Punaisuus pois hiuksista

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Hue »

^ Sitruunahappo on hyvä sulkemaan hiussuomuja, joten ei siitä pieninä pitoisuuksina ole haittaa. :)
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Lila »

Meneekös se ylipäätään niin, että lievästi hapan liuos --> hiussuomut sulkeutuvat?
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Hue »

Lila kirjoitti: Meneekös se ylipäätään niin, että lievästi hapan liuos --> hiussuomut sulkeutuvat?
Kyllä vaan. :) Hapan sulkee hiussuomut ja emäksinen avaa hiussuomut.
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Mä olen tässä pariin otteeseen poistellut väriä punaisista hiuksista. Tarkoituksena ei ole saada täysin kylmää tai tuhkaista väriä, vaan luonnollinen vähän lämmin vaaleanruskea. Hiukset ovat kuitenkin nyt osin vaaleanpunaiset ja osin oranssit.

Mietin siis,
- kannattaisiko tätä ensin taittaa jollain tuhkaisemmalla värillä (kylppäristä löytyy Crestol color closs Helmenvaalea) ja värjätä vaaleanruskealla sitten?
- Vai peittääkö vaaleanruskea enimmän punaisuuden itsessään?
- Vai vaalennanko vielä lisää ja laitan tuon vaaleanruskean värin sitten? Ihan valkoiseksi tätä tuntuisi turhalta vaalentaa hiusten kunnon takia kun päälle tulisi tummempi väri. Vai onko se välttämätöntä vaaleanpunaisen pois saamikseksi?
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja terde »

Viime värjäyksestä jäi tosiaan haaleen punertava tyvi - on se jännä, et punanen ei pysy, mut sit ku haluaa ruskeeks, ni sit se ei lähde millään. Meinasin laittaa ihan täysin tuhkasta väriä, mut koska pituudet on melko lämpimän sävyset, päädyin kokeilemaan Luocolorin väriä 7.13.

Käytin toisen aineen hapetteen kanssa, joten mössö oli tosi paksua ja siihen piti lisätä vettä. Ihme kyllä väri tarttu silti ja punertavuus taittu selkeesti viileemmäks ruskeeks - jes! Saa nähdä tuleeko se punanen vielä kummittelemaan.
ainokainen

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Tässä meitsin kokemukset punaisen neutralonnista:

Pitkään tummanruskeatukkaisena viihtyneenä päätin yrittää saada takaisin omaa väriä eli vaaleaa keskiruskeaa. Tein värinpoiston (2 kertaa) ja lopputuloksena oli tietysti oranssi. Onnistuin onneksi saamaan värin lähtemään hyvin tasaisesti.

Sitten lätkäisin päälle Poly Color sävytteen sävyssä 23, vaaleanruskea. Se tasoitti vähän juuresta pahinta keltaisuutta, mutta muuten muutos oli vähäinen.

Seuraavaksi kokeilin vaahtoja: Goldwell Soft Color 6A soft ash blonde, sekä Igoran taikakristalli. Kummallakaan en saanut huomattavaa muutosta aikaan.

Sitten vuorossa oli Casting, sävy 700 (vaaleanruskea) joka ei sekään tehnyt yhtikäs mitään.

Sitten sain kuningasidean: Sekoitin Crestolin sähkönsinistä suoraväriä rutkasti hoitoaineeseen, ja annoin seoksen vaikuttaa hiuksissa tunnin. Punaisuus lähti kuin kuppa Töölöstä!
Nyt tukka on tuhkaan vivahtava keskiruskea, juuri kuin halusinkin. Päänahkaan jäi vähän sinistä mutta se lähtenee ekassa pesussa. En osaa sanoa tämän käsittelyn pysyvyydestä vielä mitään, mutta lopputulos oli joka tapauksessa vakuuttava.
Suosittelen!

Edit: Jaiks, huomasin just että kuivat latvat ovat imeneet roimasti väriä joten mun latvat on nyt sitten räikeän turkoosit... heh! Tukka kiinni huomenna, eiköhän tää tästä haalistu. Ei aihetta paniikkiin...vielä!

Edittiä taas: Yllättävän tiukassa tämä suoraväri istuu, joten päätin mennä napsaisemaan pois ne turkoosit latvat. Olivat huonokuntoiset muutenkin, joten poikki vaan.

Aion käyttää tätä omaa tekemääni sinistä hoitoainetta jatkossakin, mutta varoen. Tällä saa ihan oikeasti todella hyvin neutraloitua punaista, ja tämä tuntuu kestävän pesuakin aika hyvin, mutta riskinä on siis tuo että kuivat latvat imevät väriä liikaa. Ne pitäisi siis suojata jotenkin ennen käsittelyä. Tai sitten huolehtia siitä että kuivia latvoja ei ole! *naps*
Viimeksi muokannut ainokainen, 06 Joulu 2008, 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Carmela

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Carmela »

Minä tappelin saman asian kanssa vaikka kuinka kauan. Sitten tutustuin Crestolin Color Gloss-sävynaamioon (olisiko sävyn nimi ollut hopeanharmaa tms.) Laitoin tuota pyyhekuiviin, pestyihin hiuksiin, annoin vaikuttaa tunnin, huuhtelin, ja kun hiukset kuivuivat oli punaisuus tiessään! Tein tästä myös jätettävän version; Puristin ainetta hieman suihkepullon pohjalle ja täytin pullon sitten vedellä (ja tietysti ravistelin kunnolla). Tätä olen suihkinut hiuksiini aina pesun jälkeen, eikä punaisuudesta ole ollut tietoakaan sen koommin! Aivan MAHTAVA tuote, en ole koskaan ennen millään muulla tuotteella päässyt vastaavaan tulokseen! Nyt hiukseni ovat juuri sellaiset kuin haluan, luonnolisen väriset tummahkon tuhkanvaaleat (eli jos eivät tismalleen niin ERIttäin lähellä omaa, luonnollista hiusväriäni).  ;D
Carmela

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Carmela »

Tuosta punaisuuden taitosta vihreällä karamellivärillä tuli mieleeni kysymys; Kumpi olisi parempi, sekoittaa väri shampooseen vai hoitikseen? Ainakin hopeashampoon olen huomannut olevan tehokkaamman kuin hopeahoitiksen (silloin kun keltaisuutta itse taittelin), joten olisiko tässä sama juttu.....?
witura
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 319
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 21:28

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja witura »

Carmela kirjoitti: Tuosta punaisuuden taitosta vihreällä karamellivärillä tuli mieleeni kysymys; Kumpi olisi parempi, sekoittaa väri shampooseen vai hoitikseen? Ainakin hopeashampoon olen huomannut olevan tehokkaamman kuin hopeahoitiksen (silloin kun keltaisuutta itse taittelin), joten olisiko tässä sama juttu.....?
Kannattaa varmaan sekoittaa hoitsikkaan tai tehiksen sekaan. Joudut kuitenkin luultavasti pitämään hetken aikaa seosta päässäsi, niin en näe järkeväksi laittaa sitä shampoon sekaan. Voihan sen tietty siihenkin laittaa, mutta itse sekoittaisin sen hoitikseen niin tulee myös hoidon kannalta hyötyä, eikä vain värin  ;)

Edit. Tämä siis ihan mututuntumalla, mutta varmaan on ihan mieltymyskysymys kumpaan sekoittaa?
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos
Carmela

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Carmela »

Mulla vain on tuota punertavuutta ainoastaan juurissa, joten siksi ajattelin että se shampoo voisi olla parempi, kun en sinne juureen hoitotehoja niin tarvitse. Ajattelin levittääkin sen "vihermössön" vain sinne tyviin, koska pituudet ovat ihan halutun väriset. Pitänee vain kokeilla ja katsoa mitä siitä tulee!  :)

No niin, tämäkin on nyt kokeiltu, minkäänlaista vaikutusta ei ollut. Tuon Crestolin naamion teho/sävytaitto sitten osoittautui valitettavasti hyvin lyhytaikaiseksi, en tiedä "kyllästyikö" tukkani siihen jotenkin vai mitä, mutta punertavuus alkoi yhtä kaikki puskemaan taas läpi. MUTTA löysin onneksi taas uuden ratkaisun ongelmaani (loppuukohan tämä täydellisen tukan metsästys ikinä?!  :); Igoran vaahtosävy Taikakristalli! Sitä laitoin tyveen ja olen äärettömän tyytyväinen (ainakin taas vähän aikaa). Punaisuutta ei ole, vaan nyt hiukset ovat kauttaaltaan tuhkaiset tummanvaaleat (latvoista hieman vaaleammat kuin tyvestä). Eli tällä mennään nyt ainakin toistaiseksi.  :)
Viimeksi muokannut Carmela, 04 Helmi 2009, 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Hetken mielijohteesta sekoitin väripurkista jääneen color booster suoravärin hoitoaineeseen ja lätkäisin päähäni.
Virhe! Hiuksista tuli a) epätaiset b) ruman väriset. Tää on ihan kylmän punainen.. Yritin äsken liottaa sitä suihkussa.
Pesin kaks kertaa sulfaattipitoisella palashampoolla ja laitoin öljyä päähän. Huuhteluvesi oli kyllä punaista, mutta yhä on väriä päässä. Mun pitäs lauantaihin (ylihuomiseen) mennessä saada tää pois..
Ku haluisin laittaa viikonloppuna clip in hiustenpidennykseni, jotka ei todellakaa oo tämän sävyiset :( p*kl!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Neve »

Minulla oli 2 vuotta putkeen punaiset hiukset. Vaalensin ne pari kertaa tuona aikana ja sen jälkeen suoraväreillä (lähinnä crazy color). Sitten kyllästyin ja vetäisin jollain tuhkaisella ruskealla ja kun kyllästyin siihen muutamien kuukausien jälkeen, olin taas kampaajalla vaalennuttamassa tukkaani ja vetäisemässä punasta ellua pintaan.
Noh. Tottakai se ei sitten enää tuntunutkaan omalta ja halusin tumman tukan vaaleilla raidoilla. Punainen puski värien alta ja toisenkin kerran värjätessä vaaleat raitakohdat alkoivat olla vähän vaaleanpunaisen sävyisiä ja tummat kohdat näyttivät punaruskeilta valoa vasten katsottaessa.

Tällä viikolla kävin kampaajalla raidottamassa lisää tukkaani, tavoitteena saada jossain vaiheessa kauttaaltaan vaalea tukka. Värjäys kuitenkin näytti kotioloissa vähän oranssilta ja punaiselta,ruskeita raitoja siellä täällä, sekä keltaisen värin vivahteita oli havaittavissa... lähinnä väri muistutti oksennusta.

Äsken värjäsin tukkaa Preference sävyn 03:lla Vaaleista vaalein tuhka.  Hiukset ovat vielä märät, mutta tukka näyttää upean vaalealta ja mikä parasta punaisuus on kadonnut! Nyt sitten käyttelen hopeashampoota, jospa se auttaa ylläpitämään tätä sävyä ja toivon mukaan punaisuus ei enää palaa takaisin.


Hali
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Helmi 2009, 20:01

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Hali »

Värjäilin suunnilleen viisi vuotta hiuksiani punaisen eri väreillä ja nyt  yritän päästä punaisuudesta eroon. Värjäilin eka hiukseni jollain random ruskean sävyllä, jota en nyt juuri muista. Punertavuus lähti suht hyvin, mutta jo muutaman pesun jälkeen punanen puski ruskeasta läpi hienosti. Ei muutakun parturiin ja sain päähäni taas jonkun ruskean sävyn. Nyt hiukset ovat edelleen punertavat, kuten oletettavissa olikin. Mitä sävyä suosittelette käytettäväks että saisin tän punertavuuden lähtemään? Tumman ruskeaksi siis yritän hiuksiani saada. Löytyykö mitään shampoota/hoitoainetta/hiusnaamiota jolla punertavuus pienenisi?
Wtf?
esve

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja esve »

Tässä ajattelin taittaa punaisuutta veks vihreällä elintarvikevärillä (kumpaan muuten sekottaisin: normihoitsikkaan vai tehohoitsikkaan?) ja rupesin funtsimaan seuraavanlaista: Kun omaa kullertavaa maantieharmaata on juurissa vajaa sentti, niin minkähän väriseksi ne valahtavat, kun sotken hiuksiini tuota em. komboa? Mössö pitänee taiteilla hiuksiin niin, ettei se sotke juurikasvua, vai..?
ainokainen

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Veikkaisin, että sun tapauksessa juuri voi vetää aika vihertäväksi, jos sulla ei ole sitä punaisuutta juuressa ollenkaan. Yritä taiteilla se mömmö vain pituuksiin. Toisaalta, juuressa oleva hius on aina rasvaisempaa ja hyväkuntoisempaa, eikä ime väriä yhtä hyvin kuin latva.

Mulla vastaavassa tilanteessa kun kokeilin Crestolin turkoosia suoraväriä hoitsikkaan sekoitettuna, lopputulos oli se että juuri oli vähän vihertävää, mutta se lähti todella äkkiä pesussa pois. Kuiva latva taas jämähti aivan vihreäksi ja jouduin leikkaan ne... Eli kyllä minusta näiden elintarvike- ja suoravärien kanssa kikkaillessa kannattaa olla enemmän huolissaan latvasta kuin juuresta! Jos latva imaisee väriä oikein kunnolla, siinä voi olla todella pulassa.

Nykyään olen taas palannut punaiseen... Annoin periksi, en jaksa tapella sitä keltaisuutta vastaan kun se kumminkin aina puskee läpi. Olkoot punaiset sitten.
Viimeksi muokannut ainokainen, 21 Helmi 2009, 09:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin