php

Ice: Tuota en tullutkaan ajatelleeksi.  :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 03 Heinä 2007, 21:58
Kirjoittaja Ice
^ Muistaakseni en ole löytänyt tarkoituksiini sopivaa puhdasta vihreää näistä mainitsemistasi sarjoista, jonka vuoksi ne skippasin :)

**
edit. Tarkoitukseni oli siis sanoa että paree olla tarkkana millä pigmenteillä ja määrillä lähtee taittelemaan ettei saa keltaruskeaa tmv. tulosta ;)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 04 Heinä 2007, 16:01
Kirjoittaja Luomo
Kiitos Crestol-  ja Fudge-vinkeistä, tosin jälkimmäiseltä en ainakaan nettisivuilta löytänyt vihreää väriä.
Realicer kirjoitti: edit. Tarkoitukseni oli siis sanoa että paree olla tarkkana millä pigmenteillä ja määrillä lähtee taittelemaan ettei saa keltaruskeaa tmv. tulosta ;)
Mitä tarkoitat tällä eli mitä pitää ottaa huomioon viherpigmenteissä? Jos on vaikka tällainen keskiruskea tukka, jota pitäisi alkaa taittelemaan.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 04 Heinä 2007, 20:31
Kirjoittaja Ice
Ottaa siis huomioon se että siinä on vihreää riittävästi "vihreänä pigmenttinä", verraten siis siihen mahdollisuuteen että kyseessä on valmiiksi sekoitettu väri joka sisältää myös muita pigmenttejä kuin vihreää.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 05 Heinä 2007, 17:10
Kirjoittaja emi
emi kirjoitti:
emi kirjoitti: Ja täällä yksi epätoivoinen :(
Värjäsin Garnierin punakuparilla 7.64. Luulin että väri haalistuessaan muuttuisi kupariseksi, mutta toisin kävi. Väri on seiska asteen vaalehkon punertavan kupari. Aivan kauhea väri :(
Tarkoituksena olisi saada jotain neutraalimpaa tästä. Punaisuus minimiin, kuparista tykkään.
Laimentaisiko tätä sävy kullanruskea?
Eikös jos punaiseen sekoittaa keltaista, niin pitäisi tulla oranssi? Vai mitenkäs se nyt meneekään..
Itseäni lainaten värjäsin hiukseni WELLA COLOR TOUCH 6/77, intense chocolate. Kampaamosta ostettu väri.
Punainen taittui hieman, mutta on alkanut haalistuessaan taas pahasti pistämään silmään :-\
Ei uskaltaisi hirveästi kestovärjäilläkään näitä, kun kunto huononee. Olisikohan paras vaihtoehto pelkkä 6 sävy, tummemmaksi en halua missään tapauksessa. Vaahtosävylläkin olen valmis värjäämään, kun ei tässä muu taida auttaa :-\
Kun kysyin kampaajalta mitä meinaa 6/77, niin kuulemma ruskeaa? Lähinnä nuo seiskat kutosen perässä jäivät mietityttämään, mitä väriä ne tarkoittavat. Joku viisaampi täällä varmaan osaa sanoa? :)

Eikös Golwellin 6N ja 7N ole neutraaleja, joissa ei pitäisi olla yhtään punaista pigmenttiä? Tällä hetkellä juuri vaikuttamassa hiuksissa 6N ja olen näkevinäni vihertävää :)
Vertasin Igoran 6-0, jossa selvästi on punaista pigmenttiä mukana.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 08 Heinä 2007, 18:44
Kirjoittaja lumimansikka
emi kirjoitti:
Eikös Golwellin 6N ja 7N ole neutraaleja, joissa ei pitäisi olla yhtään punaista pigmenttiä? Tällä hetkellä juuri vaikuttamassa hiuksissa 6N ja olen näkevinäni vihertävää :)
Vertasin Igoran 6-0, jossa selvästi on punaista pigmenttiä mukana.
Mä olen käyttänyt 6N vaahtoväriä, ja en ole huomannut viherrystä. Se taittaa itseltäni juuri ja juuri epätoivottua punaisuutta, joka tulee esiin tukan haalistuessa auringon/elämän kulutuksessa. Mun kampaajan sanojen mukaan neutraalitkin värit sisältävät aina vähän punaista, joten meikäläisen kannattaa olla niidenkin kanssa aika tarkkana. 6A sävyä käyttäisin kyllä, muttakun ei ole sattunut vastaan... Olen tuota Igoraa joskus ajatellut kokeilevani, mutta hyvä tietää, että siinä saattaa päätyä punaisemmaksi kuin toivoisi.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 09 Heinä 2007, 15:48
Kirjoittaja Luomo
lumimansikka kirjoitti:6A sävyä käyttäisin kyllä, muttakun ei ole sattunut vastaan...
Jos joku vielä uskaltaa täältä tilata, niin Hairstoressa olisi. Jos siis kyse oli Goldwell vaahdosta sävyssä 6A.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 10 Heinä 2007, 18:05
Kirjoittaja nannna
Itselläni oli aikoinaan sama ongelma. Punainen ei vaan millään tuntunut lähtevän pois ja monen värjäyksenkin jälkeen se silti punersi aina jostain kulmasta katsottuna  ;D alkoi olla melko raivostuttavaa :)
Sain punaisuuden kuitenkin pois ihan normaalilla värinpostoaineella, mutta voi toki olla että kaikilla edes se ei auta  :-\

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Heinä 2007, 17:36
Kirjoittaja Ice
^ Kyllähän se jos on kunnon kannalta varaa hajottaa kaikki pigmentti ja lätkiä senjälkeen kylmä väriä päälle, jolloin tulos on luultavimmin ja sääntöjenkin mukaan jo itsessään vihervä. Eli siis ilman lämmintä EPtä saa vihreän ja oikein värjättynä vaalennettu pohja-kylmä tumma -periodissa se punerva taas kuultaa.

Oikein valittu taittohan se tässäkin on aivansana tosiaan, sekä taiton ylläpito.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Heinä 2007, 18:07
Kirjoittaja emi
Vaikka Goldwellin 6N vaahtosävy näyttääkin vihertävältä hiuksiin levittämis vaiheessa, niin eipä se tarpeeksi silti taita tätä punaista. Ja muutamassa pesussahan se jo haalistuu pois.
Mutta eipähän se muu auta kuin jokatoinen pesu värjätä jollain punaista taittavalla värillä,kun hiuksensa on kerta saanut pilattua :-\
Voi olla etten koko loppu elämänä sotkeennu punaiseen enää ;D Ainakaan näin suurissa määrin että koko pään värjäisin.Jää takalistoon aika tiukasti.
Tilasin myös tuon Goldwellin 6A, kiitos vinkistä!

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 12 Heinä 2007, 22:36
Kirjoittaja Luomo
Realicer kirjoitti: ^ Crestol on ihan kotishokkivärejä myyvä, samoin fudgellahan on eri sävyisiä vihreitä muutamaa.
Kyselyikä jatkuu ;). Löysin nyt paikallisesta kaupasta noita Crestoleita ja jäi mietityttämään, mikähän olisi paras sävy tähän tuhkaisen sävyn hakemiseen: kirkas vihreä, turkoosin vihreä vai sininen? Ajattelin ainakin alkuunsa sekoittaa väriä Goldwellin vaahtoon 6A.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 13 Heinä 2007, 12:24
Kirjoittaja Ice
Tuota 030 vihreää laittaisin, toisaalta jos hiukset ovat kovasti lämpöiset punaisuuden lisäksi, sinne voisi lisätä myös jotain siniviolettia jotta saisi sen tuhkan aikaan. Kannattaisin kuitenkin ensin kokeilua pelkällä vihreällä, katsoo mihin suuntaan se vie ja sitten tuhkailee sen pohjalta :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 17 Heinä 2007, 19:57
Kirjoittaja naanna
Mulle tuli nyt tämäkin ketju ajankohtaiseksi, kun kolmen vuoden yhteiselon jälkeen kyllästyin punaiseen. Nyt tarkoituksena olis palata luonnolliseen väriin (keskiruskea). Latvoissa on vielä vanhaa värinpoistoa alla, juuressa ja pituuksissa kerros kestoväriä ja lukemattomia kerroksia suoravärejä. Kotona en uskalla alkaa tätä prosessia toteuttamaan, eli kampaajalle olen menossa. Luultavasti siellä tehtäisiin siis värinpoisto (yksi riittä, kunhan hieman vielä haalistelen väriä), päälle ruskea kestoväri ja sitten haluaisin vielä raidat kahdella eri värillä. Kestääköhän tukka tämän, vai tippuuko raidat päästä pikku hiljaa? Raidat haluaisin siksi, että kokonaivaikutelma olisi sitten vaaleampi ja alle vois laittaa vaikka vähän tummemmankin ruskean, mikä peittäis sitä punaisuutta paremmin. Ihan kaikkea punaisuutta ei ole pakko saada pois, kestän kyllä lämpimän ruskean sävuisen tukan, kunhan se olis vaan mahdollisimman lähellä omaa väriä ja juurikasvua.
Kaipaisin vielä vinkkejä, (syväpuhdistuksen ja öjlyhoitojen lisäksi) miten saisin ihan kotioloissa haalistettua tätä punaisuutta.
Sitten pitäisi vielä päättää, mille kampaajalle uskallan tämän prosessin luovuttaa. Toistaiseksi kun en ole sitä vakkaria vielä löytänyt.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 18 Heinä 2007, 14:30
Kirjoittaja Ice
^ Vaalennuspesuja kannattaa koittaa. Eipä tuohonkaan oikein mitään täällä kertomattomia keinoja ole.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 18 Heinä 2007, 19:27
Kirjoittaja naanna
^Niin joo, voishan sitäkin yrittää, kunhan ensin opiskelen tekniikan kunnolla.
Mitäs mieltä olet, Realicer (näin ammattilaisena) tekisitkö asiakkaalle värinpoiston, kestovärin ja raidat samalla kertaa? Kestääkö tukka? Riippuu tietysti paljon hiuslaadusta, mutta osaatko sanoa jotain ihan yleisellä tasolla?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 18 Heinä 2007, 19:41
Kirjoittaja Ice
Kyllähän niitä käytännössä tehdään jos hiuksen kunto antaa myöden ja asiakas ottaa vastuun selkeästi selitetyistä mahdollisista seuraamuksista eli kuivuudesta ja katkeilusta syyttämättä kampaajaa turhasta. Periaatteessahan kumminkin näin vahvojen käsittelyiden välillä pitäisi sitä taukoa pitää, ihan sen hiuksenkin takia :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 18 Heinä 2007, 21:33
Kirjoittaja naanna
^Njaa...ehkäpä lievä värinpoisto ja suoraväri riittäis näin aluksi. Myöhemmin sitten se kesto ja raidat. En kuitenkaan haluais hiuksiani täysin pilata.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 18 Heinä 2007, 21:47
Kirjoittaja emi
Mikä kestoväri olisi tuhkaan taittava 6 tai 7 asteinen? Mikä olisi luotettava vaihtoehto merkeistä?
Olisikohan POLY COLORILLA?

Ensin testaan kuitenkin Goldwellin 6A vaahtosävyä, kunhan saan paketin. Siitä varmaan saa jonkinlaista "näkymää" kannattaako värjätä tuhkaan taittavalla vai neutraalilla kestovärillä tähän jossain vaiheessa päälle.

Mites juurikasvun kanssa, jos tuleekin harmaaksi ::) Se ei onneksi erotu vielä selkeästi ja luulenpa että hiuksissani on luonnostaan hieman punapigmenttiä.Mutta jos ei ole, niin vetääkö harmaaksi?

Ja mitähän on odotettavissa tuhkaiseen taittavan kestovärin haalistuessa? Alla siis haalistunut 7.64 punakupari (sen alla 8 asteinen kultakupari), jota olen nyt neutralisoinut Goldwellin 6N vaahtosävyllä, joka on huomattavasti tummempi kuin pohjaväri.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 14:54
Kirjoittaja naanna
Kärsimättömänä ja uhkarohkeana päätin sitten tehdä värinpoiston itse. Garnierin purkin valitsin kaupasta ja pidin ainetta päässä sen maksimiajan. Tukka oli edelleenkin punainen, juuria lukuunottamatta. Väri hieman vaaleni, mutta oli kuitenkin vielä aivan selvästi punainen, eikä edes oranssi. Laitoin sitten kuitenkin vielä Poly Colorin sävyteshmapoon (sävynä keskiruskea) ja toivoin, että punaisuus peittyisi edes hieman. Noh, eipä peittynyt ja värikin oli aivan liian vaalea. Onneksi oli kuitenkin kevytväri, ettei hiukset täysin kuole, kun joudun laittamaan vielä toisen kevytvärin/sävytteen tummentamaan tukkaa.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 18 Elo 2007, 20:10
Kirjoittaja Roksane
Olen käyttänyt Fudge Paintboxin suoravärisävyä Blueberry Hill hopeashampoon tapaan, mutta tummille hiuksille, joille hopeashampoiden pigmenttipitoisuus ei ole riittävä sävyn taittoon.

Itselläni on luonnostaan siis maantienruskeat hiukset, mutta olen alkanut epäillä, että vaikka luonnollinen värini onkin hyvin harmahtava, olisi siinä kuitenkin tavallista enemmän punapigmenttiä mukana. Värjäsin millä tahansa hiusvärillä - mustalla, erilaisilla kylmillä ruskeilla, violetinmustalla - hiusten sävy alkaa aina punertua hiusvärin haalistuessa. Vaikka siis pohjalla ei ole mitään punaista hiusväriä eikä varsinainen värjäysväri ole taittanut yhtään lämpimään.

Blueberry Hill -väri näyttää mainoksissa sinisemmältä kuin mitä se on, oikeastaan se on nimensä mukaisesti mustikan väristä, kylmän liilan väristä. Väri kuitenkin tekee hyvin tehtävänsä, kylmentää ruskeiksi värjättyjen hiusteni (varmaan n. 6-asteinen) väriä, tummentaa sävyä hieman ja tekee hiuksista jopa hieman harmahtavat (mikä on mielestäni siis hyvä asia). Laitan väriä hoitoaineen sekaan niin, että väriä on suurinpiirtein kolmasosa seoksesta. Vaikutusaika 5-10 minuuttia. Kolme peräkkäistä hiustenpesukertaa laitan väriä, jonka jälkeen sävy on yleensä sopiva n. viikon - puolentoista ajan.

Olen nyt alkanut harkita vihreän kokeilemista, koska se taittaisi varmasti paremmin pois punaista. Siihen voisi sitten sekoittaa ehkä vähän Fudgen Blueberry Hilliä, joka harmaannuttaa hiuksia kivasti. Eräs asia kuitenkin askarruttaa: mites nyt sitten, kun alan kasvattaa omaa väriä (joka ilman värjäilyjä näyttää taas hyvinkin kylmältä ja harmaalta), mutta pituudet kaipaavat edelleen taittoa? Väkisinkin väri levittyy myös oman värisiin hiuksiin juuriin. Voiko laskea sen varaan, ettei suoraväri tartu hyväkuntoiseen juureen? Entä miltä mahtaa vihreä hiusväri näyttää n. 4-5 asteisessa harmahtavan ruskeassa hiuksessa? Onko odotettavissa jonkin asteinen vihreä katastrofi?

Tarkoitus on siis jatkossa värjäillä vain suoraväreillä niin kauan, että oma väri on pääasiallinen väri ja leikata sitten huonokuntoiset värinpoistot sun muut kokeneet punaiseen taittavat >:( pituudet pois. Jatkossa värjäilen vain suoraväreillä tavoitteena oma harmahtava ruskea värini, jota taitan vielä enemmän harmahtavaksi suoraväreillä.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 19 Elo 2007, 17:49
Kirjoittaja deko
Roksane kirjoitti:
Itselläni on luonnostaan siis maantienruskeat hiukset, mutta olen alkanut epäillä, että vaikka luonnollinen värini onkin hyvin harmahtava, olisi siinä kuitenkin tavallista enemmän punapigmenttiä mukana. Värjäsin millä tahansa hiusvärillä - mustalla, erilaisilla kylmillä ruskeilla, violetinmustalla - hiusten sävy alkaa aina punertua hiusvärin haalistuessa. Vaikka siis pohjalla ei ole mitään punaista hiusväriä eikä varsinainen värjäysväri ole taittanut yhtään lämpimään.
Jokaikisessä hiuksessa on luontaisesti myös punaista pigmenttiä vaikka tukka ei punainen olisikaan. Se ei ole piilevä vaan ihan siinä ruskeassa mukana.

Kun tukkaa värjää hapetevärillä niin se väri vaalentaa vähän pohjaa samalla kuin värjää keinopigmentillä. Ja sitten kun se keinopigmentti haalistuu käsittelyjen & ajan myötä pois niin se värin värjäyksen yhteydessä vaalentama pohja tulee näkyviin. Kuten jokainen tummatukkainen värinpoistojen kanssa leikkinyt tietää: vaalennuksen ensimmäinen vaihe on punaoranssi.

Suoravärin sekaaminen hoitikseen on hyvä tapa taittaa ja ylläpitää värjättyä väriä. Itse viilentelin lämminsävyistä tummanvaaleaani ColorPulsen violetilla jota sekoittelin tehikseen. Toimi mainiosti, mutta se on vähän turhan punainen violetti eli sillä tuli herkästi liikaa vaaleanpunaista sävähdystä.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 26 Elo 2007, 13:53
Kirjoittaja Roksane
deko kirjoitti: Jokaikisessä hiuksessa on luontaisesti myös punaista pigmenttiä vaikka tukka ei punainen olisikaan. Se ei ole piilevä vaan ihan siinä ruskeassa mukana.

Kun tukkaa värjää hapetevärillä niin se väri vaalentaa vähän pohjaa samalla kuin värjää keinopigmentillä. Ja sitten kun se keinopigmentti haalistuu käsittelyjen & ajan myötä pois niin se värin värjäyksen yhteydessä vaalentama pohja tulee näkyviin. Kuten jokainen tummatukkainen värinpoistojen kanssa leikkinyt tietää: vaalennuksen ensimmäinen vaihe on punaoranssi.
Miten sitten joillain se punaisuus ei ruskeassa tukassa tule samalla tavalla värjätessä esiin kuin toisilla? Jos ajattelee munkin hiuksia, niin olettaisin niissä tulevan punaisuuden paljon heikommin esiin kuin jollain, jolla on esim. kastanjanruskeat hiukset. Eikö harmaan/kylmänruskeassa näin nopeasti ajatellen kuuluisi olla vähemmän sitä punapigmenttiä kuin joissain ihan jo selkeästi lämpimänsävyisissä ruskeissa? Mikä tähän punaisuuden esiin tulemiseen siis ennen kaikkea vaikuttaa?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 26 Elo 2007, 18:44
Kirjoittaja plaza
Mä en enää kyllä värjää millään sävyllä missä on punasta. Mulla se väri ei lähde muuta kuin kasvamalla pois. Vaik on päälle värjännyt, niin kyllä se punainen on aina sieltä pohjalta jollakin tavalla heijastunut. Värissä itsessään ei ole mitään vikaa - ihana kunhan pysyis kunnolla, mutta kun tykkää vaihdella värejä niin se ei oikein sovellu minulle.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 06 Marras 2007, 13:19
Kirjoittaja Emputin
Olen nyt jonkun puolisen vuotta värjäillyt Elumenin RR@allilla. Nyt haluaisin palata takasin ruskeaan, keskiruskeaan. Onkohan kellään kokemusta kuinka tuota rr@allia saisi pois normaalilla värinpoistolla? Ja kuinka paljon punanen paistaa läpi keskiruskeasta jos ei laita värinpoistoa? Ihan tummaa ei sen takia haluaisi laittaa vaan sen takia että se varmasti peittää...

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 06 Marras 2007, 14:49
Kirjoittaja Marge
Punaisella kaudellani värjäsin muutaman kerran hiukset elumenin RR@allilla ja sitten kun halusin ruskeaksi, heitettiin päälle vain tummanruskea kestoväri. Siitä on aikaa nyt n. 1½ vuotta ja edelleen punainen häivähdys näkyy alta noissa latvoissa, vaikka värinä tosiaan on hyvin tumma ruskea. Eli elumenin punainen on todella pysyvää sorttia, oon nyt sitten kiltisti koittanut kasvatella, että ennemmin tai myöhemmin ne vanhat punaiset osiot saa leikellä pois. Värinpoiston käytöstä elumenin poistamiseks mulla ei siis oo kokemuksia, mutta ihan tummaksi värjäämiselläkään ei sitä punaista saa ihan kokonaan häivytettyä.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 06 Marras 2007, 16:28
Kirjoittaja Ice
^ Taittamalla reilusti vihreällä saa punaista häivytettyä runsaasti, harvoin täysin.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 19 Helmi 2008, 21:49
Kirjoittaja ellen
Oon yrittänyt vihreällä karkkivärillä punaisuuden poistoa, mutta ei se auta ollenkaan. Täysin sininenkään ei tee kunnon peittoa. Hiuksista on kulunut pois tuhkainen viileys, tilalle on tullut reilu punertavuus. Hiusten värjäämistä rajoittavat vaaleat raidat, jotka imevät kaiken taittavan värin heti itseensä, vrt. Goldwellin 6A, joka olisi hyvin tuhkainen muissa hiuksissa, mutta sininen raidoissa. Hermot tässä menee, kun tarkoitus olisi kasvattaa harmahtavaa omaa väriä, mutta värjätyissä pituuksissa väri alkaa kulua punaiseen taittaen >:( Mikä neuvoksi, hiusten vaalennus taas koko pään blondiksi vai mikä?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 19 Helmi 2008, 23:20
Kirjoittaja poppadom
Ja tammoinen punapaaongelma on luvassa...

N. 8-asteinen luumunpunainen lahti Goldwellin color removerilla ja kahdella vaalennuspesulla semmoiseks suunnilleen kutoseks, oman asteiseks ruskeaks. Latvoissa ja pituuksissa hehkui oranssia kuintenkin aika lailla, kun luumun alla oli parin vuoden ajalta Lorealin 6.66 punaista useammassa kerroksessa.

Sain sitten idean yrittaa vaalentaa hiukseni vaalennusvarilla, boxin mukaan olis 2-3 asteen vaalennus pitany onnistua. Ja kyllahan sielta tyvesta se tosituore uusi hius vaalenikin sen parin asteen verran, mutta pituudet ja latvat vain asteen vaaleampia, jos sitakaan. Eli tuhkanvaalea toivottu tyvi ja sitten oranssi punaruskea muualla. Oishan se pitany tietaa, etta varinpoistolla se tulos ois voinut onnistua.. mut ei talleen.

Tarkoitus olis nyt sit yrittaa muhitella naita pituuksia ja latvoja, mutta voisikohan joku suositella sopivaa tuotetta. En tahan enaa raitapaketin jauhetta+kehitetta uskalla heittaa. Oisko joku voidemainen varinpoistaja parempi/hellempi? Onko kukaan muu yrittanyt tasoitella varieroa samalla tavalla ja vois suositella tuotteita? Millahan parhaiten sais tuon punaisuuden katoamaan (suoravarilla sais taittoa mutta variero siltikin sailyisi) ?

Kiitos!

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 03 Maalis 2008, 22:54
Kirjoittaja hanna7
Värjäsin juuri vaaleat hiukseni preferencen vaaleanruskea beige 6.23 sävyllä, jottei hiuksistani tulisi vihertävät. Halusin neutraalin ruskeat mutta ainakin kotivalossani ne näyttävät vähän punaisilta.. tosin paljon vähemmän mitä aiemmin, kun olen värjännyt kullanruskealla. En ole kuullut, että hopeashampoo auttaisi punaisuuden taittoon, mutta täällä siitä näköjään on puhuttu. Mulla on bonacuren hopeashampoo, onko siitä mitään hyötyä? En uskalla kokeilla ennen kuin joku tähän vastaa, koska itse kuvittelisin että se tekisi näistä violetit.
Tollanen vihershampoo jonka joku mainitsi, kuulostaisi hyvältä. Varmaan tosi vähän pitäis sekottaa crestolin väriä shampoon sekaan, ettei hiukset mee ihan hirveen värisiksi? Vihaan itselläni yli kaiken jostakin syystä punertavaa hiuksissa, en voi sietääkkään. Ehkä siksi, koska kasvoni ovat melko punakat, ja tuntuu että lämmin sävy hiuksissa korostaa kasvojen punaisuutta - oikeen saa ne räikymään :D

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 17:43
Kirjoittaja Sanna
Voi ärsytys! Värjäsin reilun kolmen kuukauden ajan hiuksiani punaisiksi suoraväreillä (lähinnä Viva color moussella) ja käytin enimmäkseen punaisille hiuksille tarkoitettuja shampoita ja hoitiksia. Ja nyt tämä hemmetin punainen ei enää suostu lähtemään pois! Edellisestä värjäyksestä on jo useampi viikko ja äskettäin huomasin, että mulla on vajaan sentin mittainen juurikasvu. Onhan tuo punainen haalistunut paljon, joten ero omaan väriin ei ole kovin räikeä, mutta kyllä sen huomaa. Nyt olen pessyt ahkerasti syväpuhdistavalla ja muhitellut eri hoitiksia siinä toivossa, että saan loputkin punaiset pois. Taidanpa tänään kokeilla öljyä. Mä en halua värjäyskierteeseen! >:(

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 19:12
Kirjoittaja ellen
^ Kannattaa kokeilla vihreän karamellivärin ja hoitiksen sekoitusta, on yllättävänkin tehokas punaisuuden taitossa. Tai voi kokeilla myös rehellisen vihreää suoraväriä.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 19:41
Kirjoittaja Sanna
^Mutta eikö siinä käy niin, että vihreä (ehkä) peittää punaisen väliaikaisesti, mutta kun vihreä lähtee, niin punainen tulee taas esiin?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 20:43
Kirjoittaja terde
Onko toi Goldwellin 6A vaahto hyvää? Mulla on 7-asteiset hiukset, jotka punertaa vasten mun tahtoa... Ostin vaahdon 7N, mut tuntuu, ettei tää näy oikein missään. Ois varmaan parempi laittaa astetta tummempaa ja just tota tuhkataittoo?

Löytyykö tota 6A:ta Hairstoren liikkeestä? En kyllä haluis, että raidat tulis sinertäviks niinku ellenillä käyny - mulla tosin on raitoja vaan etuosassa muutama ja nekin aika piilossa...

Toinen vaihtoehto on, että värjään hiukset sit kunnolla punasiks!!  ;D

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 22:38
Kirjoittaja ellen
Sanna, se vihreä peittää vaan väliaikaisesti tosiaan. Pysyvästi (ja pysyvästi) punaisen saa peittoon kunnon tuhkaisella kestovärillä tai vaikka Elumenin AB@6-sävyllä.

Terde, kaikissa Hairstoreissa ei ole tuota Goldwellin 6A:a, omani löysin soittokierroksen jälkeen. Kannattaa kokeilla sitä 6A:a, ja jos se lyö siniseksi, kokeile vaalentaa sitä vaikka 10V:llä tai vaikka jollain muulla neutraalilla vaalealla. Mieki sekoitin tänään vaaleamman tuhkaista vaahtosävytettä ja 6A:a ja se toimii paremmin kuin yksinään pelkkä 6A.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 01 Huhti 2008, 06:38
Kirjoittaja Sanna
ellen kirjoitti: Sanna, se vihreä peittää vaan väliaikaisesti tosiaan. Pysyvästi (ja pysyvästi) punaisen saa peittoon kunnon tuhkaisella kestovärillä tai vaikka Elumenin AB@6-sävyllä.
Tätä mä vähän pelkäsinkin. :( Toivon hartaasti, etten joudu turvautumaan kestoväriin, koska viimeistään silloin on värjäyskierre valmis.

Eilen illalla laitoin päähän öljyä, jonka annoin vaikuttaa yön yli. Äsken pesin 2 kertaa syväpuhdistavalla, ja nyt suihkumyssyn alla muhii O&H. Pestessä vaahto ei ollut vähääkään punertavaa, joten pahalta näyttää...

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 01 Huhti 2008, 11:09
Kirjoittaja ellen
^ Kuinka tummat sun hiukset on? Jos et halua kestoväriä käyttää, niin Elumenhan soveltuisi sun käyttöön hyvin. Ostat pari pulloa AB@6:a, yhden pullon vihreää, ja sekoittelet noista sellaisen punaisentappovärin :D Elumen on suoraväri, joten hiusten vaurioittamisesta ei ole huolta. Päinvastoin, Elumen tekee hiuksista mahdottoman kiiltävät ja hyväkuntoisen näköiset. Voithan kokeilla myös muita suoravärejä, vaikka niilläkään ei pysyvää tulosta saa, mutta säännöllisesti käytettynä varmasti vähentävät punoitusta paljon.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 01 Huhti 2008, 13:58
Kirjoittaja Sanna
^Olisikohan nämä jotain 5-6 väliltä tummuudeltaan. Jos tämä punainen ei muutaman viikon sisällä haalistu lähes kokonaan pois, niin ei kai tässä sitten muu auta, kuin värjätä Ellulla tai kestovärillä mahdollisimman lähelle omaa väriä. Sinänsä mä en pelkää kestoväriä hiusten kunnon vuoksi, vaan lähinnä siksi, että sen jälkeen on taas luvassa uusi juurikasvu, ellei väri ole täsmälleen oman värinen - ja sitähän se ei ikinä ole, ainakaan jos itse värjään. ;D

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 01 Huhti 2008, 16:34
Kirjoittaja terde
Löysin jostain pikku-HairStoren liikkeestä loppuunmyyntikamaa.. Tuli kiusaus ostaa väriputeleita ku makso vaan 2 e/kipale. Ostin Luocolorin 7.13, CHI Ionicin 7A ja 6A. Kehite pitäs sit erikseen hankkia. Nää on kaikki mulle ihan uusia tuttavuuksia.

En tiedä uskallanko lätkiä tota pelkkää tuhkasävyä, vai kokeilenko tolla 7.13:lla miten se toimii. Se ainaki värikartan mukaan näyttää kivalta:  http://www.vision-hair.net/catalog/imag ... ocolor.jpg

Muoks. Näemmä tota Luocoloria on haukuttu täälä - en taida uskaltaa kokeilla  :o

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 10:58
Kirjoittaja Lila
Testaan parhaillaan punertaviin latvoihin Kool Aid Berry Blue:ta. Sävy on hyvä punaisuuden/oranssisuuden taittoon: voimakas turkoosinsininen. Sokeittomissakin Kool Aideissa on sitruunahappoa, pitäisi tarttua hiukseen vähän tiukemmin.Ainakin testiosio näytti oikein hyvältä. Vaaleaan hiukseen en kokeilisi, mutta keskisävyisissä taitaa toimia hienosti.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 12:31
Kirjoittaja terde
"Kool Aid on juomajauhe, jota käytetään lankojen värjäykseen" sanoo google.. Oho, kylläpäs keinon keksit!  ;D  Eikö toi kuivata hiusta tai mitään? Mistä ostit ja miten käytit sitä?

Tällä hetkellä on tosiaan punertavuus aika kaukana mun hiuksista, kun värjäsin tummemmalla tuhkanruskeella (hiusmuutos- ja hiuslaatuketjuissa on kuva), mut tahtoisin hiukan vaaleemman tuhkasen ruskeen, mikä ei onnistu kun sen sävysiä ei oo.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 18:29
Kirjoittaja Lila
Käytännössähän Kool Aidin sokeriton versio on elintarvikeväriä, sitruunahappoa ja aromiaineita. Ja joo, olen itse asiassa alun perin ostanut sitä nimenomaan lankojen värjäykseen  ;D. Mutta minusta tuote ei sisällä mitään sellaista, joka olisi erityisen pahasta hiuksille. Toki sitruunahappo voi kuivattaa, mutta tömäkämpiäkin aineita ja isompina pitoisuuksina eri värjäysprosesseissa hiuksiin laitetaan.

Kyllä tämä punertavuutta taittaa. Näin tummassa tukassa ainetta olisi tosin voinut pitää päässä huomattavasti pitempäänkin, tai lämmittää föönillä värjäyksen aikana. Seuraavalla kerralla sotken aineen hoitsikkaan, on helpompi levittää kuin vesiliuoksena. Ei kuivattanut mitenkään huomattavasti.

Tarttuisikohan elintarvikeväri parhaiten tehohoitoaineeseen sekoitettuna? Siis sellaiseen, joka avaa hiussuomua ja kuljettaa jotain korjaavia hiuksen sisään?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 18:45
Kirjoittaja Hue
^ Sitruunahappo on hyvä sulkemaan hiussuomuja, joten ei siitä pieninä pitoisuuksina ole haittaa. :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 21:58
Kirjoittaja Lila
Meneekös se ylipäätään niin, että lievästi hapan liuos --> hiussuomut sulkeutuvat?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 22:15
Kirjoittaja Hue
Lila kirjoitti: Meneekös se ylipäätään niin, että lievästi hapan liuos --> hiussuomut sulkeutuvat?
Kyllä vaan. :) Hapan sulkee hiussuomut ja emäksinen avaa hiussuomut.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 12 Huhti 2008, 13:14
Kirjoittaja Erykah
Mä olen tässä pariin otteeseen poistellut väriä punaisista hiuksista. Tarkoituksena ei ole saada täysin kylmää tai tuhkaista väriä, vaan luonnollinen vähän lämmin vaaleanruskea. Hiukset ovat kuitenkin nyt osin vaaleanpunaiset ja osin oranssit.

Mietin siis,
- kannattaisiko tätä ensin taittaa jollain tuhkaisemmalla värillä (kylppäristä löytyy Crestol color closs Helmenvaalea) ja värjätä vaaleanruskealla sitten?
- Vai peittääkö vaaleanruskea enimmän punaisuuden itsessään?
- Vai vaalennanko vielä lisää ja laitan tuon vaaleanruskean värin sitten? Ihan valkoiseksi tätä tuntuisi turhalta vaalentaa hiusten kunnon takia kun päälle tulisi tummempi väri. Vai onko se välttämätöntä vaaleanpunaisen pois saamikseksi?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 25 Touko 2008, 12:31
Kirjoittaja terde
Viime värjäyksestä jäi tosiaan haaleen punertava tyvi - on se jännä, et punanen ei pysy, mut sit ku haluaa ruskeeks, ni sit se ei lähde millään. Meinasin laittaa ihan täysin tuhkasta väriä, mut koska pituudet on melko lämpimän sävyset, päädyin kokeilemaan Luocolorin väriä 7.13.

Käytin toisen aineen hapetteen kanssa, joten mössö oli tosi paksua ja siihen piti lisätä vettä. Ihme kyllä väri tarttu silti ja punertavuus taittu selkeesti viileemmäks ruskeeks - jes! Saa nähdä tuleeko se punanen vielä kummittelemaan.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 03 Joulu 2008, 22:10
Kirjoittaja ainokainen
Tässä meitsin kokemukset punaisen neutralonnista:

Pitkään tummanruskeatukkaisena viihtyneenä päätin yrittää saada takaisin omaa väriä eli vaaleaa keskiruskeaa. Tein värinpoiston (2 kertaa) ja lopputuloksena oli tietysti oranssi. Onnistuin onneksi saamaan värin lähtemään hyvin tasaisesti.

Sitten lätkäisin päälle Poly Color sävytteen sävyssä 23, vaaleanruskea. Se tasoitti vähän juuresta pahinta keltaisuutta, mutta muuten muutos oli vähäinen.

Seuraavaksi kokeilin vaahtoja: Goldwell Soft Color 6A soft ash blonde, sekä Igoran taikakristalli. Kummallakaan en saanut huomattavaa muutosta aikaan.

Sitten vuorossa oli Casting, sävy 700 (vaaleanruskea) joka ei sekään tehnyt yhtikäs mitään.

Sitten sain kuningasidean: Sekoitin Crestolin sähkönsinistä suoraväriä rutkasti hoitoaineeseen, ja annoin seoksen vaikuttaa hiuksissa tunnin. Punaisuus lähti kuin kuppa Töölöstä!
Nyt tukka on tuhkaan vivahtava keskiruskea, juuri kuin halusinkin. Päänahkaan jäi vähän sinistä mutta se lähtenee ekassa pesussa. En osaa sanoa tämän käsittelyn pysyvyydestä vielä mitään, mutta lopputulos oli joka tapauksessa vakuuttava.
Suosittelen!

Edit: Jaiks, huomasin just että kuivat latvat ovat imeneet roimasti väriä joten mun latvat on nyt sitten räikeän turkoosit... heh! Tukka kiinni huomenna, eiköhän tää tästä haalistu. Ei aihetta paniikkiin...vielä!

Edittiä taas: Yllättävän tiukassa tämä suoraväri istuu, joten päätin mennä napsaisemaan pois ne turkoosit latvat. Olivat huonokuntoiset muutenkin, joten poikki vaan.

Aion käyttää tätä omaa tekemääni sinistä hoitoainetta jatkossakin, mutta varoen. Tällä saa ihan oikeasti todella hyvin neutraloitua punaista, ja tämä tuntuu kestävän pesuakin aika hyvin, mutta riskinä on siis tuo että kuivat latvat imevät väriä liikaa. Ne pitäisi siis suojata jotenkin ennen käsittelyä. Tai sitten huolehtia siitä että kuivia latvoja ei ole! *naps*

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 18 Joulu 2008, 10:55
Kirjoittaja Carmela
Minä tappelin saman asian kanssa vaikka kuinka kauan. Sitten tutustuin Crestolin Color Gloss-sävynaamioon (olisiko sävyn nimi ollut hopeanharmaa tms.) Laitoin tuota pyyhekuiviin, pestyihin hiuksiin, annoin vaikuttaa tunnin, huuhtelin, ja kun hiukset kuivuivat oli punaisuus tiessään! Tein tästä myös jätettävän version; Puristin ainetta hieman suihkepullon pohjalle ja täytin pullon sitten vedellä (ja tietysti ravistelin kunnolla). Tätä olen suihkinut hiuksiini aina pesun jälkeen, eikä punaisuudesta ole ollut tietoakaan sen koommin! Aivan MAHTAVA tuote, en ole koskaan ennen millään muulla tuotteella päässyt vastaavaan tulokseen! Nyt hiukseni ovat juuri sellaiset kuin haluan, luonnolisen väriset tummahkon tuhkanvaaleat (eli jos eivät tismalleen niin ERIttäin lähellä omaa, luonnollista hiusväriäni).  ;D

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 28 Tammi 2009, 10:54
Kirjoittaja Carmela
Tuosta punaisuuden taitosta vihreällä karamellivärillä tuli mieleeni kysymys; Kumpi olisi parempi, sekoittaa väri shampooseen vai hoitikseen? Ainakin hopeashampoon olen huomannut olevan tehokkaamman kuin hopeahoitiksen (silloin kun keltaisuutta itse taittelin), joten olisiko tässä sama juttu.....?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 28 Tammi 2009, 16:16
Kirjoittaja witura
Carmela kirjoitti: Tuosta punaisuuden taitosta vihreällä karamellivärillä tuli mieleeni kysymys; Kumpi olisi parempi, sekoittaa väri shampooseen vai hoitikseen? Ainakin hopeashampoon olen huomannut olevan tehokkaamman kuin hopeahoitiksen (silloin kun keltaisuutta itse taittelin), joten olisiko tässä sama juttu.....?
Kannattaa varmaan sekoittaa hoitsikkaan tai tehiksen sekaan. Joudut kuitenkin luultavasti pitämään hetken aikaa seosta päässäsi, niin en näe järkeväksi laittaa sitä shampoon sekaan. Voihan sen tietty siihenkin laittaa, mutta itse sekoittaisin sen hoitikseen niin tulee myös hoidon kannalta hyötyä, eikä vain värin  ;)

Edit. Tämä siis ihan mututuntumalla, mutta varmaan on ihan mieltymyskysymys kumpaan sekoittaa?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 28 Tammi 2009, 16:51
Kirjoittaja Carmela
Mulla vain on tuota punertavuutta ainoastaan juurissa, joten siksi ajattelin että se shampoo voisi olla parempi, kun en sinne juureen hoitotehoja niin tarvitse. Ajattelin levittääkin sen "vihermössön" vain sinne tyviin, koska pituudet ovat ihan halutun väriset. Pitänee vain kokeilla ja katsoa mitä siitä tulee!  :)

No niin, tämäkin on nyt kokeiltu, minkäänlaista vaikutusta ei ollut. Tuon Crestolin naamion teho/sävytaitto sitten osoittautui valitettavasti hyvin lyhytaikaiseksi, en tiedä "kyllästyikö" tukkani siihen jotenkin vai mitä, mutta punertavuus alkoi yhtä kaikki puskemaan taas läpi. MUTTA löysin onneksi taas uuden ratkaisun ongelmaani (loppuukohan tämä täydellisen tukan metsästys ikinä?!  :); Igoran vaahtosävy Taikakristalli! Sitä laitoin tyveen ja olen äärettömän tyytyväinen (ainakin taas vähän aikaa). Punaisuutta ei ole, vaan nyt hiukset ovat kauttaaltaan tuhkaiset tummanvaaleat (latvoista hieman vaaleammat kuin tyvestä). Eli tällä mennään nyt ainakin toistaiseksi.  :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 29 Tammi 2009, 14:40
Kirjoittaja Luscious
Hetken mielijohteesta sekoitin väripurkista jääneen color booster suoravärin hoitoaineeseen ja lätkäisin päähäni.
Virhe! Hiuksista tuli a) epätaiset b) ruman väriset. Tää on ihan kylmän punainen.. Yritin äsken liottaa sitä suihkussa.
Pesin kaks kertaa sulfaattipitoisella palashampoolla ja laitoin öljyä päähän. Huuhteluvesi oli kyllä punaista, mutta yhä on väriä päässä. Mun pitäs lauantaihin (ylihuomiseen) mennessä saada tää pois..
Ku haluisin laittaa viikonloppuna clip in hiustenpidennykseni, jotka ei todellakaa oo tämän sävyiset :( p*kl!

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 07 Helmi 2009, 21:44
Kirjoittaja Neve
Minulla oli 2 vuotta putkeen punaiset hiukset. Vaalensin ne pari kertaa tuona aikana ja sen jälkeen suoraväreillä (lähinnä crazy color). Sitten kyllästyin ja vetäisin jollain tuhkaisella ruskealla ja kun kyllästyin siihen muutamien kuukausien jälkeen, olin taas kampaajalla vaalennuttamassa tukkaani ja vetäisemässä punasta ellua pintaan.
Noh. Tottakai se ei sitten enää tuntunutkaan omalta ja halusin tumman tukan vaaleilla raidoilla. Punainen puski värien alta ja toisenkin kerran värjätessä vaaleat raitakohdat alkoivat olla vähän vaaleanpunaisen sävyisiä ja tummat kohdat näyttivät punaruskeilta valoa vasten katsottaessa.

Tällä viikolla kävin kampaajalla raidottamassa lisää tukkaani, tavoitteena saada jossain vaiheessa kauttaaltaan vaalea tukka. Värjäys kuitenkin näytti kotioloissa vähän oranssilta ja punaiselta,ruskeita raitoja siellä täällä, sekä keltaisen värin vivahteita oli havaittavissa... lähinnä väri muistutti oksennusta.

Äsken värjäsin tukkaa Preference sävyn 03:lla Vaaleista vaalein tuhka.  Hiukset ovat vielä märät, mutta tukka näyttää upean vaalealta ja mikä parasta punaisuus on kadonnut! Nyt sitten käyttelen hopeashampoota, jospa se auttaa ylläpitämään tätä sävyä ja toivon mukaan punaisuus ei enää palaa takaisin.



Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 15 Helmi 2009, 15:23
Kirjoittaja Hali
Värjäilin suunnilleen viisi vuotta hiuksiani punaisen eri väreillä ja nyt  yritän päästä punaisuudesta eroon. Värjäilin eka hiukseni jollain random ruskean sävyllä, jota en nyt juuri muista. Punertavuus lähti suht hyvin, mutta jo muutaman pesun jälkeen punanen puski ruskeasta läpi hienosti. Ei muutakun parturiin ja sain päähäni taas jonkun ruskean sävyn. Nyt hiukset ovat edelleen punertavat, kuten oletettavissa olikin. Mitä sävyä suosittelette käytettäväks että saisin tän punertavuuden lähtemään? Tumman ruskeaksi siis yritän hiuksiani saada. Löytyykö mitään shampoota/hoitoainetta/hiusnaamiota jolla punertavuus pienenisi?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 20 Helmi 2009, 18:39
Kirjoittaja esve
Tässä ajattelin taittaa punaisuutta veks vihreällä elintarvikevärillä (kumpaan muuten sekottaisin: normihoitsikkaan vai tehohoitsikkaan?) ja rupesin funtsimaan seuraavanlaista: Kun omaa kullertavaa maantieharmaata on juurissa vajaa sentti, niin minkähän väriseksi ne valahtavat, kun sotken hiuksiini tuota em. komboa? Mössö pitänee taiteilla hiuksiin niin, ettei se sotke juurikasvua, vai..?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 21 Helmi 2009, 09:14
Kirjoittaja ainokainen
Veikkaisin, että sun tapauksessa juuri voi vetää aika vihertäväksi, jos sulla ei ole sitä punaisuutta juuressa ollenkaan. Yritä taiteilla se mömmö vain pituuksiin. Toisaalta, juuressa oleva hius on aina rasvaisempaa ja hyväkuntoisempaa, eikä ime väriä yhtä hyvin kuin latva.

Mulla vastaavassa tilanteessa kun kokeilin Crestolin turkoosia suoraväriä hoitsikkaan sekoitettuna, lopputulos oli se että juuri oli vähän vihertävää, mutta se lähti todella äkkiä pesussa pois. Kuiva latva taas jämähti aivan vihreäksi ja jouduin leikkaan ne... Eli kyllä minusta näiden elintarvike- ja suoravärien kanssa kikkaillessa kannattaa olla enemmän huolissaan latvasta kuin juuresta! Jos latva imaisee väriä oikein kunnolla, siinä voi olla todella pulassa.

Nykyään olen taas palannut punaiseen... Annoin periksi, en jaksa tapella sitä keltaisuutta vastaan kun se kumminkin aina puskee läpi. Olkoot punaiset sitten.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 21 Helmi 2009, 13:00
Kirjoittaja esve
Nojuu, jäi ostamatta karkkiväri. Saakeli, kun tosiaan nää hiukset alkaa olemaan aikas kuivat, eli värinpoisto+värjäys on ehdoton ei, ellei halua siilitukkaa. Mutta kun tuo riivatun punaisuus pitäis saada pois, muuten tuleva juurikasvu on aivan karmean näköinen kun se tuosta kasvaa.. Pointtina siis kasvattaa oma väri (tai sinnepäin) takaisin.

Olisiko tuhkaisista kevytväreistä mitään hyötyä?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 08 Maalis 2010, 04:03
Kirjoittaja Miia
Luin tän ketjun läpi, mutta kaipaisin kuitenkin vielä vähän lisää neuvoja.

Mun hiusten juuressa ja latvassa on selkeä sävyero ja nyt pitäisi jotenkin saada tasoitettua sitä. Tummuusaste on koko päässä kutakuinkin sama, värjätty 7.0 väreillä (kestoväri tyvessä, sävyte latvassa), mutta väri taittaa juuressa kylmähköön ja latvassa selkeästi lämpimään. Tyven sävy on kylmähkön neutraali, ihan täydellisen värinen, latvassa sen sijaan on huomattavasti lämpimämpi sävy, joka varsinkin valoa vasten näyttää hieman punertavan. Onko mitenkään mahdollista saada latva sävytettyä saman väriseksi kuin tyvi vai pitääkö mun tyytyä vähemmän mieluisaan vaihtoehtoon ja värjätä tyvi latvan sävyiseksi, joka onnistuisi varmastikin huomattavasti helpommin.

En missään nimessä halua tukkaa yhtään nykyistä tummemmaksi. Hiukseni ovat heikossa hapessa värinpoistojen takia ja tukka imee itseensä tehokkaasti sävytettä ja seiskalla värjätty tukka näyttää kutoselta, ellei jopa tummemmalta. Pohdinkin, että koettaisinko taittaa nykyistä seiskalla värjättyä latvaa vaikkapa tässäkin ketjussa mainitulla Igoran 8.1 Taikakristalli -sävytteellä? Tämä ei ainakaan tummentaisi tukkaa lisää, joten pystyykö 8.1:llä eli tuhkaisella kasiasteisella ylipäänsä taittamaan astetta tummemman tukan lämmintä, hieman punertavaa sävyä viileämmäksi? Tuo olisi varmaan kiva myös viileän sävyn ylläpidossa, koska se tosiaan ei ainakaan pääse tummentamaan tukkaa lisää pidemmilläkään vaikutusajoilla. Tuhkaista seiskan sävyä en ole mistään löytänyt.

Vai kannattaisiko testailla sinistä, turkoosia tai vihreää suoraväriä tai elintarvikeväriä latvaan? En nyt osaa päättää millä lähtisin kokeilemaan. Auttakaa minuu! :) Mitä te tekisitte mun tukalle tässä tilanteessa?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 22 Maalis 2010, 19:50
Kirjoittaja Katariina
Jep. Mielenhäiriössä värjäsin hiukseni tammi-helmikuussa kaksi kertaa CGG:n 550 mahonginruskealla. Ajatus punaruskeasta tuntui hauskalta, mutta enpäs muistanut teinivuosista, että punainen on ja pysyy. Itselläni punaruskea näyttää luonnolliselta, punapigmenttiä on omasta takaa. Kuitenkin haalistunut 550 on ihan karsea, ja punaista vivahdetta ei saa pois tietenkään...

Kokeilin 323 CGG:ssia, tuli kiva tummaruskea, mahongin vivahteella tietty. Ei kait auta kun ootella ja kasvatella. Ärsyttää vaan kun kerran haksahtaa johonkin punertavaan, saa siitä kärsiä. Etenkin nyt kun on kasvatus meneillään. Tyhmästä päästä ja niin edelleen  ::) En jaksa alkaa kikkailemaan että saisi punaista poies, ehkä kun hiukset tästä kasvaa 10-15 cm, käyn kampaajan pakeilla.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 30 Maalis 2010, 11:26
Kirjoittaja Kunis
Laitoin tämän ensin oman värin takaisinkasvatukseen, mutta ehkä parempi täällä:
Okei. Mulla oli vajaa vuoden mustaksi värjätty tukka, ja nyt alkuvuodesta käytin kaksi paketillista poly blonden vaalennusmönjää. Tulos oli lähinnä oranssi, mutta juuresta vaaleankeltaista kuten yleensä, vaikka sainkin aika hyvin eroa tasoitettua levittämällä ensin latvoihin. Laitoin useassa erässä tässä reilun kuukauden aikana päälle muutaman eri ruskean sävyjä ja olen nyt saavuttanut oman värin. Hienoa.

Mutta eihän se niin kivutonta ollut. Ongelmani on, että vaalennetuista osioista paistaa punainen läpi. Suurin osa hiuksista on tummahkoa suklaanruskeaa, mutta 1,5cm tyvestäalkaa melko tiuhaan on hyvinkin kirkkaita punaoransseja suortuvia. Mulla on ilmeisesti hyvin vahva punapigmentti ja ilmeisesti tuosta mustasta on imeytynyt lisää, eikä se näytä jäävän kolmossävyn peittoon. Koska kyseessä on vaan yksittäiset oranssit, ei mikään kovin vahva vihreä taida auttaa tekemättä muita hiuksia vähän oudoiksi. Pitäisikö mun vaalentaa ihan vitivalkoiseksi ja värjätä uudelleen ruskeaksi toivoen ettei sama toistu sitten, tai vaikka sävyttää kullalla/kuparilla (mikä olisi hyvä viileä kullansävy?) ja häivyttää tuo vaalennus-oranssi? Raitoja ei tee mieli alkaa tähän sotkemaan.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 30 Maalis 2010, 18:59
Kirjoittaja Paka-08
Kaarne kirjoitti: tai vaikka sävyttää kullalla/kuparilla (mikä olisi hyvä viileä kullansävy?) ja häivyttää tuo vaalennus-oranssi? Raitoja ei tee mieli alkaa tähän sotkemaan.
Nyt en oikein ymmärrä. Miksi sävyttäisit kuparilla tai kullalla jos haluat häivyttää oranssia? Kupari ja keltainen lämpiminä sävyinä vain korostaa lämpimyyttä. Tarkoitatko viileällä kullansävyllä siis väriä jossa on kultavivahteen lisäksi jotain viileää esim. tuhka vivahdetta? Viileää keltaista ei ole kun keltainen on aina keltainen. Tuo vaalennuskeino ei oikein toimi koska jos haluat viileämmän ruskean sävyn ja isket sen valkoiseen pohjaan niin aika varmasti tulee sellanen voimakkaasti vihertävä/sinertävä/harmaa likainen ruskea joka ei ole nätti. Silloin kun joudutaan vaaleita hiuksia tummentamaan monta astetta niin sinne lisätään niitä lämpimiä sävyjä jotta väri muodostuu oikein sillä tummat värit tarvitsevat lämpimät sävyt pohjalle, koska myös luonnostaan tummissa hiuksissa on punertavat pigmentit pohjalla. Sitten voidaan iskeä viileä väri.

Millaisilla väreillä olet nyt värjännyt sen poly blonden jälkeen? Ovatko ne olleet lämpimiä? Nyt ei auta kuin laittaa vivahteeton perussävy koska sillä on enemmän peittokykyä ja uskon, että kolmosen tummuisen perusvärin pitäisi riittää peittämään alta ne oranssisuudet vai onko se siis haluamasi tummuus? Markettiväreistä en uskalla luvata varmaksi, mutta uskoisin että niissäkin riittää peittokyky sentään perussarjassa. Ja perussävyllä tarkoitan nyt luonnonsarjan värejä esim. 3.0, 300, 3/0 tai 3-0 eli kuten huomaat lopussa on vain nollaa mikä tarkoittaa että ei ole vivahteita laimentamassa peittokykyä. Perusvärit on yleensä viherpohjaisia joten pitäisi lämpimyys taittua pois.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 30 Maalis 2010, 19:20
Kirjoittaja Kunis
Muutamalla eri merkkisellä 3.00:lla olen värjännyt, ja koska niiden peittokyky on ollut olematon-viikon mittainen, ajattelin että voisin sävyttää jollakin pehmeällä kullalla tyvikasvua jonkin aikaa, kunnes punasävyistä pääsisi asteittain luonnolliseen sävyyni. Eli että latvoissa olisi vaalennus-oranssi, keskivaiheilla hieman vähäeleisempää kullansävyä, ja loppujenlopuksi sävytyksestä voisi siirtyä kokonaan pois oranssisuuden jäädessä leikkauksissa pois.
Jollakin on varmaan kokemusta tällaisesta, näyttääkö se fiksulta? Mahtaako kultaisuus syödä huomiota punaisuudelta?

Tietenkään tämä ei ole mikään lyhyen aikavälin ratkaisu, mutta pois punaisuudesta siinäkin pääsee. Itse ainakin koen kullertavan ruskean ei-punaisena ja pienempänä pahana kun kirkkaanoranssin-rusehtavan. Vaalennukseen en nimittäin ihan heti hiuksia uudelleen rasita, enkä ole vakuuttunut vihreiden käytöstä. Toki mieltäni saa koittaa pyörtää hyvin perustellen!

edit: tarkensin vähän :(

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 31 Maalis 2010, 22:27
Kirjoittaja Paka-08
Kultainen jää ikävä kyllä punaisen varjoon koska se on haaleampi lämpimyydeltään. Haaleammalla vivahteella ei voi peittää voimakkaampaa. Vaalennetussa hiuksessa on vähän tuo probleema että värien peitto ei kestä niin kauaa ja alta alkaa paistamaan entiset vivahteet. Oletko värjäillyt kestoväreillä vai kevytväreillä? Kevytväri kestää pidempään hiuksessa jota on jo käsitelty mutta toki sekin ajan myötä haalistuu. Sävyä voisi ehkä ylläpitää jollain viileään ruskeaan vivahtavalla suoravärillä aina silloin tällöin. Jos siihen kokeilisi sitten jotain oikein tuhkaista väriä, lorealin numeroinnilla olis esim. 3.11 mutta en tiedä löytyy tolla tummuusasteella tuplatuhka sävyjä. Saisitko säästettyä kampaajakäyntiä varten? Kampaamoväreissä on se hyvä puoli, että vivahdetta voi aina voimistaa sekoitesävyllä joita ei marketeissa ole ja joissakin sarjoissa on erikseen sellaiset ruskeat sävyt jotka neutraloivat lämpimyyttä tehokkaasti.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 31 Maalis 2010, 23:38
Kirjoittaja tuutikuu
^tällaiset tapaukset olisivat aika herkkuja PaKa -opiskelijoiden askaiaspalvelutunneille, pääsisivät testailemaan miten sekoitesävyt toimivat taittotarkoituksessa. Blondin kellertävyys kun on se tavanomaisin ongelma, harvemmin tulee näitä punataittoja vastaan. Ei tulisi asiakkaallekaan kalliiksi jos budjetti on tiukilla, ja käytössä kuitenkin on ammatilaisvärit ja opettajan ohjaus - jos lähistöltäsi vain löytyy ammattioppilaitos niin rohkeasti aikaa varailemaan!!

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 02 Touko 2010, 09:45
Kirjoittaja Hyx
Mul on ihan karsee tapaus. Lähtö oli 5-6 asteisesta punaruskeesta, johon mielijohteesta pistin punaisen päälle.

Nyt halajan blondiksi, ekaa kerraa elämässäin. 2 kertaa värinpoisto, hienosti vaaleni kyllä monta astetta! Ongelmana on se että hiukset on nyt niin laikukkaat kuin vain voi. Tyvi 10-asteista blondia, sitten tulee voimakas kuparinpunainen (8-ast. varmaankin), ja haalenevat latvaa kohti mitkä ovat huokoista ja huonokuntoista.

Ostin hopeashampoon ja naamion mutta ei auta yhtään.

Mietin että oiskohan kannattavaa lätkäistä kevytväri tähän päälle tasottamaan värieroja ja samalla poistamaan punaisuutta. Tavotteena kaunis luonnollinen tuhkanvaalea raidoilla.

Edit: Ostin lorkun excellence creme kestovärin sävyssä 9.1 vaalea tuhka. Nyt on väri päässä. Pelottaa mitä tulee, tää näyttää ihan tummanharmaalta nyt päässä! Kerron sit miten meni...  :-\

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 27 Marras 2010, 16:02
Kirjoittaja witura
Yritän taittaa punaisuutta hiuksistani ja sitä varten kävin ostamassa vihreätä elintarvikeväriä. Sekoitin vihreää ja O&H:ta ja sitten tein testisuortuvan, vihreä raitahan siitä tuli  :P Onneksi tein tuon testiraidan (tosin ehkä liian näkyvälle paikalle) ja nyt tiedän, ettei sitä väriä laiteta kuin murto-osa suunnitellusta. Sitä tarvitsee tooodella vähän. Toivottavasti tuo kuluisi pian pois.. Ei ole oikein tyyliseni.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 18 Tammi 2011, 21:13
Kirjoittaja hairwreck
Täällä kans elintarvikeväreillä yritetään päästä punaisesta. Sekotin XZ xylitol-hunajaan ja rainbown hoitoaineeseen (vanhaa) vihreää elintarvikeväriä ja vähän lorautin sekaan myös sinistä. Märkiin hiuksiin ja tunnin parin vaikutusaika. Suht vähäinen vaikutus siellä missä sitä eniten olis tarvinnut, eli latvat (vuosi sitten rupesin vaalentamaan mustasta, eli tuo latva on se pahin tietty) ja juurikaan ei hirveästi muuttunut, en usko, että ulkopuolinen huomaisi eroa, jos en sanoisi. Voiskohan tuo, että väri oli todella vanhentunutta, vaikuttaa siihen, ettei niin hyvin toiminut?

Ajattelin seuraavaksi sekoittaa tota väriä veteen ja laittaa kuiviin hiuksii, lähinnä latvoihin. Ja antaa sitten vielä kuivua ja vasta sitten huuhdella. Saisi luvan toimia, en todella siis voi enää värjätä "oikeilla" väreillä..

Edit, jepp, yllä mainitsemani menettelytapa toimi kyllä, hiuksista tuli rusehtavanvihreät röllihiukset :D No, nyt kuitenkin laitoin hiuksiin poly color sävyteshampoon 22 eli tummanvaalea ja edelleen se punaisuus yrittää sieltä pilkistää. Taidan sekoitella vähän sitä vihreää ja sinistä elintarvikeväriä hoitoaineeseen ja antaa vaikuttaa reilusti, vaikka föönailla vähän samalla. Sais nyt sen oman värin niin olisin todella iloinen.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Maalis 2011, 15:23
Kirjoittaja tnn
Punaisen haalistelu aloitettu, siirryn kriiseilyketjusta tänne. Lähtötilanne siis on se, että olen viimeisen 4 vuoden ajan värjännyt hiuksia punaiseksi niin Elumenilla kuin suoraväreillä, juurikasvuun kestoväriä hyvin satunnaisesti satunnaisesti sitä blondaten, tukalla on mittaa vyötärölle. Nyt olisi haaveissa erittäin vaaleanruskea kuontalo. Ekan syväpuhdistusmuhittelun tein Herbinalla, siihen menikin sitten heti jo 2/3 pulloa :D Mutta enpä olisi uskonut että sillä irtoaa niin paljon väriä - siis en pariin viikkoon ole värjännyt suoravärillä hiuksia joten niistä ei normaalisti pestessäkään tällä hetkellä lähde väriä, niin johan lensi silti tummanvaaleanpunaiset vaahdot  :o

Kävin myös ostamassa kivan pipon, jonne voin tiukalla nutturalla piilottaa tukan. Ei paljon kehtaa oranssilla tukalla liikkua.. Alustava sotasuunniltemani on nyt ainakin viikon ajan syväpuhdistusmuhitella tukkaa, jossain vaiheessa varmasti tulee stoppi kun väriä ei enää irtoa. Viimeiset Elumenit on laitettu joulukuussa, sen jälkeen vain Crazy Coloria joten luulisi että väriä kuitenkin irtoaa kivasti vielä sen aikaa.. Sitten käyttöön Elumenin Return, jonka jälkeen ajattelin laittaa ehkä ekan värinpoiston. Sitten sama satsi uudestaan ja katsellaan miltä näyttää, luultavasti juuri vaalentuu korvaan asti jo ekalla kerralla. Pitääkin käydä ostamassa hopeashampoota että edes etutukka näyttää inhimilliseltä, se kun on varmaan ainut tukan osa joka vähään aikaan tullaa näkemään julkisuudessa :P

Sen jälkeen luultavasti leikin kotikemistiä - en kyllä parturiin maksa satasta tukanvärjäyksestä, pihi mikä pihi.. Eli luultavasti tulen tänne kyselemään neuvoja kun ollaan siinä vaiheessa ;D Mietin että olisikohan täälläkin puhutusta Color B4:stä hyötyä tähän operaatioon, onko kukaan kokenut hyväksi punaisesta eroonpääsyssä?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Maalis 2011, 15:37
Kirjoittaja wilma
^ Öljyillä saa kans muhiteltua väriä pois. Itse haalistelin kirkkaanpunaisesta vaaleanruskean oranssinkupariseen väriin pelkillä öljyillä ja syväpuhdistavalla shampoolla. Lätkäisin mä kyllä sitten lopuksi siihen sen ruskean värin, mutta yllättävän paljon sitä punaista kyllä irtoaa vaikka aluksi tuntui että se ei sitten haalistu millään.

Eli syväpuhdistavan shampoon vaahdotin päähän ja jätin niin pitkäksi aikaa kuin vain jaksoin hengailla se shampoo päässä. Sitten kunnon öljyöverit, vaikka ihan yöksi ja pipo päähän. Aamulla taas syväpuhdistus ja sitte hiukset saa levätä viikon ja käytössä normishampoot ja hoitoaineet + tehikset. Sävyttävää ei kannata erehtyä vahingossa laittamaan, mulle nimittäin kävi niin  ;D Olin niin tottunut laittamaan sitä että aivan unohdin että mullahan on haalisteluprojekti menossa.  :D

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 23 Kesä 2011, 01:18
Kirjoittaja Ekku
Tuolla kuutossivulla joku puhui taittaneensa oranssia/punaista sinisellä suoravärillä. Tein näin eilen itse, koska halusin oranssin kuontalon hiiteen ja mahdollisimman lähellä omaa sävyä olevan värin tilalle.

Tosiaan oranssisuus katosi miltei kokonaan tukasta vaikka tukka oli rehellisen oranssi. Tässä on ainoastaan nyt miinuspuolena se, että osa tukasta meni vihreeksi ja sitä on aika tasaisesti joka puolella. Pelkään sen jämähtävän latvoihin enkä tiedä mitä teen. En halua leikata, koska kasvatan ja olen pari kuukautta sitten viimeksi tasannut. Pesin tukan tänään ja muhittelin hoitista, mutta väriä ei kadonnut tukasta yhtään. :D Värinä oli siis fantasyn sähkön sininen suoraväri.

Jos voisin palata ajassa taaksepäin, laimentaisin suoraväriä hoitoaineella... en tajunnut, että se voi tehdä näin ison muutoksen hiuksiin. Aika lähelle maantietä pääsin, tosin vihreillä raidoilla :D

Mietin, kuinka tästä eteenpäin. Tavoite olisi, että lopetan nyt kokonaan kaikki värjäilyt ja kasvattaisin siten terveempää tukkaa. En taida uskaltaa sitä sinistä väriä enää läärätä ainakaan laimentamattomana. Onko oranssin taittamisessa/taittamalla saadun maantien värisen kuontalon ylläpidossa mitään hyötyä harmaista suoraväreistä? onko kukaan kokeillut? Entä silver hoitoaine?  Kuulisin mielelläni, jos joku on saanut harmaalla aikaan jotain....

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 23 Kesä 2011, 09:25
Kirjoittaja hairwreck
^Käytän itse crazy colorin silveriä oranssin taittamiseen. Tosin oon tehnyt todella laimeaa seosta, lähinnä muhitteluiden yhtydessä heittänyt pikkuisen väriä sekaan, eli en varsinaisesti värjännyt. Voisin toki pistää paljon enemmän sitä, vaikutus on nimittäin ollut aika huomaamaton. Mutta kyllähän se sitä taittaa, tukka on enemmänkin vaaleanruskea kullertava, ei oranssi. Mutta tosiaan mulla on ehkä hieman vaaleammat hiukset, oranssi ei ole siis kovin voimakas enää ollutkaan. Kannattaahan sitä kokeilla, suoraväri kun on kyseessä, toki nekin voivat jämähtää joten laimenna ehdottomasti.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 26 Kesä 2011, 15:00
Kirjoittaja maxine
Olisikohan Crestolin sinimusta hyvä taittamaan oranssi/punaruskeita hiuksia? Haluaisin rutkasti tuhkaisuutta lisäksi. Sininen elintarvikeväri on taittanut jonkin verran mutta haluisin kokeilla ihan jotain suoraväriä. Hiusteni väri on sellainen keskiruskea.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 12 Joulu 2011, 16:05
Kirjoittaja Miia
Sain tosi mukavasti taitettua 7-asteisen latvojeni punaisen vivahteen pois Casting Creme Glossin Glossy Blonds -sävyllä 8.01. Tosi huonosti on tuhkaan taittavia 7-8 asteisia sävytteitä/värejä myynnissä, mutta satuin löytämään viikonloppuna marketista tämän kevytvärin. Nyt hiukset on 7-asteiset ja neutraalin sävyiset, ehkä aavistuksen kultatuhkaan taittaa. Mulla vaan taitaa nyt olla kevyt halo-efekti tyvessä, sillä samalla kun laitoin tyvivärin, sävytin latvat tolla 8.01:llä ja se tummensi hiusta juuri sen verran, että tyvi jäi vaaleammaksi. Nyt tyvi on lämpimämpi kuin latva, vaikka lähtötilanne oli päinvastoin. Tuhka-vivahdehan käsittääkseni saa hiukset näyttämään hieman tummemmilta ja kulta-vivahde vaaleammilta. Olisi varmaan pitänyt ensin värjätä tyvi ja sitten laittaa kevytväri koko päähän. Täytynee siis vetää sama sävy vielä tyveenkin.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 14 Joulu 2011, 17:21
Kirjoittaja Miia
Nonni, nyt mun halo värjätty piiloon onnistuneesti! Niinkuin tossa aikaisemmassa viestissä kerroin, jäi tyvi liian vaaleaksi, koska vedin 8.01 tuhkasävyn latvaan ja tyvi jäi kultaan taittuvaksi. Vedin nyt tuhkasävyn myös tyveen. Tällä kertaa sekottelin Color Glossin 6.13 ja 9.1 sävyjä 1:1 suhteessa, annoin vaikuttaa 20minuuttia ja viimeiseksi 10 minuutiksi laitoin myös latvoihin värin, johon sekoitin vielä hieman lisää tuota 9.1, jotta ei vahingossakaan tummu liikaa. Tuli todella tasainen lopputulos ja entistä kylmempi sävy :) Huomenna kampaajalle vielä leikkaamaan uusi malli, oli vaan pakko värjätä ensin, kun piti saada huomiseksi tukka kuosiin :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 28 Joulu 2011, 18:44
Kirjoittaja Miia
Uusi viesti oman perään. Sinne se mun kiva tuhkasävy on nyt huuhtoutunut viemäriin ja lämmin punertava kulta on taas palannut. Mitä hittoa teen tälle, vihaan tätä lämmintä sävyä! Tietääkö kukaan mistä saisi jotakin 8-asteista tuhkaista sävytettä tai muuta tuhkasävyä joka ei olisi kuitenkaan kesto- tai kevytväri? Auttaisiko hopeashampoo/-hoitoaine? Yksi hopeahoitsikka löytyykin jo, mutta pigmentti siinä on ihan onneton ja olenkin sekoittanut sitä neutraalin ruskean hoitoaineen kanssa, mutta tuo sekoitus ei ole riittävä taitamaan lämmintä pois, vaikka se muuten kirkastaakin väriä.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 28 Joulu 2011, 20:42
Kirjoittaja Salamanteri
Tekisiköhän Crestolin sävyttävä hoitoaine sävyssä Hopeanharmaa mitään? Se on selkeästi tummempi sinertävän violetti verrattuna esim saman sarjan Helmenvaaleaan joka on vaalean violettia ja toimii parhaiten ihan blondeihin hiuksiin.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 30 Joulu 2011, 18:42
Kirjoittaja deko
Miia kirjoitti: Uusi viesti oman perään. Sinne se mun kiva tuhkasävy on nyt huuhtoutunut viemäriin ja lämmin punertava kulta on taas palannut.
Osta tummaa siniviolettia suoraväriä ja sekoita sitä pieni määrä shampooseen ja/tai hoitoaineeseen.

Ihan turha ostaa kalliilla "hopeanharmaata" suoraväriä jota kuluu melko paljon joka kerralla kun voit ostaa tujumpaa tummaa siniviolettia ja laimentaa sitä sitten sopivaksi lempishampooseesi ja/tai lempihoitikseesi.

sininen taittaa oranssia
violetti taittaa keltaista

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 30 Joulu 2011, 20:23
Kirjoittaja Salamanteri
Kannatan dekon ohjetta, tulee paljon halvemmaksi ja voi itse säädellä suoravärin määrää shampooseen/hoitoaineeseen. Itse lantraisin mieluiten hoitoaineella ja antaisin vaikuttaa pidemmän aikaa.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 30 Joulu 2011, 22:23
Kirjoittaja deko
^ itse laittaisin pienen tipan shampooseen ja isomman tipan hoitikseen.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 31 Joulu 2011, 14:00
Kirjoittaja Miia
Päädyin sitten tilaamaan harmaata suoraväriä netistä. Jos tästä ei ole apua, niin kokeiluun sitten tuo sinivioletti suoraväri. Musta tuntuu jotenkin mukavammalta laitella harmaata kuin sinistä hiuksiini. Latvat ovat sen verran huonossa jamassa, niin pelottaa, että se sininen tarttuisi liiankin hyvin.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 20 Maalis 2012, 00:07
Kirjoittaja Ice
Salamanteri kirjoitti: Tekisiköhän Crestolin sävyttävä hoitoaine sävyssä Hopeanharmaa mitään? Se on selkeästi tummempi sinertävän violetti **
Kyseinen Crestol on verrattavissa CHI Silver minxiin, joilla saa tosiaan ihan mummonharmaan kun liian vaaleaa taittelee eli kannattaa kokeilla jollei kevyemmät auta. Taittavat tosiaan punaisenkin.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 20 Maalis 2012, 09:43
Kirjoittaja ellen
Miia kirjoitti: Päädyin sitten tilaamaan harmaata suoraväriä netistä.
Mitä harmaata suoraväriä tilasit ja mistä? Miekin olen metsästänyt ihan oikeaa rehellisen harmaata tai hopeisenharmaata suoraväriä, ei siis violettia tai sinistä, juurikin sen takia, että violetti ja sininen tarraavat kiinni varsinkin vaaleisiin raitoihin, eikä muista hiuksista tule niin harmaita kuin haluaisin. Crestolin Hopeanharmaa olisi melko hyvä, mutta se tuntuu tekevän hiuksista tummemmat kuin haluaisin. CrazyColorin Silver taas ei ollut tarpeeksi tumma, harmaa tai hopeinen, vaan enemmänkin sellainen sekoitus hopeanharmaata ja violettia.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 09:10
Kirjoittaja Puf
BeeUniquelta saa ainakin tilattua edullisesti: http://beeunique.co.uk/

Tuolla näytti olevan Directionsilta ja Stargazerilta sävy silver :) Noista kahdesta suosittelisin ehkä paremmin Stargazeria, omaan päähän Directionsin vaaleat sävyt ei oo ikinä tarttunu.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 21 Maalis 2012, 19:47
Kirjoittaja ellen
^ Directionsin ja Stargazerin Silver-värit ovat molemmat sinisiä ja molempia olen kokeillut yhden putelin, enkä ollut järjettömän tyytyväinen. Haluaisin, että suoraväri olisi tosiaan ihan harmaata jo siinä purkissa, eikä sinistä tai violettia. Jotain vaahtomuotoista väriä olisi saatavilla useampana erilaisena harmaan ja hopean sävynä, mutta koska ne ovat ponnepulloja, en ole voinut niitä tilata ulkomailta :( .

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 24 Maalis 2012, 13:08
Kirjoittaja maxine
Hei ellen onko tuo Crestolin hopeanharmaa oikeasti harmaata mössöä? Muistaakseni joskus olin ostamassa ja jätin hyllylle kun se olikin sellaista vaalean violettia mössöä...ehkä muistan väärin.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 19:12
Kirjoittaja ellen
maxine kirjoitti: Hei ellen onko tuo Crestolin hopeanharmaa oikeasti harmaata mössöä? Muistaakseni joskus olin ostamassa ja jätin hyllylle kun se olikin sellaista vaalean violettia mössöä...ehkä muistan väärin.
Crestolin Hopeanharmaa on sellaista violettisen hopeanharmaata, eli siinä on selvästi kyllä violettinen sekä hopeanharmaa sävy. Mulla värinaamio vain vetää vähän liian tummaksi omaan makuuni, kun haluaisin pitää hiukset mahdollisimman vaaleina.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 20:30
Kirjoittaja maxine
ok kuulostaa just sopivalta mun vaaleanruskeisiin hiuksiin, koska tummuus ei haittaa kunhan vaan taittaa tuhkasemmaksi. Täytyypä käydä heti ostamassa :) 

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 26 Elo 2012, 21:58
Kirjoittaja scoundrel
Noniiiiiin. Nythän kävi niin, että laitoin melkein platinablondiin pehkooni KC:n Color Maskia sävyssä Caramel, ja olihan se sävy kiva, mutta haalistui muutamassa pesussa beigestä punertavaksi. Sellainen strawberry blonde tuli. No laitoin sitten siihen päälle Biozellin intensiivisävytettä suklaanruskea, koska siinä ei näyttänyt olevan kovin paljon punaista. Tulos oli lyhyellä vaikutusajalla kiva, sellainen vaaleanruskea.

...jos olisin ajatellut kumpaakaan näistä operaatioista hiukan pitempään, olisin ehkä laskenut yhteen kaksi ja kaksi, eli että ruskea koostuu sinisestä, punaisesta ja keltaisesta, ja että kokemuksesta tiedän punaisen suoravärin jäävän mulla vaalennettuun hiukseen kiinni kuin tauti. No, en ajatellut. Koska tietenkin kun tuo haalistui, jäi jäljelle taas se punainen. Ei oranssi, ei kellertävä, vaan se kirottu punainen. PINKKINÄ.

Ja tässä ollaan:

Kuva

...onneksi (?) mulla ei ollut aikomustakaan jäädä blondiksi enää pitkäksi aikaa, koska tuo ei kyllä tuosta lähde yhtään mitenkään muuten kuin vaalentamalla lisää (ei kiitos) tai värjäämällä tummemmaksi... Mutta joo, nyt ollaan sitten pinkkejä, oh joy... :3

Kokeiltu on askorbiinihappoa, syväputsaria, jopa vaalennuspesua... tuo pinkki ei katoa sitten millään. Onko mulla enää muuta mahdollisuutta kuin lyödä tuohon joku pari astetta tummempi kestoväri päälle?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 26 Elo 2012, 23:51
Kirjoittaja Aridith
Ei jestas :o

Ei taida olla muuta vaihtoehtoa, kuin värinpoisto, mennä kampaajalle ihan ammattilaisen sekoittamaan taittoon tai vetäistä tummempaa. Aika uskomaton lopputulos kyllä :o Mulla oli myös Caramelin kanssa hienoista ongelmaa, tukasta tuli huutavan punaoranssi.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 27 Elo 2012, 07:09
Kirjoittaja SC
^^Mulla tehosi hunajavaalennus pinkkeihin hiuksiin ja sain jo yhden kerran jälkeen paljon lämpöisemmän sävyisen (persikka/oranssi).

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 27 Elo 2012, 10:36
Kirjoittaja nursetwiggy
^^^Myös XZ:n tyrniöljyhoito saattaisi tehota. Multa se vei pois oikeastaan kaikki päähäni kovalla työllä kerrostamat punaiset sävytehoidot, joka ei punapäänä todellakaan ollut se toivottu lopputulos, mutta siis toimi kyllä värinpoistajana oikein hyvin ;D Hintaakaan ei tainnut olla kuin se vitonen. Kunnolla uittaa hiukset tuossa ja antaa muhia päässä ainakin tunnin.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 27 Elo 2012, 10:52
Kirjoittaja scoundrel
Kiitos neuvoista, kokeilen varmaan vielä tuota XZ:n öljyhoitoa ainakin, ennen kuin lähden pelleilemään lisää millään väreillä... :) Hunajaakin voisin yrittää, miten tuo hunajahoito sitten tehdään? Pelkkää hunajaa vai sekoitettuna johonkin? Ja millä vaikutusajoilla toimii? ???

Huomasin muuten myös että tuossa kuvassa tulos on paljon häiritsevämmin pinkki kuin mitä luonnossa... oikeastaan tämä on nyt kullanvaalea ihan pikkuisella pinkillä vivahteella. Ei siis niin katastrofaalinen että tarvitsisi hätäisesti värjätä suuntaan tai toiseen.

Ehkä koitan vielä hiukan haalistella ja katsotaan miten käy. ;D Kiitos vielä teille neuvoista :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 27 Elo 2012, 12:21
Kirjoittaja SC
^Hunajavaalennuksesta löytyy haun kautta enemmän infoa, mutta perusohjeena on sekoittaa keskenään hunajaa (mieluiten tummaa ja luomua), kanelia ja/tai kardemummaa (jotkut on herkkiä kanelille), tislattua vettä (akkuvettä, hanavesikin voi toimia) ja lisäksi jotain öljyä. Itse olen käyttänyt Reilun Kaupan tummaa hunajaa, kanelia ja kardemummaa, hanavettä ja oliiviöljyä. Seos jätetään tekeytymään tunniksi ja sitten se laitetaan päähän tunniksi tai pidemmäksi aikaa. Enemmän infoa löytää LHC:n hunajatopicista.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 27 Elo 2012, 12:32
Kirjoittaja Aridith
SC kirjoitti: ^Hunajavaalennuksesta löytyy haun kautta enemmän infoa, mutta perusohjeena on sekoittaa keskenään hunajaa (mieluiten tummaa ja luomua), kanelia ja/tai kardemummaa (jotkut on herkkiä kanelille), tislattua vettä (akkuvettä, hanavesikin voi toimia) ja lisäksi jotain öljyä. Itse olen käyttänyt Reilun Kaupan tummaa hunajaa, kanelia ja kardemummaa, hanavettä ja oliiviöljyä. Seos jätetään tekeytymään tunniksi ja sitten se laitetaan päähän tunniksi tai pidemmäksi aikaa. Enemmän infoa löytää LHC:n hunajatopicista.
Wau, kaikesta sitä saa vaalennusainetta :o Harmi, että oon allerginen hunajalle. Koittaisin tätä myös. Tosin voihan tätäkin käyttää pelkkiin pituuksiin.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 28 Elo 2012, 13:15
Kirjoittaja scoundrel
Tyrniöljyhoitoa kokeiltu, tunnin verran oli päässä... nope, still pink. ::)

Koitan varmaan vielä tuota hunajaa jossain kohtaa, ja sitten jos sekään ei auta niin hapetteellisella värillä asteen-pari tummemmaksi...

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Joulu 2012, 07:44
Kirjoittaja caessa
Peittyyköhän tää omituinen viininpunainen hiusväri, jos vetäisen mustan värin päälle? Ajattelin käydä kauppojen auettua ostamassa L'Orealin Excellence Creme hiusvärin mustana ja lätkäistä tähän päälle. Pelottaa vaan, että tulos on joku punamusta sekasotku, mutta no...

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Joulu 2012, 07:52
Kirjoittaja julietjones
^  Kyllä musta punaisen peittää. Ite oon yrittänut saada punamustaa vaikka millä, mutta lopputulos ollu aina jotain muuta... Jos sulla on pitkät tai puolipitkät hiukset, käytä kaksi purkkia niin peittyy tasaisesti. :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 17 Huhti 2013, 19:06
Kirjoittaja ainokainen
Mä olen nyt värinpoiston jälkeen yrittänyt saada mahdollisimman tuhkaisia sävyjä tähän tukkaan, punaisuutta neutraloimaan.
Ylivoimaisesti paras kokeilemistani on Casting sävyssä 613, huurteinen tummavaalea. Siis tämä on aivan ihana, todella tuhkainen, jopa vähän vihertävään taittava, joka neutraloi aivan helkkarin hyvin punaisuutta.

Saman sarjan 513 eli huurteinen vaaleanruskea on vähän petollinen. Tämäkin peittää punaisuutta tosi hyvin ja antaa ihanan viileän ruskean sävyn, mutta ainakin mulla veti liian tummaksi, en siis todellakaan sanoisi vaaleanruskeaksi tätä vaan pikemminkin keski- tai jopa tummanruskeaksi. Eli tämän kanssa kannattaa olla varovainen -mä jouduin tekemään vaalennuspesun tämän jäljiltä.

Onneksi pääsin siis takaisin siihen punakupariin, ja sitä nyt sitten taittelen tuolla huurteisella tummanvaalealla.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 01 Touko 2013, 13:10
Kirjoittaja viivvi
ainokainen kirjoitti: Mä olen nyt värinpoiston jälkeen yrittänyt saada mahdollisimman tuhkaisia sävyjä tähän tukkaan, punaisuutta neutraloimaan.
Ylivoimaisesti paras kokeilemistani on Casting sävyssä 613, huurteinen tummavaalea. Siis tämä on aivan ihana, todella tuhkainen, jopa vähän vihertävään taittava, joka neutraloi aivan helkkarin hyvin punaisuutta.

Saman sarjan 513 eli huurteinen vaaleanruskea on vähän petollinen. Tämäkin peittää punaisuutta tosi hyvin ja antaa ihanan viileän ruskean sävyn, mutta ainakin mulla veti liian tummaksi, en siis todellakaan sanoisi vaaleanruskeaksi tätä vaan pikemminkin keski- tai jopa tummanruskeaksi. Eli tämän kanssa kannattaa olla varovainen -mä jouduin tekemään vaalennuspesun tämän jäljiltä.

Onneksi pääsin siis takaisin siihen punakupariin, ja sitä nyt sitten taittelen tuolla huurteisella tummanvaalealla.
mitä tapahtuisi jos laittaisin tuon 613 ruskeisiin, aika tummiin hiuksiin? vai millä noista casting väreistä mun tummana kannattais yrittää taittaa kuparia/punaisuutta pois?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 01 Touko 2013, 22:33
Kirjoittaja ainokainen
Uskon että tuo huurteinen tummavaalea voisi toimia. Casting ei ainakaan vissiin varsinaisesti vaalenna hiuksia, ei siis ainakaan ennestään värjättyä hiusta. Eli kokeile pois.

Suoravärit on sitten toinen vaihtoehto.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 03 Touko 2013, 18:24
Kirjoittaja ainokainen
Jee, löysin vihdoinkin kombon, jolla todella saan punaisuuden peittoon! Lähtötilanne oli siis noin 6-asteinen, punaiseen taittava ruskea. Jossa myös rutkasti keltaisuutta, värinpoistosta johtuen. Ja tavoitteena siis mahdollisimman ei-punainen 6-asteinen vaaleanruskea.

Sekoitin Crestolin Fantasy Colors- suoraväriä sävyssä harmaa sekä Goldwell Sof Color vaahtosävytettä, sävyssä 7N. Tuo Goldwell on yksinään ihan tyhjän kanssa, siis siinähän on tosi vähän pigmenttiä. Mutta koostumus on mainio. Crestolia taas ei kannata yksinään laittaa (ainakaan vaalennettuun hiukseen) sillä se voi tarttua yllättävän hanakasti kiinni huokoiseen hiukseen, jolloin lopputulos on ihan karsea ja epätasainen.

Noh, sekoittelin puolen litran jätskipurkkiin noin ruokalusikallisen Crestolia, ja sitten tursotin purkin täyteen vaahtoa. Sekoittelin huolellisesti ja levitin kuiviin hiuksiin. Annoin vaikuttaa noin tunnin, minkä jälkeen pesu.
Lopputuloksena on aivan mielettömän ihana, tasainen, selvästi harmaaseen/tuhkaan vivahtava 6-asteinen vaaleanruskea, eli juuri se, mitä lähdin hakemaan. Olen helkkarin tyytyväinen, vihdoinkin!
Voin laittaa ennen- ja jälkeen kuvaa jossain vaiheessa. Tämä kombo rulettaa!

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 02 Kesä 2013, 22:44
Kirjoittaja miolla
^ Kyllä kiitos, laita ihmeessä kuvia, kuulostaa tosi hienolta!

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 25 Syys 2013, 20:39
Kirjoittaja blackX
Joo Eli mun tukka on nyt kulutettu semmoseen kuntoon ettei sitä oikein voi vaalennella enää, pitäs vaan hoitaa ja odotella mutta kamalaltahan tää näyttää. ei oo musta, vaan selkeesti tumma +punasenruseka. yökkk. mulla on tuolla jemmassa stargazerin tropical green suoraväri, mitenköhän käy jos lätkäsisin sen tohon päälle? vai kannattasko ennemmin ostaa joku ei-punertava ruskee ja lyödä toi suoraväri vielä siihen sekaan, kun ei pelkkä tavisväri oo taittanu punasta mihinkään vaikka ois kuinka kaukana punaisesta? apua!

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 26 Syys 2013, 15:31
Kirjoittaja ZEN
^Suosittelisin kokeilemaan tuota Stargazeria alkajaisiksi, voit toki laimentaa sitä hoitoaineeseen ellet tahdo vihreänruskeaa lettiä. Taittoväreissä ongelmaksi saattaa muodostua epätasainen tarttuvuus, mutta sen näkee vain kokeilemalla. Parhaan tuloksen taittaessa saan itse laittamalla suoraväri-hoitoainesekoituksen kuiviin hiuksiin. Jos hiukset punertaa valmiiksi niin on turha ostella viileitä ruskean värejä, joutuisit melko varmasti päräyttämään kokonaan mustaksi saadaksesi sen punaisen piiloon. Kaikissa ruskeissa (niin kesto- kuin suoraväreissäkin) kun on kuitenkin enemmän tai vähemmän punaista, ja sen kerrostaminen on mielestäni turhaa, jos ainoa asia mitä tarvitsee on taittoa. Vihreät ja siniset vivahteet kun peseytyy totaalisesti pois niin äkkiä hiuksista, toisin kuin punainen, keltainen ja oranssi.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 11 Loka 2013, 22:10
Kirjoittaja Jjonsku
Mulla on hiusväripaketin mukaan punaruskeat (garnier mousse sävy 4.6) hiukset, mutta viininpunaiset nää kyllä on.
Kahdesti olen värjännyt.
Onko mitään mahdollisuutta saada näistä kylmänsävyistä keskiruskeaa ilman että tukka tippuu päästä?
Nyt kaikki vinkit tänne.. Alan olemaan epätoivoinen..

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 14 Marras 2013, 23:59
Kirjoittaja Lellli
Alan kriiseileen jo valmiiksi!
Eli huomenna ois kampaajalle varattu aika ja suunnitelmana ois tästä tummanruskeasta, josta puskee punainen läpi, siirtyä sellaiseen keski-/suklaanruskeaan ja siihen sitten kivasti raitoja sellaisella vaalean(kullan)ruskealla.
Tälläistä siis haetaan:
Kuva

Luottokampaaja on ja en usko että pieleen menee, mutta siinä on se punaisuuden taittaminen isoin ongelma ja pelottaa jo valmiiks että niistä vaaleemmista osista tulee sellaiset ahdistavan mahonkiset/kupariset.
Kampaaja toki osaa hommansa ja tekee parhaansa, mutta en ihmettele vaikka niistä raidoista ei saada vielä just niitä täydellisen värisiä. Niin tässä jo valmiiksi jo valmistaudun siihen, että ne jää punertaviksi tai ne alkaa sitten muutaman viikon sisällä punertumaan. Ja ihan heti en uudestaan kampaajalle taas mene.

Itse kysymykseen:
Eli pystyykö tuon kuvan vaaleiden osioiden hiuksiin pistämään esimerkiksi jonkun tuhkan vaalean hiusvärin (mielummin kevyt värin), että se taittais tehokkaasti sitä punaisuutta pois. Toki omalla kohdalla en halua niistä raidoista mitään tuhkaisia, vaan kultaisia, mutta punanen on kumminkin niin voimakas sävy, niin tuhka taittaisi varmaan punaisuuden kultaa paremmin, vai mitä?

Ja koska haluan mielummin käyttää kevytväriä ja en ole löytänyt vielä sellaista vaaleanruskeaa kunnon tuhkaista. Niin esimerkiksi Lorealin Casting cream gloss sävy 801 ois sopivan tuhkanen, mutta vaikka se on niin vaalea niin pystyykö se taittamaan sitä punaisuutta pois noista vaaleenruskeista kutreista? Vaalentamista ei siis tarvita.

Kertokaa toki kokemuksia tai jos teillä on ollut sama tilanne, että vaaleanruskeat on liian kupariset/mahonkiset, niin miten ootte ongelman ratkaisseet? Ja ylipäätään onko tuo mun ajatus tuhoon tuomittu..
Tai sitten lohuttakaa mua sillä, että kampaaja saa kyllä tosi hyvin taitettua sen punaisuuden pois, eli mun ei tarvi alkaa säätämään!

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 15 Marras 2013, 15:57
Kirjoittaja ainokainen
Kampaaja saa sen kyllä taitettua pois, jos osaa hommansa. Punaisen pois taittaminen on kuitenkin jatkuvaa taistelua, sillä aina se oranssi sieltä alta pilkistää vaikka mitä suoravärejä laittaisi päälle. Hopeashampoo on tietysti ihan must, ja sitten esim. Goldwellin vaahtosuoraväreillä voi kikkailla sitä punaisuutta/keltaisuutta pois omin konstein. Mutta se on sitten jatkuva projekti, eli heti kun ne taittovärit peseytyvät siitä pois, ollaan taas lähtötilanteessa.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 15 Marras 2013, 18:01
Kirjoittaja Lellli
Joo kampaajalla käyty ja on tää ehkä vähän sellainen kuparinen.
Valkattiin yhdessä sävyt mitä käytettiin, eli pistettiin viileimmät mahdolliset ruskean sävyt raitoihin ja pohjaväriksi, silti jäi siis hieman kupariseksi.
Oon siis n. 1,5 vuotta sitten värjännyt punaiseksi(sellanen viininpunainen), sen jälkeen ollut tummalla punertavalla tukalla, eli se viininpunainen väri on siellä aika kerrostuneesti. Kuulemma tuommonen viininpunainen on vielä vaikeampi kuin sellanen oranssin punainen.

Mutta meen joulukuussa luultavasti uudestaan niin laitetaan taas jotain todella viileää sävyä sinne latvoihin taas. Kuulemma kun pari kertaa sinne laitetaan tosi viileää kevytväriä päälle, niin se punaisuus alkaa olla tiessään.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 21 Marras 2013, 14:42
Kirjoittaja Tintu
Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä millä kirkkaan neonpinkkiä saisi alkaa taitettua pois? Tummanpunaisesta blondiksi menossa, latvat normaalin oranssihtavat ja pituudet, mutta juuresta n.10cm matkalta aivan puhtaan neonpinkkiä, joka on ilmeisen tiukassa sillä viime vaalennuksen jäljiltä vain kirkastui entisestään.

On niiiin nätti näky ::)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 21 Marras 2013, 16:48
Kirjoittaja Mimi
^ taittaminen voi olla tosi haastavaa jos lopputulos pitäisi olla vaalea. Ootko koittanut haalistaa väriä syväputsarilla tai askorbiinihappopesulla (mikä onkaan? ei ole itsellä tästä kokemusta) tai öljymuhituksilla? Ne voisi poistaa pinkkiä ja sen jälkeen taittaminen voisi olla helpompaa.. mikä on tavoite väri?

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 21 Marras 2013, 17:35
Kirjoittaja Tintu
Olenkin jo tuolla vaalennusketjussa kirjoitellut mitä on tullut käytettyä, eli ihan perus öljymuhittelut, askorbiinihapot ja syväputsarit tehty kyllä. Nyt kaksi värinpoistoa alla ja tulos oli latvoista keltainen, juuresta pinkki/vaaleanpunainen. Lätkäisin wellan sävytteen päälle, eikä purrut yhtään pinkkiin mutta taittoi keltaisen tuhkaisen beigeksi. Äh... ::)

Okei, tukan kuivuttua päivitystä: Juuri vaalean violetti joka liukuu tuhkanväriseen latvustoon hienosti. Ei paha, tämä on itse asiassa hieno ;D  Ainoa mikä ärsyttää on hiusten alaosan sitkeä oranssi sävy, on nyt kumma kun ei irtoa.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 21 Marras 2013, 18:16
Kirjoittaja Mimi
Jos punaisen vastaväri on vihreä ja violetin keltainen niin onko pinkki enemmän punainen vai violetti vai jotain siltä väliltä  :D on kyllä ongelmallinen tilanne. Ehkäpä testaisin jotain lämmintä beigeä vaahtosävytettä (samantummuista kuin latva tai asteen tummempaa kun se ei tyvessä edes pahalta näyttäisi ja saattaisi peittääkin pinkkiä) tai vielä vaalennusainetta vain siihen pinkkiin jos ei muuta. Toivottavasti saat pinkin piiloon!

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 17 Maalis 2014, 17:50
Kirjoittaja Supermess
Itselläni on ilmeisesti sen verran punapigmenttiä hiuksissa, että tyvikasvun vaalennuksen jälkeen tulos on aina punaoranssi. Ainoa väri, jolla olen saanut suht neutraalia ja luonnollista jälkeä aikaiseksi on ollut Lorkun Excellence Creme 9.1 - jonka myynti on tietysti Suomessa lopetettu  :ts

Noh. Feeluniquessa myydään tuota hiusväriä, mutta tällä hetkellä ei juuri tuota sävyä - joten otinpa pari päivää sitten yhteyttä aspaan ja toivoin 9.1:stä valikoimiin. Sain tänään vastauksen, jossa sitä varovasti lupailtiin: "Thank you for your email. I will endeavour to order in your requested colour of L’Oréal Paris Excellence Crème 9.1 Light Ash Blonde. This could take up to 4 weeks as we are updating our ordering system should this shade still be available in the UK."

Eli vinkkinä vain muille, jotka ovat myös kaipailleet tarpeeksi sinertävää vaaleaa hiusväriä  :)  Ja toki, jos tuota sävyä (tai jotain vastaavansävyistä hiusväriä) olette muualta löytäneet, niin ostopaikkavinkkejä otetaan innokkaasti vastaan!

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 24 Maalis 2014, 16:15
Kirjoittaja Suvivilja
^ Tällaisesta online-shopista sitä ainakin löytyy:  
https://www.kayeschemist.co.uk/shop/ind ... 1eb8863096

edit. samoin tuolla löytyy ko. sävy Garnier Nutrisselta ja Belle Colorilta (Suomessa nimellä Luonnolliset sävyt).

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 24 Maalis 2014, 20:07
Kirjoittaja Supermess
Jei, kiitos vinkistä! Taidan laittaa tilausta menemään ensi tilassa  :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 02 Huhti 2014, 18:18
Kirjoittaja winkaa
Hei oliskos teillä mitää vinkkejä tähä mun ihanan oranssin ruskeesee tukkaa.. ollut siis ihan kirkkaan punainen, muutamia kertoja kestovärillä ja sit suoraväril pidetty. sit halusin sen pois koska hiustenkasvatus projekti. vedettiin mustaks ja se kulu sit punaruskeeks. halusin vähä sitä punasuutta pois joten tein muutaman askorbiinihappo käsittelyn ja sillä vaaleni iha mukavasti.. silti se punasuus on ja pysyy. tohon on kans heitetty yks tuhkanvaalee hiusväri peittämää mut eihä se vaikuttanu mihinkää. värinpoisto ei oo mahollisuus sillä nää hiukset ei kestä enää yhtään sellasta käsittelyy, ja tummemmaks en halua. tavoitteissa ois lähinnä keskiruskee koska kasvatan hiuksiani ja tyvikasvu näkyy tästä aikas selkeesti. kuvassa siis näkyy miltä näyttää auringonvalossa sekä miltä sisätiloissa.

Kuva

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 06 Touko 2014, 20:51
Kirjoittaja Peachtwist
Onko kukaan saanut punaisuutta taitettua KC:n Color Maskeilla? Mulla on siis menossa oman värin kasvatus ja omaa väriä on päässä tällä hetkellä sen verran, että hiukset saa ponnarille niin, että päätä myöten on värjäämätöntä hiusta ja ponihäntä on vanhaa väriä. Värjätty hius on oranssinpunaista ja oma väri on hiukan kylmempi vaaleanruskea, jossa on myös hiukan oranssiin taittavaa sävyä. Värjätty hius on mielestäni ihan kivan sävyistä, mutta sävyero värjäämättömän jä värjätyn hiuksen välillä häirtitsee. Olen aiemmin käyttänyt Color Maskia sävyssä curry sekä curryn ja toffeen sekoitusta. En kuitenkaan ole enää vähään aikaan noita käyttänyt, sillä sävy ei juurikaan tartu värjäämättömään juurikasvuun ja korostaa siten sävyeroa entisestään, kun värjätyt latvat imaisevat väriä hyvin. Mietin että voisinkohan kokeilla jotain kylmemmän sävyistä Color Maskia pelkästään pituuksiin, jotta sävyero tasoittuisi. Olisi siis kiva kuullla, jos joku on onnistunut taittamaan punaista jollain noista Color Maskeista.

Mulla on siis hiusten värjätty osuus suunnillen samaa sävyä kuin tässä kuvassa on latvat. Tässä on siis käytetty sävyä coffee ja lopputulos näyttää ihan kivalta.Kuva

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 10 Touko 2014, 23:49
Kirjoittaja ELAU
APUA! Mitä mun pitäs nyt tehdä? Kävin torstaina kampaajalla, joka leikkasi hiuksia ja laittoi tyveen jonkun vähän tummeman vaalean (hieman oranssihtavan) suoravärin. Antoi ohjeet, miten saisin nykyiset vaalennetut (hieman harmaaseen ja tuhkaan taittavat) hiukseni vaaleanruskeat hiukset kotiväreillä. Olisi muuten värjännyt itse kampaamossa, mutta ei ollut varautunut suureen operaatioon, ja aikaa ei siis ollut. No, sanoi, että laita jokin oranssihtava, punainen suoraväri koko päähän (esipigmentointi), ja tämän jälkeen haluttu ruskea kestoväri. Käytin Id Hair Colour Bombin Vivid Saffron väriä. Pidin sitä about 15-20 min. Tuloksena oli siis aikalailla punertavan oranssihtavat hiukset. Odotin että hiukset kuivuvat ja laitoin Lorealin Recital Preference nro 5 kestovärin ja pidin sitä 30 min.

Tavoitteenani oli siis vaaleanruskeat hiukset, ei miltei mustat hiukset järkyttävällä punaisella vivahteella! Kaiken lisäksi tyveni on keltaiseen taittava, joka ei kyllä mätsää ton tummanpunaruskean kanssa yhtään. Laitoin siihen Goldwellin 10BS:ää, eikä auttanut yhtään. Ajattelin soittaa maanantaina kampaajalle, josko hän voisi tehdä jotain. Ei tässä hiusvärissä tavallaan ole mitään vikaa, mutta mun kasvoille ja ihonvärille se ei sovi, enkä muutenkaan halunnut mitään tummaa väriä. Halusin lähinnä sellasta tuhkasta, luonnollista vaaleanruskeaa.

Varmaan meni vikaan kun tuo suoraväri oli liian intensiivinen... ehkä ois pitänyt laimentaa hoitiksella. Tai sitten tuo ruskea oli liian tumma (vaikka nro 5 on vaaleanruskea tai normi ruskea?). Ja tajusin, että pitää ottaa huomioon alla oleva väri, eli juurikin tuo kirkas punainen.

Oisko kellään mitään apua, jos en nyt saakaan pikaista kampaamoaikaa? En millään kehtaa lähteä edes ulos :/

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 16 Elo 2014, 15:57
Kirjoittaja Auringonkukka
Vihreä saattaa toimia jopa paremminkin :) Riippuu tummuusasteestakin, mut mä oon omalla kohdalla todennut vihreän toimivammaksi ja sekoitellut sitä milloin johonkin hoitsikkaan tai esim. KC:n maskiin tai vastaavaan, sininenkin toki voi toimia ja tietysti mitä enemmän oranssihtava on, sitä varmemmin sinisen vois kuvitella tepsivän, mut etenkin jos on punertavuutta/oranssia on paljon olen laittanut yleensä enemmän vihreää ai molempia ja se yleensä neutraloinut jopa mun omaa tukkaa suht hyvin. Kyllä sitä sinistä kannattaa kuitenkin kokeilla, ja mitä vaaleammat hiukset niin sitä vähemmän alkuun kerrallaan, lisää sit pikkuhiljaa tarpeen mukaan - ja tarkkailee ettei vedä violetiksi vahingossa, terv. nimim. hups.  :D ;D

Asiakkaiden kohdalla on monesti päässyt vielä helpommalla taitteluiden kanssa, mutta omalla kohdalla joutuu taistelemaan kunnolla jos haluaa edes neutraalia, itselläni on äärimmäisen ärhäkkä punapigmentti tukassa joka puskee alta ihan sama vetikö mustaksi vai vaaleaksi, ja aina ei huvittais pitää punertava-jotain-tukkaa  :D

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 16 Elo 2014, 19:20
Kirjoittaja Auringonkukka
Juu niin mä vähän ajattelinkin ja se nyt on ihan ymmärrettävää ettei ihan hirveästi halua mahdollisiin turhiin tuotteisiin tuhlailla :) Mut voisi kuvitella että about 8-asteiseen se toimiikin ihan sellaisenaan, on kuitenkin senverran vaalea!

Mä en välttämättä sitä Cacaota laittaisi (paitsi ehkä jos menee liian siniseksi), ellet oo sitä nyt muuten käyttänyt ja tiedät että se toimii hyvin sun tukassa, niin vaaleassa hiuksessa se tahtoo tehdä entistä punertavamman kun tummissakin hiuksissa se saattaa vetää aika punaruskeaksi tai se punertavuus paistaa välistä selkeämmin, ellei sit ihan muutamaa tippaa laita sinne hoitsikka-suoraväri-sekoitukseen tasapainottamaan, se vois toimia kyllä :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 08 Syys 2014, 23:35
Kirjoittaja hihitoo
Mulla taas ongelma miten saisin punaisen taittamaan kultaan! Päältä tukka aivan täydellinen, ehkä viitos-kuutossävyn kultaan taittava ruskea, mutta latvassa noin viisi senttiä punaiseen taittavaa ruskeaa latvassa olleen pinkin liukuvärin jäljiltä. Sävyt ovat siis lähes samat, taitto on vain väärä.

Pähkäilin päässäni värioppeja, että punaiseen keltaista niin saadaan oranssia? :D

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 23 Huhti 2016, 18:05
Kirjoittaja Kalevalatar
Laitoin juuri tilaukseen KC Color Mask sävyt graphite ja vanilla. Joitakin viikkoja sitten värjäsin tummanruskeat hiukset Olivian sävyllä bronze brown, mutta tulos oli aivan liian punainen. Joo pronssi viittaa punaisen ruskeaan, mutta kannen värin perusteella ajattelin muuta :D Sävystä ei tullut niinkään hunajan-ruskea, vaan enemmän kupariin taittuva ruskea.


Kaveri jolla on myös ruskeat hiukset suositteli Color Maskia, mutta unohdin kiireessä kysyä mitä sävyä käyttää. Koitin googlailla, mutta selvää vastausta ei oikein ollut. Jotkut ovat käyttäneet punaisen taitaamiseen ruskeita sävyjä, jotkut noita vaaleita kuten pearl. Sokoksen chatti-myyjä ehdotti vanilla. Olivat tarjouksessa, joten otin graphiten ja vanilla.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 01 Touko 2016, 20:43
Kirjoittaja Kalevalatar
15-20 minuuttia graphite KC color maskilla ei tuntunut taittavan punaisuutta pois ollenkaan, mutta tänään kokeilin sitten 30 minuuttia värillä Vanilla ja alkuvaikutelmat oli, että se toimi paljon paremmin. Katsoo sitten vielä huomenna uudelleen päivänvalossa, kun hiukset on ihan kuivat ja laitettu :)

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 01 Touko 2016, 22:09
Kirjoittaja ainokainen
Musta noi Color Maskit on aivan liian vähäpigmenttisiä tehdäkseen yhtään mitään. Tai se Graphite teklee kyllä harmaaksi, jos pohja on ihan vaalea. Mutta Vanilla on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kokeile Platinum- tai Brown- shampoita samasta sarjasta, ne on tosi harmaita!

Ja noi siis kannattaa vaahdottaa kuivaan tukkaan, lisäten vain vähän vettä, ja muhitella kunnolla.

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Lähetetty: 14 Syys 2016, 09:05
Kirjoittaja Aaa
Onko kokemuksia oranssin sävyn taittamisesta tuhkalla ja/tai helmiäisellä ja siis niiden eroista (esim. ero 8.1 ja 8.2 välillä)?

Nyt kaiken jahkailun jälkeen aattelin koittaa taittaa tätä vaalennettua hennaa eli aika oranssista tukkaa ruskeammaksi. Värikarttojen mukaan punaista pitäisi taittaa tuhkalla ja oranssia helmiäisellä. Tummuusaste on noin 8 ja kaupasta löysin 8.1, mutten mitään helmiäiseen viittaavaa.

Onko kokemuksia noiden eroista? Meneekö vikaan, jos lätkäisen 8.1. päähäni? (toki teen testiraidan, mutta mieluiten ostaisi kerralla sopivimman).
------
*edit la 17.9.
Noniin, ostin sitten L'Oréal Excellence 8.1 kun se tuntui parhaimmalle olemassaolevista vaihtoehdoista. Tein eilen vielä kerran askorbiinihapposeoksen ja annoin olla 90min tummemman punaisissa kohdissa. Nyt aamulla testiraidan (30min) olemattoman tuloksen jälkeen lätkäisin värin ensin 30min ajaksi tummemman oranssisiin kohtiin, jonka jälkeen levitin juureen ja pääliosan vaaleampiin kohtiin 30min ajaksi. Lopputulos on yleisilmeeltään vaalean ruskehtava. Latvoissa toki punainen kuultaa läpi ja pääliosan vaaleat raidat on todella tuhkaiset, mutta ei tullut mitään kummallista/harmaata/vihreää. Ja pitkästä vaikutusta ajasta huolimatta pysyttiin 8-asteisessa värissä. Eli  :ts

Nyt vaan katsotaan, kauanko sävy pysyy vanhan hennan päällä....
------
*edit ma 19.9.
Noniin, pesin aamulla ekaa kertaa hiukset värjäyksen jälkeen. Huomattava osa tuhkaisuudesta valui viemäriin. Hiukset on kyllä edelleen tasaisen ruskeahkot kauttaaltaan, jos vertaa siihen vanhaan oranssinkirjavaan sekasotkuun. Mutta sävy ei ole enää niin kylmä mitä värjäyksen jälkeen, vaan punaisuus kuultaa enemmän läpi.  Jos kuitenkin tällaisena nyt pysyisi, niin olisin tosi tyytyväinen tässä vaiheessa. Ei se kampaajankaan laittama väri (suoraväri?) kauaa näissä pysynyt... Saa nähdä miten käy seuraavien pesujen yhteydessä.

Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty.