Punaisuus pois hiuksista

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ Kyllä kiitos, laita ihmeessä kuvia, kuulostaa tosi hienolta!
blackX

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja blackX »

Joo Eli mun tukka on nyt kulutettu semmoseen kuntoon ettei sitä oikein voi vaalennella enää, pitäs vaan hoitaa ja odotella mutta kamalaltahan tää näyttää. ei oo musta, vaan selkeesti tumma +punasenruseka. yökkk. mulla on tuolla jemmassa stargazerin tropical green suoraväri, mitenköhän käy jos lätkäsisin sen tohon päälle? vai kannattasko ennemmin ostaa joku ei-punertava ruskee ja lyödä toi suoraväri vielä siihen sekaan, kun ei pelkkä tavisväri oo taittanu punasta mihinkään vaikka ois kuinka kaukana punaisesta? apua!
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Suosittelisin kokeilemaan tuota Stargazeria alkajaisiksi, voit toki laimentaa sitä hoitoaineeseen ellet tahdo vihreänruskeaa lettiä. Taittoväreissä ongelmaksi saattaa muodostua epätasainen tarttuvuus, mutta sen näkee vain kokeilemalla. Parhaan tuloksen taittaessa saan itse laittamalla suoraväri-hoitoainesekoituksen kuiviin hiuksiin. Jos hiukset punertaa valmiiksi niin on turha ostella viileitä ruskean värejä, joutuisit melko varmasti päräyttämään kokonaan mustaksi saadaksesi sen punaisen piiloon. Kaikissa ruskeissa (niin kesto- kuin suoraväreissäkin) kun on kuitenkin enemmän tai vähemmän punaista, ja sen kerrostaminen on mielestäni turhaa, jos ainoa asia mitä tarvitsee on taittoa. Vihreät ja siniset vivahteet kun peseytyy totaalisesti pois niin äkkiä hiuksista, toisin kuin punainen, keltainen ja oranssi.
Cogito ergo doleo.
Jjonsku

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Jjonsku »

Mulla on hiusväripaketin mukaan punaruskeat (garnier mousse sävy 4.6) hiukset, mutta viininpunaiset nää kyllä on.
Kahdesti olen värjännyt.
Onko mitään mahdollisuutta saada näistä kylmänsävyistä keskiruskeaa ilman että tukka tippuu päästä?
Nyt kaikki vinkit tänne.. Alan olemaan epätoivoinen..
Lellli

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Lellli »

Alan kriiseileen jo valmiiksi!
Eli huomenna ois kampaajalle varattu aika ja suunnitelmana ois tästä tummanruskeasta, josta puskee punainen läpi, siirtyä sellaiseen keski-/suklaanruskeaan ja siihen sitten kivasti raitoja sellaisella vaalean(kullan)ruskealla.
Tälläistä siis haetaan:
Kuva

Luottokampaaja on ja en usko että pieleen menee, mutta siinä on se punaisuuden taittaminen isoin ongelma ja pelottaa jo valmiiks että niistä vaaleemmista osista tulee sellaiset ahdistavan mahonkiset/kupariset.
Kampaaja toki osaa hommansa ja tekee parhaansa, mutta en ihmettele vaikka niistä raidoista ei saada vielä just niitä täydellisen värisiä. Niin tässä jo valmiiksi jo valmistaudun siihen, että ne jää punertaviksi tai ne alkaa sitten muutaman viikon sisällä punertumaan. Ja ihan heti en uudestaan kampaajalle taas mene.

Itse kysymykseen:
Eli pystyykö tuon kuvan vaaleiden osioiden hiuksiin pistämään esimerkiksi jonkun tuhkan vaalean hiusvärin (mielummin kevyt värin), että se taittais tehokkaasti sitä punaisuutta pois. Toki omalla kohdalla en halua niistä raidoista mitään tuhkaisia, vaan kultaisia, mutta punanen on kumminkin niin voimakas sävy, niin tuhka taittaisi varmaan punaisuuden kultaa paremmin, vai mitä?

Ja koska haluan mielummin käyttää kevytväriä ja en ole löytänyt vielä sellaista vaaleanruskeaa kunnon tuhkaista. Niin esimerkiksi Lorealin Casting cream gloss sävy 801 ois sopivan tuhkanen, mutta vaikka se on niin vaalea niin pystyykö se taittamaan sitä punaisuutta pois noista vaaleenruskeista kutreista? Vaalentamista ei siis tarvita.

Kertokaa toki kokemuksia tai jos teillä on ollut sama tilanne, että vaaleanruskeat on liian kupariset/mahonkiset, niin miten ootte ongelman ratkaisseet? Ja ylipäätään onko tuo mun ajatus tuhoon tuomittu..
Tai sitten lohuttakaa mua sillä, että kampaaja saa kyllä tosi hyvin taitettua sen punaisuuden pois, eli mun ei tarvi alkaa säätämään!
ainokainen

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kampaaja saa sen kyllä taitettua pois, jos osaa hommansa. Punaisen pois taittaminen on kuitenkin jatkuvaa taistelua, sillä aina se oranssi sieltä alta pilkistää vaikka mitä suoravärejä laittaisi päälle. Hopeashampoo on tietysti ihan must, ja sitten esim. Goldwellin vaahtosuoraväreillä voi kikkailla sitä punaisuutta/keltaisuutta pois omin konstein. Mutta se on sitten jatkuva projekti, eli heti kun ne taittovärit peseytyvät siitä pois, ollaan taas lähtötilanteessa.
Lellli

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Lellli »

Joo kampaajalla käyty ja on tää ehkä vähän sellainen kuparinen.
Valkattiin yhdessä sävyt mitä käytettiin, eli pistettiin viileimmät mahdolliset ruskean sävyt raitoihin ja pohjaväriksi, silti jäi siis hieman kupariseksi.
Oon siis n. 1,5 vuotta sitten värjännyt punaiseksi(sellanen viininpunainen), sen jälkeen ollut tummalla punertavalla tukalla, eli se viininpunainen väri on siellä aika kerrostuneesti. Kuulemma tuommonen viininpunainen on vielä vaikeampi kuin sellanen oranssin punainen.

Mutta meen joulukuussa luultavasti uudestaan niin laitetaan taas jotain todella viileää sävyä sinne latvoihin taas. Kuulemma kun pari kertaa sinne laitetaan tosi viileää kevytväriä päälle, niin se punaisuus alkaa olla tiessään.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä millä kirkkaan neonpinkkiä saisi alkaa taitettua pois? Tummanpunaisesta blondiksi menossa, latvat normaalin oranssihtavat ja pituudet, mutta juuresta n.10cm matkalta aivan puhtaan neonpinkkiä, joka on ilmeisen tiukassa sillä viime vaalennuksen jäljiltä vain kirkastui entisestään.

On niiiin nätti näky ::)
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Mimi »

^ taittaminen voi olla tosi haastavaa jos lopputulos pitäisi olla vaalea. Ootko koittanut haalistaa väriä syväputsarilla tai askorbiinihappopesulla (mikä onkaan? ei ole itsellä tästä kokemusta) tai öljymuhituksilla? Ne voisi poistaa pinkkiä ja sen jälkeen taittaminen voisi olla helpompaa.. mikä on tavoite väri?
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Olenkin jo tuolla vaalennusketjussa kirjoitellut mitä on tullut käytettyä, eli ihan perus öljymuhittelut, askorbiinihapot ja syväputsarit tehty kyllä. Nyt kaksi värinpoistoa alla ja tulos oli latvoista keltainen, juuresta pinkki/vaaleanpunainen. Lätkäisin wellan sävytteen päälle, eikä purrut yhtään pinkkiin mutta taittoi keltaisen tuhkaisen beigeksi. Äh... ::)

Okei, tukan kuivuttua päivitystä: Juuri vaalean violetti joka liukuu tuhkanväriseen latvustoon hienosti. Ei paha, tämä on itse asiassa hieno ;D  Ainoa mikä ärsyttää on hiusten alaosan sitkeä oranssi sävy, on nyt kumma kun ei irtoa.
Viimeksi muokannut Tintu, 21 Marras 2013, 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Jos punaisen vastaväri on vihreä ja violetin keltainen niin onko pinkki enemmän punainen vai violetti vai jotain siltä väliltä  :D on kyllä ongelmallinen tilanne. Ehkäpä testaisin jotain lämmintä beigeä vaahtosävytettä (samantummuista kuin latva tai asteen tummempaa kun se ei tyvessä edes pahalta näyttäisi ja saattaisi peittääkin pinkkiä) tai vielä vaalennusainetta vain siihen pinkkiin jos ei muuta. Toivottavasti saat pinkin piiloon!
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Supermess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 506
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 07:21

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Supermess »

Itselläni on ilmeisesti sen verran punapigmenttiä hiuksissa, että tyvikasvun vaalennuksen jälkeen tulos on aina punaoranssi. Ainoa väri, jolla olen saanut suht neutraalia ja luonnollista jälkeä aikaiseksi on ollut Lorkun Excellence Creme 9.1 - jonka myynti on tietysti Suomessa lopetettu  :ts

Noh. Feeluniquessa myydään tuota hiusväriä, mutta tällä hetkellä ei juuri tuota sävyä - joten otinpa pari päivää sitten yhteyttä aspaan ja toivoin 9.1:stä valikoimiin. Sain tänään vastauksen, jossa sitä varovasti lupailtiin: "Thank you for your email. I will endeavour to order in your requested colour of L’Oréal Paris Excellence Crème 9.1 Light Ash Blonde. This could take up to 4 weeks as we are updating our ordering system should this shade still be available in the UK."

Eli vinkkinä vain muille, jotka ovat myös kaipailleet tarpeeksi sinertävää vaaleaa hiusväriä  :)  Ja toki, jos tuota sävyä (tai jotain vastaavansävyistä hiusväriä) olette muualta löytäneet, niin ostopaikkavinkkejä otetaan innokkaasti vastaan!
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Tällaisesta online-shopista sitä ainakin löytyy:  
https://www.kayeschemist.co.uk/shop/ind ... 1eb8863096

edit. samoin tuolla löytyy ko. sävy Garnier Nutrisselta ja Belle Colorilta (Suomessa nimellä Luonnolliset sävyt).
Viimeksi muokannut Suvivilja, 24 Maalis 2014, 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
Supermess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 506
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 07:21

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Supermess »

Jei, kiitos vinkistä! Taidan laittaa tilausta menemään ensi tilassa  :)
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."
winkaa

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja winkaa »

Hei oliskos teillä mitää vinkkejä tähä mun ihanan oranssin ruskeesee tukkaa.. ollut siis ihan kirkkaan punainen, muutamia kertoja kestovärillä ja sit suoraväril pidetty. sit halusin sen pois koska hiustenkasvatus projekti. vedettiin mustaks ja se kulu sit punaruskeeks. halusin vähä sitä punasuutta pois joten tein muutaman askorbiinihappo käsittelyn ja sillä vaaleni iha mukavasti.. silti se punasuus on ja pysyy. tohon on kans heitetty yks tuhkanvaalee hiusväri peittämää mut eihä se vaikuttanu mihinkää. värinpoisto ei oo mahollisuus sillä nää hiukset ei kestä enää yhtään sellasta käsittelyy, ja tummemmaks en halua. tavoitteissa ois lähinnä keskiruskee koska kasvatan hiuksiani ja tyvikasvu näkyy tästä aikas selkeesti. kuvassa siis näkyy miltä näyttää auringonvalossa sekä miltä sisätiloissa.

Kuva
Vastaa Viestiin