Punaisuus pois hiuksista

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja maxine »

Olisikohan Crestolin sinimusta hyvä taittamaan oranssi/punaruskeita hiuksia? Haluaisin rutkasti tuhkaisuutta lisäksi. Sininen elintarvikeväri on taittanut jonkin verran mutta haluisin kokeilla ihan jotain suoraväriä. Hiusteni väri on sellainen keskiruskea.
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Miia »

Sain tosi mukavasti taitettua 7-asteisen latvojeni punaisen vivahteen pois Casting Creme Glossin Glossy Blonds -sävyllä 8.01. Tosi huonosti on tuhkaan taittavia 7-8 asteisia sävytteitä/värejä myynnissä, mutta satuin löytämään viikonloppuna marketista tämän kevytvärin. Nyt hiukset on 7-asteiset ja neutraalin sävyiset, ehkä aavistuksen kultatuhkaan taittaa. Mulla vaan taitaa nyt olla kevyt halo-efekti tyvessä, sillä samalla kun laitoin tyvivärin, sävytin latvat tolla 8.01:llä ja se tummensi hiusta juuri sen verran, että tyvi jäi vaaleammaksi. Nyt tyvi on lämpimämpi kuin latva, vaikka lähtötilanne oli päinvastoin. Tuhka-vivahdehan käsittääkseni saa hiukset näyttämään hieman tummemmilta ja kulta-vivahde vaaleammilta. Olisi varmaan pitänyt ensin värjätä tyvi ja sitten laittaa kevytväri koko päähän. Täytynee siis vetää sama sävy vielä tyveenkin.
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Miia »

Nonni, nyt mun halo värjätty piiloon onnistuneesti! Niinkuin tossa aikaisemmassa viestissä kerroin, jäi tyvi liian vaaleaksi, koska vedin 8.01 tuhkasävyn latvaan ja tyvi jäi kultaan taittuvaksi. Vedin nyt tuhkasävyn myös tyveen. Tällä kertaa sekottelin Color Glossin 6.13 ja 9.1 sävyjä 1:1 suhteessa, annoin vaikuttaa 20minuuttia ja viimeiseksi 10 minuutiksi laitoin myös latvoihin värin, johon sekoitin vielä hieman lisää tuota 9.1, jotta ei vahingossakaan tummu liikaa. Tuli todella tasainen lopputulos ja entistä kylmempi sävy :) Huomenna kampaajalle vielä leikkaamaan uusi malli, oli vaan pakko värjätä ensin, kun piti saada huomiseksi tukka kuosiin :)
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Miia »

Uusi viesti oman perään. Sinne se mun kiva tuhkasävy on nyt huuhtoutunut viemäriin ja lämmin punertava kulta on taas palannut. Mitä hittoa teen tälle, vihaan tätä lämmintä sävyä! Tietääkö kukaan mistä saisi jotakin 8-asteista tuhkaista sävytettä tai muuta tuhkasävyä joka ei olisi kuitenkaan kesto- tai kevytväri? Auttaisiko hopeashampoo/-hoitoaine? Yksi hopeahoitsikka löytyykin jo, mutta pigmentti siinä on ihan onneton ja olenkin sekoittanut sitä neutraalin ruskean hoitoaineen kanssa, mutta tuo sekoitus ei ole riittävä taitamaan lämmintä pois, vaikka se muuten kirkastaakin väriä.
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

Tekisiköhän Crestolin sävyttävä hoitoaine sävyssä Hopeanharmaa mitään? Se on selkeästi tummempi sinertävän violetti verrattuna esim saman sarjan Helmenvaaleaan joka on vaalean violettia ja toimii parhaiten ihan blondeihin hiuksiin.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja deko »

Miia kirjoitti: Uusi viesti oman perään. Sinne se mun kiva tuhkasävy on nyt huuhtoutunut viemäriin ja lämmin punertava kulta on taas palannut.
Osta tummaa siniviolettia suoraväriä ja sekoita sitä pieni määrä shampooseen ja/tai hoitoaineeseen.

Ihan turha ostaa kalliilla "hopeanharmaata" suoraväriä jota kuluu melko paljon joka kerralla kun voit ostaa tujumpaa tummaa siniviolettia ja laimentaa sitä sitten sopivaksi lempishampooseesi ja/tai lempihoitikseesi.

sininen taittaa oranssia
violetti taittaa keltaista
this too shall pass.
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

Kannatan dekon ohjetta, tulee paljon halvemmaksi ja voi itse säädellä suoravärin määrää shampooseen/hoitoaineeseen. Itse lantraisin mieluiten hoitoaineella ja antaisin vaikuttaa pidemmän aikaa.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja deko »

^ itse laittaisin pienen tipan shampooseen ja isomman tipan hoitikseen.
this too shall pass.
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Miia »

Päädyin sitten tilaamaan harmaata suoraväriä netistä. Jos tästä ei ole apua, niin kokeiluun sitten tuo sinivioletti suoraväri. Musta tuntuu jotenkin mukavammalta laitella harmaata kuin sinistä hiuksiini. Latvat ovat sen verran huonossa jamassa, niin pelottaa, että se sininen tarttuisi liiankin hyvin.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Ice »

Salamanteri kirjoitti: Tekisiköhän Crestolin sävyttävä hoitoaine sävyssä Hopeanharmaa mitään? Se on selkeästi tummempi sinertävän violetti **
Kyseinen Crestol on verrattavissa CHI Silver minxiin, joilla saa tosiaan ihan mummonharmaan kun liian vaaleaa taittelee eli kannattaa kokeilla jollei kevyemmät auta. Taittavat tosiaan punaisenkin.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

Miia kirjoitti: Päädyin sitten tilaamaan harmaata suoraväriä netistä.
Mitä harmaata suoraväriä tilasit ja mistä? Miekin olen metsästänyt ihan oikeaa rehellisen harmaata tai hopeisenharmaata suoraväriä, ei siis violettia tai sinistä, juurikin sen takia, että violetti ja sininen tarraavat kiinni varsinkin vaaleisiin raitoihin, eikä muista hiuksista tule niin harmaita kuin haluaisin. Crestolin Hopeanharmaa olisi melko hyvä, mutta se tuntuu tekevän hiuksista tummemmat kuin haluaisin. CrazyColorin Silver taas ei ollut tarpeeksi tumma, harmaa tai hopeinen, vaan enemmänkin sellainen sekoitus hopeanharmaata ja violettia.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Puf »

BeeUniquelta saa ainakin tilattua edullisesti: http://beeunique.co.uk/

Tuolla näytti olevan Directionsilta ja Stargazerilta sävy silver :) Noista kahdesta suosittelisin ehkä paremmin Stargazeria, omaan päähän Directionsin vaaleat sävyt ei oo ikinä tarttunu.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Directionsin ja Stargazerin Silver-värit ovat molemmat sinisiä ja molempia olen kokeillut yhden putelin, enkä ollut järjettömän tyytyväinen. Haluaisin, että suoraväri olisi tosiaan ihan harmaata jo siinä purkissa, eikä sinistä tai violettia. Jotain vaahtomuotoista väriä olisi saatavilla useampana erilaisena harmaan ja hopean sävynä, mutta koska ne ovat ponnepulloja, en ole voinut niitä tilata ulkomailta :( .
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja maxine »

Hei ellen onko tuo Crestolin hopeanharmaa oikeasti harmaata mössöä? Muistaakseni joskus olin ostamassa ja jätin hyllylle kun se olikin sellaista vaalean violettia mössöä...ehkä muistan väärin.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

maxine kirjoitti: Hei ellen onko tuo Crestolin hopeanharmaa oikeasti harmaata mössöä? Muistaakseni joskus olin ostamassa ja jätin hyllylle kun se olikin sellaista vaalean violettia mössöä...ehkä muistan väärin.
Crestolin Hopeanharmaa on sellaista violettisen hopeanharmaata, eli siinä on selvästi kyllä violettinen sekä hopeanharmaa sävy. Mulla värinaamio vain vetää vähän liian tummaksi omaan makuuni, kun haluaisin pitää hiukset mahdollisimman vaaleina.
Vastaa Viestiin