Punaisuus pois hiuksista

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja maxine »

ok kuulostaa just sopivalta mun vaaleanruskeisiin hiuksiin, koska tummuus ei haittaa kunhan vaan taittaa tuhkasemmaksi. Täytyypä käydä heti ostamassa :) 
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Noniiiiiin. Nythän kävi niin, että laitoin melkein platinablondiin pehkooni KC:n Color Maskia sävyssä Caramel, ja olihan se sävy kiva, mutta haalistui muutamassa pesussa beigestä punertavaksi. Sellainen strawberry blonde tuli. No laitoin sitten siihen päälle Biozellin intensiivisävytettä suklaanruskea, koska siinä ei näyttänyt olevan kovin paljon punaista. Tulos oli lyhyellä vaikutusajalla kiva, sellainen vaaleanruskea.

...jos olisin ajatellut kumpaakaan näistä operaatioista hiukan pitempään, olisin ehkä laskenut yhteen kaksi ja kaksi, eli että ruskea koostuu sinisestä, punaisesta ja keltaisesta, ja että kokemuksesta tiedän punaisen suoravärin jäävän mulla vaalennettuun hiukseen kiinni kuin tauti. No, en ajatellut. Koska tietenkin kun tuo haalistui, jäi jäljelle taas se punainen. Ei oranssi, ei kellertävä, vaan se kirottu punainen. PINKKINÄ.

Ja tässä ollaan:

Kuva

...onneksi (?) mulla ei ollut aikomustakaan jäädä blondiksi enää pitkäksi aikaa, koska tuo ei kyllä tuosta lähde yhtään mitenkään muuten kuin vaalentamalla lisää (ei kiitos) tai värjäämällä tummemmaksi... Mutta joo, nyt ollaan sitten pinkkejä, oh joy... :3

Kokeiltu on askorbiinihappoa, syväputsaria, jopa vaalennuspesua... tuo pinkki ei katoa sitten millään. Onko mulla enää muuta mahdollisuutta kuin lyödä tuohon joku pari astetta tummempi kestoväri päälle?
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Ei jestas :o

Ei taida olla muuta vaihtoehtoa, kuin värinpoisto, mennä kampaajalle ihan ammattilaisen sekoittamaan taittoon tai vetäistä tummempaa. Aika uskomaton lopputulos kyllä :o Mulla oli myös Caramelin kanssa hienoista ongelmaa, tukasta tuli huutavan punaoranssi.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja SC »

^^Mulla tehosi hunajavaalennus pinkkeihin hiuksiin ja sain jo yhden kerran jälkeen paljon lämpöisemmän sävyisen (persikka/oranssi).
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
nursetwiggy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 51
Liittynyt: 22 Touko 2012, 15:16

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja nursetwiggy »

^^^Myös XZ:n tyrniöljyhoito saattaisi tehota. Multa se vei pois oikeastaan kaikki päähäni kovalla työllä kerrostamat punaiset sävytehoidot, joka ei punapäänä todellakaan ollut se toivottu lopputulos, mutta siis toimi kyllä värinpoistajana oikein hyvin ;D Hintaakaan ei tainnut olla kuin se vitonen. Kunnolla uittaa hiukset tuossa ja antaa muhia päässä ainakin tunnin.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Kiitos neuvoista, kokeilen varmaan vielä tuota XZ:n öljyhoitoa ainakin, ennen kuin lähden pelleilemään lisää millään väreillä... :) Hunajaakin voisin yrittää, miten tuo hunajahoito sitten tehdään? Pelkkää hunajaa vai sekoitettuna johonkin? Ja millä vaikutusajoilla toimii? ???

Huomasin muuten myös että tuossa kuvassa tulos on paljon häiritsevämmin pinkki kuin mitä luonnossa... oikeastaan tämä on nyt kullanvaalea ihan pikkuisella pinkillä vivahteella. Ei siis niin katastrofaalinen että tarvitsisi hätäisesti värjätä suuntaan tai toiseen.

Ehkä koitan vielä hiukan haalistella ja katsotaan miten käy. ;D Kiitos vielä teille neuvoista :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja SC »

^Hunajavaalennuksesta löytyy haun kautta enemmän infoa, mutta perusohjeena on sekoittaa keskenään hunajaa (mieluiten tummaa ja luomua), kanelia ja/tai kardemummaa (jotkut on herkkiä kanelille), tislattua vettä (akkuvettä, hanavesikin voi toimia) ja lisäksi jotain öljyä. Itse olen käyttänyt Reilun Kaupan tummaa hunajaa, kanelia ja kardemummaa, hanavettä ja oliiviöljyä. Seos jätetään tekeytymään tunniksi ja sitten se laitetaan päähän tunniksi tai pidemmäksi aikaa. Enemmän infoa löytää LHC:n hunajatopicista.
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Aridith »

SC kirjoitti: ^Hunajavaalennuksesta löytyy haun kautta enemmän infoa, mutta perusohjeena on sekoittaa keskenään hunajaa (mieluiten tummaa ja luomua), kanelia ja/tai kardemummaa (jotkut on herkkiä kanelille), tislattua vettä (akkuvettä, hanavesikin voi toimia) ja lisäksi jotain öljyä. Itse olen käyttänyt Reilun Kaupan tummaa hunajaa, kanelia ja kardemummaa, hanavettä ja oliiviöljyä. Seos jätetään tekeytymään tunniksi ja sitten se laitetaan päähän tunniksi tai pidemmäksi aikaa. Enemmän infoa löytää LHC:n hunajatopicista.
Wau, kaikesta sitä saa vaalennusainetta :o Harmi, että oon allerginen hunajalle. Koittaisin tätä myös. Tosin voihan tätäkin käyttää pelkkiin pituuksiin.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Tyrniöljyhoitoa kokeiltu, tunnin verran oli päässä... nope, still pink. ::)

Koitan varmaan vielä tuota hunajaa jossain kohtaa, ja sitten jos sekään ei auta niin hapetteellisella värillä asteen-pari tummemmaksi...
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
caessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 06:16

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja caessa »

Peittyyköhän tää omituinen viininpunainen hiusväri, jos vetäisen mustan värin päälle? Ajattelin käydä kauppojen auettua ostamassa L'Orealin Excellence Creme hiusvärin mustana ja lätkäistä tähän päälle. Pelottaa vaan, että tulos on joku punamusta sekasotku, mutta no...
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja julietjones »

^&nbsp; Kyllä musta punaisen peittää. Ite oon yrittänut saada punamustaa vaikka millä, mutta lopputulos ollu aina jotain muuta... Jos sulla on pitkät tai puolipitkät hiukset, käytä kaksi purkkia niin peittyy tasaisesti. :)
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
ainokainen

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mä olen nyt värinpoiston jälkeen yrittänyt saada mahdollisimman tuhkaisia sävyjä tähän tukkaan, punaisuutta neutraloimaan.
Ylivoimaisesti paras kokeilemistani on Casting sävyssä 613, huurteinen tummavaalea. Siis tämä on aivan ihana, todella tuhkainen, jopa vähän vihertävään taittava, joka neutraloi aivan helkkarin hyvin punaisuutta.

Saman sarjan 513 eli huurteinen vaaleanruskea on vähän petollinen. Tämäkin peittää punaisuutta tosi hyvin ja antaa ihanan viileän ruskean sävyn, mutta ainakin mulla veti liian tummaksi, en siis todellakaan sanoisi vaaleanruskeaksi tätä vaan pikemminkin keski- tai jopa tummanruskeaksi. Eli tämän kanssa kannattaa olla varovainen -mä jouduin tekemään vaalennuspesun tämän jäljiltä.

Onneksi pääsin siis takaisin siihen punakupariin, ja sitä nyt sitten taittelen tuolla huurteisella tummanvaalealla.
viivvi

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja viivvi »

ainokainen kirjoitti: Mä olen nyt värinpoiston jälkeen yrittänyt saada mahdollisimman tuhkaisia sävyjä tähän tukkaan, punaisuutta neutraloimaan.
Ylivoimaisesti paras kokeilemistani on Casting sävyssä 613, huurteinen tummavaalea. Siis tämä on aivan ihana, todella tuhkainen, jopa vähän vihertävään taittava, joka neutraloi aivan helkkarin hyvin punaisuutta.

Saman sarjan 513 eli huurteinen vaaleanruskea on vähän petollinen. Tämäkin peittää punaisuutta tosi hyvin ja antaa ihanan viileän ruskean sävyn, mutta ainakin mulla veti liian tummaksi, en siis todellakaan sanoisi vaaleanruskeaksi tätä vaan pikemminkin keski- tai jopa tummanruskeaksi. Eli tämän kanssa kannattaa olla varovainen -mä jouduin tekemään vaalennuspesun tämän jäljiltä.

Onneksi pääsin siis takaisin siihen punakupariin, ja sitä nyt sitten taittelen tuolla huurteisella tummanvaalealla.
mitä tapahtuisi jos laittaisin tuon 613 ruskeisiin, aika tummiin hiuksiin? vai millä noista casting väreistä mun tummana kannattais yrittää taittaa kuparia/punaisuutta pois?
ainokainen

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Uskon että tuo huurteinen tummavaalea voisi toimia. Casting ei ainakaan vissiin varsinaisesti vaalenna hiuksia, ei siis ainakaan ennestään värjättyä hiusta. Eli kokeile pois.

Suoravärit on sitten toinen vaihtoehto.
ainokainen

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Jee, löysin vihdoinkin kombon, jolla todella saan punaisuuden peittoon! Lähtötilanne oli siis noin 6-asteinen, punaiseen taittava ruskea. Jossa myös rutkasti keltaisuutta, värinpoistosta johtuen. Ja tavoitteena siis mahdollisimman ei-punainen 6-asteinen vaaleanruskea.

Sekoitin Crestolin Fantasy Colors- suoraväriä sävyssä harmaa sekä Goldwell Sof Color vaahtosävytettä, sävyssä 7N. Tuo Goldwell on yksinään ihan tyhjän kanssa, siis siinähän on tosi vähän pigmenttiä. Mutta koostumus on mainio. Crestolia taas ei kannata yksinään laittaa (ainakaan vaalennettuun hiukseen) sillä se voi tarttua yllättävän hanakasti kiinni huokoiseen hiukseen, jolloin lopputulos on ihan karsea ja epätasainen.

Noh, sekoittelin puolen litran jätskipurkkiin noin ruokalusikallisen Crestolia, ja sitten tursotin purkin täyteen vaahtoa. Sekoittelin huolellisesti ja levitin kuiviin hiuksiin. Annoin vaikuttaa noin tunnin, minkä jälkeen pesu.
Lopputuloksena on aivan mielettömän ihana, tasainen, selvästi harmaaseen/tuhkaan vivahtava 6-asteinen vaaleanruskea, eli juuri se, mitä lähdin hakemaan. Olen helkkarin tyytyväinen, vihdoinkin!
Voin laittaa ennen- ja jälkeen kuvaa jossain vaiheessa. Tämä kombo rulettaa!
Vastaa Viestiin